Art. 30. - Proiectul de încadrare cu personal didactic, întocmit de director cu respectarea Normelor metodologice aprobate prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 4.165/2018 , cu modificările ulterioare, analizat în consiliul profesoral al unităţii de învăţământ şi aprobat de către consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, este prezentat de directorul unităţii de învăţământ comisiei de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar constituite la nivelul inspectoratului şcolar, prin decizia inspectorului şcolar general, în următoarea componenţă: - Metodologie-Cadru din 2018 privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2019 - 2020
M.Of. 993 bis
Ieşit din vigoare Versiune de la: 4 Septembrie 2019
Art. 30
(1)Declararea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete/incomplete se stabileşte după asigurarea normelor didactice de predare-învăţare-evaluare a cadrelor didactice titulare, potrivit prezentei Metodologii, în baza documentelor de numire/transfer/repartizare, după încadrarea cadrelor didactice prevăzute la art. 21 alin. (4) şi (6), după asigurarea posturilor didactice/catedrelor prevăzute la art. 21 alin. (8), după soluţionarea întregirilor de normă didactică de predare-învăţare-evaluare a titularilor, conform art. 24, după soluţionarea completărilor normelor didactice de predare-învăţare-evaluare a titularilor la nivelul unităţilor de învăţământ/consorţiilor şcolare, conform art. 25 alin. (5) şi (6), după menţinerea în activitate a personalul didactic din învăţământul preuniversitar, cu gradul didactic I sau cu titlul ştiinţific de doctor, ca titular, în funcţia didactică, la cerere, conform art. 28 şi după emiterea deciziilor de transfer în unitatea/unităţile de învăţământ, conform art. 48 alin. (2) şi (3).
(2)Posturile didactice/catedrele vacante/rezervate pentru angajare cu contract individual de muncă propuse pentru ocuparea prin concurs se publică precizând viabilitatea acestora şi perioada de angajare: "perioadă nedeterminată" sau "perioadă determinată de cel mult un an şcolar", conform art. 254 alin. (1) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare. În structura catedrelor vacante pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată nu se includ ore din cadrul stagiilor de pregătire practică pentru dobândirea calificării profesionale de nivel 2, ore din disciplinele fundamentale de specialitate care se predau la clasele a IX-a şi a X-a cu profil de arte plastice, decorative, ambientale, arhitectură, design, precum şi orele vacante de la clasele/grupele de elevi cu frecvenţă redusă. În structura catedrelor vacante pentru angajare cu contract individual de muncă pe perioadă nedeterminată pot fi incluse cel mult 4 (patru) ore opţionale.
(3)În unităţile de învăţământ cu mai multe niveluri de învăţământ, licee tehnologice, unităţi de învăţământ având clasele I - XII/XIII/XIV posturile didactice/catedrele vacante/rezervate se publică pentru nivelul cel mai înalt corespunzător unităţii de învăţământ şi postului didactic. În mod excepţional, pentru soluţionarea restrângerilor de activitate, în unităţile de învăţământ cu mai multe niveluri de învăţământ pot fi publicate catedre vacante de nivel gimnazial, clasele V - VIII.
(4)Posturile vacante/rezervate de profesor în cabinete de asistenţă psihopedagogică/cabinele logopedice interşcolare se publică cu precizarea unităţilor de învăţământ la care se desfăşoară activitatea, conform Regulamentului privind organizarea şi funcţionarea centrelor judeţene/al municipiului Bucureşti de resurse şi asistenţă educaţională, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei, cercetării, tineretului şi sportului nr. 5.555/2011, cu modificările şi completările ulterioare. În structura posturilor vacante de profesor în cabinete de asistenţă psihopedagogică se includ şi cele 2-4 ore de predare în specialitate din disciplinele: logică, argumentare şi comunicare, filosofie, psihologie, sociologie, gândire critică şi drepturile copilului, educaţie interculturală, cultură civică, studii sociale. În deciziile de numire/transfer/repartizare pe post/catedră a profesorilor consilieri din cabinetele şcolare/interşcolare de asistenţă psihopedagogică trebuie să se precizeze atât CJRAE/CMBRAE, cât şi unitatea/unităţile de învăţământ în care funcţionează cabinetul de asistenţă psihopedagogică, astfel: "Centrul Judeţean de Resurse şi Asistenţă Educaţională - unitatea/unităţile şcolare în care funcţionează cabinetul de asistenţă psihopedagogia", respectiv "Centrul Municipiului Bucureşti de Resurse şi Asistenţă Educaţională - unitatea/unităţile de învăţământ în care funcţionează cabinetul de asistenţă psihopedagogică".
(5)Toate posturile didactice/catedrele vacante/rezervate se publică în concordanţă cu Centralizatorul.
(6)Cadrele didactice titulare care participă la etapele de transfer pentru restrângere de activitate, de pretransfer consimţit între unităţile de învăţământ şi la concursul naţional de ocupare a posturilor didactice/catedrelor pot ocupa posturi didactice/catedre vacante publicate pentru aceste etape, indiferent de viabilitatea acestora, în condiţiile prezentei Metodologii.
(7)La nivelul unităţilor de învăţământ, consiliul de administraţie şi directorul unităţii de învăţământ răspund de constituirea corectă a posturilor didactice/catedrelor, de încadrarea titularilor şi de vacantarea posturilor didactice/catedrelor rămase neocupate/rezervate. Nepublicarea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate complete şi incomplete, precum şi publicarea incorectă a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate atrage după sine sancţionarea directorului şi a membrilor consiliului de administraţie unităţii de învăţământ.
(8)Proiectul de încadrare cu personal didactic, întocmit de director cu respectarea Normelor metodologice aprobate prin Ordinul ministrului educaţiei naţionale nr. 4.165/2018, cu modificările ulterioare, analizat în consiliul profesoral al unităţii de învăţământ şi aprobat de către consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, este prezentat de directorul unităţii de învăţământ comisiei de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar constituite la nivelul inspectoratului şcolar, prin decizia inspectorului şcolar general, în următoarea componenţă:
a)preşedinte - inspector şcolar general adjunct cu atribuţii în domeniul managementului resurselor umane;
b)vicepreşedinte - inspector şcolar cu atribuţii referitoare la managementul resurselor umane/inspector şcolar pentru management instituţional/inspector şcolar (după caz);
c)secretari - inspectori şcolari cu atribuţii referitoare la managementul resurselor umane/inspectori şcolari cu implementarea descentralizării instituţionale/inspectori şcolari/directori de liceu;
d)membri - inspectori şcolari/profesori metodişti, câte unul pentru fiecare specialitate, inspector responsabil pentru învăţământul în limbile minorităţilor naţionale, consilieri juridici din cadrul inspectoratului şcolar judeţean/al municipiului Bucureşti şi informaticieni/analişti programatori.
(9)Inspectorul şcolar general, preşedintele comisiei de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar constituite la nivelul inspectoratului şcolar şi directorii unităţilor de învăţământ, răspund de corectitudinea organizării şi desfăşurării etapelor de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar, de validarea concursurilor de ocupare a posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate în învăţământul preuniversitar şi de calitatea lucrărilor derulate în cadrul comisiei de mobilitate a personalului didactic din învăţământul preuniversitar constituite la nivelul inspectoratului şcolar.