Legea 68/1992 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului
M.Of. 164
Ieşit din vigoare
(6)Numerotarea circumscripţiilor electorale şi numărul de deputaţi şi de senatori ce urmează să fie aleşi în fiecare circumscripţie electorală sunt prevăzute în anexa nr. 1 care face parte integrantă din prezenta lege.
(1)Candidaturile pentru Camera Deputaţilor şi Senat se propun pe liste separate de candidaţi numai de partide politice, alianţe ale acestora şi alte formaţiuni politice, constituite potrivit legii, precum şi de alianţe electorale constituite în condiţiile prezentei legi.
(8)Organizaţiile cetăţenilor aparţinând minorităţilor naţionale pot opta să depună, prin derogare de la prevederile alin. (3), (6) şi (7), aceeaşi listă de candidaţi pentru Camera Deputaţilor în mai multe circumscripţii electorale.
Art. 51
(1)Partidele politice şi alianţele politice se pot asocia între ele numai la nivel naţional, pe bază de protocol, constituind o alianţă electorală, în scopul participării la alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului.
(2)Protocolul de constituire a alianţei electorale se depune la Biroul Electoral Central în termen de 48 de ore de la înfiinţarea acestuia.
(3)Biroul Electoral Central se pronunţă în şedinţă publică asupra admiterii sau respingerii protocolului de constituire a alianţei electorale, în termen de 24 de ore de la depunerea acestuia.
(4)Hotărârea Biroului Electoral Central de admitere a protocolului de constituire a alianţei electorale poate fi contestată de orice persoană fizică sau juridică interesată la Curtea Supremă de Justiţie în termen de 24 de ore de la pronunţare.
(5)Hotărârea Biroului Electoral Central de respingere a protocolului de constituire a alianţei electorale poate fi contestată de aceasta la Curtea Supremă de Justiţie în termen de 24 de ore de la pronunţare.
(6)Curtea Supremă de Justiţie se pronunţă asupra contestaţiilor prevăzute la alin. (4) şi (5) în termen de 24 de ore, prin hotărâre irevocabilă.
(7)Celelalte prevederi ale prezentei legi referitoare la alianţe politice se aplică în mod corespunzător şi alianţelor electorale.
(1)Data alegerilor se stabileşte şi se aduce la cunoştinţă publică de către Guvern cu cel puţin 45 de zile înainte de ziua votării şi până la împlinirea a 5 zile de la data la care începe să curgă termenul prevăzut la art.60 alin. (2) din Constituţie.
(1)Listele electorale permanente se întocmesc pe localităţi şi cuprind toţi cetăţenii cu drept de vot care domiciliază în localitatea pentru care au fost întocmite listele. Cetăţenii români cu domiciliul în străinătate pot fi înscrişi, la cererea lor, în listele electorale permanente ale localităţii în care s-au născut ori în care au avut ultimul domiciliu în ţară. Cererea se depune la misiunea diplomatică a României din statul în care domiciliază sau direct la serviciul judeţean de evidenţă a populaţiei.
(2)Listele electorale permanente se întocmesc de serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor, sub coordonarea şi controlul Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor.
(3)Listele electorale permanente se întocmesc pentru comune, pe sate, iar pentru oraşe, municipii şi subdiviziuni administrativ-teritoriale ale municipiilor, pe străzi.
(4)Listele electorale permanente vor cuprinde în mod obligatoriu, în ordinea numărului imobilelor în care locuiesc alegătorii, numele şi prenumele, codul numeric personal, domiciliul, numărul şi seria actului de identitate, precum şi numărul circumscripţiei electorale.
(5)Listele electorale permanente se întocmesc în două exemplare oficiale, se semnează de şeful serviciului public comunitar de evidenţă a persoanelor şi de primar. Un exemplar va fi predat, spre păstrare, pe bază de proces-verbal, primăriei, iar celălalt, judecătoriei în a cărei rază teritorială se află localitatea pentru care au fost întocmite. Listele speciale permanente se păstrează în registre speciale cu file detaşabile.
(1)Serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor actualizează listele electorale permanente întocmite conform art. 8, sub controlul şi coordonarea Inspectoratului Naţional pentru Evidenţa Persoanelor, şi le comunică primăriei şi judecătoriei în cel mult 15 zile de la data stabilirii zilei votării.
(2)Persoanele decedate se radiază din lista electorală pe baza comunicării serviciului public local la care s-a înregistrat decesul, în termen de 24 de ore de la înregistrare, către serviciul judeţean de evidenţă a populaţiei de la ultimul domiciliu al persoanei decedate.
(4)Persoanele care au pierdut drepturile electorale se radiază din lista electorală, în temeiul comunicării instanţei judecătoreşti către serviciul judeţean de evidenţă a populaţiei la care este arondată localitatea în care persoana în cauză îşi are domiciliul.
(2)Înscrierea în listele electorale permanente este obligatorie. Schimbarea domiciliului unei persoane va fi operată în mod corespunzător şi în lista electorală permanentă de către formaţiunea de evidenţă a populaţiei de la noul domiciliu.
Listele electorale speciale se întocmesc în cazurile prevăzute de prezenta lege şi vor cuprinde numele şi prenumele, codul numeric personal, domiciliul, seria şi numărul actului de identitate ale alegătorului. Listele se semnează de preşedintele biroului electoral al secţiei de votare unde au fost întocmite.
(1)Alegătorii au dreptul să verifice înscrierea în listele electorale. Întâmpinările împotriva omisiunilor, înscrierilor greşite şi oricăror erori din liste se depun la primar, care le transmite de îndată autorităţilor care au întocmit listele. Acestea sunt obligate să se pronunţe în cel mult 3 zile de la înregistrare.
