Metodologie-Cadru din 2018 privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2019 - 2020
M.Of. 993 bis
Ieşit din vigoare
i)modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, pentru cadrele didactice calificate, dacă acestea au promovat examenul de definitivat şi concursul naţional de titularizare cu nota/media de cel puţin 7 (şapte), în condiţiile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi dacă postul este vacant;
(9)La etapele de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate prin completarea normei didactice pe perioadă determinată/detaşare, probele practice în profilul postului se consideră promovate în situaţia în care cadrele didactice titulare participante obţin cel puţin nota 5 (cinci). La etapele de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate prin întregirea normei didactice/completarea normei didactice pe perioadă nedeterminată/transfer pentru soluţionarea restrângerii de activitate/pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ/modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, probele practice/inspecţiile speciale la clasă în profilul postului se consideră promovate în situaţia în care cadrele didactice participante obţin cel puţin nota 7 (şapte).
(6)La etapele de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate prin transfer pentru soluţionarea restrângerii de activitate/pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ/detaşare în interesul învăţământului sau la cerere, organizate în baza prevederilor Legii nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi prezentei metodologii, pot participa şi cadrele didactice debutante din învăţământul preuniversitar de stat şi particular, în condiţiile art. 252 alin. (7) lit. c) din Legea nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi prezentei metodologii, care nu au dobândit definitivarea în învăţământ, prevăzute la art. 21 alin. (4) şi (6), înscrise la examenul naţional pentru obţinerea definitivării în învăţământ, sesiunea 2019. Deciziile de transfer/pretransfer pe posturi didactice/catedre pentru aceste cadre didactice debutante se emit numai în situaţia în care acestea promovează examenul naţional de definitivare în învăţământ, după comunicarea rezultatelor finale ale examenului naţional de definitivare în învăţământ. Posturile didactice/catedrele acestor cadre didactice debutante se vacantează după comunicarea rezultatelor finale ale examenului naţional de definitivare în învăţământ. în situaţia în care cadrele didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) şi (6), înscrise la examenul naţional pentru obţinerea definitivării în învăţământ, sesiunea 2019, nu promovează examenul naţional de definitivare în învăţământ, acestea rămân angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată în unităţile de învăţământ în care au fost repartizate.
(4)Personalul didactic titular din învăţământul preuniversitar, cu gradul didactic I sau cu titlul ştiinţific de doctor, care până la 1 septembrie 2019 împlineşte vârsta de 65 de ani, efectuează stagiul minim de cotizare şi dovedeşte competenţă profesională deosebită, a obţinut calificativul "Foarte Bine" şi nu a fost sancţionat disciplinar în ultimii 5 ani şcolari încheiaţi, poate fi menţinut în activitate ca titular, în funcţia didactică până la 3 ani peste vârsta de 65 de ani, la cerere, conform prezentei metodologii.
(41)În vederea menţinerii în activitate ca titular, în funcţia didactică peste vârsta de 65 de ani, cadrele didactice titulare, femei, care se încadrează în prevederile alin. (4), pot depune până la data de 31 ianuarie 2019 la secretariatele unităţilor de învăţământ atât cerere pentru continuarea executării contractului individual de muncă până la 65 de ani după împlinirea vârstei standard de pensionare, cât şi cerere de menţinere în activitate ca titular, în funcţia didactică peste vârsta de 65 de ani.
(1)Completările de normă didactică şi restrângerile de activitate ale cadrelor didactice titulare, nesoluţionate prin transfer, precum şi ale altor cadre didactice titulare aflate în această situaţie după etapa de soluţionare a restrângerilor de activitate se soluţionează pe perioadă nedeterminată sau determinată, respectiv prin transfer sau prin detaşare în interesul învăţământului pentru nesoluţionarea restrângerii de activitate, în condiţiile prezentei metodologii, la începutul şi la finalul şedinţelor de repartizare prevăzute în Calendar.
CAPITOLUL V:Modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an în contract: individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, pentru cadrele didactice calificate, dacă acestea au promovat examenul de definitivat şi concursul naţional de titularizare cu nota/media de cel puţin 7, în condiţiile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi dacă postul este vacant
Art. 51
(1)Consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ pot hotărî modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, pentru cadrele didactice calificate, dacă acestea au promovat examenul de definitivat şi concursul naţional de titularizare cu nota/media de cel puţin 7 (şapte), în condiţiile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi dacă postul este vacant.
(2)Cadrele didactice calificate care beneficiază de prevederile alin. (1) au dreptul să participe, începând cu anul şcolar 2020-2021, la mobilitatea de personal potrivit metodologiei elaborate cu consultarea partenerilor de dialog social şi aprobate prin ordin al ministrului educaţiei naţionale.
(3)De prevederile alin. (1) pot beneficia şi cadrele didactice debutante care sunt înscrise şi promovează examenul naţional pentru dobândirea definitivării în învăţământ, sesiunea 2019.
(4)Pentru a beneficia de modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, cadrele didactice care participă şi la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2019, conform prezentei metodologii, trebuie să obţină minimum media 5 (cinci), potrivit prevederilor art. 62 alin. (9), la disciplina corespunzătoare postului didactic/catedrei pe care sunt încadrate în anul şcolar curent.
Art. 52
(1)În situaţia în care un cadru didactic calificat, care a dobândit definitivarea în învăţământ, angajat pe un post didactic/o catedră vacant(ă) cu contract individual de muncă pe perioadă determinată de un an, a obţinut cel puţin nota sau media 7 (şapte), potrivit prevederilor art. 62 alin. (8), la mai multe concursuri de titularizare în învăţământul preuniversitar de stat, iar la ultimul concurs de titularizare în învăţământul preuniversitar de stat la care a participat nu a obţinut notă sub 5 (cinci) la proba scrisă în specialitatea postului didactic/catedrei ocupat(e), modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei se realizează în baza celei mai mari note/medii de repartizare obţinute, în specialitatea postului didactic/catedrei ocupat(e), cu respectarea cumulativă a condiţiilor generale şi specifice din prezenta metodologie.
(2)Pot beneficia de modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei cadrele didactice calificate care îndeplinesc cumulativ condiţiile prevăzute la alin. (1), precum şi următoarele condiţii specifice:
a)posturile didactice/catedrele pe care sunt încadrate în anul şcolar curent nu au fost ocupate în etapele anterioare ale mobilităţii personalului didactic, sunt constituite sau se pot constitui în una sau mai multe unităţi de învăţământ cu personalitate juridică şi sunt complete;
b)respectă condiţiile de ocupare a postului didactic/catedrei conform prezentei metodologii;
c)deţin avizele şi atestatele necesare pentru ocuparea postului didactic/catedrei conform prezentei metodologii;
d)au obţinut calificativul «Foarte bine» în ultimii 2 ani şcolari încheiaţi şi calificativul parţial «Foarte bine» în anul şcolar în curs;
e)nu au fost sancţionate disciplinar în ultimii 2 ani şcolari încheiaţi şi nici pe parcursul anului şcolar în curs.
(3)Prin excepţie de la prevederile alin. (2) lit. d) şi e), cadrele didactice cu o vechime mai mică de 2 ani şcolari trebuie să facă dovada că au obţinut calificativul «Foarte bine» şi că nu au fost sancţionate disciplinar pe perioada desfăşurării activităţii.
(4)Cadrul didactic calificat care îndeplineşte condiţiile prevăzute la alin. (1), precum şi condiţiile cumulative prevăzute la alin. (2) şi ocupă, de la data începerii cursurilor anului şcolar, un post didactic/o catedră care necesită probe practice/orale beneficiază de modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, în unitatea/unităţile de învăţământ în care este încadrat, în condiţiile în care a obţinut cel puţin nota 7 (şapte) sau calificativul «admis» la proba practică/orală în oricare din etapele mobilităţii personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar.
(5)Cadrele didactice calificate încadrate pe perioadă determinată de un an pe posturi didactice/catedre constituite din două sau mai multe discipline în concordanţă cu specializările dobândite prin studii, potrivit Centralizatorului, pot beneficia de prevederile art. 51 alin. (1), începând cu data de 1 septembrie 2019, în situaţia în care ponderea cea mai mare de ore din cadrul postului didactic/catedrei o are disciplina pentru care cadrul didactic a susţinut concursul sau disciplinele care constituie postul didactic/catedra au aceeaşi pondere, cu respectarea cumulativă a celorlalte condiţii generale şi specifice.
