Capitolul 1 - Specificaţii tehnice pentru realizarea lucrărilor de înregistrare sistematică a imobilelor în Sistemul integrat de cadastru şi carte funciară - Regulament din 2020 privind realizarea, verificarea şi recepţia lucrărilor sistematice de cadastru şi înscrierea din oficiu a imobilelor în cartea funciară

M.Of. 56 bis

În vigoare
Versiune de la: 30 Decembrie 2024
CAPITOLUL 1:Specificaţii tehnice pentru realizarea lucrărilor de înregistrare sistematică a imobilelor în Sistemul integrat de cadastru şi carte funciară
Art. 2: Definiţii/Acronime/Abrevieri
Achizitor - Autoritatea/Instituţia publică ce are calitatea de Autoritate Contractantă în cadrul procedurii de achiziţie a lucrărilor de înregistrare sistematică
ANCPI - Agenţia Naţională de Cadastru şi Publicitate Imobiliară
BI - Buletin de Identitate
CF - Carte Funciară
.cgxml - Structura XML definită de ANCPI pentru reprezentarea datelor tehnice şi juridice (textuale şi grafice) aferente imobilelor, utilizată în realizarea lucrărilor de înregistrare sistematică
CI - Carte de Identitate
CNP - Cod Numeric Personal
CUI - Cod Unic de Înregistrare
CNC - Centrul Naţional de Cartografie
Contract - atunci când nu este precizat altfel, termenul contract folosit în cadrul prezentelor specificaţii tehnice face referire la contractul încheiat între achizitor şi prestator în scopul realizării lucrărilor de înregistrare sistematică a imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară;
DDAPT - Aplicaţia de management pentru titlurile de proprietate care conţine informaţii textuale preluate din titlurile de proprietate emise în baza legilor proprietăţii
Deţinător de imobil - Titularul dreptului de proprietate, al altor drepturi reale asupra acestuia sau cel care, potrivit legii civile, are calitatea de posesor
Documente tehnice - Documentele tehnice ale cadastrului
H.G. - Hotărârea Guvernului
ID - Identificatorul atribuit imobilului de către Prestator în cadrul lucrărilor de înregistrare sistematică. Acesta este unic la nivelul UAT şi reprezintă identificatorul sub care se regăseşte imobilul pe tot parcursul realizării lucrărilor de înregistrare sistematică
Imobil - Terenul cu sau fără construcţii, de pe teritoriul unei unităţi administrativ-teritoriale, care aparţine unuia sau mai multor proprietari şi se identifică printr-un număr cadastral unic
Lege - Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/13.03.1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare
Nr. cad. - Număr cadastral
Nr. top - Număr topografic
OCPI - Oficiul de Cadastru şi Publicitate Imobiliară
PAD - Documentaţia cadastrală întocmită pentru un singur imobil, cu atribuirea unui singur număr cadastral, conform Legii
Prestator - Persoana fizică sau juridică autorizată de ANCPI conform Regulamentului privind autorizarea şi recunoaşterea autorizării persoanelor fizice şi juridice în vederea realizării şi verificării lucrărilor de specialitate în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei pe teritoriul României, aprobat prin Ordinul directorului general al ANCPI nr. 107/29.03.2010, cu modificările şi completările ulterioare
Programul Naţional - Programul naţional de cadastru şi carte funciară
UAT - Unitatea administrativ-teritorială
UI - Unitatea individuală din construcţiile de tip condominiu

SUBCAPITOLUL 1:1.1. DATE GENERALE
SECŢIUNEA 1:1.1.1. Definirea lucrărilor sistematice de cadastru
Art. 3
Lucrările sistematice de cadastru presupun:
- identificarea imobilelor, măsurarea, descrierea şi înregistrarea lor în documentele tehnice cadastrale, reprezentarea acestora pe planuri cadastrale, precum şi stocarea datelor pe suporturi informatice;
- identificarea proprietarilor, a posesorilor şi a altor deţinători de imobile, înregistrarea în documentele tehnice şi stocarea pe suporturi informatice a datelor de identificare ale acestora în vederea înscrierii în cartea funciară;
- afişarea publică a rezumatelor obţinute în urma executării lucrărilor de înregistrare sistematică, rectificarea erorilor semnalate şi deschiderea noilor cărţi funciare.
SECŢIUNEA 2:1.1.2. Instituţii implicate
Art. 4
(1)ANCPI este autoritatea responsabilă pentru implementarea Programului Naţional, program ce are ca scop înregistrarea gratuită a imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, realizarea planului cadastral al imobilelor şi deschiderea cărţilor funciare la nivelul tuturor UAT-urilor.
(2)OCPI coordonează la nivel local activităţile de înregistrare sistematică şi colaborează cu unitatea administrativ-teritorială pentru buna desfăşurare a activităţilor de înregistrare sistematică. Prin intermediul personalului de specialitate, OCPI participă la realizarea lucrărilor, respectiv: monitorizează şi verifică activitatea Prestatorului în teren, verifică şi recepţionează documentele tehnice întocmite de către Prestator, organizează publicarea documentelor tehnice cu sprijinul primăriei, participă prin reprezentanţi în Comisia de soluţionare a cererilor de rectificare formulate în perioada publicării documentelor tehnice. Prin biroul de cadastru şi publicitate imobiliară în evidenţa căruia se află UAT, OCPI deschide cărţile funciare şi transmite UAT extrasele de carte funciară rezultate în urma înregistrării imobilelor în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară, în vederea comunicării lor.

(3)Conform Legii, primarul UAT are obligaţia să înştiinţeze prin orice mijloc de publicitate pe deţinătorii imobilelor cu privire la obligaţiile pe care aceştia le au în desfăşurarea lucrărilor sistematice de cadastru, şi anume: să permită accesul Prestatorului în vederea executării măsurătorilor, să prezinte actele de proprietate echipelor care realizează interviurile, să participe la identificarea limitelor imobilelor, să verifice informaţiile privitoare la imobilele pe care le deţin, în etapa de publicare a rezultatelor. Prin compartimentele de resort din cadrul aparatului de specialitate, primarul pune la dispoziţia Prestatorului informaţiile şi evidenţele deţinute de primărie, prin eliberarea de certificate sau orice alte documente necesare realizării lucrării de înregistrare sistematică. Primarul contrasemnează documentele tehnice cadastrale, anterior recepţionării lor de către comisia de recepţie stabilită în acest scop la nivelul OCPI, în vederea însuşirii tuturor datelor cu privire la terenuri şi construcţii şi pentru eliminarea procedurilor administrative de emitere a unor certificate confirmative. Contrasemnarea documentelor tehnice poate fi efectuată şi prin emiterea unei adeverinţe care să confirme însuşirea de către primar a informaţiilor cuprinse în documentele tehnice cadastrale. Primarul desemnează reprezentanţi în Comisia de soluţionare a cererilor de rectificare.

(4)Instituţia Prefectului în raza căreia sunt situate UAT-urile pe al căror teritoriu se desfăşoară lucrările de înregistrare sistematică, colaborează la realizarea lucrărilor. În calitate de reprezentant al Guvernului în teritoriu, prefectul are atribuţii de a asigura realizarea la nivelul judeţului a obiectivelor de interes naţional şi de îndeplinire a obiectivelor prevăzute în Programul Naţional.
SECŢIUNEA 3:1.1.3. Aspecte sociale cu incidenţa în desfăşurarea lucrărilor sistematice de cadastru
Art. 5
(1)În cadrul comunităţilor din UAT-ul care face obiectul lucrărilor de înregistrare sistematică, pot exista persoane care datorită stării de sănătate sau situaţiei civile, ar putea fi împiedicate în exprimarea drepturilor privitoare la imobilele pe care le deţin.
(2)Sunt considerate categorii de persoane vulnerabile: persoanele cu dizabilităţi, persoanele care nu ştiu să scrie ori să citească, persoanele în vârstă care nu se pot deplasa sau prezintă dificultăţi de vorbire, vedere, auz, persoanele din categoria minorităţilor etnice care nu cunosc limba română, persoanele puse sub interdicţie, persoanele condamnate la pedepse privative de libertate, alte categorii identificate cu ocazia realizării lucrărilor de înregistrare sistematică.
Art. 6
Prestatorul trebuie să acorde pe parcursul realizării lucrărilor o atenţie deosebită categoriilor menţionate mai sus şi să colaboreze cu primăria pentru a asigura participarea la lucrări a persoanelor aparţinând grupurilor vulnerabile.
SUBCAPITOLUL 2:1.2. OBIECTIVUL LUCRĂRILOR DE ÎNREGISTRARE SISTEMATICĂ ŞI DOCUMENTELE TEHNICE REZULTATE
SECŢIUNEA 1:1.2.1. Obiectivul lucrărilor de înregistrare sistematică
Art. 7
Obiectivul lucrărilor de înregistrare sistematică îl constituie înregistrarea în Sistemul Integrat de Cadastru şi Carte Funciară a tuturor imobilelor ce fac obiectul contractelor încheiate cu achizitorul.
Art. 8
Documentele tehnice ale cadastrului care se întocmesc în cadrul lucrărilor de înregistrare sistematică sunt:
a)planul cadastral - conţinutul planului cadastral este prezentat în Anexa nr. 1;
b)registrul cadastral al imobilelor - modelul registrului cadastral al imobilelor este prezentat în Anexa nr. 2;
c)opisul alfabetic al titularilor drepturilor reale de proprietate, al posesorilor şi al altor deţinători - modelul opisului alfabetic al titularilor drepturilor reale de proprietate, al posesorilor şi al altor deţinători este prezentat în Anexa nr. 3.
SECŢIUNEA 2:1.2.2. Informaţii generale necesare realizării lucrărilor de înregistrare sistematică
Art. 9
(1)Informaţiile şi datele necesare realizării lucrării de înregistrare sistematică, sunt puse la dispoziţia Prestatorului de către Achizitor, conform prevederilor legale.
Art. 10
OCPI pune la dispoziţia Prestatorului, informaţiile şi datele pe care le deţine cu privire la imobile, necesare realizării lucrărilor de înregistrare sistematică. Principalele date ce pot fi predate sunt:
a)limitele unităţii administrativ-teritoriale şi ale intravilanelor componente deţinute de către oficiul teritorial, utilizate în activitatea de recepţie a documentaţiilor cadastrale şi de înscriere în cartea funciară;
b)ortofotomozaicul corespunzător sectoarelor cadastrale sau unităţii administrativ-teritoriale în funcţie de obiectul lucrărilor;
c)planurile cadastrale/topografice;
d)planurile parcelare, avizate de către comisia locală de fond funciar şi recepţionate de către oficiul teritorial;
e)PAD-urile active provenite din înregistrarea sporadică;
f)baza de date a titlurilor de proprietate care conţine informaţii textuale din titlurile de proprietate emise în baza legilor proprietăţii şi fişierele .pdf extrase din baza de date a titlurilor de proprietate. Titlurile de proprietate vor fi puse la dispoziţia prestatorului în format electronic (format .pdf), având inserată sigla ANCPI (watermark);
g)baza de date a registrelor de transcripţiuni-inscripţiuni;
h)copii ale cărţilor funciare;
i)fişiere .cgxml cu informaţii din baza de date a sistemului integrat de cadastru şi carte funciară; j) date referitoare la reţeaua naţională geodezică (planimetrie, altimetrie);
k)alte documentaţii (hărţi de carte funciară, sisteme informaţionale specifice etc.);
l)planul sectoarelor cadastrale ce fac obiectul lucrărilor de înregistrare sistematică în format .dxf şi/sau .shp.
Art. 11
(1)Prestatorul are obligaţia să solicite în termen de cel mult 5 zile de la încheierea contractului de prestări servicii de înregistrare sistematică toate documentele necesare realizării lucrărilor, inclusiv dreptul de acces la baza de date a sistemului integrat de cadastru şi carte funciară gestionat de ANCPI. Termenul de predare a datelor de către OCPI este de cel mult 10 zile lucrătoare de la data înregistrării solicitării Prestatorului. Solicitarea ulterioară de către Prestator a unor documente nu prelungeşte termenul de prestare a serviciilor.

