Art. 68. - Comisia naţională de monitorizare a concursului: - Metodologie-Cadru din 2018 privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2019 - 2020
M.Of. 993 bis
Ieşit din vigoare Versiune de la: 4 Septembrie 2019
Art. 68
(1)Pentru evaluarea lucrărilor scrise şi soluţionarea contestaţiilor se constituie, la nivel naţional, centre de evaluare a lucrărilor scrise, respectiv de soluţionare a contestaţiilor, denumite în continuare centre de evaluare, respectiv centre de contestaţii.
(2)Comisia naţională de monitorizare a concursului:
a)nominalizează inspectoratele şcolare pe teritoriul cărora se organizează centre de evaluare/contestaţii în cadrul concursului;
b)elaborează Procedura specifică privind desfăşurarea activităţilor din centrele de evaluare/contestaţii şi o comunică inspectoratelor şcolare;
c)stabileşte arondarea disciplinelor de examen la centrele respective şi se comunică inspectoratelor şcolare.
(3)La nivelul inspectoratelor şcolare în care se organizează centre de evaluare/contestaţii în cadrul concursului, consiliul de administraţie desemnează unitatea de învăţământ în care se organizează activităţile de evaluare a lucrărilor scrise şi de soluţionare a contestaţiilor. Datele de identificare ale centrelor de evaluare/contestaţii se transmit Comisiei naţionale de monitorizare a concursului.
(4)La nivelul fiecărui centru de evaluare se constituie, prin decizia inspectorului şcolar general, comisia de evaluare a lucrărilor scrise, având următoarea componenţă: preşedinte - inspector şcolar general adjunct/inspector şcolar/cadru didactic universitar, lector sau şef de lucrări; membri - câte doi profesori evaluatori din învăţământul preuniversitar având gradul didactic I sau II pentru fiecare disciplină de concurs/80 lucrări scrise; 3-8 secretari - cadre didactice din învăţământul preuniversitar, 4-8 informaticieni. Decizia de numire a comisiei de evaluare a lucrărilor scrise este comunicată Comisiei naţionale de monitorizare a concursului.
(5)În mod excepţional, pentru disciplinele la care nu se identifică profesori evaluatori din învăţământul preuniversitar având gradul didactic I sau II, inspectorul şcolar general poate numi, cu avizul Ministerului Educaţiei Naţionale, membri în comisia de evaluare a lucrărilor scrise, profesori titulari din învăţământul preuniversitar care au dobândit definitivarea în învăţământ sau cadre didactice din învăţământul universitar.
(6)Comisia de evaluare are următoarele atribuţii:
a)aplică strict prevederile Procedurii specifice privind desfăşurarea activităţilor din centrele de evaluare/contestaţii;
b)primeşte, pe bază de proces-verbal. lucrările scrise transmise de inspectoratele şcolare spre a fi evaluate, conform procedurii de transport al lucrărilor scrise;
c)asigură securitatea şi integritatea lucrărilor scrise, pe perioada în care acestea se află în centrul de evaluare:
d)asigură evaluarea lucrărilor scrise, respectând baremul de evaluare, precum şi prevederile prezentei Metodologii;
e)înregistrează în aplicaţie nota obţinută de candidaţi la proba scrisă;
f)preia de la inspectoratele şcolare lista candidaţilor care contestă notele obţinute la evaluare, respectiv disciplina la care s-a depus contestaţia;
g)selectează şi sigilează lucrările scrise pentru care s-au depus contestaţii;
h)predă, pe bază de proces-verbal, comisiei din centrul de contestaţii, în deplină siguranţă, lucrările scrise ale căror note iniţiale au fost contestate, resigilate, precum şi toate celelalte lucrări scrise şi documentaţia aferentă, rezultată ca urmare a desfăşurării activităţii de evaluare.
(7)Fiecare evaluator stabileşte, prin raportare la baremul de evaluare şi notare, nota lucrării scrise. Pentru validarea evaluărilor, diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori nu trebuie să fie mai mare de 1 punct.
(8)Dacă diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori este mai mică sau egală cu 1 punct, notele sunt trecute pe teze de cei doi evaluatori, care semnează fiecare în dreptul notei acordate. Preşedintele comisiei de evaluare calculează şi scrie în borderoul centralizator şi pe fiecare lucrare, media aritmetică a celor două note, cu două zecimale, fără rotunjire, aceasta reprezentând nota obţinută de candidat la proba scrisă.
(9)În cazul în care diferenţa dintre notele acordate de cei doi evaluatori este mai mare de 1 punct, lucrarea respectivă este evaluată de un al treilea evaluator, asigurându-se respectarea baremului, în conformitate cu Procedura specifică privind desfăşurarea activităţilor din centrele de evaluare/contestaţii. Nota finală acordată lucrării este nota acordată de acest al treilea evaluator, care trece nota pe lucrare în spaţiul rezervat şi semnează în dreptul notei acordate. În acest caz, preşedintele trece nota respectivă pe lucrare în spaţiul rezervat notei finale şi semnează.
(10)Evaluarea lucrărilor de concurs şi comunicarea rezultatelor se realizează în perioada prevăzută de Calendar.
(11)Contestaţiile la proba scrisă se depun la inspectoratele şcolare, în perioada prevăzută de Calendar. Contestaţia la proba scrisă se depune personal de către candidat sau prin împuternicit acesta din urmă prezentând procura notarială în original. Nu pot fi contestate lucrările scrise ale altor candidaţi.