Secţiunea 6 - 1.3.6. Publicarea documentelor tehnice ale cadastrului - Regulament din 2020 privind realizarea, verificarea şi recepţia lucrărilor sistematice de cadastru şi înscrierea din oficiu a imobilelor în cartea funciară
M.Of. 56 bis
În vigoare Versiune de la: 30 Decembrie 2024
SECŢIUNEA 6:1.3.6. Publicarea documentelor tehnice ale cadastrului
SUBSECŢIUNEA 1:1.3.6.1. Pregătirea publicării documentelor tehnice cadastrale - Derularea campaniei de informare
Art. 42
(1)A doua zi lucrătoare după primirea procesului-verbal de acceptanţă, OCPI transmite Primăriei solicitarea pentru stabilirea datei publicării documentelor tehnice. Primăria va stabili în maxim 2 zile lucrătoare data începerii afişării publice a documentelor tehnice pe care o transmite la OCPI cu cel puţin 5 zile înainte de data începerii perioadei de afişare publică, iar acesta din urmă o comunică în scris ANCPI, prestatorului şi Achizitorului, atunci când acesta nu este primăria.
(3)În cazul în care Achizitorul este ANCPI, publicarea anunţului prealabil este asigurată de OCPI.
(1)A doua zi lucrătoare după primirea procesului-verbal de acceptanţă, OCPI transmite Primăriei solicitarea pentru stabilirea datei publicării documentelor tehnice. Primăria va stabili în maxim 2 zile lucrătoare data începerii afişării publice a documentelor tehnice pe care o transmite la OCPI cu cel puţin 5 zile înainte de data începerii perioadei de afişare publică, iar acesta din urmă o comunică în scris ANCPI, prestatorului şi Achizitorului, atunci când acesta nu este primăria.(2)Cu cel puţin 5 zile înainte de afişare, Achizitorul asigură publicarea anunţului prealabil privind afişarea publică a documentelor tehnice ale cadastrului într-un ziar de largă circulaţie, într-un ziar local, la sediul consiliului local, pe pagina de internet a autorităţii administraţiei publice locale, precum şi pe pagina de internet a ANCPI.
(3)În cazul în care Achizitorul este ANCPI, publicarea anunţului prealabil este asigurată de OCPI.Art. 43
(2)Similar primei etape a campaniei de informare, materialele informaţionale vor fi puse la dispoziţia Prestatorului de către Achizitor, în condiţiile prevăzute la art. 15.
(3)La finalizarea activităţii se va încheia un proces-verbal, semnat de către reprezentanţii UAT şi ai Prestatorului, care atestă parcurgerea acestei etape de informare şi cantităţile materialelor informaţionale folosite. Procesul verbal va fi inclus în Livrarea "Documente tehnice ale cadastrului finale.
(1)În perioada de pregătire a publicării, Prestatorul demarează cea de-a doua etapă a campaniei de informare a cetăţenilor cu privire la afişarea documentelor tehnice ale cadastrului rezultate în urma executării lucrărilor de înregistrare sistematică. Campania se va derula inclusiv pe tot parcursul perioadei de publicare a documentelor tehnice.
(2)Similar primei etape a campaniei de informare, materialele informaţionale vor fi puse la dispoziţia Prestatorului de către Achizitor, în condiţiile prevăzute la art. 15.
