Regulament din 2013 DE NAVIGAŢIE PE DUNĂRE ÎN SECTORUL ROMÂNESC - ediţia 2013
M.Of. 378 bis
În vigoarePARTEA I: REGULAMENT DE NAVIGAŢIE PE DUNĂRE PARTEA II: REGULI SPECIALE DE NAVIGAŢIE PE SECTORUL DUNĂRII CUPRINS ÎNTRE RADA SULINA ŞI PORTUL BRĂILA (Km 175) PARTEA III: REGULI SPECIALE DE NAVIGAŢIE PE SECTORUL ROMÂNESC AL DUNĂRII FLUVIALE CUPRINS PARTEA I: REGULAMENT DE NAVIGAŢIE PE DUNĂRE CAPITOLUL 1: PREVEDERI GENERALE | ||
Articolul 1.01 | Semnificaţia unor termeni | |
Articolul 1.02 | Conducător | |
Articolul 1.03 | Îndatoririle echipajului şi ale altor persoane aflate la bord | |
Articolul 1.04 | Îndatoriri generale de vigilenţă | |
Articolul 1.05 | Comportarea în împrejurări deosebite | |
Articolul 1.06 | Folosirea căii navigabile | |
Articolul 1.07 | Încărcare maximă; număr maxim de pasageri şi câmp vizual | |
Articolul 1.08 | Construcţia, echiparea şi echipajul navelor | |
Articolul 1.09 | Ţinerea cârmei | |
Articolul 1.10 | Documentele de bord şi alte documente | |
Articolul 1.11 | Prezenţa Regulamentelor şi Ghidurilor de navigaţie la bordul navei | |
Articolul 1.12 | Obiecte periculoase aflate la bord; pierdere de obiecte; obstacole | |
Articolul 1.13 | Protejarea semnalelor căii navigabile | |
Articolul 1.14 | Deteriorări cauzate lucrărilor de artă | |
Articolul 1.15 | Interzicerea deversării în calea navigabilă | |
Articolul 1.16 | Salvare şi asistenţă | |
Articolul 1.17 | Nave eşuate sau scufundate | |
Articolul 1.18 | Obligaţia de a degaja şenalul | |
Articolul 1.19 | Ordine speciale | |
Articolul 1.20 | Control | |
Articolul 1.21 | Transporturi speciale | |
Articolul 1.22 | Dispoziţii cu caracter temporar | |
Articolul 1.23 | Desfăşurarea manifestaţiilor sportive şi altele | |
Articolul 1.24 | Adăpostirea şi iernarea navelor | |
Articolul 1.25 | Domeniul de aplicare a prezentului Regulament | |
CAPITOLUL 2: MĂRCI ŞI SCĂRI DE PESCAJ ALE NAVELOR. DETERMINAREA CAPACITĂŢII NAVELOR | ||
Articolul 2.01 | Mărci de identificare a navelor, cu excepţia ambarcaţiunilor mici | |
Articolul 2.02 | Mărci de identificare ale ambarcaţiunilor mici | |
Articolul 2.03 | Determinarea capacităţii navelor | |
Articolul 2.04 | Mărci de încărcare şi scări de pescaj | |
Articolul 2.05 | Mărci de identificare a ancorelor | |
CAPITOLUL 3: SEMNALIZAREA VIZUALĂ A NAVELOR | ||
I. - GENERALITĂŢI | ||
Articolul 3.01 | Aplicare şi definiţii | |
Articolul 3.02 | Lumini | |
Articolul 3.03 | Panouri, pavilioane şi fanioane | |
Articolul 3.04 | Cilindri, baloane, conuri şi biconuri | |
Articolul 3.05 | Lumini şi semnale interzise | |
Articolul 3.06 | Lumini de rezervă | |
Articolul 3.07 | Interzicerea folosirii luminilor, proiectoarelor, panourilor, pavilioanelor etc. | |
II. - SEMNALIZAREA DE NOAPTE ŞI DE ZI | ||
II. A - SEMNALIZAREA ÎN MARŞ | ||
Articolul 3.08 | Semnalizarea navelor autopropulsate izolate în marş | |
Articolul 3.09 | Semnalizarea convoaielor remorcate în marş | |
Articolul 3.10 | Semnalizarea convoaielor împinse în marş | |
Articolul 3.11 | Semnalizarea formaţiilor în cuplu aflate în marş | |
Articolul 3.12 | Semnalizarea navelor cu vele aflate în marş | |
Articolul 3.13 | Semnalizarea ambarcaţiunilor mici aflate în marş | |
Articolul 3.14 | Semnalizarea suplimentară a navelor în marş care efectuează anumite transporturi de mărfuri periculoase | |
Articolul 3.15 | Semnalizarea navelor autorizate să transporte mai mult de 12 pasageri şi a căror lungime a corpului navei este mai mică de 20 m | |
Articolul 3.16 | Semnalizarea bacurilor în marş | |
Articolul 3.17 | Semnalizarea suplimentară a navelor care beneficiază de prioritate de trecere | |
Articolul 3.18 | Semnalizarea suplimentară a navelor incapabile să manevreze | |
Articolul 3.19 | Semnalizarea în marş a materialelor plutitoare şi a instalaţiilor plutitoare | |
II. B - SEMNALIZAREA ÎN STAŢIONARE | ||
Articolul 3.20 | Semnalizarea navelor în staţionare | |
Articolul 3.21 | Semnalizarea suplimentară a navelor în staţionare care efectuează anumite transporturi de mărfuri periculoase | |
Articolul 3.22 | Semnalizarea bacurilor în staţionare la debarcaderul lor | |
Articolul 3.23 | Semnalizarea materialelor plutitoare şi a instalaţiilor plutitoare în staţionare | |
Articolul 3.24 | Semnalizarea plaselor sau a altor unelte de pescuit aparţinând navelor de pescuit în staţionare | |
Articolul 3.25 | Semnalizarea aparatelor plutitoare în lucru şi a navelor eşuate sau scufundate | |
Articolul 3.26 | Semnalizarea ancorelor care pot constitui un pericol pentru navigaţie | |
III. - SEMNALIZĂRI SPECIALE | ||
Articolul 3.27 | Semnalizarea navelor de supraveghere fluvială, a navelor de stins incendii şi a navelor de salvare | |
Articolul 3.28 | Semnalizarea suplimentară a navelor în marş care efectuează lucrări în calea navigabilă | |
Articolul 3.29 | Semnalizarea suplimentară în vederea protejării împotriva valurilor | |
Articolul 3.30 | Semnale de pericol | |
Articolul 3.31 | Interzicerea accesului la bord | |
Articolul 3.32 | Interzicerea fumatului sau a folosirii luminilor sau lămpilor neprotejate | |
Articolul 3.33 | Interzicerea staţionării laterale | |
Articolul 3.34 | Semnalizarea suplimentară a navelor cu capacitate de manevră redusă | |
Articolul 3.35 | Semnalizarea suplimentară a navelor care pescuiesc | |
Articolul 3.36 | Semnalizarea suplimentară a navelor utilizate pentru practicarea plonjării subacvatice | |
Articolul 3.37 | Semnalizarea suplimentară a navelor care fac dragaj de mine | |
Articolul 3.38 | Semnalizarea suplimentară a navelor în serviciu de pilotaj | |
CAPITOLUL 4: SEMNALIZAREA SONORĂ A NAVELOR, RADIOTELEFONIE, APARATE DE NAVIGAŢIE | ||
Articolul 4.01 | Generalităţi | |
Articolul 4.02 | Folosirea semnalelor sonore | |
Articolul 4.03 | Semnale sonore interzise | |