(2)Furnizarea datelor necesare realizării lucrărilor de înregistrare sistematică se face cu titlu gratuit, iar Prestatorul lucrărilor are obligaţia de a utiliza informaţiile şi datele primite doar în vederea realizării acestora.
(3)Fiecare predare se va consemna într-un proces-verbal de predare-primire, semnat de către reprezentanţii părţilor implicate.

(4)Prestatorul poate descărca datele disponibile din sistemul integrat de cadastru şi carte funciară în format .xml. În acest sens, pentru a avea acces la datele şi informaţiile puse la dispoziţie de ANCPI/OCPI, Prestatorul completează şi transmite către OCPI cererea de acces, angajamentul de confidenţialitate întocmit conform Anexei nr. 4 şi mandatul prin care acesta autorizează reprezentanţii care pot accesa online, în numele său, baza de date digitală pusă la dispoziţie de către ANCPI. În mandat se vor preciza numele, prenumele, codul numeric personal al reprezentanţilor şi va fi însoţit de copii ale cărţilor de identitate ale acestora. Fiecare reprezentant al Prestatorului va completa o cerere de acces la datele digitale.
Art. 12
Prestatorul este responsabil de îndeplinirea cerinţelor privind informarea persoanelor ale căror date cu caracter personal se colectează şi prelucrează în cadrul procesului de înregistrare sistematică, conform prevederilor legale pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor
SUBCAPITOLUL 3:1.3. ETAPELE DE REALIZARE A LUCRĂRILOR DE ÎNREGISTRARE SISTEMATICĂ
Art. 13
(1)Informaţiile privind începerea lucrărilor de înregistrare sistematică se vor aduce la cunoştinţa publică de către ANCPI, pe pagina de internet special creată. Anunţul va cuprinde identificarea şi reprezentarea grafică a UAT-ului şi a sectorului/sectoarelor cadastrale în care se desfăşoară lucrările.
(2)În vederea publicării anunţului, entitatea interesată comunică OCPI adresa privind solicitarea pentru aducerea la cunoştinţă publică pe pagina de internet special creată de ANCPI, a sectorului/sectoarelor cadastrale în care se derulează lucrări de înregistrare sistematică. OCPI va analiza solicitarea UAT în raport cu prevederile contractului de servicii şi va întocmi planul cu reprezentarea grafică a limitei unităţii administrativ-teritoriale şi a sectorului/sectoarelor cadastrale în care se desfăşoară lucrări, care va fi publicat pe pagina de internet a ANCPI.

SECŢIUNEA 1:1.3.1. Campania de informare publică privind începerea lucrărilor
Art. 14
(1)Campania de informare publică la nivel local se realizează de către Prestator cu sprijinul primăriei, anterior începerii lucrărilor de teren şi se va desfăşura inclusiv pe toată perioada derulării acestora.
(2)În cadrul campaniei de informare publică locală Prestatorul realizează:
a)analiza situaţiei la nivelul UAT/sectoarelor cadastrale în ceea ce priveşte particularităţile locale din punctul de vedere al nevoilor de informare. În acest sens, Prestatorul împreună cu primăria evaluează condiţiile şi cerinţele executării unei campanii de informare care să sprijine derularea lucrărilor de înregistrare sistematică;
b)derularea campaniei de informare publică locală.
Art. 15
Achizitorul va pune la dispoziţia Prestatorului modelul materialelor informaţionale (pliante şi postere), după semnarea contractului. Caracteristicile tehnice ale materialelor informaţionale, precum şi cantităţile neclare vor fi stabilite de Achizitor. Înainte de tipărire, Prestatorul are obligaţia de a prezenta modelul final al materialelor publicitare, în format digital, în vederea aprobării acestora de către Achizitor.

Art. 16
(1)Prestatorul are obligaţia:
a)de a distribui pliantele şi de a afişa posterele în locuri vizibile (primărie, cămin cultural, biserică, şcoală, dispensar, poştă etc.) în perioada campaniei de informare, iar la finalizarea activităţii va încheia un proces-verbal, semnat de către reprezentanţii UAT şi ai Prestatorului, care atestă parcurgerea acestei etape de informare şi cantităţile materialelor informaţionale folosite;
b)de a organiza cu sprijinul primăriei întâlniri de informare cu cetăţenii, în funcţie de particularităţile UAT-ului şi de nevoile identificate (existenţa străinaşilor, aşezărilor informale, minorităţilor etnice etc.), iar la finalizarea activităţii va încheia un proces-verbal ce conţine date privind calendarul întâlnirilor realizate, inclusiv numărul participanţilor, probleme semnalate etc. La întâlnirile de informare vor fi invitaţi şi pot participa reprezentanţi ai OCPI şi/sau ANCPI.
(2)[textul din Art. 16, alin. (2) din capitolul 1, subcapitolul 3, sectiunea 1 a fost abrogat la 28-mai-2020 de punctul 6. din anexa 1 din Ordinul 1347/2020]
Art. 17
(1)În cazul în care lucrările de înregistrare sistematică se desfăşoară la nivel de UAT, Prestatorul are şi obligaţia de a organiza, cu ajutorul primăriei, cel puţin un punct de informare unde cetăţenii pot solicita explicaţii suplimentare. Organizarea punctelor de informare se realizează în aşa fel încât să se maximizeze participarea cetăţenilor la lucrările de cadastru.
(2)Punctele de informare funcţionează în perioada derulării Lucrărilor de teren şi în cele de pregătire a publicării şi respectiv de publicare a documentelor tehnice.
(3)Pentru a ţine seama de specificul fiecărei localităţi, în organizarea campaniei de informare locală pot fi implicaţi, mai ales în cadrul întâlnirilor or, formatori de opinie locali care au credibilitate în faţa oamenilor şi care pot influenţa comportamentul acestora (de exemplu: preotul, învăţătorii, personalul medical etc.).
(4)În localităţile în care sunt întâlnite situaţii particulare (populaţii minoritare care nu vorbesc limba română, cu grad scăzut de educaţie etc.), se au în vedere elemente de particularizare cum ar fi: includerea în echipele de promotori a unor persoane care vorbesc limba minorităţilor respective, extinderea numărului de întâlniri etc.
(5)Desfăşurarea campaniei de informare din această etapă, realizată la nivel de UAT/sectoare cadastrale, va fi descrisă în cadrul Raportului tehnic aferent Livrării - "Documente tehnice ale cadastrului spre publicare" în care se va menţiona numărul şi data Procesului-verbal care atestă parcurgerea etapei de informare şi cantităţile materialelor informaţionale folosite şi a Procesului-verbal ce conţine date privind calendarul întâlnirilor realizate.
În Raportul tehnic se vor include detalii legate de:
a)întâlnirile de informare cu cetăţenii: data, durata, număr de participanţi, număr de materiale informaţionale distribuite, cine a susţinut proiectul din partea autorităţilor, formatori de opinie care au participat şi susţinut campania, lista principalelor probleme ridicate;
b)activităţile de distribuire/afişare: număr de pliante/postere distribuite/afişate, de acţiuni de difuzare pe fiecare localitate din UAT, lista cu problemele întâmpinate în timpul difuzării;
c)după caz, activităţile desfăşurate în cadrul punctelor de informare: perioada în care a funcţionat punctul de informare, numărul de cetăţeni care au venit la punctul de informare, tipurile de activităţi desfăşurate: informare, consultaţii, lista cu problemele întâmpinate etc.;
d)lista cu alte probleme întâlnite şi modul în care au fost gestionate: întâlniri separate cu grupuri minoritare, persoane cu dizabilităţi etc.
La Raportul tehnic se vor anexa: Procesul-verbal care atestă parcurgerea etapei de informare şi cantităţile materialelor informaţionale folosite, Procesul-verbal ce conţine date privind calendarul întâlnirilor realizate, Procesele-verbale de şedinţă cu cetăţenii şi adresele de convocare a deţinătorilor în vederea identificării limitelor imobilelor. De asemenea, Procesele-verbale şi adresele de convocare vor fi comunicate către OCPI în ziua întocmirii.

(6)[textul din Art. 17, alin. (6) din capitolul 1, subcapitolul 3, sectiunea 1 a fost abrogat la 28-mai-2020 de punctul 8. din anexa 1 din Ordinul 1347/2020]
SECŢIUNEA 2:1.3.2. Activităţi preliminare şi derularea lucrărilor de specialitate
SUBSECŢIUNEA 0:
Art. 18
(1)Prestatorul analizează datele analogice şi digitale preluate, realizează deplasări la teren şi stabileşte modalitatea de realizare a lucrărilor de înregistrare sistematică, incluzând activităţi precum:
- alegerea soluţiei tehnice pentru execuţia lucrărilor;
- stabilirea resurselor materiale şi umane necesar a fi alocate pentru realizarea obiectivelor;
- elaborarea programului de execuţie a lucrărilor pe etape şi tipuri de operaţiuni;
- realizarea planului principalelor activităţi şi stabilirea termenului estimat de realizare a fiecărei activităţi;
(2)Stabilirea modului de execuţie a lucrărilor va fi evidenţiată în cadrul Raportului tehnic aferent Livrării - "Documente tehnice ale cadastrului spre publicare.

(3)Anterior demarării etapei de realizare a măsurătorilor cadastrale, Prestatorul va întocmi un calendar al lucrărilor cu detalierea perioadei în care se realizează măsurătorile la teren pentru fiecare livrare parţială, cu stabilirea sectoarelor cadastrale aferente, ce va fi comunicat Achizitorului, OCPI şi Primăriei. Orice modificare a calendarului va fi comunicată instituţiilor implicate cu cel puţin 5 zile înainte de demararea măsurătorilor.

Art. 19
(1)În cazul lucrărilor de înregistrare sistematică în care este prevăzută Livrarea - "Raport preliminar", activităţile sus-menţionate vor fi descrise în cadrul acestuia.
(2)Raportul preliminar va include:
1.Evaluarea datelor primite;
2.Analiza datelor rezultate din activitatea de recunoaştere a terenului;
3.Descrierea succintă a soluţiei tehnice;

4.Programul lucrărilor care prezintă organizarea activităţilor şi termenele de realizare a lucrărilor din punct de vedere a resurselor umane şi tehnice implicate în diverse etape, persoane responsabile pentru fiecare activitate etc. Programul lucrărilor include planul principalelor activităţi;
5.Planul de acţiune pentru realizarea campaniei de informare publică;

6.[textul din Art. 19, alin. (2), punctul 6. din capitolul 1, subcapitolul 3, sectiunea 2, subsectiunea 0 a fost abrogat la 28-mai-2020 de punctul 10. din anexa 1 din Ordinul 1347/2020]
7.[textul din Art. 19, alin. (2), punctul 7. din capitolul 1, subcapitolul 3, sectiunea 2, subsectiunea 0 a fost abrogat la 28-mai-2020 de punctul 10. din anexa 1 din Ordinul 1347/2020]
8.Planul sectoarelor cadastrale şi motivarea privind modificarea sectorizării, în situaţia în care prestatorul consideră că nu poate folosi la realizarea lucrărilor planul sectoarelor cadastrale pus la dispoziţie de OCPI;
Planul principalelor activităţi va fi întocmit conform modelului de mai jos:
Judeţ:
UAT:
Sector cadastral nr.: ..............

Nr.

