Instructiuni din 2010 de aplicare în Ministerul Apărării Naţionale a prevederilor Legii nr. 384/2006 privind statutul soldaţilor şi gradaţilor voluntari
M.Of. 243
În vigoare
Art. 141
CAPITOLUL III1:Rechemarea în activitate a soldaţilor şi gradaţilor profesionişti
Art. 151
Soldaţii şi gradaţii profesionişti pot fi rechemaţi în activitate, cu gradul deţinut la data trecerii în rezervă, la cerere, în funcţie de nevoile instituţiei militare, dacă există posturi vacante în unităţile militare din cadrul cărora au fost trecuţi în rezervă sau în alte unităţi militare din cadrul aceleiaşi categorii de forţe sau din subordinea aceluiaşi comandament de sprijin/operaţional, cu respectarea cumulativă a următoarelor condiţii:
a)au cetăţenie română şi domiciliul stabil în România de cel puţin 6 luni, la data rechemării în activitate;
b)au vârsta de până la 45 de ani, la data rechemării în activitate;
c)au fost trecuţi în rezervă prin aplicarea prevederilor art. 45 alin. (1) lit. b), e)-g) sau i) din Legea nr. 384/2006 privind statutul soldaţilor şi gradaţilor profesionişti, cu modificările şi completările ulterioare, denumită în continuare Statut;
d)au o vechime în serviciul militar de cel puţin 4 ani neîntrerupt;
e)s-au aflat în rezervă mai puţin de 4 ani neîntrerupt până la data rechemării în activitate;
f)au obţinut în aprecierile de serviciu din ultimii 3 ani de activitate calificativul «Foarte bun»;
g)nu au fost condamnaţi penal, cu excepţia situaţiei în care a intervenit reabilitarea;
h)nu se află în curs de urmărire penală şi nu sunt trimişi în judecată sau judecaţi pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie;
i)nu fac parte din partide, formaţiuni sau organizaţii politice, iar dacă sunt membri, se angajează că, la data acordării gradului, vor renunţa la această calitate;
j)nu fac parte din organizaţii interzise de legislaţia română şi nu sunt membri ai unor organizaţii incompatibile cu regulile, activităţile şi atribuţiile specifice profesiei militare;
k)nu aparţin unor culte sau asociaţii/grupări religioase care contravin normelor de păstrare a ordinii publice, care încalcă bunele moravuri sau afectează exercitarea profesiei militare;
l)nu sunt asociaţi unici şi nu participă direct la administrarea sau conducerea unor organizaţii sau societăţi comerciale, iar dacă se află în una dintre aceste situaţii, se angajează că, la data acordării gradului, vor renunţa la această calitate;
m)îşi exprimă acordul privind verificarea în vederea autorizării accesului la informaţii clasificate, potrivit legii;
n)îşi exprimă acordul privind prelucrarea datelor cu caracter personal, în conformitate cu prevederile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor), cu modificările ulterioare.
Art. 152
(1)Pentru rechemarea în activitate, soldaţii şi gradaţii profesionişti în rezervă se adresează în scris comandantului unităţii militare în care au fost încadraţi la data trecerii în rezervă, prin cerere, al cărei model este prevăzut în anexa nr. 1.
(2)La cererea de rechemare în activitate solicitantul anexează:
a)adeverinţă eliberată de centrul militar zonal/judeţean/de sector pe raza căruia domiciliază, din care să reiasă ultima unitate militară în care şi-a desfăşurat activitatea, temeiul trecerii în rezervă, perioada în care a fost în activitate şi calificativele acordate în ultimii 3 ani de activitate;
b)adeverinţă medicală eliberată de către medicul de familie, valabilă 90 de zile de la data eliberării, care să ateste că la momentul examinării este clinic sănătos şi nu se află în evidenţă sau sub observaţie cu boli cronice, psihice/neuropsihice sau infectocontagioase şi care să cuprindă sintagma «eliberată pentru susţinerea probelor sportive şi evaluării psihologice în vederea rechemării în activitate»;
c)livretul militar;
d)cazierul judiciar;
e)copie a cărţii de identitate.
Art. 153
(1)În situaţia în care la nivelul unităţii militare unde a fost încadrat soldatul sau gradatul profesionist există posturi vacante disponibile în vederea rechemării în activitate a acestuia, comandantul unităţii militare respective dispune şefului structurii de resurse umane verificarea condiţiilor şi criteriilor de îndeplinit şi iniţierea demersurilor în vederea planificării solicitantului pentru efectuarea evaluării psihologice, evaluării capacităţii motrice şi examinării medicale şi, după caz, a expertizei medicale şi psihologice specifice ori a evaluării psihologice a aptitudinilor speciale.
(2)Evaluarea psihologică se execută de către ofiţerul/persoana care asigură asistenţa psihologică a personalului unităţii militare respective, în baza criteriilor şi metodologiei specifice aplicabile la intrarea în sistemul militar, aprobate prin dispoziţie a şefului Direcţiei generale management resurse umane.
(3)Evaluarea capacităţii motrice se execută de către specialistul în domeniul educaţiei fizice militare din cadrul unităţii militare respective, potrivit probelor şi baremelor de evaluare a nivelului de pregătire fizică aplicabile soldaţilor şi gradaţilor profesionişti în activitate, stabilite prin Regulamentul educaţiei fizice militare; în situaţia în care nu există specialist în domeniul educaţiei fizice militare la nivelul unităţii militare respective, acesta se solicită pe cale ierarhică.
(4)În situaţia în care solicitantul este declarat «admis» la evaluarea psihologică şi evaluarea capacităţii motrice, acesta este planificat să susţină examinarea medicală, în baza metodologiei specifice aplicabile la intrarea în sistemul militar, în cadrul unităţii sanitare din reţeaua Ministerului Apărării Naţionale la care este arondată unitatea militară.