(6)În situaţia în care, la nivelul unităţii de învăţământ, la o anumită specialitate, numărul cadrelor didactice care pot beneficia de prevederile art. 51 alin. (1) şi îndeplinesc şi celelalte condiţii generale şi specifice este mai mare decât numărul posturilor didactice/catedrelor vacante, prioritatea la modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei o are cadrul didactic cu domiciliul în localitatea în care solicită postul didactic/catedra, conform art. 1 alin. (3). în cazul în care niciunul dintre candidaţi nu are domiciliul în localitatea în care se află postul, prioritatea la ocupare o are cadrul didactic cu domiciliul cel mai apropiat de unitatea de învăţământ. în situaţia în care domiciliul nu conduce la departajare, atunci are prioritate cadrul didactic cu nota/media cea mai mare în baza căreia se realizează modificarea contractului individual de muncă, potrivit alin. (1). în cazul notelor/mediilor de repartizare egale, departajarea se realizează luându-se în considerare, în ordine, următoarele criterii:
a)gradul didactic;
b)nota/media cea mai mare obţinută la gradul didactic sau la examenul de definitivare în învăţământ;
c)media de departajare cea mai mare calculată conform anexei nr. 15;
d)media cea mai mare obţinută la examenul de licenţă/absolvire a studiilor, respectiv media cea mai mare obţinută la examenul de bacalaureat pentru absolvenţii liceelor pedagogice.
(7)Cadrele didactice care se încadrează în prevederile alin. (1)-(5) se adresează, în scris, consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ cu care au încheiat contracte individuale de muncă pe perioadă determinată, prin depunerea unei cereri, în perioada prevăzută de Calendar. Consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ verifică îndeplinirea condiţiilor, decid modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei şi comunică în scris cadrelor didactice solicitante motivele acordului/refuzului privind modificarea duratei contractului individual de muncă.
(8)Cadrele didactice calificate care au promovat examenul naţional de definitivare în învăţământ, încadrate pe perioadă determinată de un an pe posturi didactice/catedre constituite în două sau mai multe unităţi de învăţământ, pot beneficia de modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, începând cu data de 1 septembrie 2019, în situaţia în care obţin acordul consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ privind modificarea duratei contractului individual de muncă, astfel încât, începând cu data de 1 septembrie 2019, în unităţile de învăţământ în care sunt încadrate să li se poată constitui posturi didactice/catedre complete.
(9)Persoana nemulţumită are dreptul de a contesta hotărârea consiliului de administraţie al unităţii de învăţământ, printr-o cerere scrisă adresată conducerii inspectoratului şcolar, în termen de 24 de ore de la comunicarea acesteia. Contestaţia reprezintă plângerea prealabilă reglementată de art. 7 din Legea nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare, şi se soluţionează de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, în perioada prevăzută de Calendar. Hotărârea consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar este definitivă şi poate fi atacată numai la instanţa de contencios administrativ. Persoana nemulţumită de răspunsul primit la contestaţie are dreptul de a se adresa instanţei de contencios administrativ competente.
(10)După soluţionarea contestaţiilor, directorii unităţilor de învăţământ emit deciziile de modificare a contractului individual de muncă pe durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, începând cu 1 septembrie 2019. încheierea contractelor individuale de muncă pe durata de viabilitate a postului se face începând cu 1 septembrie 2019, cu excepţia cadrelor didactice debutante înscrise la examenul naţional pentru dobândirea definitivării în învăţământ, sesiunea 2019, şi care nu au promovat examenul. Cu aceste cadre didactice debutante directorul unităţii de învăţământ poate încheia contract individual de muncă tot pe durata unui an şcolar.
(11)Listele finale cuprinzând cadrele didactice pentru care au fost încheiate contracte individuale de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei se comunică inspectoratelor şcolare.
(12)În etapa de modificare a contractului individual de muncă pe durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, nu pot fi ocupate:
a)posturile didactice/catedrele pe care pot reveni cadrele didactice titulare detaşate în interesul învăţământului, pentru nesoluţionarea restrângerii de activitate, conform art. 23 alin. (2), cadrele didactice pentru care s-a completat norma didactică, potrivit prevederilor art. 33 alin. (12) şi nici cadrele didactice transferate pentru restrângere de activitate, conform art. 41;
b)catedrele complete şi incomplete solicitate pentru întregirea normei didactice, pe care nu s-au soluţionat întregirile de normă didactică;
c)posturile didactice/catedrele pe care se pot realiza întregiri de normă didactică pentru cadre didactice titulare începând cu anul şcolar următor.
(13)Cadrele didactice numite cu statut de titular în baza rezultatelor obţinute la concursul de ocupare a posturilor didactice vacante în unităţile de învăţământ preuniversitar, sesiunea 2019, care s-au prezentat la postul didactic/catedra pe care au fost repartizate şi pentru care s-au încheiat contracte individuale de muncă pe perioadă nedeterminată pot beneficia de detaşare în interesul învăţământului sau de detaşare la cerere, în baza punctajelor obţinute conform anexei nr. 2, în primul an după repartizare, până la data începerii cursurilor, precum şi pe parcursul anului şcolar, în baza hotărârii comisiei paritare de la nivelul inspectoratului şcolar, cu avizul Ministerului Educaţiei Naţionale.
(5)Candidatul fără statut de titular în învăţământul preuniversitar care participă la concursul naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, sesiunea 2019, şi obţine notă sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul acestui concurs nu poate fi repartizat pe un post didactic/o catedră a cărui/a cărei ocupare se realizează în baza disciplinei la care candidatul a obţinut notă sub 5 (cinci).
(2)La ocuparea posturilor didactice/catedrelor conform alin. (1) nu pot participa candidaţii care se află în una dintre următoarele situaţii:
a)au obţinut note sub 5 (cinci) la concursul naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2019, şi nu au participat la concursul/testarea organizat(ă) de inspectoratul şcolar la nivel judeţean/nivelul municipiului Bucureşti;
b)nu au participat la concursul naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2019, dar au obţinut note sub 5 (cinci) la concursul/testarea organizat(ă) de inspectoratul şcolar la nivel judeţean/nivelul municipiului Bucureşti;
c)au obţinut note sub 5 (cinci) atât la concursul naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2019, cât şi la concursul/testarea organizat(ă) de inspectoratul şcolar la nivel judeţean/nivelul municipiului Bucureşti.
(2)Specializările absolvenţilor învăţământului superior, postliceal sau liceal pedagogic care se înscriu la etapele de transferare pentru restrângere de activitate, de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar, de pretransfer prin schimb de posturi/catedre prin consimţământ scris, de detaşare în interesul învăţământului, de detaşare la cerere sau de modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, la concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar de stat sau particular trebuie să se regăsească în Centralizator.Nr. crt. | Localitate [Mediu] | Unitatea de învăţământ [Unitatea de învăţământ cu statut juridic] [Alte unităţi de învăţământ cu statut juridic] | Nivel de învăţământ | Disciplină | Număr ore trunchi comun/ opţionale | Detalii | Statut | Viabilitate | Post: 1. complet 2. Pentru nevăzători 3. Post pentru transfer consimţit între unităţile de învăţământ 4. Post pentru repartizare în şedinţa publică de transfer | Probă practică | Probe orale la limba de predare | Avize şi atestate: 1. de culte 2. de alternativă 3. al unit. de înv. 4. seminar teologic 5. Inspectoratul General al Poliţiei (IGP)/ Autoritatea Rutieră Română (ARR) 6. ed. specială 7. HIV |
Nr. crt. | Localitate [Mediu] | Unitatea de învăţământ [Unitatea de învăţământ cu statut juridic] [Alte unităţi de învăţământ cu statut juridic] | Nivel de învăţământ | Disciplină | Număr ore trunchi comun/ opţionale | Detalii | Statut | Viabilitate | Modalitatea de ocupare: 1. pentru angajare pe perioadă determinată 2. pentru angajare pe perioadă nedeterminată | Post: 1. complet 2. Pentru nevăzători | Probă practică | Probe orale la limba de predare | Avize şi atestate: 1. de culte 2. de alternativă 3. al unit. de înv. 4. seminar teologic 5. Inspectoratul General al Poliţiei (IGP)/ Autoritatea Rutieră Română (ARR) 6. ed. specială 7. HIV |
Analiză | Aspecte evaluate: criterii | Punctaj | |
Maxim | Realizat | ||
Lecţie | Aspecte formale (documente, documentaţie, materiale didactice disponibile) | 1 | |
Proiectare - motivare (relaţionarea intra - şi interdisciplinară, intra şi cross-curriculară, perspectiva în raport cu unitatea de învăţare, relevanţa pentru viaţă a conţinuturilor) | 1,5 | ||
Conţinut ştiinţifico-aplicativ (obiectivizare, structurare, sistematizare, coerenţă, consistenţă) | 1,5 | ||
Metode şi mijloace didactice (varietate, oportunitate, originalitate, eficienţă) | 1,5 | ||
Climat psihopedagogie Ambient specific disciplinei, motivaţie pentru lecţie | 1 | ||
Elevii - dominante vizate | Achiziţii cognitive, verbalizate/non verbalizat; (calitate, cantitate, relaţionare, operaţionalizare) | 0,5 | |