Articolul 4.04 | Semnale de pericol | |
Articolul 4.05 | Radiotelefonie | |
Articolul 4.06 | Radar | |
Articolul 4.07 | Sistemul automat de identificare în navigaţia interioară/AIS interior | |
CAPITOLUL 5: SEMNALIZAREA ŞI BALIZAJUL CĂII NAVIGABILE | ||
Articolul 5.01 | Semnalizare | |
Articolul 5.02 | Balizaj | |
Articolul 5.03 | Utilizarea semnalelor care reglementează navigaţia şi a semnalelor de balizaj | |
CAPITOLUL 6: REGULI DE NAVIGAŢIE | ||
A. GENERALITĂŢI | ||
Articolul 6.01 | Definiţii | |
Articolul 6.011 | Nave rapide | |
Articolul 6.02 | Ambarcaţiuni mici | |
B. ÎNTÂLNIRI, DRUMURI CARE SE ÎNCRUCIŞEAZĂ ŞI DEPĂŞIRI | ||
Articolul 6.03 | Principii generale | |
Articolul 6.031 | Drumuri care se încrucişează | |
Articolul 6.04 | Întâlniri: Reguli normale | |
Articolul 6.05 | Întâlniri: Derogări de la regulile normale | |
Articolul 6.06 | Întâlniri: nave rapide | |
Articolul 6.07 | Întâlniri în treceri înguste | |
Articolul 6.08 | Întâlnire interzisă prin semnalele căii navigabile | |
Articolul 6.09 | Depăşiri: Prevederi generale | |
Articolul 6.10 | Depăşirea | |
Articolul 6.11 | Depăşirea interzisă prin semnalele căii navigabile | |
C. ALTE REGULI DE NAVIGAŢIE | ||
Articolul 6.12 | Navigaţia pe sectoarele în care drumul de urmat este obligatoriu | |
Articolul 6.13 | Întoarcerea | |
Articolul 6.14 | Comportarea la plecare | |
Articolul 6.15 | Interzicerea de a se angaja în intervalele dintre unităţile unui convoi remorcat | |
Articolul 6.16 | Porturi şi afluenţi: intrare şi ieşire, ieşirea urmată de traversarea căii navigabile principale | |
Articolul 6.17 | Navigaţia la aceeaşi înălţime a navelor în marş pe acelaşi drum şi interdicţia de apropiere între nave | |
Articolul 6.18 | Interzicerea de a lăsa să se târască ancore, parâme sau lanţuri | |
Articolul 6.19 | Navigaţia în derivă | |
Articolul 6.20 | Valuri | |
Articolul 6.21 | Convoaie | |
Articolul 6.211 | Deplasarea barjelor în afara convoaielor | |
Articolul 6.22 | Întreruperea temporară a navigaţiei | |
Articolul 6.221 | Navigaţia în dreptul aparatelor plutitoare în lucru, a navelor eşuate sau scufundate şi a navelor cu capacitate de manevră redusă | |
D. BACURI | ||
Articolul 6.23 | Reguli aplicabile bacurilor | |
E. TRECEREA PE SUB PODURI, PRIN BARAJE ŞI ECLUZE | ||
Articolul 6.24 | Trecerea pe sub poduri şi prin baraje - Generalităţi | |
Articolul 6.25 | Trecerea pe sub poduri fixe | |
Articolul 6.26 | Trecerea pe sub poduri mobile | |
Articolul 6.27 | Trecerea prin baraje | |
Articolul 6.28 | Trecerea prin ecluze | |
Articolul 6.281 | Intrarea şi ieşirea din ecluze | |
Articolul 6.29 | Prioritate de trecere prin ecluze | |
F. VIZIBILITATE REDUSĂ; NAVIGAŢIA CU AJUTORUL RADARULUI | ||
Articolul 6.30 | Reguli generale de navigaţie în condiţii de vizibilitate redusă; utilizarea radarului | |
Articolul 6.31 | Semnale sonore în timpul staţionării | |
Articolul 6.32 | Navigaţia cu radar | |
Articolul 6.33 | Prevederi pentru navele care nu navigă cu ajutorul radarului | |
G. REGULI SPECIALE | ||
Articolul 6.34 | Priorităţi speciale | |
Articolul 6.35 | Schiul nautic şi activităţi similare | |
Articolul 6.36 | Activitatea navelor de pescuit | |
Articolul 6.37 | Comportamentul înotătorilor subacvatici sportivi şi acţiunile navelor cu privire la aceştia | |
CAPITOLUL 7 | ||
REGULI DE STAŢIONARE | ||
Articolul 7.01 | Principii generale de staţionare | |
Articolul 7.02 | Staţionare | |
Articolul 7.03 | Ancorarea | |
Articolul 7.04 | Legarea | |
Articolul 7.05 | Locuri de staţionare | |
Articolul 7.06 | Autorizarea staţionării pentru anumite categorii de nave | |
Articolul 7.07 | Staţionarea în apropierea navelor, convoaielor împinse şi formaţiilor în cuplu care efectuează anumite transporturi de mărfuri periculoase | |
Articolul 7.08 | Paza şi supravegherea | |
CAPITOLUL 8: TRANSPORTUL MĂRFURILOR PERICULOASE | ||
Articolul 8.01 | Semnalul " păstraţi distanţa" | |
Articolul 8.02 | Obligaţia de notificare | |
CAPITOLUL 9: Fără obiect CAPITOLUL 10: PREVENIREA POLUĂRII APELOR ŞI ELIMINAREA DEŞEURILOR REZULTATE LA BORDUL NAVELOR | ||
Articolul 10.01 | Definiţii | |
Articolul 10.02 | Îndatoriri generale de vigilenţă | |
Articolul 10.03 | Interdicţia de deversare şi aruncare | |
Articolul 10.04 | Colectarea şi tratarea deşeurilor la bord | |
Articolul 10.05 | Registru de prevenire a poluării mediului înconjurător(carnet de control al uleiurilor uzate), prevederi referitoare la depozitarea deşeurilor în staţiile de colectare | |
Articolul 10.06 | Vopsirea şi curăţarea exterioară a navelor | |
Anexa nr. 1: LITERA SAU GRUPUL DE LITERE DISTINCTIVE A NUMELUI ŢĂRII UNDE SE AFLĂ PORTUL DE ATAŞ SAU LOCUL DE ÎNMATRICULARE AL NAVEI | ||
Anexa nr. 2: SCĂRI DE PESCAJ ALE NAVELOR DE NAVIGAŢIE INTERIOARĂ | ||
Anexa nr. 3: SEMNALIZAREA VIZUALĂ A NAVELOR | ||
Anexa nr. 4: LUMINILE ŞI CULORILE LUMINILOR DE SEMNALIZARE ALE NAVELOR | ||
Anexa nr. 5: INTENSITATEA ŞI DISTANŢA DE VIZIBILITATE A LUMINILOR NAVELOR | ||
Anexa nr. 6: SEMNALE SONORE | ||
Anexa nr. 7: SEMNALE CARE SERVESC REGLEMENTĂRII NAVIGAŢIEI PE CALEA NAVIGABILĂ | ||
Anexa nr. 8: BALIZAREA CĂII NAVIGABILE | ||
Anexa nr. 9: CARNET DE CONTROL AL ULEIURILOR UZATE | ||
Anexa nr. 10: SPECIFICAŢII TEHNICE GENERALE APLICABILE ECHIPAMENTULUI RADAR | ||
PARTEA II: REGULI SPECIALE DE NAVIGAŢIE PE SECTORUL DUNĂRII CUPRINS ÎNTRE RADA SULINA ŞI PORTUL BRĂILA (Km 175) | ||
CAPITOLUL I: REGULI GENERALE | ||
Articolul 1.01 | Domeniul de aplicare | |
Articolul 1.02 | Obligaţii | |
Articolul 1.03 | Semnificaţia unor termeni | |
Articolul 1.04 | Avize către navigatori | |
Articolul 1.05 | Obligativitatea pilotării navelor | |
CAPITOLUL 2: DOCUMENTE ŞI CONDIŢII TEHNICE ALE NAVELOR | ||
Articolul 2.01 | Documentele navelor | |