(5)În situaţia în care candidatul declarat «apt» la examinarea medicală urmează să încadreze o funcţie din cadrul armelor şi specialităţilor militare ce necesită expertiza medicală şi psihologică specifică, acesta este planificat să execute aceste activităţi în cadrul Institutului Naţional de Medicină Aeronautică şi Spaţială «General doctor aviator Victor Anastasiu» sau în cadrul Centrului de Medicină Navală, după caz.
(6)În situaţia în care candidatul declarat «apt» la examinarea medicală urmează să încadreze o funcţie din cadrul armelor şi specialităţilor militare ce necesită evaluarea psihologică a aptitudinilor speciale, acesta este planificat să execute aceste activităţi în cadrul Centrului naţional militar de psihologie şi sănătate comportamentală sau al secţiilor de psihologie operaţională, după caz.
(7)În situaţia în care soldatul sau gradatul profesionist nu îndeplineşte în totalitate condiţiile/criteriile în vederea rechemării în activitate, comandantul unităţii militare îl înştiinţează în scris în acest sens, cu specificarea condiţiilor/criteriilor neîndeplinite.
(8)În situaţia în care soldatul sau gradatul profesionist îndeplineşte în totalitate condiţiile/criteriile în vederea rechemării în activitate, şeful structurii de resurse umane întocmeşte un raport adresat comandantului unităţii militare cu propunerea de rechemare în activitate a acestuia, la care anexează proiectul ordinului de rechemare în activitate şi documentele justificative privind îndeplinirea condiţiilor/criteriilor necesare în acest sens.
(9)Data de rechemare în activitate este, de regulă, data de întâi a lunii următoare celei în care s-a încheiat examinarea medicală.
(10)Unitatea militară unde a fost reîncadrat soldatul sau gradatul profesionist înştiinţează centrul militar zonal/judeţean/de sector pe raza căruia acesta domiciliază cu privire la acest lucru, returnează livretul militar şi solicită dosarul personal al acestuia, care se va completa cu documentele care au stat la baza rechemării în activitate.
Art. 154
(1)În situaţia în care la nivelul unităţii militare unde a fost încadrat soldatul sau gradatul profesionist nu există posturi vacante disponibile în vederea rechemării în activitate a acestuia, unitatea militară respectivă înaintează solicitarea, pe cale ierarhică, eşaloanelor în cadrul/subordinea cărora se regăsesc astfel de posturi, până la nivelul statului major al categoriei de forţe, respectiv al comandamentului de sprijin/operaţional.
(2)Unitatea militară în cadrul căreia se identifică posturi vacante disponibile pentru rechemarea în activitate a solicitantului iniţiază demersurile în acest sens, cu respectarea prevederilor art. 153, şi informează unitatea militară care a înaintat cererea despre acest fapt.
(3)În situaţia în care la nivelul categoriei de forţe/comandamentului din care face parte unitatea militară unde a fost încadrat soldatul sau gradatul profesionist nu se identifică posturi vacante disponibile pentru rechemarea în activitate a acestuia, solicitantul este informat, în scris, prin intermediul structurii de resurse umane a unităţii militare care a iniţiat procesul.
Art. 155
(1)Soldaţii sau gradaţii profesionişti rechemaţi în activitate încheie contracte în conformitate cu prevederile art. 17.
(2)Soldaţii şi gradaţii profesionişti rechemaţi în activitate şi încadraţi în posturi vacante conform specialităţi militare deţinute de către aceştia nu parcurg programul de instruire pentru formarea soldaţilor şi gradaţilor profesionişti.
(3)Soldaţii şi gradaţii profesionişti rechemaţi în activitate şi încadraţi în posturi vacante prevăzute cu specialităţi militare diferite de cele deţinute de către aceştia parcurg modulul perfecţionării instruirii de specialitate din cadrul programului de instruire pentru formarea soldaţilor şi gradaţilor profesionişti.
Art. 156
Prin excepţie de la prevederile art. 152-155, procedura privind rechemarea în activitate a soldaţilor şi gradaţilor profesionişti în vederea încadrării posturilor vacante din cadrul structurilor Direcţiei generale de informaţii a apărării sau al structurilor aflate sub comanda operaţională a structurilor Direcţiei generale de informaţii a apărării se stabileşte prin norme proprii, elaborate de această structură şi aprobate de ministrul apărării naţionale.
(1)În cazurile şi în condiţiile stabilite prin Statut, soldaţii şi gradaţii profesionişti încheie un contract de angajare, care poate fi reînnoit, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 5. Intenţia de reînnoire a contractului se exprimă de părţi în scris, conform modelelor prevăzute în anexele nr. 51 şi 52.
(2)În situaţiile reglementate la art. 37 alin. (2) din Statut, contractul poate fi modificat cu acordul părţilor prin act adiţional, al cărui model este prevăzut în anexa nr. 6.
(3)Limita maximă de vârstă până la care pot fi menţinuţi în activitate soldaţii şi gradaţii profesionişti din Ministerul Apărării Naţionale este de 55 de ani.
Art. 31
(1)Calitatea de soldat sau gradat profesionist din structurile Ministerului Apărării Naţionale se dovedeşte cu legitimaţia militară.
(2)Metodologia privind emiterea, utilizarea, evidenţa şi retragerea legitimaţiilor militare ale soldaţilor şi gradaţilor profesionişti este cea stabilită pentru cadrele militare în activitate, cu următoarele particularităţi:
a)banda de identificare a corpului de personal militar este verde;
b)liniile fine anticopiere sunt verzi;
c)seria legitimaţiei este "SGP".
a)fişa cu principalele date generată din aplicaţia informatică de evidenţă a resurselor umane RESMIL;
e)numerotarea ordinelor trebuie să înceapă în fiecare an calendaristic cu cifra 1 şi este precedată de un grup de litere care, de regulă, reprezintă eşalonul, însoţit de litera «P» - personal şi «P» - profesionist. Exemplu: B.P.P. - batalion, personal, profesionist;
Art. 36
(1)Acordarea gradului de soldat se face de către comandantul unităţii militare unde se execută programul de instruire, la începerea modulului perfecţionării instruirii de specialitate.