Deprinderi de activitate intelectuală individuală şi în echipă (operaţii logice, mecanisme de analiză şi sinteză, tipuri de inteligente, consecvenţă, seriozitate, ambiţia autodepăşirii, colegialitate, responsabilitate şi răspundere, flexibil | 0,5 | ||
Atitudine faţă de şcoală - statutul şi rolul la oră (pozitivă - colaborator, indiferentă - spectator) | 0,5 | ||
Profesorul - dominante vizate | Competenţe profesionale şi metodice (de cunoaştere - gradul de stăpânire, organizare şi prelucrare a informaţiei; de execuţie - rapiditatea, precizia acţiunilor şi distributivitatea atenţiei; de comunicare - fluiditatea, concizia şi acurateţea discursului, captarea şi păstrarea interesului elevilor, abilitatea pentru activitatea diferenţiată) | 1 | |
Competenţe sociale şi de personalitate (sociabilitate, degajare, comunicativitate, registre diverse de limbaj, echilibru emoţional, rezistenţă la stres, ingeniozitate, flexibilitate, fermitate, toleranţă, rigurozitate, obiectivitate, disponibilitate pentru autoperfecţionare) | 1 | ||
TOTAL | 10 | ||
Analiză | Aspecte evaluate: criterii | Punctaj | |
Maxim | Realizat | ||
Lecţie | Aspecte formale (realizarea proiectării, documentare) | 1 | |
Adaptarea conţinutului la particularităţile de vârstă şi nevoile grupului ţintă (adecvarea limbajului la nivelul clasei, corelarea temei cu necesităţile psihopedagogice ale grupului ţintă, relevanţa pentru viaţă a conţinuturilor) | 1,5 | ||
Conţinut ştiinţifico-aplicativ (structurare, sistematizare, coerenţă, consistenţă) | 1 | ||
Metode didactice, mijloace de învăţământ, forme de organizare a activităţii (varietate, oportunitate, originalitate, eficienţă) | 1,5 | ||
Climatul psihopedagogie (organizarea spaţiului şi a materialelor, climatul psihosocial instaurat pe parcursul activităţii, modalităţi de motivare şi încurajare) | 1,5 | ||
Elevii - dominante vizate | Achiziţii cognitive, verbalizate/non verbalizate (calitate, cantitate, relaţionale, operaţionalizare) | 0,5 | |
Competenţe cognitive, sociale şi emoţionale (stimularea mecanismelor de analiză, sinteză şi autoreflecţie, valorificarea resurselor personale ale elevilor şi a experienţei lor de viaţă) | 0,5 | ||
Atitudinea elevilor în cadrul activităţii (facilitarea implicării elevilor, încurajarea atitudinii pozitive a acestora) | 0,5 | ||
Profesorul - dominante vizate | Competenţe profesionale şi metodice (de cunoaştere - gradul de stăpânire, organizare şi prelucrare a informaţiei; de execuţie - rapiditatea, precizia acţiunilor şi distributivitatea atenţiei; de comunicare - fluiditatea, concizia şi acurateţea discursului, captarea şi menţinerea interesului elevilor, abilitatea pentru activitatea diferenţiată, oferirea şi solicitarea de feedback) | 1 | |
Competenţe sociale şi de personalitate (sociabilitate, registre diferite de limbaj, echilibru emoţional, rezistenţă la stres, creativitate, empatie, flexibilitate, fermitate, rigurozitate, obiectivitate, acceptare necondiţionată) | 1 | ||
TOTAL | 10 | ||
Analiza | Aspect evaluate/criterii | Punctaj | |
Maxim | Realizat | ||
Lecţie | Plan de lecţie şi materiale didactice (planşe, fişe, documente) | 0,2 | |
Lecţia este proiectată corespunzător (etape, scopuri şi obiective/competenţe, alocare de timp, timp de interacţiune, material şi echipamente) | 0,2 | ||
Obiectivele stabilite au fost prezentate clar, concis pentru ca elevii să înţeleagă ce competenţe vor dobândi prin participarea lor la procesul de învăţare | 0,2 | ||
Selecţia procedeelor, tehnicilor şi metodelor de predare s-a făcut ţinându-se cont de cantitatea de cunoştinţe transmisă şi nivelul de pregătire al clasei | 0,2 | ||
Integrarea resurselor CDI în activităţile desfăşurate. | 0,2 | ||
Varietatea şi complementaritatea materialelor didactice | 0,2 | ||
Modul de exploatare a resurselor documentare în vederea dezvoltării competenţelor info-documentare | 0,2 | ||
Descoperirea CDI ca centru de resurse | 0,1 | ||
Includerea secvenţelor cu caracter practic-aplicativ (elevii au avut acces liber la materialele din CDI şi le-au utilizat în rezolvarea sarcinilor trasate de către profesor) | 0,2 | ||
Gestionarea timpului | 0,2 | ||
Alegerea temei în funcţie de nevoile utilizatorilor de documentare şi informare | 0,2 | ||
Corelarea între obiectivele info-documentare. activităţile propuse şi modalităţile de evaluare | 0,2 | ||
Capacitatea de a crea un mediu documentar adaptat nevoilor utilizatorilor | 0,1 | ||
Prin conţinuturile propuse profesorul are ca scop generarea unor idei noi, soluţii (elevii vor învăţa să utilizeze cât mai eficient resursele şi spaţiile specifice unui CDI) | 0,2 | ||
A fost menţinut un raport eficient între durata solicitării elevilor şi cea afectată explicaţiilor | 0,2 | ||
A fost creat un climat afectiv - emoţional propice desfăşurării activităţii | 0,1 | ||
Elevi | Elevii sunt responsabili şi se implică în procesul instructiv - educativ | 0,2 | |
Elevii dau dovadă de autonomie în învăţare, competenţe de căutare, selectare, tratare şi comunicare a informaţiei | 0,2 | ||
Elevii au deprinderi de învăţare eficientă şi gândesc logic, problematizat | 0,2 | ||
Elevii au deprinderi de muncă independentă şi se descurcă bine în rezolvarea sarcinilor de lucru indicate de către profesor | 0,2 | ||
Elevii sunt familiarizaţi cu spaţiul şi resursele CDI şi înţeleg importanţa iniţierii în cercetarea documentară | 0,1 | ||
Elevii poartă cu uşurinţă o conversaţie şi nu au dificultăţi în a utiliza termenii specifici disciplinei studiate | 0,2 | ||
Elevii au capacitatea de a-şi menţine nivelul de concentrare şi sunt interesaţi de activităţile propuse | 0,2 | ||
Elevii sunt obişnuiţi să lucreze utilizând fişe, dicţionare, enciclopedii, atlase, materiale auxiliare, TIC | 0,2 | ||
Elevii sunt implicaţi în animarea CDI: mediatizarea activităţii CDI, ordonarea documentelor, organizarea activităţilor etc. | 0,2 | ||
Elevii manifestă respect faţă de profesor şi au o atitudine corespunzătoare faţă de disciplina predată. | 0,1 | ||
Elevii dovedesc competenţe de integrare şi relaţionare pozitive | 0,2 | ||
Elevii manifestă interes şi o atitudine pozitivă faţă de activităţile specifice unui CDI (dezvoltarea gustului pentru lectură, expoziţii, audiţii, vizionări, ateliere de creaţie, întâlniri cu personalităţi ale vieţii culturale etc.) | 0,2 | ||
Elevii înţeleg importanţa dobândirii unor metode de a învăţa şi de a stăpâni informaţia | 0,2 | ||
Elevii îşi dezvoltă capacitatea de a identifica, selecta, organiza, prelucra şi transmite informaţia | 0,2 | ||
Elevii manifestă iniţiativă, creativitate şi disponibilitate de a lucra în echipă pentru rezolvarea diferitelor sarcini | 0,1 | ||
Elevii sunt receptivi faţă de valorile culturale | 0,2 | ||
Elevii au o atitudine prietenoasă faţă de colegi | 0,1 | ||
Elevii au o atitudine pozitivă faţă de şcoală şi manifestă dorinţa de a se implica activ în promovarea imaginii acesteia în comunitatea locală prin participarea la activităţile iniţiate de către profesorul documentarist prin intermediul CDI | 0,2 | ||
Profesor | Demonstrează o bună cunoaştere a disciplinei predate şi cunoştinţe actualizate în domeniul iniţierii în cercetarea documentară | 0,2 | |
Demonstrează capacitate de sinteză şi subliniază valoarea practic - aplicativă a demersului întreprins | 0,2 | ||
Limbajul utilizat este adecvat şi ţine cont de nivelul de vârstă şi înţelegere al elevilor | 0,1 | ||
Comunicarea cu elevii este eficientă. Tonul folosit (calm, ferm), formularea clară a ideilor conduc la captarea atenţiei elevilor şi la participarea lor la rezolvarea sarcinilor propuse | 0,1 | ||
Dialoghează în cu elevii, nu monopolizează discuţia, răspunde la întrebările elevilor clarificând aspectele mai dificile pentru aceştia | 0,2 | ||
Foloseşte material auxiliare | 0,1 | ||
Utilizează corespunzător resursele existente în CDI (suport hârtie, suporturi audio - video), inclusiv resursele digitale şi TIC | 0,2 | ||
Alocă fiecărei secvenţe din lecţie timpul adecvat şi respectă etapele parcurgerii acesteia, respectând planul de lecţie | 0,2 | ||
Utilizează strategii de lucru interactive: brainstorming, dezbatere, problematizare, joc de rol, simulări, tehnici ale gândirii critice, exerciţii metaforice etc. | 0,2 | ||
Abordează conţinuturile dintr-o perspectivă aplicativă, implicând elevii în activitatea de documentare şi orientare într-o structură info-documentară | 0,2 | ||
Lecţia este centrată pe elev - se lucrează pe perechi, pe grupe, individual | 0,2 | ||
Monitorizează atent activităţile desfăşurate de elevi. Elevii primesc indicaţii clare, precise pentru fiecare etapă a lecţiei | 0,1 | ||
Formează şi dezvoltă competenţe specifice domeniului info-documentar, necesare învăţării de-a lungul vieţii | 0,2 | ||
Dovedeşte preocupare pentru facilitarea accesului la informaţie, asigurarea exploatării cât mai eficiente a informaţiilor şi documentelor pluridisciplinare multimedia şi multisuport de către utilizatori, din perspectiva egalizării şanselor elevilor din medii culturale şi sociale diferite | 0,2 | ||
Distribuie sarcinile de învăţare gradual şi în succesiune logică | 0,2 | ||
Formulează întrebări pentru a verifica dacă elevii au înţeles noile conţinuturi. | 0,1 | ||
Implică elevii în procesul de evaluare şi le oferă feed-back în legătură cu progresul şcolar realizat | 0,2 | ||
Favorizează implicarea activă a tuturor elevilor în procesul instructiv-educativ | 0,2 | ||
Demonstrează abilitatea de a desfăşura acitivităţi diferenţiate | 0,2 | ||
Demonstrează capacitate de analiză şi sinteză, originalitate, tact pedagogic şi spirit organizatoric | 0,2 | ||