(2)Împotriva soluţiei date se poate face contestaţie în termen de 24 de ore de la comunicare. Contestaţia se soluţionează în cel mult 3 zile de judecătoria în a cărei rază teritorială domiciliază alegătorul sau, în cazul celor înscrişi în liste speciale, de judecătoria în a cărei rază teritorială se află biroul electoral al secţiei de votare care a întocmit lista. Hotărârea judecătorească este definitivă, executorie şi se comunică celor interesaţi în termen de 24 de ore de la pronunţare.
(1)La solicitarea formaţiunilor de evidenţă a populaţiei în a căror rază teritorială de competenţă se află localitatea, primarii vor transmite informaţiile necesare în vederea determinării precise a adresei de domiciliu a cetăţenilor care locuiesc în sate, pe străzi renumerotate sau pe străzi a căror denumire a fost modificată prin hotărâre a consiliului local.
(2)Primarii vor efectua copii de pe listele electorale permanente cuprinzând alegătorii din fiecare secţie de votare, pe care le vor înainta, în două exemplare, birourilor electorale ale secţiilor de votare, în termen de 24 de ore de la constituirea acestora. Un exemplar va fi pus la dispoziţie alegătorilor pentru consultare, iar celălalt va fi utilizat în ziua alegerilor.
(3)Formaţiunea de evidenţă a populaţiei va transmite primarului, în termen de 24 de ore, modificările intervenite după trimiterea copiilor de pe listele electorale, care le va comunica de îndată judecătoriei şi biroului electoral al secţiei de votare.
Art. 131
Modelul listelor electorale permanente, al listei speciale, precum şi cheltuielile de tipărire a acestora se stabilesc prin hotărâre a Guvernului.
(1)Exercitarea dreptului de vot se face pe baza cărţii de alegător, eliberată în condiţiile prezentei legi. Cetăţenii români aflaţi în străinătate pot vota şi fără carte de alegător, pe baza paşaportului diplomatic, de serviciu, simplu sau consular, pe care se va aplica ştampila cu menţiunea "Votat" de către preşedintele secţiei de votare, cu precizarea zilei şi a lunii în care a avut loc scrutinul.
(2)Ministerul Administraţiei şi Internelor supune aprobării Guvernului forma, conţinutul, modul de eliberare şi de utilizare a cărţii de alegător, precum şi cheltuielile de tipărire şi distribuire a acestora, pe baza propunerilor primite de la serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor.
(1)Cărţile de alegător sunt valabile pentru toate consultările electorale, potrivit numărului de scrutine prevăzut în cuprinsul lor, şi se eliberează alegătorilor înscrişi în listele electorale permanente ale localităţii în care domiciliază.
(1)Cărţile de alegător se întocmesc de către serviciile publice comunitare de evidenţă a persoanelor la care sunt arondate localităţile în care îşi au domiciliile alegătorii.
(2)Eliberarea cărţii de alegător se face pe baza actului de identitate, numai titularului şi sub semnătura acestuia, de către serviciul public comunitar de evidenţă a persoanelor.
(3)[textul din Art. 16, alin. (3) din capitolul 2, sectiunea 2 a fost abrogat la 22-nov-2000 de Art. I, punctul 3. din Ordonanta urgenta 212/2000]
(4)După actualizarea listelor electorale permanente potrivit art. 9 alin. (1) întocmirea şi eliberarea cărţilor de alegător pentru cetăţenii care au împlinit vârsta de 18 ani până în luna ianuarie sau care vor împlini această vârstă până în ziua alegerilor inclusiv se fac potrivit prevederilor alin. (1), (2) şi (3).
(6)Evidenţa cărţilor de alegător se asigură de către serviciile publice comunitare împreună cu Ministerul Administraţiei şi Internelor.
(1)În cazul pierderii sau distrugerii cărţii de alegător se poate elibera un duplicat de către autorităţile prevăzute la art. 16 alin. (2), care vor face menţiunea corespunzătoare în lista electorală permanentă a localităţii.
(1)Delimitarea secţiilor de votare se stabileşte de primarii comunelor, oraşelor, municipiilor sau ai subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor şi se comunică prefectului. În termen de 3 zile de la stabilirea datei alegerilor primarii vor comunica prefectului ultimele modificări privind delimitarea secţiilor de votare.
(2)Prefecţii sunt obligaţi să facă numerotarea tuturor secţiilor de votare de pe raza judeţului şi să comunice serviciului judeţean de evidenţă a populaţiei numerotarea, precum şi delimitarea fiecărei secţii de votare.
În termen de 5 zile de la stabilirea datei alegerilor prefecţii vor comunica serviciului judeţean de evidenţă a populaţiei ultimele modificări privind delimitarea secţiilor de votare şi numerotarea acestora. În termen de 10 zile de la stabilirea datei alegerilor prefecţii vor aduce la cunoştinţă publică numerotarea, precum şi delimitarea fiecărei secţii de votare, indicând şi locul unde se va desfăşura votarea.
(3)Toate secţiile de votare dintr-o circumscripţie electorală se numerotează, indiferent de localităţi, începând cu localitatea de reşedinţă a judeţului şi continuând cu cele din municipii, celelalte oraşe şi apoi din comune, în ordinea alfabetică a acestora; în municipiile cu subdiviziuni administrativ-teritoriale numerotarea se face cu respectarea ordinii acestor subdiviziuni, prevăzută de lege.
(4)Primarii şi secretarii comunelor, oraşelor, municipiilor şi ai subdiviziunilor administrativ-teritoriale ale municipiilor vor asigura toate datele, informaţiile şi sprijinul necesar pentru îndeplinirea de către prefecţi a obligaţiilor prevăzute la alin. (2).
(1)În scopul asigurării condiţiilor logistice necesare aplicării întocmai a dispoziţiilor legale privitoare la exercitarea dreptului de vot, precum şi a condiţiilor corespunzătoare pentru buna desfăşurare a operaţiunilor electorale, se înfiinţează Autoritatea Electorală Permanentă. Pentru organizarea şi desfăşurarea fiecărei campanii electorale şi a fiecărui scrutin se organizează Biroul Electoral Central, birouri electorale de circumscripţie electorală şi birouri electorale ale secţiilor de votare.