(2)Înaintarea în grad a soldaţilor şi gradaţilor profesionişti, la termen, se face la data de 25 octombrie a fiecărui an calendaristic.
(3)Soldaţii şi gradaţii profesionişti pot fi înaintaţi în gradul următor înainte de termen, de regulă, cu ocazia Zilei Naţionale a României, a zilelor armelor/categoriilor de forţe ale armatei şi a altor evenimente importante din viaţa organismului militar.
(4)Înaintarea în grad a soldaţilor şi gradaţilor profesionişti se face de către comandantul unităţii militare angajatoare, cu respectarea prevederilor art. 41 din Statut.
Art. 361
(1)Soldaţii şi gradaţii profesionişti pot fi înaintaţi în grad, în mod excepţional, în condiţiile prevăzute de lege, prin ordin al conducătorilor/comandanţilor/şefilor structurilor militare în care există posturi vacante în vederea promovării, potrivit prevederilor art. 34 şi 35.
(2)Înaintările în grad prevăzute la alin. (1) se fac, de regulă, cu ocazia Zilei de 1 Decembrie, Zilei de 25 Octombrie şi a altor evenimente importante din istoria patriei şi a forţelor armate ale României.
Pentru trecerea în rezervă din oficiu a soldaţilor şi gradaţilor profesionişti, prin aplicarea art. 45 alin. (1) lit. a) din statut, ca urmare a împlinirii limitei de vârstă în serviciu de 55 de ani, rapoartele privind trecerea în rezervă se întocmesc până la data de 20 a lunii premergătoare celei în care soldaţii şi gradaţii profesionişti împlinesc limita de vârstă în serviciu, iar în proiectele de ordin se înscrie data de aplicare a acestei măsuri, care este ziua în care împlinesc limita de vârstă în serviciu.
(1)Pentru trecerea în rezervă din oficiu a soldaţilor şi gradaţilor profesionişti, prin aplicarea art. 45 alin. (1) lit. c) din statut, ca urmare a clasării «inapt pentru serviciul militar» de către comisiile de expertiză medico-militară, comandanţii/şefii nemijlociţi transmit, în termen de 5 zile lucrătoare, ierarhic, structurii de resurse umane responsabile rapoartele cu propunerile de trecere în rezervă, la care se anexează deciziile medicale ale comisiilor de expertiză medico-militară. Data intrării în vigoare a ordinelor de trecere în rezervă este, de regulă, la 30 de zile de la data primirii propunerilor de trecere în rezervă de către structura de resurse umane responsabilă.
(2)Trecerea în rezervă a soldaţilor şi gradaţilor profesionişti, prin aplicarea art. 45 alin. (1) lit. d) din statut, ca urmare a clasării «apt limitat» de către comisiile de expertiză medico-militară, se face numai la propunerea comandanţilor sau şefilor direcţi, înaintată ierarhic, conform procedurii prevăzute la alin. (1).
(3)Trecerea în rezervă în condiţiile alin. (1) sau (2) se dispune numai după:
a)avizarea de către Comisia centrală de expertiză medico-militară a Ministerului Apărării Naţionale a deciziei medicale emise de comisia de expertiză medico-militară de pe lângă spitalul militar competent, în cazul în care aceasta nu a fost contestată;
b)soluţionarea de către Comisia centrală de expertiză medico-militară a Ministerului Apărării Naţionale a contestaţiei formulate împotriva deciziei medicale emise de comisia de expertiză medico-militară de pe lângă spitalul militar competent.
Pentru trecerea în rezervă din oficiu a soldaţilor şi gradaţilor profesionişti, prin aplicarea art. 45 alin. (1) lit. k) din statut, când sunt condamnaţi prin hotărâre judecătorească definitivă la pedeapsa închisorii cu executarea acesteia, se procedează astfel:
a)rapoartele cu propunerile de trecere în rezervă şi proiectele de ordine, iniţiate de structura de resurse umane, la care se anexează copiile hotărârilor judecătoreşti, se înaintează, în termen de 3 zile lucrătoare de la data primirii acestora, comandantului/şefului unităţii militare, care aprobă propunerile şi emite ordinele de trecere în rezervă, în acelaşi termen;
b)în proiectele ordinelor de trecere în rezervă se înscrie ca dată a aplicării măsurii data la care a rămas definitivă hotărârea judecătorească.
Pentru trecerea în rezervă a soldaţilor şi gradaţilor profesionişti, prin aplicarea art. 45 alin. (11) din statut, în cazul condamnării definitive la pedeapsa închisorii, fără executarea acesteia, se procedează astfel:
a)comandanţii/şefii nemijlociţi ai soldaţilor şi gradaţilor profesionişti în cauză pot prezenta comandanţilor/şefilor unităţilor militare din care fac parte, în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii hotărârilor judecătoreşti definitive, rapoarte scrise cu propuneri de trecere în rezervă;
b)structura de resurse umane înaintează rapoartele cu propunerile de trecere în rezervă, în termen de 3 zile lucrătoare de la data primirii acestora, la care anexează copiile hotărârilor judecătoreşti şi proiectele ordinelor de trecere în rezervă, comandantului/şefului unităţii militare, care poate aproba propunerile, în acelaşi termen;
c)în proiectele ordinelor de trecere în rezervă, data de aplicare a măsurii se înscrie ca fiind la 15 zile lucrătoare de la data prezentării propunerilor comandantului/şefului unităţii militare.
