Secţiunea 1 - 1.3.1. Campania de informare publică privind începerea lucrărilor - Regulament din 2020 privind realizarea, verificarea şi recepţia lucrărilor sistematice de cadastru şi înscrierea din oficiu a imobilelor în cartea funciară
M.Of. 56 bis
În vigoare Versiune de la: 30 Decembrie 2024
SECŢIUNEA 1:1.3.1. Campania de informare publică privind începerea lucrărilor
Art. 14
(1)Campania de informare publică la nivel local se realizează de către Prestator cu sprijinul primăriei, anterior începerii lucrărilor de teren şi se va desfăşura inclusiv pe toată perioada derulării acestora.
(2)În cadrul campaniei de informare publică locală Prestatorul realizează:
a)analiza situaţiei la nivelul UAT/sectoarelor cadastrale în ceea ce priveşte particularităţile locale din punctul de vedere al nevoilor de informare. În acest sens, Prestatorul împreună cu primăria evaluează condiţiile şi cerinţele executării unei campanii de informare care să sprijine derularea lucrărilor de înregistrare sistematică;
b)derularea campaniei de informare publică locală.
Art. 15
Achizitorul va pune la dispoziţia Prestatorului modelul materialelor informaţionale (pliante şi postere), după semnarea contractului. Caracteristicile tehnice ale materialelor informaţionale, precum şi cantităţile neclare vor fi stabilite de Achizitor. Înainte de tipărire, Prestatorul are obligaţia de a prezenta modelul final al materialelor publicitare, în format digital, în vederea aprobării acestora de către Achizitor.Art. 16
(1)Prestatorul are obligaţia:
a)de a distribui pliantele şi de a afişa posterele în locuri vizibile (primărie, cămin cultural, biserică, şcoală, dispensar, poştă etc.) în perioada campaniei de informare, iar la finalizarea activităţii va încheia un proces-verbal, semnat de către reprezentanţii UAT şi ai Prestatorului, care atestă parcurgerea acestei etape de informare şi cantităţile materialelor informaţionale folosite;
b)de a organiza cu sprijinul primăriei întâlniri de informare cu cetăţenii, în funcţie de particularităţile UAT-ului şi de nevoile identificate (existenţa străinaşilor, aşezărilor informale, minorităţilor etnice etc.), iar la finalizarea activităţii va încheia un proces-verbal ce conţine date privind calendarul întâlnirilor realizate, inclusiv numărul participanţilor, probleme semnalate etc. La întâlnirile de informare vor fi invitaţi şi pot participa reprezentanţi ai OCPI şi/sau ANCPI.
(2)[textul din Art. 16, alin. (2) din capitolul 1, subcapitolul 3, sectiunea 1 a fost abrogat la 28-mai-2020 de punctul 6. din anexa 1 din Ordinul 1347/2020]
Art. 17
(5)Desfăşurarea campaniei de informare din această etapă, realizată la nivel de UAT/sectoare cadastrale, va fi descrisă în cadrul Raportului tehnic aferent Livrării - "Documente tehnice ale cadastrului spre publicare" în care se va menţiona numărul şi data Procesului-verbal care atestă parcurgerea etapei de informare şi cantităţile materialelor informaţionale folosite şi a Procesului-verbal ce conţine date privind calendarul întâlnirilor realizate.
În Raportul tehnic se vor include detalii legate de:
a)întâlnirile de informare cu cetăţenii: data, durata, număr de participanţi, număr de materiale informaţionale distribuite, cine a susţinut proiectul din partea autorităţilor, formatori de opinie care au participat şi susţinut campania, lista principalelor probleme ridicate;
b)activităţile de distribuire/afişare: număr de pliante/postere distribuite/afişate, de acţiuni de difuzare pe fiecare localitate din UAT, lista cu problemele întâmpinate în timpul difuzării;
c)după caz, activităţile desfăşurate în cadrul punctelor de informare: perioada în care a funcţionat punctul de informare, numărul de cetăţeni care au venit la punctul de informare, tipurile de activităţi desfăşurate: informare, consultaţii, lista cu problemele întâmpinate etc.;
d)lista cu alte probleme întâlnite şi modul în care au fost gestionate: întâlniri separate cu grupuri minoritare, persoane cu dizabilităţi etc.