(2)Organismele electorale prevăzute la alin. (1) sunt alcătuite numai din cetăţeni cu drept de vot. Candidaţii nu pot fi preşedinte sau vicepreşedinţi ai Autorităţii Electorale Permanente şi nici membri ai birourilor electorale.
(3)În îndeplinirea atribuţiilor ce revin organismelor electorale, membrii acestora exercită o funcţie ce implică autoritatea de stat. Exercitarea corectă şi imparţială a funcţiei de membru al organismelor electorale este obligatorie. Nerespectarea obligaţiei atrage răspunderea juridică.
Art. 231
(1)Autoritatea Electorală Permanentă este o instituţie administrativă autonomă, cu competenţă generală, care asigură, la nivel naţional, aplicarea unitară, în intervalul dintre două perioade electorale, a dispoziţiilor legale privitoare la organizarea şi desfăşurarea alegerilor, urmăreşte şi sprijină dotarea cu logistica necesară acestora, precum şi realizarea operaţiunilor specifice, în intervalul dintre două perioade electorale.
(2)În înţelesul prezentei legi, perioada electorală este intervalul de timp care începe la data aducerii la cunoştinţă publică a datei alegerilor şi se încheie o dată cu comunicarea oficială a rezultatului scrutinului. Perioada electorală cuprinde campania electorală, desfăşurarea efectivă a votării, centralizarea voturilor, stabilirea rezultatului votării, atribuirea mandatelor şi publicarea rezultatului alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I.
(3)Autoritatea Electorală Permanentă este condusă de un preşedinte, cu rang de secretar de stat, numit prin hotărâre comună a Senatului şi a Camerei Deputaţilor dintre personalităţile cu pregătire şi experienţă în domeniul juridic sau administrativ.
(4)Preşedintele este ajutat de 2 vicepreşedinţi, cu rang de subsecretar de stat, unul numit de Preşedintele României, iar celălalt de primul-ministru.
(5)Preşedintele şi vicepreşedinţii nu pot fi membri ai unui partid politic.
(6)Mandatul preşedintelui şi mandatele vicepreşedinţilor Autorităţii Electorale Permanente sunt de câte 8 ani şi pot fi reînnoite.
(7)Preşedintele şi vicepreşedinţii pot fi revocaţi din funcţie, pentru motive temeinice, de către autorităţile care i-au numit.
(8)Cheltuielile curente şi de capital ale Autorităţii Electorale Permanente se asigură de la bugetul de stat.
Art. 232
(1)Autoritatea Electorală Permanentă are un aparat propriu de specialitate.
(2)Organizarea şi funcţionarea aparatului propriu al Autorităţii Electorale Permanente, numărul de posturi, statutul personalului, atribuţiile acestuia şi structura organizatorică se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare, aprobat prin hotărâre a Guvernului.
(3)Autoritatea Electorală Permanentă poate avea filiale de lucru în fiecare dintre regiunile de dezvoltare. Înfiinţarea filialelor de lucru, numărul de posturi, atribuţiile şi raporturile acestora cu Autoritatea Electorală Permanentă se stabilesc prin regulamentul de organizare şi funcţionare a acesteia.
(4)Salarizarea personalului din aparatul de specialitate al Autorităţii Electorale Permanente se stabileşte prin lege.
Art. 233
Autoritatea Electorală Permanentă prezintă Parlamentului, anual, un raport asupra activităţii sale.
Art. 234
(1)Autoritatea Electorală Permanentă exercită următoarele atribuţii în intervalul dintre două perioade electorale:
a)elaborează propuneri privitoare la asigurarea logisticii necesare desfăşurării alegerilor şi urmăreşte modul de îndeplinire a propunerilor;
b)urmăreşte modul de identificare a localurilor secţiilor de votare şi a sediilor birourilor electorale;
c)urmăreşte şi asigură realizarea din timp a dotărilor specifice secţiilor de votare: urne şi cabine tipizate, ştampile, tuşiere, recipiente pentru transportul buletinelor de vot şi altele asemenea;
d)urmăreşte modul de asigurare a fondurilor necesare realizării eşalonate, din timp, a logisticii necesare;
e)elaborează sisteme de protecţie a secţiilor de votare, a buletinelor de vot şi a celorlalte documente specifice procesului electoral;
f)monitorizează şi controlează modul de întocmire, actualizare şi păstrare a registrelor cuprinzând listele electorale permanente, precum şi modul de efectuare a comunicărilor prevăzute de lege;
g)urmăreşte întocmirea şi eliberarea cărţilor de alegător, în concordanţă cu listele electorale;
h)urmăreşte şi controlează modul de asigurare a concordanţei dintre conţinutul listelor electorale permanente păstrate la consiliile locale şi exemplarul existent la judecătorii;
i)asigură, în limita competenţelor sale, aplicarea unitară a dispoziţiilor legale referitoare la organizarea alegerilor;
j)elaborează studii şi propuneri vizând îmbunătăţirea sistemului electoral, pe care le dă publicităţii şi le prezintă autorităţilor publice, partidelor politice, precum şi organizaţiilor neguvernamentale interesate;
k)publică, în maximum 3 luni de la încheierea, după caz, a alegerilor parlamentare, prezidenţiale sau locale, o Carte Albă care va cuprinde o analiză a alegerilor, vizând participarea la scrutin, modul de desfăşurare a alegerilor, abaterile constatate şi rezultatul alegerilor;
l)elaborează programe de informare şi instruire a alegătorilor asupra sistemului electoral românesc şi asupra respectării deontologiei electorale şi asigură popularizarea acestora;
m)elaborează programe specifice de instruire pentru secretarii unităţilor administrativ-teritoriale, urmăreşte şi organizează desfăşurarea acestor programe;
n)elaborează programe şi stabileşte reguli unitare privind exercitarea votului de către persoanele neştiutoare de carte sau cu handicap şi asigură popularizarea acestora;
o)elaborează proiectul bugetului propriu, care va fi aprobat prin legea bugetului de stat;
p)întocmeşte lista cu personalul de specialitate atestat de Institutul Naţional de Statistică, care va participa la centralizarea, prelucrarea datelor şi constatarea rezultatelor alegerilor;
q)organizează şi asigură baza materială pentru sistemul informaţional la nivel naţional, în vederea stabilirii rezultatelor alegerilor;
r)organizează licitaţii în vederea selecţionării programelor de calculator ce vor fi utilizate de Biroul Electoral Central pentru centralizarea rezultatelor votării;
s)elaborează şi supune Guvernului spre aprobare calendarul acţiunilor din cuprinsul perioadei electorale;
ş)elaborează şi supune Guvernului spre aprobare proiectele de hotărâri specifice bunei organizări şi desfăşurări a alegerilor;
t)elaborează propuneri de îmbunătăţire şi perfecţionare a sistemului electoral românesc, pe care le supune Guvernului spre însuşire şi exercitare a dreptului de iniţiativă legislativă;
ţ)prezintă Guvernului spre aprobare bugetul perioadei electorale; bugetul va fi aprobat în termen de cel mult 5 zile de la aducerea la cunoştinţă publică a zilei alegerilor;
u)certifică spre neschimbare, cu 10 zile înainte de data alegerilor, programele de calculator selecţionate în urma licitaţiei organizate potrivit prevederilor legale în vigoare şi le pune la dispoziţie partidelor înscrise în competiţia electorală, la cererea acestora.
