Regulamentul 1305/17-dec-2013 privind sprijinul pentru dezvoltare rurală acordat din Fondul european agricol pentru dezvoltare rurală (FEADR) şi de abrogare a Regulamentului (CE) nr. 1698/2005 al Consiliului
Jurnalul Oficial 347L
În vigoarePentru Parlamentul European Preşedintele M. SCHULZ Pentru Consiliu Preşedintele V. JUKNA |
2014 | 2015 | 2016 | 2017 | 2018 | 2019 | 2020 | TOTAL 2014-2020 | |
Belgia | 40 855 562 | 97 243 257 | 109 821 794 | 97 175 076 | 97 066 202 | 102 912 713 | 102 723 155 | 647 797 759 |
Bulgaria | 0 | 502 807 341 | 505 020 057 | 340 409 994 | 339 966 052 | 339 523 306 | 338 990 216 | 2 366 716 966 |
Republica Cehă | 0 | 470 143 771 | 503 130 504 | 344 509 078 | 343 033 490 | 323 242 050 | 321 615 103 | 2 305 673 996 |
Danemarca | 90 287 658 | 90 168 920 | 136 397 742 | 144 868 072 | 153 125 142 | 152 367 537 | 151 588 619 | 918 803 690 |
Germania | 664 601 903 | 1 498 240 410 | 1 685 574 112 | 1 404 073 302 | 1 400 926 899 | 1 397 914 658 | 1 394 588 766 | 9 445 920 050 |
Estonia | 103 626 144 | 103 651 030 | 111 192 345 | 122 865 093 | 125 552 583 | 127 277 180 | 129 177 183 | 823 341 558 |
Irlanda | 0 | 469 633 941 | 469 724 442 | 313 007 411 | 312 891 690 | 312 764 355 | 312 570 314 | 2 190 592 153 |
Grecia | 0 | 907 059 608 | 1 007 736 821 | 703 471 245 | 701 719 722 | 700 043 071 | 698 261 326 | 4 718 291 793 |
Spania | 0 | 1 780 169 908 | 1 780 403 445 | 1 185 553 005 | 1 184 419 678 | 1 183 448 718 | 1 183 394 067 | 8 297 388 821 |
Franţa | 4 353 019 | 2 336 138 618 | 2 363 567 980 | 1 665 777 592 | 1 668 304 328 | 1 984 761 729 | 1 987 739 983 | 12 010 643 249 |
Croaţia | 0 | 448 426 250 | 448 426 250 | 282 342 500 | 282 342 500 | 282 342 500 | 282 342 500 | 2 026 222 500 |
Italia | 0 | 2 223 480 180 | 2 231 599 688 | 1 493 380 162 | 1 495 583 530 | 1 498 573 799 | 1 501 763 408 | 10 444 380 767 |
Cipru | 0 | 28 341 472 | 28 345 126 | 18 894 801 | 18 892 389 | 18 889 108 | 18 881 481 | 132 244 377 |
Letonia | 138 327 376 | 150 968 424 | 153 066 059 | 155 139 289 | 157 236 528 | 159 374 589 | 161 491 517 | 1 075 603 782 |
Lituania | 230 392 975 | 230 412 316 | 230 431 887 | 230 451 686 | 230 472 391 | 247 213 599 | 263 791 386 | 1 663 166 240 |
Luxemburg | 0 | 21 385 468 | 21 432 133 | 14 366 484 | 14 415 051 | 14 464 074 | 14 511 390 | 100 574 600 |
Ungaria | 0 | 742 851 235 | 737 099 981 | 488 620 684 | 488 027 342 | 487 402 356 | 486 662 895 | 3 430 664 493 |
Malta | 0 | 20 905 107 | 20 878 690 | 13 914 927 | 13 893 023 | 13 876 504 | 13 858 647 | 97 326 898 |
Ţările de Jos | 87 118 078 | 87 003 509 | 118 496 585 | 118 357 256 | 118 225 747 | 148 107 797 | 147 976 388 | 825 285 360 |
Austria | 557 806 503 | 559 329 914 | 560 883 465 | 562 467 745 | 564 084 777 | 565 713 368 | 567 266 225 | 3 937 551 997 |
Polonia | 1 569 517 638 | 1 175 590 560 | 1 193 429 059 | 1 192 025 238 | 1 190 589 130 | 1 189 103 987 | 1 187 301 202 | 8 697 556 814 |
Portugalia | 577 031 070 | 577 895 019 | 578 913 888 | 579 806 001 | 580 721 241 | 581 637 133 | 582 456 022 | 4 058 460 374 |
România | 0 | 1 723 260 662 | 1 751 613 412 | 1 186 544 149 | 1 184 725 381 | 1 141 925 604 | 1 139 927 194 | 8 127 996 402 |
Slovenia | 118 678 072 | 119 006 876 | 119 342 187 | 119 684 133 | 120 033 142 | 120 384 760 | 120 720 633 | 837 849 803 |
Slovacia | 271 154 575 | 213 101 979 | 215 603 053 | 215 356 644 | 215 106 447 | 214 844 203 | 214 524 943 | 1 559 691 844 |
Finlanda | 335 440 884 | 336 933 734 | 338 456 263 | 340 009 057 | 341 593 485 | 343 198 337 | 344 776 578 | 2 380 408 338 |
Suedia | 0 | 386 944 025 | 378 153 207 | 249 386 135 | 249 552 108 | 249 710 989 | 249 818 786 | 1 763 565 250 |
Regatul Unit | 475 531 544 | 848 443 195 | 850 859 320 | 754 569 938 | 754 399 511 | 755 442 113 | 756 171 870 | 5 195 417 491 |
Total UE-28 | 5 264 723 001 | 18 149 536 729 | 18 649 599 495 | 14 337 026 697 | 14 346 899 509 | 14 656 460 137 | 14 674 891 797 | 100 079 137 365 |
