Capitolul v - Personalul contractual şi personalul de specialitate juridică asimilat magistraţilor-asistenţi din structurile de specialitate ale Curţii Constituţionale - Regulament din 2025 privind selectarea, promovarea şi evaluarea personalului Curţii Constituţionale

M.Of. 124

În vigoare
Versiune de la: 8 Decembrie 2025
CAPITOLUL V:Personalul contractual şi personalul de specialitate juridică asimilat magistraţilor-asistenţi din structurile de specialitate ale Curţii Constituţionale
SECŢIUNEA 1:Dispoziţii generale
Art. 60
(1)Selectarea personalului contractual al Curţii Constituţionale se face în limita posturilor vacante, prin concurs sau examen, la care poate participa orice persoană care îndeplineşte condiţiile generale şi condiţiile specifice stabilite prin fişa postului pentru ocuparea respectivei funcţii contractuale.
(2)Concursul se organizează şi se desfăşoară în cazul în care, pentru ocuparea unui post vacant, se înscriu cel puţin două persoane şi are la bază principiul competiţiei deschise, al transparenţei, al competenţei, precum şi cel al egalităţii accesului pentru fiecare persoană care îndeplineşte condiţiile legale de participare la concurs.
(3)Examenul are loc în cazul în care, pentru ocuparea unui post vacant, la concursul organizat s-a înscris o singură persoană sau numărul celor înscrişi este egal ori mai mic decât numărul posturilor vacante de acelaşi nivel scoase la concurs, dispoziţiile prevăzute în prezentul capitol fiind aplicabile, în mod corespunzător.
Art. 61
(1)Promovarea personalului contractual al Curţii Constituţionale se face, de regulă, pe un post vacant, iar, în situaţia în care nu există un asemenea post, se face prin transformarea postului din statul de funcţii în care acesta este încadrat într-unul de nivel imediat superior.
(2)Promovarea personalului contractual se face prin examen, în baza unui referat de evaluare întocmit de şeful ierarhic, avizat de secretarul general, în calitate de ordonator de credite, şi aprobat de preşedintele Curţii Constituţionale.
(3)Încadrarea în noua funcţie ca urmare a promovării examenului de promovare se face începând cu prima zi a lunii următoare celei în care a avut loc promovarea, prin ordin al preşedintelui Curţii Constituţionale.
Art. 62
(1)Fişa postului aferentă unei funcţii contractuale stabileşte şi delimitează, în principal, următoarele elemente:
a)limitele de competenţă aferente exercitării funcţiei;
b)cerinţele şi condiţiile pe care trebuie să le îndeplinească o persoană pentru a ocupa postul respectiv;
c)atribuţiile postului.
(2)Principalele elemente care trebuie avute în vedere la întocmirea fişei postului sunt cuprinse în modelul prevăzut în anexa nr. 6.
SECŢIUNEA 2:Concursul pentru ocuparea posturilor vacante sau temporar vacante ale personalului contractual din cadrul structurilor de specialitate ale Curţii Constituţionale
Art. 63
(1)Personalul contractual din cadrul structurilor de specialitate ale Curţii Constituţionale poate fi încadrat în funcţii de execuţie, cu studii superioare sau studii medii, şi funcţii de conducere.
(2)Personalul cu studii medii este încadrat în funcţia de referent sau şofer.
(3)Personalul contractual poate fi încadrat în următoarele funcţii de execuţie cu studii superioare: consultant, expert sau consilier.
(4)Personalul contractual poate fi încadrat, de regulă, în următoarele funcţii de conducere: director, şef serviciu şi şef birou. Alte funcţii de conducere se stabilesc prin hotărâre a plenului Curţii.
Art. 64
(1)În funcţiile de execuţie din structurile de specialitate ale Curţii Constituţionale pot fi încadrate persoane care au studii medii, absolvite cu diplomă de bacalaureat sau echivalentă, respectiv studii superioare, absolvite cu diplomă de licenţă ori echivalente.
(2)În funcţiile de conducere din structurile de specialitate ale Curţii Constituţionale pot fi încadrate persoane care au studii superioare, absolvite cu diplomă de licenţă ori echivalente.
Art. 65
Condiţiile generale, cumulative, pe care trebuie să le îndeplinească persoana care participă la concursul pentru ocuparea unui post vacant sau temporar vacant sunt:
a)are cetăţenia română, domiciliul în România şi capacitate deplină de exerciţiu;
b)a împlinit vârsta de 18 ani;
c)are o stare de sănătate corespunzătoare postului pentru care candidează, atestată pe baza adeverinţei medicale eliberate de medicul de familie sau de unităţile sanitare abilitate;
d)îndeplineşte condiţiile de studii şi vechime în muncă stabilite potrivit legii şi prezentului regulament;
e)nu are antecedente penale şi nu are cazier fiscal.
Art. 66
(1)Condiţiile specifice pe care trebuie să le îndeplinească persoana care participă la concursul pentru ocuparea unui post vacant sau temporar vacant, inclusiv condiţiile privind vechimea în specialitatea studiilor, se stabilesc, pe baza fişei postului, la propunerea conducătorilor structurilor în care se află funcţia vacantă sau temporar vacantă, după caz, conform statului de funcţii.
(2)Condiţiile de vechime trebuie să fie îndeplinite la data expirării perioadei de depunere a cererilor de înscriere, inclusiv.
Art. 67
Prevederile referitoare la persoanele cu dizabilităţi cuprinse în Hotărârea Guvernului pentru aprobarea Regulamentului-cadru privind organizarea şi dezvoltarea carierei personalului contractual din sectorul bugetar plătit din fonduri publice nr. 1.336/2022, cu modificările şi completările ulterioare, se aplică în mod corespunzător.
Art. 68
(1)În vederea ocupării unui post vacant sau temporar vacant, conducătorul structurilor din cadrul Curţii Constituţionale propune organizarea concursului de ocupare a postului vacant sau temporar vacant.
(2)Propunerea prevăzută la alin. (1), avizată de secretarul general, în calitate de ordonator de credite, aprobată de preşedintele Curţii Constituţionale, prin ordin, însoţită de fişa de post corespunzătoare funcţiei contractuale vacante sau temporar vacante, întocmită şi aprobată în condiţiile legii, este transmisă Compartimentului resurse umane şi salarizare, care asigură organizarea şi desfăşurarea concursului în vederea demarării acestuia, şi trebuie să cuprindă următoarele:
a)denumirea postului, funcţiei contractuale vacante sau temporar vacante, identificată prin nivel şi grad/treaptă profesional(ă);
b)bibliografia şi tematica;
c)propuneri privind componenţa comisiei de concurs, precum şi a comisiei de soluţionare a contestaţiilor;
d)tipul probelor de concurs: proba scrisă şi/sau proba practică şi interviu, proba suplimentară, după caz;
e)alte menţiuni referitoare la organizarea concursului sau la condiţiile de participare.
(3)Bibliografia poate cuprinde acte normative, lucrări, articole de specialitate sau surse de informare şi documente expres indicate, cu relevanţă pentru funcţia contractuală vacantă sau temporar vacantă pentru care se organizează concursul. Bibliografia întocmită de către structura de specialitate în cadrul căreia se află postul vacant sau temporar vacant este aprobată de preşedintele Curţii Constituţionale, prin ordin, şi transmisă Compartimentului resurse umane şi salarizare.
(4)Tematica concursului se stabileşte pe baza bibliografiei.
Art. 69
(1)Curtea Constituţională are obligaţia să publice anunţul privind concursul, cu cel puţin 15 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru prima probă a concursului pentru ocuparea unui post vacant, respectiv cu cel puţin 10 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru prima probă a concursului pentru ocuparea unui post temporar vacant, la sediul acesteia şi pe pagina proprie de internet, la secţiunea special creată în acest scop, după caz. În cazul în care se consideră necesar, publicarea anunţului se poate face şi prin alte forme de publicitate suplimentare.
(2)Anunţul afişat pe pagina proprie de internet a Curţii Constituţionale cuprinde în mod obligatoriu următoarele elemente:
a)numărul, denumirea şi nivelul posturilor scoase la concurs, structurile în cadrul cărora se află acestea, precum şi dacă se încheie pe durată determinată sau nedeterminată pentru fiecare post în parte;
b)documentele solicitate candidaţilor pentru întocmirea dosarului de concurs, locul de depunere a dosarului de concurs şi datele de contact ale Compartimentului resurse umane şi salarizare;
c)condiţiile generale şi condiţiile specifice prevăzute în fişa de post;
d)bibliografia şi tematica;
e)calendarul de desfăşurare a concursului, respectiv data-limită şi ora până la care se pot depune dosarele de concurs, data, probele de concurs, ora şi locul de desfăşurare a probelor de concurs, termenele în care se afişează rezultatele pentru fiecare probă, termenele în care se pot depune şi în care se afişează rezultatele contestaţiilor, precum şi termenul în care se afişează rezultatele finale.
(3)Publicitatea în cazul modificării unor aspecte referitoare la organizarea sau desfăşurarea concursului se realizează în cel mai scurt timp prin mijloacele prevăzute la alin. (1).
(4)Nerespectarea prevederilor cu privire la publicitatea concursului constituie motiv de anulare a concursului pentru ocuparea unui post vacant sau pentru ocuparea unui post temporar vacant.
Art. 70
(1)Prin ordin al preşedintelui Curţii Constituţionale se constituie comisia de concurs, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor, până cel mai târziu la data publicării anunţului de concurs.
(2)Persoanele nominalizate în comisia de concurs şi în comisia de soluţionare a contestaţiilor, cu excepţia secretarului, sunt, de regulă, salariaţi cu funcţii de conducere sau funcţii de execuţie de cel puţin acelaşi nivel cu postul scos la concurs.