(2)Autoritatea Electorală Permanentă îndeplineşte orice alte atribuţii prevăzute de lege.
(1)Biroul Electoral Central este alcătuit din 7 judecători ai Curţii Supreme de Justiţie, preşedintele Autorităţii Electorale Permanente şi 15 reprezentanţi ai partidelor politice şi alianţelor acestora, care participă la alegeri.
(11)Aparatul de lucru al Autorităţii Electorale Permanente va sprijini Biroul Electoral Central în realizarea atribuţiilor ce îi revin şi a activităţilor pe care le desfăşoară în perioada electorală.
a)veghează la actualizarea listelor electorale permanente, urmăreşte aplicarea dispoziţiilor legale privitoare la alegeri pe întregul teritoriu al ţării şi asigură interpretarea lor uniformă;
c)primeşte de la birourile electorale de circumscripţie procesele-verbale cuprinzând numărul de voturi valabil exprimate pentru fiecare listă de candidaţi şi constată dacă există partide, formaţiuni politice sau alianţe ale acestora care nu au întrunit pragul electoral prevăzut la art. 65 alin. (2); comunică birourilor electorale de circumscripţie şi dă publicităţii, în termen de 24 de ore de la constatare, partidele, formaţiunile politice sau alianţele acestora care se află în această situaţie;
f1)transmite Autorităţii Electorale Permanente, după publicarea rezultatelor alegerilor în Monitorul Oficial al României, Partea I, materialele necesare redactării Cărţii Albe a alegerilor;
d)rezolvă întâmpinările referitoare la propria lor activitate şi contestaţiile cu privire la operaţiunile birourilor electorale ale secţiilor de votare sau, după caz, oficiilor electorale, din cadrul circumscripţiei electorale în care funcţionează;
e)distribuie, împreună cu primarii, birourilor electorale ale secţiilor de votare buletinele de vot, ştampila de control şi ştampilele cu menţiunea «Votat». Biroul electoral de circumscripţie al municipiului Bucureşti distribuie aceste materiale oficiilor electorale;
f)totalizează rezultatul alegerilor de la secţiile de votare şi comunică Biroului Electoral Central procesul-verbal cuprinzând numărul de voturi valabil exprimate pentru fiecare listă de candidaţi. Biroul electoral de circumscripţie al municipiului Bucureşti totalizează rezultatul alegerilor transmis de la oficiile electorale şi comunică Biroului Electoral Central procesul-verbal cuprinzând numărul de voturi valabil exprimate pentru fiecare listă de candidaţi;
g)pe baza constatării Biroului Electoral Central cu privire la partidele, formaţiunile politice sau alianţele acestora care nu întrunesc pragul electoral prevăzut la art. 65 alin. (2) constată rezultatul alegerilor pentru circumscripţia electorală şi eliberează deputaţilor sau, după caz, senatorilor certificatul doveditor al alegerii;
h)înaintează Biroului Electoral Central procesele-verbale cuprinzând rezultatul alegerilor, precum şi întâmpinările, contestaţiile şi procesele-verbale primite de la birourile electorale ale secţiilor de votare, iar în municipiul Bucureşti de la oficiile electorale;
Art. 271
(1)Oficiile electorale sunt alcătuite dintr-un preşedinte, un locţiitor al acestuia şi din cel mult 7 membri, reprezentanţi ai partidelor sau alianţelor politice care participă la alegeri în circumscripţia electorală în care funcţionează.
(2)Preşedintele şi locţiitorul sunt magistraţi, desemnaţi de preşedintele Tribunalului Bucureşti cu 20 de zile înainte de data alegerilor, prin tragere la sorţi, dintre judecătorii în exerciţiu ai tribunalului. Prevederile art. 28 alin. (6), (7), (8), (9), (10) şi (11) se aplică în mod corespunzător.