Asistenţă tehnică | 34 130 699 | 34 131 977 | 34 133 279 | 34 134 608 | 34 135 964 | 34 137 346 | 34 138 756 | 238 942 629 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Total | 5 298 853 700 | 18 183 668 706 | 18 683 732 774 | 14 371 161 305 | 14 381 035 473 | 14 690 597 483 | 14 709 030 553 | 100 318 079 994 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2021 | 2022 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Belgia | 101 120 350 | 82 800 894 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bulgaria | 276 362 304 | 282 162 644 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cehia | 317 532 230 | 259 187 708 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Danemarca | 155 064 249 | 75 934 060 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Germania | 1 635 145 136 | 1 092 359 738 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Estonia | 107 500 074 | 88 016 648 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Irlanda | 380 591 206 | 311 640 628 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Grecia | 776 736 956 | 556 953 600 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Spania | 1 320 014 366 | 1 080 382 825 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Franţa | 2 342 357 917 | 1 459 440 070 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Croaţia | 320 884 794 | 297 307 401 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Italia | 1 654 587 531 | 1 349 921 375 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cipru | 29 029 670 | 23 770 514 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Letonia | 143 740 636 | 117 495 173 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lituania | 238 747 895 | 195 495 162 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Luxemburg | 13 190 338 | 12 310 644 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ungaria | 476 870 229 | 416 869 149 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Malta | 23 852 009 | 19 984 497 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ţările de Jos | 161 088 781 | 73 268 369 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Austria | 635 078 708 | 520 024 752 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Polonia | 1 297 822 020 | 1 320 001 539 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Portugalia | 575 185 863 | 540 550 620 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
România | 1 181 006 852 | 967 049 892 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Slovenia | 134 545 025 | 110 170 192 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Slovacia | 318 199 138 | 259 077 909 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Finlanda | 432 995 097 | 354 549 956 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Suedia | 258 770 726 | 211 889 741 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Total UE | 15 308 020 100 | 12 078 615 700 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Asistenţă tehnică | 36 969 860 | 30 272 220 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Total | 15 344 989 960 | 12 108 887 920 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2022 | |
Belgia | 82 800 894 |
Bulgaria | 284 028 644 |
Cehia | 267 027 708 |
Danemarca | 136 972 060 |
Germania | 1 387 301 738 |
Estonia | 88 031 648 |
Irlanda | 311 641 628 |
Grecia | 651 537 600 |
Spania | 1 081 564 825 |
Franţa | 2 008 001 070 |
Croaţia | 276 679 401 |
Italia | 1 355 921 375 |
Cipru | 23 770 514 |
Letonia | 142 745 173 |
Lituania | 195 495 162 |
Luxemburg | 11 626 644 |
Ungaria | 384 539 149 |
Malta | 19 334 497 |
Ţările de Jos | 129 378 369 |
Austria | 520 024 752 |
Polonia | 1 004 725 539 |
Portugalia | 455 640 620 |
România | 967 049 892 |
Slovenia | 110 170 192 |
Slovacia | 234 975 909 |
Finlanda | 354 551 956 |
Suedia | 211 889 741 |
Total UE-27 | 12 697 426 700 |
Asistenţă tehnică | 30 272 220 |
Total | 12 727 698 920 |
