Capitolul 2 - B. REGULI SPECIALE DE NAVIGAŢIE LA TRECEREA PE SUB PODURILE DE LA CERNAVODĂ km 300 şi 300 + 070 - Regulament din 2013 DE NAVIGAŢIE PE DUNĂRE ÎN SECTORUL ROMÂNESC - ediţia 2013

M.Of. 378 bis

În vigoare
Versiune de la: 14 Mai 2015
CAPITOLUL 2:B. REGULI SPECIALE DE NAVIGAŢIE LA TRECEREA PE SUB PODURILE DE LA CERNAVODĂ km 300 şi 300 + 070
Art. 1: Navigaţia pe sub poduri
1.Navigaţia pe Dunăre în zona podurilor de la Cernavodă se desfăşoară prin deschiderea centrală a podurilor, în sens unic alternativ, respectându-se cu stricteţe semnalizarea podurilor şi a şenalului navigabil în zonă.
Este interzisă încrucişarea, depăşirea şi navigaţia la aceeaşi înălţime între km 299 +100 şi km 301+900.
Prioritatea de trecere o au navele/convoaiele care navigă dinspre amonte spre aval. Pe timp de ceaţă sau noapte cu vizibilitate redusă se interzice trecerea pe sub poduri a navelor şi convoaielor care nu au la bord un radar în stare bună de funcţionare.
În caz de vânt puternic sau furtună se interzice orice trecere pe sub poduri.
2.Gabaritul şenalului navigabil prin deschiderea centrală a podurilor este:
- lăţimea maximă: 150 m;
- înălţimea liberă de trecere: 31,03 m faţă de "0" miră Cernavodă.
Art. 2: Dimensiunile maxime ale convoaielor
1.Pentru nivelul de apă situat peste cota + 150 cm Cernavodă:
- convoaiele remorcate sau împinse care navigă spre amonte vor fi formate din trei dane a trei unităţi în dană, cu dimensiunile maxime de 300 m lungime şi 35 m lăţime;
- la marş în aval, convoaiele pot naviga şi în formaţii de două dane a patru unităţi în dană, cu dimensiunile maxime de 220 m lungime şi 46 m lăţime.
2.Pentru nivelurile situate între cota + 150 cm şi ± 0,00 cm Cernavodă:
- convoaiele, atât pentru navigaţia în amonte cât şi pentru navigaţia în aval, vor avea în formaţii şase unităţi, câte trei unităţi în două dane. Lungimea convoiului va fi de maxim 220 m, iar lăţimea de maxim 33 m.
3.Pentru nivelurile situate sub cota ± 0,00 cm Cernavodă:
- convoaiele, atât pentru navigaţia în amonte cât şi pentru navigaţia în aval, vor avea în formaţii patru unităţi, câte două unităţi în două dane. Lungimea convoiului va fi de maxim 220 m, iar lăţimea de 23 m.
Art. 3: Exigenţele tehnico - nautice ale convoaielor
1.Convoaie remorcate:
- la trecerea pe sub pod, remorcherele trebuie să-şi reducă remorca la cel mult 45 m, pentru navigaţia în amonte şi la cel mult 25 m, pentru navigaţia în aval, iar legăturile între dane să fie de cel mult 15 m.
2.Convoaie împinse:
- trebuie să aibă o bună manevrabilitate la marş înainte, înapoi şi lateral;
- pe drum înainte puterea împingătorului trebuie să asigure ţinerea la cap a convoiului pe drumul de urmat;
- pe drum înapoi convoiul trebuie să aibă manevrabilitate sigură pentru a putea lua direcţia voită şi a se menţine pe drum până la oprire;
- împingătorul trebuie să aibă capacitatea de a asigura deplasarea laterală a convoiului la trecerea pe sub pod atunci când există pericolul de coliziune cu pilele podurilor.
Puterea remorcherelor sau împingătoarelor trebuie să asigure o viteză minimă de siguranţă a convoiului de cel puţin 12 km/h în apă liniştită şi menţinere a convoiului pe şenalul balizat la trecerea pe sub pod.
Art. 4: Locuri de oprire şi condiţii de manevră
1.Conducătorii de convoaie îşi pot organiza formaţiile cu un număr mai mic sau mai mare de unităţi în limitele dimensiunilor maxime admise, în funcţie de puterea remorcherului sau împingătorului astfel încât convoaiele să nu depăşească 6 tone marfă/CP şi respectiv 8 tone capacitate/CP.
2.În situaţiile în care remorcherele sau împingătoarele nu asigură condiţiile stabilite mai sus, convoaiele se vor opri în vederea modificării formaţiilor, pentru a naviga în siguranţă la trecerea pe sub poduri.
Locurile de oprire sunt următoarele:
- pe Dunăre în aval de km 296 şi respectiv amonte la km 303.
Pentru respectarea exigenţelor la oprire prin rondou convoaiele vor avea dimensiunile formaţiei astfel încât să se încadreze în gabaritele şenalului navigabil la locurile stabilite.