Alege activităţile în mod creativ | 0,2 | ||
Facilitează accesul elevilor la informaţie, documentaţie şi noi tehnologii în contextul evoluţiei societăţii. | 0,2 | ||
Total puncte | 10 | ||
Unitatea de învăţământ _________________________________________________________ | Avizat Oficiul Juridic ____________________________________________ |
Judeţul (sectorul) ______________________________________________________________ | Inspector şcolar pentru managementul resurselor |
Se certifică exactitatea datelor umane | |
DIRECTOR, | |
L.S. ________________________________________________________________________ (Numele şi prenumele) | Prof. (Numele şi prenumele) ____________________________________ |
TOTAL PUNCTAJ(5): | P _______,________ |
Data _______________________ | Semnătura ___________________________ |
Unitatea de învăţământ | Catedra (Nr. ore) | Localitatea |
Data _______________________ | Semnătura ___________________________ |
(**) NOTĂ: Se completează în comisie |
Data _________________________ | Semnătura ___________________________ |
Unitatea de învăţământ ____________________________________________ Judeţul (sectorul) _________________________________________________ Se certifică exactitatea datelor DIRECTOR, L.S ___________________________________________________________ (Numele şi prenumele) | Avizat Oficiul Juridic ______________________________________________ Inspector şcolar managementul resurselor umane Prof. (Numele şi prenumele) _______________________________________________________________ |
TOTAL PUNCTAJ(4): | P_______,_________ |
Data _______________________ | Semnătura ____________________________________ |
Unitatea de învăţământ | Post/catedra (Nr. ore) | Localitatea |
Data _____________________ | Semnătura ______________________________ |
Unitatea de învăţământ ____________________________________________________ Judeţul (sectorul) _________________________________________________________ Se certifică exactitatea datelor DIRECTOR, ________________________________________________________________________ (Numele şi prenumele) | Avizat Oficiul Juridic __________________________________________________________ Inspector şcolar cu managementul resurselor umane Prof. (Numele şi prenumele) ____________________________________________________ |
Data __________________________________ | Semnătura _______________________________ |
Unitatea de învăţământ | Post/catedra (Nr. ore) | Localitatea |
Data _________________________________________ | Semnătura ________________________________________ |
Data ______________________________ | Semnătura ________________________________ |
Se certifică exactitatea datelor Secretarul comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului ___________________________________________________ (Numele şi prenumele) Viza Consilierului Juridic ____________________________________________________ | Luat în evidenţa I.S.J./I.S.M.B. ____________________________________________________________________ ____________________________________________________________________ (pentru cadrele didactice titulare participante la concurs provenite din alte judeţe) |
Unitatea de învăţământ | Localitatea Sectorul | Post/catedra Nr. ore |
Data _______________________ | Semnătura ____________________________ |
Verificat exactitatea datelor Director, __________________________ | Luat în evidenţa I.S.J./I.S.M.B. (pentru cadrele didactice titulare solicitate pentru detaşare în interesul învăţământului în alte judeţe) |
Data ____________________________________ | Semnătura ______________________________________________ |
Se certifică exactitatea datelor Inspector şcolar pentru managementul resurselor umane ________________________________________________ | Luat în evidenţa I.S.J./I.S.M.B. (pentru cadrele didactice titulare provenite din alte judeţe, care solicită detaşare la cerere) |
TOTAL PUNCTAJ(4): | P________,_________ |
Data _______________________________ | Semnătura _________________________________ |
Unitatea de învăţământ | Post/catedra (Nr. ore) | Localitatea |
Data _________________________________________________ | Semnătura ______________________________________________________________________ |
Unitatea de învăţământ ________________________________________________ Judeţul (sectorul) _____________________________________________________ | Avizat Oficiul Juridic _______________________________________________ |
Se certifică exactitatea datelor DIRECTOR, L.S _______________________ (Numele şi prenumele) | Inspector şcolar managementul resurselor umane Prof. (Numele şi prenumele) ________________________________________ |
T0TAL PUNCTAJ(4): | P________,_________ |
Data _________________________________ | Semnătura _________________________________________ |
Unitatea de învăţământ | Post/catedra (Nr. ore) | Localitatea |
Data ____________________________________________________ | Semnătura _________________________________________ |
Data ______________________________ | Semnătura ____________________________________ |
Unitatea de învăţământ | Localitatea Sectorul | Post/catedra Nr. ore |
Data ___________________________ | Semnătura __________________________________ |
Data __________________ | Semnătura _______________________________ |
Unitatea de învăţământ | Localitatea Sectorul | Post/catedra Nr. ore |
Data _____________________________ | Semnătura _____________________________________ |
Data _____________________________________ | Semnătura ____________________________________ |
Unitatea de învăţământ | Localitatea Sectorul | Post/catedra Nr. ore |
Data __________________________________ | Semnătura ________________________________________________ |
Se certifică exactitatea datelor Inspector şcolar pentru managementul resurselor umane. ________________________________________________ (Numele şi prenumele) | De acord, DIRECTOR L.S. _____________________________________________ (Numele şi prenumele) |
Data ___________________________________ | Semnătura ______________________________ |
Media de departajare | Studii finalizate cu diplomă |
| Absolvenţi ai studiilor universitare de lungă durată de 6 ani |
| Absolvenţi ai studiilor universitare de lungă durată de 5 ani |
| Absolvenţi ai studiilor universitare de lungă durată de 4 ani sau ai studiilor universitare de licenţă cu durata de 4 ani |
| Absolvenţi ai studiilor universitare de licenţă cu durata de 3 ani |
| Absolvenţi ai studiilor universitare de scurtă durată de 3 ani sau ai colegiilor de institutori sau ai şcolilor de maiştri/postliceale cu durata de 3 ani |
| Absolvenţi ai şcolilor de maiştri/postliceale cu durata de 2 ani |
Media de departajare | Studii finalizate cu diplomă |
251658240 | Absolvenţi ai liceelor pedagogice cu durata de 6 ani |
| Absolvenţi ai liceelor pedagogice cu durata de 5 ani |
| Absolvenţi ai liceelor pedagogice cu durata de 4 ani |
Media de departajare | Studii finalizate cu diplomă |
| Absolvenţi ai studiilor universitare de licenţă cu durata de 4 ani, urmate de studii universitare de masterat cu durata de 2 ani |
| Absolvenţi ai studiilor universitare de licenţă cu durata de 3 ani, urmate de studii universitare de masterat cu durata de 2 ani |


Lista candidaţilor repartizaţi | |||||||||||
Nr. crt. | Numele şi Prenumele candidatului repartizat | Rezultatul obţinut la proba orală în limba de predare a postului | Nota obţinută la inspecţia specială la clasă/proba practică/orală în profilul postului | Nota obţinută la proba scrisă | Media de repartizare | Unitatea de învăţământ | Localitatea | Post catedră | Cod post | Tipul de repartizare: - transfer/angajare pe perioadă nedeterminată | Observaţii |

PEEŞEDINTE | MEMBRI |
PREŞEDINTE | MEMBRI |
ANEXA nr. 19:CALENDARUL mobilităţii personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar pentru anul şcolar 2019-2020
I.Ordinea desfăşurării etapelor mobilităţii personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar pentru anul şcolar 2019-2020 este următoarea:
(1)Constituirea comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, prin decizia inspectorului şcolar general
Până la 4 ianuarie 2019
(2)Revizuirea deciziilor de numire/transfer/repartizare pe post/catedră a personalului didactic titular conform prevederilor art. 19 alin. (3) şi (4) din Metodologie, întocmirea de către unităţile de învăţământ a listelor cuprinzând cadrele didactice titulare, femei, care optează pentru menţinerea în activitate ca titular până la împlinirea vârstei de 65 de ani, în baza Deciziei Curţii Constituţionale nr. 387/2018, precum şi a listelor cuprinzând personalul didactic titular care îndeplineşte condiţiile legale de pensionare la 1 septembrie 2019, pe baza cererilor înregistrate la secretariatele unităţilor de învăţământ, şi comunicarea acestora la inspectoratul şcolar:
a)pentru limită de vârstă;
b)la cerere, pentru pensionare anticipată sau pensionare anticipată parţială
Termen: 31 ianuarie 2019
(3)Constituirea posturilor didactice/catedrelor, încadrarea personalului didactic titular, soluţionarea cererilor de întregire/completare a normei didactice de predare-învăţare-evaluare la nivelul unităţilor de învăţământ ale personalului didactic titular pentru anul şcolar 2019-2020 şi soluţionarea cererilor cadrelor didactice titulare prevăzute la art. 48 alin. (2) şi (3) din Metodologie:
a)elaborarea ofertei şcolii şi stabilirea disciplinelor opţionale pentru anul şcolar următor
Până la 15 februarie 2019
b)depunerea cererilor de către cadrele didactice titulare prevăzute la art. 48 alin. (2) din Metodologie şi a cererilor de întregire/completare a normei didactice de predare-învăţare-evaluare la secretariatele unităţilor de învăţământ