(3)Atât comisia de concurs, cât şi comisia de soluţionare a contestaţiilor au fiecare în componenţa lor un secretar şi 3 membri, din care un membru are calitatea de preşedinte.
(4)Secretariatul comisiei de concurs şi secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigură de către o persoană din cadrul Compartimentului resurse umane şi salarizare al Curţii Constituţionale.
(5)Secretarul comisiei de concurs este şi secretar al comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi este numit prin ordinul prevăzut la alin. (1), însă nu are calitatea de membru.
Art. 71
(1)Curtea Constituţională poate desemna ca membri în comisia de concurs, respectiv în comisia de soluţionare a contestaţiilor salariaţi din cadrul altor autorităţi sau instituţii publice, la solicitarea sa, în următoarele cazuri:
a)dacă există un număr insuficient de salariaţi;
b)dacă salariaţii din cadrul Curţii Constituţionale nu îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege pentru a fi desemnaţi în comisia de concurs, respectiv în comisia de soluţionare a contestaţiilor;
c)dacă salariaţii din cadrul Curţii Constituţionale s-ar putea afla sau se află în conflict de interese şi/sau incompatibilitate.
(2)În situaţia prevăzută la alin. (1), preşedintele Curţii Constituţionale se adresează conducătorului autorităţii sau instituţiei publice în cadrul căreia consideră că îşi desfăşoară activitatea salariaţii care îndeplinesc condiţiile prevăzute de lege pentru a fi desemnaţi membri în comisia de concurs/comisia de soluţionare a contestaţiilor şi solicită nominalizarea unui/unor salariat/salariaţi pentru a fi desemnat/desemnaţi ca membru/membri în cadrul comisiei de concurs/comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
Art. 72
(1)Membrii comisiilor de concurs sau de soluţionare a contestaţiilor trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a)condiţiile prevăzute la art. 70 alin. (2);
b)să aibă cunoştinţe în unul dintre domeniile funcţiei pentru care se organizează concursul;
c)să nu se afle în cazurile de incompatibilitate sau conflict de interese.
(2)Pentru concursurile organizate în vederea ocupării funcţiilor de conducere, cel puţin doi dintre membrii comisiei de concurs, respectiv ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor trebuie să deţină funcţii de conducere.
Art. 73
(1)Nu poate fi desemnată în calitatea de membru în comisia de concurs sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care a fost sancţionată disciplinar, iar sancţiunea aplicată nu a fost radiată, conform legii.
(2)Calitatea de membru în comisia de concurs este incompatibilă cu calitatea de membru în comisia de soluţionare a contestaţiilor.
Art. 74
Nu poate fi desemnată în calitatea de membru în comisia de concurs sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care se află în următoarele situaţii:
a)are relaţii cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidaţi sau interesele patrimoniale ale sale ori ale soţului sau soţiei pot afecta imparţialitatea şi obiectivitatea evaluării;
b)este soţ, soţie, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi ori cu un alt membru al comisiei de concurs sau al comisiei de soluţionare a contestaţiilor;
c)este sau urmează să fie, în situaţia ocupării funcţiei de conducere pentru care se organizează concursul, direct subordonat ierarhic al oricăruia dintre candidaţi.
Art. 75
(1)Situaţiile prevăzute la art. 71 şi art. 72 se sesizează în scris de persoana în cauză, de preşedintele Curţii Constituţionale, de oricare dintre candidaţi ori de orice altă persoană interesată, în orice moment al organizării şi desfăşurării concursului.
(2)Membrii comisiei de concurs sau ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor au obligaţia să informeze, în scris, cu celeritate, persoanele care i-au desemnat despre orice conflict de interese care a intervenit sau ar putea interveni. În aceste cazuri, membrii comisiei de concurs sau ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor au obligaţia să se abţină de la participarea ori luarea vreunei decizii cu privire la concursul în cadrul căruia a intervenit conflictul de interese.
(3)În cazul constatării existenţei unei situaţii de incompatibilitate sau conflict de interese, ordinul de numire a comisiei de concurs, respectiv de soluţionare a contestaţiilor se modifică în mod corespunzător, în termen de cel mult două zile lucrătoare de la data constatării, prin înlocuirea persoanei aflate în respectiva situaţie.
(4)În cazul în care situaţia de incompatibilitate sau conflict de interese se constată ulterior desfăşurării uneia dintre probele concursului, rezultatul probei ori al probelor desfăşurate se recalculează prin eliminarea evaluării membrului aflat în situaţie de incompatibilitate sau conflict de interese, sub rezerva asigurării validităţii evaluării a cel puţin doi dintre membri comisiei de concurs. În situaţia în care nu este asigurată validitatea evaluării a cel puţin doi dintre membri comisiei de concurs, procedura de organizare şi desfăşurare a concursului se reia.
Art. 76
Neîndeplinirea de către membrii comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor a obligaţiei prevăzute la art. 73 alin. (2), precum şi neprezentarea la probele de concurs fără motive obiective constituie abatere disciplinară şi se sancţionează potrivit legii.
Art. 77
În situaţia în care Curtea Constituţională organizează în aceeaşi perioadă concurs pentru ocuparea mai multor funcţii similare din punctul de vedere al atribuţiilor, se poate constitui o singură comisie de concurs, respectiv de soluţionare a contestaţiilor.
Art. 78
(1)Membrii comisiei de concurs au următoarele atribuţii principale:
a)selectează dosarele de concurs ale candidaţilor;
b)stabilesc subiectele pentru proba scrisă;
c)stabilesc planul probei practice şi realizează proba practică, după caz;
d)elaborează baremul de corectare/notare pentru proba scrisă şi/sau proba practică, după caz;
e)stabilesc planul interviului şi realizează interviul;
f)notează pentru fiecare candidat, în borderoul individual, proba scrisă şi/sau proba practică şi interviul, după caz;
g)semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei, respectiv procesul-verbal al selecţiei dosarelor, precum şi procesele-verbale ale fiecărei probe de concurs.
(2)Membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor au următoarele atribuţii principale:
a)verifică cu celeritate sesizările primite de la candidaţi cu privire la nerespectarea prevederilor legale privind organizarea şi desfăşurarea concursului;
b)soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor şi cu privire la notarea probei scrise, probei practice şi a interviului, după caz, respectiv: reselectează dosarele de concurs, renotează proba scrisă şi/sau proba practică şi interviul, după caz;
c)semnează procesele-verbale întocmite de secretarul comisiei după fiecare etapă de contestaţii.
(3)Preşedintele comisiei de concurs, pe lângă atribuţiile prevăzute la alin. (1), îndeplineşte şi următoarele atribuţii:
a)solicită secretarului convocarea membrilor, după caz;
b)transmite secretarului comisiei rezultatele concursului pentru a fi comunicate candidaţilor pentru fiecare etapă a concursului.
(4)Preşedintele comisiei de soluţionare a contestaţiilor, pe lângă atribuţiile prevăzute la alin. (2), îndeplineşte şi următoarele atribuţii:
a)solicită secretarului convocarea membrilor, după caz;
b)transmite secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor pentru fiecare etapă a concursului, după caz.
Art. 79
Secretarul comisiilor de concurs şi de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:
a)primeşte dosarele de concurs ale candidaţilor şi le atribuie acestora un cod numeric pentru identificare, care corespunde cu numărul de înregistrare al dosarului de concurs;
b)primeşte şi înregistrează contestaţiile depuse de candidaţi;
c)convoacă membrii comisiei de concurs, respectiv membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor, la solicitarea preşedintelui comisiei;
d)întocmeşte şi semnează alături de comisia de concurs, respectiv comisia de soluţionare a contestaţiilor întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia, respectiv procesul-verbal al selecţiei dosarelor, precum şi procesele-verbale ale fiecărei probe de concurs;
e)asigură afişarea rezultatelor obţinute de candidaţi la probele concursului, respectiv a rezultatelor eventualelor contestaţii, folosind codul numeric pentru identificare atribuit acestora;
f)îndeplineşte orice sarcini specifice necesare pentru buna desfăşurare a concursului.
Art. 80
(1)Concursul pentru ocuparea unui post vacant sau temporar vacant constă, în funcţie de complexitatea postului, în următoarele etape:
a)selecţia dosarelor de înscriere;
b)proba scrisă şi/sau proba practică, în situaţia în care este necesară verificarea abilităţilor practice;
c)interviul.
(2)În situaţia în care în fişa de post sunt prevăzute competenţe lingvistice sau în domeniul tehnologiei informaţiei se poate organiza o probă suplimentară, care se desfăşoară ulterior afişării rezultatelor la selecţia dosarelor, dar nu mai târziu de data prevăzută în anunţul de concurs pentru proba scrisă şi/sau proba practică, după caz, sau proba interviu.
(3)În aplicarea prevederilor alin. (2), prin ordin al preşedintelui Curţii Constituţionale, se aprobă procedura de organizare şi desfăşurare a probei suplimentare.
(4)Se pot prezenta la următoarea etapă numai candidaţii declaraţi admişi la etapa precedentă.
Art. 81
Probele concursului se evaluează independent de fiecare membru al comisiei de concurs, respectiv de fiecare membru al comisiei de soluţionare a contestaţiilor, după caz.
Art. 82
În vederea participării la concurs, candidaţii depun dosarul de concurs în termen de 10 zile lucrătoare de la data afişării anunţului pentru ocuparea unui post vacant, respectiv de 5 zile lucrătoare pentru ocuparea unui post temporar vacant.
