Capitolul 1 - Specificaţii tehnice pentru realizarea lucrărilor de înregistrare sistematică a imobilelor în Sistemul integrat de cadastru şi carte funciară - Regulament din 2020 privind realizarea, verificarea şi recepţia lucrărilor sistematice de cadastru şi înscrierea din oficiu a imobilelor în cartea funciară
M.Of. 56 bis
În vigoare
Art. 2: Definiţii/Acronime/Abrevieri
Achizitor - Autoritatea/Instituţia publică ce are calitatea de Autoritate Contractantă în cadrul procedurii de achiziţie a lucrărilor de înregistrare sistematică
ANCPI - Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară
BI - Buletin de Identitate
CF - Carte Funciară
.cgxml - Structura XML definită de ANCPI pentru reprezentarea datelor tehnice şi juridice (textuale şi grafice) aferente imobilelor, utilizată în realizarea lucrărilor de înregistrare sistematică
CI - Carte de Identitate
CNP - Cod Numeric Personal
CUI - Cod Unic de Înregistrare
CNC - Centrul Naţional de Cartografie
Contract - atunci când nu este precizat altfel, termenul contract folosit în cadrul prezentelor specificaţii tehnice face referire la contractul încheiat între achizitor şi prestator în scopul realizării lucrărilor de înregistrare sistematică a imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară;
DDAPT - Aplicaţia de management pentru titlurile de proprietate care conţine informaţii textuale preluate din titlurile de proprietate emise în baza legilor proprietăţii
Deţinător de imobil - Titularul dreptului de proprietate, al altor drepturi reale asupra acestuia sau cel care, potrivit legii civile, are calitatea de posesor
Documente tehnice - Documentele tehnice ale cadastrului
H.G. - Hotărârea Guvernului
ID - Identificatorul atribuit imobilului de către Prestator în cadrul lucrărilor de înregistrare sistematică. Acesta este unic la nivelul UAT şi reprezintă identificatorul sub care se regăseşte imobilul pe tot parcursul realizării lucrărilor de înregistrare sistematică
Imobil - Terenul cu sau fără construcţii, de pe teritoriul unei unităţi administrativ-teritoriale, care aparţine unuia sau mai multor proprietari şi se identifică printr-un număr cadastral unic
Lege - Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/13.03.1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
Nr. cad. - Număr cadastral
Nr. top - Număr topografic
OCPI - Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară
PAD - Documentaţia cadastrală întocmită pentru un singur imobil, cu atribuirea unui singur număr cadastral, conform Legii
Prestator - Persoana fizică sau juridică autorizată de ANCPI conform Regulamentului privind autorizarea şi recunoaşterea autorizării persoanelor fizice şi juridice în vederea realizării şi verificării lucrărilor de specialitate în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei pe teritoriul României, aprobat prin Ordinul directorului general al ANCPI nr. 107/29.03.2010, cu modificările şi completările ulterioare
Programul Naţional - Programul naţional de cadastru şi carte funciară
UAT - Unitatea administrativ-teritorială
UI - Unitatea individuală din construcţiile de tip condominiu
(2)OCPI coordonează la nivel local activităţile de înregistrare sistematică şi colaborează cu unitatea administrativ-teritorială pentru buna desfăşurare a activităţilor de înregistrare sistematică. Prin intermediul personalului de specialitate, OCPI participă la realizarea lucrărilor, respectiv: monitorizează şi verifică activitatea Prestatorului în teren, verifică şi recepţionează documentele tehnice întocmite de către Prestator, organizează publicarea documentelor tehnice cu sprijinul primăriei, participă prin reprezentanţi în Comisia de soluţionare a cererilor de rectificare formulate în perioada publicării documentelor tehnice. Prin biroul de cadastru şi publicitate imobiliară în evidenţa căruia se află UAT, OCPI deschide cărţile funciare şi transmite UAT extrasele de carte funciară rezultate în urma înregistrării imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, în vederea comunicării lor.
(3)Conform Legii, primarul UAT are obligaţia să înştiinţeze prin orice mijloc de publicitate pe deţinătorii imobilelor cu privire la obligaţiile pe care aceştia le au în desfăşurarea lucrărilor sistematice de cadastru, şi anume: să permită accesul Prestatorului în vederea executării măsurătorilor, să prezinte actele de proprietate echipelor care realizează interviurile, să participe la identificarea limitelor imobilelor, să verifice informaţiile privitoare la imobilele pe care le deţin, în etapa de publicare a rezultatelor. Prin compartimentele de resort din cadrul aparatului de specialitate, primarul pune la dispoziţia Prestatorului informaţiile şi evidenţele deţinute de primărie, prin eliberarea de certificate sau orice alte documente necesare realizării lucrării de înregistrare sistematică. Primarul contrasemnează documentele tehnice cadastrale, anterior recepţionării lor de către comisia de recepţie stabilită în acest scop la nivelul OCPI, în vederea însuşirii tuturor datelor cu privire la terenuri şi construcţii şi pentru eliminarea procedurilor administrative de emitere a unor certificate confirmative. Contrasemnarea documentelor tehnice poate fi efectuată şi prin emiterea unei adeverinţe care să confirme însuşirea de către primar a informaţiilor cuprinse în documentele tehnice cadastrale. Primarul desemnează reprezentanţi în Comisia de soluţionare a cererilor de rectificare.
(1)Prestatorul are obligaţia să solicite în termen de cel mult 5 zile de la încheierea contractului de prestări servicii de înregistrare sistematică toate documentele necesare realizării lucrărilor, inclusiv dreptul de acces la baza de date a sistemului integrat de cadastru şi carte funciară gestionat de ANCPI. Termenul de predare a datelor de către OCPI este de cel mult 10 zile lucrătoare de la data înregistrării solicitării Prestatorului. Solicitarea ulterioară de către Prestator a unor documente nu prelungeşte termenul de prestare a serviciilor.
(3)Fiecare predare se va consemna într-un proces-verbal de predare-primire, semnat de către reprezentanţii părţilor implicate.
(2)În vederea publicării anunţului, entitatea interesată comunică OCPI adresa privind solicitarea pentru aducerea la cunoştinţă publică pe pagina de internet special creată de ANCPI, a sectorului/sectoarelor cadastrale în care se derulează lucrări de înregistrare sistematică. OCPI va analiza solicitarea UAT în raport cu prevederile contractului de servicii şi va întocmi planul cu reprezentarea grafică a limitei unităţii administrativ-teritoriale şi a sectorului/sectoarelor cadastrale în care se desfăşoară lucrări, care va fi publicat pe pagina de internet a ANCPI.
Art. 15
Achizitorul va pune la dispoziţia Prestatorului modelul materialelor informaţionale (pliante şi postere), după semnarea contractului. Caracteristicile tehnice ale materialelor informaţionale, precum şi cantităţile neclare vor fi stabilite de Achizitor. Înainte de tipărire, Prestatorul are obligaţia de a prezenta modelul final al materialelor publicitare, în format digital, în vederea aprobării acestora de către Achizitor.