Denumire activitate

Nr. zile calendaristice

Perioadă calendaristică

Termen de finalizare

1

Analiză şi integrare date existente, realizare măsurători topografice, identificare deţinători şi colectare acte de proprietate

   

2

Integrare date şi generare fişiere .cgxml

   

3

Realizare documente tehnice ale cadastrului

   

4

Actualizare documente tehnice ca urmare a soluţionării cererilor de rectificare şi a integrării înregistrărilor din cărţile funciare efectuate în cadrul înregistrării sporadice

   
(3)Planul principalelor activităţi va sta la baza întocmirii Raportului de activitate, care se transmite lunar Achizitorului. Modelul Raportului de activitate va fi pus la dispoziţia Prestatorului, după încheierea contractului.

Art. 20
(1)Pe parcursul derulării lucrărilor de înregistrare sistematică fiecărui imobil i se alocă un identificator unic la nivelul UAT (ID - număr natural de la 1 la n). În cazul în care la nivelul UAT-ului au fost executate anterior lucrări de înregistrare sistematică, OCPI va comunica Prestatorului primul ID disponibil.
(2)Datele grafice şi textuale asociate unui imobil sunt stocate în fişiere tip .xml cu denumirea ID.cgxml, iar actele asociate acestuia sunt stocate în fişiere tip .pdf cu denumirea ID.pdf.
(3)În cazul unităţilor individuale din construcţiile de tip condominiu (UI), denumirea fişierelor .pdf asociate este de forma:
ID-Cn-Um.pdf, unde:
ID - identificator imobil;
Cn - litera "C" urmată de numărul de ordine al construcţiei condominiu;
Um - litera "U" urmată de numărul de ordine al UI din cadrul construcţiei condominiu.
Art. 21
Lucrările de specialitate se realizează în Sistemul naţional de proiecţie Stereografic 1970. Măsurătorile topografice se execută în conformitate cu normele tehnice în vigoare.
Art. 22
În cadrul lucrărilor de înregistrare sistematică, în cartea funciară se înscriu suprafeţele rezultate din măsurători.
Art. 23
Potrivit Legii, situaţia imobilelor reflectată în documentele tehnice ale cadastrului se prezumă a fi în concordanţă cu situaţia tehnică şi juridică reală, până la proba contrară.
SUBSECŢIUNEA 1:1.3.2.1. Determinarea limitelor tarlalelor şi cvartalelor şi actualizarea limitelor sectoarelor cadastrale
Art. 24
Pentru identificarea amplasamentelor imobilelor, Prestatorul va ţine seama de evidenţa imobilelor la nivel de tarla şi cvartal, utilizată în procesul de restituire a proprietăţilor conform legilor funciare.
Art. 25
(1)Sectorul cadastral este unitatea de suprafaţă delimitată de elemente liniare stabile în timp (şosele, ape, canale, diguri, căi ferate etc.), stabilită pentru organizarea lucrărilor cadastrale în cadrul unei UAT. Totalitatea elementelor liniare stabile în timp alcătuiesc Sectorul cadastral 0.
(2)Limitele ce definesc sectorul cadastral nu intersectează limitele de imobile, astfel încât fiecare imobil va fi cuprins integral într-un singur sector cadastral. Limitele cvartalelor şi tarlalelor coincid cu limitele imobilelor componente, astfel încât fiecare imobil va fi cuprins integral într-o singură tarla/cvartal. Cu excepţia Sectorului cadastral 0, fiecare sector cadastral va fi format din unul/una sau mai multe cvartale/tarlale. Limitele sectoarelor cadastrale pot fi modificate la solicitarea prestatorului, în situaţia în care se impune acest lucru (de ex: modificări ale detaliilor din teren, o mai bună organizare a lucrărilor de înregistrare sistematică etc.)
Art. 26
După realizarea lucrărilor de cadastru la teren, limitele sectoarelor cadastrale se vor actualiza ca urmare a determinării limitelor imobilelor componente.
SUBSECŢIUNEA 2:1.3.2.2. Identificarea limitelor imobilelor
Art. 27
(1)Lucrările de înregistrare sistematică se realizează prin utilizarea reprezentării grafice a limitelor UAT şi a limitelor intravilanelor deţinute de OCPI.
(11)În cadrul lucrărilor de înregistrare sistematică, OCPI pune la dispoziţia Prestatorului reprezentarea grafică a limitelor UAT şi a limitelor intravilanelor, din evidenţa sa. După verificarea în teren a informaţiilor grafice cu privire la limitele administrative, puse la dispoziţie de OCPI, Prestatorul transmite către OCPI erorile topologice constatate. OCPI analizează şi decide dacă limita UAT necesită rectificare sau actualizare, urmând a se parcurge etapele procedurale legale, după caz.

(2)Preciziile care trebuie asigurate sunt cele corespunzătoare planului la scara 1:5000 pentru extravilan şi planului la scara 1:2000 pentru intravilan.
(3)Situaţia tehnică şi juridică a imobilelor înregistrate anterior în planul cadastral sau topografic şi în cartea funciară se modifică conform situaţiei tehnico-juridice actuale, identificată prin lucrările de înregistrare sistematică efectuate şi actele juridice colectate.
(31)În cazul în care un imobil este traversat de limita unităţii administrativ-teritoriale, înscrierea acestuia în cartea funciară se realizează în concordanţă cu situaţia juridică a imobilului, în unitatea administrativ-teritorială prevăzută în înscrisurile ce atestă dreptul de proprietate.
(32)În situaţia prevăzută la alin. (31) înscrierea imobilelor în cartea funciară se realizează cu menţiunea «Imobil traversat de limita unităţilor administrativ-teritoriale .......... şi ........... ». Această menţiune se radiază din oficiu, în baza referatului întocmit de inspector şi aprobat de inginerul-şef, cu ocazia modificării, actualizării ori rectificării limitei unităţii administrativ-teritoriale conform dispoziţiilor art. 11 din Legea cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996, republicată, cu modificările şi completările ulterioare.

(4)Limitele imobilelor se determină prin măsurători topografice ale punctelor de detaliu sau prin metoda combinată (măsurători topografice ale detaliilor liniare şi vectorizarea planurilor) în situaţia în care planurile asigură respectarea cerinţelor de precizie. Imobilul împrejmuit este acel imobil clar delimitat de imobilele învecinate, care are toate limitele materializate prin elemente stabile în timp, precum: garduri, drumuri prevăzute de Ordonanţa Guvernului nr. 43/1997 privind regimul drumurilor, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, cursuri de ape sau amenajări ale malurilor şi îndiguiri, calcane/faţade ale construcţiilor, precum şi proiecţia la sol a streşinii (picătura de streaşină), clar identificabile.

(5)Delimitarea imobilelor se face în prezenţa deţinătorilor imobilelor, conform calendarului lucrărilor la teren. În cazul în care, deşi convocaţi, deţinătorii nu se prezintă, Prestatorul împreună cu reprezentantul primăriei identifică limitele imobilelor în lipsa acestora, iar Fişele de date ale imobilelor vor fi semnate de persoana fizică autorizată în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei, în calitate de Prestator sau reprezentant al Prestatorului, şi de reprezentantul Primăriei.

(51)Pentru monitorizarea şi verificarea activităţii Prestatorului, personalul desemnat din cadrul OCPI realizează deplasări la teren.
(52)În cazul în care, pentru întocmirea planului cadastral, Prestatorul utilizează ca suport ortofotoplanul, acesta se realizează conform dispoziţiilor din Regulamentul de recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară, aprobat prin Ordinul directorului general al ANCPI nr. 600/2023 cu modificările şi completările ulterioare. Ortofotoplanul se depune spre recepţie la CNC.
(53)În cazul utilizării ortofotoplanului întocmit potrivit alin. (52), Prestatorul va face menţiuni în cadrul Raportului tehnic cu privire la acest aspect.

(6)Reprezentanţii autorităţilor şi instituţiilor publice, ai altor persoane juridice care deţin terenuri în proprietate ori în administrare, sau cu alt titlu, au obligaţia de a participa la identificarea şi măsurarea imobilelor în cauză. În cazul neprezentării acestora, identificarea imobilelor se face de către Prestator împreună cu reprezentantul primăriei. Fişele de date ale imobilelor vor fi semnate de persoana fizică autorizată în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei, în calitate de Prestator sau reprezentant al Prestatorului, şi de reprezentantul Primăriei.

(7)Limitele imobilelor înregistrate anterior în evidenţele de cadastru ale oficiilor teritoriale se preiau în planul cadastral. În cazul în care se constată diferenţe între datele înregistrate şi situaţia existentă la teren, reprezentarea grafică a imobilelor înregistrate anterior în planul cadastral sau topografic se modifică conform situaţiei identificate ca urmare a măsurătorilor efectuate.
SUBSECŢIUNEA 3:1.3.2.3. Stabilirea limitelor imobilelor situate în intravilan şi înscrierea suprafeţelor
Art. 28
(1)Limitele imobilelor împrejmuite pot fi determinate:
a)prin măsurători topografice ale tuturor punctelor de detaliu;
b)prin metoda combinată: măsurători topografice ale detaliilor liniare şi vectorizarea planurilor, în zonele în care există planuri cadastrale, topografice sau ortofotoplan la scara 1:2000 (sau scări mai mari).
(2)În cazul imobilelor neîmprejmuite, limitele se stabilesc prin măsurători, în prezenţa deţinătorilor şi pe baza planurilor existente.
(3)Lăţimea străzilor, drumurilor comunale şi uliţelor se stabileşte între limitele imobilelor, identificate conform realităţii din teren, respectiv conform detaliilor fixe identificate în teren. Detaliile liniare (drumuri, străzi, uliţe, căi ferate, diguri, ape, etc.) constituie imobile şi primesc un singur identificator pe toată lungimea lor, cu excepţia subtraversărilor, iar dacă sunt intersectate cu alte detalii liniare se respectă ierarhia: ape curgătoare, canale, diguri, căi ferate, drumuri clasificate. Intersecţia imobilelor de tip liniar va primi număr cadastral distinct.

(4)În cazul imobilelor situate în intravilan, pentru înregistrarea suprafeţelor rezultate se procedează astfel:
a)dacă imobilul este împrejmuit, se înscrie suprafaţa din măsurători, indiferent de suprafaţa din actul de proprietate, atunci când se identifică fie vecinătăţile, fie identificatorii topografici sunt în concordanţă cu cei din actele de proprietate;
b)dacă imobilul este împrejmuit, în situaţia în care, ca urmare a identificării geometriei imobilului determinată conform înregistrării sistematice, se constată faptul că deţinătorul identificat la teren are acte doveditoare ale dreptului de proprietate numai cu privire la anumiţi identificatori topografici, care nu compun sau compun doar parţial geometria imobilului, dreptul de proprietate al acestuia va fi înscris numai cu privire la suprafaţa pentru care există acte juridice, iar pentru diferenţa de suprafaţă se va nota posesia în favoarea deţinătorului, în aceeaşi carte funciară, în condiţiile prevăzute de art. 13 alin. (1) din Lege.
c)dacă imobilul este neîmprejmuit, se înregistrează suprafaţa rezultată din măsurători, când aceasta este egală sau mai mică decât suprafaţa din actul de proprietate. Când suprafaţa rezultată din măsurători este mai mare decât suprafaţa din actul de proprietate, se va înscrie dreptul de proprietate pentru suprafaţa din actul de proprietate, iar, după caz, pentru suprafaţa deţinută în plus se vor aplica prevederile referitoare la notarea posesiei, deschizându-se o singură carte funciară.
d)pentru imobilele înscrise în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară în conformitate cu prevederile art. 98, 99 şi 100 din Regulamentul de recepţie şi înscriere în evidenţele de cadastru şi carte funciară, aprobat prin Ordinul directorului general al ANCPI nr. 600/2023, cu modificările şi completările ulterioare, se vor prelua suprafeţele înscrise în cărţile funciare, în situaţia în care nu există deficit de suprafaţă la nivel de tarla/cvartal.