Art. 83
(1)Pentru înscrierea la concurs candidaţii vor prezenta un dosar care va conţine următoarele documente:
a)formular de înscriere la concurs, conform modelului prevăzut în anexa nr. 1;
b)copia actului de identitate sau orice alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate;
c)copia certificatului de căsătorie sau a altui document prin care s-a realizat schimbarea de nume, după caz;
d)copiile documentelor care atestă nivelul studiilor şi ale altor acte care atestă efectuarea unor specializări, precum şi copiile documentelor care atestă îndeplinirea condiţiilor specifice ale postului;
e)copia carnetului de muncă, a adeverinţei eliberate de angajator pentru perioada lucrată, care să ateste vechimea în muncă şi în specialitatea studiilor solicitate pentru ocuparea postului;
f)certificat de cazier judiciar sau, după caz, extrasul de pe cazierul judiciar;
g)certificat de cazier fiscal;
h)adeverinţă medicală care să ateste starea de sănătate corespunzătoare, eliberată de către medicul de familie al candidatului sau de către unităţile sanitare abilitate cu cel mult 6 luni anterior derulării concursului;
i)curriculum vitae, model comun european, semnat şi datat pe fiecare pagină de candidat.
(2)Modelul orientativ al adeverinţei menţionate la alin. (1) lit. e) este prevăzut în anexa nr. 3 la Hotărârea Guvernului nr. 1.336/2022, cu modificările şi completările ulterioare.
(3)Adeverinţa care atestă starea de sănătate conţine, în clar, numărul, data, numele emitentului şi calitatea acestuia, în formatul standard stabilit prin ordin al ministrului sănătăţii. Pentru candidaţii cu dizabilităţi, în situaţia solicitării de adaptare rezonabilă, adeverinţa care atestă starea de sănătate trebuie însoţită de copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap, emis în condiţiile legii.
(4)Copiile de pe actele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e), precum şi copia certificatului de încadrare într-un grad de handicap prevăzut la alin. (3) se prezintă însoţite de documentele originale, care se certifică cu menţiunea "conform cu originalul" de către secretarul comisiei de concurs.
(5)Dosarele de concurs se depun la Compartimentul resurse umane şi salarizare sau pot fi transmise de candidaţi prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică sau platformele informatice ale autorităţilor sau instituţiilor publice înăuntrul termenului prevăzut la art. 82. Prevederile art. 6 alin. (4) şi (5) se aplică în mod corespunzător.
(6)În situaţia în care candidaţii transmit dosarele de concurs prin Poşta Română, serviciul de curierat rapid, poşta electronică a Curţii Constituţionale, candidaţii primesc codul unic de identificare la o adresă de e-mail comunicată de către aceştia şi au obligaţia de a se prezenta la secretarul comisiei de concurs cu documentele prevăzute la alin. (1) lit. b)-e) în original, pentru certificarea acestora, nu mai târziu de data şi ora susţinerii probei scrise/practice, după caz, sub sancţiunea eliminării din concurs.
(7)Transmiterea documentelor prin poşta electronică a Curţii Constituţionale se realizează în format.pdf cu volum maxim de 1 MB, documentele fiind acceptate doar în formă lizibilă.
(8)Nerespectarea prevederilor alin. (1)-(7), după caz, conduce la respingerea candidatului.
Art. 84
(1)În termen de două zile lucrătoare de la data expirării termenului de depunere a dosarelor în cazul concursului pentru ocuparea unui post vacant, respectiv în termen de o zi lucrătoare pentru ocuparea unui post temporar vacant, comisia de concurs are obligaţia de a selecta dosarele de concurs pe baza îndeplinirii condiţiilor de participare şi de a consemna în borderoul individual rezultatul selecţiei.
(2)După finalizarea selecţiei dosarelor se va încheia un proces-verbal, care va fi semnat de către toţi membrii comisiei.
Art. 85
(1)Rezultatele selecţiei dosarelor de concurs se afişează de către secretarul comisiei de concurs, cu menţiunea "admis" sau "respins", însoţită, după caz, de motivul respingerii, la sediul Curţii Constituţionale, precum şi pe pagina de internet a acesteia, în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului prevăzut la art. 84 alin. (1).
(2)În situaţia în care între membrii comisiei de concurs există diferenţe de opinie care nu au putut fi soluţionate de comun acord, dosarul va fi declarat admis sau respins în funcţie de opinia majoritară, consemnată conform borderourilor individuale ale acestora. Membrul comisiei de concurs care nu este de acord cu opinia majoritară formulează opinie separată, motivată, şi o consemnează în borderoul individual.
(3)Până în ultima zi prevăzută pentru selecţia dosarelor, membrii comisiei de concurs pot solicita candidaţilor documente relevante, din categoria celor prevăzute la art. 83 alin. (1), pentru desfăşurarea concursului.
Art. 86
(1)Proba scrisă constă în redactarea unei lucrări şi/sau în rezolvarea unor teste-grilă.
(2)Prin proba scrisă se testează cunoştinţele teoretice necesare ocupării postului pentru care se organizează concursul.
(3)Subiectele pentru proba scrisă se stabilesc pe baza bibliografiei şi a tematicii de concurs, astfel încât să reflecte capacitatea de analiză şi sinteză a candidaţilor, în concordanţă cu nivelul şi specificul postului pentru care se organizează concursul.
(4)În cazul unui număr mare de candidaţi înscrişi, concursul pentru ocuparea unui post vacant sau temporar vacant se desfăşoară în mai multe sesiuni, pe baza bibliografiei şi a tematicii de concurs.
(5)Pe baza propunerilor fiecărui membru al comisiei de concurs, în ziua în care se desfăşoară proba scrisă, comisia întocmeşte două variante de subiecte care constau ulterior în redactarea unei lucrări.
(6)În cazul în care proba scrisă constă în rezolvarea unor teste-grilă, cu cel mult două zile înainte de proba scrisă, fiecare membru al comisiei de concurs propune un număr de întrebări de două ori mai mare decât numărul întrebărilor din fiecare variantă de test-grilă propusă candidaţilor. Întrebările pentru fiecare variantă de test-grilă se stabilesc în ziua în care se desfăşoară proba scrisă, înainte de începerea acestei probe.
(7)Membrii comisiei de concurs răspund individual pentru asigurarea confidenţialităţii subiectelor propuse doar până la momentul prezentării variantelor în comisia de concurs.
(8)Variantele de subiecte se semnează de toţi membrii comisiei de concurs şi se închid în plicuri sigilate purtând ştampila Curţii Constituţionale.
(9)Comisia de concurs stabileşte punctajul maxim pentru fiecare subiect, care se comunică odată cu subiectele şi se afişează la locul desfăşurării concursului.
(10)Înainte de începerea probei scrise se face apelul nominal al candidaţilor, în vederea îndeplinirii formalităţilor prealabile, respectiv verificarea identităţii. Verificarea identităţii candidaţilor se face pe baza cărţii de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate. Candidaţii care nu sunt prezenţi la efectuarea apelului nominal ori care nu fac dovada identităţii prin prezentarea cărţii de identitate sau a oricărui alt document care atestă identitatea, potrivit legii, aflate în termen de valabilitate, se consideră absenţi, respectiv respinşi.
(11)În situaţia în care un candidat a depus dosar de concurs pentru mai multe posturi şi este admis la selecţia dosarelor pentru două sau mai multe posturi pentru care instituţia sau autoritatea publică a organizat concurs în aceeaşi zi şi la aceeaşi oră, acesta se prezintă la proba scrisă pentru un singur post.
(12)După verificarea identităţii candidaţilor, ieşirea din sală a acestora atrage eliminarea din concurs, cu excepţia situaţiilor de urgenţă în care aceştia sunt însoţiţi de unul dintre membrii comisiei de concurs sau de către secretarul comisiei de concurs.
(13)Durata probei scrise se stabileşte de comisia de concurs în funcţie de gradul de dificultate şi complexitate al subiectelor, dar nu poate depăşi 3 ore.
(14)După ora stabilită pentru începerea probei scrise este interzis accesul candidaţilor care întârzie sau al oricărei alte persoane, în afara membrilor comisiei de concurs, precum şi a secretarului de concurs.
(15)În sala în care are loc concursul, pe toată perioada derulării acestuia, inclusiv a formalităţilor prealabile şi a celor ulterioare finalizării probei, candidaţilor nu le este permisă deţinerea sau folosirea vreunei surse de informare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanţă.
(16)Nerespectarea dispoziţiilor prevăzute la alin. (15) atrage eliminarea candidatului din proba de concurs, situaţie în care comisia de concurs elimină candidatul din sală, înscrie menţiunea "anulat" pe lucrare şi consemnează cele întâmplate în procesul-verbal.
(17)Lucrările se redactează, sub sancţiunea anulării, doar pe hârtia asigurată de Curtea Constituţională, purtând ştampila acesteia pe fiecare filă. Prima filă, după înscrierea numelui şi a prenumelui în colţul din dreapta sus, se lipeşte astfel încât datele înscrise să nu poată fi identificate şi se aplică ştampila Curţii Constituţionale, cu excepţia situaţiei în care există un singur candidat pentru postul vacant/temporar vacant, caz în care nu mai există obligaţia sigilării lucrării.
(18)Candidatul are obligaţia de a preda comisiei de concurs lucrarea scrisă, respectiv testul-grilă, la finalizarea acestora ori la expirarea timpului alocat probei scrise, şi să semneze borderoul întocmit în acest sens potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 4 la Hotărârea Guvernului nr. 1.336/2022, cu modificările şi completările ulterioare.
Art. 87
Proba practică constă în testarea abilităţilor şi aptitudinilor practice ale candidatului în vederea ocupării postului vacant sau temporar vacant pentru care candidează.
Art. 88
(1)Proba practică se desfăşoară pe baza unui plan stabilit de comisia de concurs, care va include următoarele criterii de evaluare:
a)capacitatea de adaptare;
b)capacitatea de gestionare a situaţiilor dificile;
c)îndemânare şi abilitate în realizarea cerinţelor practice;
d)capacitatea de comunicare;
e)capacitatea de gestionare a resurselor alocate pentru desfăşurarea probei practice.