(5)Desfăşurarea campaniei de informare din această etapă, realizată la nivel de UAT/sectoare cadastrale, va fi descrisă în cadrul Raportului tehnic aferent Livrării - "Documente tehnice ale cadastrului spre publicare" în care se va menţiona numărul şi data Procesului-verbal care atestă parcurgerea etapei de informare şi cantităţile materialelor informaţionale folosite şi a Procesului-verbal ce conţine date privind calendarul întâlnirilor realizate.
În Raportul tehnic se vor include detalii legate de:
a)întâlnirile de informare cu cetăţenii: data, durata, număr de participanţi, număr de materiale informaţionale distribuite, cine a susţinut proiectul din partea autorităţilor, formatori de opinie care au participat şi susţinut campania, lista principalelor probleme ridicate;
b)activităţile de distribuire/afişare: număr de pliante/postere distribuite/afişate, de acţiuni de difuzare pe fiecare localitate din UAT, lista cu problemele întâmpinate în timpul difuzării;
c)după caz, activităţile desfăşurate în cadrul punctelor de informare: perioada în care a funcţionat punctul de informare, numărul de cetăţeni care au venit la punctul de informare, tipurile de activităţi desfăşurate: informare, consultaţii, lista cu problemele întâmpinate etc.;
d)lista cu alte probleme întâlnite şi modul în care au fost gestionate: întâlniri separate cu grupuri minoritare, persoane cu dizabilităţi etc.
La Raportul tehnic se vor anexa: Procesul-verbal care atestă parcurgerea etapei de informare şi cantităţile materialelor informaţionale folosite, Procesul-verbal ce conţine date privind calendarul întâlnirilor realizate, Procesele-verbale de şedinţă cu cetăţenii şi adresele de convocare a deţinătorilor în vederea identificării limitelor imobilelor. De asemenea, Procesele-verbale şi adresele de convocare vor fi comunicate către OCPI în ziua întocmirii.
(2)Stabilirea modului de execuţie a lucrărilor va fi evidenţiată în cadrul Raportului tehnic aferent Livrării - "Documente tehnice ale cadastrului spre publicare.
(3)Anterior demarării etapei de realizare a măsurătorilor cadastrale, Prestatorul va întocmi un calendar al lucrărilor cu detalierea perioadei în care se realizează măsurătorile la teren pentru fiecare livrare parţială, cu stabilirea sectoarelor cadastrale aferente, ce va fi comunicat Achizitorului, OCPI şi Primăriei. Orice modificare a calendarului va fi comunicată instituţiilor implicate cu cel puţin 5 zile înainte de demararea măsurătorilor.
3.Descrierea succintă a soluţiei tehnice;
5.Planul de acţiune pentru realizarea campaniei de informare publică;Nr. | Denumire activitate | Nr. zile calendaristice | Perioadă calendaristică | Termen de finalizare |
1 | Analiză şi integrare date existente, realizare măsurători topografice, identificare deţinători şi colectare acte de proprietate | |||
2 | Integrare date şi generare fişiere .cgxml | |||
3 | Realizare documente tehnice ale cadastrului | |||
4 | Actualizare documente tehnice ca urmare a soluţionării cererilor de rectificare şi a integrării înregistrărilor din cărţile funciare efectuate în cadrul înregistrării sporadice |
(3)Planul principalelor activităţi va sta la baza întocmirii Raportului de activitate, care se transmite lunar Achizitorului. Modelul Raportului de activitate va fi pus la dispoziţia Prestatorului, după încheierea contractului.
(11)În cadrul lucrărilor de înregistrare sistematică, OCPI pune la dispoziţia Prestatorului reprezentarea grafică a limitelor UAT şi a limitelor intravilanelor, din evidenţa sa. După verificarea în teren a informaţiilor grafice cu privire la limitele administrative, puse la dispoziţie de OCPI, Prestatorul transmite către OCPI erorile topologice constatate. OCPI analizează şi decide dacă limita UAT necesită rectificare sau actualizare, urmând a se parcurge etapele procedurale legale, după caz.
(31)În cazul în care un imobil este traversat de limita unităţii administrativ-teritoriale, înscrierea acestuia în cartea funciară se realizează în concordanţă cu situaţia juridică a imobilului, în unitatea administrativ-teritorială prevăzută în înscrisurile ce atestă dreptul de proprietate.
(32)În situaţia prevăzută la alin. (31) înscrierea imobilelor în cartea funciară se realizează cu menţiunea «Imobil traversat de limita unităţilor administrativ-teritoriale .......... şi ........... ». Această menţiune se radiază din oficiu, în baza referatului întocmit de inspector şi aprobat de inginerul-şef, cu ocazia modificării, actualizării ori rectificării limitei unităţii administrativ-teritoriale conform dispoziţiilor art. 11 din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.
(4)Limitele imobilelor se determină prin măsurători topografice ale punctelor de detaliu sau prin metoda combinată (măsurători topografice ale detaliilor liniare şi vectorizarea planurilor) în situaţia în care planurile asigură respectarea cerinţelor de precizie. Imobilul împrejmuit este acel imobil clar delimitat de imobilele învecinate, care are toate limitele materializate prin elemente stabile în timp, precum: garduri, drumuri prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cursuri de ape sau amenajări ale malurilor şi îndiguiri, calcane/faţade ale construcţiilor, precum şi proiecţia la sol a streşinii (picătura de streaşină), clar identificabile.
(5)Delimitarea imobilelor se face în prezenţa deţinătorilor imobilelor, conform calendarului lucrărilor la teren. În cazul în care, deşi convocaţi, deţinătorii nu se prezintă, Prestatorul împreună cu reprezentantul primăriei identifică limitele imobilelor în lipsa acestora, iar Fişele de date ale imobilelor vor fi semnate de persoana fizică autorizată în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei, în calitate de Prestator sau reprezentant al Prestatorului, şi de reprezentantul Primăriei.
(51)Pentru monitorizarea şi verificarea activităţii Prestatorului, personalul desemnat din cadrul OCPI realizează deplasări la teren.
(52)În cazul în care, pentru întocmirea planului cadastral, Prestatorul utilizează ca suport ortofotoplanul, acesta se realizează conform dispoziţiilor din Regulamentul de recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară, aprobat prin Ordinul directorului general al ANCPI nr. 600/2023 cu modificările şi completările ulterioare. Ortofotoplanul se depune spre recepţie la CNC.
(53)În cazul utilizării ortofotoplanului întocmit potrivit alin. (52), Prestatorul va face menţiuni în cadrul Raportului tehnic cu privire la acest aspect.
