Secţiunea i - Ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învăţământul preuniversitar pe perioadă determinată de candidaţi rămaşi nerepartizaţi după concursul naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2019 şi de candidaţi în baza rezultatelor obţinute la concursurile de titularizare 2018, 2017, 2016, 2015, 2014 sau 2013 - Metodologie-Cadru din 2018 privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2019 - 2020

M.Of. 993 bis

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 4 Septembrie 2019
Secţiunea I:Ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate din învăţământul preuniversitar pe perioadă determinată de candidaţi rămaşi nerepartizaţi după concursul naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor în învăţământul preuniversitar, sesiunea 2019 şi de candidaţi în baza rezultatelor obţinute la concursurile de titularizare 2018, 2017, 2016, 2015, 2014 sau 2013
Art. 87
Lista posturilor didactice/catedrelor/orelor vacante/rezervate pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă determinată se reactualizează după etapele anterioare şi se publică la data prevăzută în Calendar, prin afişare la avizierul inspectoratului şi pe site-ul instituţiei. Toate posturile didactice/catedrele vacante/rezervate din această listă sunt publicate pentru angajare pe perioadă determinată.
Art. 88
Inspectoratul şcolar întocmeşte lista candidaţilor din judeţ municipiul Bucureşti rămaşi nerepartizaţi după concurs.
Art. 89
(1)Candidaţii care au susţinut în cadrul concursului naţional, sesiunea 2019, la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti, atât proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, cât şi proba scrisă, precum şi candidaţii care au susţinut proba scrisă la nivelul judeţului/municipiului Bucureşti, iar proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului în alte judeţe se ierarhizează pe listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, până la minimum media 5 (cinci), conform art. 62 alin. (9), cu respectarea condiţiilor prezentei Metodologii.
(2)Candidaţii, care au susţinut concursul, atât proba scrisă, cât şi proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului în alte judeţe, depun, la inspectoratul şcolar unde doresc să fie repartizaţi, în perioada prevăzută în Calendar, o cerere însoţită de copii ale actelor de studii şi grade didactice, autentificate de unul dintre secretarii comisiei judeţene/municipiului Bucureşti de organizare şi desfăşurare a concursului. La inspectoratele şcolare se înregistrează şi cererile candidaţilor care au obţinut cel puţin media de repartizare 5 (cinci) la concursurile de titularizare din 2018, 2017, 2016 (minimum 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică sau inspecţia la clasă), respectiv cel puţin media de repartizare 7 (şapte) la concursurile de titularizare din 2015, 2014, 2013 şi care solicită repartizarea pe perioadă determinată în baza acestor rezultate, pot fi repartizaţi în baza mediilor de repartizare obţinute la concursurile de titularizare din 2018- 2013 candidaţii care nu au mai participat ulterior la alte concursuri de titularizare sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri de titularizare în specialitatea postului didactic/catedrei solicitate.
(3)Un candidat se poate înscrie pentru repartizare, conform alin. (2), într-un singur judeţ sau numai în municipiul Bucureşti. Datele din fişa de înscriere a candidaţilor sunt introduse în sistemul informatizat. În perioada de validare/revalidare a fişelor de înscriere, candidatul primeşte fişa martor pe care este obligat să o semneze, alături de reprezentantul inspectoratului şcolar, pentru conformitate. Un exemplar se înmânează candidatului, celălalt rămânând la inspectoratul şcolar unde are loc înscrierea.
(4)După perioada de validare/revalidare a fişelor, candidaţii care au validat/revalidat fişele de înscriere pot susţine, în perioada prevăzută de Calendar, probe practice/orale evaluate prin note de la 10 la 1, respectiv calificative "admis", "respins", conform prevederilor art. 65.