2021 | 2022 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Belgia | 101 120 350 | 82 800 894 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bulgaria | 344 590 304 | 282 162 644 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cehia | 316 532 230 | 259 187 708 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Danemarca | 92 734 249 | 75 934 060 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Germania | 1 334 041 136 | 1 092 359 738 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Estonia | 107 490 074 | 88 016 648 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Irlanda | 380 590 206 | 311 640 628 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Grecia | 680 177 956 | 556 953 600 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Spania | 1 319 414 366 | 1 080 382 825 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Franţa | 1 782 336 917 | 1 459 440 070 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Croaţia | 363 085 794 | 297 307 401 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Italia | 1 648 587 531 | 1 349 921 375 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cipru | 29 029 670 | 23 770 514 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Letonia | 143 490 636 | 117 495 173 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lituania | 238 747 895 | 195 495 162 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Luxemburg | 15 034 338 | 12 310 644 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ungaria | 509 100 229 | 416 869 149 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Malta | 24 406 009 | 19 984 497 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ţările de Jos | 89 478 781 | 73 268 369 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Austria | 635 078 708 | 520 024 752 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Polonia | 1 612 048 020 | 1 320 001 539 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Portugalia | 660 145 863 | 540 550 620 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
România | 1 181 006 852 | 967 049 892 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Slovenia | 134 545 025 | 110 170 192 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Slovacia | 316 398 138 | 259 077 909 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Finlanda | 432 993 097 | 354 549 956 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Suedia | 258 769 726 | 211 889 741 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Total UE-27 | 14 750 974 100 | 12 078 615 700 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Asistenţă tehnică | 36 969 860 | 30 272 220 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Total | 14 787 943 960 | 12 108 887 920 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lituania | 230 392 975 | 230 412 316 | 230 431 887 | 230 451 686 | 230 472 391 | 247 213 599 | 264 151 386 | 1 663 526 240 |
Total UE-28 | 5 264 723 001 | 18 149 536 729 | 18 649 599 495 | 14 337 026 697 | 14 346 899 509 | 14 656 460 137 | 14 675 251 797 | 100 079 497 365 |
Total | 5 298 853 700 | 18 183 668 706 | 18 683 732 774 | 14 371 161 305 | 14 381 035 473 | 14 690 597 483 | 14 709 390 553 | 100 318 439 994 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2021 | 2022 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Belgia | 14 246 948 | 33 907 737 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Bulgaria | 59 744 633 | 142 192 228 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cehia | 54 879 960 | 130 614 305 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Danemarca | 16 078 147 | 38 265 991 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Germania | 209 940 765 | 499 659 020 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Estonia | 18 636 494 | 44 354 855 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Irlanda | 56 130 739 | 133 591 159 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Grecia | 108 072 886 | 257 213 470 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Spania | 212 332 550 | 505 351 469 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Franţa | 256 456 603 | 610 366 714 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Croaţia | 59 666 188 | 142 005 526 