(6)Reprezentanţii autorităţilor şi instituţiilor publice, ai altor persoane juridice care deţin terenuri în proprietate ori în administrare, sau cu alt titlu, au obligaţia de a participa la identificarea şi măsurarea imobilelor în cauză. În cazul neprezentării acestora, identificarea imobilelor se face de către Prestator împreună cu reprezentantul primăriei. Fişele de date ale imobilelor vor fi semnate de persoana fizică autorizată în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei, în calitate de Prestator sau reprezentant al Prestatorului, şi de reprezentantul Primăriei.
(3)Lăţimea străzilor, drumurilor comunale şi uliţelor se stabileşte între limitele imobilelor, identificate conform realităţii din teren, respectiv conform detaliilor fixe identificate în teren. Detaliile liniare (drumuri, străzi, uliţe, căi ferate, diguri, ape, etc.) constituie imobile şi primesc un singur identificator pe toată lungimea lor, cu excepţia subtraversărilor, iar dacă sunt intersectate cu alte detalii liniare se respectă ierarhia: ape curgătoare, canale, diguri, căi ferate, drumuri clasificate. Intersecţia imobilelor de tip liniar va primi număr cadastral distinct.
(4)În cazul imobilelor situate în intravilan, pentru înregistrarea suprafeţelor rezultate se procedează astfel:
a)dacă imobilul este împrejmuit, se înscrie suprafaţa din măsurători, indiferent de suprafaţa din actul de proprietate, atunci când se identifică fie vecinătăţile, fie identificatorii topografici sunt în concordanţă cu cei din actele de proprietate;
b)dacă imobilul este împrejmuit, în situaţia în care, ca urmare a identificării geometriei imobilului determinată conform înregistrării sistematice, se constată faptul că deţinătorul identificat la teren are acte doveditoare ale dreptului de proprietate numai cu privire la anumiţi identificatori topografici, care nu compun sau compun doar parţial geometria imobilului, dreptul de proprietate al acestuia va fi înscris numai cu privire la suprafaţa pentru care există acte juridice, iar pentru diferenţa de suprafaţă se va nota posesia în favoarea deţinătorului, în aceeaşi carte funciară, în condiţiile prevăzute de art. 13 alin. (1) din Lege.
c)dacă imobilul este neîmprejmuit, se înregistrează suprafaţa rezultată din măsurători, când aceasta este egală sau mai mică decât suprafaţa din actul de proprietate. Când suprafaţa rezultată din măsurători este mai mare decât suprafaţa din actul de proprietate, se va înscrie dreptul de proprietate pentru suprafaţa din actul de proprietate, iar, după caz, pentru suprafaţa deţinută în plus se vor aplica prevederile referitoare la notarea posesiei, deschizându-se o singură carte funciară.
d)pentru imobilele înscrise în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară în conformitate cu prevederile art. 98, 99 şi 100 din Regulamentul de recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară, aprobat prin Ordinul directorului general al ANCPI nr. 600/2023, cu modificările şi completările ulterioare, se vor prelua suprafeţele înscrise în cărţile funciare, în situaţia în care nu există deficit de suprafaţă la nivel de tarla/cvartal.
(5)În cazul imobilelor mixte, compuse din cel puţin o parcelă cu destinaţia de intravilan şi cel puţin o parcelă cu destinaţia de extravilan, la înregistrarea suprafeţelor se va proceda astfel:
a)dacă imobilul este împrejmuit, se înscrie suprafaţa din măsurători, indiferent de suprafaţa din actul de proprietate, atunci când se identifică fie vecinătăţile, fie identificatorii topografici sunt în concordanţă cu cei din actele de proprietate;
b)dacă imobilul este neîmprejmuit, se înregistrează suprafaţa rezultată din măsurători, când aceasta este egală sau mai mică decât suprafaţa din actul de proprietate.
c)dacă suprafaţa rezultată din măsurători este mai mare decât suprafaţa din actul de proprietate, pentru imobilele situate în zone necooperativizate se va înscrie dreptul de proprietate pentru suprafaţa din actul de proprietate, iar, după caz, pentru suprafaţa deţinută în plus se vor aplica prevederile referitoare la notarea posesiei, deschizându-se o singură carte funciară. Pentru imobilele situate în zone foste cooperativizate, pentru suprafaţa deţinută în plus rezerva va rămâne la dispoziţia comisiei locale pentru stabilirea dreptului de proprietate asupra terenurilor, caz în care se va nota în partea a II-a a cărţii funciare menţiunea proprietar neidentificat, rezerva comisiei locale de fond funciar, iar dreptul de proprietate nu este intabulat.
(5)În cazul imobilelor situate în extravilan pentru înscrierea suprafeţelor rezultate din măsurători se procedează astfel:
a)în cazul imobilelor situate în extravilanul existent la data de 01.01.1990, care au făcut obiectul legilor fondului funciar, dacă suprafaţa din măsurători este mai mare decât suprafaţa din actele de proprietate, diferenţa de teren rămâne la dispoziţia comisiei locale pentru stabilirea dreptului de proprietate asupra terenurilor, caz în care în cartea funciară se notează în partea a II-a menţiunea proprietar neidentificat, rezerva comisiei locale de fond funciar, fără ca dreptul de proprietate să fie intabulat. Această prevedere se va aplica şi terenurilor împrejmuite care au făcut obiectul legilor proprietăţii şi care au trecut din extravilan în intravilan;
b)în cazul imobilelor care nu au făcut obiectul legilor fondului funciar, la înscrierea suprafeţei în documentele tehnice, se va proceda după cum urmează:
i)dacă imobilul este împrejmuit, se înscrie suprafaţa din măsurători, indiferent de suprafaţa din actul de proprietate;
ii)dacă imobilul este neîmprejmuit, se înregistrează suprafaţa măsurată când aceasta este egală sau mai mică decât suprafaţa din actul de proprietate. Când suprafaţa măsurată este mai mare decât suprafaţa din actul de proprietate, se înregistrează suprafaţa din actul de proprietate, iar, după caz pentru suprafaţa deţinută în plus se vor aplica prevederile referitoare la notarea posesiei, deschizându-se o singură carte funciară.
(11)Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în cazul în care prin alte acte normative nu se prevede altfel, în documentele tehnice ale cadastrului nu se înregistrează construcţii fără legătură constructivă la sol şi instalaţii care deservesc construcţiile (panouri solare amplasate pe construcţii, împrejmuiri, chioşcuri, tonete, cabine, spaţii de expunere, corpuri şi panouri de afişaj, firme, reclame, copertine, bănci, lampadare, bazine, fântâni, leagăne, pergole, benzi transportoare, indicatoare şi altele asemenea).
