Art. 59. - În baza prevederilor art. 284 alin. (7) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare şi Deciziei Curţii Constituţionale nr. 387/2018, în anul şcolar 2019 - 2020, poate fi reîncadrat în funcţia de personal didactic, cu avizul consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ, conform prezentei Metodologii, cu condiţia suspendării pensiei pe durata reîncadrării: - Metodologie-Cadru din 2018 privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2019 - 2020

M.Of. 993 bis

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 4 Septembrie 2019
Art. 59
(1)În baza prevederilor art. 284 alin. (7) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare şi Deciziei Curţii Constituţionale nr. 387/2018, în anul şcolar 2019 - 2020, poate fi reîncadrat în funcţia de personal didactic, cu avizul consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ, conform prezentei Metodologii, cu condiţia suspendării pensiei pe durata reîncadrării:
a)cadrele didactice pensionate, bărbaţi, cu gradul didactic I sau cu titlul ştiinţific de doctor, care au avut calitatea de cadre didactice titulare în învăţământul preuniversitar şi care nu împlinesc 68 de ani până la data de 1 septembrie 2019;
b)cadrele didactice pensionate, femei, care au avut calitatea de cadre didactice titulare în învăţământul preuniversitar şi care nu împlinesc 65 de ani până la data de 1 septembrie 2019;
(2)Personalul didactic care se încadrează în prevederile alin. (1) se adresează, în scris, consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ, în perioada prevăzută în Calendar. Profesorii consilieri în centre şi cabinete de asistenţă psihopedagogică/Profesorii logopezi din cabinetele interşcolare adresează cerere CMBRAE/CJRAE în cadrul căruia este normat postul didactic respectiv. Cererile sunt însoţite de documentele justificative privind activitatea didactică şi ştiinţifică.
(3)În perioada prevăzută de Calendar, cererile cadrelor didactice care se încadrează în prevederile alin. (1) şi (2) se discută şi se analizează de către consiliile profesorale ale unităţilor de învăţământ în funcţie de datele comunicate de inspectoratele şcolare, de evoluţia demografică la nivel local, de planurile de şcolarizare, de dinamica resurselor umane, de politicile de personal şi de evoluţia planurilor-cadru de învăţământ şi se supun aprobării consiliilor de administraţie ale unităţilor de învăţământ.
(4)Reîncadrarea în funcţia de personal didactic a personalului didactic pensionat care se încadrează în prevederile alin. (1), se realizează în concordanţă cu actul de numire/transfer/repartizare pe post/catedră la momentul pensionării, luând în considerare prevederile art. 262 alin. (4) şi (5) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare şi prevederile art. 25 alin. (3).
(5)Pot primi aprobarea numai cadrele didactice pensionate care se încadrează în prevederile alin. (1) şi (2), pentru care se pot constitui norme didactice complete în concordanţă cu documentele de numire/transfer/repartizare pe post/catedră, la nivelul unităţilor de învăţământ în care urmează să fie reîncadrate în funcţia de personal didactic, luând în considerare prevederile art. 262 alin. (4) şi (5) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare şi prevederile art. 25 alin. (3).
(6)Prin excepţie de la prevederile alin. (4) şi (5), cadrele didactice pensionate, femei, care nu au avut posibilitatea de a rămâne încadrate cu statut de cadru didactic titular în anul şcolar 2018 - 2019, în baza Deciziei Curţii Constituţionale nr. 387/2018, pot fi reîncadrate în funcţia de personal didactic, în anul şcolar 2019 - 2020, cu condiţia suspendării pensiei pe durata reîncadrării, în unităţile de învăţământ în care au fost titulare şi pe catedre incomplete până la cel puţin jumătate de normă didactică de predare- învăţare-evaluare, constituite din discipline pe care acestea le pot preda conform specializării/specializărilor înscrise pe diploma/diplomele de studii conform prevederilor prezentei Metodologii şi Centralizatorului, în situaţia în care aceste cadre didactice acceptă, în scris, să li se completeze norma didactică de predare-învăţare-evaluare în alte unităţi de învăţământ, în etapele ulterioare ale mobilităţii personalului didactic de predare, conform Calendarului.
(7)Până la termenul prevăzut în Calendar, se comunică, de către consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ, inspectoratului şcolar şi cadrelor didactice pensionate care se încadrează în prevederile alin. (1) şi (2), acordul/refuzul privind reîncadrarea în funcţia de personal didactic, în anul şcolar 2019 - 2020. Comisia de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, constituită la nivelul inspectoratului şcolar, verifică situaţiile transmise de unităţile de învăţământ şi întocmeşte listele finale care cuprind cadrele didactice pensionate care au avut calitatea de titular, care se încadrează în prevederile alin. (1) şi (2).
(8)Listele finale, întocmite potrivit alin. (7), se supun validării de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar în perioada prevăzută de Calendar. La aprobarea listelor finale, întocmite potrivit alin. (6), consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar ţine seama de restrângerile de activitate nesoluţionate, de prevederile alin. (4) şi (5), de evoluţia demografică, de planurile de şcolarizare, de dinamica resurselor umane, de politicile de personal şi de evoluţia planurilor-cadru de învăţământ. Listele finale, validate de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, se afişează la inspectoratul şcolar la termenul prevăzut în Calendar. La inspectoratul şcolar se afişează şi listele care cuprind cadrele didactice pensionate ale căror cereri de reîncadrare în funcţia didactică, în anul şcolar 2019 - 2020, au fost respinse la nivelul unităţilor de învăţământ.
(9)(8) Contestaţiile se depun, în scris, la inspectoratul şcolar în perioada prevăzută în Calendar şi se soluţionează de consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar conform Calendarului. Contestaţia reprezintă plângerea prealabilă reglementată de art. 7 din Legea nr. 554/2004, cu modificările şi completările ulterioare. Hotărârea consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar de soluţionare a contestaţiilor este definitivă şi poate fi atacată numai la instanţa de contencios administrativ competentă.
(10)(9) În baza validării cererilor formulate de cadrele didactice pensionate care au solicitat reîncadrarea, de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, inspectorul şcolar general emite decizia privind personalul didactic pensionat, care a avut calitatea de personal didactic titular şi se reîncadrează în funcţia de personal didactic, în anul şcolar 2019 - 2020, cu condiţia suspendării pensiei pe durata reîncadrării.
(11)(10) În condiţiile în care, până la data de 1 septembrie 2019, se constată că, din cauza reducerii numărului de ore în disciplină, nu mai este îndeplinită condiţia de la alin. (5), inspectoratul şcolar revocă decizia privind reîncadrarea în funcţia de personal didactic, în anul şcolar 2019 - 2020, a personalului didactic pensionat care a avut calitatea de titular în învăţământul preuniversitar, cu excepţia situaţiilor prevăzute la alin. (6).
(12)(11) În baza deciziei privind personalul didactic pensionat, care a avut calitatea de personal didactic titular şi se reîncadrează în funcţia de personal didactic, în anul şcolar 2019 - 2020, cu condiţia suspendării pensiei pe durata reîncadrării, directorii unităţilor de învăţământ încheie cu aceste cadre didactice contracte individuale de muncă pe perioadă determinată pentru anul şcolar 2019 - 2020.
(13)(12) În situaţia reorganizării unei unităţi de învăţământ cu personalitate juridică, prin divizare sau fuziune, cererile cadrelor didactice pensionate care se încadrează în prevederile alin. (1) şi solicită reîncadrarea în funcţia didactică se analizează de comisia numită prin decizia inspectorului şcolar general conform art. 19 alin. (1), după aplicarea procedurilor prevăzute la art. 19 alin. (2).