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Italia | 269 404 179 | 641 181 947 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Cipru | 3 390 542 | 8 069 491 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Letonia | 24 878 226 | 59 210 178 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lituania | 41 393 810 | 98 517 267 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Luxemburg | 2 606 635 | 6 203 790 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ungaria | 88 267 157 | 210 075 834 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Malta | 2 588 898 | 6 161 577 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Ţările de Jos | 15 513 719 | 36 922 650 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Austria | 101 896 221 | 242 513 006 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Polonia | 279 494 858 | 665 197 761 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Portugalia | 104 599 747 | 248 947 399 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
România | 204 761 482 | 487 332 328 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Slovenia | 21 684 662 | 51 609 495 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Slovacia | 48 286 370 | 114 921 561 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Finlanda | 61 931 116 | 147 396 056 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Suedia | 44 865 170 | 106 779 104 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Total UE-27 | 2 381 748 705 | 5 668 561 918 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Asistenţă tehnică (0,25 %) | 5 969 295 | 14 206 922 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Total | 2 387 718 000 | 5 682 768 840 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Articol | Subiect | Cuantumul maxim în EUR sau rata maximă | |
15(8) | Servicii de consiliere, servicii de gestionare a exploataţiei şi servicii de înlocuire în cadrul exploataţiei | 1 500 | Pe serviciu de consiliere |
200 000 | Pe o perioadă de trei ani pentru formarea consultanţilor | ||
16(2) | Activităţi de informare şi promovare | 70 % | Din costurile eligibile ale acţiunii |
16(4) | Scheme de calitate sau produse agricole şi alimentare | 3 000 | Pe exploataţie şi pe an |
17(3) | Investiţii în active fizice | Sectorul agricol | |
50 % | Din valoarea investiţiilor eligibile în regiunile mai puţin dezvoltate şi în toate regiunile al căror PIB pe cap de locuitor în perioada 2007-2013 a reprezentat sub 75 % din media UE-25 pentru perioada de referinţă, dar al căror PIB pe cap de locuitor depăşeşte 75 % din PIB-ul mediu al UE-27. | ||
75 % | Din valoarea investiţiilor eligibile în regiunile ultraperiferice | ||
75 % | Din valoarea investiţiilor eligibile în Croaţia pentru punerea în aplicare a Directivei 91/676/CEE (1) a Consiliului în termen de maximum patru ani de la data aderării în conformitate cu articolul 3 alineatul (2) şi articolul 5 alineatul (1) din directiva respectivă | ||
75 % | Din valoarea investiţiilor eligibile în insulele mici din Marea Egee | ||
40 % | Din valoarea investiţiilor eligibile în alte regiuni Ratele de mai sus pot fi majorate cu 20 puncte procentuale suplimentare, cu condiţia ca rata maximă a sprijinului combinat să nu depăşească 90 %, în cazul: - tinerilor fermieri astfel cum sunt definiţi la articolul 2 din prezentul regulament sau cei care s-au stabilit în cei cinci ani anteriori cererii de sprijin; - investiţiilor colective şi al proiectelor integrate, inclusiv al celor legate de o fuziune a unor organizaţii de producători; - zonelor care se confruntă cu constrângeri naturale şi cu alte constrângeri specifice, menţionate la articolul 32; - operaţiunilor sprijinite în cadrul PEI; - investiţiilor legate de operaţiunile prevăzute la articolele 28 şi 29. | ||
Prelucrarea şi comercializarea produselor enumerate în anexa I la TFUE | |||
50 % | Din valoarea investiţiilor eligibile în regiunile mai puţin dezvoltate şi în toate regiunile al căror PIB pe cap de locuitor în perioada 2007-2013 a reprezentat sub 75 % din media UE-25 pentru perioada de referinţă, dar al căror PIB pe cap de locuitor depăşeşte 75 % din PIB-ul mediu al UE-27 | ||
