Secţiunea 7 - 1.3.7. Actualizarea documentelor tehnice ale cadastrului - Regulament din 2020 privind realizarea, verificarea şi recepţia lucrărilor sistematice de cadastru şi înscrierea din oficiu a imobilelor în cartea funciară

M.Of. 56 bis

În vigoare
Versiune de la: 30 Decembrie 2024
SECŢIUNEA 7:1.3.7. Actualizarea documentelor tehnice ale cadastrului
SUBSECŢIUNEA 0:
Art. 50
(1)Prestatorul actualizează documentele tehnice ale cadastrului, în baza documentelor transmise de către comisia de soluţionare a cererilor de rectificare, respectiv: procesul-verbal de soluţionare a cererilor de rectificare, cererile de rectificare, documentele doveditoare.
(2)Actualizarea fişierelor ID.pdf/ID-Cn-Um.pdf se realizează de către Prestator prin adăugarea la conţinutul iniţial al acestora, a documentelor transmise de către OCPI în urma soluţionării cererilor de rectificare. Ordinea documentelor în fişier este:
- fişa de date;
- actele de identitate/certificatele de înregistrare/certificate deces/acte de stare civilă etc.;
- actele juridice privitoare la imobile;
- cererea de rectificare/contestaţia privitoare la calitatea de posesor;
- actele doveditoare;
- procesul-verbal de soluţionare a cererii de rectificare.
Art. 51
(1)Prestatorul integrează în documentele tehnice finale ale cadastrului, înregistrările din cărţile funciare efectuate în cadrul înregistrării sporadice. Ultima verificare în scopul actualizării se face cu cel mult 5 zile lucrătoare înainte de data predării livrării - Documente tehnice ale cadastrului finale.
(2)Documentele tehnice ale cadastrului predate la Livrarea - Documente tehnice ale cadastrului finale poartă menţiunea "Documente finale".
(3)În perioada de afişare a documentelor tehnice ale cadastrului şi în cea de soluţionare a cererilor de rectificare, OCPI va furniza persoanelor autorizate să execute lucrări de specialitate din domeniul cadastrului, geodeziei şi cartografiei, informaţiile privitoare la imobilele recepţionate în cadrul lucrărilor de înregistrare sistematică, în vederea întocmirii de către aceştia a documentaţiilor tehnice necesare efectuării înregistrărilor în cadastru şi cartea funciară, formulate la cererea persoanelor interesate.
SUBSECŢIUNEA 1:1.3.7.1. Structura de directoare folosită la predarea datelor la OCPI
Art. 52
(1)Pe eticheta suportului se menţionează:
- Lucrări de înregistrare sistematică UAT ......................, sectorul/sectoarele cadastrale ....................;
- Documente tehnice ale cadastrului finale.
(2)Structura de directoare utilizată la predare este prezentată în Anexa nr. 6.
SUBSECŢIUNEA 2:1.3.7.2. Livrabile
Art. 53
(1)Documentaţia întocmită pe sectoare cadastrale, se predă în formatele, în numărul de exemplare şi cu respectarea celor menţionate în tabelul de mai jos:
Livrarea -Documente tehnice ale cadastrului finale

Nr. crt.

Livrabil

Format analogic

Format digital

1

Cereri de rectificare, contestaţii, acte, procese verbale, etc.

nu

.pdf*)

2

Fişierele.cgxml

nu

.xml*)

3

Registrul cadastral al imobilelor

nu

.pdf

4

Opisul alfabetic al titularilor drepturilor reale de proprietate, al posesorilor şi al altor deţinători

nu

.pdf,.xls

5

Planurile cadastrale

nu

.tiff georeferenţiat, .shp, .pdf, .dxf

6

Planul sectoarelor cadastrale după caz**

nu

.tiff georeferenţiat, .shp, .pdf, .dxf

7

Proces verbal de realizare a campaniei de informare publică etapa 2

nu

.pdf

*) Fişierele.cgxml şi.pdf asociate se încarcă de Prestator în aplicaţia informatică, pe baza user-ului şi a parolei anterior solicitate oficiului teritorial. Acestea nu se predau pe suporturi fizice.
**) Planul sectoarelor cadastrale se predă în cazul lucrărilor executate la nivel de UAT.