Art. 691
Pentru trecerea în rezervă la cerere a soldaţilor şi gradaţilor profesionişti, prin aplicarea art. 45 alin. (1) lit. o) din Statut, la împlinirea vârstei care conferă dreptul la pensie de serviciu pentru limită de vârstă cu reducerea vârstei standard de pensionare, rapoartele privind trecerea în rezervă se întocmesc cu cel puţin 30 de zile înainte de data la care aceştia solicită trecerea în rezervă.
ANEXA nr. 1:
- Model -
ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE ........................................................ (unitatea/structura din care a fost trecut în rezervă solicitantul) | NECLASIFICAT |
CERERE DE RECHEMARE ÎN ACTIVITATE
la .............................................................. (unitatea militară)
Subsemnatul(a)1 ....................................... (numele, prenumele tatălui şi prenumele candidatului), născut(ă) în anul ..........., luna ........., ziua ........., în localitatea ........................, judeţul/sectorul ............, de cetăţenie2 ................., naţionalitate ...................., starea civilă ......................, legitimat(ă) cu C.I. seria ........., nr. ................, eliberat(ă) de .................... la data de ................, cu domiciliul în judeţul/sectorul ....................., localitatea ...................., strada ...................... nr. ..........., bl. .........., sc. .........., et. ........., ap. ........, telefon ....................., e-mail .........................., cod numeric personal: |_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|_|, absolvent(ă) al (a): .......................... (ultima formă de învăţământ absolvită: denumirea, localitatea şi anul absolvirii), ocupaţia actuală: .............................. (funcţia/ocupaţia şi locul de muncă/instituţia de învăţământ), gradul deţinut în rezervă ...................., arma/serviciul şi specialitatea ..................................., vechime în serviciu ......... ani ......... luni şi ........ zile, trecut(ă) în rezervă de la Unitatea militară .................................... la data de .......................,
solicit rechemarea în activitate în condiţiile art. 2 alin. (21) din Legea nr. 384/2006 privind statutul soldaţilor şi gradaţilor profesionişti, cu modificările şi completările ulterioare.
Menţionez că am trecut în rezervă în baza Ordinului nr. ......................., în conformitate cu prevederile art. 45 alin. (1) lit. ........ din Legea nr. 384/2006 privind statutul soldaţilor şi gradaţilor profesionişti, cu modificările şi completările ulterioare.
Declar pe propria răspundere că:
- a) nu am fost condamnat(ă) penal, nu sunt în curs de urmărire penală sau de judecată pentru săvârşirea unei infracţiuni;
- b) nu am fost condamnat(ă) pentru săvârşirea unei infracţiuni contra umanităţii, contra statului sau contra autorităţii, de corupţie, de serviciu sau în legătură cu serviciul, care împiedică înfăptuirea justiţiei, de fals ori a unei infracţiuni săvârşite cu intenţie/am fost condamnat(ă) pentru săvârşirea ......................................, fiind reabilitat(ă)/amnistiat(ă)/dezincriminat(ă) conform ..............................;
- c) nu fac parte din partide, formaţiuni sau organizaţii politice, iar dacă fac parte mă angajez că, până la data rechemării în activitate, voi renunţa la această calitate;
- d) nu fac parte din organizaţii interzise de legislaţia română şi nu sunt membru al unor organizaţii incompatibile cu regulile, activităţile şi atribuţiile specifice profesiei militare;
- e) nu aparţin unor culte sau asociaţii/grupări religioase care contravin normelor de păstrare a ordinii publice, care încalcă bunele moravuri sau afectează exercitarea profesiei militare;
- f) nu sunt asociat unic şi nu particip direct la administrarea sau conducerea unor organizaţii sau societăţi comerciale, iar dacă sunt în una dintre aceste situaţii, mă angajez că, până la data rechemării în activitate, voi renunţa la această calitate;
- g) accept investigarea activităţii mele anterioare, după regulile specifice Ministerului Apărării Naţionale;
- h) sunt de acord cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal, în conformitate cu prevederile Legii nr. 190/2018 privind măsuri de punere în aplicare a Regulamentului (UE) 2016/679 al Parlamentului European şi al Consiliului din 27 aprilie 2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor);
- i) sunt de acord cu înregistrarea audiovideo a evaluării capacităţii motrice;
- j) am/nu am tatuaje/piercing-uri/tăieturi (indiferent de natura şi conţinutul semnificaţiei lor);
- k) alte date despre solicitant(ă), părinţi şi/sau soţia/soţul acestuia/acesteia, în afara celor înscrise în prezenta cerere: .............
..........................................................................................................................................................................................................;
- l) îmi asum toate riscurile ce pot surveni în timpul susţinerii evaluării capacităţii motrice, ca urmare a stării de graviditate/maternitate - doar pentru solicitanţii femei.
În cazul în care voi fi rechemat(ă) în activitate, îmi asum răspunderea şi semnez contractul cu Ministerul Apărării Naţionale, indiferent de unitatea militară unde voi fi rechemat(ă) în activitate.
Declar că îmi asum răspunderea exactităţii datelor înscrise în prezenta cerere, iar în situaţia în care acestea nu corespund realităţii, voi suporta consecinţele legale.
Data ....................... | Semnătura solicitantului/solicitantei ............. |
_______
1În cazul în care numele a fost schimbat, se va indica şi numele anterior.
2Se trec toate cetăţeniile deţinute.ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE Unitatea Militară nr. .......... | NESECRET Exemplarul nr. ...................... |
ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE Unitatea Militară nr. .......... | NESECRET Exemplarul nr. ...................... |
PENTRU EFECTUAREA MODULULUI PERFECŢIONĂRII INSTRUIRII DE SPECIALITATE
Nr. ..... din......

ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE Unitatea Militară nr. .......... | NESECRET Exemplarul nr. ...................... |
(C)Durata contractului:
Perioada pentru care se încheie contractul este de ......... ani, de la data ................ până la data .............. .
sau
Perioada pentru care se încheie contractul este nedeterminată, dar nu mai târziu de limita maximă de vârstă până la care soldatul sau gradatul profesionist poate fi menţinut în activitate, conform legii.
ANEXA nr. 51:
- Model -
ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE ........................................................ (unitatea militară) .............................................. (gradul, numele şi prenumele) | NECLASIFICAT |
Comandantului/Şefului ..........................
Raportez:
Doresc/Nu doresc să închei în calitate de soldat/gradat profesionist un nou contract cu Ministerul Apărării Naţionale, în condiţiile legii.
Data ....................... | Semnătura ....................................... |
ANEXA nr. 52:
- Model -
ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE ........................................................ (unitatea militară) | NECLASIFICAT |
Domnului/Doamnei .................................
Vă aducem la cunoştinţă că la data de ........................ vă expiră contractul de angajare încheiat cu Ministerul Apărării Naţionale.
*................................................
Comandantul/Şeful ............................
...............
(gradul)
........................................
(numele, prenumele şi semnătura)
_______
*Se completează, după caz:
- Vă rugăm să ne comunicaţi opţiunea dumneavoastră privind reînnoirea acestuia;
- Începând cu data expirării contractului, Ministerul Apărării Naţionale nu va încheia cu dumneavoastră un nou contract.ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE Unitatea Militară nr. .......... | NESECRET Exemplarul nr. .................... Anexa nr. ... la ............ |
ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE Unitatea Militară nr. .......... | NESECRET Exemplarul nr. .................... |
1. Grade militare | |||||||||||
Grade militare | Data acordării (înaintării) | Numărul şi data decretului sau ordinului | Observaţii | ||||||||
2. Arma, serviciul şi specialitatea militară | |||||||||||
Denumirea | Numărul specialităţii militare | Numărul şi data ordinului | |||||||||
Armei sau serviciului | Specialităţii militare | ||||||||||
3. Starea civilă | |||||||||||
a) născut(ă) la ................... în ...................., naţionalitatea (etnia) ................., de religie ............., | |||||||||||
b) căsătorit(ă) la ..................... cu ................................................................., născut(ă) la ....................în ................................, de profesie ...................................., ocupaţia .............................................., naţionalitatea (etnia) ............................, de religie ......................, absolvent(ă) a ......................................., fiul (fiica) lui ............................................................, de profesie ......................................................, ocupaţia .............................................................., naţionalitatea (etnia) ..................., de religie ................., şi al ............................................, de profesie ..................................., ocupaţia .............................................................., naţionalitatea (etnia) ..................., de religie .................. | |||||||||||
c) copii: prenumele ........................................, născut la ........................, ocupaţia ..............................., | |||||||||||
d) divorţat(ă) din vina cui s-a pronunţat, nr. şi data sentinţei ......................................... de către cine a fost pronunţată: ............................................................................................................... | |||||||||||
e) divorţat(ă) din vina cui s-a pronunţat, nr. şi data sentinţei .......................................de către cine a fost pronunţată: .............................................................................................................. | |||||||||||
f) recăsătorit(ă) ..................... cu ................................................................, născut(ă) la ....................în ................................, de profesie ...................................., ocupaţia .............................................., naţionalitatea (etnia) ............................, de religie ......................, absolvent(ă) a ......................................., fiul (fiica) lui ............................................................, de profesie ......................................................, ocupaţia .............................................................., naţionalitatea (etnia) ..................., de religie ................., şi al .............................................., de profesie .........................................................., ocupaţia ........................................, naţionalitatea (etnia) ..................., de religie .................. | |||||||||||
g) recăsătorit(ă) ..................... cu ................................................................., născut(ă) la .................... în ................................, de profesie ...................................., ocupaţia .............................................., naţionalitatea (etnia) ............................, de religie ......................, absolvent(ă) a ......................................., fiul (fiica) lui ............................................................, de profesie ......................................................, ocupaţia ......................................, naţionalitatea (etnia) ..................., de religie ................., şi al ............................................................................., de profesie .........................................................., ocupaţia ........................................., naţionalitatea (etnia) ..................., de religie .................. | |||||||||||
h) decese (militar, soţie, copii):
| |||||||||||
4. Studii | |||||||||||
a) Civile: profesionale, liceale, postliceale, superioare şi postuniversitare (se vor menţiona: denumirea instituţiei de învăţământ absolvite, durata studiilor şi anul absolvirii).
| |||||||||||
b) Militare: se vor menţiona: denumirea instituţiei militare de învăţământ (cursului, colegiului), durata studiilor şi anul absolvirii, media la absolvire.