75 % | Din valoarea investiţiilor eligibile în regiunile ultraperiferice | ||
75 % | Din valoarea investiţiilor eligibile în insulele mici din Marea Egee | ||
40 % | Din valoarea investiţiilor eligibile în alte regiuni Ratele de mai sus pot fi majorate cu 20 puncte procentuale suplimentare, cu condiţia ca rata maximă a sprijinului combinat să nu depăşească 90 % în cazul operaţiunilor sprijinite în cadrul PEI sau celor legate de o fuziune a unor organizaţii de producători | ||
17(4) | Investiţii în active fizice | 100 % | Investiţii neproductive şi infrastructura agricolă şi forestieră |
18(5) | Refacerea potenţialului de producţie agricolă afectat de dezastre naturale şi instituirea unor măsuri de prevenire corespunzătoare | 80 % | Din valoarea costurilor eligibile aferente investiţiilor în cazul operaţiunilor de prevenire realizate de fermieri individuali. |
100 % | Din valoarea costurilor eligibile aferente investiţiilor în cazul operaţiunilor de prevenire realizate în comun de mai mulţi beneficiari. | ||
100 % | Din valoarea costurilor eligibile aferente investiţiilor în cazul operaţiunilor de refacere a terenurilor agricole şi a potenţialului de producţie, afectate de dezastrele naturale şi de evenimentele catastrofale. | ||
19(6) | Dezvoltarea exploataţiilor şi a întreprinderilor | 70 000 | Pe tânăr fermier în temeiul articolului 19 alineatul (1) litera (a) punctul (i) |
70 000 | Pe beneficiar în temeiul articolului 19 alineatul (1) litera (a) punctul (ii) | ||
15 000 | Pe fermă mică în temeiul articolului 19 alineatul (1) litera (a) punctul (iii) | ||
23(3) | Înfiinţarea de sisteme agroforestiere | 80 % | Din valoarea investiţiilor eligibile pentru instituirea de sisteme agroforestiere |
26(4) | Investiţii în tehnologii forestiere şi în prelucrarea, mobilizarea şi comercializarea produselor forestiere | 65 % | Din valoarea investiţiilor eligibile în regiunile mai puţin dezvoltate |
75 % | Din valoarea investiţiilor eligibile în regiunile ultraperiferice | ||
75 % | Din valoarea investiţiilor eligibile în insulele mici din Marea Egee | ||
40 % | Din valoarea investiţiilor eligibile în alte regiuni | ||
27(4) | Înfiinţarea de grupuri şi organizaţii de producători | 10 % | Ca procent din producţia comercializată în primii cinci ani de la recunoaştere. Sprijinul este degresiv. |
100 000 | Cuantumul maxim pe an în toate cazurile. | ||
28(8) | Agromediu şi climă | 600 (*) | Pe hectar şi pe an pentru culturile anuale |
900 (*) | Pe hectar şi pe an pentru culturile perene specializate | ||
450 (*) | Pe hectar şi pe an pentru alte modalităţi de utilizare a terenurilor | ||
200 (*) | Pe unitate vită mare ("UVM") şi pe an pentru rasele locale în pericol de abandon | ||
29(5) | Agricultura ecologică | 600 (*) | Pe hectar şi pe an pentru culturile anuale |
900 (*) | Pe hectar şi pe an pentru culturile perene specializate | ||
450 (*) | Pe hectar şi pe an pentru alte utilizări ale terenurilor | ||
30(7) | Plăţi Natura 2000 şi plăţi legate de Directiva-cadru privind apa | 500 (*) | Maximum pe hectar şi pe an în perioada iniţială care nu depăşeşte cinci ani |
200 (*) | Maximum pe hectar şi pe an | ||
50 (**) | Minimum pe hectar şi pe an pentru plăţile legate de Directiva-cadrul privind apa | ||
31(3) | Plăţi pentru zone care se confruntă cu constrângeri naturale sau cu alte constrângeri specifice | 25 | Minimum pe hectar şi pe an pentru media suprafeţei exploatate de beneficiarul sprijinului |
250 (*) | Maximum pe hectar şi pe an | ||
450 (*) | Maximum pe hectar şi pe an în zonele montane, astfel cum sunt definite la articolul 32 alineatul (2) | ||
33(3) | Bunăstarea animalelor | 500 | Pe UVM |
34(3) | Servicii de silvomediu, servicii climatice şi conservarea pădurilor | 200 (*) | Pe hectar şi pe an |
37(5) | Asigurarea culturilor, a animalelor şi a plantelor | 65 % | Din prima de asigurare datorată |