(5)În cazul imobilelor mixte, compuse din cel puţin o parcelă cu destinaţia de intravilan şi cel puţin o parcelă cu destinaţia de extravilan, la înregistrarea suprafeţelor se va proceda astfel:
a)dacă imobilul este împrejmuit, se înscrie suprafaţa din măsurători, indiferent de suprafaţa din actul de proprietate, atunci când se identifică fie vecinătăţile, fie identificatorii topografici sunt în concordanţă cu cei din actele de proprietate;
b)dacă imobilul este neîmprejmuit, se înregistrează suprafaţa rezultată din măsurători, când aceasta este egală sau mai mică decât suprafaţa din actul de proprietate.
c)dacă suprafaţa rezultată din măsurători este mai mare decât suprafaţa din actul de proprietate, pentru imobilele situate în zone necooperativizate se va înscrie dreptul de proprietate pentru suprafaţa din actul de proprietate, iar, după caz, pentru suprafaţa deţinută în plus se vor aplica prevederile referitoare la notarea posesiei, deschizându-se o singură carte funciară. Pentru imobilele situate în zone foste cooperativizate, pentru suprafaţa deţinută în plus rezerva va rămâne la dispoziţia comisiei locale pentru stabilirea dreptului de proprietate asupra terenurilor, caz în care se va nota în partea a II-a a cărţii funciare menţiunea proprietar neidentificat, rezerva comisiei locale de fond funciar, iar dreptul de proprietate nu este intabulat.

SUBSECŢIUNEA 4:1.3.2.4. Stabilirea limitelor imobilelor situate în extravilan şi înscrierea suprafeţelor
Art. 29
(1)Pentru zonele unde există planuri parcelare în format raster, acestea se georeferenţiază, iar limitele imobilelor se determină prin vectorizarea planului şi se introduc în planul cadastral, în cazul în care reflectă situaţia din acte şi teren.
(2)În situaţia în care nu există planuri parcelare, limitele imobilelor se stabilesc în baza informaţiilor obţinute de la Achizitor, OCPI, primărie şi deţinători.
(3)În situaţia în care, în urma măsurării sectorului cadastral din extravilan se constată că suprafaţa acestuia este mai mică decât suprafaţa însumată a parcelelor înscrise în titlurile de proprietate aferente sectorului cadastral şi nu se pot stabili amplasamentele imobilelor, Prestatorul realizează următoarele operaţiuni:
a)identifică amplasamentele imobilelor din sector, preluate din sistemul integrat de cadastru şi carte funciară;
b)identifică amplasamentele imobilelor din sector pentru care nu au fost deschise cărţi funciare, pe baza titlurilor de proprietate, a limitelor indicate de către titular, reprezentantul primăriei, alte persoane interesate;
c)stabileşte noile amplasamente ale parcelelor ca urmare a diminuării proporţionale a suprafeţelor imobilelor din sectorul cadastral;
d)prezintă proprietarilor din sectorul cadastral soluţia propusă şi în funcţie de răspunsul acestora procedează astfel:
- în cazul în care proprietarii imobilelor sunt de acord cu noile amplasamente şi cu suprafeţele stabilite, aceştia vor semna în acest sens declaraţiile cuprinse în fişele de date ale imobilelor, iar situaţia imobilelor astfel stabilită va fi înregistrată în documentele tehnice ale cadastrului;
- în cazul în care proprietarii imobilelor nu sunt de acord cu noile amplasamente şi cu suprafeţele diminuate şi nu pot indica nici amplasamentele şi nici limitele imobilelor, iar identificarea nu poate fi realizată nici de către Prestator, acesta va proceda la alocarea unui singur ID pentru întregul sector cadastral, care va fi considerat un singur imobil. În Registrul cadastral al imobilelor, în partea a 2-a, Proprietatea/Posesia, se vor menţiona titularii drepturilor de proprietate conform titlurilor de proprietate din sectorul respectiv şi informaţiile aferente deschiderii cărţilor funciare individuale derivate, care se deschid pentru fiecare imobil în parte în favoarea titularului dreptului înscris în titlul de proprietate.
(4)[textul din Art. 29, alin. (4) din capitolul 1, subcapitolul 3, sectiunea 2, subsectiunea 4 a fost abrogat la 28-mai-2020 de punctul 12. din anexa 1 din Ordinul 1347/2020]
(5)În cazul imobilelor situate în extravilan pentru înscrierea suprafeţelor rezultate din măsurători se procedează astfel:
a)în cazul imobilelor situate în extravilanul existent la data de 01.01.1990, care au făcut obiectul legilor fondului funciar, dacă suprafaţa din măsurători este mai mare decât suprafaţa din actele de proprietate, diferenţa de teren rămâne la dispoziţia comisiei locale pentru stabilirea dreptului de proprietate asupra terenurilor, caz în care în cartea funciară se notează în partea a II-a menţiunea proprietar neidentificat, rezerva comisiei locale de fond funciar, fără ca dreptul de proprietate să fie intabulat. Această prevedere se va aplica şi terenurilor împrejmuite care au făcut obiectul legilor proprietăţii şi care au trecut din extravilan în intravilan;
b)în cazul imobilelor care nu au făcut obiectul legilor fondului funciar, la înscrierea suprafeţei în documentele tehnice, se va proceda după cum urmează:
i)dacă imobilul este împrejmuit, se înscrie suprafaţa din măsurători, indiferent de suprafaţa din actul de proprietate;
ii)dacă imobilul este neîmprejmuit, se înregistrează suprafaţa măsurată când aceasta este egală sau mai mică decât suprafaţa din actul de proprietate. Când suprafaţa măsurată este mai mare decât suprafaţa din actul de proprietate, se înregistrează suprafaţa din actul de proprietate, iar, după caz pentru suprafaţa deţinută în plus se vor aplica prevederile referitoare la notarea posesiei, deschizându-se o singură carte funciară.

(6)În situaţia în care suprafaţa rezultată din măsurarea întregii tarlale este mai mică decât suprafaţa rezultată în urma însumării suprafeţelor parcelelor din acea tarla înscrise în titlurile de proprietate emise conform legilor funciare, suprafaţa fiecărui imobil din respectiva tarla se diminuează proporţional cu suprafaţa din titlul de proprietate. Suprafaţa imobilelor înregistrate anterior în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară nu se modifică cu excepţia situaţiei în care se constată un deficit de suprafaţă la nivelul UAT, situaţie în care suprafaţa tuturor imobilelor înscrise în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară se diminuează până la limita suprafeţei din titlul de proprietate.
(7)În situaţia în care numărul tarlalei şi/sau al parcelei lipsesc, pentru gestionarea lucrărilor şi stabilirea deficitului la nivel de tarla/sector cadastral, executantul poate atribui, cu acordul primăriei, numere de tarla şi/sau parcelă care să asigure identificarea parcelelor în cadrul tarlalelor, fără ca această operaţiune să implice modificarea titlurilor de proprietate.
SUBSECŢIUNEA 5:1.3.2.5. Identificarea construcţiilor
Art. 30
(1)Construcţiile identificate pe teren se consemnează în fişa de date a imobilului şi se înregistrează în documentele tehnice ale cadastrului. Se înregistrează construcţiile identificate în teren, cu suprafaţa mai mare de 1 mp, clasificate după destinaţia stabilită în conformitate cu prevederile legale.
(11)Prin excepţie de la prevederile alin. (1), în cazul în care prin alte acte normative nu se prevede altfel, în documentele tehnice ale cadastrului nu se înregistrează construcţii fără legătură constructivă la sol şi instalaţii care deservesc construcţiile (panouri solare amplasate pe construcţii, împrejmuiri, chioşcuri, tonete, cabine, spaţii de expunere, corpuri şi panouri de afişaj, firme, reclame, copertine, bănci, lampadare, bazine, fântâni, leagăne, pergole, benzi transportoare, indicatoare şi altele asemenea).

(2)Construcţiile se înscriu în documentele tehnice şi în cartea funciară conform legii în baza actelor de proprietate, a documentelor care atestă edificarea acestora potrivit legii, iar în lipsa actelor doveditoare, prin contrasemnarea documentelor tehnice de către primar, ori în baza unei adeverinţe eliberate de primar prin care acesta atestă însuşirea informaţiilor tehnice şi juridice cuprinse în documentele tehnice cadastrale. În lipsa însuşirii documentelor tehnice de către primar, înscrierea construcţiilor se realizează în baza situaţiei tehnico-juridice reflectate de documentele tehnice întocmite ca urmare a identificării realizate conform art. 11 alin. (2) lit. f) din Lege şi necontestate în perioada de afişare publică. În cazul în care acestea au fost contestate, înscrierea se face în baza documentelor tehnice astfel cum au fost publicate, dacă contestaţia a fost respinsă, iar dacă aceasta a fost admisă înscrierea se face în baza procesului-verbal de soluţionare a cererii de rectificare şi a adeverinţei de însuşire emisă pentru imobilele contestate, semnată de primarul UAT.

(3)În cazul unui imobil cu una sau mai multe construcţii de tip condominiu, care a făcut obiectul înregistrării sporadice, în documentele tehnice ale cadastrului se preiau informaţiile privitoare la construcţii şi unităţile individuale astfel cum au fost înregistrate în cartea funciară. În acest caz, pentru imobil se generează un singur fişier .cgxml care include date despre:
a)terenul pe care se află construcţiile;
b)construcţiile condominiu şi individuale;
c)unităţile individuale componente ale condominiului.
(4)În cazul unui imobil cu construcţii de tip condominiu care nu a făcut obiectul înregistrării sporadice, se generează un singur fişier .cgxml care conţine date despre teren şi construcţii, fără referire la unităţi individuale.
(5)În cărţile funciare deschise ca urmare a înregistrării sistematice, pentru imobilele cu construcţii de tip condominiu, precum şi pentru imobilele aferente care le deservesc conform cotelor părţi, înscrierile active din cărţile funciare deschise conform înregistrării sporadice se vor prelua integral, fără modificarea cotelor deţinute.

SECŢIUNEA 3:1.3.3. Pregătirea fişei de date a imobilului
Art. 31
(1)[textul din Art. 31, alin. (1) din capitolul 1, subcapitolul 3, sectiunea 3 a fost abrogat la 28-mai-2020 de punctul 13. din anexa 1 din Ordinul 1347/2020]
(2)Prestatorul generează fişe de date pentru toate imobilele. Fişa de date a imobilului conţine informaţii precum:
a)denumirea UAT;
b)numărul sectorului cadastral;
c)identificatorul imobilului;
d)datele de identificare ale deţinătorului imobilului;
e)informaţii despre imobil;
e1)menţiuni cu privire la adresa electronică, adresa poştală şi numărul de telefon al deţinătorilor;

f)numele, prenumele şi semnătura operatorului care a cules datele.

(3)Fişele de date ale imobilelor din sectoarele cadastrale cu privire la care s-a constatat un deficit de suprafaţă şi există consens între titulari, vor conţine o declaraţie a acestora cu privire la acordul de a fi înscrişi în documentele tehnice ale cadastrului şi în cartea funciară cu amplasamentele modificate şi cu suprafeţele diminuate.
(4)Fişa de date constituie un document de lucru al Prestatorului care poate fi completat, modificat, corectat.
(5)Fişele întocmite pentru posesori, cele ale imobilelor din sectoarele cadastrale cu privire la care s-a constatat un deficit de suprafaţă la nivel de sector, precum şi cele aferente imobilelor pentru care se intabulează dreptul de proprietate în favoarea actualilor deţinători ai construcţiilor, în lipsa actelor de proprietate, trebuie să fie semnate în mod obligatoriu de posesori/titulari ai dreptului de proprietate precum şi de persoana fizică autorizată în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei, în calitate de Prestator sau reprezentant al Prestatorului.