Până la 31 ianuarie 2019
c)comunicarea la inspectoratele şcolare a acordului/acordului de principiu/refuzului pentru transfer al cadrelor didactice titulare prevăzute la art. 48 alin. (2) din Metodologie, respectiv pentru întregirea normei didactice de predare-învăţare-evaluare
Termen: 8 februarie 2019
d)stabilirea de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar a listei finale a cadrelor didactice prevăzute la art. 48 alin. (2) din Metodologie pentru care se acordă transferul
Termen: 12 februarie 2019
e)constituirea posturilor didactice/catedrelor la nivelul unităţilor de învăţământ/consorţiilor şcolare; organizarea inspecţiilor speciale la clasă/probelor practice/orale de profil, afişarea rezultatelor la sediul inspectoratului şcolar şi pe pagina web a inspectoratului şcolar
Perioada: 21 ianuarie-8 februarie 2019
f)analiza, corectarea şi avizarea proiectului de încadrare şi a ofertei de posturi didactice/catedre vacante/rezervate de către inspectoratul şcolar
Perioada: 12-22 februarie 2019
g)emiterea şi comunicarea deciziilor de transfer/întregire de normă
Termen: 22 februarie 2019
(4)Stabilirea personalului didactic care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 28 alin. (4) din Metodologie şi se menţine în activitate ca titular în funcţia didactică, la cerere, în anul şcolar 2019-2020:
a)depunerea şi înregistrarea cererilor la secretariatele unităţilor de învăţământ
Până la 31 ianuarie 2019
b)aprobarea cererilor privind menţinerea în activitate ca titular în funcţia didactică peste vârsta de pensionare la nivelul unităţilor de învăţământ
Până la 4 februarie 2019
c)întocmirea la nivelul inspectoratelor şcolare a listelor finale cuprinzând cadrele didactice care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 28 alin. (4) din Metodologie şi au solicitat menţinerea în activitate ca titular în anul şcolar 2019-2020, prezentarea acestora spre validare consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar şi afişarea listelor finale la inspectoratele şcolare
Perioada: 5-6 februarie 2019
d)înregistrarea contestaţiilor la inspectoratele şcolare
Perioada: 7-11 februarie 2019
e)soluţionarea contestaţiilor de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar
Perioada: 12-13 februarie 2019
(5)Completarea normei didactice de predare-învăţare-evaluare a personalului didactic titular la nivelul inspectoratului şcolar:
a)afişarea la inspectoratele şcolare a listei tuturor catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete
Termen: 26 februarie 2019
b)înregistrarea cererilor pentru completarea normei didactice la inspectoratul şcolar
Perioada: 27-28 februarie 2019
c)organizarea inspecţiilor speciale la clasă/probelor practice/orale de profil, afişarea rezultatelor la sediul inspectoratului şcolar şi pe pagina web a inspectoratului şcolar
Perioada: 28 februarie 2019-5 martie 2019
d)şedinţă de repartizare organizată de comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, constituită la nivelul inspectoratului şcolar, pentru completarea normei didactice
Termen: 7 martie 2019
e)emiterea şi comunicarea deciziilor de completare de normă/transfer
Perioada: 7-11 martie 2019
(6)Transferarea personalului didactic titular disponibilizat prin restrângere de activitate sau prin restructurarea reţelei şcolare ori prin desfiinţarea unor unităţi de învăţământ:
a)reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete şi afişarea acesteia la inspectoratele şcolare
Termen: 11 martie 2019
b)afişarea la inspectoratele şcolare a listei cadrelor didactice care intră în restrângere de activitate, începând cu data de 1 septembrie 2019
Termen: 11 martie 2019
c)afişarea la sediile unităţilor de învăţământ a condiţiilor specifice şi a grilelor de evaluare aferente acestora (dacă este cazul) pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante prin transfer/pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, avizate de inspectoratele şcolare
Termen: 11 martie 2019
d)înregistrarea cererilor, însoţite de documentele precizate în acestea, ale cadrelor didactice aflate în restrângere de activitate la inspectoratele şcolare; verificarea şi avizarea dosarelor depuse, de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului şcolar şi consilierul juridic al inspectoratului şcolar
Perioada: 11-12 martie 2019
e)afişarea la inspectoratul şcolar şi pe pagina web a inspectoratului şcolar a listelor cu punctajele cadrelor didactice care solicită soluţionarea restrângerii de activitate
Termen: 14 martie 2019
f)înregistrarea contestaţiilor la punctajele acordate
Perioada: 14-15 martie 2019
g)organizarea inspecţiilor speciale la clasă/probelor practice/orale de profil, afişarea rezultatelor la sediul inspectoratului şcolar şi pe pagina web a inspectoratului şcolar
Perioada: 11-15 martie 2019
h)soluţionarea contestaţiilor la punctajele acordate, în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, şi afişarea punctajelor finale la inspectoratul şcolar şi pe pagina web a inspectoratului şcolar
Termen: 18 martie 2019
i)depunerea cererilor, însoţite de documentele precizate în acestea, de către cadrele didactice aflate în restrângere de activitate, pentru obţinerea acordurilor/acordurilor de principiu în vederea soluţionării restrângerii de activitate, la unităţile de învăţământ, CMBRAE/CJRAE
Perioada: 15-19 martie 2019
j)analiza în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ a solicitărilor şi comunicarea hotărârii cu privire la acordarea/neacordarea acordurilor/acordurilor de principiu pentru transfer
Termen: 20 martie 2019
k)depunerea şi înregistrarea contestaţiilor privind acordurile/acordurile de principiu emise de unităţile de învăţământ, de către personalul didactic titular care solicită transfer consimţit între unităţile de învăţământ
Perioada: 20-21 martie 2019
l)soluţionarea contestaţiilor privind acordurile/acordurile de principiu pentru transfer emise de unităţile de învăţământ
Termen: 25 martie 2019
m)depunerea acordurilor/acordurilor de principiu de către cadrele didactice titulare care solicită soluţionarea restrângerii de activitate la comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului şcolar
Perioada: 25-26 martie 2019
n)soluţionarea cererilor de restrângere de activitate în şedinţă de repartizare
Termen: 27 martie 2019
o)înregistrarea contestaţiilor la inspectoratul şcolar cu privire la modul de soluţionare a restrângerilor
Perioada: 27-28 martie 2019
p)soluţionarea contestaţiilor în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar
Termen: 29 martie 2019
q)emiterea şi comunicarea deciziilor de repartizare
Perioada: 29 martie-2 aprilie 2019
(7)Modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei, pentru cadrele didactice calificate, dacă acestea au promovat examenul de definitivat şi concursul naţional de titularizare cu nota/media de cel puţin 7 (şapte), în condiţiile Legii educaţiei naţionale nr. 1/2011, cu modificările şi completările ulterioare, şi dacă postul este vacant:
a)reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate
Termen: 16 aprilie 2019
b)depunerea, înregistrarea cererilor, însoţite de documentele justificative, la secretariatele unităţilor de învăţământ, analizarea cererilor în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ şi comunicarea acordului/refuzului motivat privind modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului
Perioada: 16-19 aprilie 2019
c)înregistrarea contestaţiilor la inspectoratele şcolare
Perioada: 18-24 aprilie 2019
d)transmiterea listelor cuprinzând cadrele didactice care au primit acordul/refuzul consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ privind modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului/catedrei la inspectoratele şcolare
Perioada: 19-24 aprilie 2019
e)soluţionarea contestaţiilor de consiliile de administraţie ale inspectoratelor şcolare
Termen: 25 aprilie 2019
f)emiterea şi comunicarea deciziilor privind modificarea contractului individual de muncă pe durată determinată de un an în contract individual de muncă pe durata de viabilitate a postului
Perioada: 6-13 mai 2019
(8)Pretransferul consimţit între unităţile de învăţământ preuniversitar, la cerere, al personalului didactic titular:
a)reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete
Termen: 6 mai 2019
b)afişarea la sediile unităţilor de învăţământ a condiţiilor specifice şi a grilelor de evaluare aferente acestora (dacă este cazul) pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante prin pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, avizate de inspectoratele şcolare (pentru unităţile de învăţământ care nu au avut condiţii specifice pentru etapa de transfer)
Termen: 6 mai 2019
c)depunerea la inspectoratele şcolare a cererilor, însoţite de documentele precizate în acestea, de către cadrele didactice titulare care nu au depus cereri în perioadele 27-28 februarie 2019, respectiv 11-12 martie 2019, care solicită pretransfer prin schimb de posturi/catedre în baza consimţământului scris, pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, soluţionarea completării normei didactice de predare-învăţare-evaluare pe perioadă determinată sau nedeterminată sau soluţionarea restrângerii de activitate prin transfer; verificarea şi avizarea dosarelor depuse, de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului şcolar şi consilierul juridic al inspectoratului şcolar
Perioada: 6-9 mai 2019
d)afişarea la inspectoratul şcolar şi pe pagina web a inspectoratului şcolar a listelor cu punctajele cadrelor didactice înscrise la etapa de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, cu precizarea unităţilor de învăţământ la care sunt titulare cadrele didactice care au depus cereri de pretransfer, precum şi pentru cadrele didactice titulare care au depus dosare de completare de normă didactică/transfer