Articolul 2.02 | Certificate de tonaj | |
Articolul 2.03 | Înclinarea admisă navelor | |
Articolul 2.04 | Verificarea pescajului navelor | |
CAPITOLUL 3: REGULI SPECIALE DE NAVIGAŢIE | ||
Articolul 3.01 | Direcţia de marş | |
Articolul 3.02 | Măsuri de siguranţă | |
Articolul 3.03 | Întâlniri | |
Articolul 3.04 | Obiecte părăsite în fluviu | |
Articolul 3.05 | Gabaritele navelor | |
Articolul 3.06 | Distanţa ce trebuie respectată de nave şi ambarcaţiuni mici | |
Articolul 3.07 | Blocarea şenalului | |
CAPITOLUL 3.1: DISPOZIŢII SPECIALE PE CANALUL SULINA | ||
Articolul 3.1.01 | Nave ce nu pot naviga pe Canalul Sulina | |
Articolul 3.1.02 | Viteza de navigaţie pe Canalul Sulina | |
Articolul 3.1.03 | Navigaţia la aceeaşi înălţime, întâlniri, depăşiri | |
Articolul 3.1.04 | Navigaţia pe timp de noapte | |
Articolul 3.1.05 | Canalul Sulina închis pentru navigaţie | |
CAPITOLUL 3.2: DISPOZIŢII SPECIALE LA GURA CANALULUI SULINA | ||
Articolul 3.2.01 | Intrarea şi ieşirea prin gura Canalului Sulina | |
Articolul 3.2.02 | Alegerea locului de ancoraj în rada Sulina | |
Articolul 3.2.03 | Ordinea intrării din radă în Canalul Sulina | |
Articolul 3.2.04 | Obligativitatea asistenţei sau remorcării navelor la trecerea prin gura Canalului Sulina | |
Articolul 3.2.05 | Întâlnirea navelor la gura Canalului Sulina | |
CAPITOLUL 4: NAVIGAŢIA ÎN CONDIŢII DIFICILE | ||
Articolul 4.01 | Prevederi generale | |
Articolul 4.02 | Caz special în situaţie de curent puternic pe Canalul Sulina | |
Articolul 4.03 | Navigaţia pe timp de iarnă | |
CAPITOLUL 5: PILOTAREA NAVELOR | ||
Articolul 5.01 | Obligativitatea pilotării navelor | |
Articolul 5.02 | Primirea şi debarcarea pilotului la şi de la bordul navei | |
Articolul 5.03 | Locuri de îmbarcare şi debarcare a pilotului | |
Articolul 5.04 | Imposibilitatea îmbarcării şi debarcării pilotului în rada Sulina. Bara impracticabilă | |
Articolul 5.05 | Tratamentul pilotului la bord | |
Articolul 5.06 | Îndatoririle pilotului | |
Articolul 5.07 | Îndatoririle conducătorilor navelor pilotate | |
Articolul 5.08 | Nerespectarea indicaţiilor pilotului la bordul navelor | |
Articolul 5.09 | Măsuri de siguranţă la îmbarcarea şi debarcarea pilotului | |
Articolul 5.10 | Solicitarea pilotului, nave pilot | |
CAPITOLUL 6: REMORCARE | ||
Articolul 6.01 | Formarea convoaielor | |
Articolul 6.02 | Obligaţiile remorcherului/împingătorului faţă de navele din convoi | |
Articolul 6.03 | Accesul convoaielor în bara Sulina | |
Articolul 6.04 | Remorcaje speciale | |
CAPITOLUL 7: MATERIALE PLUTITOARE | ||
Articolul 7.01 | Construcţie, dimensiuni | |
CAPITOLUL 8: TRANSPORTUL MĂRFURILOR PERICULOASE | ||
Articolul 8.01 | Declararea mărfurilor periculoase transportate | |
Articolul 8.02 | Loc de ancorare pentru navele cu mărfuri periculoase. Autorizaţii | |
CAPITOLUL 9: RĂSPUNDERI ÎN CAZ DE PREJUDICII | ||
Articolul 9.01 | Prejudiciile la nave | |
Articolul 9.02 | Prejudiciile la calea navigabilă | |
CAPITOLUL 10: PREVENIREA POLUĂRII APELOR ŞI ELIMINAREA DEŞEURILOR REZULTATE LA BORDUL NAVELOR | ||
Articolul 10.01 | Informarea asupra producerii unei poluări | |
Articolul 10.02 | Jurnale de înregistrare şi evidenţă hidrocarburi şi deşeuri | |
CAPITOLUL 11: DIVERSE | ||
Articolul 11.01 | Cazuri speciale | |
PARTEA III: REGULI SPECIALE DE NAVIGAŢIE PE SECTORUL ROMÂNESC AL DUNĂRII FLUVIALE | ||
A. - REGULI SPECIALE DE NAVIGAŢIE LA TRECEREA PE SUB PODUL GIURGENI - VADU OII Km 237+800 | ||
Articolul 1 | Navigaţia pe sub pod. Gabarite de navigaţie | |
Articolul 2 | Dimensiunile maxime ale convoaielor | |
Articolul 3 | Exigenţele tehnico - nautice ale convoaielor | |
Articolul 4 | Locuri de oprire şi condiţii de manevră | |
B. - REGULI SPECIALE DE NAVIGAŢIE LA TRECEREA PE SUB PODURILE DE LA CERNAVODĂ km 300 şi km 300 + 070 | ||
Articolul 1 | Navigaţia pe sub poduri | |
Articolul 2 | Dimensiunile maxime ale convoaielor | |
Articolul 3 | Exigenţele tehnico - nautice ale convoaielor | |
Articolul 4 | Locuri de oprire şi condiţii de manevră | |
C. - REGULI SPECIALE DE NAVIGAŢIE LA TRECEREA PE SUB PODURILE DE LA FETEŞTI Km 42 + 220 şi Km 42 + 300 BRAŢ BORCEA | ||
Articolul 1 | Navigaţia pe sub poduri. Gabarite de navigaţie | |
Articolul 2 | Dimensiunile maxime ale convoaielor | |
Articolul 3 | Exigenţele tehnico - nautice ale convoaielor | |
Articolul 4 | Locuri de oprire şi condiţii de manevră | |
D. - REGULI SPECIALE DE NAVIGAŢIE LA TRECEREA PE SUB PODUL GIURGIU - RUSE Km 488+700 | ||
Articolul 1 | Navigaţia pe sub pod | |
Articolul 2 | Gabaritele de navigaţie | |
Articolul 3 | Ridicarea traveei mobile | |
Articolul 4 | Semnalizarea pentru navigaţie | |
Articolul 5 | Reglementarea navigaţiei | |
Articolul 6 | Dimensiunile maxime ale convoaielor | |
Articolul 7 | Exigenţele tehnico - nautice ale convoaielor | |
Articolul 8 | Locuri de oprire şi condiţii de manevră | |
amonte | aval | |
nave mici | 8 Nd | 9 Nd |
remorchere sau convoaie | 8 Nd | 9 Nd |
nava pasageri, salvare, stins incendiu şi militare | 9 Nd | 10 Nd |
nave maritime până la 4.000 tdw | 7 Nd | 9 Nd |
nave maritime între 4.000 tdw şi 12000 tdw | 6 Nd | 8 Nd |
nave maritime între 12.000 tdw şi 25.000 tdw | 5 Nd | 7 Nd |
1.Se consideră «bara impracticabilă» atunci când din cauza vântului puternic (forţa 5-6/29-49 km/h pe scala Beaufort pe timp de zi şi forţa 4/20-28 km/h pe scala Beaufort pe timp de noapte) şi a valurilor mari (gradul de agitaţie al mării 4/înălţimea valurilor 1,25-2,5 m, pe scala Douglas pe timp de zi şi 3/înălţimea valurilor 0,5-1,25 m, pe scala Douglas pe timp de noapte), navigaţia prin bară si/sau debarcarea/îmbarcarea pilotului nu se pot face în siguranţă.
În acest caz se va comunica prin radiotelefon navelor. «Bara impracticabilă» se declară de către administraţie.