(2)Modelul Procesului-verbal de predare-primire a livrabilelor în format digital se regăseşte în Anexa nr. 10.
(3)Exceptând fişierele .cgxml şi .pdf asociate, livrabilele care se predau în format digital vor fi semnate cu semnătură electronică calificată, bazată pe un certificat digital calificat care întruneşte condiţiile de validitate potrivit Legii nr. 455/2001 privind semnătura electronică.
(4)
[textul din Art. 53, alin. (4) din capitolul 1, subcapitolul 3, sectiunea 7, subsectiunea 2 a fost abrogat la 28-mai-2020 de punctul 31. din anexa 1 din Ordinul 1347/2020]
(5)Durata activităţilor în cadrul lucrărilor de înregistrare sistematică se stabileşte în funcţie de obiectul lucrărilor, conform Tabelelor nr. 1 şi 2.
1._
Tabel nr. 1 Activităţi pentru lucrări realizate la nivel de UAT

Nr. crt.

Descriere activitate

Responsabil de activitate

Durata estimată a activităţii

(zile)

1

Realizare Livrare 1 «Raport Preliminar»

Prestator

25

2

Verificarea şi recepţia Livrării 1 «Raport Preliminar»

Achizitor

10

3

Acceptanţă Livrare 1 «Raport Preliminar»

Achizitor

5

4

Derularea lucrărilor de specialitate şi realizare Livrare 2, care conţine 2 sublivrări:

Sublivrarea 2.1 - Plan cadastral al intravilanului

Sublivrarea 2.2 - Documente tehnice ale cadastrului spre publicare

Prestator

240-500

5

Verificarea şi recepţia Livrării 2, care include:

- Verificarea şi recepţia Sublivrării 2.1 - Plan cadastral al intravilanului

- Verificarea şi recepţia Sublivrării 2.2 - Documente tehnice ale cadastrului spre publicare

OCPI

10

40-100

6

Acceptanţa

- Sublivrării 2.1 - Plan cadastral al intravilanului

- Sublivrării 2.2 - Documente tehnice ale cadastrului spre publicare

Achizitor

5

5/livrare/livrare parţială

7

Pregătirea publicării documentelor tehnice ale cadastrului

Primărie, OCPI

7

8

Publicarea documentelor tehnice ale cadastrului şi primirea cererilor de rectificare

Primărie, OCPI

60

9

Soluţionarea cererilor de rectificare

OCPI, Prestator, UAT prin reprezentanţi desemnaţi în Comisia de soluţionare a cererilor de rectificare

90

10

Actualizarea documentelor tehnice în urma soluţionării cererilor de rectificare şi realizare Livrare 3 «Documente tehnice ale cadastrului finale»

Prestator

30

11

Verificarea şi recepţia Livrării 3 «Documente tehnice ale cadastrului finale»

OCPI

25

12

Acceptanţa Livrării 3 «Documente tehnice ale cadastrului finale»

Achizitor

5

2._
Tabel nr. 2 Activităţi pentru lucrări realizate pe sectoare cadastrale

Nr. crt.

Descriere activitate

Responsabil de activitate

Durata estimată a activităţii (zile)

Lucrări realizate la nivel de sector cadastral pentru un număr estimat de 2.500 de imobile

1

Derularea lucrărilor de specialitate

Prestator

60-220

2

Verificarea şi recepţia Livrării - «Documente tehnice ale cadastrului spre publicare»

OCPI

50

3

Acceptanţa Livrării - «Documente tehnice ale cadastrului spre publicare»

Achizitor

7

4

Pregătirea publicării documentelor tehnice ale cadastrului

Primărie, OCPI

10

5

Publicarea documentelor tehnice ale cadastrului şi primirea cererilor de rectificare

OCPI cu sprijinul Prestatorului şi reprezentantului UAT

60

6

Soluţionarea cererilor de rectificare

OCPI, Prestator, UAT prin reprezentanţi desemnaţi în Comisia de soluţionare a cererilor de rectificare

90

7

Actualizarea documentelor tehnice în urma soluţionării cererilor de rectificare şi întocmirea «Documentelor tehnice ale cadastrului finale»