| |||||||||||
5. Limbi străine, sporturi practicate, descrierea fizică | |||||||||||
a) Limbi străine şi nivelul de cunoaştere
| |||||||||||
b) Sporturi practicate; hobby
| |||||||||||
c) Descrierea fizică: înălţimea ..........., culoarea ochilor ......................., culoarea părului ........................., dacă poartă mustaţă ...................................., semne particulare ........................ | |||||||||||
6. Ocupaţiile avute în viaţa civilă | |||||||||||
Intervalul | Funcţii îndeplinite | Denumirea operatorului economic sau a instituţiei şi localitatea | Numărul şi data documentului care atestă vechimea în muncă | ||||||||
de la | până la | ||||||||||
7. Dacă are rude până la gradul II inclusiv, stabilite în străinătate*) (unde şi când au plecat) | |||||||||||
| |||||||||||
8. Dacă a fost condamnat*) | |||||||||||
*) Titularul şi soţia (soţul) | |||||||||||
9. Alte date | |||||||||||
a) averea personală, data dobândirii
| |||||||||||
b) activităţi salarizate practicate în afara serviciului | |||||||||||
Intervalul | Activitatea | Locul de muncă | |||||||||
de la | până la | ||||||||||
c) Date referitoare la: specialist de clasă, mecanic conductor (menţionându-se calificarea sau clasa pe care o are). Permis de conducere auto şi categoria
| |||||||||||
Data completării ........................................... .......................................... (gradul, numele, prenumele şi semnătura titularului fişei) | ....................................... (gradul, numele, prenumele şi semnătura persoanei din structura de resurse umane care a efectuat înscrisurile) | ||||||||||
10. Funcţii îndeplinite ca militar (militar în termen, militar cu termen redus, militar angajat pe bază de contract, soldat şi gradat voluntar - se vor scoate în evidenţă inclusiv perioadele de pregătire în cadrul modulelor) | ||||||||||||||
Data numirii în funcţie (ziua, luna, anul) | Funcţia*) | Unitatea şi eşalonul superior acesteia | Numărul şi data ordinului de numire în funcţie şi cine l-a emis | |||||||||||
Depus jurământul militar la ............................... (ziua, luna, anul, ordinul de zi pe unitate nr. ) .................................................. | ||||||||||||||
| ||||||||||||||
*) După înscrierea funcţiei în care a fost numit, se vor menţiona în paranteză următoarele: gradul funcţiei, numărul specialităţii militare, coeficientul de ierarhizare. | ||||||||||||||
11. Detaşări | ||||||||||||||
Perioada | Unde se detaşează | Scopul | Numărul şi data ordinului de detaşare şi cine l-a emis | |||||||||||
de la | până la | |||||||||||||
| ||||||||||||||
12. Misiuni de menţinere a păcii sau în scopuri umanitare: | ||||||||||||||
13. Decoraţii, distincţii militare şi titluri | ||||||||||||||
Denumirea decoraţiei sau titlului | Numărul şi data decretului | |||||||||||||
14. Gradaţii | ||||||||||||||
Data acordării | Numărul gradaţiei acordate | Numărul şi data ordinului de zi şi unitatea emitentă | Observaţii | |||||||||||
15. Schimbări intervenite după întocmirea fişei matricole care nu au spaţii rezervate în cuprinsul acesteia sau pentru care s-au completat spaţiile | ||||||||||||||
Data raportării | Schimbări intervenite | Data producerii schimbărilor | Gradul, numele, prenumele şi semnătura titularului fişei matricole | |||||||||||
| ||||||||||||||
16. Starea de sănătate | ||||||||||||||
a) Grupa sanguină | ||||||||||||||
b) Internări în spitale, concedii medicale (pentru femei şi concediile de maternitate), concedii pentru creşterea şi îngrijirea copilului, scutiri medicale | ||||||||||||||
Perioada internării în spital, a concediului medical sau a scutirii medicale | Menţiuni privind: internarea, locul şi diagnosticul; concediul sau scutirea medicală acordată; diagnosticul, concediul de maternitate, nr. şi data O.Z.U.*) | |||||||||||||
| ||||||||||||||
c) clasări medicale şi ridicarea acestora (felul clasării, diagnosticul care a hotărât clasarea sau ridicarea acesteia; denumirea, numărul şi data documentului)
| ||||||||||||||
17. Recompense | ||||||||||||||
Nr. şi data O.Z.U. | Felul recompensei | De către cine a fost recompensat | ||||||||||||
| ||||||||||||||
*) Ordin de zi pe unitate. | ||||||||||||||
18. Sancţiuni disciplinare | ||||||||||||||
Pentru ce a fost sancţionat | Data săvârşirii abaterii | Sancţiunea aplicată şi data când a fost executată | De cine a fost sancţionat | Când şi de către cine a fost ridicată sancţiunea | ||||||||||
| ||||||||||||||
19. Confruntarea datelor din fişă cu titularul | |||
Data | Semnătura titularului | Gradul, numele şi prenumele persoanei din compartimentul resurse umane în prezenţa căreia s-a efectuat confruntarea | Semnătura persoanei din compartimentul resurse umane în prezenţa căreia s-a efectuat confruntarea |
Nr. crt. | Denumirea documentului | Nr. filelor | Semnătura persoanei din compartimentul resurse umane | Observaţii |
Nr. crt. | - Gradul | Numele, prenumele tatălui şi al militarului | - Unitatea militară de unde vine dosarul personal | - Unitatea militară unde se trimite dosarul personal | Observaţii |
Funcţia, gradul, specialitatea militară, coeficientul de ierarhizare | Gradul, arma, vechimea în grad, numele şi prenumele tatălui şi al militarului | Data naşterii | Naţionalitatea | Studii civile | Când a fost numit în această funcţie, nr. şi data ordinului şi cine l-a emis | Când şi unde a fost mutat din această funcţie, nr. şi data ordinului şi cine l-a emis |
De când este în armată | ||||||
De când este S.G.V.*) | Starea civilă | Studii militare | ||||
Nr. crt. | Gradul (arma); numele, prenumele tatălui şi al militarului; vechimea în funcţie; data naşterii | Încadrarea în funcţia actuală (cu ID* şi elementele din statul de organizare); data numirii în funcţia actuală | Studii şi anul absolvirii | Calificativul din aprecierea de serviciu pe ultimul an | Funcţia în care se propune a fi încadrat (cu ID şi elementele de stat); schimbă sau nu garnizoana | Numărul adresei prin care s-a obţinut avizul comandantului unităţii în care se mută militarul | Observaţii |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
Nr. crt. | Gradul (arma); numele, prenumele tatălui şi al militarului; data naşterii | încadrarea în funcţia actuală (cu ID şi elementele din statul de organizare); data numirii în funcţia actuală | Studii şi anul absolvirii | Calificativul din aprecierea de serviciu pe ultimul an | Motivul pentru care se solicită detaşarea | Numărul adresei prin care s-a obţinut acordul comandantului unităţii militare în care se detaşează militarul | Observaţii |
0 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 | 6 | 7 |
- Model -
Nr. K.P.P. .....................