(6)În situaţia unui imobil cu construcţie de tip condominiu, care a făcut obiectul înregistrării sporadice pentru terenul şi construcţiile condominiu şi individuale se întocmeşte o singură fişă de date, iar pentru unităţile individuale componente ale condominiului se întocmeşte, separat, câte o fişă de date.
(7)Cu privire la unităţile individuale neînregistrate în cartea funciară, nu se colectează acte şi nu se întocmesc fişe de date, aceste unităţi nefăcând obiectul lucrării de înregistrare sistematică.
(8)În cazul unui imobil cu construcţie de tip condominiu care nu a făcut obiectul înregistrării sporadice, se generează o singură fişă de date ce conţine date despre teren şi construcţie, fără referire la unităţi individuale.
(9)Modelul fişei de date a imobilului se regăseşte în Anexa nr. 5.
(10)În vederea comunicării datelor privitoare la imobile conform Anexei nr. 18, cu ocazia efectuării interviurilor la teren, Prestatorul va completa Fişa de date cu informaţiile privind adresa poştală, adresa electronică şi numărul de telefon al deţinătorilor.

SECŢIUNEA 4:1.3.4. Identificarea deţinătorilor şi colectarea actelor
SUBSECŢIUNEA 1:1.3.4.1. Identificarea deţinătorilor
Art. 32
(1)Prestatorul şi cel puţin un reprezentant al unităţii administrativ-teritoriale identifică proprietarii, posesorii sau alţi deţinători legali ai imobilelor.
(2)Imobilul cu deţinător identificat este acel imobil pentru care, după caz:
a)dreptul de proprietate este dovedit cu acte juridice;
b)posesia este stabilită conform prevederilor din Lege.
(3)În cazul în care proprietarul imobilului este identificat, iar din evidenţele primăriei rezultă faptul că acesta este decedat, în fişa de date a imobilului, la punctul 3, Proprietatea/Posesia, în coloana Observaţii se face menţiunea "proprietar decedat".
(4)Imobilul cu deţinător neidentificat este acel imobil pentru care nici o instituţie implicată nu poate să pună la dispoziţie informaţiile sau evidenţele necesare pentru identificarea deţinătorului. Pentru imobilele ai căror proprietari, posesori sau alţi deţinători legali nu au fost identificaţi, se notează în partea a II-a a cărţii funciare menţiunea proprietar neidentificat, fără a fi intabulat dreptul de proprietate.

(5)În fişa de date a imobilului pentru care nu a fost identificat deţinătorul, la punctul 3, Proprietatea/Posesia, în a doua coloană se menţionează textul "Proprietar neidentificat".

(6)În situaţia în care, în etapa de identificare a deţinătorilor, nu se poate identifica codul numeric personal al titularilor drepturilor reale persoane fizice, ori codul unic de înregistrare al persoanelor juridice, în partea a II a cărţii funciare se vor face menţiuni cu privire la lipsa acestor informaţii.
(7)În cazul lucrărilor executate la nivel de sector cadastral, pentru imobilele situate în regiunile de carte funciară supuse Decretului-Lege nr. 115/1938 pentru unificarea dispoziţiunilor privitoare la cărţile funciare, Prestatorul va face identificarea imobilelor situate în intravilan şi în extravilanul necooperativizat cu numerele topografice din cărţile funciare vechi. În cazul extravilanului necooperativizat, identificarea se va face dacă aceasta este posibilă potrivit documentelor puse la dispoziţie. Identificarea cu cărţile funciare vechi se va face şi pentru imobilele cu construcţii din extravilanul cooperativizat. În cazul în care imobilul identificat în cadrul lucrărilor de înregistrare sistematică se suprapune parţial cu un număr topografic, în cuprinsul fişierului.cgxml, la introducerea datelor despre imobil, în secţiunea asociată părţii I a cărţii funciare, în tag-ul "Observaţii/Referinţe" se menţionează textul "parte din nr. topografic.
În cazul lucrărilor executate la nivel de întreg UAT dispoziţiile de mai sus nu sunt aplicabile.

(8)Sarcinile imobilelor înscrise în vechile cărţi funciare se preiau obligatoriu în fişierele .cgxml, urmând ca după deschiderea noilor cărţi funciare sarcinile stinse să fie radiate la cererea proprietarului imobilului, a oricărei persoane interesate sau din oficiu.
(9)În cazul imobilelor înscrise în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară conform înregistrării sporadice, nu este obligatorie completarea de către Prestator în documentele tehnice a datelor privind codul numeric personal ori codul unic de înregistrare, dacă acestea nu existau în sistem. Menţiunile prevăzute la alin. (6) se aplică în mod corespunzător.

Art. 33
În cazul în care se identifică imobile ce fac obiectul unor procese înregistrate pe rolul instanţelor, în baza copiei acţiunii, având ştampila şi numărul de înregistrare ale instanţei sau a certificatului de grefă care identifică obiectul procesului, părţile şi imobilul, puse la dispoziţie de titulari sau alte persoane interesate, în Registrul cadastral al imobilelor, se consemnează la punctul 4 "Notări, procese, interdicţii, etc." următoarele informaţii: numărul dosarului, instanţa la care este înregistrat dosarul, obiectul litigiului, părţile în litigiu. Aceste informaţii se regăsesc şi în fişierele .cgxml.
SUBSECŢIUNEA 2:1.3.4.2. Colectarea actelor
Art. 34
(1)Prestatorul colectează, în copie legalizată, actele juridice care atestă dreptul de proprietate sau alte drepturi reale, care conţin modificări ale configuraţiei imobilelor sau atestă alte acte, fapte ori raporturi juridice privitoare la imobile. Copiile legalizate ale documentelor se preiau numai dacă acestea nu există în arhiva OCPI, a primăriei sau a altor instituţii şi autorităţi publice. În cazul documentelor existente în arhive se eliberează copii ale acestora certificate pentru conformitate cu originalul, în cazul în care documentul se regăseşte în original în arhive sau copii ale acestora certificate pentru conformitate cu exemplarul din arhivă, în cazul în care documentul se regăseşte în copie legalizată în arhive.
(2)De asemenea, primăria eliberează copii legalizate ale actelor necesare întocmirii documentelor tehnice, în condiţiile Legii notarilor publici şi a activităţii notariale nr. 36/1995, republicată, cu modificările ulterioare.
(3)În cazul localităţilor unde funcţionează birouri ale notarilor publici, în cadrul campaniei de informare publică pe care o desfăşoară, Prestatorul înştiinţează cetăţenii cu privire la necesitatea legalizării pe cale notarială a copiilor actelor de proprietate.
(4)_
(5)În vederea înregistrării în documentele tehnice şi în cartea funciară, este suficientă prezentarea ultimului act doveditor al drepturilor reale privitoare la imobil, în forma cerută de lege.
(6)În cazul în care actul de proprietate se referă la mai multe imobile, exemplarul original/copia legalizată/copia certificată se ataşează la dosarul primului imobil, iar celelalte dosare vor conţine copii ale actelor, cu trimitere la ID-ul imobilului în dosarul căruia se află originalul.
(7)În cazul imobilelor înregistrate în cartea funciară anterior demarării lucrărilor de înregistrare sistematică, cu privire la care există acte juridice neînscrise, Prestatorul va actualiza informaţiile privind imobilele, conform actelor juridice puse la dispoziţie. Prestatorul are obligaţia de a analiza actele juridice puse la dispoziţie, care fac dovada transmisiunilor succesive ale drepturilor cu privire la imobilele în cauză.

(8)În situaţia în care Prestatorul identifică mai mulţi proprietari asupra aceluiaşi imobil, care au dobândit dreptul de proprietate în baza unor acte juridice diferite, se deschide o singură carte funciară în care se notează în partea a II-a existenţa acestei situaţii juridice, fără a fi intabulat dreptul de proprietate. Ulterior, intabularea dreptului de proprietate se va efectua în baza hotărârii judecătoreşti definitive, concomitent cu radierea din oficiu a notării.
(9)În cazul imobilelor proprietate publică a statului sau a UAT, intabularea se realizează în baza actelor de proprietate, iar în lipsa acestora, a copiei extrasului de pe inventarul centralizat al bunurilor respective, atestat prin hotărâre a Guvernului, însoţită de un înscris emis de către conducătorul instituţiei publice centrale sau locale, care are obligaţia întocmirii şi modificării inventarului centralizat, prin care se confirmă identitatea dintre imobilul din documentaţie şi cel evidenţiat în inventarul centralizat. Pentru imobilele a căror apartenenţă la domeniul public al statului sau al UAT este stabilită prin acte normative, intabularea se va efectua în baza hotărârilor Guvernului, hotărârilor consiliului local, judeţean sau al municipiului Bucureşti de însuşire a inventarelor cu privire la aceste bunuri imobile.
(10)În cazul imobilelor proprietate publică a statului sau a UAT care nu întrunesc condiţiile pentru intabulare, se poate dispune înscrierea provizorie a dreptului de proprietate în baza actelor administrative emise cu privire la imobil, în condiţiile legii.
(11)În cazul imobilelor proprietate privată a statului sau a UAT, înscrierea se va efectua în conformitate cu dispoziţiile Legii cadastrului şi a publicităţii imobiliare nr. 7/1996 republicată cu modificările şi completările ulterioare
(12)În cazul imobilelor înscrise în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară cu privire la care Prestatorul constată existenţa mai multor acte juridice potrivit cărora dreptul de proprietate aparţine unor titulari diferiţi, în fişierul cgXML aferent imobilului în cauză se notează existenţa situaţiei juridice a suprapunerii de acte juridice, cu menţinerea proprietarului înscris.

(13)În cazul imobilelor înscrise în sistemul integrat de cadastru şi carte funciară cu menţiunea "Imobil înregistrat cu suprapunere reală cu imobilul cu nr. cadastral ............/înscris în Cartea Funciară nr. ..........", în lucrarea de cadastru sistematic vor fi preluate înscrierile active din cele 2 cărţi funciare sporadice şi afectate de suprapunerea reală, iar la fişierul .cgXML aferent imobilului din cadastru sistematic se notează existenţa situaţiei juridice a suprapunerii reale, cu menţinerea tuturor proprietarilor înscrişi şi se va asocia numărul cărţii funciare care a fost deschisă prima.

SUBSECŢIUNEA 3:1.3.4.3. Înscrierea posesiei de fapt asupra imobilului
Art. 35
(1)Dispoziţiile privitoare la înscrierea posesiei de fapt sunt aplicabile:
a)imobilelor situate în intravilan;
b)imobilelor din unităţile administrativ teritoriale pentru care s-a finalizat procesul de retrocedare prin emiterea titlurilor de proprietate, situate în zonele de extravilan;
c)imobilelor situate în zonele foste necooperativizate.
d)imobilelor din unităţile administrativ-teritoriale pentru care au fost emise procesele-verbale de punere în posesie;
e)imobilelor cu privire la care au fost emise titluri de proprietate şi a fost identificat un posesor, caz în care se va nota posesia asupra acestora, cu înscrierea prealabilă a titlului de proprietate în partea a II-a a cărţii funciare.

(2)Persoana care nu deţine acte de proprietate asupra imobilului, dar posedă imobilul sub nume de proprietar, poate fi înscrisă în documentele tehnice ale cadastrului ca posesor de fapt, în baza identificării efectuate de către Prestator şi cel puţin un reprezentant al UAT sub condiţia prezentării următoarelor documente:
a)fişa de date a imobilului semnată de către posesorul imobilului şi de persoana fizică autorizată în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei, în calitate de Prestator sau reprezentant al Prestatorului, care efectuează lucrările de înregistrare sistematică;
b)adeverinţa eliberată de autorităţile administraţiei publice locale, care atestă faptul că:
(i)posesorul este cunoscut că deţine imobilul sub nume de proprietar;
(ii)imobilul nu face parte din domeniul public sau nu a fost înscris în evidenţe ca fiind în domeniul privat al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale;
c)copia înscrisului care atestă faptul posesiei, dacă există.