a) |
| - lumină care nu este vizibilă pentru un observator (este marcată cu un punct în centrul său) |
b) |
| - lumină fixă vizibilă din toate părţile |
c) |
| - lumină fixă vizibilă numai pe un arc de orizont limitat |
d) |
| - lumină intermitentă |
e) |
| - lumină purtată din timp în timp sau lumină facultativă |
f) |
| - panou sau pavilion |
g) |
| - flamură |
h) |
| - balon |
i) |
| - cilindru |
j) |
| - con |
k) |
| - bicon |
l) |
| - reflector radar |
NOAPTEA | SCHIŢA | ZIUA |
| 1 | Fără semnalizare suplimentară |
Articol 3.08, paragraf 1: Nave autopropulsate izolate. | ||
| 2 | Fără semnalizare suplimentară |
Articol 3.08, paragraf 2: Nave autopropulsate izolate care poartă a doua lumină de catarg. Este obligatorie pentru navele cu o lungime mai mare de 110 m. | ||
| 3 |
|
Articol 3.08, paragraf 3: Navă autopropulsată care temporar urmează o navă autopropulsată de întărire. | ||
| 4 |
|
Articol 3.08 paragraf 4: Navă rapidă autopropulsată care navigă singură. | ||
| 5 |
|
Articol 3.09, paragraf 1: Navă autopropulsată în marş din capul unui convoi remorcat sau navă autopropulsată de întărire. | ||
| 6 |
|
Articol 3.09, paragraf 2: Fiecare din navele autopropulsate care navigă în faţa unui convoi remorcat sau de întărire, atunci când sunt mai multe nave care navigă una lângă alta. | ||
| 7 |
|
Articol 3.09, paragraf 3: Nave remorcate. | ||
| 8 |
|
Articol 3.09, paragraf 3, litera a): Lungimea unui convoi remorcat depăşeşte 110 m. | ||
| 9 |
|
Articol 3.09, paragraf 3, litera b) Lungimea unui convoi remorcat care cuprinde un şir de mai mult de două nave cuplate. | ||
| 10 |
|
Articol 3.09, paragraf 4: Ultima navă din convoiul remorcat | ||
| 11 |
|
Articol 3.09, paragraf 4: Ultimele nave din convoiul remorcat | ||
| 12 |
|
Articol 3.09, paragraf 6: Nave remorcate care vin direct de pe mare sau care pleacă pe mare. | ||
| 13 | Fără semnalizare suplimentară |
Articol 3.10, paragraf 1: Convoaie împinse. | ||
| 14 | Fără semnalizare suplimentară |
Articol 3.10, paragraf 1, litera c) ii): Convoaie împinse, cu mai mult de două nave vizibile din spate pe toată lăţimea. | ||
| 15 |
|
Articol 3.10, paragraf 2: Convoaie împinse precedate de una sau mai multe nave autopropulsate de întărire. | ||
| 16 | Fără semnalizare suplimentară |
Articol 3.10, paragraf 4: Convoaie împinse la care propulsia este asigurată de două împingătoare. | ||
| 17 | Fără semnalizare suplimentară |
Articol 3.11, paragraf 1: Formaţie în cuplu alcătuită din două nave autopropulsate. | ||
| 18 | Fără semnalizare suplimentară |
Articol 3.11, paragraf 1: Formaţie în cuplu alcătuită dintr-o navă autopropulsată şi o navă nepropulsată | ||
| 19 |
|
Articol 3.11, paragraf 2:Formaţii în cuplu care sunt precedate de una sau mai multe nave autopropulsate de întărire. | ||
| 20 | Fără semnalizare suplimentară |
Articol 3.12: Nave cu vele. | ||
| 21 |
|
Articol 3.12, paragraf 3: Navă care navigă cu pânze şi care utilizează în acelaşi timp propriile mijloace mecanice de propulsie. | ||
| 22 | Fără semnalizare suplimentară |
Articol 3.13, paragraf 1: Ambarcaţiuni mici autopropulsate izolate: o lumină de catarg, clară şi nu puternică, lumini din borduri, obişnuite şi nu clare, o lumină de pupa sau: | ||
| 23 | Fără semnalizare suplimentară |
o lumină de catarg, clară şi nu puternică, lumini din borduri, obişnuite şi nu clare, plasate una lângă alta sau în aceeaşi lampă, la prova sau aproape de prova, o lumină de pupa sau: | ||
| 24 | Fără semnalizare suplimentară |
o lumină albă, vizibilă din toate părţile, luminile din borduri plasate conform schiţei 22 sau 23 | ||
| 25 | Fără semnalizare suplimentară |
Articol 3.13, paragraf 2: Ambarcaţiuni mici autopropulsate izolate, cu o lungime mai mică de 7 m. | ||
| 26 | Fără semnalizare suplimentară |
Articol 3.13, paragraf 4: Ambarcaţiuni mici remorcate sau duse (legate) în cuplu. | ||
| 27 | Fără semnalizare suplimentară |
Articol 3.13, paragraf 5: Ambarcaţiuni mici cu vele: lumini din borduri, care pot fi obişnuite sau clare, plasate una lângă alta sau în aceeaşi lampă, la prova sau aproape de prova, o lumina de pupa sau: | ||
| 28 | Fără semnalizare suplimentară |
lumini din borduri, care pot fi obişnuite sau clare şi o lumină de pupa dispuse în aceeaşi lampă în vârful catargului. | ||
| 29 | Fără semnalizare suplimentară |
Articol 3.13, paragraf 5: Ambarcaţiuni mici cu vele şi cu o lungime mai mică de 7 m care poartă o lumină albă vizibilă din toate părţile şi având în plus o a doua lumină albă obişnuită atunci când se apropie alte nave. | ||
| 30 | Fără semnalizare suplimentară |
Articol 3.13, paragraf 6: Ambarcaţiuni mici izolate care nu sunt nici autopropulsate şi nici cu vele. | ||
| 31a |
|
31b |
| |
Articol 3.14, paragraf 1: Semnalizarea suplimentară a navelor care efectuează anumite transporturi de substanţe inflamabile conform prevederilor paragrafului 7.1.5.0 sau paragrafului 7.2.5.0 din ADN şi capitolului 3.2, tabelul A, coloana (12) sau tabelul C, coloana (19) din ADN. | ||
| 32a |
|
32b |
| |
Articol 3.14, paragraf 2: Semnalizarea suplimentară a navelor care efectuează anumite transporturi de substanţe periculoase pentru sănătate conform prevederilor paragrafului 7.1.5.0 sau paragrafului 7.2.5.0 din ADN şi capitolului 3.2, tabelul A, coloana (12) sau tebelul C, coloana (19) din ADN. | ||
| 33 |
|
Articol 3.14, paragraf 3: Semnalizarea suplimentară a navelor care efectuează anumite transporturi de substanţe explozive conform prevederilor paragrafului 7.1.5.0 sau paragrafului 7.2.5.0 din ADN şi capitolului 3.2, tabelul A, coloana (12) din ADN. | ||
| 34a |
|
Articol 3.14, paragraf 4: Semnalizare suplimentară a convoaielor împinse care efectuează anumite transporturi de substanţe inflamabile conform prevederilor paragrafului 7.1.5.0 sau paragrafului 7.2.5.0 din ADN şi capitolului 3.2, tabelul A, coloana (12) sau tabelul C coloana (19) din ADN. | ||
| 34b |
|
Articol 3.14, paragraf 4: Semnalizare suplimentară a convoaielor împinse care efectuează anumite transporturi de substanţe periculoase pentru sănătate conform prevederilor paragrafului 7.1.5.0 sau paragrafului 7.2.5.0 din ADN şi capitolului 3.2, tabelul A, coloana (12) sau tabelul C coloana (19) din ADN. | ||
| 34c |
|
Articol 3.14, paragraf 4: Semnalizare suplimentară a convoaielor împinse care efectuează anumite transporturi de substanţe explozive conform prevederilor paragrafului 7.1.5.0 sau paragrafului 7.2.5.0 din ADN şi capitolului 3.2, tabelul A, coloana (12) sau tabelul C coloana (19) din ADN. | ||
| 35a |
|
Articol 3.14, paragraf 4: Semnalizare suplimentară a formaţiunilor în cuplu care efectuează anumite transporturi de substanţe inflamabile conform prevederilor paragrafului 7.1.5.0 sau paragrafului 7.2.5.0 din ADN şi capitolului 3.2, tabelul A, coloana (12) sau tabelul C coloana (19) din ADN. | ||
| 35b |
|