Art. 272
Oficiile electorale ale sectoarelor municipiului Bucureşti au următoarele atribuţii:
a)primesc buletinele de vot, ştampila de control şi ştampila cu menţiunea «Votat» de la biroul electoral de circumscripţie al municipiului Bucureşti şi distribuie aceste materiale, împreună cu primarii, birourilor electorale ale secţiilor de votare;
b)totalizează rezultatul alegerilor de la secţiile de votare şi comunică biroului electoral de circumscripţie al municipiului Bucureşti procesul-verbal cuprinzând numărul de voturi valabil exprimate pentru fiecare listă de candidaţi;
c)rezolvă întâmpinările referitoare la propria lor activitate şi contestaţiile cu privire la operaţiunile birourilor electorale ale secţiilor de votare;
d)înaintează biroului electoral de circumscripţie procesele-verbale cuprinzând rezultatul alegerilor, precum şi întâmpinările, contestaţiile şi procesele-verbale primite de la birourile electorale ale secţiilor de votare.
a)primesc copia de pe listele comunicate, potrivit art. 13 alin. (2), şi cărţile de alegător neridicate, potrivit art. 16 alin. (3), iar de la birourile electorale de circumscripţie, buletinele de vot pentru alegătorii care urmează să voteze la secţia de votare, ştampila de control şi ştampilele cu menţiunea «Votat». În municipiul Bucureşti buletinele de vot, ştampila de control şi ştampilele cu menţiunea «Votat» le primesc de la oficiile electorale;
e)înaintează birourilor electorale de circumscripţie sau, după caz, oficiilor electorale procesele-verbale cuprinzând rezultatul votării, împreună cu contestaţiile depuse şi cu materialele la care acestea se referă;
Birourile şi oficiile electorale lucrează în prezenţa majorităţii membrilor lor şi iau hotărâri cu votul majorităţii membrilor prezenţi.
(1)Partidele şi alianţele politice care participă la alegeri, precum şi candidaţii independenţi pot contesta modul de formare şi componenţa birourilor şi oficiilor electorale în cel mult 48 de ore de la expirarea termenului de constituire sau, după caz, de completare a acestor birouri şi oficii electorale.
(2)Contestaţiile se soluţionează de biroul electoral de circumscripţie, dacă privesc biroul electoral al secţiei de votare, de Biroul Electoral Central, dacă privesc biroul electoral de circumscripţie sau de Curtea Supremă de Justiţie, dacă privesc Biroul Electoral Central, în termen de cel mult două zile de la înregistrare. Hotărârea dată este definitivă. În municipiul Bucureşti contestaţiile se soluţionează de oficiul electoral, dacă privesc biroul electoral al secţiei de votare şi de biroul electoral de circumscripţie, dacă privesc oficiile electorale.
(2)De asemenea, prefecţii şi subprefecţii nu pot candida în circumscripţiile electorale constituite în unităţile administrativ-teritoriale în care îşi exercită funcţiile după data începerii oficiale a campaniei electorale.
(11)Semnele electorale comunicate Biroului Electoral Central trebuie să se deosebească clar de cele anterior înregistrate, fiind interzisă utilizarea aceloraşi simboluri grafice, oricare ar fi figura geometrică în care sunt încadrate. Partidele şi alianţele politice pot întrebuinţa, ca semn electoral, semnul permanent cu care s-au înscris la Tribunalul Bucureşti.
(12)Semnele electorale nu pot reproduce sau combina simbolurile naţionale ale statului român, ale altor state, ale organismelor internaţionale ori ale cultelor religioase. Fac excepţie partidele politice care sunt membre ale unor organizaţii politice internaţionale, acestea putând utiliza semnul organizaţiei respective ca atare sau într-o combinaţie specifică.
(31)Contestaţiile privind înregistrarea semnelor electorale se depun în termen de 24 de ore de la expirarea termenului prevăzut la alin. (1) şi se soluţionează de către Tribunalul Bucureşti în cel mult două zile de la primirea contestaţiilor. Hotărârea nu se comunică părţilor. Prevederile art. 36 alin. (4)-(6) se aplică în mod corespunzător. Hotărârea definitivă şi irevocabilă se comunică de îndată Biroului Electoral Central.
(5)Biroul Electoral Central va asigura aducerea la cunoştinţă publică a semnelor electorale a doua zi după expirarea termenului prevăzut la alin. (1) sau, după caz, după rămânerea definitivă şi irevocabilă a hotărârii judecătoreşti.
(2)Imprimarea buletinelor de vot se asigură de birourile electorale de circumscripţie, prin intermediul prefecţilor. Prefecţii răspund ca toate buletinele de vot necesare să fie imprimate cu cel puţin 3 zile înainte de data alegerilor.
(1)Buletinele de vot se predau preşedintelui biroului electoral de circumscripţie, care le va distribui preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare cu cel puţin o zi înainte de data alegerilor. În municipiul Bucureşti preşedintele biroului electoral de circumscripţie distribuie, cu cel puţin două zile înainte de data alegerilor, buletinele de vot preşedinţilor oficiilor electorale, care le vor preda preşedinţilor birourilor electorale ale secţiilor de votare cu cel puţin o zi înainte de data alegerilor. Predarea şi distribuirea buletinelor se fac în pachete sigilate de câte 100 de bucăţi, pe bază de proces-verbal.
(2)Câte două exemplare din buletinele de vot, vizate şi anulate de preşedintele biroului electoral de circumscripţie, se vor afişa în preziua alegerilor la sediul judecătoriilor, precum şi la sediul fiecărei secţii de votare.
(3)Ştampilele şi celelalte materiale necesare birourilor electorale ale secţiilor de votare se predau pe bază de proces-verbal de către primari, împreună cu preşedinţii birourilor electorale de circumscripţie sau, după caz, ai oficiilor electorale, preşedinţilor secţiilor de votare cu cel puţin o zi înainte de data alegerilor. După preluarea buletinelor de vot şi a ştampilelor preşedintele secţiei de votare asigură păstrarea acestora în deplină siguranţă.
(1)În ziua alegerilor, la ora 6,00, preşedintele biroului electoral al secţiei de votare, în prezenţa celorlalţi membri, verifică urnele, existenţa listelor electorale, a buletinelor de vot şi a ştampilelor, după care închide şi sigilează urnele, aplicând ştampila de control a secţiei de votare.