(21)În situaţia terenurilor din extravilan ce fac obiectul înregistrării sistematice, care se suprapun cu limitele fondului forestier înscrise în amenajamentele silvice, în documentele tehnice se va înscrie posesia de fapt, în favoarea posesorului terenului respectiv, cu condiţia prezentării următoarelor documente:
a)fişa de date a imobilului semnată de către deţinător şi de persoana fizică autorizată în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei, în calitate de Prestator sau reprezentant al Prestatorului care efectuează lucrările de înregistrare sistematică;
b)adeverinţa eliberată de autorităţile administraţiei publice locale, în care se va menţiona poziţia din Registrul agricol în care figurează înregistrat deţinătorul imobilului, precum şi faptul că nu face parte din domeniul public sau nu a fost înscris în evidenţele Registrului agricol ca fiind în domeniul privat al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale;
c)nota de constatare întocmită pe baza datelor din teren de către reprezentanţii ocolului silvic care administrează fondul forestier, împreună cu proprietarul terenului şi persoana autorizată să efectueze lucrările de înregistrare sistematică, care să ateste faptul că nu sunt litigii cu privire la hotarul dintre cele două proprietăţi.
(22)În cazul imobilelor terenuri primite la schimb în baza decretelor de expropriere se va înscrie posesia în favoarea posesorului, sub condiţia prezentării următoarelor documente:
a)fişa de date a imobilului semnată de către deţinător şi de persoana fizică autorizată în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei, în calitate de Prestator sau reprezentant al Prestatorului care efectuează lucrările de înregistrare sistematică;
b)adeverinţa eliberată de autorităţile administraţiei publice locale, în care se va menţiona:
(i)poziţia din Registrul agricol în care figurează înregistrat deţinătorul imobilului;
(ii)decretul de expropriere în baza căruia s-a realizat schimbul de terenuri.
(23)În cazul imobilelor terenuri primite ca urmare a actului/măsurii de strămutare se va înscrie posesia în favoarea posesorului, sub condiţia prezentării următoarelor documente:
a)fişa de date a imobilului semnată de către deţinător şi de persoana fizică autorizată în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei, în calitate de Prestator sau reprezentant al Prestatorului care efectuează lucrările de înregistrare sistematică;
b)adeverinţa eliberată de autorităţile administraţiei publice locale, în care se va menţiona:
(i)poziţia din Registrul agricol în care figurează înregistrat deţinătorul imobilului;
(ii)actul de strămutare, dacă unitatea administrativ-teritorială identifică un astfel de act;
(iii)declaraţia autentică pe propria răspundere a posesorului cu privire la faptul strămutării.

(3)Dispoziţiile alin. (1) sunt aplicabile şi imobilelor din regiunile supuse prevederilor Decretului-Lege nr. 115/1938 pentru unificarea dispoziţiilor privitoare la cărţile funciare, în cazul în care proprietarii înscrişi în cărţile funciare nu sunt identificaţi cu ocazia realizării interviurilor la teren, dar există posesori, caz în care în fişele de date ale imobilelor şi în documentele tehnice se înscriu posesorii.

(4)În aplicarea prevederilor alin. (3) în cărţile funciare deschise din oficiu, se va nota posesia de fapt în favoarea posesorilor publicaţi şi necontestaţi ori cu privire la care contestaţiile au fost respinse.

(5)În situaţia în care, ca urmare a identificării geometriei imobilului determinate conform înregistrării sistematice cu numerele topografice din cărţile funciare vechi, se constată faptul că deţinătorul identificat la teren are acte doveditoare ale dreptului de proprietate numai cu privire la anumite numere topografice şi care compun parţial geometria imobilului, dreptul de proprietate al acestuia va fi înscris numai cu privire la suprafaţa pentru care există acte juridice, iar pentru diferenţa de suprafaţă se va nota posesia în favoarea deţinătorului, în aceeaşi carte funciară.
(6)Prevederile alin. (5) se aplică imobilelor împrejmuite din intravilan.
(7)Prestatorul colectează de la posesori documentele menţionate şi copiile actelor de identitate şi de stare civilă.
(8)Posesia înscrisă în documentele tehnice se notează în cărţile funciare deschise din oficiu ca urmare a finalizării înregistrării sistematice.
(9)În cazul imobilelor ai căror proprietari, posesori sau alţi detentori precari, astfel cum sunt definiţi la art. 918 din Codul civil, nu pot fi identificaţi cu ocazia efectuării din oficiu a lucrărilor de înregistrare sistematică, precum şi în lipsa documentelor prevăzute la alin. (2) cu privire la calitatea de posesor, în cuprinsul fişierelor cgXML, în tag-ul < identified >, aferent tag-ului părinte < person >, se va trece valoarea 'false'. În cartea funciară se notează în partea a II-a menţiunea proprietar neidentificat, fără a se intabula dreptul de proprietate.

(10)Potrivit Legii, în cazul imobilelor cu privire la care au fost emise procese-verbale de punere în posesie, dar nu a fost eliberate titlurile de proprietate, conform Legii fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, dreptul de proprietate se va putea înscrie provizoriu în favoarea titularilor, în baza procesului-verbal de punere în posesie şi a hotărârii comisiei judeţene de fond funciar prin care s-a validat dreptul de proprietate, emise în condiţiile legii. Intabularea dreptului de proprietate urmează a se efectua ulterior în condiţiile legii.
SUBSECŢIUNEA 4:1.3.4.4. Stabilirea destinaţiei şi a categoriei de folosinţă
Art. 351
(1)Destinaţiile şi categoriile de folosinţă ale parcelelor se stabilesc în conformitate cu realitatea din teren şi se înscriu cu denumirile stabilite de Legea fondului funciar nr. 18/1991, republicată, cu modificările şi completările ulterioare. Limitele acestora se stabilesc prin măsurători expeditive.
(2)Potrivit Legii, situaţia reflectată în documentele tehnice cadastrale se prezumă a fi în concordanţă cu situaţia tehnică şi juridică reală până la proba contrară şi în consecinţă, se va înscrie categoria de folosinţă actuală din teren.

SECŢIUNEA 5:1.3.5. Întocmirea documentelor tehnice ale cadastrului
SUBSECŢIUNEA 0:
Art. 36
Documentele tehnice ale cadastrului se întocmesc pe sectoare cadastrale şi evidenţiază situaţia tehnică şi juridică reală, constatată de Prestator cu ocazia desfăşurării lucrărilor sistematice de cadastru. Prin excepţie, Opisul alfabetic al titularilor drepturilor reale de proprietate, al posesorilor şi al altor deţinători se întocmeşte la nivel de livrare.

Art. 37
(1)Prestatorul transmite primarului documentele tehnice ale cadastrului în format digital, anterior predării lor la OCPI. Documentele în format analogic vor fi predate numai la solicitarea expresă a primarului formulată în termen de 3 zile de la primirea datelor în format digital. Prestatorul va preda documentele în format analogic în termen de 5 zile de la solicitare.
(2)Primarul are obligaţia de a contrasemna documentele tehnice, personal ori printr-un reprezentant desemnat în acest scop, ori de a elibera o adeverinţă prin care atestă însuşirea acestora, în termen de 30 de zile de la primirea documentelor în format digital.
(3)În situaţia în care în termenul stabilit, primarul nu răspunde solicitării Prestatorului privind contrasemnarea documentelor tehnice, situaţia reflectată de acestea se prezumă a fi în concordanţă cu situaţia tehnică şi juridică reală, până la proba contrară.

SUBSECŢIUNEA 1:1.3.5.1. Structura de directoare folosită la predarea datelor la OCPI
Art. 38
Livrările se predau pe suport electronic.
Pe eticheta suportului se menţionează:
- Lucrări de înregistrare sistematică UAT......, livrare parţială nr. ..../sectorul/sectoarele cadastrale.........;
- Documente tehnice ale cadastrului spre publicare
Structura de directoare utilizată la predare este prezentată în Anexa nr. 6.

SUBSECŢIUNEA 2:1.3.5.2. Livrabile
Art. 39
(1)Documentaţia în vederea publicării documentelor tehnice ale cadastrului, întocmită pe sectoare cadastrale, se predă în formatele, în numărul de exemplare şi cu respectarea celor menţionate în tabelul de mai jos.
Sublivrarea - Plan cadastral al intravilanului*
_______
*Sublivrarea Plan cadastral al intravilanului poate fi efectuată oricând pe parcursul Activităţii "Derularea lucrărilor de specialitate". Conţinutul Planului cadastral al intravilanului este prezentat în Anexa nr. 1A.

Nr. crt.

Livrabil

Format/nr. exemplare

Format digital

1

Plan cadastral al intravilanului

.tiff georeferenţiat, .shp sau .dxf

Sublivrarea - Documente tehnice ale cadastrului spre publicare

Nr. crt.

Livrabil

Format/nr. exemplare

Format hârtie

Format digital

1

Adeverinţa privind contrasemnarea documentelor, după caz

1 ex.

.pdf

2

Raportul tehnic cu descrierea lucrărilor efectuate, inclusiv a campaniei de informare publică realizate

nu

.pdf

3

Avizul emis de CNC pentru ortofotoplanul întocmit de Prestator, dacă este cazul

nu

.pdf

4

Fişele de date ale imobilelor

1 ex.*)

.pdf**)

5

Actele colectate în cadrul lucrărilor sistematice de cadastru

1 ex*)

.pdf**)

6

Fişierele .cgxml

nu

.xml**)

7

Registrul cadastral al imobilelor

nu.

.pdf

8

Opisul alfabetic al titularilor drepturilor reale de proprietate, al posesorilor şi al altor deţinători

nu.

.pdf, .xls

9

Planurile cadastrale

nu

pdf, .shp, sau .dxf

10

Planul sectoarelor cadastrale (pentru lucrările efectuate la nivel de UAT)

nu

pdf., .shp sau .dxf

*)Fişele de date ale imobilelor se vor preda în format analogic doar în cazul în care este obligatorie semnarea acestora de către proprietar/posesor; titlurile de proprietate puse la dispoziţia Prestatorului de către OCPI, în format electronic (.pdf), având inserată sigla ANCPI (watermark) nu se vor preda în format analogic
**)Fişierele .cgxml şi .pdf asociate se încarcă de Prestator în aplicaţia informatică pe baza user-ului şi a parolei anterior solicitate oficiului teritorial. Acestea nu se predau pe suporturi fizice.

(2)Prestatorul are obligaţia introducerii informaţiilor grafice şi textuale aferente sectoarelor cadastrale rezultate din măsurători în secţiunea dedicată acestora din sistemul informatic. Un sector cadastral încărcat în aplicaţia informatică se consideră complet atunci când este format din toate imobilele care acoperă suprafaţa acestuia, fără suprapuneri sau goluri între geometrii, inclusiv geometria sectorului cadastral.

(3)Modelul Procesului-verbal de predare-primire a livrabilelor în format digital se regăseşte în Anexa nr. 10.
(4)Exceptând fişierele .cgxml şi .pdf asociate, livrabilele care se predau în format digital vor fi semnate cu semnătură electronică calificată, bazată pe un certificat digital care întruneşte condiţiile de validitate potrivit Legii nr. 214/2024 privind utilizarea semnăturii electronice, a mărcii temporale şi prestarea serviciilor de încredere bazate pe acestea. Utilizarea semnăturii electronice calificate exclude aplicarea ştampilei Prestatorului şi semnăturii olografe pe documentele tipărite, cu excepţia Fişelor de date ale imobilelor cu posesori, Fişelor de date aferente imobilelor din sectoarele cadastrale cu deficit de suprafaţă pentru care există consimţământul titularilor la diminuarea suprafeţelor, precum şi cele aferente imobilelor pentru care se intabulează dreptul de proprietate în favoarea actualilor deţinători ai construcţiilor, în lipsa actelor de proprietate, caz în care fişele de date vor fi semnate olograf de posesori/proprietari şi de persoana fizică autorizată în domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei, în calitate de Prestator sau de reprezentant al Prestatorului.