- Model -
Nr. K.P.P. .....................
- Model -
Nr. K.P.P. .....................
- Model -
Nr. K.P.P. .....................
- Model -
Nr. K.P.P. .....................
- Model -
Nr. K.P.P. .....................
- Model -
Nr. K.P.P. .....................
- Model -
Nr. K.P.P. .....................
- Model -
Nr. K.P.P. .....................
Se revocă Ordinul nr. K.P.P. ............................ din ..................................., în partea care se referă la ................................... a ........................... (gradul, arma, numele, prenumele tatălui, prenumele) .............................................................................. din ........................... (funcţia şi denumirea unităţii, inclusiv cea istorică) ............................................................................... şi numirea în ............................................. (funcţia şi denumirea unităţii, inclusiv cea istorică) ............................................. Motivarea de fapt: *................................................................................................................................................................

A. DATE PERSONALE/ADMINISTRATIVE | ||||||||
Numele, prenumele tatălui şi prenumele | ||||||||
Gradul militar | ||||||||
Funcţia | ||||||||
Arma/Serviciul | ||||||||
Specialitatea militară | ||||||||
Perioada evaluată | ||||||||
Starea de sănătate | ||||||||
B. EVALUAREA PERFORMANŢEI - Evaluatorul iniţiator | ||||||||
B.1. caracteristici individuale (alegeţi descrierea adecvată a fiecărei caracteristici individuale şi încercuiţi nota corespunzătoare acesteia) | ||||||||
1. Nivelul cunoştinţelor profesionale (Se are în vedere dacă persoana respectivă deţine cunoştinţele cerute de post.) | 5 | Deţine cunoştinţe profesionale excepţionale. | ||||||
4 | Deţine cunoştinţe profesionale foarte bune. | |||||||
3 | Deţine cunoştinţe profesionale bune. | |||||||
2 | Deţine cunoştinţe profesionale satisfăcătoare. | |||||||
1 | Nu deţine cunoştinţele profesionale necesare îndeplinirii atribuţiilor. | |||||||
2. Nivelul deprinderilor practice (Se are în vedere dacă persoana respectivă are formate deprinderi practice de mânuire, exploatare şi întreţinere a armamentului individual şi a tehnicii din dotare.) | 5 | Are deprinderi practice excepţional formate. | ||||||
4 | Are deprinderi practice foarte bine formate. | |||||||
3 | Are deprinderi practice bine formate. | |||||||
2 | Are deprinderi practice satisfăcătoare. | |||||||
1 | Nu are formate deprinderi practice. | |||||||
3. Nivelul pregătirii fizice (Se are în vedere dacă persoana respectivă îndeplineşte standardele de pregătire fizică prevăzute pentru fiecare categorie de vârstă.) | 5 | Îndeplineşte standardele de pregătire fizică la nivel excepţional. | ||||||
4 | Îndeplineşte standardele de pregătire fizică la nivel foarte bun. | |||||||
3 | Îndeplineşte standardele de pregătire fizică la nivel bun. | |||||||
2 | Îndeplineşte standardele de pregătire fizică la nivel satisfăcător. | |||||||
1 | Nu corespunde standardelor de pregătire fizică. | |||||||
4. Asumarea responsabilităţii (Se are în vedere disponibilitatea asumării responsabilităţilor sau a altor sarcini.) | 5 | Este extrem de doritor în a-şi asuma responsabilităţi noi. | ||||||
4 | Îşi asumă cu uşurinţă responsabilităţi noi. | |||||||
3 | Îşi asumă cu greu responsabilităţi noi. | |||||||
2 | Îşi asumă numai responsabilităţile ce revin postului. | |||||||
1 | Evită să îşi asume responsabilităţi. | |||||||
5. Capacitatea de lucru în echipă (Se are în vedere cât de bine colaborează cu ceilalţi.) | 5 | Este un excelent colaborator, punând pe primul plan interesul colectiv. | ||||||
4 | Colaborează foarte bine cu membrii echipei/grupei, manifestând apropiere de interesul colectiv. | |||||||
3 | Colaborează bine cu membrii echipei/grupei. | |||||||
2 | Nu colaborează bine cu membrii echipei/grupei, vizând, în general, interesele personale. | |||||||
1 | Este individualist şi, în general, nu colaborează cu membrii echipei/grupei, urmărind întotdeauna interesele personale. | |||||||
6. Încredere (Se are în vedere gradul de încredere care i se poate acorda în timpul şi în afara serviciului.) | 5 | Este demn de încredere în orice situaţie. | ||||||
4 | Este demn de încredere în privinţa sarcinilor de serviciu. | |||||||
3 | Nu este întotdeauna demn de încredere în privinţa sarcinilor de serviciu. | |||||||
2 | Nu este demn de încredere în privinţa sarcinilor de serviciu. | |||||||
1 | Nu este demn de încredere în nicio situaţie. | |||||||
7. Rezistenţa la stres (Se are în vedere îndeplinirea atribuţiilor funcţionale şi misiunilor în condiţii de stres.) | 5 | Este excepţional de calm şi foarte eficient în condiţii de stres. | ||||||
4 | Este foarte calm şi eficient în condiţii de stres. | |||||||
3 | Reuşeşte să rămână calm, dar este mai puţin eficient în condiţii de stres. | |||||||
2 | Reuşeşte cu greu să rămână calm şi să fie eficient în condiţii de stres. | |||||||
1 | Nu îşi poate păstra calmul şi este ineficient în condiţii de stres. | |||||||
8. Ţinuta şi comportamentul (Se are în vedere ţinuta şi comportamentul în timpul serviciului şi în afara orelor de lucru.) | 5 | Are o ţinută impecabilă şi un comportament exemplar. | ||||||
4 | Are o ţinută foarte îngrijită şi un comportament ireproşabil. | |||||||
3 | Are o ţinută şi un comportament adecvate. | |||||||
2 | Nu acordă importanţă ţinutei şi are unele carenţe comportamentale. | |||||||
1 | Este foarte neîngrijit şi are multe carenţe comportamentale. | |||||||