(4)Acreditarea delegaţilor pentru presa, cinematografia, posturile de radio şi de televiziune române se face de către Biroul Electoral Central, iar pentru presa, cinematografia, posturile de radio şi de televiziune străine, precum şi pentru reprezentanţii unor organizaţii internaţionale, de către Biroul Electoral Central, cu avizul Ministerului Afacerilor Externe. Încălcarea condiţiilor de acreditare atrage de drept încetarea acreditării.
(6)Pentru mentinerea ordinii, presedintele biroului electoral al sectiei de votare va avea la dispozitie mijloacele de ordine necesare, asigurate de prefecti, impreuna cu Ministerul Administraţiei şi Internelor.
(21)În listele speciale vor fi trecuţi şi alegătorii care se prezintă la vot şi fac dovada cu actul de identitate că domiciliază în zona arondată secţiei de votare respective, însă au fost omişi din lista electorală permanentă.
(2)Alegătorii care ridică, potrivit art. 16 alin. (3), cartea de alegător de la secţia de votare vor semna de primire în procesul-verbal întocmit la predarea de către primari a cărţilor de alegător neridicate.
(9)Ştampila încredintaţă pentru votare se restituie preşedintelui, după care acesta o va aplica pe cartea de alegător în locul corespunzător numărului de scrutin, menţionând şi data.
La ora 21,00 preşedintele biroului electoral al secţiei de votare declară votarea încheiată şi dispune închiderea secţiei de votare.
(1)După deschiderea urnelor şi numărarea voturilor preşedintele biroului electoral al secţiei de votare va încheia, separat pentru Camera Deputaţilor şi Senat, câte un proces-verbal, în 3 exemplare, care va cuprinde:
a)numărul alegătorilor, potrivit listelor electorale permanente;
b)numărul alegătorilor care s-au prezentat la urne; defalcarea acestui număr în funcţie de alegătorii de pe lista electorală permanentă şi de pe aceea specială;
c)numărul total al voturilor valabil exprimate;
d)numărul voturilor nule;
e)numărul voturilor valabil exprimate, obţinute de fiecare listă de candidaţi sau de fiecare candidat independent;
f)expunerea, pe scurt, a întâmpinărilor şi contestaţiilor şi a modului lor de soluţionare, precum şi a contestaţiilor înaintate spre soluţionare biroului electoral de circumscripţie;
g)starea sigiliilor de pe urne la încheierea votării;
h)numărul buletinelor de vot primite;
i)numărul buletinelor de vot rămase neîntrebuinţate şi anulate.
(2)Procesele-verbale se semnează de preşedinte şi de membrii biroului şi vor avea aplicată ştampila de control. Semnăturile se pun în dreptul prenumelui, numelui şi, după caz, al apartenenţei politice a fiecărui membru. Un exemplar din procesul-verbal se afişează, la loc vizibil, la sediul biroului electoral al secţiei de votare.
(1)Pentru Camera Deputaţilor şi pentru Senat se întocmeşte câte un dosar care va cuprinde procesele-verbale şi contestaţiile privitoare la operaţiunile electorale ale secţiei, precum şi buletinele nule şi cele contestate. Dosarele sigilate şi ştampilele se vor înainta biroului electoral de circumscripţie sau oficiului electoral, după caz, de preşedintele biroului electoral al secţiei de votare şi de membrii biroului, cu pază militară, în termen de cel mult 24 de ore de la declararea închiderii secţiei de votare. În termen de 24 de ore de la primire oficiile electorale înaintează dosarele sigilate şi ştampilele biroului electoral de circumscripţie al municipiului Bucureşti.
Art. 641
Oficiul electoral, după primirea proceselor-verbale cuprinzând rezultatul numărării voturilor, va încheia, conform art. 62 alin. (1) lit. a)-f), h) şi i), alin. (2), (3) şi (4), separat pentru Camera Deputaţilor şi pentru Senat, câte un proces-verbal cuprinzând totalul voturilor valabil exprimate pentru fiecare partid sau alianţă politică, pe care îl va înainta în termen de 24 de ore biroului electoral de circumscripţie al municipiului Bucureşti.
(1)După primirea proceselor-verbale cu rezultatul numărării voturilor biroul electoral de circumscripţie va încheia, separat pentru Camera Deputaţilor şi Senat, câte un proces-verbal cuprinzând voturile valabil exprimate pentru fiecare partid, formaţiune politică sau alianţă a acestora, pe care îl va înainta în termen de 24 de ore la Biroul Electoral Central.
(2)După primirea proceselor-verbale încheiate de către birourile electorale ale circumscripţiilor potrivit alin. (1), Biroul Electoral Central va stabili partidele, formaţiunile politice sau alianţele acestora care îndeplinesc pragul electoral, separat pentru Camera Deputaţilor şi Senat. Pragul electoral reprezintă numărul minim necesar de voturi valabil exprimate pentru reprezentarea parlamentară, exprimat în procente, după cum urmează:
a)5% din voturile valabil exprimate pe întreaga ţară, pentru partidele politice sau formaţiunile politice;
b)în cazul alianţelor politice, la pragul de 5% prevăzut la lit. a) se adaugă, pentru al doilea partid membru al alianţei politice, 3% din voturile valabil exprimate pe întreaga ţară, şi, pentru fiecare membru al alianţei politice, începând cu al treilea partid, câte un singur procent (1%) din voturile valabil exprimate pe întreaga ţară, dar nu mai mult de 10%.
(3)După primirea de la Biroul Electoral Central a constatării cu privire la partidele, formaţiunile politice sau alianţele acestora care întrunesc şi care nu întrunesc pragul electoral, biroul electoral de circumscripţie va proceda la atribuirea, potrivit art. 66, a mandatelor de deputat, respectiv de senator.
(4)La lucrările efectuate de biroul electoral de circumscripţie au dreptul să asiste candidaţii şi persoanele acreditate.
(1)Atribuirea de mandate pentru candidaţii de pe liste se face avându-se în vedere numai partidele, formaţiunile politice sau alianţele acestora care au întrunit pragul electoral prevăzut la art. 65 alin. (2), în mod distinct pentru Camera Deputaţilor şi pentru Senat.