(5)Prestatorul scanează actele referitoare la imobile şi deţinători şi creează un fişier .pdf multipage. Fiecărui imobil i se asociază un fişier care se denumeşte ID.pdf, unde ID reprezintă identificatorul imobilului atribuit în cadrul lucrării de înregistrare sistematică.
(6)Documentele (fişele de date şi actele) se scanează cu rezoluţia 200 dpi, alb-negru. Ordinea documentelor în fişier este:
- fişa de date;
- actele de identitate/certificatele de înregistrare/certificate deces/acte de stare civilă etc.;
- actele juridice privitoare la imobile.
(7)Documentele tipărite se predau în dosare care conţin aproximativ 100 de file, ordonate crescător după ID imobil. Pe fiecare dosar se menţionează numele UAT-ului, numărul sectorului cadastral, numărul livrării, după caz şi intervalul ID conţinut. Ordinea documentelor tipărite trebuie să fie identică cu cea din fişierul.pdf.

(8)Formatul fişierelor .cgxml este prezentat în Anexa nr. 7.
(9)Pentru generarea fişierelor .cgxml Prestatorul îşi poate dezvolta propria aplicaţie sau poate utiliza aplicaţia pusă la dispoziţie de ANCPI.
Art. 40
(1)În paralel cu lucrările de înregistrare sistematică se desfăşoară şi înregistrarea sporadică a proprietăţilor, prin care se modifică în permanenţă evidenţa de cadastru şi publicitate imobiliară a imobilelor.
(2)Prestatorul are responsabilitatea de a verifica periodic evidenţele OCPI prin intermediul funcţionalităţilor sistemului integrat de cadastru şi carte funciară şi de a integra noile date cu privire la imobile, în documentele tehnice ale cadastrului. Ultima verificare în scopul actualizării se face cu cel mult 5 zile lucrătoare înainte de data predării Livrării - "Documente tehnice ale cadastrului spre publicare" ori a livrării parţiale, după caz. OCPI va comunica Prestatorului orice modificări sau completări ale documentelor predate, apărute pe parcursul realizării lucrărilor de înregistrare sistematică (de exemplu: anularea/modificarea unor titluri de proprietate, modificări ale limitelor UAT conform hotărârilor judecătoreşti etc.).

Art. 41
Documentele tehnice ale cadastrului predate la Livrarea - "Documente tehnice ale cadastrului spre publicare" poartă menţiunea "Spre publicare".
SECŢIUNEA 6:1.3.6. Publicarea documentelor tehnice ale cadastrului
SUBSECŢIUNEA 1:1.3.6.1. Pregătirea publicării documentelor tehnice cadastrale - Derularea campaniei de informare
Art. 42
(1)A doua zi lucrătoare după primirea procesului-verbal de acceptanţă, OCPI transmite Primăriei solicitarea pentru stabilirea datei publicării documentelor tehnice. Primăria va stabili în maxim 2 zile lucrătoare data începerii afişării publice a documentelor tehnice pe care o transmite la OCPI cu cel puţin 5 zile înainte de data începerii perioadei de afişare publică, iar acesta din urmă o comunică în scris ANCPI, prestatorului şi Achizitorului, atunci când acesta nu este primăria.

(2)Cu cel puţin 5 zile înainte de afişare, Achizitorul asigură publicarea anunţului prealabil privind afişarea publică a documentelor tehnice ale cadastrului într-un ziar de largă circulaţie, într-un ziar local, la sediul consiliului local, pe pagina de internet a autorităţii administraţiei publice locale, precum şi pe pagina de internet a ANCPI.
(3)În cazul în care Achizitorul este ANCPI, publicarea anunţului prealabil este asigurată de OCPI.

Art. 43
(1)În perioada de pregătire a publicării, Prestatorul demarează cea de-a doua etapă a campaniei de informare a cetăţenilor cu privire la afişarea documentelor tehnice ale cadastrului rezultate în urma executării lucrărilor de înregistrare sistematică. Campania se va derula inclusiv pe tot parcursul perioadei de publicare a documentelor tehnice.
(2)Similar primei etape a campaniei de informare, materialele informaţionale vor fi puse la dispoziţia Prestatorului de către Achizitor, în condiţiile prevăzute la art. 15.

(3)La finalizarea activităţii se va încheia un proces-verbal, semnat de către reprezentanţii UAT şi ai Prestatorului, care atestă parcurgerea acestei etape de informare şi cantităţile materialelor informaţionale folosite. Procesul verbal va fi inclus în Livrarea "Documente tehnice ale cadastrului finale.

Art. 44
[textul din Art. 44 din capitolul 1, subcapitolul 3, sectiunea 6, subsectiunea 1 a fost abrogat la 28-mai-2020 de punctul 27. din anexa 1 din Ordinul 1347/2020]
Art. 45
[textul din Art. 45 din capitolul 1, subcapitolul 3, sectiunea 6, subsectiunea 1 a fost abrogat la 28-mai-2020 de punctul 27. din anexa 1 din Ordinul 1347/2020]
Art. 46
(1)OCPI organizează împreună cu primăria activitatea de publicare a documentelor tehnice, la sediul stabilit în acest scop şi pune la dispoziţia primăriei datele despre imobil, în format digital şi analogic, conform Anexei nr. 18 spre a fi comunicate deţinătorilor. De asemenea, datele privitoare la imobile conform Anexei nr. 18 sunt afişate de OCPI pe site-ul ANCPI: www.ancpi.ro.
(2)În scopul unei mai bune informări a deţinătorilor, anterior publicării, datele privitoare la imobile conform Anexei nr. 18 sunt comunicate acestora potrivit menţiunilor din Registrul cadastral al imobilelor prin grija Primăriei.

SUBSECŢIUNEA 2:1.3.6.2. Publicarea documentelor tehnice ale cadastrului
Art. 47
(1)Publicarea documentelor tehnice se face în spaţiul pus la dispoziţie de către primărie, precum şi pe pagina de internet a autorităţii administraţiei publice locale, respectiv pe pagina de internet a ANCPI, creată în acest scop.
(2)Conform Legii, perioada afişării este de 60 de zile.
(3)În termen de 60 de zile de la afişare, titularii sarcinilor înscrise în registrele de transcripţiuni şi inscripţiuni solicită reînnoirea înscrierii acestora, prin depunerea cererilor de rectificare a documentelor tehnice. Prin sarcini se înţelege: ipotecile, privilegiile, somaţiile, sechestrele, litigiile, alte sarcini, înscrise în vechile registre de publicitate imobiliară.
SUBSECŢIUNEA 3:1.3.6.3. Primirea şi soluţionarea cererilor de rectificare
Art. 48
(1)Cererea de rectificare a informaţiilor din documentele tehnice publicate se poate face în termen de 60 de zile de la afişare şi trebuie însoţită de documentele doveditoare, în forma cerută de Lege. Modelul cererii de rectificare este prezentat în Anexa nr. 8.
(2)Cererile de rectificare însoţite de înscrisurile doveditoare pot fi transmise la sediul primăriei prin poştă sau curier, ori prin mijloace electronice, sau formulate în sistemul informatic, caz în care certificarea nealterării conţinutului înscrisurilor doveditoare odată cu redarea pe suportul informatic, va fi făcută de către deponent prin semnătură electronică calificată.

Art. 49
(1)Soluţionarea cererilor de rectificare se realizează de către Comisia de soluţionare a cererilor de rectificare formată din reprezentanţi ai OCPI, ai UAT şi ai Prestatorului, desemnaţi pentru îndeplinirea acestor atribuţii.
(2)Comisia de soluţionare a cererilor de rectificare (denumită în continuare comisie) se constituie prin decizie a directorului OCPI cu cel puţin 5 zile înainte de data stabilită pentru afişarea documentelor tehnice ale cadastrului spre publicare. Comisia este formată din membri titulari şi membri supleanţi, din partea Primăriei, OCPI şi Prestatorului. Procesele-verbale de soluţionare a contestaţiilor vor fi redactate de oricare dintre membrii comisiei.

(3)Participarea reprezentanţilor desemnaţi la activitatea comisiei este obligatorie. Primarul UAT, Prestatorul şi directorul OCPI sunt responsabili pentru desemnarea de reprezentanţi în comisie şi pentru asigurarea prezenţei acestora la activitatea comisiei.
(4)Comisia îşi desfăşoară activitatea la sediul oficiului teritorial şi/sau la sediul primăriei unităţii administrative-teritoriale.
(5)Activitatea comisiei se desfăşoară până la data la care vor fi emise şi comunicate, potrivit legii, toate procesele-verbale de soluţionare a cererilor de rectificare/contestaţiilor.
(6)Comisia se convoacă prin mijloace electronice şi/sau telefonic la sediul primăriei sau la sediul OCPI de către directorul OCPI, ori de câte ori este nevoie.
(7)Atribuţiile comisiei de soluţionare a cererilor de rectificare sunt următoarele, dar fără a se limita la acestea:
- acordarea lămuririlor necesare contestatarilor;
- înregistrarea cererilor de rectificare şi a contestaţiilor;
- marcarea imobilelor contestate în documentele cadastrale;
- analiza documentelor depuse de contestatari;
- verificarea în teren a imobilelor contestate, dacă se consideră necesar;
- întocmirea procesului-verbal de soluţionare a cererilor de rectificare;
- întocmirea unui tabel centralizator, care conţine imobilele care trebuie rectificate sau actualizate de către Prestator.
(8)Înregistrarea cererilor de rectificare se va face într-un registru ţinut în format letric sau digital, întocmit în acest scop, ce cuprinde rubricile: data depunerii cererii, numele şi prenumele contestatarului, adresa acestuia, identificatorul imobilului contestat din documentele tehnice publicate, obiectul cererii, numele posesorului contestat, după caz, şi eventuale menţiuni.
(9)Separat de registrul cererilor de rectificare se va ţine un registru care conţine numele persoanelor care s-au prezentat pentru verificarea informaţiilor înregistrate în documentele tehnice publicate cu privire la imobilele pe care acestea le deţin, data prezentării, identificatorul imobilului verificat/sectorul cadastral, semnătura persoanei şi eventuale menţiuni.
(10)Completarea registrului menţionat la alin. (9) este atribuţia membrului desemnat de către primarul unităţii administrativ-teritoriale în Comisia de soluţionare a cererilor de rectificare.
(11)Verificarea informaţiilor înregistrate se realizează prin consultarea documentelor tehnice ale cadastrului, precum şi prin punerea la dispoziţia persoanelor interesate, prin intermediul reprezentanţilor UAT, a datelor despre imobil.
(12)Soluţionarea cererilor de rectificare se realizează în perioada afişării publice, dar nu mai târziu de 90 de zile de la data finalizării perioadei de afişare. Cererile de rectificare se soluţionează cu votul majorităţii absolute a membrilor Comisiei, respectiv cu votul a jumătate plus unu din totalul membrilor titulari.

(13)Cererile de rectificare se soluţionează prin proces-verbal care se comunică în condiţiile Codului de procedură civilă. Modelul procesului-verbal de soluţionare a cererilor de rectificare este prezentat în anexa nr. 9.
(14)Împotriva procesului-verbal se poate formula plângere la judecătoria în a cărei rază de competenţă se află imobilul, în termen de 15 zile de la comunicare.
(15)În cazul în care soluţionarea unei cereri de rectificare implică modificări şi ale altor imobile, datele asociate acestor imobile se actualizează sau se corectează, după caz. În aceste situaţii, prin procesul-verbal de soluţionare a cererii de rectificare, care se comunică tuturor părţilor implicate, se dispune actualizarea/corectarea datelor referitoare la imobilele afectate.
(16)Cererile de rectificare, actele doveditoare şi procesul-verbal de soluţionare a cererilor de rectificare se scanează (cu rezoluţia 200 dpi, alb-negru) şi se predau Prestatorului în format .pdf, în vederea actualizării documentelor tehnice şi a fişierelor .cgxml.
(17)Cererile de rectificare, procesul-verbal de soluţionare şi registrul cererilor de rectificare se arhivează împreună cu documentele tehnice ale cadastrului.