38(5) | Fonduri mutuale pentru fenomenele climatice nefavorabile, bolile animalelor şi ale plantelor, infestările cu dăunători şi pentru incidente de mediu | 65 % | Din costurile eligibile. |
39(5) | Instrumentul de stabilizare a veniturilor | 65 % | Din costurile eligibile |
(1) Directiva 91/676/CEE a Consiliului din 12 decembrie 1991 privind protecţia apelor împotriva poluării cu nitraţi proveniţi din surse agricole (JO L 375, 31.12.1991, p. 1). (*) Aceste cuantumuri pot fi majorate în cazuri justificate corespunzător, luându-se în considerare circumstanţe specifice care trebuie justificate în programele de dezvoltare rurală. (**) Aceste cuantumuri pot fi diminuate în cazuri justificate corespunzător, luându-se în considerare circumstanţe specifice care trebuie justificate în programele de dezvoltare rurală. NB: Intensităţile ajutorului nu aduc atingere normelor Uniunii în materie de ajutoare de stat. |
articolul 37 alineatul (5) | Asigurarea culturilor, a animalelor şi a plantelor | 70 % | Din prima de asigurare datorată | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
articolul 38 alineatul (5) | Fonduri mutuale pentru fenomenele climatice nefavorabile, bolile animalelor şi ale plantelor, infestările cu dăunători şi pentru incidente de mediu | 70 % | Din costurile eligibile | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
articolul 39 alineatul (5) | Instrumentul de stabilizare a veniturilor | 70 % | Din costurile eligibile | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
CRITERIU | DEFINIŢIE | PRAG |
CLIMĂ | ||
Temperatură scăzută (*) | Durata perioadei de vegetaţie (numărul de zile) definită în funcţie de numărul de zile cu temperatură medie zilnică > 5 °C (LGPt5) sau | < = 180 de zile |
Durata termică totală (grade-zile) pentru perioada de vegetaţie, definită în funcţie de o temperatură medie zilnică acumulată > 5 °C | < = 1 500 grade-zile | |
Secetă | Raportul dintre precipitaţiile anuale (P) şi evapotranspiraţia potenţială anuală (PET) | P/PET < = 0,5 |
CLIMĂ ŞI SOL | ||
Excesul de umiditate din sol | Numărul de zile în care umiditatea atinge cel puţin 100 % din capacitatea de absorbţie a solului (field capacity days) | > = 230 de zile |
SOLUL | ||
Drenaj limitat al solului (*) | Zone acoperite de apă o mare parte a anului | Umezeală până la 80 cm de la suprafaţă pentru o perioadă de peste 6 luni sau până la 40 cm pentru o perioadă de peste 11 luni sau Sol prost sau foarte prost drenat sau Colorit gleic până la 40 cm de la suprafaţă |
Textură şi caracter pietros nefavorabile (*) | Abundenţa relativă a fracţiilor de argilă, mâl, nisip, materie organică (% greutate) şi material grosier (% volumetric) | > = 15 % din volumul stratului superficial al solului constă în material grosier, inclusiv aflorimente de roci, galet sau |
Clasa de textură din jumătate sau mai mult (în mod cumulativ) din 100 cm de la suprafaţa solului este nisip, "nisip argilos", definit ca: | ||
mâl % + (2 x argilă %) < = 30 % sau | ||
Clasa de textură a stratului superficial al solului este "argilă grasă" (> = 60 % argilă) sau | ||
Sol organic (materie organică > = 30 %) de cel puţin 40 cm sau | ||
Stratul superficial al solului conţine argilă, 30 % sau mai mult, şi există proprietăţi vertice până la 100 cm de la suprafaţa solului | ||
Adâncimea redusă a rădăcinilor | Adâncimea (cm) de la suprafaţa solului până la stratul de rocă dură sau la hardpan | < = 30 cm |
Proprietăţi chimice mediocre (*) | Prezenţa sărurilor, a sodiului schimbabil, a acidităţii excesive | Salinitate: > = 4 decisiemenşi pe metru (dS/m) în stratul superficial al solului sau |
Sodicitate: > = 6 procentaj de sodiu schimbabil (PSS) în jumătate sau mai mult (în mod cumulativ) din 100 cm de la stratul superficial al solului sau | ||
Aciditatea solului: pH < = 5 (în apă) în stratul superficial al solului | ||
TERENUL | ||
Pantă abruptă | Modificarea înălţimii în raport cu distanţa planimetrică (%) | > = 15 % |
(*)Statele membre trebuie să verifice îndeplinirea acestui criteriu doar în funcţie de acele praguri care sunt relevante pentru situaţia specifică a unei zone. |