9. Comunicare (Trebuie avut în vedere cât de eficient se exprimă oral şi în scris, avându-se în vedere atribuţiile funcţionale.) | 5 | Este extrem de concis, clar şi convingător în exprimare. | ||||||
4 | Este foarte fluent şi clar în exprimare. | |||||||
3 | Nu are dificultăţi de exprimare şi este uşor de înţeles. | |||||||
2 | Are unele dificultăţi de exprimare, dar se poate face înţeles. | |||||||
1 | Are multe dificultăţi de exprimare şi nu poate fi uşor înţeles. | |||||||
10. Abilitatea de organizare (Trebuie avute în vedere capacitatea de înţelegere şi ierarhizare a priorităţilor, capacitatea de evaluare şi modul de supraveghere a realizării sarcinilor etc.) | 5 | Verifică permanent modul de realizare a sarcinilor şi evaluează corect priorităţile şi persoanele cu care vine în contact. | ||||||
4 | Verifică permanent modul de realizare a sarcinilor şi, în general, evaluează corect priorităţile şi persoanele cu care vine în contact. | |||||||
3 | Verifică modul de realizare a sarcinilor numai când este cazul şi, în general, evaluează suficient de corect priorităţile şi persoanele cu care vine în contact. | |||||||
2 | Verifică modul de realizare a sarcinilor numai dacă i se ordonă şi nu reuşeşte să evalueze suficient de corect priorităţile şi persoanele cu care vine în contact. | |||||||
1 | Este delăsător în privinţa controlului asupra sarcinilor repartizate, nu are capacitatea de a înţelege priorităţile şi de a cunoaşte persoanele cu care vine în contact. | |||||||
B.2. COMENTARII ALE EVALUATORULUI INIŢIATOR ASUPRA PERFORMANŢEI | ||||||||
B.3. CALIFICATIV GENERAL AL PERFORMANŢEI SOLDATULUI/GRADATULUI VOLUNTAR | ||||||||
Excepţional | Foarte bun | Bun | Corespunzător | Mediocru | Necorespunzător | |||
C. EVALUAREA POTENŢIALULUI - Evaluatorul iniţiator | ||||||||
Potenţial de promovare în corpul maiştrilor militari şi subofiţerilor | ||||||||
Potenţial de promovare în gradul următor | ||||||||
Potenţial de utilizare în altă armă/serviciu/specialitate militară | ||||||||
COMENTARII ALE EVALUATORULUI INIŢIATOR ASUPRA POTENŢIALULUI
| ||||||||
Gradul, numele, prenumele şi semnătura evaluatorului iniţiator ............................................................................................................... ................................................................................................................ | ||||||||
Funcţia evaluatorului iniţiator ................................................... Data .......................................... | ||||||||
D. EVALUAREA FINALĂ - Evaluatorul decident
| ||||||||
CALIFICATIVUL FINAL AL EVALUĂRII PERFORMANŢEI |_______________| | ||||||||
Gradul, numele, prenumele şi semnătura evaluatorului decident ............................................................................................................... ................................................................................................................ Funcţia evaluatorului decident ............................................................................................................... ................................................................................................................ Data ......................................... | ||||||||
LUAT LA CUNOŞTINŢĂ: Gradul, numele, prenumele şi semnătura soldatului/gradatului voluntar ............................................................................................................... ................................................................................................................ | ||||||||
Anexez contestaţie: DA |_| NU |_|
Semnătura ............................... Data ........................................ | ||||||||
ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE Unitatea Militară nr. ............ | NESECRET Exemplarul nr. ....................... |
pentru formarea soldaţilor şi gradaţilor rezervişti voluntari
ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE Unitatea Militară nr. ............ Nr. ................. din ................. | NESECRET Exemplarul nr. ....................... |
ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE Unitatea Militară nr. ............ | NESECRET Exemplarul nr. ....................... |
ROMÂNIA MINISTERUL APĂRĂRII NAŢIONALE Unitatea Militară nr. ............ | NESECRET Exemplarul nr. ....................... |
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Acte numărul de obiecte din listă: (9)
Modificat de numărul de obiecte din listă: (9)
- Ordinul M205/2021 pentru modificarea şi completarea Condiţiilor şi criteriilor de recrutare a candidaţilor la profesia militară, precum şi a Instrucţiunilor privind organizarea şi funcţionarea sistemului de recrutare şi selecţie a candidaţilor în vederea admiterii la studii/cursuri de formare a cadrelor militare în activitate, respectiv pentru dobândirea calităţii de soldat/gradat profesionist în structurile Ministerului Apărării Naţionale, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.217/2019
- Ordinul M3/2021 pentru modificarea şi completarea Instrucţiunilor de aplicare în Ministerul Apărării Naţionale a prevederilor Legii nr. 384/2006 privind statutul soldaţilor şi gradaţilor profesionişti, aprobate prin Ordinul ministrului apărării naţionale nr. M.39/2010
- Ordinul M217/2019 pentru aprobarea condiţiilor şi criteriilor de recrutare, precum şi a instrucţiunilor privind organizarea şi funcţionarea sistemului de recrutare, selecţie şi formare profesională iniţială a candidaţilor la profesia militară