(2)Construcţiile se înscriu în documentele tehnice şi în cartea funciară conform legii în baza actelor de proprietate, a documentelor care atestă edificarea acestora potrivit legii, iar în lipsa actelor doveditoare, prin contrasemnarea documentelor tehnice de către primar, ori în baza unei adeverinţe eliberate de primar prin care acesta atestă însuşirea informaţiilor tehnice şi juridice cuprinse în documentele tehnice cadastrale. În lipsa însuşirii documentelor tehnice de către primar, înscrierea construcţiilor se realizează în baza situaţiei tehnico-juridice reflectate de documentele tehnice întocmite ca urmare a identificării realizate conform art. 11 alin. (2) lit. f) din Lege şi necontestate în perioada de afişare publică. În cazul în care acestea au fost contestate, înscrierea se face în baza documentelor tehnice astfel cum au fost publicate, dacă contestaţia a fost respinsă, iar dacă aceasta a fost admisă înscrierea se face în baza procesului-verbal de soluţionare a cererii de rectificare şi a adeverinţei de însuşire emisă pentru imobilele contestate, semnată de primarul UAT.
(5)În cărţile funciare deschise ca urmare a înregistrării sistematice, pentru imobilele cu construcţii de tip condominiu, precum şi pentru imobilele aferente care le deservesc conform cotelor părţi, înscrierile active din cărţile funciare deschise conform înregistrării sporadice se vor prelua integral, fără modificarea cotelor deţinute.
(2)Prestatorul generează fişe de date pentru toate imobilele. Fişa de date a imobilului conţine informaţii precum:
a)denumirea UAT;
b)numărul sectorului cadastral;
c)identificatorul imobilului;
d)datele de identificare ale deţinătorului imobilului;
e)informaţii despre imobil;
e1)menţiuni cu privire la adresa electronică, adresa poştală şi numărul de telefon al deţinătorilor;
f)numele, prenumele şi semnătura operatorului care a cules datele.
(5)Fişele întocmite pentru posesori, cele ale imobilelor din sectoarele cadastrale cu privire la care s-a constatat un deficit de suprafaţă la nivel de sector, precum şi cele aferente imobilelor pentru care se intabulează dreptul de proprietate în favoarea actualilor deţinători ai construcţiilor, în lipsa actelor de proprietate, trebuie să fie semnate în mod obligatoriu de posesori/titulari ai dreptului de proprietate precum şi de persoana fizică autorizată în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei, în calitate de Prestator sau reprezentant al Prestatorului.
(10)În vederea comunicării datelor privitoare la imobile conform Anexei nr. 18, cu ocazia efectuării interviurilor la teren, Prestatorul va completa Fişa de date cu informaţiile privind adresa poştală, adresa electronică şi numărul de telefon al deţinătorilor.
(4)Imobilul cu deţinător neidentificat este acel imobil pentru care nici o instituţie implicată nu poate să pună la dispoziţie informaţiile sau evidenţele necesare pentru identificarea deţinătorului. Pentru imobilele ai căror proprietari, posesori sau alţi deţinători legali nu au fost identificaţi, se notează în partea a II-a a cărţii funciare menţiunea proprietar neidentificat, fără a fi intabulat dreptul de proprietate.
(5)În fişa de date a imobilului pentru care nu a fost identificat deţinătorul, la punctul 3, Proprietatea/Posesia, în a doua coloană se menţionează textul "Proprietar neidentificat".
(7)În cazul lucrărilor executate la nivel de sector cadastral, pentru imobilele situate în regiunile de carte funciară supuse Decretului-Lege nr. 115/1938 pentru unificarea dispoziţiunilor privitoare la cărţile funciare, Prestatorul va face identificarea imobilelor situate în intravilan şi în extravilanul necooperativizat cu numerele topografice din cărţile funciare vechi. În cazul extravilanului necooperativizat, identificarea se va face dacă aceasta este posibilă potrivit documentelor puse la dispoziţie. Identificarea cu cărţile funciare vechi se va face şi pentru imobilele cu construcţii din extravilanul cooperativizat. În cazul în care imobilul identificat în cadrul lucrărilor de înregistrare sistematică se suprapune parţial cu un număr topografic, în cuprinsul fişierului.cgxml, la introducerea datelor despre imobil, în secţiunea asociată părţii I a cărţii funciare, în tag-ul "Observaţii/Referinţe" se menţionează textul "parte din nr. topografic.
În cazul lucrărilor executate la nivel de întreg UAT dispoziţiile de mai sus nu sunt aplicabile.
(9)În cazul imobilelor înscrise în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară conform înregistrării sporadice, nu este obligatorie completarea de către Prestator în documentele tehnice a datelor privind codul numeric personal ori codul unic de înregistrare, dacă acestea nu existau în sistem. Menţiunile prevăzute la alin. (6) se aplică în mod corespunzător.
(7)În cazul imobilelor înregistrate în cartea funciară anterior demarării lucrărilor de înregistrare sistematică, cu privire la care există acte juridice neînscrise, Prestatorul va actualiza informaţiile privind imobilele, conform actelor juridice puse la dispoziţie. Prestatorul are obligaţia de a analiza actele juridice puse la dispoziţie, care fac dovada transmisiunilor succesive ale drepturilor cu privire la imobilele în cauză.
(12)În cazul imobilelor înscrise în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară cu privire la care Prestatorul constată existenţa mai multor acte juridice potrivit cărora dreptul de proprietate aparţine unor titulari diferiţi, în fişierul cgXML aferent imobilului în cauză se notează existenţa situaţiei juridice a suprapunerii de acte juridice, cu menţinerea proprietarului înscris.
(13)În cazul imobilelor înscrise în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară cu menţiunea "Imobil înregistrat cu suprapunere reală cu imobilul cu nr. cadastral ............/înscris în Cartea Funciară nr. ..........", în lucrarea de cadastru sistematic vor fi preluate înscrierile active din cele 2 cărţi funciare sporadice şi afectate de suprapunerea reală, iar la fişierul .cgXML aferent imobilului din cadastru sistematic se notează existenţa situaţiei juridice a suprapunerii reale, cu menţinerea tuturor proprietarilor înscrişi şi se va asocia numărul cărţii funciare care a fost deschisă prima.
d)imobilelor din unităţile administrativ-teritoriale pentru care au fost emise procesele-verbale de punere în posesie;
e)imobilelor cu privire la care au fost emise titluri de proprietate şi a fost identificat un posesor, caz în care se va nota posesia asupra acestora, cu înscrierea prealabilă a titlului de proprietate în partea a II-a a cărţii funciare.