(2)Operaţiunea de atribuire a mandatelor se face după comunicarea Biroului Electoral Central cu privire la partidele, formaţiunile politice şi alianţele acestora care au întrunit pragul electoral prevăzut la art. 65 alin. (2), în mod distinct pentru Camera Deputaţilor şi pentru Senat.
(3)Procesul-verbal, împreună cu întâmpinările, contestaţiile şi procesele-verbale primite de la birourile electorale ale secţiilor de votare şi de la oficiile electorale, după caz, formând un dosar, încheiat, sigilat şi semnat de membrii biroului electoral, se înaintează, cu pază militară, la Biroul Electoral Central în termen cel mult 48 de ore de la primirea comunicării Biroului Electoral Central referitoare la desfăşurarea, pe circumscripţii electorale, a mandatelor repartizate centralizat pe ţară.
(4)Buletinele de vot nule vor fi păstrate în deplină siguranţă, ambalate, sigilate şi etichetate, pe fiecare secţie de votare, la birourile electorale de circumscripţie, până la validarea rezultatelor alegerilor.
(1)Dacă alegerile parţiale au loc ca urmare a anulării alegerilor dintr-o circumscripţie electorală, acestea se desfăşoară pe baza aceloraşi candidaturi, birouri electorale, oficii electorale şi la aceleaşi secţii de votare, în a 3-a duminică după anularea alegerilor iniţiale.
l)continuarea propagandei electorale, inclusiv în presă, la posturile de radio sau de televiziune, după încheierea campaniei electorale, precum şi sfătuirea, în ziua votării, a alegătorilor, în presă, la posturile de radio sau de televiziune, precum şi la sediul secţiilor de votare sau în locurile prevăzute la art. 51 alin. (2), să voteze sau să nu voteze un anumit partid, o anumită formaţiune politică, alianţă politică sau un candidat independent;
Contravenţiile prevăzute la art. 72 lit. d), e), h), n) şi o) se sancţionează cu amendă de la 300.000 lei la 700.000 lei, cele prevăzute la lit. f), g), k), l) şi m), cu amendă de la 700.000 lei la 2.000.000 lei, iar cele prevăzute la lit. a), b), c), i) şi j), cu închisoare contravenţională de la o lună la 6 luni sau cu amendă de la 2.000.000 lei la 8.000.000 lei.
Art. 801
(1)Introducerea în uz şi folosirea unui program de calculator cu vicii aparente sau ascunse, care alterează înregistrarea rezultatelor obţinute în secţiile de votare, totalizează cu erori sau duce la repartizarea mandatelor în afara prevederilor legii, se pedepseşte cu închisoare de la 2 la 7 ani.
(2)Cu aceeaşi pedeapsă se sancţionează introducerea de date, informaţii sau proceduri care duc la alterarea sistemului informaţional naţional.
(3)Tentativa infracţiunilor prevăzute la alin. (1) şi (2) se pedepseşte.
(2)Sediul şi dotarea Biroului Electoral Central se asigură de Guvern, ale birourilor electorale de circumscripţie, de către prefecţi şi de preşedinţii consiliilor judeţene, respectiv de primarul general al municipiului Bucureşti, iar ale oficiilor electorale, precum şi ale birourilor electorale ale secţiilor de votare, de către primar, împreună cu prefecţii.
(2)De asemenea, în cazul în care prefecţii constată că în listele electorale un alegător nu a fost înscris sau nu a fost radiat, potrivit legii, sau că birourile electorale de circumscripţie, oficiile electorale ori birourile electorale ale secţiilor de votare nu s-au constituit legal, vor formula întâmpinări şi contestaţii, ce se soluţionează în conformitate cu prevederile prezentei legi.
(1)Prin act de identitate, în sensul prezentei legi, se înţelege cartea de identitate, cartea de identitate provizorie, buletinul de identitate, adeverinţa care ţine loc de buletin de identitate ori paşaportul diplomatic, de serviciu, consular sau simplu, iar în cazul militarilor în termen şi al elevilor din şcolile militare, carnetul de serviciu militar.
(2)Paşaportul simplu poate fi folosit pentru exercitarea dreptului de vot numai de cetăţenii români aflaţi în străinătate sau de cetăţenii români domiciliaţi în străinătate. Cetăţenii români cu domiciliul în România care votează în străinătate în baza paşaportului simplu vor completa o declaraţie pe propria răspundere că nu şi-au exercitat sau nu îşi vor exercita dreptul la vot în aceeaşi zi pe baza altui act de identitate, astfel cum este definit la alin. (1), sau pe baza cărţii de alegător.
(1)Pentru alegerile din anul 2000 Ministerul de Interne va asigura întocmirea şi eliberarea cărţilor de alegător, în condiţiile prezentei legi. Pentru cetăţenii cu drept de vot, posesori ai buletinului de identitate, cărţile de alegător se vor elibera concomitent cu cărţile de identitate, în condiţiile legii.
(2)Până la finalizarea procesului de eliberare a cărţilor de identitate, potrivit legii, pentru cetăţenii cu drept de vot care nu deţin carte de identitate, respectiv carte de alegător, după votare, pe actul de identitate al fiecărui alegător se aplică ştampila cu menţiunea «Votat» şi data.
Art. 921
(1)Distribuirea cărţilor de alegător pentru alegerile din anul 2000 se face după cum urmează:
a)pentru persoanele care au domiciliul în localităţile urbane cărţile de alegător pot fi ridicate inclusiv în ziua alegerilor de la ghişeele formaţiunilor de evidenţă informatizată a persoanei;
b)pentru persoanele care au domiciliul în localităţile rurale cărţile de alegător pot fi ridicate până la data de 19 noiembrie 2000 inclusiv de la ghişeele formaţiunilor de evidenţă informatizată a persoanei la care este arondată localitatea, iar începând cu data de 20 noiembrie 2000, inclusiv în ziua votării, de la posturile de poliţie din localitatea de domiciliu a alegătorului.
