Art. 128. - Obiectivele individuale trebuie să corespundă următoarelor cerinţe: - Regulament din 2025 privind selectarea, promovarea şi evaluarea personalului Curţii Constituţionale

M.Of. 124

În vigoare
Versiune de la: 8 Decembrie 2025
Art. 128
(1)Evaluarea profesională individuală a personalului contractual încadrat în structurile de specialitate ale Curţii Constituţionale, precum şi a personalului de specialitate juridică asimilat magistraţilor-asistenţi încadrat în structurile de specialitate ale Curţii Constituţionale se face anual, în condiţiile legii, potrivit prezentei secţiuni.
(2)Evaluatorul este persoana prevăzută la art. 3. Prevederile art. 3 alin. (4)-(6) se aplică în mod corespunzător. Evaluatorul sau contrasemnatarul poate solicita întocmirea unui raport de activitate de către persoana evaluată cu privire la perioada supusă evaluării.
(3)Pentru personalul prevăzut la alin. (1), evaluările se contrasemnează de persoana aflată într-o funcţie superioară faţă de evaluator, potrivit structurii organizatorice a Curţii Constituţionale.
(4)În vederea realizării componentei evaluării performanţelor profesionale individuale ale salariaţilor, la începutul perioadei evaluate, persoana care are calitatea de evaluator stabileşte obiectivele individuale pentru salariaţii a căror activitate o coordonează şi indicatorii de performanţă utilizaţi în evaluarea gradului şi modului de atingere a acestora. Obiectivele se stabilesc în conformitate cu atribuţiile din fişa postului, prin raportare la funcţia deţinută, gradul profesional al funcţiei, cunoştinţele teoretice şi practice şi abilităţile necesare exercitării funcţiei deţinute de salariat.
(5)Obiectivele individuale trebuie să corespundă următoarelor cerinţe:
a)să fie conforme cu atribuţiilor din fişa postului;
b)să fie cuantificabile - să aibă o formă concretă de realizare şi măsurare;
c)să fie prevăzute cu termene de realizare;
d)să fie realiste - să poată fi aduse la îndeplinire în termenele de realizare prevăzute şi cu resursele alocate;
e)să fie flexibile - să poată fi revizuite în funcţie de modificările intervenite în priorităţile instituţiei.
(6)Indicatorii de performanţă se stabilesc pentru fiecare obiectiv individual, în conformitate cu nivelul atribuţiilor titularului funcţiei publice, prin raportare la cerinţele privind cantitatea şi calitatea muncii prestate.
(7)Obiectivele individuale şi indicatorii de performanţă se aduc la cunoştinţa salariatului la începutul perioadei evaluate. Obiectivele individuale şi indicatorii de performanţă pot fi revizuiţi trimestrial sau ori de câte ori intervin modificări în activitatea ori în structura organizatorică a Curţii Constituţionale. Obiectivele şi indicatorii de performanţă revizuiţi se consemnează într-un document datat şi semnat de evaluator, de angajat, precum şi de persoana care are calitatea de contrasemnatar. Obiectivele şi indicatorii de performanţă revizuiţi se menţionează în raportul de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale angajatului.
(8)Criteriile de performanţă pentru personalul din structurile de specialitate ale Curţii Constituţionale sunt prevăzute în anexa nr. 7.
(9)Procedura de evaluare se realizează în următoarele 3 etape:
a)completarea raportului de evaluare de către evaluator;
b)interviul;
c)contrasemnarea raportului de evaluare.
(10)Raportul de evaluare a performanţelor profesionale individuale este un document distinct, denumit în continuare raport de evaluare, în care evaluatorul:
a)acordă note pentru fiecare componentă a evaluării obiectivelor individuale;
b)consemnează rezultatele deosebite ale salariatului, dificultăţile obiective întâmpinate de acesta în perioada evaluată şi orice alte observaţii pe care le consideră relevante;
c)notează criteriile de performanţă în funcţie de importanţa acestora;
d)stabileşte punctajul final şi calificativul acordat;
e)stabileşte necesităţile de formare profesională pentru anul următor perioadei evaluate;
f)stabileşte obiectivele individuale şi indicatorii de performanţă utilizaţi în evaluarea gradului şi modului de atingere a acestora, pentru anul următor perioadei evaluate.