(2)Persoana care nu deţine acte de proprietate asupra imobilului, dar posedă imobilul sub nume de proprietar, poate fi înscrisă în documentele tehnice ale cadastrului ca posesor de fapt, în baza identificării efectuate de către Prestator şi cel puţin un reprezentant al UAT sub condiţia prezentării următoarelor documente:
a)fişa de date a imobilului semnată de către posesorul imobilului şi de persoana fizică autorizată în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei, în calitate de Prestator sau reprezentant al Prestatorului, care efectuează lucrările de înregistrare sistematică;
b)adeverinţa eliberată de autorităţile administraţiei publice locale, care atestă faptul că:
(i)posesorul este cunoscut că deţine imobilul sub nume de proprietar;
(ii)imobilul nu face parte din domeniul public sau nu a fost înscris în evidenţe ca fiind în domeniul privat al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale;
c)copia înscrisului care atestă faptul posesiei, dacă există.
(21)În situaţia terenurilor din extravilan ce fac obiectul înregistrării sistematice, care se suprapun cu limitele fondului forestier înscrise în amenajamentele silvice, în documentele tehnice se va înscrie posesia de fapt, în favoarea posesorului terenului respectiv, cu condiţia prezentării următoarelor documente:
a)fişa de date a imobilului semnată de către deţinător şi de persoana fizică autorizată în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei, în calitate de Prestator sau reprezentant al Prestatorului care efectuează lucrările de înregistrare sistematică;
b)adeverinţa eliberată de autorităţile administraţiei publice locale, în care se va menţiona poziţia din Registrul agricol în care figurează înregistrat deţinătorul imobilului, precum şi faptul că nu face parte din domeniul public sau nu a fost înscris în evidenţele Registrului agricol ca fiind în domeniul privat al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale;
c)nota de constatare întocmită pe baza datelor din teren de către reprezentanţii ocolului silvic care administrează fondul forestier, împreună cu proprietarul terenului şi persoana autorizată să efectueze lucrările de înregistrare sistematică, care să ateste faptul că nu sunt litigii cu privire la hotarul dintre cele două proprietăţi.
(22)În cazul imobilelor terenuri primite la schimb în baza decretelor de expropriere se va înscrie posesia în favoarea posesorului, sub condiţia prezentării următoarelor documente:
a)fişa de date a imobilului semnată de către deţinător şi de persoana fizică autorizată în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei, în calitate de Prestator sau reprezentant al Prestatorului care efectuează lucrările de înregistrare sistematică;
b)adeverinţa eliberată de autorităţile administraţiei publice locale, în care se va menţiona:
(i)poziţia din Registrul agricol în care figurează înregistrat deţinătorul imobilului;
(ii)decretul de expropriere în baza căruia s-a realizat schimbul de terenuri.
(23)În cazul imobilelor terenuri primite ca urmare a actului/măsurii de strămutare se va înscrie posesia în favoarea posesorului, sub condiţia prezentării următoarelor documente:
a)fişa de date a imobilului semnată de către deţinător şi de persoana fizică autorizată în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei, în calitate de Prestator sau reprezentant al Prestatorului care efectuează lucrările de înregistrare sistematică;
b)adeverinţa eliberată de autorităţile administraţiei publice locale, în care se va menţiona:
(i)poziţia din Registrul agricol în care figurează înregistrat deţinătorul imobilului;
(ii)actul de strămutare, dacă unitatea administrativ-teritorială identifică un astfel de act;
(iii)declaraţia autentică pe propria răspundere a posesorului cu privire la faptul strămutării.
(3)Dispoziţiile alin. (1) sunt aplicabile şi imobilelor din regiunile supuse prevederilor Decretului-Lege nr. 115/1938 pentru unificarea dispoziţiilor privitoare la cărţile funciare, în cazul în care proprietarii înscrişi în cărţile funciare nu sunt identificaţi cu ocazia realizării interviurilor la teren, dar există posesori, caz în care în fişele de date ale imobilelor şi în documentele tehnice se înscriu posesorii.
(4)În aplicarea prevederilor alin. (3) în cărţile funciare deschise din oficiu, se va nota posesia de fapt în favoarea posesorilor publicaţi şi necontestaţi ori cu privire la care contestaţiile au fost respinse.
(9)În cazul imobilelor ai căror proprietari, posesori sau alţi detentori precari, astfel cum sunt definiţi la art. 918 din Codul civil, nu pot fi identificaţi cu ocazia efectuării din oficiu a lucrărilor de înregistrare sistematică, precum şi în lipsa documentelor prevăzute la alin. (2) cu privire la calitatea de posesor, în cuprinsul fişierelor cgXML, în tag-ul < identified >, aferent tag-ului părinte < person >, se va trece valoarea 'false'. În cartea funciară se notează în partea a II-a menţiunea proprietar neidentificat, fără a se intabula dreptul de proprietate.
SUBSECŢIUNEA 4:1.3.4.4. Stabilirea destinaţiei şi a categoriei de folosinţă
Art. 351
(1)Destinaţiile şi categoriile de folosinţă ale parcelelor se stabilesc în conformitate cu realitatea din teren şi se înscriu cu denumirile stabilite de Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Limitele acestora se stabilesc prin măsurători expeditive.
(2)Potrivit Legii, situaţia reflectată în documentele tehnice cadastrale se prezumă a fi în concordanţă cu situaţia tehnică şi juridică reală până la proba contrară şi în consecinţă, se va înscrie categoria de folosinţă actuală din teren.
Art. 36
Documentele tehnice ale cadastrului se întocmesc pe sectoare cadastrale şi evidenţiază situaţia tehnică şi juridică reală, constatată de Prestator cu ocazia desfăşurării lucrărilor sistematice de cadastru. Prin excepţie, Opisul alfabetic al titularilor drepturilor reale de proprietate, al posesorilor şi al altor deţinători se întocmeşte la nivel de livrare.
(3)În situaţia în care în termenul stabilit, primarul nu răspunde solicitării Prestatorului privind contrasemnarea documentelor tehnice, situaţia reflectată de acestea se prezumă a fi în concordanţă cu situaţia tehnică şi juridică reală, până la proba contrară.
Art. 38
Livrările se predau pe suport electronic.
Pe eticheta suportului se menţionează:
- Lucrări de înregistrare sistematică UAT......, livrare parţială nr. ..../sectorul/sectoarele cadastrale.........;
- Documente tehnice ale cadastrului spre publicare
Structura de directoare utilizată la predare este prezentată în Anexa nr. 6.
(1)Documentaţia în vederea publicării documentelor tehnice ale cadastrului, întocmită pe sectoare cadastrale, se predă în formatele, în numărul de exemplare şi cu respectarea celor menţionate în tabelul de mai jos.
Sublivrarea - Plan cadastral al intravilanului*
_______
*Sublivrarea Plan cadastral al intravilanului poate fi efectuată oricând pe parcursul Activităţii "Derularea lucrărilor de specialitate". Conţinutul Planului cadastral al intravilanului este prezentat în Anexa nr. 1A.