(2)În vederea testării pentru proba practică, prin ordin al preşedintelui Curţii Constituţionale, se pot stabili şi alte criterii de evaluare specifice domeniului de activitate.
(3)Pe baza propunerilor fiecărui membru al comisiei de concurs, în ziua în care se desfăşoară proba practică, comisia de concurs stabileşte sarcina/sarcinile practică/practice pentru testarea abilităţilor şi aptitudinilor practice ale candidaţilor şi metodologia de măsurare, precum şi punctajele maxime care se acordă fiecărui criteriu de evaluare.
(4)Aspectele constatate în timpul derulării probei practice vor fi consemnate în scris într-un proces-verbal, întocmit de secretarul comisiei de concurs, care se semnează de membrii acestei comisii şi de candidat.
Art. 89
(1)În cadrul interviului se testează abilităţile, aptitudinile şi motivaţia candidaţilor.
(2)Interviul se realizează conform planului de interviu întocmit de comisia de concurs în ziua desfăşurării acestei probe, pe baza criteriilor de evaluare. Criteriile de evaluare pentru stabilirea interviului sunt:
a)abilităţi şi cunoştinţe impuse de funcţie;
b)capacitatea de analiză şi sinteză;
c)motivaţia candidatului;
d)comportamentul în situaţiile de criză;
e)abilităţi de comunicare;
f)iniţiativă şi creativitate.
(3)În funcţie de cerinţele de studii sau profesionale specifice postului, criteriile de evaluare prevăzute la alin. (2) lit. d) şi e) sunt stabilite opţional de către comisia de concurs.
(4)Pentru posturile de conducere, planul de interviu include şi criterii referitoare la:
a)capacitatea de a lua decizii şi de a evalua impactul acestora;
b)exercitarea controlului decizional;
c)capacitatea managerială.
(5)Interviul se susţine în termen de 4 zile lucrătoare de la data susţinerii probei scrise şi/sau a probei practice, după caz.
(6)Data şi ora susţinerii interviului se afişează obligatoriu odată cu rezultatele la proba scrisă şi/sau practică, după caz.
(7)La proba de interviu, fiecare membru al comisiei de concurs poate adresa întrebări candidatului. Nu se pot adresa întrebări referitoare la opiniile politice ale candidatului, activitatea sindicală, religie, etnie, starea materială, originea socială sau care pot constitui discriminare pe criterii de sex.
(8)Interviul se înregistrează audio/video la solicitarea membrilor comisiei de concurs, cu aprobarea preşedintelui comisiei. Înregistrarea video este permisă numai cu acordul scris al candidaţilor, obţinut în prealabil, cu respectarea datelor cu caracter personal.
(9)Înregistrarea interviului se păstrează atât la dosarul de concurs constituit de secretarul comisiei de concurs/soluţionare a contestaţiilor, cât şi la dosarul candidatului declarat admis.
Art. 90
Pentru fiecare probă a concursului se stabileşte un punctaj de maximum 100 de puncte.
Art. 91
(1)Anterior începerii corectării lucrărilor la proba scrisă, fiecare lucrare va fi numerotată, cu excepţia cazului în care există un singur candidat pentru ocuparea postului vacant/temporar vacant.
(2)Notarea probei scrise şi/sau a probei practice, după caz, se realizează potrivit baremului de corectare/notare şi se consemnează în borderoul individual de notare, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 5 la Hotărârea Guvernului nr. 1.336/2022, cu modificările şi completările ulterioare, realizându-se în termen de o zi lucrătoare de la finalizarea fiecărei probe.
(3)Lucrările de la proba scrisă, cu excepţia cazului în care există un singur candidat pentru ocuparea postului vacant/temporar vacant, se corectează sigilate.
(4)Punctajele se acordă de către fiecare membru al comisiei de concurs în parte, pentru fiecare lucrare scrisă, şi se notează în borderoul individual de notare. Acordarea punctajului pentru proba scrisă se face pe baza mediei aritmetice a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de concurs.
(5)Este interzis membrilor comisiei de concurs sau membrilor comisiei de soluţionare a contestaţiilor de a face corecturi, însemnări sau notări direct pe lucrările candidaţilor.
(6)Lucrările care prezintă însemnări de natură să conducă la identificarea candidaţilor se anulează şi nu se mai corectează. Menţiunea "anulat" se înscrie atât pe lucrare, cât şi pe borderoul individual de notare şi pe centralizatorul nominal, acest aspect consemnându-se în procesul-verbal.
Art. 92
(1)În situaţia în care pentru o lucrare se înregistrează diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei de concurs, lucrarea se recorectează de către toţi membrii acesteia. Procedura recorectării se reia ori de câte ori se constată că există diferenţe mai mari de 10 puncte între punctajele acordate de membrii comisiei de concurs.
(2)Se interzice desigilarea lucrărilor anterior recorectării.
Art. 93
(1)Lucrările scrise, după acordarea punctajelor finale, se desigilează.
(2)Sunt declaraţi admişi la proba scrisă candidaţii care au obţinut:
a)minimum 50 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor contractuale de execuţie;
b)minimum 70 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor contractuale de conducere.
Art. 94
(1)Interviul şi proba practică, după caz, se notează pe baza criteriilor de evaluare şi a punctajelor maxime stabilite de comisia de concurs prin planul de interviu, respectiv planul probei practice.
(2)Membrii comisiei de concurs acordă, individual, punctaje pentru fiecare dintre criteriile de evaluare stabilite. Punctajele se acordă de către fiecare membru al comisiei de concurs în parte, pentru fiecare candidat, şi se notează în borderoul individual de notare.
(3)Sunt declaraţi admişi la interviu şi/sau la proba practică candidaţii care au obţinut:
a)minimum 50 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor contractuale de execuţie;
b)minimum 70 de puncte, în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor contractuale de conducere.
Art. 95
(1)Punctajul final se calculează ca medie aritmetică a punctajelor obţinute la proba scrisă şi/sau la proba practică şi interviu, după caz.
(2)Punctajele finale ale concursului, în ordine descrescătoare, vor fi înscrise într-un centralizator nominal, în care se va menţiona pentru fiecare candidat punctajul obţinut la fiecare dintre probele concursului, după caz. Centralizatorul nominal se semnează pe fiecare pagină de fiecare dintre membrii comisiei de concurs.
(3)Comunicarea rezultatelor la fiecare probă a concursului se realizează prin afişare la sediul şi pe pagina de internet ale Curţii Constituţionale, după caz, în termen de o zi lucrătoare de la data finalizării probei şi conţine atât punctajul obţinut, cât şi menţiunea "admis" sau "respins", după caz.
(4)Se consideră admis la concursul pentru ocuparea unui post vacant/temporar vacant candidatul care a obţinut cel mai mare punctaj dintre candidaţii care au concurat pentru acelaşi post, cu condiţia ca aceştia să fi obţinut punctajul minim necesar la fiecare probă de concurs. Nota finală trebuie să fie de minimum 60 de puncte în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor contractuale de execuţie, respectiv de minimum 80 de puncte în cazul concursurilor organizate pentru ocuparea funcţiilor contractuale de conducere.
(5)La punctaje egale are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba scrisă, iar, dacă egalitatea se menţine, candidaţii aflaţi în această situaţie vor fi invitaţi la un nou interviu, în urma căruia comisia de concurs va decide asupra candidatului câştigător.
(6)În situaţia în care nu s-a organizat proba scrisă, la punctaje egale are prioritate candidatul care a obţinut punctajul cel mai mare la proba practică, iar, dacă egalitatea se menţine, candidaţii aflaţi în această situaţie vor fi invitaţi la un nou interviu, în urma căruia comisia de concurs va decide asupra candidatului câştigător, cu respectarea termenului prevăzut la alin. (3).
(7)Rezultatele finale ale concursului de ocupare a unei funcţii contractuale vacante sau temporar vacante se consemnează într-un proces-verbal.
Art. 96
După afişarea rezultatelor obţinute la selecţia dosarelor de înscriere, proba scrisă şi/sau proba practică, după caz, candidaţii nemulţumiţi pot depune contestaţie la Compartimentul resurse umane şi salarizare, în termen de cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatului selecţiei dosarelor, respectiv de la data afişării rezultatului probei scrise şi/sau probei practice, sub sancţiunea decăderii din acest drept.

Art. 97
(1)În situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul selecţiei dosarelor, comisia de soluţionare a contestaţiilor verifică îndeplinirea de către candidatul contestatar a condiţiilor pentru participare la concurs în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.
(2)În situaţia în care între membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor există diferenţe de opinie care nu au putut fi soluţionate de comun acord, dosarul va fi declarat "admis" ori "respins" în funcţie de opinia majoritară, consemnată conform borderoului individual al acestora. Membrul comisiei de soluţionare a contestaţiilor care nu este de acord cu opinia majoritară formulează opinie separată, motivată, şi o consemnează în borderoul individual.
(3)În situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul probei scrise sau al probei practice, comisia de soluţionare a contestaţiilor analizează lucrarea sau procesul-verbal doar pentru candidatul contestatar în termen de o zi lucrătoare de la expirarea termenului de depunere a contestaţiilor.

Art. 98
Comisia de soluţionare a contestaţiilor admite contestaţia, modificând rezultatul selecţiei dosarelor, respectiv punctajul final acordat de comisia de concurs, în situaţia în care:
a)candidatul îndeplineşte condiţiile pentru a participa la concurs, în situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul selecţiei dosarelor;
b)constată că punctajele nu au fost acordate potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea scrisă;

c)constată că punctajele nu au fost acordate potrivit baremului probei practice;
d)ca urmare a recorectării lucrării de la proba scrisă, candidatul declarat iniţial «respins» obţine cel puţin punctajul minim pentru promovarea probei scrise.