Art. 90
(1)Repartizarea candidaţilor cu studii corespunzătoare postului, după etapa de detaşare a personalului didactic titular în baza mediei, pe perioadă determinată la nivel judeţean/nivelul municipiului Bucureşti, în baza datelor existente în sistemul informatizat, se realizează în şedinţă de repartizare, organizată de comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, în perioada prevăzută de Calendar, în ordine, astfel:
a)cadre didactice care solicită continuitate prin detaşare la cerere sau detaşare la cerere prin concurs;
b)candidaţi cu media de repartizare minimum 7 (şapte) la concursul naţional din sesiunea 2019, conform art. 62 alin. (9), în vederea încheierii unui contract individual de muncă pe perioadă determinată, la nivelul judeţului în care au susţinut atât proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, cât şi proba scrisă ori în alte judeţe în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, cu respectarea prevederilor prezentei Metodologii, având prioritate candidaţii care au obţinut cel puţin minimum media 7 (şapte) la concursul naţional sesiunea 2019 şi care beneficiază de prelungirea duratei contractelor individuale de muncă în anul şcolar 2019 - 2020 în baza mediei de repartizare minimum 7 (şapte) la concursurile naţionale de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar, sesiunile 2018 şi/sau 2017, respectiv 2018, 2017, 2016 şi/sau 2015 pentru învăţători/institutori/profesori pentru învăţământ primar, în condiţiile prezentei Metodologii;
c)cadre didactice care solicită detaşare la cerere prin concurs specific;
d)candidaţi care beneficiază de prelungirea duratei contractului individual de muncă pe perioadă determinată în anul şcolar 2019 - 2020;
e)candidaţi care au participat la concursuri de titularizare din 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin media 7 (şapte), în profilul postului solicitat, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;
f)candidaţi cu media de repartizare minimum 5 (cinci) la concursul naţional din sesiunea 2019, conform art. 62 alin. (9), în vederea încheierii unui contract individual de muncă pe perioadă determinată, la nivelul judeţului în care au susţinut atât proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, cât şi proba scrisă ori în alte judeţe în care au susţinut proba practică sau inspecţia specială la clasă în profilul postului, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, cu respectarea prevederilor prezentei Metodologii;
g)candidaţi rămaşi nerepartizaţi după concursul naţional din sesiunea 2019, cu media de repartizare minimum 5 (cinci), conform art. 62 alin. (9), în profilul postului solicitat, care au susţinut atât inspecţiile speciale la clasă/probele practice, cât şi proba scrisă în cadrul concursului în alte judeţe, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, cu respectarea prezentei Metodologii;
h)candidaţi care au participat la concursuri de titularizare din 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), în profilul postului solicitat, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;
i)candidaţi rămaşi nerepartizaţi după concursul naţional din sesiunea 2019, care au susţinut proba scrisă în profilul postului şi proba practică/orală în profilul postului conform art. 89 alin. (4), în ordinea descrescătoare a mediilor;
j)candidaţi care au participat la concursuri de titularizare din 2018 şi/sau 2016 şi au obţinut cel puţin nota 5,00 (cinci) la proba scrisă în profilul postului din iulie 2018 şi/sau iulie 2017 şi proba practică/orală în profilul postului conform art. 89 alin. (4), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;
k)candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursul naţional din sesiunea 2019 şi care au obţinut cel puţin media 5 (cinci), conform art. 62 alin. (9), în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;
l)candidaţi cu a doua specializare, alta decât aceea la care au participat la concursuri de titularizare din 2018 şi/sau 2017 şi care au obţinut cel puţin media 5 (cinci), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare;
m)absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au participat la concursul naţional din sesiunea 2019 şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), conform art. 62 alin. (9), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;
n)absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au participat la concursuri de titularizare din 2018 şi/sau 2017 şi au obţinut cel puţin media 5 (cinci), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;
o)candidaţi care au obţinut cel puţin media 5 (cinci) la concursul de titularizare, sesiunea 2016 (minimum 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică sau inspecţia la clasă), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri de titularizare sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri de titularizare în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat (e), în ordinea descrescătoare a mediilor;
p)candidaţi care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile de titularizare, sesiunile 2015, 2014 sau 2013 care nu au mai participat ulterior la alte concursuri de titularizare sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri de titularizare în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor/mediilor de repartizare;
q)candidaţi cu a doua specializare care au obţinut cel puţin media 5 (cinci) la concursul de titularizare, sesiunea 2016 (minimum 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică sau inspecţia la clasă), care nu au mai participat ulterior la alte concursuri de titularizare sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri de titularizare în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat(e), în ordinea descrescătoare a mediilor;
r)absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, care au obţinut cel puţin media 5 (cinci) la concursul de titularizare, sesiunea 2016 (minimum 5 atât la proba scrisă, cât şi la proba practică sau inspecţia la clasă), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;
s)candidaţi cu a doua specializare care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile de titularizare, sesiunile 2015, 2014 sau 2013, care nu au mai participat ulterior la alte concursuri de titularizare sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri de titularizare în specialitatea postului didactic/catedrei solicitat (e), ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a notelor/mediilor;
t)absolvenţi ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare care au obţinut cel puţin media 7 (şapte) la concursurile de titularizare, sesiunile 2015, 2014 sau 2013 care nu au mai participat ulterior la alte concursuri de titularizare sau care nu au obţinut note sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul următoarelor concursuri de titularizare, ierarhizaţi pe o listă unică, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare, care solicită postul didactic/catedra vacant(ă) în a doua specializare: limbă modernă/maternă, educaţie plastică, educaţie muzicală, educaţie fizică, religie, posturi în specialitate din palatele şi cluburile copiilor şi elevilor;
u)candidaţi care au renunţat la posturile didactice/catedrele pe care au fost repartizaţi în etapele anterioare, în ordinea descrescătoare a mediilor de repartizare.