Nr. crt. | Livrabil | Format/nr. exemplare |
Format digital | ||
1 | Plan cadastral al intravilanului | .tiff georeferenţiat, .shp sau .dxf |
Sublivrarea - Documente tehnice ale cadastrului spre publicare
Nr. crt. | Livrabil | Format/nr. exemplare | |
Format hârtie | Format digital | ||
1 | Adeverinţa privind contrasemnarea documentelor, după caz | 1 ex. | |
2 | Raportul tehnic cu descrierea lucrărilor efectuate, inclusiv a campaniei de informare publică realizate | nu | |
3 | Avizul emis de CNC pentru ortofotoplanul întocmit de Prestator, dacă este cazul | nu | |
4 | Fişele de date ale imobilelor | 1 ex.*) | .pdf**) |
5 | Actele colectate în cadrul lucrărilor sistematice de cadastru | 1 ex*) | .pdf**) |
6 | Fişierele .cgxml | nu | .xml**) |
7 | Registrul cadastral al imobilelor | nu. | |
8 | Opisul alfabetic al titularilor drepturilor reale de proprietate, al posesorilor şi al altor deţinători | nu. | .pdf, .xls |
9 | Planurile cadastrale | nu | pdf, .shp, sau .dxf |
10 | Planul sectoarelor cadastrale (pentru lucrările efectuate la nivel de UAT) | nu | pdf., .shp sau .dxf |
*)Fişele de date ale imobilelor se vor preda în format analogic doar în cazul în care este obligatorie semnarea acestora de către proprietar/posesor; titlurile de proprietate puse la dispoziţia Prestatorului de către OCPI, în format electronic (.pdf), având inserată sigla ANCPI (watermark) nu se vor preda în format analogic
**)Fişierele .cgxml şi .pdf asociate se încarcă de Prestator în aplicaţia informatică pe baza user-ului şi a parolei anterior solicitate oficiului teritorial. Acestea nu se predau pe suporturi fizice.
(2)Prestatorul are obligaţia introducerii informaţiilor grafice şi textuale aferente sectoarelor cadastrale rezultate din măsurători în secţiunea dedicată acestora din sistemul informatic. Un sector cadastral încărcat în aplicaţia informatică se consideră complet atunci când este format din toate imobilele care acoperă suprafaţa acestuia, fără suprapuneri sau goluri între geometrii, inclusiv geometria sectorului cadastral.
(4)Exceptând fişierele .cgxml şi .pdf asociate, livrabilele care se predau în format digital vor fi semnate cu semnătură electronică calificată, bazată pe un certificat digital care întruneşte condiţiile de validitate potrivit Legii nr. 214/2024 privind utilizarea semnăturii electronice, a mărcii temporale şi prestarea serviciilor de încredere bazate pe acestea. Utilizarea semnăturii electronice calificate exclude aplicarea ştampilei Prestatorului şi semnăturii olografe pe documentele tipărite, cu excepţia Fişelor de date ale imobilelor cu posesori, Fişelor de date aferente imobilelor din sectoarele cadastrale cu deficit de suprafaţă pentru care există consimţământul titularilor la diminuarea suprafeţelor, precum şi cele aferente imobilelor pentru care se intabulează dreptul de proprietate în favoarea actualilor deţinători ai construcţiilor, în lipsa actelor de proprietate, caz în care fişele de date vor fi semnate olograf de posesori/proprietari şi de persoana fizică autorizată în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei, în calitate de Prestator sau de reprezentant al Prestatorului.
(7)Documentele tipărite se predau în dosare care conţin aproximativ 100 de file, ordonate crescător după ID imobil. Pe fiecare dosar se menţionează numele UAT-ului, numărul sectorului cadastral, numărul livrării, după caz şi intervalul ID conţinut. Ordinea documentelor tipărite trebuie să fie identică cu cea din fişierul.pdf.
(2)Prestatorul are responsabilitatea de a verifica periodic evidenţele OCPI prin intermediul funcţionalităţilor sistemului integrat de cadastru şi carte funciară şi de a integra noile date cu privire la imobile, în documentele tehnice ale cadastrului. Ultima verificare în scopul actualizării se face cu cel mult 5 zile lucrătoare înainte de data predării Livrării - "Documente tehnice ale cadastrului spre publicare" ori a livrării parţiale, după caz. OCPI va comunica Prestatorului orice modificări sau completări ale documentelor predate, apărute pe parcursul realizării lucrărilor de înregistrare sistematică (de exemplu: anularea/modificarea unor titluri de proprietate, modificări ale limitelor UAT conform hotărârilor judecătoreşti etc.).
(1)A doua zi lucrătoare după primirea procesului-verbal de acceptanţă, OCPI transmite Primăriei solicitarea pentru stabilirea datei publicării documentelor tehnice. Primăria va stabili în maxim 2 zile lucrătoare data începerii afişării publice a documentelor tehnice pe care o transmite la OCPI cu cel puţin 5 zile înainte de data începerii perioadei de afişare publică, iar acesta din urmă o comunică în scris ANCPI, prestatorului şi Achizitorului, atunci când acesta nu este primăria.
(3)În cazul în care Achizitorul este ANCPI, publicarea anunţului prealabil este asigurată de OCPI.
(2)Similar primei etape a campaniei de informare, materialele informaţionale vor fi puse la dispoziţia Prestatorului de către Achizitor, în condiţiile prevăzute la art. 15.
(3)La finalizarea activităţii se va încheia un proces-verbal, semnat de către reprezentanţii UAT şi ai Prestatorului, care atestă parcurgerea acestei etape de informare şi cantităţile materialelor informaţionale folosite. Procesul verbal va fi inclus în Livrarea "Documente tehnice ale cadastrului finale.
Art. 46
(1)OCPI organizează împreună cu primăria activitatea de publicare a documentelor tehnice, la sediul stabilit în acest scop şi pune la dispoziţia primăriei datele despre imobil, în format digital şi analogic, conform Anexei nr. 18 spre a fi comunicate deţinătorilor. De asemenea, datele privitoare la imobile conform Anexei nr. 18 sunt afişate de OCPI pe site-ul ANCPI: www.ancpi.ro.
(2)În scopul unei mai bune informări a deţinătorilor, anterior publicării, datele privitoare la imobile conform Anexei nr. 18 sunt comunicate acestora potrivit menţiunilor din Registrul cadastral al imobilelor prin grija Primăriei.
(2)Cererile de rectificare însoţite de înscrisurile doveditoare pot fi transmise la sediul primăriei prin poştă sau curier, ori prin mijloace electronice, sau formulate în sistemul informatic, caz în care certificarea nealterării conţinutului înscrisurilor doveditoare odată cu redarea pe suportul informatic, va fi făcută de către deponent prin semnătură electronică calificată.
Art. 49
(1)Soluţionarea cererilor de rectificare se realizează de către Comisia de soluţionare a cererilor de rectificare formată din reprezentanţi ai OCPI, ai UAT şi ai Prestatorului, desemnaţi pentru îndeplinirea acestor atribuţii.