(11)Fiecare obiectiv se apreciază cu note de la 1 la 5, nota exprimând gradul de îndeplinire a obiectivului respectiv, din punct de vedere cantitativ, calitativ şi al termenului în care a fost realizat, în raport cu indicatorii de performanţă. Pentru a obţine nota finală acordată pentru îndeplinirea obiectivelor se face media aritmetică a notelor acordate pentru îndeplinirea fiecărui obiectiv, inclusiv a obiectivelor individuale revizuite, dacă s-a impus revizuirea acestora pe parcursul perioadei evaluate. Fiecare criteriu de evaluare se notează de la 1 la 5, nota exprimând aprecierea îndeplinirii criteriului de performanţă în realizarea obiectivelor individuale stabilite. Pentru a obţine nota finală acordată pentru îndeplinirea criteriilor de performanţă se face media aritmetică a notelor acordate pentru îndeplinirea fiecărui criteriu.
(12)Punctajul final al evaluării performanţelor profesionale individuale este media aritmetică a notelor obţinute pentru obiectivele individuale şi criteriile de performanţă. Semnificaţia notelor este următoarea: nota 1 - nivel minim şi nota 5 - nivel maxim. În urma evaluării performanţelor profesionale individuale, salariatului i se acordă unul dintre următoarele calificative: foarte bine, bine, satisfăcător, nesatisfăcător. Acordarea calificativelor se face pe baza punctajului final al evaluării performanţelor profesionale individuale, după cum urmează:
a)pentru un punctaj între 4,01 şi 5,00 se acordă calificativul "foarte bine".
b)pentru un punctaj între 3,01 şi 4,00 se acordă calificativul "bine";
c)pentru un punctaj între 2,01 şi 3,00 se acordă calificativul "satisfăcător";
d)pentru un punctaj între 1,00 şi 2,00 se acordă calificativul "nesatisfăcător".
(13)Personalul încadrat în structurile de specialitate a cărui activitate, cu ocazia evaluării profesionale anuale, a fost notată cu calificativul "nesatisfăcător" sau "satisfăcător" nu poate fi promovat în anul imediat următor. În situaţia în care, în ultimii 2 ani consecutivi, persoana încadrată în structurile de specialitate a fost notată cu calificativul "nesatisfăcător", secretarul general îi propune trecerea într-o funcţie inferioară, în limita posturilor vacante. Dacă nu există posturi vacante ori propunerea nu este acceptată, se procedează la eliberarea din funcţie a acesteia ca necorespunzătoare.
(14)Interviul este o discuţie între evaluator şi salariatul evaluat în cadrul căreia se aduce la cunoştinţa salariatului evaluat conţinutul raportului de evaluare, se discută aspectele cuprinse în acesta, având ca finalitate semnarea şi datarea raportului de către evaluator şi de către salariatul evaluat. În cazul în care între salariatul evaluat şi evaluator există diferenţe de opinie asupra conţinutului raportului de evaluare se procedează astfel:
a)în situaţia în care se ajunge la un punct de vedere comun, evaluatorul poate modifica raportul de evaluare;
b)în situaţia în care nu se ajunge la un punct de vedere comun, salariatul consemnează comentariile sale în raportul de evaluare, în secţiunea dedicată.
(15)În situaţia în care salariatul evaluat refuză să semneze raportul de evaluare, acest aspect se consemnează într-un proces-verbal întocmit de către evaluator şi semnat de către acesta şi un martor. Refuzul salariatului evaluat de a semna raportul de evaluare nu împiedică producerea efectelor juridice ale acestuia.
(16)Raportul de evaluare rezultat în urma interviului se înaintează, în termen de maximum 2 zile lucrătoare, contrasemnatarului. Contrasemnatarul examinează raportul de evaluare în termen de maximum 3 zile lucrătoare, timp în care semnează raportul aşa cum a fost completat de evaluator sau, după caz, îl modifică, cu obligaţia de motivare şi de înştiinţare a salariatului evaluat. În acest caz, salariatul evaluat semnează raportul de evaluare modificat de contrasemnatar, cu posibilitatea consemnării observaţiilor sale, dacă este cazul. În situaţia în care preşedintele Curţii Constituţionale are calitatea de evaluator, raportul de evaluare nu se contrasemnează.
(17)Raportul de evaluare poate fi modificat conform deciziei contrasemnatarului în următoarele cazuri:
a)aprecierile consemnate nu corespund realităţii;
b)între evaluator şi angajatul evaluat există diferenţe de opinie care nu au putut fi soluţionate de comun acord.
(18)Raportul de evaluare modificat se aduce la cunoştinţă angajatului.
(19)Modelul rapoartelor de evaluare este prevăzut în anexa nr. 8.
(20)Persoana nemulţumită de calificativul acordat îl poate contesta la preşedintele Curţii Constituţionale şi, ulterior, la instanţa de contencios administrativ şi fiscal competentă, potrivit legii.
(21)Evaluările şi calificativele se păstrează la dosarul profesional personal.