Art. 99
(1)Contestaţia este respinsă în următoarele situaţii:
a)candidatul nu îndeplineşte condiţiile specificate în anunţul de concurs, în situaţia contestaţiilor formulate faţă de rezultatul selecţiei dosarelor;
b)punctajele au fost acordate potrivit baremului şi răspunsurilor din lucrarea scrisă;

c)punctajele au fost acordate potrivit baremului probei practice;
d)se constată că punctajul acordat de comisia de soluţionare a contestaţiilor la proba scrisă este mai mic sau egal cu cel acordat de comisia de concurs.

(2)Comunicarea rezultatelor la contestaţiile depuse se realizează prin afişare la sediul Curţii Constituţionale şi pe pagina de internet a acesteia, la secţiunea special creată în acest scop, imediat după soluţionarea contestaţiilor.
(3)Rezultatele finale se afişează la sediul Curţii Constituţionale şi pe pagina de internet a acesteia, la secţiunea special creată în acest scop, în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatelor pentru ultima probă, prin specificarea menţiunii «admis» sau «respins».

Art. 100
Afişarea rezultatelor obţinute de candidaţi la probele concursului, precum şi afişarea rezultatelor soluţionării contestaţiilor şi a rezultatelor finale ale concursului se realizează folosindu-se codul numeric pentru identificare atribuit fiecărui candidat.
Art. 101
Candidatul nemulţumit de modul de soluţionare a contestaţiei se poate adresa instanţei de contencios administrativ, în condiţiile legii.
Art. 102
La finalizarea concursului se întocmeşte un raport final al concursului, potrivit modelului prevăzut în anexa nr. 6 la Hotărârea Guvernului nr. 1.336/2022, cu modificările şi completările ulterioare, care conţine modul de desfăşurare a concursului şi rezultatele obţinute de candidaţi, semnat de membrii comisiei de concurs şi de secretarul acesteia, la care se anexează borderourile individuale ale tuturor membrilor comisiei.
Art. 103
Orice candidat poate consulta, la solicitarea sa, doar lucrarea sa scrisă redactată în cadrul probei scrise a concursului, după corectarea şi notarea acesteia, în prezenţa secretarului comisiei de concurs.
Art. 104
(1)În cazul în care, de la data anunţării concursului şi până la afişarea rezultatelor finale ale acestuia, preşedintele Curţii Constituţionale este sesizat cu privire la nerespectarea prevederilor privind organizarea şi desfăşurarea concursului, se procedează la verificarea celor sesizate, cu celeritate, de către o comisie ai cărei membri sunt desemnaţi prin ordin al preşedintelui Curţii Constituţionale.
(2)Sesizarea poate fi făcută de către membrii comisiei de concurs ori ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor, de către oricare dintre candidaţi sau de către orice persoană interesată.
(3)În situaţia în care verificările prevăzute la alin. (1) se realizează cu încadrarea în termenele procedurale prevăzute de prezentul regulament şi se constată că sunt respectate prevederile privind organizarea şi desfăşurarea concursului, acesta se desfăşoară în continuare.
(4)În cazul în care aspectele sesizate nu pot fi cercetate cu încadrarea în termenele procedurale prevăzute de prezentul regulament, desfăşurarea concursului va fi suspendată prin ordin al preşedintelui Curţii Constituţionale pe o perioadă de 15 zile lucrătoare.
(5)Suspendarea concursului prevăzută la alin. (4) se finalizează astfel:
a)dacă comisia constată existenţa unor deficienţe în respectarea prevederilor legale, concursul se anulează prin ordin al preşedintelui Curţii Constituţionale;
b)dacă se constată că prevederile legale au fost respectate, concursul se reia de la momentul suspendării.
Art. 105
În cazul în care, din motive obiective, nu se pot respecta data, ora şi locul desfăşurării concursului:
a)concursul se amână pentru o perioadă de 15 zile lucrătoare, cu respectarea termenelor prevăzute de prezentul regulament;
b)concursul se anulează dacă termenul prevăzut la lit. a) nu poate fi respectat.
Art. 106
În situaţia constatării necesităţii suspendării/anulării/amânării/reluării concursului, Curtea Constituţională are următoarele obligaţii:
a)să publice un anunţ în acest sens prin aceleaşi mijloace de informare folosite la publicarea anunţului de concurs;
b)să informeze candidaţii ale căror dosare de concurs au fost înregistrate, după caz, prin orice mijloc de informare care poate fi dovedit, respectiv publicarea pe site-ul Curţii şi/sau prin poşta electronică.
Art. 107
(1)În situaţia reluării procedurii de concurs, candidaţii au posibilitatea de a înlocui, până la data stabilită pentru prima probă, documentele depuse iniţial la dosarul de concurs a căror valabilitate a încetat.
(2)În situaţia în care concursul se anulează, candidaţii pot retrage documentele depuse la dosarul de concurs în original, în baza unei solicitări adresate în scris preşedintelui comisiei de concurs.
(3)Documentele depuse la dosarul de concurs în original se înapoiază candidaţilor declaraţi "respins", la solicitarea scrisă a acestora.
Art. 108
(1)Candidatul declarat "admis" la concursul de ocupare a unui post vacant sau temporar vacant corespunzător unei funcţii contractuale este obligat să se prezinte la sediul Curţii în vederea ocupării postului în termen de 15 zile calendaristice de la data afişării rezultatelor finale.
(2)Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în urma formulării unei cereri scrise şi temeinic motivate, candidatul declarat "admis" la concurs poate solicita, în termen de 3 zile lucrătoare de la afişarea rezultatului final al concursului, un alt termen de prezentare la sediul Curţii în vederea ocupării postului, care nu poate depăşi termenul de preaviz prevăzut pentru demisie în Legea nr. 53/2003 - Codul muncii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, de la data afişării rezultatelor finale ale concursului.
(3)În cazul admiterii la concursul pentru ocuparea unui post temporar vacant, contractul individual de muncă se încheie pe perioadă determinată, potrivit termenului prevăzut în anunţul de concurs.
(4)În cazul neprezentării la post la termenul stabilit la alin. (1) şi (2), după caz, postul este declarat vacant, caz în care se comunică candidatului care a obţinut nota finală imediat inferioară posibilitatea de a ocupa postul respectiv.
(5)Candidatul căruia i se comunică posibilitatea de a ocupa postul respectiv, în condiţiile alin. (4), are obligaţia de a se prezenta la post în termenele stabilite la alin. (1) şi (2).
(6)În vederea îndeplinirii condiţiilor prevăzute la art. 67 alin. (4) lit. c) din Legea nr. 361/2023, prevederile art. 8 alin. (3) din Legea nr. 361/2023 se aplică în mod corespunzător. Pentru a ocupa funcţia pentru care a participat la concursul organizat de Curtea Constituţională, candidatul declarat "admis" se va prezenta în data şi la ora indicate de Curtea Constituţională la unităţile sanitare şi cabinetele psihologice acreditate şi cu care Curtea Constituţională are încheiate contracte de colaborare şi servicii, în vederea obţinerii unui certificat medical şi a unui aviz psihologic. Dacă în urma testării medicale candidatul "admis" este declarat "inapt" pentru ocuparea funcţiei pentru care a susţinut concursul, acesta nu poate ocupa respectiva funcţie, prevederile alin. (4) aplicându-se în mod corespunzător.
SECŢIUNEA 3:Promovarea personalului contractual
Art. 109
Promovarea personalului contractual în funcţii de execuţie se poate face numai o dată pe an şi numai în funcţia de execuţie imediat superioară, cu menţinerea gradaţiei avute la data promovării, ca urmare a promovării examenului organizat în acest sens, după cum urmează:
a)promovarea din funcţia de referent în funcţia de consultant;
b)promovarea din funcţia de consultant în funcţia de expert;
c)promovarea din funcţia de expert în funcţia de consilier;
d)promovarea din funcţia de referent în funcţia de consultant la absolvirea de studii superioare.
Art. 110
(1)Formele de promovare pot fi:
a)promovarea prin transformarea postului la absolvirea de studii superioare;
b)promovarea pe un post vacant;
c)promovarea prin transformarea propriului post;
d)promovarea temporară pe un post temporar vacant.
(2)Aceeaşi persoană nu poate fi promovată doi ani consecutivi, cu excepţia situaţiei prevăzute la alin. (1) lit. d).
(3)La propunerea secretarului general şi cu aprobarea preşedintelui Curţii, se poate organiza o singură sesiune de promovare pe an, la care să participe toate persoanele care îndeplinesc condiţiile de promovare în anul respectiv.
Art. 111
(1)Pentru a participa la examenul de promovare din funcţia de referent în funcţia de consultant candidatul trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a)să aibă o vechime în funcţia de referent la Curtea Constituţională de cel puţin 3 ani;
b)să aibă studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă;
c)să fi obţinut la evaluarea anuală a activităţii profesionale din ultimii 2 ani în care acesta s-a aflat în activitate cel puţin calificativul "bine";
d)să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile legii;
e)să nu aibă nicio absenţă nemotivată în ultimele 12 luni înaintea depunerii cererii de înscriere la examenul de promovare;
f)să nu aibă contractul de muncă suspendat;
g)să îndeplinească cerinţele specifice postului de nivel superior evidenţiate în fişa de post a acestuia.
(2)Persoana încadrată în funcţia de referent care, la data încadrării, avea studii superioare absolvite cu diplomă de licenţă poate participa la examenul de promovare din funcţia de referent în funcţia de consultant dacă are o vechime în funcţia de referent la Curtea Constituţională de cel puţin 3 ani.