(2)Comisia de soluţionare a cererilor de rectificare (denumită în continuare comisie) se constituie prin decizie a directorului OCPI cu cel puţin 5 zile înainte de data stabilită pentru afişarea documentelor tehnice ale cadastrului spre publicare. Comisia este formată din membri titulari şi membri supleanţi, din partea Primăriei, OCPI şi Prestatorului. Procesele-verbale de soluţionare a contestaţiilor vor fi redactate de oricare dintre membrii comisiei.
(3)Participarea reprezentanţilor desemnaţi la activitatea comisiei este obligatorie. Primarul UAT, Prestatorul şi directorul OCPI sunt responsabili pentru desemnarea de reprezentanţi în comisie şi pentru asigurarea prezenţei acestora la activitatea comisiei.
(4)Comisia îşi desfăşoară activitatea la sediul oficiului teritorial şi/sau la sediul primăriei unităţii administrative-teritoriale.
(5)Activitatea comisiei se desfăşoară până la data la care vor fi emise şi comunicate, potrivit legii, toate procesele-verbale de soluţionare a cererilor de rectificare/contestaţiilor.
(6)Comisia se convoacă prin mijloace electronice şi/sau telefonic la sediul primăriei sau la sediul OCPI de către directorul OCPI, ori de câte ori este nevoie.
(7)Atribuţiile comisiei de soluţionare a cererilor de rectificare sunt următoarele, dar fără a se limita la acestea:
- acordarea lămuririlor necesare contestatarilor;
- înregistrarea cererilor de rectificare şi a contestaţiilor;
- marcarea imobilelor contestate în documentele cadastrale;
- analiza documentelor depuse de contestatari;
- verificarea în teren a imobilelor contestate, dacă se consideră necesar;
- întocmirea procesului-verbal de soluţionare a cererilor de rectificare;
- întocmirea unui tabel centralizator, care conţine imobilele care trebuie rectificate sau actualizate de către Prestator.
(8)Înregistrarea cererilor de rectificare se va face într-un registru ţinut în format letric sau digital, întocmit în acest scop, ce cuprinde rubricile: data depunerii cererii, numele şi prenumele contestatarului, adresa acestuia, identificatorul imobilului contestat din documentele tehnice publicate, obiectul cererii, numele posesorului contestat, după caz, şi eventuale menţiuni.
(9)Separat de registrul cererilor de rectificare se va ţine un registru care conţine numele persoanelor care s-au prezentat pentru verificarea informaţiilor înregistrate în documentele tehnice publicate cu privire la imobilele pe care acestea le deţin, data prezentării, identificatorul imobilului verificat/sectorul cadastral, semnătura persoanei şi eventuale menţiuni.
(10)Completarea registrului menţionat la alin. (9) este atribuţia membrului desemnat de către primarul unităţii administrativ-teritoriale în Comisia de soluţionare a cererilor de rectificare.
(11)Verificarea informaţiilor înregistrate se realizează prin consultarea documentelor tehnice ale cadastrului, precum şi prin punerea la dispoziţia persoanelor interesate, prin intermediul reprezentanţilor UAT, a datelor despre imobil.
(12)Soluţionarea cererilor de rectificare se realizează în perioada afişării publice, dar nu mai târziu de 90 de zile de la data finalizării perioadei de afişare. Cererile de rectificare se soluţionează cu votul majorităţii absolute a membrilor Comisiei, respectiv cu votul a jumătate plus unu din totalul membrilor titulari.
(13)Cererile de rectificare se soluţionează prin proces-verbal care se comunică în condiţiile Codului de procedură civilă. Modelul procesului-verbal de soluţionare a cererilor de rectificare este prezentat în anexa nr. 9.
(14)Împotriva procesului-verbal se poate formula plângere la judecătoria în a cărei rază de competenţă se află imobilul, în termen de 15 zile de la comunicare.
(15)În cazul în care soluţionarea unei cereri de rectificare implică modificări şi ale altor imobile, datele asociate acestor imobile se actualizează sau se corectează, după caz. În aceste situaţii, prin procesul-verbal de soluţionare a cererii de rectificare, care se comunică tuturor părţilor implicate, se dispune actualizarea/corectarea datelor referitoare la imobilele afectate.
(16)Cererile de rectificare, actele doveditoare şi procesul-verbal de soluţionare a cererilor de rectificare se scanează (cu rezoluţia 200 dpi, alb-negru) şi se predau Prestatorului în format .pdf, în vederea actualizării documentelor tehnice şi a fişierelor .cgxml.
(17)Cererile de rectificare, procesul-verbal de soluţionare şi registrul cererilor de rectificare se arhivează împreună cu documentele tehnice ale cadastrului.
(1)Documentaţia întocmită pe sectoare cadastrale, se predă în formatele, în numărul de exemplare şi cu respectarea celor menţionate în tabelul de mai jos:
Livrarea -Documente tehnice ale cadastrului finale
Nr. crt. | Livrabil | Format analogic | Format digital |
1 | Cereri de rectificare, contestaţii, acte, procese verbale, etc. | nu | .pdf*) |
2 | Fişierele.cgxml | nu | .xml*) |
3 | Registrul cadastral al imobilelor | nu | |
4 | Opisul alfabetic al titularilor drepturilor reale de proprietate, al posesorilor şi al altor deţinători | nu | .pdf,.xls |
5 | Planurile cadastrale | nu | .tiff georeferenţiat, .shp, .pdf, .dxf |
6 | Planul sectoarelor cadastrale după caz** | nu | .tiff georeferenţiat, .shp, .pdf, .dxf |
7 | Proces verbal de realizare a campaniei de informare publică etapa 2 | nu |
*) Fişierele.cgxml şi.pdf asociate se încarcă de Prestator în aplicaţia informatică, pe baza user-ului şi a parolei anterior solicitate oficiului teritorial. Acestea nu se predau pe suporturi fizice.
**) Planul sectoarelor cadastrale se predă în cazul lucrărilor executate la nivel de UAT.
(5)Durata activităţilor în cadrul lucrărilor de înregistrare sistematică se stabileşte în funcţie de obiectul lucrărilor, conform Tabelelor nr. 1 şi 2.