(3)La finalizarea activităţii se va încheia un proces-verbal, semnat de către reprezentanţii UAT şi ai Prestatorului, care atestă parcurgerea acestei etape de informare şi cantităţile materialelor informaţionale folosite. Procesul verbal va fi inclus în Livrarea "Documente tehnice ale cadastrului finale.Art. 44
[textul din Art. 44 din capitolul 1, subcapitolul 3, sectiunea 6, subsectiunea 1 a fost abrogat la 28-mai-2020 de punctul 27. din anexa 1 din Ordinul 1347/2020]
Art. 45
[textul din Art. 45 din capitolul 1, subcapitolul 3, sectiunea 6, subsectiunea 1 a fost abrogat la 28-mai-2020 de punctul 27. din anexa 1 din Ordinul 1347/2020]
Art. 46
(1)OCPI organizează împreună cu primăria activitatea de publicare a documentelor tehnice, la sediul stabilit în acest scop şi pune la dispoziţia primăriei datele despre imobil, în format digital şi analogic, conform Anexei nr. 18 spre a fi comunicate deţinătorilor. De asemenea, datele privitoare la imobile conform Anexei nr. 18 sunt afişate de OCPI pe site-ul ANCPI: www.ancpi.ro.
(2)În scopul unei mai bune informări a deţinătorilor, anterior publicării, datele privitoare la imobile conform Anexei nr. 18 sunt comunicate acestora potrivit menţiunilor din Registrul cadastral al imobilelor prin grija Primăriei.SUBSECŢIUNEA 2:1.3.6.2. Publicarea documentelor tehnice ale cadastrului
Art. 47
(1)Publicarea documentelor tehnice se face în spaţiul pus la dispoziţie de către primărie, precum şi pe pagina de internet a autorităţii administraţiei publice locale, respectiv pe pagina de internet a ANCPI, creată în acest scop.
(2)Conform Legii, perioada afişării este de 60 de zile.
(3)În termen de 60 de zile de la afişare, titularii sarcinilor înscrise în registrele de transcripţiuni şi inscripţiuni solicită reînnoirea înscrierii acestora, prin depunerea cererilor de rectificare a documentelor tehnice. Prin sarcini se înţelege: ipotecile, privilegiile, somaţiile, sechestrele, litigiile, alte sarcini, înscrise în vechile registre de publicitate imobiliară.
SUBSECŢIUNEA 3:1.3.6.3. Primirea şi soluţionarea cererilor de rectificare
Art. 48
(2)Cererile de rectificare însoţite de înscrisurile doveditoare pot fi transmise la sediul primăriei prin poştă sau curier, ori prin mijloace electronice, sau formulate în sistemul informatic, caz în care certificarea nealterării conţinutului înscrisurilor doveditoare odată cu redarea pe suportul informatic, va fi făcută de către deponent prin semnătură electronică calificată.
(1)Cererea de rectificare a informaţiilor din documentele tehnice publicate se poate face în termen de 60 de zile de la afişare şi trebuie însoţită de documentele doveditoare, în forma cerută de Lege. Modelul cererii de rectificare este prezentat în Anexa nr. 8.
(2)Cererile de rectificare însoţite de înscrisurile doveditoare pot fi transmise la sediul primăriei prin poştă sau curier, ori prin mijloace electronice, sau formulate în sistemul informatic, caz în care certificarea nealterării conţinutului înscrisurilor doveditoare odată cu redarea pe suportul informatic, va fi făcută de către deponent prin semnătură electronică calificată.
Art. 49
(1)Soluţionarea cererilor de rectificare se realizează de către Comisia de soluţionare a cererilor de rectificare formată din reprezentanţi ai OCPI, ai UAT şi ai Prestatorului, desemnaţi pentru îndeplinirea acestor atribuţii.
(2)Comisia de soluţionare a cererilor de rectificare (denumită în continuare comisie) se constituie prin decizie a directorului OCPI cu cel puţin 5 zile înainte de data stabilită pentru afişarea documentelor tehnice ale cadastrului spre publicare. Comisia este formată din membri titulari şi membri supleanţi, din partea Primăriei, OCPI şi Prestatorului. Procesele-verbale de soluţionare a contestaţiilor vor fi redactate de oricare dintre membrii comisiei.
(3)Participarea reprezentanţilor desemnaţi la activitatea comisiei este obligatorie. Primarul UAT, Prestatorul şi directorul OCPI sunt responsabili pentru desemnarea de reprezentanţi în comisie şi pentru asigurarea prezenţei acestora la activitatea comisiei.