Art. 112
Pentru a participa la examenul de promovare din funcţia de consultant în funcţia de expert, respectiv din funcţia de expert în funcţia de consilier, candidatul trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a)să fi obţinut la evaluarea anuală a activităţii profesionale din ultimii 2 ani în care acesta s-a aflat în activitate la Curtea Constituţională în funcţia de consultant, respectiv de expert cel puţin calificativul "bine";
b)să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile legii;
c)să nu aibă nicio absenţă nemotivată în ultimele 12 luni înaintea depunerii cererii de înscriere la examenul de promovare;
d)să nu aibă contractul de muncă suspendat;
e)să îndeplinească cerinţele specifice postului de nivel superior evidenţiate în fişa de post a acestuia.
Art. 113
(1)Promovarea temporară se poate face numai pe un post temporar vacant.
(2)Promovarea temporară se face prin examen.
(3)Pentru a participa la examen, candidatul trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a)să fi obţinut la evaluarea anuală a activităţii profesionale din ultimii 2 ani în care acesta s-a aflat în activitate la Curtea Constituţională cel puţin calificativul "bine";
b)să nu aibă o sancţiune disciplinară neradiată în condiţiile legii;
c)să nu aibă nicio absenţă nemotivată în ultimele 12 luni înaintea depunerii cererii de înscriere la examenul de promovare;
d)să nu aibă contractul de muncă suspendat;
e)să îndeplinească cerinţele specifice postului de nivel superior evidenţiate în fişa de post a acestuia.
(4)În perioada de exercitare a funcţiei temporar vacante, persoana încadrată beneficiază de drepturile salariale aferente funcţiei pe care o ocupă temporar.
Art. 114
(1)Cererea de înscriere la examenul de promovare, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1, înregistrată la Registratura generală, se înaintează de candidat şefului ierarhic, care în termen de 2 zile lucrătoare de la primire solicită Compartimentului resurse umane şi salarizare verificarea îndeplinirii condiţiilor prevăzute de prezentul regulament.
(2)Compartimentul resurse umane şi salarizare, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea solicitării, întocmeşte o notă cu privire la îndeplinirea condiţiilor de promovare de către candidat, precum şi cu privire la încadrarea în cheltuielile de personal aprobate în bugetul Curţii Constituţionale generate de promovare. Nota va fi avizată de secretarul general al Curţii Constituţionale şi înaintată şefului ierarhic al compartimentului din care face parte candidatul.
(3)Pe baza notei menţionate la alin. (2) şeful ierarhic aprobă cererea candidatului şi întocmeşte referatul de evaluare, care va cuprinde următoarele elemente:
a)descrierea activităţii desfăşurate de candidat;
b)aptitudinile pe care le-a dovedit candidatul în modul de îndeplinire a atribuţiilor;
c)conduita candidatului în timpul serviciului;
d)propunerea de promovare;
e)bibliografia şi tematica examenului de promovare;
f)propuneri privind componenţa comisiei de examinare şi a celei de soluţionare a contestaţiilor.
(4)Referatul de evaluare avizat de secretarul general, însoţit de cererea candidatului, de nota întocmită de Compartimentul de resurse umane şi salarizare şi de fişa postului pentru funcţia de nivel superior, va fi supus aprobării preşedintelui Curţii Constituţionale, în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea notei întocmite de Compartimentul resurse umane şi salarizare.
Art. 115
(1)Anunţul privind examenul de promovare se afişează la sediul şi pe site-ul Curţii Constituţionale cu cel puţin 10 zile lucrătoare înainte de data stabilită pentru susţinerea probei scrise.
(2)Anunţul va conţine în mod obligatoriu:
a)data, ora şi locul desfăşurării examenului;
b)bibliografia şi tematica de examen;
c)modalitatea de desfăşurare a examenului;
d)postul pentru care se organizează examenul de promovare, precum şi structura în cadrul căreia se află acest post.
(3)În cazul în care, din motive obiective, nu se pot respecta data şi ora desfăşurării examenului, comisia de examinare, prin secretarul acesteia, are obligaţia de a aduce la cunoştinţă participanţilor modificarea intervenită.
Art. 116
(1)Cu cel puţin 20 de zile lucrătoare înaintea desfăşurării examenului de promovare, prin ordin al preşedintelui Curţii Constituţionale, se stabileşte calendarul desfăşurării examenului de promovare, iar pe baza propunerilor
din referatul de evaluare se constituie comisia de examinare şi comisia de soluţionare a contestaţiilor.
(2)Persoanele nominalizate în comisia de examinare şi în comisia de soluţionare a contestaţiilor, cu excepţia secretarului, sunt persoane cu pregătire şi experienţă profesională în domeniul postului în care se face promovarea, care pot fi şi specialişti din cadrul altor instituţii. Din comisia de examinare face parte, în mod obligatoriu, şeful compartimentului/biroului/serviciului din cadrul Curţii Constituţionale în cadrul căruia se află postul în care se face promovarea.
(3)Atât comisia de examinare, cât şi comisia de soluţionare a contestaţiilor au fiecare în componenţa lor un preşedinte, 2 membri şi un secretar.
(4)Preşedintele comisiei de examinare, respectiv al comisiei de soluţionare a contestaţiilor se desemnează din rândul membrilor acestora, prin ordinul preşedintelui Curţii Constituţionale menţionat la alin. (1).
(5)Secretariatul comisiei de examinare şi secretariatul comisiei de soluţionare a contestaţiilor se asigură, de regulă, de către o persoană din cadrul Compartimentului resurse umane şi salarizare, aceasta neavând calitatea de membru. Secretarul comisiei de examinare este şi secretar al comisiei de soluţionare a contestaţiilor şi este numit prin ordinul preşedintelui Curţii Constituţionale menţionat la alin. (1).
(6)Persoanele desemnate în comisiile de examinare sau de soluţionare a contestaţiilor trebuie să îndeplinească cumulativ următoarele condiţii:
a)să deţină o funcţie cel puţin egală sau echivalentă cu funcţia contractuală pentru care se organizează examenul pentru promovare;
b)să nu se afle în cazurile de incompatibilitate sau conflict de interese prevăzute de lege şi de prezentul regulament.
(7)Nu poate fi desemnată în calitatea de membru în comisia de examinare sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care a fost sancţionată disciplinar, iar sancţiunea aplicată nu a fost radiată, conform legii.
(8)Calitatea de membru în comisia de examinare este incompatibilă cu calitatea de membru în comisia de soluţionare a contestaţiilor.
(9)Nu poate fi desemnată în calitatea de membru în comisia de examinare sau în comisia de soluţionare a contestaţiilor persoana care se află în următoarele situaţii:
a)are relaţii cu caracter patrimonial cu oricare dintre candidaţi sau interesele patrimoniale ale sale ori ale soţului sau soţiei pot afecta imparţialitatea şi obiectivitatea evaluării;
b)este soţ, soţie, rudă sau afin până la gradul al IV-lea inclusiv cu oricare dintre candidaţi ori cu un alt membru al comisiei de examinare sau al comisiei de soluţionare a contestaţiilor.
(10)Situaţiile de incompatibilitate se sesizează în scris preşedintelui Curţii Constituţionale de către persoana în cauză, de oricare dintre candidaţi ori de orice altă persoană interesată, în orice moment al organizării şi desfăşurării examenului de promovare.
(11)Membrii comisiei de examinare sau ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor au obligaţia să informeze, în scris, cu celeritate, persoanele care i-au desemnat despre apariţia oricărei situaţii de incompatibilitate. În aceste cazuri, membrii comisiei de examinare sau ai comisiei de soluţionare a contestaţiilor au obligaţia să se abţină de la participarea ori luarea vreunei decizii cu privire la examenul de promovare.
(12)În cazul constatării existenţei unei situaţii de incompatibilitate, ordinul preşedintelui Curţii Constituţionale prin care a fost numită comisia de examinare, respectiv de soluţionare a contestaţiilor se modifică în mod corespunzător, în termen de cel mult două zile lucrătoare de la data constatării, prin înlocuirea persoanei aflate în respectiva situaţie cu o altă persoană care să îndeplinească condiţiile prevăzute mai sus.
(13)În cazul în care situaţia de conflict de interese se constată ulterior desfăşurării uneia dintre etapele examenului, procedura de desfăşurare a examenului se reia, fiind constituită în acest scop o nouă comisie, cu o nouă componenţă.
Art. 117
(1)Examenul de promovare cuprinde următoarele etape:
a)verificarea dosarelor candidaţilor;
b)susţinerea unei probe scrise cu durata de maximum 3 ore.
(2)Prin proba scrisă se testează cunoştinţele teoretice necesare ocupării postului pentru care se organizează examenul de promovare.
Art. 118
Comisia de examinare are următoarele atribuţii principale:
a)verifică dosarele candidaţilor în ceea ce priveşte îndeplinirea condiţiilor prevăzute de prezentul regulament;
b)stabileşte subiectele pentru proba scrisă;
c)stabileşte ponderea din nota finală a fiecărui criteriu de evaluare a candidatului;
d)notează proba scrisă în borderourile de notare;
e)verifică şi semnează procesele-verbale redactate de secretarul comisiei;
f)stabileşte dacă respectivul candidat este declarat "admis" sau "respins" la examenul de promovare;
g)transmite secretarului comisiei rezultatele selecţiei dosarelor şi ale examenului, cu menţiunea "admis"/"respins", pentru a fi comunicate candidaţilor.
Art. 119
Comisia de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:
a)soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la selecţia dosarelor;
b)soluţionează contestaţiile depuse de candidaţi cu privire la rezultatul final al examenului de promovare;
c)transmite secretarului comisiei rezultatele contestaţiilor pentru a fi comunicate candidaţilor.