1._
Tabel nr. 1 Activităţi pentru lucrări realizate la nivel de UAT
Nr. crt. | Descriere activitate | Responsabil de activitate | Durata estimată a activităţii (zile) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | Realizare Livrare 1 «Raport Preliminar» | Prestator | 25 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Verificarea şi recepţia Livrării 1 «Raport Preliminar» | Achizitor | 10 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Acceptanţă Livrare 1 «Raport Preliminar» | Achizitor | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Derularea lucrărilor de specialitate şi realizare Livrare 2, care conţine 2 sublivrări: Sublivrarea 2.1 - Plan cadastral al intravilanului Sublivrarea 2.2 - Documente tehnice ale cadastrului spre publicare | Prestator | 240-500 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Verificarea şi recepţia Livrării 2, care include: - Verificarea şi recepţia Sublivrării 2.1 - Plan cadastral al intravilanului - Verificarea şi recepţia Sublivrării 2.2 - Documente tehnice ale cadastrului spre publicare | OCPI | 10 40-100 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Acceptanţa - Sublivrării 2.1 - Plan cadastral al intravilanului - Sublivrării 2.2 - Documente tehnice ale cadastrului spre publicare | Achizitor | 5 5/livrare/livrare parţială | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Pregătirea publicării documentelor tehnice ale cadastrului | Primărie, OCPI | 7 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Publicarea documentelor tehnice ale cadastrului şi primirea cererilor de rectificare | Primărie, OCPI | 60 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Soluţionarea cererilor de rectificare | OCPI, Prestator, UAT prin reprezentanţi desemnaţi în Comisia de soluţionare a cererilor de rectificare | 90 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
10 | Actualizarea documentelor tehnice în urma soluţionării cererilor de rectificare şi realizare Livrare 3 «Documente tehnice ale cadastrului finale» | Prestator | 30 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
11 | Verificarea şi recepţia Livrării 3 «Documente tehnice ale cadastrului finale» | OCPI | 25 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
12 | Acceptanţa Livrării 3 «Documente tehnice ale cadastrului finale» | Achizitor | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2._
Tabel nr. 2 Activităţi pentru lucrări realizate pe sectoare cadastrale
Nr. crt. | Descriere activitate | Responsabil de activitate | Durata estimată a activităţii (zile) | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Lucrări realizate la nivel de sector cadastral pentru un număr estimat de 2.500 de imobile | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
1 | Derularea lucrărilor de specialitate | Prestator | 60-220 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
2 | Verificarea şi recepţia Livrării - «Documente tehnice ale cadastrului spre publicare» | OCPI | 50 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
3 | Acceptanţa Livrării - «Documente tehnice ale cadastrului spre publicare» | Achizitor | 7 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
4 | Pregătirea publicării documentelor tehnice ale cadastrului | Primărie, OCPI | 10 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
5 | Publicarea documentelor tehnice ale cadastrului şi primirea cererilor de rectificare | OCPI cu sprijinul Prestatorului şi reprezentantului UAT | 60 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
6 | Soluţionarea cererilor de rectificare | OCPI, Prestator, UAT prin reprezentanţi desemnaţi în Comisia de soluţionare a cererilor de rectificare | 90 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
7 | Actualizarea documentelor tehnice în urma soluţionării cererilor de rectificare şi întocmirea «Documentelor tehnice ale cadastrului finale» | Prestator | 25 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
8 | Verificarea şi recepţia Livrării - «Documente tehnice ale cadastrului finale» | OCPI | 15 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
9 | Acceptanţa Livrării - «Documente tehnice ale cadastrului finale» | Achizitor | 7 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
(6)În cazul lucrărilor realizate la nivel de UAT, Sublivrarea 2.1 poate fi predată oricând în perioada "Derulării lucrărilor de specialitate". Sublivrarea 2.2 poate conţine livrări parţiale sau poate fi predată integral. Se pot efectua livrări parţiale, în funcţie de suprafaţa contractată a UAT, după cum urmează:
a)până la 3.000 ha: maxim 4 livrări parţiale
b)3.001 ha - 6.000 ha: maxim 5 livrări parţiale
c)6.001 ha - 9.000 ha: maxim 6 livrări parţiale
d)9.001 ha - 15.000 ha: maxim 8 livrări parţiale
e)peste 15.000 ha: maxim 10 livrări parţiale
Livrările parţiale trebuie să conţină sectoare cadastrale adiacente.
(7)Pentru fiecare livrare parţială Prestatorul stabileşte durata activităţii "Derularea lucrărilor de specialitate" astfel încât perioada totală pentru realizarea lucrărilor de specialitate aferente livrărilor parţiale nu depăşească perioada ofertată şi precizată în contract.
(8)Fiecare livrare parţială va include toate livrabilele prevăzute la capitolul 1.3.5.2. Livrabile.
Durata activităţii de verificare şi recepţie pentru 1 livrare/livrări parţiale va fi stabilită în concordanţă cu suprafaţa contractată:
- până la 3.000 ha: maxim 40 de zile, indiferent dacă se efectuează o singură livrare sau mai multe livrări parţiale (maxim 4);
- 3001 ha - 6.000 ha: maxim 50 de zile, indiferent dacă se efectuează o singură livrare sau mai multe livrări parţiale (maxim 5);
- 6001 ha - 9.000 ha: maxim 60 de zile, indiferent dacă se efectuează o singură livrare sau mai multe livrări parţiale (maxim 6);
- 9001 ha - 15.000 ha: maxim 80 de zile, indiferent dacă se efectuează o singură livrare sau mai multe livrări parţiale (maxim 8);
- peste 15.000 ha: maxim 100 de zile, indiferent dacă se efectuează o singură livrare sau mai multe livrări parţiale (maxim 10).
(9)Publicarea documentelor tehnice se realizează după emiterea procesului-verbal de acceptanţă a ultimei livrări parţiale din Livrarea 2.2.
(10)Durata de realizare a unei livrări include şi zilele în care lucrarea este la prestator pentru refaceri şi tipărirea documentelor.
(11)În cazul lucrărilor realizate la nivel de UAT, pentru Livrarea 1 durata de realizare se calculează de la data semnării contractului de prestări servicii. Pentru Livrarea 2 durata de realizare se calculează de la data comunicării Procesului-verbal de acceptanţă a Livrării 1. Pentru Livrarea 3 durata de realizare se calculează de la data comunicării tuturor Proceselor verbale de soluţionare a cererilor de rectificare/contestaţiilor.
(12)În cazul lucrărilor realizate la nivel de sector cadastral, pentru Livrarea 1 durata de realizare se calculează de la data semnării contractului de prestări servicii. Pentru Livrarea 2 durata de realizare se calculează de la data comunicării tuturor Proceselor verbale de soluţionare a cererilor de rectificare/contestaţiilor.
(13)Valorile estimate din tabelul nr. 1 şi 2 se referă la intervalul maxim de zile alocat unei activităţi, exceptând durata publicării documentelor tehnice ale cadastrului. Perioada specifică pentru fiecare UAT/sector este prevăzută în contract.
(14)Durata estimată pentru activitatea de verificare şi recepţie aferentă fiecărei livrări, prevăzută în tabelele nr. 1 şi 2, se calculează de la data predării livrării/livrării parţiale, după caz, şi nu include zilele aferente verificării şi recepţiei documentelor redepuse ca urmare a deficienţelor constatate de Comisia de recepţie.