Termen: 10 mai 2019
e)înregistrarea contestaţiilor la punctajele acordate
Zilele: 10 şi 13 mai 2019
f)soluţionarea contestaţiilor la punctajele acordate în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, afişarea punctajelor finale la sediul inspectoratului şcolar şi pe pagina web a inspectoratului şcolar
Termen: 14 mai 2019
g)desfăşurarea inspecţiilor speciale la clasă/probelor practice/orale de profil, afişarea rezultatelor la sediul inspectoratului şcolar şi pe pagina web a inspectoratului şcolar
Perioada: 7-14 mai 2019
h)depunerea cererilor, însoţite de documentele precizate în acestea, de către cadrele didactice care solicită pretransfer/transfer la unităţile de învăţământ care au publicat posturi didactice/catedre vacante pentru obţinerea acordului de principiu pentru pretransfer/transfer, precum şi la unităţile de învăţământ la care sunt titulare cadrele didactice care au depus cereri de pretransfer, pentru obţinerea acordului de principiu pentru pretransfer/transfer
Perioada: 7-14 mai 2019
i)analiza în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ a solicitărilor depuse de cadrele didactice titulare şi comunicarea hotărârii cu privire la acordarea/neacordarea acordului de principiu pentru pretransfer/transfer către solicitant/inspectoratul şcolar
Termen: 15 mai 2019
j)depunerea contestaţiilor privind acordurile de principiu emise de unităţile de învăţământ, de către personalul didactic titular care solicită pretransfer/transfer consimţit între unităţile de învăţământ, la comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului şcolar
Perioada: 15-16 mai 2019
k)soluţionarea contestaţiilor privind acordurile de principiu emise de unităţile de învăţământ
Perioada: 16-17 mai 2019
l)soluţionarea în şedinţă de repartizare, în ordine, a cererilor:
(i)de completare de normă didactică
(ii)de transfer consimţit între unităţile de învăţământ şi transfer prin repartizare
(iii)de pretransfer prin schimb de posturi/catedre prin consimţământ scris
(iv)de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ
m)reanalizarea soluţionării, la finalul şedinţei de repartizare, în ordine, a cererilor:
(i)de completare de normă didactică
(ii)de transfer consimţit între unităţile de învăţământ şi transfer prin repartizare
Termen: 20 mai 2019
n)înregistrarea contestaţiilor la inspectoratul şcolar cu privire la modul de soluţionare a cererilor de pretransfer prin schimb de posturi/catedre prin consimţământ scris, de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ, de completare de normă didactică, de transfer consimţit între unităţile de învăţământ şi transfer prin repartizare în şedinţă organizată de inspectoratul şcolar
Perioada: 20-21 mai 2019
o)soluţionarea contestaţiilor în consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar
Termen: 22 mai 2019
p)reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate şi afişarea acesteia la sediile inspectoratelor şcolare
Termen: 22 mai 2019
q)emiterea şi comunicarea deciziilor de repartizare
Perioada: 22-24 mai 2019
(9)Stabilirea personalului didactic pensionat care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 59 alin. (1) din Metodologie şi solicită reîncadrarea în funcţia de personal didactic, în anul şcolar 2019-2020, cu condiţia suspendării pensiei pe durata reîncadrării, precum şi a personalului didactic prevăzut la art. 60 din Metodologie:
a)depunerea şi înregistrarea cererilor la secretariatele unităţilor de învăţământ
Perioada: 13-15 mai 2019
b)discutarea şi analizarea cererilor depuse în consiliile profesorale ale unităţilor de învăţământ
Termen: 16 mai 2019
c)comunicarea de către consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ, atât inspectoratului şcolar, cât şi cadrelor didactice, a acordului/refuzului privind reîncadrarea în funcţia de personal didactic, în anul şcolar 2019-2020, pentru personalului didactic pensionat care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 59 alin. (1) din Metodologie, precum şi pentru personalul didactic prevăzut la art. 60 din Metodologie
Perioada: 16-17 mai 2019
d)validarea de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar a listelor finale cuprinzând personalul didactic titular pensionat care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 59 alin. (1) din Metodologie şi a solicitat reîncadrarea în funcţia de personal didactic, precum şi personalul didactic prevăzut la art. 60 din Metodologie
Termen: 20 mai 2019
e)depunerea şi înregistrarea contestaţiilor la sediile inspectoratelor şcolare
Perioada: 20-21 mai 2019
f)soluţionarea contestaţiilor de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar
Termen: 22 mai 2019
g)emiterea şi comunicarea deciziilor
Perioada: 22-24 mai 2019
(10)Stabilirea prelungirii duratei contractelor individuale de muncă, în anul şcolar 2019-2020, pentru cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, care au dobândit cel puţin definitivarea în învăţământ, în baza mediei de repartizare de minimum 7 (şapte) obţinute la concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunile 2018 şi/sau 2017, respectiv 2018, 2017, 2016 şi/sau 2015, pentru învăţători/institutori/profesori pentru învăţământ primar, pentru finalizarea ciclului primar la aceeaşi clasă de elevi, conform prevederilor art. 61 din Metodologie:
a)depunerea şi înregistrarea la secretariatele unităţilor de învăţământ a cererilor personalului didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în vederea prelungirii duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2019-2020, conform prevederilor art. 61 din Metodologie
Perioada: 13-15 mai 2019
b)comunicarea de către consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ, atât inspectoratului şcolar, cât şi cadrelor didactice, a acordului de principiu/refuzului privind prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2019-2020, conform prevederilor art. 61 din Metodologie
Termen: 20 mai 2019
c)reactualizarea dosarelor personale, la inspectoratele şcolare, ale cadrelor didactice care au primit acordul de principiu privind prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2019-2020, conform prevederilor art. 61 din Metodologie; verificarea dosarelor şi a situaţiilor transmise de unităţile de învăţământ de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar constituită la nivelul inspectoratului şcolar
Perioada: 20-21 mai 2019
d)verificarea şi avizarea dosarelor cadrelor didactice de către comisia de mobilitate c personalului didactic din învăţământul preuniversitar şi consilierul juridic al inspectoratului şcolar
Perioada: 20-22 mai 2019
e)reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate ca urmare a soluţionării, în ordine, a:
(i)cererilor de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ
(ii)cererilor de reîncadrare în anul şcolar 2019-2020 a personalului didactic pensionat care a avut calitatea de titular în învăţământul preuniversitar
(iii)cererilor de prelungire a duratei contractelor individuale de muncă, în anul şcolar 2019-2020, pentru personalul didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, conform prevederilor art. 61 din Metodologie
Termen: 22 mai 2019
f)emiterea şi comunicarea deciziilor de repartizare
Perioada: 22-24 mai 2019
(11)Ocuparea prin concurs naţional a posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar:
a)înregistrarea, analizarea şi soluţionarea cererilor de concediu fără plată în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ şi transmiterea situaţiei la inspectoratele şcolare
Până la 20 mai 2019
b)verificarea şi publicarea listei finale reactualizate cu posturile didactice/catedrele vacante/rezervate pentru concurs
Termen: 22 mai 2019
c)înregistrarea la inspectoratele şcolare a dosarelor de înscriere a candidaţilor la concursul de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, inclusiv pentru absolvenţii promoţiei 2019; depunerea dosarelor de către cadrele didactice titulare în vederea soluţionării reducerilor de activitate apărute în perioada aprilie-mai 2019
Perioada: 22-29 mai 2019
d)verificarea şi avizarea dosarelor candidaţilor de către comisia judeţeană/a municipiului Bucureşti de organizare şi desfăşurare a concursului şi consilierul juridic al inspectoratului şcolar
Perioada: 23-30 mai 2019
e)validarea înscrierii, prin semnătură, de către candidaţi sau împuterniciţii acestora, prin procură notarială, în original, conform graficului stabilit de comisia de organizare şi desfăşurare a concursului; neprezentarea la validare a absolvenţilor din promoţiile anterioare atrage după sine anularea înscrierii la concurs
Perioadele: 30-31 mai 2019; 10-12 iulie 2019 pentru absolvenţii promoţiei 2019/absolvenţii 2019 ai programelor de pregătire psihopedagogică oferite de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic
NOTĂ:
În mod excepţional, absolvenţii promoţiei 2019 (studiilor medii/postliceale/universitare de licenţă/universitare de masterat/departamentelor pentru pregătirea personalului didactic/departamentelor de specialitate cu profil psihopedagogic) pot să prezinte adeverinţa de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică şi să valideze fişa de înscriere în data de 17 iulie 2019. Absolvenţii promoţiei 2019 pot participa la proba scrisă în cadrul concursului naţional pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor declarate vacante/rezervate numai după prezentarea adeverinţei de absolvire a studiilor/programului de pregătire psihopedagogică.