(4)Comisia îşi desfăşoară activitatea la sediul oficiului teritorial şi/sau la sediul primăriei unităţii administrative-teritoriale.
(5)Activitatea comisiei se desfăşoară până la data la care vor fi emise şi comunicate, potrivit legii, toate procesele-verbale de soluţionare a cererilor de rectificare/contestaţiilor.
(6)Comisia se convoacă prin mijloace electronice şi/sau telefonic la sediul primăriei sau la sediul OCPI de către directorul OCPI, ori de câte ori este nevoie.
(7)Atribuţiile comisiei de soluţionare a cererilor de rectificare sunt următoarele, dar fără a se limita la acestea:
- acordarea lămuririlor necesare contestatarilor;
- înregistrarea cererilor de rectificare şi a contestaţiilor;
- marcarea imobilelor contestate în documentele cadastrale;
- analiza documentelor depuse de contestatari;
- verificarea în teren a imobilelor contestate, dacă se consideră necesar;
- întocmirea procesului-verbal de soluţionare a cererilor de rectificare;
- întocmirea unui tabel centralizator, care conţine imobilele care trebuie rectificate sau actualizate de către Prestator.
(8)Înregistrarea cererilor de rectificare se va face într-un registru ţinut în format letric sau digital, întocmit în acest scop, ce cuprinde rubricile: data depunerii cererii, numele şi prenumele contestatarului, adresa acestuia, identificatorul imobilului contestat din documentele tehnice publicate, obiectul cererii, numele posesorului contestat, după caz, şi eventuale menţiuni.
(9)Separat de registrul cererilor de rectificare se va ţine un registru care conţine numele persoanelor care s-au prezentat pentru verificarea informaţiilor înregistrate în documentele tehnice publicate cu privire la imobilele pe care acestea le deţin, data prezentării, identificatorul imobilului verificat/sectorul cadastral, semnătura persoanei şi eventuale menţiuni.
(10)Completarea registrului menţionat la alin. (9) este atribuţia membrului desemnat de către primarul unităţii administrativ-teritoriale în Comisia de soluţionare a cererilor de rectificare.
(11)Verificarea informaţiilor înregistrate se realizează prin consultarea documentelor tehnice ale cadastrului, precum şi prin punerea la dispoziţia persoanelor interesate, prin intermediul reprezentanţilor UAT, a datelor despre imobil.
(12)Soluţionarea cererilor de rectificare se realizează în perioada afişării publice, dar nu mai târziu de 90 de zile de la data finalizării perioadei de afişare. Cererile de rectificare se soluţionează cu votul majorităţii absolute a membrilor Comisiei, respectiv cu votul a jumătate plus unu din totalul membrilor titulari.
(13)Cererile de rectificare se soluţionează prin proces-verbal care se comunică în condiţiile Codului de procedură civilă. Modelul procesului-verbal de soluţionare a cererilor de rectificare este prezentat în anexa nr. 9.
(14)Împotriva procesului-verbal se poate formula plângere la judecătoria în a cărei rază de competenţă se află imobilul, în termen de 15 zile de la comunicare.
(15)În cazul în care soluţionarea unei cereri de rectificare implică modificări şi ale altor imobile, datele asociate acestor imobile se actualizează sau se corectează, după caz. În aceste situaţii, prin procesul-verbal de soluţionare a cererii de rectificare, care se comunică tuturor părţilor implicate, se dispune actualizarea/corectarea datelor referitoare la imobilele afectate.
(16)Cererile de rectificare, actele doveditoare şi procesul-verbal de soluţionare a cererilor de rectificare se scanează (cu rezoluţia 200 dpi, alb-negru) şi se predau Prestatorului în format .pdf, în vederea actualizării documentelor tehnice şi a fişierelor .cgxml.
(17)Cererile de rectificare, procesul-verbal de soluţionare şi registrul cererilor de rectificare se arhivează împreună cu documentele tehnice ale cadastrului.