Prioritate a UE în materie de dezvoltare rurală (DR)/Obiectiv tematic al CPR (OT) | Condiţionalitate ex ante | Criterii de îndeplinire |
Prioritatea DR 3: promovarea organizării lanţului alimentar, inclusiv procesarea şi comercializarea produselor agricole, a bunăstării animalelor şi a gestionării riscurilor în agricultură OT 5: promovarea adaptării la schimbările climatice, a prevenirii riscurilor legate de acestea şi a gestionării lor | 3.1. Prevenirea riscurilor şi gestionarea riscurilor: existenţa evaluărilor naţionale sau regionale ale riscurilor pentru gestionarea dezastrelor, luând în considerare adaptarea la schimbările climatice | - Efectuarea unei evaluări naţionale sau regionale a riscurilor care să includă următoarele elemente: - o descriere a procesului, metodologiei, metodelor şi datelor nesensibile utilizate la evaluarea riscurilor, precum şi a criteriilor bazate pe riscuri pentru prioritizarea investiţiilor; - o descriere a scenariilor de risc unic şi de riscuri multiple; - luarea în considerare, dacă este cazul, a strategiilor naţionale de adaptare la schimbările climatice. |
Prioritatea DR 4: refacerea, conservarea şi consolidarea ecosistemelor legate de agricultură şi silvicultură | 4.1 Bune condiţii agricole şi de mediu (GAEC): sunt stabilite la nivel naţional standarde privind bunele condiţii agricole şi de mediu ale terenurilor, menţionate în titlul VI capitolul 1 din Regulamentul (UE) nr. 1306/2013 | - standardele privind GAEC sunt definite în legislaţia naţională şi specificate în programe; |
OT 5: promovarea adaptării la schimbările climatice, a prevenirii riscurilor legate de acestea şi a gestionării lor | 4.2 Cerinţe minime privind utilizarea îngrăşămintelor şi a produselor de protecţie a plantelor: sunt definite la nivel naţional cerinţe minime privind utilizarea îngrăşămintelor şi a produselor de protecţie a plantelor, menţionate în titlul III capitolul 1 articolul 28 din prezentul regulament | - sunt specificate în programe cerinţele minime privind utilizarea îngrăşămintelor şi a produselor de protecţie a plantelor, menţionate în titlul III capitolul 1 din prezentul regulament; |
OT 6: conservarea şi protecţia mediului şi promovarea utilizării eficiente a resurselor | 4.3 alte standarde relevante la nivel naţional: sunt definite standarde obligatorii relevante la nivel naţional, în sensul titlului III capitolul 1 articolul 28 din prezentul regulament | - sunt specificate în programe standardele obligatorii relevante la nivel naţional; |
Prioritatea DR 5: promovarea utilizării eficiente a resurselor şi sprijinirea tranziţiei către o economie cu emisii reduse de carbon şi rezilientă la schimbările climatice în sectoarele agricol, alimentar şi silvic OT 4: sprijinirea tranziţiei către o economie cu emisii reduse de carbon în toate sectoarele OT 6: Conservarea şi protecţia mediului şi promovarea utilizării eficiente a resurselor | 5.1 Eficienţa energetică: Pentru construcţia sau renovarea clădirilor, s-au derulat acţiuni pentru a încuraja dezvoltarea de investiţii eficiente, din punctul de vedere al costurilor, în scopul îmbunătăţirii eficienţei utilizării energiei finale şi a eficienţei energetice. | - Acţiunile sunt: - măsurile de asigurare a existenţei unor cerinţe minime privind performanţa energetică a clădirilor necesare în conformitate cu articolele 3, 4 şi 5 din Directiva 2010/31/UE a Parlamentului European şi a Consiliului (!); - măsurile necesare pentru instituirea unui sistem de certificare a performanţei energetice a clădirilor în conformitate cu articolul 11 din Directiva 2010/31/UE; - măsurile de asigurare a unei planificări strategice privind eficienţa energetică, în conformitate cu articolul 3 din Directiva 2012/27/UE a Parlamentului European şi a Consiliului (2); |