Art. 120
Secretarul comisiei de examinare are următoarele atribuţii principale:
a)realizează publicitatea examenului de promovare;
b)centralizează dosarele de înscriere a candidaţilor şi le prezintă spre analiză comisiei de examinare;
c)convoacă membrii comisiei de examinare la data programată a se desfăşura examenul de promovare sau ori de câte ori este necesar, la solicitarea preşedintelui comisiei;
d)întocmeşte procesul-verbal al selecţiei dosarelor şi cel de desfăşurare a examenului de promovare;
e)întocmeşte tabelele de prezenţă pentru proba scrisă şi consemnează prezenţa în sală a candidaţilor;
f)asigură îndeplinirea condiţiilor pentru desfăşurarea optimă a examenului - spaţii corespunzătoare, birotică, papetărie (seturi ştampilate cu ştampila Curţii Constituţionale, în vederea redactării lucrării scrise, ciorne ştampilate, pixuri cu pastă de culoare albastră), multiplicarea subiectelor, supravegherea candidaţilor;
g)întocmeşte, redactează şi semnează alături de comisia de examinare întreaga documentaţie privind activitatea specifică a acesteia;
h)asigură afişarea rezultatelor selecţiei dosarelor şi ale examenului de promovare, la sediul şi pe site-ul Curţii Constituţionale, cu respectarea reglementărilor legale cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal [GDPR - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE], indicând numai numărul de înregistrare a cererii de înscriere la examenul de promovare.
Art. 121
Secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor are următoarele atribuţii principale:
a)înregistrează la Compartimentul registratură şi arhivă generală contestaţiile depuse de candidaţi şi le prezintă spre analiză comisiei de soluţionare a contestaţiilor;
b)convoacă membrii comisiei de soluţionare a contestaţiilor, la solicitarea preşedintelui comisiei, prezentându-le spre analiză contestaţiile depuse, împreună cu documentele necesare soluţionării acestora;
c)întocmeşte procesul-verbal privind soluţionarea contestaţiilor;
d)asigură afişarea rezultatelor contestaţiilor candidaţilor la sediul şi pe site-ul Curţii Constituţionale, cu respectarea reglementărilor legale cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal [GDPR - Regulamentul (UE) 2016/679 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE], indicând numai numărul de înregistrare a cererii de înscriere la examenul de promovare.
Art. 122
(1)În termen de cel mult 5 zile lucrătoare de la publicarea anunţului, comisia de examinare verifică dosarele de înscriere în ceea ce priveşte îndeplinirea condiţiilor prevăzute de prezentul regulament şi afişează rezultatul cu menţiunea "admis" sau "respins".
(2)Împotriva soluţiei comisiei de examinare cu privire la rezultatul selectării dosarelor de înscriere candidaţii pot depune contestaţii la secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor în termen de cel mult o zi lucrătoare de la afişarea rezultatelor, care se soluţionează de către comisia de soluţionare a contestaţiilor în termen de cel mult o zi lucrătoare de la înregistrarea acestora.
Art. 123
(1)Personalul contractual în privinţa căruia comisia de examinare a decis că îndeplineşte condiţiile pentru promovare poate participa la proba scrisă.
(2)Subiectele pentru proba scrisă se stabilesc pe baza bibliografiei şi a tematicii de examen, astfel încât să reflecte capacitatea de analiză şi sinteză a candidaţilor, în concordanţă cu nivelul şi specificul postului pentru care se organizează examenul de promovare.
(3)Pentru desfăşurarea probei scrise, fiecare membru al comisiei de examinare propune, pe baza bibliografiei şi, după caz, a tematicii, maximum 3 subiecte, dintre care comisia de examinare stabileşte 3 până la 9 subiecte, cu cel mult două ore înainte de ora stabilită pentru examenul de promovare. Lista cu subiecte stabilite se semnează de toţi membrii comisiei de examinare.
(4)Înainte de începerea probei scrise, secretarul comisiei de examinare face apelul nominal al candidaţilor.
(5)În timpul desfăşurării probei scrise, ieşirea din sală a candidaţilor la promovare atrage eliminarea din examen. Excepţie fac situaţiile de urgenţă, pe care secretarul comisiei de examinare le va aduce la cunoştinţa preşedintelui comisiei, care va stabili persoana, dintre membrii comisiei de examinare sau, după caz, secretarul comisiei de examinare, ce îi va însoţi pe candidaţi.
(6)La ora stabilită pentru începerea probei scrise, comisia de examinare pune la dispoziţia fiecărui candidat lista subiectelor stabilite conform alin. (3).
(7)Fiecare candidat redactează o lucrare pe un subiect ales dintre cele stabilite de către comisia de examinare.
(8)După intrarea în sală a comisiei de examinare este interzis accesul candidaţilor la promovare care întârzie sau al oricărei persoane în afara membrilor comisiei şi a persoanei care asigură secretariatul comisiei.
(9)Pe toată durata de desfăşurare a probei scrise, inclusiv a formalităţilor prealabile sau ulterioare finalizării probei, participanţilor la examen nu le este permisă deţinerea sau folosirea vreunei surse de consultare sau a telefoanelor mobile ori a altor mijloace de comunicare la distanţă.
(10)Constatarea de către comisia de examinare a încălcării de către un candidat la promovare a dispoziţiilor prevăzute la alin. (9) conduce la eliminarea din sală a candidatului respectiv. În acest caz, comisia va face menţiunea "anulat" pe lucrare şi va consemna cele întâmplate în procesul-verbal.
(11)Lucrările se redactează, sub sancţiunea anulării, doar pe seturile de hârtie asigurate de Curtea Constituţională, purtând ştampila acesteia pe fiecare filă. Fiecare candidat la promovare înscrie pe prima filă în colţul din dreapta numele, prenumele, iar în chenarul din mijloc funcţia şi compartimentul din care face parte.
(12)Candidaţii vor folosi ca ciorne numai colile ce poartă ştampila Curţii Constituţionale, iar lucrările se vor redacta cu pixuri de culoare albastră, puse la dispoziţia candidaţilor de secretarul comisiei de examinare.
(13)La expirarea timpului alocat probei scrise, fiecare candidat la promovare va preda comisiei lucrarea scrisă, semnând borderoul special întocmit în acest sens.
(14)După încheierea probei scrise, secretarul comisiei de examinare afişează la sediul şi pe site-ul Curţii Constituţionale punctajul pentru fiecare criteriu de notare.
Art. 124
(1)În cadrul examenului de promovare, fiecare membru al comisiei de examinare notează lucrarea elaborată de candidat cu un punctaj maxim de 100 de puncte, pe baza următoarelor criterii:
a)cunoştinţe teoretice necesare funcţiei evaluate;
b)abilităţi de comunicare;
c)capacitate de sinteză;
d)complexitate, iniţiativă, creativitate.
(2)Comisia de examinare stabileşte ponderea din nota finală a fiecărui criteriu prevăzut la alin. (1).
(3)Punctajele se acordă de fiecare membru al comisiei de examinare în parte şi se notează în borderoul de notare.
(4)Punctajul examenului de promovare se calculează ca medie aritmetică a punctajelor acordate de fiecare membru al comisiei de examinare.
(5)Punctajul minim de promovare este de 50 de puncte.
(6)Rezultatul examenului se aduce la cunoştinţă candidatului, prin afişare pe pagina de internet a Curţii Constituţionale, în termen de 5 zile de la susţinerea probei scrise.
Art. 125
(1)Candidaţii nemulţumiţi de rezultatul obţinut pot depune contestaţie la secretarul comisiei de soluţionare a contestaţiilor în termen de o zi lucrătoare de la data afişării rezultatelor, sub sancţiunea decăderii din acest drept.
(2)Comisia de soluţionare a contestaţiilor va reevalua lucrările scrise în termen de cel mult o zi lucrătoare de la înregistrarea contestaţiilor, rezultatele contestaţiilor fiind afişate în aceeaşi zi la sediul şi pe site-ul Curţii Constituţionale.
(3)Rezultatele finale ale examenului de promovare se afişează la sediul şi pe site-ul Curţii Constituţionale în cel mult o zi lucrătoare de la data afişării rezultatelor contestaţiilor.
Art. 126
(1)Promovarea prin transformarea postului din referent în consultant la absolvirea de studii superioare se face în situaţia în care salariatul a absolvit o formă de învăţământ superior ulterior încadrării la Curtea Constituţională, iar la data absolvirii era încadrat pe o funcţie cu nivel de studii inferior.
(2)Propunerea de promovare într-o funcţie cu un nivel de studii superior, ca urmare a absolvirii de către salariat a unor forme de învăţământ superior în specialitatea în care îşi desfăşoară activitatea sau considerată ca fiind utilă pentru desfăşurarea activităţii compartimentului din care face parte, justificată de necesitatea modificării fişei de post, se face de către şeful ierarhic la cererea salariatului, însoţită de copia legalizată a diplomei de licenţă sau, după caz, de adeverinţa care să ateste absolvirea studiilor, eliberată de o instituţie de învăţământ superior acreditată, propunere ce va fi avizată de secretarul general în calitate de ordonator de credite şi aprobată de către preşedintele Curţii Constituţionale.
(3)Promovarea într-o funcţie pentru care este prevăzut un nivel de studii superior se face numai în măsura în care preşedintele Curţii Constituţionale decide ca atribuţiile din fişa postului să fie modificate în mod corespunzător.
Art. 127
(1)Cererea de înscriere la examenul de promovare, înregistrată la Registratura generală, însoţită de copia legalizată a diplomei de licenţă sau, după caz, de adeverinţa care să ateste absolvirea studiilor, eliberată de o instituţie de învăţământ superior acreditată, se înaintează de candidat şefului ierarhic.
(2)În termen de 10 zile lucrătoare de la primirea solicitării, şeful ierarhic întocmeşte propunerea de promovare, care va cuprinde următoarele elemente:
a)domeniul în care persoana a absolvit studiile este inclus în domeniul de activitate în care aceasta îşi desfăşoară activitatea sau este necesar îmbunătăţirii activităţii compartimentului;
b)atribuţiile noi pe care le va primi candidatul, după transformarea postului într-unul de nivel superior;
c)bibliografia şi tematica examenului de promovare;
d)propuneri privind componenţa comisiei de examinare şi cea de soluţionare a contestaţiilor.