SECŢIUNEA 7:1.3.7. Actualizarea documentelor tehnice ale cadastrului
SUBSECŢIUNEA 0:
Art. 50
(1)Prestatorul actualizează documentele tehnice ale cadastrului, în baza documentelor transmise de către comisia de soluţionare a cererilor de rectificare, respectiv: procesul-verbal de soluţionare a cererilor de rectificare, cererile de rectificare, documentele doveditoare.
(2)Actualizarea fişierelor ID.pdf/ID-Cn-Um.pdf se realizează de către Prestator prin adăugarea la conţinutul iniţial al acestora, a documentelor transmise de către OCPI în urma soluţionării cererilor de rectificare. Ordinea documentelor în fişier este:
- fişa de date;
- actele de identitate/certificatele de înregistrare/certificate deces/acte de stare civilă etc.;
- actele juridice privitoare la imobile;
- cererea de rectificare/contestaţia privitoare la calitatea de posesor;
- actele doveditoare;
- procesul-verbal de soluţionare a cererii de rectificare.
Art. 51
(1)Prestatorul integrează în documentele tehnice finale ale cadastrului, înregistrările din cărţile funciare efectuate în cadrul înregistrării sporadice. Ultima verificare în scopul actualizării se face cu cel mult 5 zile lucrătoare înainte de data predării livrării - Documente tehnice ale cadastrului finale.
(2)Documentele tehnice ale cadastrului predate la Livrarea - Documente tehnice ale cadastrului finale poartă menţiunea "Documente finale".
(3)În perioada de afişare a documentelor tehnice ale cadastrului şi în cea de soluţionare a cererilor de rectificare, OCPI va furniza persoanelor autorizate să execute lucrări de specialitate din domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei, informaţiile privitoare la imobilele recepţionate în cadrul lucrărilor de înregistrare sistematică, în vederea întocmirii de către aceştia a documentaţiilor tehnice necesare efectuării înregistrărilor în cadastru şi cartea funciară, formulate la cererea persoanelor interesate.
SUBSECŢIUNEA 1:1.3.7.1. Structura de directoare folosită la predarea datelor la OCPI
Art. 52
(1)Pe eticheta suportului se menţionează:
- Lucrări de înregistrare sistematică UAT ......................, sectorul/sectoarele cadastrale ....................;
- Documente tehnice ale cadastrului finale.
(2)Structura de directoare utilizată la predare este prezentată în Anexa nr. 6.
SUBSECŢIUNEA 2:1.3.7.2. Livrabile
Art. 53
(1)Documentaţia întocmită pe sectoare cadastrale, se predă în formatele, în numărul de exemplare şi cu respectarea celor menţionate în tabelul de mai jos:
Livrarea -Documente tehnice ale cadastrului finale

Nr. crt.

Livrabil

Format analogic

Format digital

1

Cereri de rectificare, contestaţii, acte, procese verbale, etc.

nu

.pdf*)

2

Fişierele.cgxml

nu

.xml*)

3

Registrul cadastral al imobilelor

nu

.pdf

4

Opisul alfabetic al titularilor drepturilor reale de proprietate, al posesorilor şi al altor deţinători

nu

.pdf,.xls

5

Planurile cadastrale

nu

.tiff georeferenţiat, .shp, .pdf, .dxf

6

Planul sectoarelor cadastrale după caz**

nu

.tiff georeferenţiat, .shp, .pdf, .dxf

7

Proces verbal de realizare a campaniei de informare publică etapa 2

nu

.pdf

*) Fişierele.cgxml şi.pdf asociate se încarcă de Prestator în aplicaţia informatică, pe baza user-ului şi a parolei anterior solicitate oficiului teritorial. Acestea nu se predau pe suporturi fizice.
**) Planul sectoarelor cadastrale se predă în cazul lucrărilor executate la nivel de UAT.

(2)Modelul Procesului-verbal de predare-primire a livrabilelor în format digital se regăseşte în Anexa nr. 10.
(3)Exceptând fişierele .cgxml şi .pdf asociate, livrabilele care se predau în format digital vor fi semnate cu semnătură electronică calificată, bazată pe un certificat digital calificat care întruneşte condiţiile de validitate potrivit Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică.
(4)
[textul din Art. 53, alin. (4) din capitolul 1, subcapitolul 3, sectiunea 7, subsectiunea 2 a fost abrogat la 28-mai-2020 de punctul 31. din anexa 1 din Ordinul 1347/2020]
(5)Durata activităţilor în cadrul lucrărilor de înregistrare sistematică se stabileşte în funcţie de obiectul lucrărilor, conform Tabelelor nr. 1 şi 2.
1._
Tabel nr. 1 Activităţi pentru lucrări realizate la nivel de UAT

Nr. crt.

Descriere activitate

Responsabil de activitate

Durata estimată a activităţii

(zile)

1

Realizare Livrare 1 «Raport Preliminar»

Prestator

25

2

Verificarea şi recepţia Livrării 1 «Raport Preliminar»

Achizitor

10

3

Acceptanţă Livrare 1 «Raport Preliminar»

Achizitor

5

4

Derularea lucrărilor de specialitate şi realizare Livrare 2, care conţine 2 sublivrări:

Sublivrarea 2.1 - Plan cadastral al intravilanului

Sublivrarea 2.2 - Documente tehnice ale cadastrului spre publicare

Prestator

240-500

5

Verificarea şi recepţia Livrării 2, care include:

- Verificarea şi recepţia Sublivrării 2.1 - Plan cadastral al intravilanului

- Verificarea şi recepţia Sublivrării 2.2 - Documente tehnice ale cadastrului spre publicare

OCPI

10

40-100

6

Acceptanţa

- Sublivrării 2.1 - Plan cadastral al intravilanului

- Sublivrării 2.2 - Documente tehnice ale cadastrului spre publicare

Achizitor

5

5/livrare/livrare parţială

7

Pregătirea publicării documentelor tehnice ale cadastrului

Primărie, OCPI

7

8

Publicarea documentelor tehnice ale cadastrului şi primirea cererilor de rectificare

Primărie, OCPI

60

9

Soluţionarea cererilor de rectificare

OCPI, Prestator, UAT prin reprezentanţi desemnaţi în Comisia de soluţionare a cererilor de rectificare

90

10

Actualizarea documentelor tehnice în urma soluţionării cererilor de rectificare şi realizare Livrare 3 «Documente tehnice ale cadastrului finale»

Prestator

30

11

Verificarea şi recepţia Livrării 3 «Documente tehnice ale cadastrului finale»

OCPI

25

12

Acceptanţa Livrării 3 «Documente tehnice ale cadastrului finale»

Achizitor

5

2._
Tabel nr. 2 Activităţi pentru lucrări realizate pe sectoare cadastrale

Nr. crt.

Descriere activitate

Responsabil de activitate

Durata estimată a activităţii (zile)

Lucrări realizate la nivel de sector cadastral pentru un număr estimat de 2.500 de imobile

1

Derularea lucrărilor de specialitate

Prestator

60-220

2

Verificarea şi recepţia Livrării - «Documente tehnice ale cadastrului spre publicare»

OCPI

50

3

Acceptanţa Livrării - «Documente tehnice ale cadastrului spre publicare»

Achizitor

7

4

Pregătirea publicării documentelor tehnice ale cadastrului

Primărie, OCPI

10

5

Publicarea documentelor tehnice ale cadastrului şi primirea cererilor de rectificare

OCPI cu sprijinul Prestatorului şi reprezentantului UAT

60

6

Soluţionarea cererilor de rectificare

OCPI, Prestator, UAT prin reprezentanţi desemnaţi în Comisia de soluţionare a cererilor de rectificare

90

7

Actualizarea documentelor tehnice în urma soluţionării cererilor de rectificare şi întocmirea «Documentelor tehnice ale cadastrului finale»

Prestator

25

8

Verificarea şi recepţia Livrării - «Documente tehnice ale cadastrului finale»

OCPI

15

9

Acceptanţa Livrării - «Documente tehnice ale cadastrului finale»

Achizitor

7

(6)În cazul lucrărilor realizate la nivel de UAT, Sublivrarea 2.1 poate fi predată oricând în perioada "Derulării lucrărilor de specialitate". Sublivrarea 2.2 poate conţine livrări parţiale sau poate fi predată integral. Se pot efectua livrări parţiale, în funcţie de suprafaţa contractată a UAT, după cum urmează:
a)până la 3.000 ha: maxim 4 livrări parţiale
b)3.001 ha - 6.000 ha: maxim 5 livrări parţiale
c)6.001 ha - 9.000 ha: maxim 6 livrări parţiale
d)9.001 ha - 15.000 ha: maxim 8 livrări parţiale
e)peste 15.000 ha: maxim 10 livrări parţiale
Livrările parţiale trebuie să conţină sectoare cadastrale adiacente.
(7)Pentru fiecare livrare parţială Prestatorul stabileşte durata activităţii "Derularea lucrărilor de specialitate" astfel încât perioada totală pentru realizarea lucrărilor de specialitate aferente livrărilor parţiale nu depăşească perioada ofertată şi precizată în contract.
(8)Fiecare livrare parţială va include toate livrabilele prevăzute la capitolul 1.3.5.2. Livrabile.
Durata activităţii de verificare şi recepţie pentru 1 livrare/livrări parţiale va fi stabilită în concordanţă cu suprafaţa contractată:
- până la 3.000 ha: maxim 40 de zile, indiferent dacă se efectuează o singură livrare sau mai multe livrări parţiale (maxim 4);
- 3001 ha - 6.000 ha: maxim 50 de zile, indiferent dacă se efectuează o singură livrare sau mai multe livrări parţiale (maxim 5);
- 6001 ha - 9.000 ha: maxim 60 de zile, indiferent dacă se efectuează o singură livrare sau mai multe livrări parţiale (maxim 6);
- 9001 ha - 15.000 ha: maxim 80 de zile, indiferent dacă se efectuează o singură livrare sau mai multe livrări parţiale (maxim 8);
- peste 15.000 ha: maxim 100 de zile, indiferent dacă se efectuează o singură livrare sau mai multe livrări parţiale (maxim 10).
(9)Publicarea documentelor tehnice se realizează după emiterea procesului-verbal de acceptanţă a ultimei livrări parţiale din Livrarea 2.2.
(10)Durata de realizare a unei livrări include şi zilele în care lucrarea este la prestator pentru refaceri şi tipărirea documentelor.
(11)În cazul lucrărilor realizate la nivel de UAT, pentru Livrarea 1 durata de realizare se calculează de la data semnării contractului de prestări servicii. Pentru Livrarea 2 durata de realizare se calculează de la data comunicării Procesului-verbal de acceptanţă a Livrării 1. Pentru Livrarea 3 durata de realizare se calculează de la data comunicării tuturor Proceselor verbale de soluţionare a cererilor de rectificare/contestaţiilor.
(12)În cazul lucrărilor realizate la nivel de sector cadastral, pentru Livrarea 1 durata de realizare se calculează de la data semnării contractului de prestări servicii. Pentru Livrarea 2 durata de realizare se calculează de la data comunicării tuturor Proceselor verbale de soluţionare a cererilor de rectificare/contestaţiilor.
(13)Valorile estimate din tabelul nr. 1 şi 2 se referă la intervalul maxim de zile alocat unei activităţi, exceptând durata publicării documentelor tehnice ale cadastrului. Perioada specifică pentru fiecare UAT/sector este prevăzută în contract.

(14)Durata estimată pentru activitatea de verificare şi recepţie aferentă fiecărei livrări, prevăzută în tabelele nr. 1 şi 2, se calculează de la data predării livrării/livrării parţiale, după caz, şi nu include zilele aferente verificării şi recepţiei documentelor redepuse ca urmare a deficienţelor constatate de Comisia de recepţie.