Articol 3.14, paragraf 4: Semnalizare suplimentară a formaţiunilor în cuplu care efectuează anumite transporturi de substanţe periculoase pentru sănătate conform prevederilor paragrafului 7.1.5.0 sau paragrafului 7.2.5.0 din ADN şi capitolului 3.2, tabelul A, coloana (12) sau tabelul C coloana (19) din ADN. | ||
| 35c |
|
Articol 3.14, paragraf 4: Semnalizare suplimentară a formaţiunilor în cuplu care efectuează anumite transporturi de substanţe explozive conform prevederilor paragrafului 7.1.5.0 sau paragrafului 7.2.5.0 din ADN şi capitolului 3.2, tabelul A, coloana (12) sau tabelul C coloana (19) din ADN. | ||
| 36a |
|
Articol 3.14, paragraf 5: Semnalizare suplimentară a convoaielor împinse propulsate de două împingătoare care efectuează anumite transporturi de substanţe inflamabile conform prevederilor paragrafului 7.1.5.0 sau paragrafului 7.2.5.0 din ADN şi capitolului 3.2, tabelul A, coloana (12) sau tabelul C coloana (19) din ADN. | ||
| 36b |
|
Articol 3.14, paragraf 5 : Semnalizare suplimentară a convoaielor împinse propulsate de două împingătoare care efectuează anumite transporturi de substanţe periculoase pentru sănătate conform prevederilor paragrafului 7.1.5.0 sau paragrafului 7.2.5.0 din ADN şi capitolului 3.2, tabelul A, coloana (12) sau tabelul C coloana (19) din ADN. | ||
| 36c |
|
Articol 3.14, paragraf 5 : Semnalizare suplimentară a convoaielor împinse propulsate de două împingătoare care efectuează anumite transporturi de substanţe explozive conform prevederilor paragrafului 7.1.5.0 sau paragrafului 7.2.5.0 din ADN şi capitolului 3.2, tabelul A, coloana (12) sau tabelul C coloana (19) din ADN. | ||
Fără semnalizare suplimentară | 37 |
|
Articol 3.15: Nave autorizate pentru transportul a mai mult de 12 pasageri şi a căror lungime maximă a carenei este mai mică de 20 m. | ||
| 38 |
|
Articol 3.16, paragraf 1: Bacurile care nu navigă liber. | ||
| 39 | Fără semnalizare suplimentară |
Articol 3.16, paragraf 2: Barcă sau flotorul din capul unui bac cu cablu longitudinal. | ||
| 40 |
|
Articol 3.16, paragraf 3: Bacuri care navigă liber. | ||
Fără obiect | 41 | Fără obiect |
Fără semnalizare suplimentară | 42 |
|
Articol 3.17: Nave care beneficiază de prioritate la trecere. | ||
| 43a |
|
| 43b |
|
Articol 3.18, paragraphe 1: Semnalizare suplimentară a navelor incapabile să manevreze. | ||
| 44 | Fără semnalizare suplimentară |
Articol 3.19: Materialele şi instalaţiile plutitoare în marş. | ||
NOAPTEA | SCHIŢA | ZIUA |
| 45 | Fără semnalizare suplimentară |
Articol 3.20, paragraf 1:Nave legate la mal. | ||
| 46 |
|
Articol 3.20, paragraf 1: Nave care staţionează în larg. | ||
| 47 |
|
Articol 3.20, paragraf 2: Convoaie împinse care staţionează în larg. | ||
| 48 |
|
Articol 3.20, paragraf 3: Ambarcaţiuni mici care staţionează în larg. | ||
| 49a |
|
49b |
| |
Articol 3.21: Semnalizare suplimentară a navelor în staţionare care efectuează transporturi de substanţe inflamabile conform prevederilor sub-secţiunilor 7.1.5.0 sau 7.2.5.0 din ADN şi capitolului 3.2, tabelul A, coloana (12) sau tabelul C, coloana (19) din ADN. | ||
| 49c |
|
49d |
| |
Articol 3.21: Semnalizare suplimentară a navelor în staţionare care efectuează transporturi de substanţe periculoase pentru sănătate conform prevederilor sub-secţiunilor 7.1.5.0 sau 7.2.5.0 din ADN şi capitolului 3.2, tabelul A, coloana (12) sau tabelul C, coloana (19) din ADN. | ||
| 49e |
|
Articol 3.21: Semnalizare suplimentară a navelor în staţionare care efectuează transporturi de substanţe explozive conform prevederilor sub-secţiunilor 7.1.5.0 sau 7.2.5.0 din ADN şi capitolului 3.2, tabelul A, coloana (12) sau tabelul C, coloana (19) din ADN. | ||
| 50a |
|
Articol 3.21: Semnalizare suplimentară a convoaielor împinse în staţionare care efectuează transporturi de substanţe inflamabile conform prevederilor sub-secţiunilor 7.1.5.0 sau 7.2.5.0 din ADN şi capitolului 3.2, tabelul A, coloana (12) sau tabelul C, coloana (19) din ADN. | ||
| 50b |
|
Articol 3.21: Semnalizare suplimentară a convoaielor împinse în staţionare care efectuează transporturi de substanţe periculoase pentru sănătate conform prevederilor sub-secţiunilor 7.1.5.0 sau 7.2.5.0 din ADN şi capitolului 3.2, tabelul A, coloana (12) sau tabelul C, coloana (19) din ADN. | ||
| 50c |
|
Articol 3.21: Semnalizare suplimentară a convoaielor împinse în staţionare care efectuează transporturi de substanţe explozive conform prevederilor sub-secţiunilor 7.1.5.0 sau 7.2.5.0 din ADN şi capitolului 3.2, tabelul A, coloana (12) sau tabelul C, coloana (19) din ADN. | ||
| 51a |
|
Articol 3.21: Semnalizare suplimentară a formaţiunilor în cuplu în staţionare care efectuează transporturi de substanţe inflamabile conform prevederilor sub-secţiunilor 7.1.5.0 sau 7.2.5.0 din ADN şi capitolului 3.2, tabelul A, coloana (12) sau tabelul C, coloana (19) din ADN. | ||
| 51b |
|
Articol 3.21: Semnalizare suplimentară a formaţiunilor în cuplu în staţionare care efectuează transporturi de substanţe periculoase pentru sănătate conform prevederilor sub-secţiunilor 7.1.5.0 sau 7.2.5.0 din ADN şi capitolului 3.2, tabelul A, coloana (12) sau tabelul C, coloana (19) din ADN. | ||
| 51c |
|
Articol 3.21: Semnalizare suplimentară a formaţiunilor în cuplu în staţionare care efectuează transporturi de substanţe periculoase pentru sănătate conform prevederilor sub-secţiunilor 7.1.5.0 sau 7.2.5.0 din ADN şi capitolului 3.2, tabelul A, coloana (12) sau tabelul C, coloana (19) din ADN. | ||
| 52 | Fără semnalizare suplimentară |
Articol 3.22, paragraf 1: Bacuri care nu navigă liber, staţionate la debarcaderul lor. | ||
| 53 | Fără semnalizare suplimentară |
Articol 3.22, paragraf 2: Bacuri care navigă liber în exploatare, staţionate la debarcaderul lor | ||
| 54 | Fără semnalizare suplimentară |
Articol 3.23: Materiale şi instalaţii plutitoare în staţionare. | ||
| 55 |
|
Articol 3.24: Nave de pescuit în staţionare cu plase sau unelte de pescuit | ||
| 56a |
|
56b |
| |
Articol 3.25, paragraf 1, litera a): Aparate plutitoare în lucru şi nave care efectuează lucrări sau operaţiuni de sondare sau de măsurare; trecere liberă din ambele părţi. | ||
| 57a |
|
57b |
| |
Articol 3.25, paragraf 1, literele a) şi b): Aparate plutitoare în lucru şi nave care efectuează lucrări sau operaţiuni de sondare sau măsurare; trecere liberă pe o parte. | ||
| 58 |
|
Articol 3.25, paragraf 1, litera c): Aparate plutitoare în lucru şi nave care efectuează lucrări sau operaţiuni de sondare sau măsurare şi nave eşuate sau scufundate; protecţie împotriva valurilor; trecere liberă din ambele părţi. | ||
| 59 |
|
Articol 3.25, paragraf 1, literele c) şi d): Aparate plutitoare în lucru şi nave care efectuează lucrări sau operaţiuni de sondare sau măsurare şi nave eşuate sau scufundate; protecţie împotriva valurilor; trecere liberă pe o parte. | ||
| 60 |
|
Articol 3.26: Nave a căror ancore pot constitui un pericol pentru navigaţie. | ||
| 61 |
|
Articol 3.26: Materialele plutitoare şi instalaţiile plutitoare ale căror ancore pot constitui un pericol pentru navigaţie. | ||