f)afişarea listei candidaţilor înscrişi şi a graficului privind susţinerea probelor practice/orale şi a inspecţiilor speciale la clasă
Termen: 3 iunie 2019
g)organizarea şi desfăşurarea probelor practice/orale şi a inspecţiilor speciale la clasă
Perioada: 3-28 iunie 2019
NOTĂ:
În perioada 31 mai-28 iunie pot participa la probele practice/orale şi la inspecţiile la clasă şi cadrele didactice titulare rămase cu reducerea de activitate nesoluţionată sau a căror reducere de activitate a apărut în perioada aprilie-iunie 2019.
h)desfăşurarea probei scrise
Termen: 17 iulie 2019
i)comunicarea rezultatelor
Termen: 23 iulie 2019
j)înregistrarea contestaţiilor la inspectoratele şcolare şi transmiterea acestora la centrele de evaluare
Perioada: 23-24 iulie 2019
k)rezolvarea contestaţiilor
Perioada: 24-29 iulie 2019
l)comunicarea rezultatelor finale
Termen: 30 iulie 2019
m)repartizarea candidaţilor cu media de repartizare minimum 7 (şapte), conform art. 62 alin. (8) din Metodologie, indiferent de statutul acestora, pe posturi didactice/catedre vacante publicate, pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată, la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare
Termen: 31 iulie 2019
n)şedinţă de repartizare, în ordine, a:
(i)cadrelor didactice titulare rămase cu reducerea de activitate nesoluţionată prin completarea normei didactice pe perioadă determinată sau nedeterminată prin transfer pentru soluţionarea restrângerii de activitate ori prin detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere nesoluţionată;
(ii)candidaţilor cu statut de cadre didactice titulare în învăţământul preuniversitar anterior înscrierii la concurs, care au obţinut media de repartizare minimum 7 (şapte), sau cadre didactice debutante din învăţământul preuniversitar de stat şi particular prevăzute la art. 21 alin. (4) şi (6) din Metodologie, care au promovat examenul naţional pentru obţinerea definitivării în învăţământ, sesiunea 2019, conform art. 62 alin. (8) din Metodologie, pe posturi didactice/catedre vacante complete, indiferent de viabilitatea acestora, la nivelul judeţului în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, indiferent de judeţul în care au susţinut proba scrisă, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, cu păstrarea statutului de cadru didactic titular
Termen: 1 august 2019
o)reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor
Termen: 1 august 2019
p)emiterea şi comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră
Perioada: 2-19 august 2019
(12)Detaşarea în interesul învăţământului:
a)înregistrarea cererilor cadrelor didactice titulare a căror reducere de activitate nu a fost soluţionată prin transfer/completare de normă didactică, precum şi a acordurilor pentru detaşare în interesul învăţământului, la inspectoratele şcolare şi la unităţile de învăţământ
Perioada: 12-19 august 2019
b)organizarea şi desfăşurarea probelor practice/orale în profilul postului
Termen: 20 august 2019
c)numirea, prin detaşare în interesul învăţământului, în funcţiile de conducere, îndrumare şi control neocupate prin concurs
Până la 20 august 2019
d)discutarea şi soluţionarea propunerilor pentru detaşare în interesul învăţământului în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ, transmiterea listei cadrelor didactice detaşate în interesul învăţământului însoţite de acordurile acestora, la inspectoratele şcolare pentru eliberarea deciziilor şi reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate
Termen: 21 august 2019
e)soluţionarea în şedinţă de repartizare a cererilor de completare a normei didactice pe perioadă determinată/nedeterminată şi de transfer sau detaşare în interesul învăţământului pentru restrângere nesoluţionată
Termen: 22 august 2019
f)emiterea şi comunicarea deciziilor de detaşare în interesul învăţământului
Perioada: 23-29 august 2019
NOTĂ:
Începând cu data de 22 august 2019, prioritate la ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, în toate şedinţele de repartizare, precum şi după începerea cursurilor, o au, în ordine, cadrele didactice titulare cu reducerea de activitate nesoluţionată şi cadrele didactice care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată conform prevederilor art. 61 din Metodologie.
(13)Detaşarea la cerere:
a)depunerea şi înregistrarea cererilor la secretariatele unităţilor de învăţământ de către cadrele didactice titulare care solicită continuitate pentru detaşare la cerere în anul şcolar 2019-2020
Perioada: 7-10 mai 2019
b)comunicarea, de către consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ, atât inspectoratului şcolar, cât şi cadrelor didactice, a acordului de principiu/refuzului privind continuitatea pentru detaşare la cerere în anul şcolar 2019-2020
Termen: 15 mai 2019
c)înregistrarea, la inspectoratele şcolare, a dosarelor de înscriere, însoţite de documentele precizate în acestea, pentru continuitate la detaşarea la cerere, respectiv detaşare la cerere prin concurs sau concurs specific
Perioada: 22-29 mai 2019
NOTĂ:
În mod excepţional, cadrele didactice care nu au depus cereri de înscriere pentru detaşare la cerere, în perioada 7-10 mai 2019, mai pot depune cereri de înscriere pentru detaşare la cerere, prin concurs specific, în perioada 19-20 august 2019.
d)verificarea şi avizarea dosarelor de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar şi consilierul juridic al inspectoratului şcolar
Perioada: 23-30 mai 2019
e)afişarea punctajelor la inspectoratele şcolare
Termen: 31 mai 2019
f)depunerea contestaţiilor la punctaje la inspectoratele şcolare
Zilele: 31 mai şi 3 iunie 2019
g)soluţionarea contestaţiilor la punctaje
Termen: 4 iunie 2019
h)organizarea şi desfăşurarea probelor practice/orale în profilul postului
Perioada: 3-28 iunie 2019
i)repartizarea, în şedinţă de repartizare, a cadrelor didactice titulare, în ordine, prin:
(i)detaşare la cerere, prin continuitate
(ii)detaşare la cerere, în ordinea descrescătoare a mediilor, şi reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate
Termen: 22 august 2019
(iii)detaşare la cerere prin concurs specific, în ordinea descrescătoare a punctajelor
(iv)reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate ca urmare a soluţionării detaşărilor la cerere
Termen: 23 august 2019
j)emiterea şi comunicarea deciziilor de detaşare la cerere
Perioada: 24-29 august 2019
(14)Repartizarea candidaţilor care au obţinut cel puţin media de repartizare 7 (şapte) la concursul naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2019:
a)repartizarea candidaţilor care au obţinut cel puţin media de repartizare 7 (şapte) la concursul naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2019, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, având prioritate candidaţii care beneficiază şi de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul şcolar 2019-2020 în baza mediei de repartizare de minimum 7 (şapte) la concursurile naţionale de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunile 2018 şi/sau 2017, respectiv 2018, 2017, 2015 şi/sau 2014 pentru învăţători/institutori/profesori pentru învăţământ primar, în condiţiile art. 61 şi 85 din Metodologie
Termen: 22 august 2019
b)emiterea şi comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră
Perioada: 23-29 august 2019
(15)Reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate ca urmare a soluţionării, în ordine, a:
a)detaşărilor la cerere;
b)repartizării candidaţilor care au obţinut cel puţin media de repartizare 7 (şapte) la concursul naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2019, conform punctului 14
Termen: 23 august 2019
(16)Modificarea duratelor contractelor individuale de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată pentru cadrele didactice prevăzute la art. 21 alin. (6) din Metodologie:
a)stabilirea în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ a modificării duratelor contractelor individuale de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată pentru cadrele didactice prevăzute la art. 21 alin. (6) din Metodologie
Perioada: 19-20 august 2019
b)transmiterea hotărârilor consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ la inspectoratele şcolare
Termen: 21 august 2019
c)emiterea deciziilor privind modificarea duratelor contractelor individuale de muncă din perioadă determinată în perioadă nedeterminată pentru cadrele didactice prevăzute la art. 21 alin. (6) din Metodologie
Perioada: 22-23 august 2019
d)emiterea şi comunicarea deciziilor de transfer, pretransfer şi detaşare pentru cadrele didactice prevăzute la art. 21 alin. (6) din Metodologie, care au participat la aceste etape de mobilitate şi au promovat examenul naţional de definitivare în învăţământ, sesiunea 2019
Perioada: 22-29 august 2019
(17)Stabilirea prelungirii duratei contractelor individuale de muncă, în anul şcolar 2019-2020, pentru cadrele didactice angajate cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în baza mediei de repartizare de minimum 5 (cinci) obţinute la concursurile de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunile 2018 şi/sau 2017, respectiv 2018, 2017, 2016 şi/sau 2015, pentru învăţători/institutori/profesori pentru învăţământ primar, pentru finalizarea ciclului primar la aceeaşi clasă de elevi, conform prevederilor art. 61 şi 85 din Metodologie:
a)depunerea şi înregistrarea la secretariatele unităţilor de învăţământ a cererilor personalului didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată, în vederea prelungirii duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2019-2020, conform prevederilor art. 61 şi 85 din Metodologie
Perioada: 7-10 mai 2019
b)comunicarea, de către consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ, atât inspectoratului şcolar, cât şi cadrelor didactice, a acordului de principiu/refuzului privind prelungirea duratei contractelor individuale de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2019-2020, conform prevederilor art. 61 şi 85 din Metodologie
Termen: 15 mai 2019
c)reactualizarea dosarelor personale, la inspectoratele şcolare, ale cadrelor didactice care au primit acordul de principiu privind prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2019-2020, conform prevederilor art. 61 şi 85 din Metodologie; verificarea dosarelor şi a situaţiilor transmise de unităţile de învăţământ, de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, constituită la nivelul inspectoratului şcolar
Perioada: 22-29 mai 2019
NOTĂ:
În mod excepţional, cadrele didactice care au primit acorduri de principiu şi nu au depus cereri de prelungire a duratei contractelor individuale de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2019-2020 mai pot depune cereri în data de 19 august 2019.