(3)Propunerea de promovare, însoţită de documentele menţionate la alin. (1), de fişa postului modificată pentru funcţia pentru care este prevăzut un nivel de studii superior, precum şi de nota de la Compartimentul resurse umane şi salarizare, va fi înaintată spre avizare secretarului general în calitate de ordonator de credite şi va fi supusă aprobării preşedintelui Curţii Constituţionale.
(4)Prevederile art. 111, art. 113-124 se aplică în mod corespunzător.
SECŢIUNEA 4:Evaluarea personalului contractual, precum şi a personalului de specialitate juridică asimilat magistraţilor-asistenţi încadrat în structurile de specialitate ale Curţii Constituţionale
Art. 128
(1)Evaluarea profesională individuală a personalului contractual încadrat în structurile de specialitate ale Curţii Constituţionale, precum şi a personalului de specialitate juridică asimilat magistraţilor-asistenţi încadrat în structurile de specialitate ale Curţii Constituţionale se face anual, în condiţiile legii, potrivit prezentei secţiuni.
(2)Evaluatorul este persoana prevăzută la art. 3. Prevederile art. 3 alin. (4)-(6) se aplică în mod corespunzător. Evaluatorul sau contrasemnatarul poate solicita întocmirea unui raport de activitate de către persoana evaluată cu privire la perioada supusă evaluării.
(3)Pentru personalul prevăzut la alin. (1), evaluările se contrasemnează de persoana aflată într-o funcţie superioară faţă de evaluator, potrivit structurii organizatorice a Curţii Constituţionale.
(4)În vederea realizării componentei evaluării performanţelor profesionale individuale ale salariaţilor, la începutul perioadei evaluate, persoana care are calitatea de evaluator stabileşte obiectivele individuale pentru salariaţii a căror activitate o coordonează şi indicatorii de performanţă utilizaţi în evaluarea gradului şi modului de atingere a acestora. Obiectivele se stabilesc în conformitate cu atribuţiile din fişa postului, prin raportare la funcţia deţinută, gradul profesional al funcţiei, cunoştinţele teoretice şi practice şi abilităţile necesare exercitării funcţiei deţinute de salariat.
(5)Obiectivele individuale trebuie să corespundă următoarelor cerinţe:
a)să fie conforme cu atribuţiilor din fişa postului;
b)să fie cuantificabile - să aibă o formă concretă de realizare şi măsurare;
c)să fie prevăzute cu termene de realizare;
d)să fie realiste - să poată fi aduse la îndeplinire în termenele de realizare prevăzute şi cu resursele alocate;
e)să fie flexibile - să poată fi revizuite în funcţie de modificările intervenite în priorităţile instituţiei.
(6)Indicatorii de performanţă se stabilesc pentru fiecare obiectiv individual, în conformitate cu nivelul atribuţiilor titularului funcţiei publice, prin raportare la cerinţele privind cantitatea şi calitatea muncii prestate.
(7)Obiectivele individuale şi indicatorii de performanţă se aduc la cunoştinţa salariatului la începutul perioadei evaluate. Obiectivele individuale şi indicatorii de performanţă pot fi revizuiţi trimestrial sau ori de câte ori intervin modificări în activitatea ori în structura organizatorică a Curţii Constituţionale. Obiectivele şi indicatorii de performanţă revizuiţi se consemnează într-un document datat şi semnat de evaluator, de angajat, precum şi de persoana care are calitatea de contrasemnatar. Obiectivele şi indicatorii de performanţă revizuiţi se menţionează în raportul de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale angajatului.
(8)Criteriile de performanţă pentru personalul din structurile de specialitate ale Curţii Constituţionale sunt prevăzute în anexa nr. 7.
(9)Procedura de evaluare se realizează în următoarele 3 etape:
a)completarea raportului de evaluare de către evaluator;
b)interviul;
c)contrasemnarea raportului de evaluare.
(10)Raportul de evaluare a performanţelor profesionale individuale este un document distinct, denumit în continuare raport de evaluare, în care evaluatorul:
a)acordă note pentru fiecare componentă a evaluării obiectivelor individuale;
b)consemnează rezultatele deosebite ale salariatului, dificultăţile obiective întâmpinate de acesta în perioada evaluată şi orice alte observaţii pe care le consideră relevante;
c)notează criteriile de performanţă în funcţie de importanţa acestora;
d)stabileşte punctajul final şi calificativul acordat;
e)stabileşte necesităţile de formare profesională pentru anul următor perioadei evaluate;
f)stabileşte obiectivele individuale şi indicatorii de performanţă utilizaţi în evaluarea gradului şi modului de atingere a acestora, pentru anul următor perioadei evaluate.
(11)Fiecare obiectiv se apreciază cu note de la 1 la 5, nota exprimând gradul de îndeplinire a obiectivului respectiv, din punct de vedere cantitativ, calitativ şi al termenului în care a fost realizat, în raport cu indicatorii de performanţă. Pentru a obţine nota finală acordată pentru îndeplinirea obiectivelor se face media aritmetică a notelor acordate pentru îndeplinirea fiecărui obiectiv, inclusiv a obiectivelor individuale revizuite, dacă s-a impus revizuirea acestora pe parcursul perioadei evaluate. Fiecare criteriu de evaluare se notează de la 1 la 5, nota exprimând aprecierea îndeplinirii criteriului de performanţă în realizarea obiectivelor individuale stabilite. Pentru a obţine nota finală acordată pentru îndeplinirea criteriilor de performanţă se face media aritmetică a notelor acordate pentru îndeplinirea fiecărui criteriu.
(12)Punctajul final al evaluării performanţelor profesionale individuale este media aritmetică a notelor obţinute pentru obiectivele individuale şi criteriile de performanţă. Semnificaţia notelor este următoarea: nota 1 - nivel minim şi nota 5 - nivel maxim. În urma evaluării performanţelor profesionale individuale, salariatului i se acordă unul dintre următoarele calificative: foarte bine, bine, satisfăcător, nesatisfăcător. Acordarea calificativelor se face pe baza punctajului final al evaluării performanţelor profesionale individuale, după cum urmează:
a)pentru un punctaj între 4,01 şi 5,00 se acordă calificativul "foarte bine".
b)pentru un punctaj între 3,01 şi 4,00 se acordă calificativul "bine";
c)pentru un punctaj între 2,01 şi 3,00 se acordă calificativul "satisfăcător";
d)pentru un punctaj între 1,00 şi 2,00 se acordă calificativul "nesatisfăcător".
(13)Personalul încadrat în structurile de specialitate a cărui activitate, cu ocazia evaluării profesionale anuale, a fost notată cu calificativul "nesatisfăcător" sau "satisfăcător" nu poate fi promovat în anul imediat următor. În situaţia în care, în ultimii 2 ani consecutivi, persoana încadrată în structurile de specialitate a fost notată cu calificativul "nesatisfăcător", secretarul general îi propune trecerea într-o funcţie inferioară, în limita posturilor vacante. Dacă nu există posturi vacante ori propunerea nu este acceptată, se procedează la eliberarea din funcţie a acesteia ca necorespunzătoare.
(14)Interviul este o discuţie între evaluator şi salariatul evaluat în cadrul căreia se aduce la cunoştinţa salariatului evaluat conţinutul raportului de evaluare, se discută aspectele cuprinse în acesta, având ca finalitate semnarea şi datarea raportului de către evaluator şi de către salariatul evaluat. În cazul în care între salariatul evaluat şi evaluator există diferenţe de opinie asupra conţinutului raportului de evaluare se procedează astfel:
a)în situaţia în care se ajunge la un punct de vedere comun, evaluatorul poate modifica raportul de evaluare;
b)în situaţia în care nu se ajunge la un punct de vedere comun, salariatul consemnează comentariile sale în raportul de evaluare, în secţiunea dedicată.
(15)În situaţia în care salariatul evaluat refuză să semneze raportul de evaluare, acest aspect se consemnează într-un proces-verbal întocmit de către evaluator şi semnat de către acesta şi un martor. Refuzul salariatului evaluat de a semna raportul de evaluare nu împiedică producerea efectelor juridice ale acestuia.
(16)Raportul de evaluare rezultat în urma interviului se înaintează, în termen de maximum 2 zile lucrătoare, contrasemnatarului. Contrasemnatarul examinează raportul de evaluare în termen de maximum 3 zile lucrătoare, timp în care semnează raportul aşa cum a fost completat de evaluator sau, după caz, îl modifică, cu obligaţia de motivare şi de înştiinţare a salariatului evaluat. În acest caz, salariatul evaluat semnează raportul de evaluare modificat de contrasemnatar, cu posibilitatea consemnării observaţiilor sale, dacă este cazul. În situaţia în care preşedintele Curţii Constituţionale are calitatea de evaluator, raportul de evaluare nu se contrasemnează.
(17)Raportul de evaluare poate fi modificat conform deciziei contrasemnatarului în următoarele cazuri:
a)aprecierile consemnate nu corespund realităţii;
b)între evaluator şi angajatul evaluat există diferenţe de opinie care nu au putut fi soluţionate de comun acord.
(18)Raportul de evaluare modificat se aduce la cunoştinţă angajatului.
(19)Modelul rapoartelor de evaluare este prevăzut în anexa nr. 8.
(20)Persoana nemulţumită de calificativul acordat îl poate contesta la preşedintele Curţii Constituţionale şi, ulterior, la instanţa de contencios administrativ şi fiscal competentă, potrivit legii.
(21)Evaluările şi calificativele se păstrează la dosarul profesional personal.