NOAPTEA | SCHIŢA | ZIUA |
| 62 |
|
Articol 3.27: Semnalizare suplimentară a navelor autorităţilor de control şi a navelor pentru stingerea incendiilor şi de salvare. | ||
| 63 |
|
Articol 3.28: Semnalizarea suplimentară a navelor în marş care efectuează lucrări în calea navigabilă. | ||
| 64 |
|
Articol 3.29: Semnalizarea suplimentară în vederea protejării împotriva valurilor. | ||
| 65 |
|
Articol 3.30: Semnale de pericol. | ||
| 66 |
|
Articol 3.31: Interzicerea accesului la bord. | ||
| 67 |
|
Articol 3.32: Interzicerea fumatului sau utilizării luminilor sau lămpilor neprotejate. | ||
| 68 |
|
Articol 3.33: Interzicerea staţionării laterale. | ||
| 69 |
|
Articol 3.34, paragraf 1: Semnalizarea suplimentară a navelor cu capacitate redusă de manevră. | ||
| 70 |
|
Articol 3.34, paragraf 2: Semnalizarea suplimentară a navelor cu capacitate redusă de manevră.; trecere liberă pe o parte. | ||
| 71 |
|
Articol 3.35, paragraf 1: Semnalizarea suplimentară a navelor care trag prin apă un năvod sau altă unealtă de pescuit (trauler). | ||
| 72 |
|
Articol 3.35, paragraf 2: Nave de pescuit altele decât traulerele ale căror motor este întins pe o distanţă orizontală mai mare de 150 m de la navă. | ||
| 73 |
|
Articol 3.36: Semnalizarea suplimentară a navelor utilizate pentru practicarea plonjării subacvatice. | ||
| 74 |
|
Articol 3.37: Semnalizarea suplimentară a navelor care fac dragaj de mine. | ||
| 75 |
|
Articol 3.38: Semnalizarea suplimentară a navelor în serviciu de pilotaj. | ||
| Un sunet lung. | ATENŢIE ! | |
| Un sunet scurt. | VIN LA TRIBORD. | |
| Două sunete scurte. | VIN LA BABORD. | |
| Trei sunete scurte. | MAŞINA PE MARŞ ÎNAPOI. | |
| Patru sunete scurte. | SUNT ÎN IMPOSIBILITATE DE MANEVRĂ. | |
| Un sunet scurt urmat de un sunet lung, repetate | PĂSTRAŢI DISTANŢA | |
| Serie de sunete foarte scurte. | PERICOL IMINENT DE ABORDAJ | |
| Sunete lungi repetate. | SEMNAL DE PERICOL | Articol 4.01 Paragraful 4 |
| Bătăi de clopot. |
Primul caz | |||
| Un sunet scurt al navei care navigă în amonte. | VREAU SĂ TREC PRIN BABORD | Articol 6.04 Paragraful 4 |
| Un sunet scurt al navei care navigă în aval. | DE ACORD, TRECEŢI PRIN BABORD. | Articol 6.04 Paragraful 5 |
| Două sunete scurte ale navei care navigă în aval. | NU SUNT DE ACORD, TRECEŢI PRIN TRIBORD. | Articol 6.05 Paragraful 2 |
| Două sunete scurte ale navei care navigă în amonte. | DE ACORD, VOI TRECE PRIN TRIBORD. | Articol 6.05 Paragraful 3 |
Al doilea caz | |||
| Două sunete scurte ale navei care navigă în amonte. | VREAU SĂ TREC PRIN TRIBORD. | Articol 6.04 Paragraful 4 |
| Două sunete scurte ale navei care navigă în aval. | DE ACORD TRECEŢI PRIN TRIBORD. | Articol 6.04 Paragraful 5 |
| Un sunet scurt al navei care navigă în aval. | NU SUNT DE ACORD TRECEŢI PRIN BABORD. | Articol 6.05 Paragraful 2 |
| Un sunet scurt al navei care navigă în amonte. | DE ACORD VOI TRECE PRIN BABORD. | Articol 6.05 Paragraful 3 |
Primul caz | |||
| Două sunete lungi şi două sunete scurte ale navei care ajunge din urmă. | VREAU SĂ DEPĂŞESC PRIN BABORDUL DVS. | Articol 6.10 Paragraful 4 |
| Un sunet scurt al navei ajunsă din urmă. | DE ACORD, DEPĂŞIŢI PRIN BABORDUL MEU. | Articol 6.10 Paragraful 5 |
| Două sunete scurte ale navei ajunsă din urmă. | NU SUNT DE ACORD, DEPĂŞIŢI PRIN TRIBORDUL MEU | Articol 6.10 Paragraful 6 |
| Un sunet scurt al navei care ajunge din urmă. | DE ACORD, VOI TRECE PRIN TRIBORDUL DVS. | Articol 6.10 Paragraful 6 |
Al doilea caz | |||
| Două sunete lungi şi un sunet scurt ale navei care ajunge din urmă. | VREAU SĂ DEPĂŞESC PRIN TRIBORDUL DVS. | Articol 6.10 Paragraful 4 |
| Două sunete scurte ale navei ajunsă din urmă. | DE ACORD DEPĂŞIŢI PRIN TRIBORDUL MEU. | Articol 6.10 Paragraful 5 |
| Un sunet scurt al navei ajunsă din urmă. | NU SUNT DE ACORD, DEPĂŞIŢI PRIN BABORDUL MEU. | Articol 6.10 Paragraful 7 |
| Două sunete scurte ale navei care ajunge Din urmă. | DE ACORD VOI DEPĂŞI PRIN BABORDUL DVS. | Articol 6.10 Paragraful 7 |
Imposibilitate de depăşire | |||
| Cinci sunete scurte ale navei ajunsă din urmă | NU ESTE POSIBIL SĂ MĂ DEPĂŞIŢI. | Articol 6.10 Paragraful 6 |
| Un sunet lung urmat de un sunet scurt | VOI ÎNTOARCE LA TRIBORD. | Articol 6.13 Paragraful 2 |
| Un sunet lung urmat de două sunete scurte. | VOI ÎNTOARCE LA BABORD. | Articol 6.13 Paragraful 2 |
E.1. Semnale de intrare şi ieşire în şi din porturi şi căi afluente | |||
| Trei sunete lungi urmate de un sunet scurt | MĂ VOI ÎNDREPTA LA TRIBORD. | Articol 6.16 Paragraful 2 |
| Trei sunete lungi urmate de două sunete scurte. | MĂ VOI ÎNDREPTA LA BABORD. | Articol 6.16 Paragraful 2 |
E.2. Semnale de traversare după intrarea în calea navigabilă principală | |||
| Trei sunete lungi | VOI TRAVERSA. | Articol 6.16 Paragraful 2 |
În caz de nevoie, înainte de finalizarea traversării, trebuie emise următoarele semnale: | |||
| Un sunet lung urmat de un sunet scurt | ÎNCRUCIŞEZ PENTRU A MĂ ÎNDREPTA LA TRIBORD. | Articol 6.16 Paragraful 2 |
| Un sunet lung urmat de două sunete scurte. | ÎNCRUCIŞEZ PENTRU A MĂ ÎNDREPTA LA BABORD. | Articol 6.16 Paragraful 2 |
a) nave care navigă cu ajutorul radarului | |||
| i) Nave care navigă în aval cu excepţia ambarcaţiunilor mici | Semnal sonor tritonal repetat atât de des cât este necesar | Articol 6.32 Paragraf 4 a) |
| ii) Nave izolate care navigă în amonte | Un sunet lung | Articol 6.32 Paragraf 5 a) |
| iii) Convoaie care navigă în amonte | Două sunete lungi | Articol 6.32 Paragraf 5 a) |
b) nave care navigă fără radar | |||
| i) Orice navă izolată | Un sunet lung repetat la intervale de cel mult un minut | Articol 6.33 Paragraful 2 |
| ii) Orice convoi | Două sunete lungi reperate la intervale de cel mult un minut | Articol 6.33 Paragraful 2 |
c) nave în staţionare | |||
| O serie simplă de bătăi de clopot, repetată la intervale de cel mult un minut | STAŢIONEZ PE PARTEA STÂNGĂ A ŞENALULUI | Articol 6.31 Paragraf 1 a) |
| O serie dublă de bătăi de clopot, repetată la intervale de cel mult un minut | STAŢIONEZ PE PARTEA DREAPTĂ A ŞENALULUI | Articol 6.31 Paragraf 1 b) |
| O serie triplă de bătăi de clopot, repetată la intervale de cel mult un minut | STAŢIONEZ ÎN POZIŢIE NEDETERMINATĂ | Articol 6.31 Paragraf 1 c) |
| Un sunet scurt | CÂND O NAVĂ VINE LA TRIBORD | Articol 6.14 |
| Două sunete scurte | CÂND O NAVĂ VINE LA TRIBORD | Articol 6.14 |
A.1. Interzicere de trecere (semnal general) (art. 6.08, art. 6.16, art. 6.22, art. 6.22', art. 6.25, art. 6.26, art. 6.27 şi art. 6.28'). | |
panouri |
|
sau lumini roşii |
|
sau pavilioane roşii două panouri, două lumini sau două pavilioane suprapuse, indică o interzicere prelungită |
|
A.2. Interzicerea oricărei depăşiri (art. 6.11) |
|
A.3 Interzicerea de depăşire numai între convoaie (art. 6.11) |
|
A.4 Interzicerea de întâlnire şi depăşire (art. 6.08) |
|
A.4.1 Interzicerea de întâlniri şi depăşiri numai între convoaie (art. 6.08) |
|