Prestator

25

8

Verificarea şi recepţia Livrării - «Documente tehnice ale cadastrului finale»

OCPI

15

9

Acceptanţa Livrării - «Documente tehnice ale cadastrului finale»

Achizitor

7

(6)În cazul lucrărilor realizate la nivel de UAT, Sublivrarea 2.1 poate fi predată oricând în perioada "Derulării lucrărilor de specialitate". Sublivrarea 2.2 poate conţine livrări parţiale sau poate fi predată integral. Se pot efectua livrări parţiale, în funcţie de suprafaţa contractată a UAT, după cum urmează:
a)până la 3.000 ha: maxim 4 livrări parţiale
b)3.001 ha - 6.000 ha: maxim 5 livrări parţiale
c)6.001 ha - 9.000 ha: maxim 6 livrări parţiale
d)9.001 ha - 15.000 ha: maxim 8 livrări parţiale
e)peste 15.000 ha: maxim 10 livrări parţiale
Livrările parţiale trebuie să conţină sectoare cadastrale adiacente.
(7)Pentru fiecare livrare parţială Prestatorul stabileşte durata activităţii "Derularea lucrărilor de specialitate" astfel încât perioada totală pentru realizarea lucrărilor de specialitate aferente livrărilor parţiale nu depăşească perioada ofertată şi precizată în contract.
(8)Fiecare livrare parţială va include toate livrabilele prevăzute la capitolul 1.3.5.2. Livrabile.
Durata activităţii de verificare şi recepţie pentru 1 livrare/livrări parţiale va fi stabilită în concordanţă cu suprafaţa contractată:
- până la 3.000 ha: maxim 40 de zile, indiferent dacă se efectuează o singură livrare sau mai multe livrări parţiale (maxim 4);
- 3001 ha - 6.000 ha: maxim 50 de zile, indiferent dacă se efectuează o singură livrare sau mai multe livrări parţiale (maxim 5);
- 6001 ha - 9.000 ha: maxim 60 de zile, indiferent dacă se efectuează o singură livrare sau mai multe livrări parţiale (maxim 6);
- 9001 ha - 15.000 ha: maxim 80 de zile, indiferent dacă se efectuează o singură livrare sau mai multe livrări parţiale (maxim 8);
- peste 15.000 ha: maxim 100 de zile, indiferent dacă se efectuează o singură livrare sau mai multe livrări parţiale (maxim 10).
(9)Publicarea documentelor tehnice se realizează după emiterea procesului-verbal de acceptanţă a ultimei livrări parţiale din Livrarea 2.2.
(10)Durata de realizare a unei livrări include şi zilele în care lucrarea este la prestator pentru refaceri şi tipărirea documentelor.
(11)În cazul lucrărilor realizate la nivel de UAT, pentru Livrarea 1 durata de realizare se calculează de la data semnării contractului de prestări servicii. Pentru Livrarea 2 durata de realizare se calculează de la data comunicării Procesului-verbal de acceptanţă a Livrării 1. Pentru Livrarea 3 durata de realizare se calculează de la data comunicării tuturor Proceselor verbale de soluţionare a cererilor de rectificare/contestaţiilor.
(12)În cazul lucrărilor realizate la nivel de sector cadastral, pentru Livrarea 1 durata de realizare se calculează de la data semnării contractului de prestări servicii. Pentru Livrarea 2 durata de realizare se calculează de la data comunicării tuturor Proceselor verbale de soluţionare a cererilor de rectificare/contestaţiilor.
(13)Valorile estimate din tabelul nr. 1 şi 2 se referă la intervalul maxim de zile alocat unei activităţi, exceptând durata publicării documentelor tehnice ale cadastrului. Perioada specifică pentru fiecare UAT/sector este prevăzută în contract.

(14)Durata estimată pentru activitatea de verificare şi recepţie aferentă fiecărei livrări, prevăzută în tabelele nr. 1 şi 2, se calculează de la data predării livrării/livrării parţiale, după caz, şi nu include zilele aferente verificării şi recepţiei documentelor redepuse ca urmare a deficienţelor constatate de Comisia de recepţie.