(2)Repartizarea absolvenţilor cu diplomă ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, conform alin. (1) se realizează numai pe catedre vacante/rezervate în specialitate din învăţământul primar sau gimnazial ori în palate şi cluburi ale copiilor şi elevilor, cu salarizarea corespunzătoare funcţiei de institutor. Absolvenţii cu diplomă ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare repartizaţi în palate şi cluburi ale copiilor şi elevilor şi candidaţii calificaţi cu a doua specializare repartizaţi pe posturi didactice care necesită probă practică/orală susţin la nivelul unităţii de învăţământ în care au fost repartizaţi, până la data începerii cursurilor, o probă practică/orală specifică în profilul postului.
(3)Absolvenţii colegiilor universitare de institutori, cu durata studiilor de 3-4 ani pe a căror diplomă de absolvire nu este înscrisă şi a doua specializare, dar au menţionată în foaia matricolă direcţia de studiu în a doua specializare: limba modernă/maternă, muzică, desen, arte plastice sau educaţie fizică se asimilează următoarelor specializări cuprinse în Centralizator: "Institutori- o limbă străină"; "Institutori (învăţământ primar)- o limbă străină"; "Institutori-Limba rromani"; "Institutori-Muzică"; "Institutori-Desen"; "Institutori-Arte plastice" sau "Institutori-Educaţie fizică" şi beneficiază de aceleaşi drepturi ca şi absolvenţii cu diplomă ai colegiilor universitare de institutori cu a doua specializare, conform prezentei Metodologii.
(4)La note/medii egale departajarea se face conform art. 63.
(5)Candidatul fără statut de titular în învăţământul preuniversitar care participă la concursul naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate, sesiunea 2019, şi obţine notă sub 5 (cinci) la proba scrisă în cadrul acestui concurs nu poate fi repartizat pe un post didactic/o catedră a cărui/a cărei ocupare se realizează în baza disciplinei la care candidatul a obţinut notă sub 5 (cinci).

Art. 91
Candidaţii care nu participă la şedinţele de repartizare au dreptul să desemneze prin procură notarială prezentată în original, un împuternicit care să le reprezinte interesele. În cazul în care candidaţii nu sunt prezenţi personal sau printr-un împuternicit la şedinţele de repartizare, aceştia nu sunt repartizaţi.
Art. 92
În cadrul şedinţei de repartizare, opţiunea fiecărui candidat se exprimă în scris, în formularul special şi se consemnează în procesul verbal al şedinţei, cu certificare prin semnătura solicitantului sau împuternicitului, acesta din urmă prezentând procura notarială în original.
Art. 93
După exprimarea opţiunii şi asumarea ei prin semnătură în procesul-verbal al şedinţei de repartizare, inspectorul şcolar general emite decizia de repartizare. În baza deciziei de repartizare, directorul unităţii de învăţământ încheie contract individual de muncă pe perioadă determinată cu candidatul repartizat, de regulă pentru perioada 1 septembrie - 31 august a fiecărui an şcolar sau până la revenirea titularului la post/catedră, dar nu mai târziu de 31 august a fiecărui an şcolar. Contractul individual de muncă se încheie în maximum 3 (trei) zile lucrătoare de la data emiterii deciziei de repartizare. În cazul neprezentării la post, în perioada menţionată, pentru încheierea contractului individual de muncă, repartizarea se revocă, iar postul didactic/catedra se vacantează. Sunt exceptate situaţiile de neprezentare la post din motive neimputabile candidaţilor: motive medicale, calamităţi naturale etc., care pot fi justificate cu documente.