A.5 Interzicerea de a staţiona (de a ancora sau a se lega la mal) (art. 7.02) |
|
A.5.1 Interzicerea de a staţiona pe lăţimea indicată în metri (măsurată de la semnal) (art. 7.02) |
|
A.6 Interzicerea de a ancora sau a lăsa să se târască ancore, cabluri sau lanţuri (art. 6.18 şi art. 7.03) |
|
A.7 Interzicerea de a se lega la mal (art. 7.04) |
|
A.8 Interzicere de a întoarce (art. 6.13) |
|
A.9 Interzicerea de a provoca valuri (art. 6.20) |
|
A.10 Interzicerea de trecere în afara spaţiului indicat (printr-o deschidere de pod sau de baraj) (art. 6.24) |
|
A.11. Interzicerea de a trece, dar pregătiţi-vă de marş (art. 6.26 şi art. 6.28) |
|
A.12 Interzicerea navigaţiei navelor autopropulsate |
|
A.13 Interzicerea navigaţiei pentru toate ambarcaţiunile de sport sau agrement * * Nota: Căpităniile de port, pot de asemenea, interzice prin acest panou navigaţia pentru ambarcaţiunile mici. |
|
A.14 Interzicerea practicării schiului nautic |
|
A.15 Interzicerea navigaţiei navelor cu vele |
|
A.16 Interzicerea navigaţiei navelor care nu sunt autopropulsate şi nici cu vele |
|
A.17 Interzicerea navigaţiei pe planşa cu vele |
|
A.18 Terminarea zonei permise pentru navigaţie cu viteză mare a micilor ambarcaţiuni de sport sau de agrement. |
|
A.19 Interzicerea de a lăsa la apă sau de a ridica pe mal ambarcaţiuni. |
|
A.20 Interzicerea navigaţiei cu scky-jet |
|
B.1 Obligaţia de a urma direcţia indicată prin săgeată (art. 6.12) |
|
B.2 a) Obligaţia de a se îndrepta spre partea şenalului situat la babord (art. 6.12) |
|
B.2 b) Obligaţia de a se îndrepta spre partea şenalului situat la tribord (art. 6.12) |
|
B.3 a) Obligaţia de a ţine partea şenalului situat la babord (art. 6.12) |
|
B.3 b) Obligaţia de a ţine partea şenalului situat la tribord (art. 6.12) |
|
B.4 a) Obligaţia de a încrucişa şenalul la babord (art. 6.12) |
|
B.4 b) Obligaţia de încrucişa şenalul la tribord (art.6.12) |
|
B.5 Obligaţia de a se opri în condiţiile prevăzute de Regulament (art. 6.26 şi 6.28) |
|
B.6 Obligaţia de a respecta limita de viteză indicată (în km/h) |
|
B.7 Obligaţia de a emite un semnal sonor |
|
B.8 Obligaţia de a păstra o vigilenţă deosebită (art. 6.08) |
|
B.9 Obligaţia de a se asigura înainte de a se angaja în calea navigabilă principală, sau de a traversa, dacă manevra nu obligă navele care navigă pe această cale să-şi modifice drumul sau viteza lor. (art. 6.16) |
|
B.10 Obligaţia navelor care navigă pe calea principală să schimbe, dacă este necesar, drumul sau viteza lor pentru a permite navelor care ies din port sau din calea afluentă (art. 6.16). |
|
B.11 a) Obligaţia de a intra în legătură radio - telefonică (art. 4.05) |
|
B.11 b) Obligaţia de a intra în legătura radio - telefonică pe canalul indicat pe panou (art. 4.05) |
|
C.1 Adâncimea apei este limitată |
|
C.2. Înălţimea liberă deasupra suprafeţei apei este limitată |
|
C.3. Lăţimea pasei de trecere sau a şenalului este limitată |
|
Notă: pe panourile C.1., C.2. şi C.3. mai pot fi înscrise cifre care indică în metri adâncimea apei, înălţimea liberă de deasupra suprafeţei apei şi lăţimea pasei de trecere sau a şenalului. | |
C.4. Sunt impuse restricţii de navigaţie; « informaţi-vă !» |
|
C.5. Şenalul este îndepărtat de malul drept (stâng) cifra înscrisă pe semnal indică în metri distanţa de la semnal faţă de care navele trebuie să se menţină |
|
D.1 Trecere recomandată: a) în ambele sensuri (art. 6.25, art. 6.26 şi art. 6.27) |
|
b) în singurul sens indicat (trecerea în sens invers fiind interzisă) (art. 6.25, art. 6.26 şi art. 6.27) |
|
D.2. Recomandare de a se ţine în spaţiul indicat (într-o deschidere de pod sau baraj) (art. 6.24.) |
|
D.3. Recomandare de a se îndrepta în sensul săgeţii sau |
|
în sensul luminii fixe spre lumina intermitentă |
|
E.1 Autorizarea trecerii (semnal general) (art. 6.08, art. 6.16, art. 6.26, 6.27 şi 6.28') | |
fie panouri |
|
fie lumini verzi |
|
fie pavilioane verzi |
|
E.2 Traversarea unei linii electrice aeriene |
|
E.3 Baraj |
|
E.4 a) Bac care nu navigă liber |
|
b) Bac care navigă liber |
|
E.5 Permiterea de a staţiona (la ancoră sau legat la mal) (art. 7.02 şi art. 7.05) |
|
E.5.1 Permiterea de a staţiona pe o lăţime a suprafeţei apei, măsurată de la semnal şi indicată în metri pe panou (art. 7.05) |
|
E.5.2 Permiterea de a staţiona pe o lăţime a suprafeţei de apă cuprinsă între cele două distanţe, măsurate de la semnal şi indicate în metri pe acesta (art. 7.05) |
|
E.5.3 Numărul maxim de nave permise a staţiona bord la bord (art. 7.05.) |
|
E.5.4 Zona de staţionare rezervată navelor fără echipaj cu excepţia navelor care trebuie să poarte lumini albastre sau conuri albastre conform art. 3.14 ( art. 7.06) |
|
E.5.5 Zona de staţionare rezervată navelor fără echipaj care trebuie să poarte lumină albastră sau conul albastru conform paragrafului 1 al art. 3.14 ( art. 7.06) |
|
E.5.6 Zona de staţionare rezervată navelor fără echipaj care trebuie să poarte două lumini albastre sau două conuri albastre prevăzute la paragraful 2 al art. 3.14 (art. 7.06) |
|
E.5.7 Zona de staţionare rezervată navelor fără echipaj care trebuie să poarte trei lumini albastre sau trei conuri albastre conform paragrafului 3 al art. 3.14 (art. 7.06) |
|
E.5.8 Zona de staţionare rezervată navelor cu echipaj, cu excepţia navelor care trebuie să poarte lumini sau conuri albastre, conform art. 3.14 (art. 7.06) |
|
E.5.9 Zona de staţionare rezervată navelor cu echipaj care trebuie să poarte lumina albastră sau conul albastru prevăzute la paragraful 1 al art. 3.14 (art. 7.06). |
|
E.5.10 Zona de staţionare rezervată navelor cu echipaj care trebuie să poarte două lumini albastre sau două conuri albastre conform paragrafului 2 al art. 3.14. (art. 7.06) |
|
E.5.11. Zona de staţionare rezervată navelor cu echipaj care trebuie să poarte trei lumini albastre sau trei conuri albastre prevăzute la paragraful 3 al art. 3.14 (art. 7.07) |
|
E.5.12. Zona de staţionare rezervată navelor cu şi fără echipaj cu excepţia navelor care trebuie să poarte lumini sau conuri albastre prevăzute la art. 3.14 ( art. 7.06) |
|
E.5.13. Zona de staţionare rezervată navelor cu şi fără echipaj care trebuie să poarte lumina albastră sau conul albastru prevăzute la paragraful 1 al art. 3.14 (art. 7.06). |
|
E.5.14 Zona de staţionare rezervată navelor cu şi fără echipaj care trebuie să poarte două lumini albastre sau două conuri albastre prevăzute la paragraful 2 al art. 3.14. (art. 7.06) |
|
E.5.15 Zona de staţionare rezervată navelor cu sau fără echipaj care trebuie să poarte trei lumini albastre sau trei conuri albastre prevăzute la paragraful 3 al art. 3.14 (art. 7.06) |
|
E.6 Permitere de a ancora (vezi art. 7.03) şi de a lăsa să se târască ancore, cabluri sau lanţuri (art. 6.18) |
|
E.7 Autorizaţie de a se lega la mal (art. 7.04) |
|
E.7.1 Zona de staţionare rezervată pentru încărcarea şi descărcarea vehiculelor (durata maximă de staţionare permisă poate fi indicată într-un cartuş montat sub panou) |