(2)Cărţile de alegător neridicate de la posturile comunale de poliţie se restituie formaţiunilor de evidenţă informatizată a persoanei în termen de 5 zile de la data încheierii votării.
(1)Biroul Electoral Central poate acredita ca observatori interni numai persoanele anume împuternicite de o organizaţie neguvernamentală care are ca unic scop apărarea drepturilor omului, constituită legal până la data deschiderii campaniei electorale.
(4)Procesele-verbale predate la Biroul Electoral Central, registrele acestuia, precum şi toate documentele şi materialele de la Biroul Electoral Central, rezultate în urma procesului electoral pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului, se păstrează, în conformitate cu prevederile Legii Arhivelor Naţionale nr. 16/1996, în arhiva Curţii Supreme de Justiţie, separat de celelalte documente ale instanţei.
(1)Buletinele de vot întrebuinţate sau neîntrebuinţate, procesele-verbale şi ştampilele necesare în vederea votării, primite de instanţele judecătoreşti de la birourile electorale de circumscripţie sau de la birourile electorale ale secţiilor de votare, vor fi păstrate în arhivă, separat de celelalte documente ale instanţei, timp de 3 luni de la data publicării rezultatelor alegerilor în Monitorul Oficial al României.
(2)După împlinirea termenului prevăzut la alin. (1) instanţele, cu sprijinul prefecţilor, vor preda, în vederea topirii, agenţilor economici specializaţi buletinele de vot şi celelalte materiale utilizate în procesul votării.
ANEXA nr. 1:NUMEROTAREA ŞI NUMĂRUL DE MANDATE pentru fiecare circumscripţie electorală
ANEXA 1:
[textul din anexa 1 a fost abrogat la 31-mai-2000 de Art. V din Ordonanta urgenta 63/2000]
Numărul circumscripţiei | Amplasarea | Numărul de mandate | Numărul de | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 1 | Alba | 6 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 2 | Arad | 7 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 3 | Argeş | 10 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 4 | Bacău | 11 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 5 | Bihor | 9 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 6 | Bistriţa-Năsăud | 5 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 7 | Botoşani | 7 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 8 | Braşov | 9 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 9 | Brăila | 6 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 10 | Buzău | 7 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 11 | Caraş-Severin | 5 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 12 | Călăraşi | 5 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 13 | Cluj | 10 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 14 | Constanţa | 11 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 15 | Covasna | 4 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 16 | Dâmboviţa | 8 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 17 | Dolj | 11 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 18 | Galaţi | 9 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 19 | Giurgiu | 4 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 20 | Gorj | 6 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 21 | Harghita | 5 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 22 | Hunedoara | 8 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 23 | Ialomiţa | 4 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 24 | Iaşi | 12 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 25 | Ilfov | 4 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 26 | Maramureş | 8 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 27 | Mehedinţi | 5 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 28 | Mureş | 9 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 29 | Neamţ | 8 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 30 | Olt | 7 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 31 | Prahova | 12 | 5 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 32 | Satu Mare | 6 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 33 | Sălaj | 4 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 34 | Sibiu | 6 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 35 | Suceava | 10 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 36 | Teleorman | 7 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 37 | Timiş | 10 | 4 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 38 | Tulcea | 4 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 39 | Vaslui | 7 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 40 | Vâlcea | 6 | 3 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 41 | Vrancea | 6 | 2 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Circumscripţia electorală nr. 42 | municipiul Bucureşti | 29 | 13 | |||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
TOTAL: | 327 | 140 | ||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Acte numărul de obiecte din listă: (16)
Proiecte legislative numărul de obiecte din listă: (1)
Modificat de numărul de obiecte din listă: (11)
- Ordonanță de urgență 50/2004 pentru modificarea şi completarea unor acte normative în vederea stabilirii cadrului organizatoric şi funcţional corespunzător desfăşurării activităţilor de eliberare şi evidenţă a cărţilor de identitate, actelor de stare civilă, paşapoartelor simple, permiselor de conducere şi certificatelor de înmatriculare a vehiculelor
- Legea 286/2003 privind modificarea şi completarea Legii nr. 68/1992 pentru alegerea Camerei Deputaţilor şi a Senatului
- Legea 43/2003 privind finantarea activitatii partidelor politice si a campaniilor electorale
Influenţat de numărul de obiecte din listă: (3)
- Decizia 70/2002 referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a dispozitiilor art. 34 alin. (1) din Legea nr. 68/1992 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului, cu modificarile si completarile ulterioare
- Decizia 350/2001 [R] referitoare la exceptia de neconstitutionalitate a prevederilor art. 34 alin. (1) din Legea nr. 68/1992 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului, cu modificarile si completarile ulterioare
- Hotararea 581/1996 privind aprobarea Programului calendaristic pentru realizarea actiunilor prevazute in Legea nr. 68/1992 pentru alegerea Camerei Deputatilor si a Senatului, precum si in Legea nr. 69/1992 pentru alegerea Presedintelui Romaniei
Abrogat de numărul de obiecte din listă: (1)
Jurisprudenţă numărul de obiecte din listă: (33)
Hotarari judecătoresti numărul de obiecte din listă: (33)
Comentarii, monografii, reviste şi webinarii numărul de obiecte din listă: (4)
Articole numărul de obiecte din listă: (4)
- Infracţiunea de corupere a alegătorilor
- Spre o perspectivă inedită asupra soluţiilor aflate la dispoziţia instanţei de judecată - respingerea acţiunii atât pe excepţie, cât şi pe fond?
- Hotărârea Curţii Constituţionale referitoare la respectarea procedurii pentru organizarea şi desfăşurarea referendumului naţional din data de 29 iulie 2012 pentru demiterea Preşedintelui României, domnul Traian Băsescu, şi la confirmarea rezultatelor acestuia