Subcapitolul 2 - 1.2. OBIECTIVUL LUCRĂRILOR DE ÎNREGISTRARE SISTEMATICĂ ŞI DOCUMENTELE TEHNICE REZULTATE - Regulament din 2020 privind realizarea, verificarea şi recepţia lucrărilor sistematice de cadastru şi înscrierea din oficiu a imobilelor în cartea funciară

M.Of. 56 bis

În vigoare
Versiune de la: 30 Decembrie 2024
SUBCAPITOLUL 2:1.2. OBIECTIVUL LUCRĂRILOR DE ÎNREGISTRARE SISTEMATICĂ ŞI DOCUMENTELE TEHNICE REZULTATE
SECŢIUNEA 1:1.2.1. Obiectivul lucrărilor de înregistrare sistematică
Art. 7
Obiectivul lucrărilor de înregistrare sistematică îl constituie înregistrarea în Sistemul Integrat de Cadastru şi Carte Funciară a tuturor imobilelor ce fac obiectul contractelor încheiate cu achizitorul.
Art. 8
Documentele tehnice ale cadastrului care se întocmesc în cadrul lucrărilor de înregistrare sistematică sunt:
a)planul cadastral - conţinutul planului cadastral este prezentat în Anexa nr. 1;
b)registrul cadastral al imobilelor - modelul registrului cadastral al imobilelor este prezentat în Anexa nr. 2;
c)opisul alfabetic al titularilor drepturilor reale de proprietate, al posesorilor şi al altor deţinători - modelul opisului alfabetic al titularilor drepturilor reale de proprietate, al posesorilor şi al altor deţinători este prezentat în Anexa nr. 3.
SECŢIUNEA 2:1.2.2. Informaţii generale necesare realizării lucrărilor de înregistrare sistematică
Art. 9
(1)Informaţiile şi datele necesare realizării lucrării de înregistrare sistematică, sunt puse la dispoziţia Prestatorului de către Achizitor, conform prevederilor legale.
Art. 10
OCPI pune la dispoziţia Prestatorului, informaţiile şi datele pe care le deţine cu privire la imobile, necesare realizării lucrărilor de înregistrare sistematică. Principalele date ce pot fi predate sunt:
a)limitele unităţii administrativ-teritoriale şi ale intravilanelor componente deţinute de către oficiul teritorial, utilizate în activitatea de recepţie a documentaţiilor cadastrale şi de înscriere în cartea funciară;
b)ortofotomozaicul corespunzător sectoarelor cadastrale sau unităţii administrativ-teritoriale în funcţie de obiectul lucrărilor;
c)planurile cadastrale/topografice;
d)planurile parcelare, avizate de către comisia locală de fond funciar şi recepţionate de către oficiul teritorial;
e)PAD-urile active provenite din înregistrarea sporadică;
f)baza de date a titlurilor de proprietate care conţine informaţii textuale din titlurile de proprietate emise în baza legilor proprietăţii şi fişierele .pdf extrase din baza de date a titlurilor de proprietate. Titlurile de proprietate vor fi puse la dispoziţia prestatorului în format electronic (format .pdf), având inserată sigla ANCPI (watermark);
g)baza de date a registrelor de transcripţiuni-inscripţiuni;
h)copii ale cărţilor funciare;
i)fişiere .cgxml cu informaţii din baza de date a sistemului integrat de cadastru şi carte funciară; j) date referitoare la reţeaua naţională geodezică (planimetrie, altimetrie);
k)alte documentaţii (hărţi de carte funciară, sisteme informaţionale specifice etc.);
l)planul sectoarelor cadastrale ce fac obiectul lucrărilor de înregistrare sistematică în format .dxf şi/sau .shp.
Art. 11
(1)Prestatorul are obligaţia să solicite în termen de cel mult 5 zile de la încheierea contractului de prestări servicii de înregistrare sistematică toate documentele necesare realizării lucrărilor, inclusiv dreptul de acces la baza de date a sistemului integrat de cadastru şi carte funciară gestionat de ANCPI. Termenul de predare a datelor de către OCPI este de cel mult 10 zile lucrătoare de la data înregistrării solicitării Prestatorului. Solicitarea ulterioară de către Prestator a unor documente nu prelungeşte termenul de prestare a serviciilor.

(2)Furnizarea datelor necesare realizării lucrărilor de înregistrare sistematică se face cu titlu gratuit, iar Prestatorul lucrărilor are obligaţia de a utiliza informaţiile şi datele primite doar în vederea realizării acestora.
(3)Fiecare predare se va consemna într-un proces-verbal de predare-primire, semnat de către reprezentanţii părţilor implicate.

(4)Prestatorul poate descărca datele disponibile din sistemul integrat de cadastru şi carte funciară în format .xml. În acest sens, pentru a avea acces la datele şi informaţiile puse la dispoziţie de ANCPI/OCPI, Prestatorul completează şi transmite către OCPI cererea de acces, angajamentul de confidenţialitate întocmit conform Anexei nr. 4 şi mandatul prin care acesta autorizează reprezentanţii care pot accesa online, în numele său, baza de date digitală pusă la dispoziţie de către ANCPI. În mandat se vor preciza numele, prenumele, codul numeric personal al reprezentanţilor şi va fi însoţit de copii ale cărţilor de identitate ale acestora. Fiecare reprezentant al Prestatorului va completa o cerere de acces la datele digitale.
Art. 12
Prestatorul este responsabil de îndeplinirea cerinţelor privind informarea persoanelor ale căror date cu caracter personal se colectează şi prelucrează în cadrul procesului de înregistrare sistematică, conform prevederilor legale pentru protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor