Capitolul 1 - A. REGULI SPECIALE DE NAVIGAŢIE LA TRECEREA PE SUB PODUL GIURGENI - VADU OII Km 237+800 - Regulament din 2013 DE NAVIGAŢIE PE DUNĂRE ÎN SECTORUL ROMÂNESC - ediţia 2013
M.Of. 378 bis
În vigoare Versiune de la: 14 Mai 2015
CAPITOLUL 1:A. REGULI SPECIALE DE NAVIGAŢIE LA TRECEREA PE SUB PODUL GIURGENI - VADU OII Km 237+800
Art. 1: Navigaţia pe sub pod. Gabarite de navigaţie
1.Navigaţia la trecerea pe sub pod se desfăşoară în sens unic astfel:
- din amonte spre aval prin deschiderea centrală;
- din aval spre amonte prin deschiderea de la malul stâng, respectându-se cu stricteţe semnalizarea podului şi a şenalului navigabil în zonă.
Pe timp de ceaţă sau noapte cu vizibilitate redusă, se interzice trecerea pe sub pod a navelor şi convoaielor care nu au la bord un radar în stare bună de funcţionare.
În caz de vânt puternic sau furtună, se interzice orice trecere pe sub pod.
2.Gabaritele şenalului navigabil sunt:
a)prin deschiderea centrală a podului:
- lăţimea de 120 m;
- înălţimea liberă de trecere: 24,14 m faţă de cota "0" miră Hârşova;
b)prin deschiderea de la malul stâng a podului:
- lăţimea de 100 m;
- înălţimea liberă de trecere: 21,64 m faţă de cota "0" miră Hârşova;
Art. 2: Dimensiunile maxime ale convoaielor
1.Convoaiele remorcate sau împinse care navighează atât în amonte cât şi în aval, pot fi formate din cel mult 3 dane a 3 unităţi în dană, cu dimensiuni de cel mult 300 m lungime şi 35 m lăţime.
2.La marş în aval, convoaiele pot naviga şi în formaţie de două dane a câte patru unităţi în dană, cu dimensiuni de cel mult 220 m lungime şi 46 m lăţime.
Art. 3: Exigenţele tehnico - nautice ale convoaielor
1.Convoaie remorcate:
- la trecerea pe sub pod remorcherele trebuie să-şi reducă remorca la cel mult 45 m pentru navigaţia în amonte şi cel mult la 30 m pentru navigaţia în aval, iar legăturile între dane să fie de cel mult 15 m.
2.Convoaie împinse:
- trebuie să aibă o bună manevrabilitate la marş înainte, înapoi şi lateral;
- pe drum înainte, puterea împingătorului trebuie să asigure ţinerea la cap a convoiului şi la nevoie să poată modifica repede poziţia convoiului pe drumul de urmat;
- pe drum înapoi, convoiul trebuie să aibă manevrabilitate sigură pentru a putea lua direcţia voită şi a se menţine pe drum până la oprire;
- împingătorul trebuie să aibă puterea de a asigura deplasarea laterală a convoiului la trecerea pe sub pod, atunci când există pericolul de coliziune cu pilele podului.
Puterea remorcherelor sau împingătoarelor trebuie să asigure o viteză minimă de siguranţă a convoiului de cel puţin 12 km/h în apă liniştită şi menţinerea convoiului pe şenalul balizat la trecerea pe sub pod.
Art. 4: Locuri de oprire şi condiţii de manevră
1.În situaţia în care remorcherele sau împingătoarele nu asigură condiţiile stabilite mai sus, convoaiele se vor opri amonte în zona Km 240 sau la Hârşova în zona Km 252, iar aval în zona Km 236 în funcţie de puterea şi capacitatea de manevrabilitate a navei autopropulsate, pentru a naviga în siguranţă la trecerea pe sub podul Giurgeni-Vadu Oii.
2.În locurile de oprire amonte, rondoul de 1800 nu trebuie să depăşească o suprafaţă cu lăţime de 1,5 x lungimea convoiului, iar în sensul curentului apei cu lăţime de 3,5 x lungimea convoiului. Pentru respectarea exigenţelor la oprire prin rondou, convoaiele vor avea dimensiunile formaţiei astfel încât să se încadreze în gabaritele şenalului navigabil la locurile stabilite.
3.În cazul opririi pe direcţia de marş, distanţa parcursă până la oprirea completă nu trebuie să depăşească:
- în marş amonte 200 m sau cel mult o lungime de convoi;
- în marş aval 600 m sau cel mult 3 lungimi de convoi.
4.Puterea remorcherelor sau împingătoarelor, trebuie să asigure menţinerea convoiului pe şenalul balizat la trecerea pe sub pod.
Comandanţii de convoaie îşi vor organiza formaţiile în limitele dimensiunilor maxime admise, în funcţie de puterea remorcherului sau împingătorului, astfel încât convoaiele să nu depăşească 6 tone marfă/CP şi respectiv 8 tone capacitate/CP.