- măsuri în conformitate cu articolul 13 din Directiva 2006/32/CE a Parlamentului European şi a Consiliului (3) privind eficienţa energetică la utilizatorii finali şi serviciile energetice pentru punerea de contoare individuale la dispoziţia clienţilor finali, în măsura în care este posibil din punct de vedere tehnic, rezonabil din punct de vedere financiar şi proporţional în raport cu potenţialele economii de energie. | ||
5.2 Sectorul apelor: Existenţa a) unei politici tarifare privind apele care oferă stimulente corespunzătoare utilizatorilor pentru utilizarea eficientă a resurselor de apă şi b) unei contribuţii adecvate a diferitelor utilizări ale apei pentru recuperarea costurilor serviciilor legate de utilizarea apei la o rată stabilită de planul adoptat de gestionare a bazinelor hidrografice pentru investiţii sprijinite prin programe. | - În sectoarele sprijinite de FEADR, un stat membru asigură contribuţia diferitelor utilizări ale apei la recuperarea costurilor serviciilor de utilizare a apei, pe sector, în conformitate cu articolul 9 alineatul (1) prima liniuţă din Directiva-cadru privind apa, ţinând seama, după caz, de efectele sociale, de mediu şi economice ale recuperării, precum şi de condiţiile geografice şi climatice ale regiunii/regiunilor afectate. | |
5.3 Energie din surse regenerabile: Se desfăşoară acţiuni de promovare a producerii şi a distribuirii de surse de energie regenerabile (4). | - Există scheme de sprijin transparente, priorităţi privind accesul la reţea sau acces garantat şi prioritate pentru expediere, precum şi norme standardizate privind suportarea separată şi în comun a costurilor adaptărilor tehnice care au fost făcute publice, în conformitate cu articolul 14 alineatul (1), articolul 16 alineatele (2) şi (3) din Directiva 2009/28/CE. - Un stat membru a adoptat un plan naţional de acţiune în domeniul energiei regenerabile, în conformitate cu articolul 4 din Directiva 2009/28/CE. II. | |
Prioritatea DR 6: promovarea incluziunii sociale, a reducerii sărăciei şi a dezvoltării economice în zonele rurale OT 2: Consolidarea accesului la tehnologiile informaţiei şi comunicaţiilor [ţinta în domeniul benzii largi (broadband)], precum şi a utilizării şi a calităţii acestora | 6. Reţele de generaţie următoare (NGN) Infrastructură: Existenţa unor planuri naţionale sau regionale NGA care să ţină seama de acţiunile regionale în vederea atingerii ţintelor Uniunii în materie de acces internet de mare viteză, care se concentrează asupra unor domenii în care piaţa nu reuşeşte să ofere o infrastructură deschisă, la un cost rezonabil şi la o calitate în conformitate cu normele Uniunii în materie de concurenţă şi de ajutoare de stat, şi care să poată furniza servicii accesibile grupurilor de persoane vulnerabile. | - Existenţa unui plan naţional sau regional de generaţie următoare care conţine: - un plan al investiţiilor în infrastructură bazat pe o analiză economică care să ia în considerare infrastructurile private şi publice existente şi investiţiile planificate; - modele de investiţii durabile care să conducă la intensificarea concurenţei şi care asigură accesul la infrastructură şi servicii deschise, convenabile, de calitate şi în pas cu progresele viitoare; - măsuri pentru a stimula investiţiile private. |
(1) Directiva 2010/31/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 19 mai 2010 privind performanţa energetică a clădirilor (JO L 153, 18.6.2010, p. 13). (2) Directiva 2012/27/UE a Parlamentului European şi a Consiliului din 25 octombrie 2012 privind eficienţa energetică, de modificare a Directivelor 2009/125/CE şi 2010/30/UE şi de abrogare a Directivelor 2004/8/CE şi 2006/32/CE (JO L 315, 14.11.2012, p. 1). (3) Directiva 2006/32/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 5 aprilie 2006 privind eficienţa energetică la utilizatorii finali şi serviciile energetice şi de abrogare a Directivei 93/76/CEE a Consiliului (JO L 114, 27.4.2006, p. 64). (4) Directiva 2009/28/CE a Parlamentului European şi a Consiliului din 23 aprilie 2009 privind promovarea utilizării energiei din surse regenerabile, de modificare şi ulterior de abrogare a Directivelor 2001/77/CE şi 2003/30/CE (JO L 140, 5.6.2009, p. 16). |