d)repartizarea cadrelor didactice care îndeplinesc condiţiile privind prelungirea duratei contractelor individuale de muncă, în anul şcolar 2019-2020, conform art. 61 şi 85 din Metodologie, şi reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate
Termen: 26 august 2019
e)emiterea şi comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră
Perioada: 27-29 august 2019
(18)Repartizarea şi ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate pe perioadă determinată:
a)înregistrarea la inspectoratele şcolare a cererilor de înscriere, însoţite de documentele precizate în acestea, a candidaţilor care beneficiază de prelungirea contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2019-2020 şi a celor care solicită angajare pe perioadă determinată în baza mediilor de repartizare obţinute la concursurile de titularizare sesiunile 2018, 2017, 2016, 2015, 2014 sau 2013
Perioada: 22-29 mai 2019
NOTĂ:
În mod excepţional, candidaţii care nu au depus cereri pentru angajare pe perioadă determinată în anul şcolar 2019-2020, în perioada 22-29 mai 2019, mai pot depune cereri în data de 19 august 2019
b)verificarea şi avizarea dosarelor de către comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar şi consilierul juridic al inspectoratului şcolar
Perioada: 23-30 mai 2019
c)organizarea şi desfăşurarea inspecţiilor speciale la clasă/probelor practice/orale în profilul postului
Perioada: 3-28 iunie 2019
d)repartizarea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate, la nivelul inspectoratului şcolar, conform art. 90 din Metodologie, şi reactualizarea listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate
Perioada: 26-27 august 2019
e)emiterea şi comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră
Perioada: 28-30 august 2019
(19)Repartizarea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate în regim de plată cu
a)depunerea dosarelor pentru încadrare în regim de plată cu ora la unităţile de învăţământ şi la inspectoratele şcolare şi susţinerea interviurilor în vederea încadrării în regim de plată cu ora;
Perioada: 19-27 august 2019
b)atribuirea orelor vacante/rezervate în regim de plată cu ora personalului didactic titular la nivelul unităţilor de învăţământ, prin decizie a directorilor unităţilor de învăţământ, precum şi acordarea avizului pentru încadrare în regim de plată cu ora personalului didactic titular din alte unităţi de învăţământ, personalului didactic asociat şi personalului didactic pensionat, pe baza rezultatelor obţinute la interviu
Termen: 28 august 2019
c)transmiterea la inspectoratele şcolare a listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete rămase neocupate, a listei posturilor didactice/catedrelor ocupate în regim de plată cu ora şi a rezultatelor obţinute la interviu, precum şi a listei posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete rămase neocupate din cauza neprezentării la post a candidaţilor repartizaţi în etapele anterioare; acordarea avizului pentru încadrare în regim de plată cu ora personalului didactic angajat cu contract individual de muncă pe perioadă determinată în aceeaşi unitate de învăţământ
Termen: 29 august 2019
d)emiterea şi comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră
Perioada: 2-6 septembrie 2019
(20)Organizarea concursului de ocupare a posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti:
a)depunerea şi înregistrarea dosarelor, validarea şi revalidarea fişelor de înscriere
Perioada: 30 august-2 septembrie 2019
b)organizarea şi desfăşurarea probelor practice/orale în profilul postului
Termen: 3 septembrie 2019
c)desfăşurarea probei scrise şi comunicarea rezultatelor
Termen: 4 septembrie 2019
d)depunerea contestaţiilor, analizarea, rezolvarea acestora şi comunicarea rezultatelor finale
Perioada: 4-5 septembrie 2019
(21)Organizarea la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti a testării pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate:
a)depunerea şi înregistrarea dosarelor de înscriere
Perioada: 30 august-2 septembrie 2019
b)desfăşurarea probei scrise, a interviului în cadrul testării şi comunicarea rezultatelor
Termen: 4 septembrie 2019
c)depunerea contestaţiilor, analizarea, rezolvarea acestora şi comunicarea rezultatelor finale
Perioada: 4-5 septembrie 2019
(22)Repartizarea candidaţilor prevăzuţi la art. 84 alin. (13) din Metodologie care solicită detaşare:
a)depunerea şi înregistrarea dosarelor candidaţilor care nu au depus dosare în etapele anterioare;
Termen: 2 septembrie 2019
b)afişarea punctajelor la inspectoratele şcolare
Termen: 3 septembrie 2019
c)depunerea contestaţiilor la punctaje la inspectoratele şcolare
Perioada: 3-4 septembrie 2019
d)soluţionarea contestaţiilor, afişarea punctajelor finale, analizarea cererilor în comisiile paritare constituite la nivelul inspectoratelor şcolare şi transmiterea listelor cuprinzând candidaţii pentru care se solicită avizul Ministerului Educaţiei Naţionale în vederea detaşării
Termen: 5 septembrie 2019
(23)Repartizarea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate în şedinţă de repartizare organizată la nivelul inspectoratului şcolar, în ordine, după cum urmează:
a)repartizarea candidaţilor conform prevederilor art. 94 alin. (7) din Metodologie
b)repartizarea candidaţilor conform prevederilor art. 96 alin. (3) din Metodologie
Termen: 30 august 2019
c)repartizarea candidaţilor conform prevederilor art. 102 alin. (1) şi (2) din Metodologie
d)ocuparea posturilor didactice/catedrelor rămase vacante/rezervate, conform prevederilor art. 103 alin. (1) şi (2) din Metodologie
Termen: 6 septembrie 2019
e)emiterea şi comunicarea deciziilor de repartizare pe post/catedră
Perioada: 30 august-9 septembrie 2019
NOTĂ:
În perioada 2-9 septembrie 2019 se pot efectua şi detaşări în interesul învăţământului, conform prevederilor art. 82 alin. (1)-(5) din Metodologie, pentru cadrele didactice titulare anterior concursului naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2019, precum şi pentru cadrele didactice debutante din învăţământul preuniversitar de stat şi particular prevăzute la art. 21 alin. (4) şi (6) din Metodologie, care au promovat examenul naţional pentru obţinerea definitivării în învăţământ, sesiunea 2019. Aceste detaşări nu se consideră în afara Calendarului şi nu se analizează în cadrul comisiilor paritare constituite la nivelul inspectoratelor şcolare, iar pentru aceste detaşări nu este necesar avizul Ministerului Educaţiei Naţionale.
II.Transmiterea la Ministerul Educaţiei Naţionale a situaţiei statistice globale privind repartizarea candidaţilor pe posturi didactice/catedre vacante/rezervate
Termen: 23 septembrie 2019Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Acte numărul de obiecte din listă: (8)
Modificat de numărul de obiecte din listă: (5)
- Ordinul 5093/2019 pentru modificarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2019-2020, aprobată prin Ordinul ministrului interimar al educaţiei naţionale nr. 5.460/2018
- Ordinul 3886/2019 pentru modificarea şi completarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2019-2020, aprobată prin Ordinul ministrului interimar al educaţiei naţionale nr. 5.460/2018
- Ordinul 3862/2019 pentru suspendarea aplicării unor prevederi şi decalarea unor termene şi perioade din Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2019-2020, aprobată prin Ordinul ministrului interimar al educaţiei naţionale nr. 5.460/2018