|
E.8 Loc de întoarcere (art. 6.13 şi 7.02) |
|
E.9 Căile întâlnite sunt considerate ca afluenţi ai căii urmate (art. 6.16). |
|
E.10 Calea urmată e considerată ca afluent al căii de întâlnire. |
|
E.11 Sfârşitul unei interziceri sau obligaţii valabile pentru un singur sens de navigaţie sau sfârşitul unei restricţii. |
|
E.12 Semnale avansate; una sau două lumini albe: | |
a) lumina (i) continuă: dificultate dincolo de semnal, opriţi-vă dacă Regulamentul o cere; |
|
b) lumina (i) intermitentă: puteţi înainta |
|
E.13 Loc de alimentare cu apă potabilă |
|
E.14 Post telefonic |
|
E.15 Permiterea navigaţiei navelor autopropulsate |
|
E.16 Permiterea navigaţiei ambarcaţiunilor de sport sau agrement * * Nota: Căpităniile de port pot autoriza prin acest panou navigaţia şi pentru ambarcaţiuni mici. |
|
E.17 Permiterea practicării schiului nautic |
|
E.18 Permiterea navigaţiei pentru navele cu vele |
|
E.19 Permiterea navigaţiei pentru navele care nu sunt autopropulsate şi nici cu vele |
|
E.20 Permiterea navigaţiei cu planşa cu velă |
|
E.21 Zona permisă pentru navigaţia cu viteza mare a ambarcaţiunilor mici de sport sau agrement |
|
E.22 Permiterea de a lăsa la apă sau de a ridica pe mal ambarcaţiuni. |
|
E.23. Posibilitatea de a obţine informaţii nautice prin radiotelefon pe canalul indicat. |
|
E.24. Permiterea navigaţiei cu ski jet-uri |
|

Săgeată albă luminoasă împreună cu unele lumini, reprezintă: |
|
a) cu lumina verde exemplu: permitere de intrare în bazin care este situat în direcţia săgeţii |
|
b) cu lumina roşie exemplu: interzicerea de a intra în bazin care este situat în direcţia săgeţii |
|



Partea dreaptă/ Partea stângă: | Termenii de « partea dreaptă», « partea stângă» a căii navigabile sau a şenalului se înţeleg pentru un observator orientat cu faţa spre aval; Pentru canale, lacuri şi căile navigabile de mare lăţime, termenii «dreapta şi stânga » sunt definiţi de către autorităţi. |
Lumină: | Lumină caracteristică, care serveşte la balizare. |
Lumină fixă: | Lumină neîntreruptă de intensitate şi culoare constante. |
Lumină ritmică: | Lumină prezentând o succesiune caracteristică şi perioade repetate de momente de lumină şi obscuritate şi ale cărei intensitate şi culoare rămân constante. |
2. Ritmul luminilor | Exemple: |
Lumină cu ocultaţii regulate Lumină cu ocultaţii grupate Lumină izofază Lumină cu sclipiri regulate Lumină cu sclipiri grupate Lumină cu sclipiri divers grupate Lumină intermitentă continuă sau Lumină intermitentă rapidă continuă |
|
Lumină intermitentă grupată sau Lumină intermitentă rapidă grupată |
|
Culoare: | roşu |
Forma: | geamandură, de preferinţă cilindrică, şcondru sau jaloane |
Semne: | un semn cilindric roşu este obligatoriu pe geamanduri şi pe şcondri, dacă acestea nu sunt cilindrice. |
1.A. Geamandură luminoasă | 1.B. Geamandură fără lumină | 1.C. Flotor cu semn | 1.D. Jalon |
|
|
|
|
Figura nr. 1 | |||
Lumini: roşii ritmice (dacă sunt instalate) |
| ||
Figura nr. 1a | |||
Culoare: | verde |
Forma: | geamandură, de preferinţă conică, şcondru sau jaloane |
Semne: | un semn conic verde este obligatoriu pe geamanduri şi pe şcondri, dacă acestea nu sunt conice. |
Semnalele, de regulă, sunt prevăzute cu reflectoare radar. | |
2.A. Geamandură luminoasă | 2. B. Geamandură fără lumină | 2.C. Flotor cu semn | 2.D. Jalon |
|
|
|
|
Figura nr. 2 | |||
Lumini: verzi ritmice (dacă sunt instalate) |
| ||
Figura nr. 2a | |||
Aceste semnalele servesc la balizarea limitelor şenalului şi indicarea direcţiei; ele balizează part stângă a şenalului şi pericolele de pe malul stâng. | |||
Culoare: | benzi orizontale roşii şi verzi |
Forma: | geamandură, de preferinţă sferică, şcondru sau jaloane |
Semne: | un semn sferic cu benzi orizontale roşii şi verzi este obligatoriu pe geamanduri şi şcondri, dacă acestea nu sunt sferice |
Semnalele, de regulă, sunt prevăzute cu reflectoare radar. | |
3.A. Geamandură luminoasă | 3.B. Geamandură fără lumină | 3.C. Flotor cu semn | 3.D. Jalon |
|
|
|
|
Figura nr. 3 | |||
| |||
Figura nr. 3a | |||
Exemplu: Geamanduri luminoase, de dreapta, care balizează locurile de staţionare în raport cu malul drept a şenalului (art. 7.05) |
|
Figura nr. 4a |
Exemplu:Geamanduri luminoase de stânga, care balizează locurile de staţionare în raport cu malul stâng a şenalului (art. 7.05) |
|
Figura nr. 4b |
Culoare: | ritmice roşii (faruri) |
Forma: | panouri cu semn |
Semne: | panouri pătrate (cu laturile orizontale şi verticale) roşii, mărginite de două benzi orizontale albe |
4.A. cu lumină | 4.B. fără lumină |
|
|
Figura nr. 5 |

Culoare: | ritmice roşii (faruri) |
Forma: | panouri cu semn |
Semne: | panouri pătrate (având diagonale orizontale şi verticale) vopsite în verde la jumătatea superioară şi în alb la jumătatea inferioară |
5.A. cu lumină | 5.B. fără lumină |
|
|
Figura nr. 6 |


Culoare: | galben/negru |
Forma: | panouri cu semn |
Semne: | panouri pătrate galbene (cu laturile orizontale şi verticale) cu o bandă pe centru verticală neagră |



Culoare: | galben/negru |
Forma: | panouri cu semn |
Semne: | Panouri pătrate galbene (având diagonale orizontale şi verticale) cu o bandă verticală, pe centru, neagră. |









Culoare: | roşu |
Forma: | panouri cu semn |
Semne: | Triunghi alb, mărginit cu banda roşie, cu vârful în jos |

Culoare: | verde |
Forma: | panouri cu semn |
Semne: | triunghi alb, mărginit cu bandă verde, cu vârful în sus |

Culoare: | roşu/verde |
Forma: | panouri cu semn |
Semne: | două panouri triunghiulare albe, suprapuse şi opuse la vârfuri, cel de deasupra mărginit cu banda roşie iar cel de dedesubt cu banda verde. |





Seite 1 Crp. 1 Page 1 Pagina 1 | |
Laufende Nr.: ...................
N° d'ordre: Număr de ordine | |
..................... Art des Fahrzeugs
Type du bateau Tipul navei | ................................ Name des Fahrzeugs
Nom du bateau Numele navei |
Amtliche Schiffsnummer oder Eichzeichen:
Numero officiel ou numero de jaugeage: Număr oficial sau număr de calibrare: ................................... | |
Ort der Ausstellung:
Lieu de delivrance: Locul eliberării: .................................... | |
Datum der Ausstellung:
Date de delivrance: Data eliberării: | |
Dieses Buch enthalt ........... Seiten
Le present carnet comprend ........... pages Prezentul carnet conţine ................. pagini | |
Stempel und Unterschrift der Behorde, die dieses Olkontrollbuch ausgestellt hat
Cachet et signature de l'autorite qui a delivre le present carnet .................... Stampila şi semnătura autorităţii care a eliberat prezentul carnet .................. | |
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »













































































































































































































































