La Raportul tehnic se vor anexa: Procesul-verbal care atestă parcurgerea etapei de informare şi cantităţile materialelor informaţionale folosite, Procesul-verbal ce conţine date privind calendarul întâlnirilor realizate, Procesele-verbale de şedinţă cu cetăţenii şi adresele de convocare a deţinătorilor în vederea identificării limitelor imobilelor. De asemenea, Procesele-verbale şi adresele de convocare vor fi comunicate către OCPI în ziua întocmirii.
(1)În cazul în care lucrările de înregistrare sistematică se desfăşoară la nivel de UAT, Prestatorul are şi obligaţia de a organiza, cu ajutorul primăriei, cel puţin un punct de informare unde cetăţenii pot solicita explicaţii suplimentare. Organizarea punctelor de informare se realizează în aşa fel încât să se maximizeze participarea cetăţenilor la lucrările de cadastru.
(2)Punctele de informare funcţionează în perioada derulării Lucrărilor de teren şi în cele de pregătire a publicării şi respectiv de publicare a documentelor tehnice.
(3)Pentru a ţine seama de specificul fiecărei localităţi, în organizarea campaniei de informare locală pot fi implicaţi, mai ales în cadrul întâlnirilor or, formatori de opinie locali care au credibilitate în faţa oamenilor şi care pot influenţa comportamentul acestora (de exemplu: preotul, învăţătorii, personalul medical etc.).
(4)În localităţile în care sunt întâlnite situaţii particulare (populaţii minoritare care nu vorbesc limba română, cu grad scăzut de educaţie etc.), se au în vedere elemente de particularizare cum ar fi: includerea în echipele de promotori a unor persoane care vorbesc limba minorităţilor respective, extinderea numărului de întâlniri etc.
(5)Desfăşurarea campaniei de informare din această etapă, realizată la nivel de UAT/sectoare cadastrale, va fi descrisă în cadrul Raportului tehnic aferent Livrării - "Documente tehnice ale cadastrului spre publicare" în care se va menţiona numărul şi data Procesului-verbal care atestă parcurgerea etapei de informare şi cantităţile materialelor informaţionale folosite şi a Procesului-verbal ce conţine date privind calendarul întâlnirilor realizate.
În Raportul tehnic se vor include detalii legate de:
a)întâlnirile de informare cu cetăţenii: data, durata, număr de participanţi, număr de materiale informaţionale distribuite, cine a susţinut proiectul din partea autorităţilor, formatori de opinie care au participat şi susţinut campania, lista principalelor probleme ridicate;
b)activităţile de distribuire/afişare: număr de pliante/postere distribuite/afişate, de acţiuni de difuzare pe fiecare localitate din UAT, lista cu problemele întâmpinate în timpul difuzării;
c)după caz, activităţile desfăşurate în cadrul punctelor de informare: perioada în care a funcţionat punctul de informare, numărul de cetăţeni care au venit la punctul de informare, tipurile de activităţi desfăşurate: informare, consultaţii, lista cu problemele întâmpinate etc.;
d)lista cu alte probleme întâlnite şi modul în care au fost gestionate: întâlniri separate cu grupuri minoritare, persoane cu dizabilităţi etc.
La Raportul tehnic se vor anexa: Procesul-verbal care atestă parcurgerea etapei de informare şi cantităţile materialelor informaţionale folosite, Procesul-verbal ce conţine date privind calendarul întâlnirilor realizate, Procesele-verbale de şedinţă cu cetăţenii şi adresele de convocare a deţinătorilor în vederea identificării limitelor imobilelor. De asemenea, Procesele-verbale şi adresele de convocare vor fi comunicate către OCPI în ziua întocmirii.(6)[textul din Art. 17, alin. (6) din capitolul 1, subcapitolul 3, sectiunea 1 a fost abrogat la 28-mai-2020 de punctul 8. din anexa 1 din Ordinul 1347/2020]