Art. 90. - Repartizarea candidaţilor cu studii corespunzătoare postului, după etapa de detaşare a personalului didactic titular în baza mediei, pe perioadă determinată la nivel judeţean/nivelul municipiului Bucureşti, în baza datelor existente în sistemul informatizat, se realizează în şedinţă de repartizare, organizată de comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, în perioada prevăzută de Calendar, în ordine, astfel: - Metodologie-Cadru din 2018 privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2019 - 2020
M.Of. 993 bis
Ieşit din vigoare Versiune de la: 4 Septembrie 2019
Art. 90
(5)Candidatul fără statut de titular în învăţământul preuniversitar care participă la concursul naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, sesiunea 2019, şi obţine notă sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul acestui concurs nu poate fi repartizat pe un post didactic/o catedră a cărui/a cărei ocupare se realizează în baza disciplinei la care candidatul a obţinut notă sub 5 (cinci).
(1)Repartizarea candidaţilor cu studii corespunzătoare postului, după etapa de detaşare a personalului didactic titular în baza mediei, pe perioadă determinată la nivel judeţean/nivelul municipiului Bucureşti, în baza datelor existente în sistemul informatizat, se realizează în şedinţă de repartizare, organizată de comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, în perioada prevăzută de Calendar, în ordine, astfel:
a)cadre didactice care solicită continuitate prin detaşare la cerere sau detaşare la cerere prin concurs;
b)candidaţi cu media de repartizare minimum 7 (şapte) la concursul naţional din sesiunea 2019, conform art. 62 alin. (9), în vederea încheierii unui contract individual de muncă pe perioadă determinată, la nivelul judeţului în care au susţinut atât proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, cât şi proba scrisă ori în alte judeţe în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, cu respectarea prevederilor prezentei Metodologii, având prioritate candidaţii care au obţinut cel puţin minimum media 7 (şapte) la concursul naţional sesiunea 2019 şi care beneficiază de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul şcolar 2019 - 2020 în baza mediei de repartizare minimum 7 (şapte) la concursurile naţionale de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunile 2018 şi/sau 2017, respectiv 2018, 2017, 2016 şi/sau 2015 pentru învăţători/institutori/profesori pentru învăţământ primar, în condiţiile prezentei Metodologii;
c)cadre didactice care solicită detaşare la cerere prin concurs specific;
d)candidaţi care beneficiază de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2019 - 2020;
e)candidaţi care au participat la concursuri de titularizare din 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin media 7 (şapte), în profilul postului solicitat, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;
f)candidaţi cu media de repartizare minimum 5 (cinci) la concursul naţional din sesiunea 2019, conform art. 62 alin. (9), în vederea încheierii unui contract individual de muncă pe perioadă determinată, la nivelul judeţului în care au susţinut atât proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, cât şi proba scrisă ori în alte judeţe în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, cu respectarea prevederilor prezentei Metodologii;
g)candidaţi rămaşi nerepartizaţi după concursul naţional din sesiunea 2019, cu media de repartizare minimum 5 (cinci), conform art. 62 alin. (9), în profilul postului solicitat, care au susţinut atât inspecţiile speciale la clasă/probele practice, cât şi proba scrisă în cadrul concursului în alte judeţe, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, cu respectarea prezentei Metodologii;
h)candidaţi care au participat la concursuri de titularizare din 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), în profilul postului solicitat, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;
i)candidaţi rămaşi nerepartizaţi după concursul naţional din sesiunea 2019, care au susţinut proba scrisă în profilul postului şi proba practică/orală în profilul postului conform art. 89 alin. (4), în ordinea descrescătoare a mediilor;
j)candidaţi care au participat la concursuri de titularizare din 2018 şi/sau 2016 şi au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci) la proba scrisă în profilul postului din iulie 2018 şi/sau iulie 2017 şi proba practică/orală în profilul postului conform art. 89 alin. (4), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;
k)candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursul naţional din sesiunea 2019 şi care au obţinut cel puţin media 5 (cinci), conform art. 62 alin. (9), în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;
l)candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursuri de titularizare din 2018 şi/sau 2017 şi care au obţinut cel puţin media 5 (cinci), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;
m)absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au participat la concursul naţional din sesiunea 2019 şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), conform art. 62 alin. (9), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;
n)absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au participat la concursuri de titularizare din 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;
o)candidaţi care au obţinut cel puţin media 5 (cinci) la concursul de titularizare, sesiunea 2016 (minimum 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică sau inspecţia la clasă), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri de titularizare sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri de titularizare în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat (e), în ordinea descrescătoare a mediilor;
p)candidaţi care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile de titularizare, sesiunile 2015, 2014 sau 2013 care nu au mai participat ulterior la alte concursuri de titularizare sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri de titularizare în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor/mediilor de repartizare;
q)candidaţi cu a doua specializare care au obţinut cel puţin media 5 (cinci) la concursul de titularizare, sesiunea 2016 (minimum 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică sau inspecţia la clasă), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri de titularizare sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri de titularizare în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), în ordinea descrescătoare a mediilor;
r)absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au obţinut cel puţin media 5 (cinci) la concursul de titularizare, sesiunea 2016 (minimum 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică sau inspecţia la clasă), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;
s)candidaţi cu a doua specializare care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile de titularizare, sesiunile 2015, 2014 sau 2013, care nu au mai participat ulterior la alte concursuri de titularizare sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri de titularizare în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat (e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor/mediilor;
t)absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile de titularizare, sesiunile 2015, 2014 sau 2013 care nu au mai participat ulterior la alte concursuri de titularizare sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri de titularizare, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;
u)candidaţi care au renunţat la posturile didactice/catedrele pe care au fost repartizaţi în etapele anterioare, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare.
(2)Repartizarea absolvenţilor cu diplomă ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, conform alin. (1) se realizează numai pe catedre vacante/rezervate în specialitate din învăţământul primar sau gimnazial ori în palate şi cluburi ale copiilor şi elevilor, cu salarizarea corespunzătoare funcţiei de institutor. Absolvenţii cu diplomă ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare repartizaţi în palate şi cluburi ale copiilor şi elevilor şi candidaţii calificaţi cu a doua specializare repartizaţi pe posturi didactice care necesită probă practică/orală susţin la nivelul unităţii de învăţământ în care au fost repartizaţi, până la data începerii cursurilor, o probă practică/orală specifică în profilul postului.
(3)Absolvenţii colegiilor universitare de institutori, cu durata studiilor de 3-4 ani pe a căror diplomă de absolvire nu este înscrisă şi a doua specializare, dar au menţionată în foaia matricolă direcţia de studiu în a doua specializare: limba modernă/maternă, muzică, desen, arte plastice sau educaţie fizică se asimilează următoarelor specializări cuprinse în Centralizator: "Institutori- o limbă străină"; "Institutori (învăţământ primar)- o limbă străină"; "Institutori-Limba rromani"; "Institutori-Muzică"; "Institutori-Desen"; "Institutori-Arte plastice" sau "Institutori-Educaţie fizică" şi beneficiază de aceleaşi drepturi ca şi absolvenţii cu diplomă ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, conform prezentei Metodologii.
(4)La note/medii egale departajarea se face conform art. 63.
(5)Candidatul fără statut de titular în învăţământul preuniversitar care participă la concursul naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, sesiunea 2019, şi obţine notă sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul acestui concurs nu poate fi repartizat pe un post didactic/o catedră a cărui/a cărei ocupare se realizează în baza disciplinei la care candidatul a obţinut notă sub 5 (cinci).