Actul din 2023 Schemă de ajutor de stat pentru realizarea de investiţii în Suprastructura portuară în vederea reducerii blocadei din zona Mării Negre ca urmare a conflictului armat din Ucraina
M.Of. 1019
În vigoareNr. crt. | Valoarea ajutorului solicitat | Instituţia finanţatoare | Titlul programului de finanţare | Forma ajutorului solicitat şi cheltuielile pentru care s-a solicitat ajutorul |
1. | lei | de exemplu: ajutor de stat regional, ajutor de minimis | ||
2. |
Nr. crt. | Criteriu | Da/Nu | Observaţii |
Eligibilitatea solicitantului | |||
1. | Solicitantul (fiecare partener) nu se află în niciuna dintre situaţiile de excludere: a) absenţa conflictului de interese; b) datorii restante la bugetul de stat sau la bugetele locale sub 5.000 lei/; c) întreprinderea nu este în faliment sau insolvenţă; d) întreprinderea nu este în dificultate. | ||
2. | Solicitantul (fiecare partener) este întreprindere autonomă sau, după caz, legătura cu alte întreprinderi este prezentată şi descrisă. | ||
3. | Solicitantul (fiecare partener) deţine o autorizaţie/un certificat de operare în portul în care este propusă investiţia (document emis de administraţia portuară competentă). | ||
Eligibilitatea proiectului | |||
4. | Tipul proiectului a) Tipul 1: Echipamente de încărcare/descărcare/manipulare mărfuri b) Tipul 2: Facilităţi de stocare temporară c) Tipul 3: Echipamente de tracţiune pentru unităţile de transport marfă (împingătoare/remorchere barje, locomotive, cap tractor) | ||
5. | Localizarea proiectului/Aria geografică de utilizare a) Tipul 1: Porturile Constanţa, Galaţi, Giurgiu, Midia, Mangalia, porturi amplasate pe Canalul Dunăre-Marea Neagră, Canalul Poarta Albă-Midia-Năvodari, Canalul Sulina (inclusiv Sulina) b) Tipul 2: Porturile Constanţa, Galaţi, Giurgiu c) Tipul 3: Incinta Porturilor Constanţa, Galaţi, Giurgiu, Canalele Dunăre-Marea Neagră, Poarta Albă-Midia-Năvodari, Sulina sau reţea rutieră sau feroviară terestră pe o distanţă de maximum 30 km faţă de porturile Constanţa, Galaţi sau Giurgiu | ||
6. | Legătura cu Ucraina Investiţia propusă în cadrul proiectului este legată de fluxurile de marfă afectate de conflictul din Ucraina: a) exporturi ale Ucrainei către terţe ţări care, în absenţa conflictului, ar fi fost încărcate în porturile maritime ucrainene; b) importuri ale Ucrainei din terţe ţări care, în absenţa conflictului, ar fi fost descărcate în porturile maritime ucrainene; c) importuri ale României sau ale statelor UE din terţe ţări care, în absenţa conflictului, ar fi fost importate din Ucraina utilizând transportul terestru. Solicitantul va prezenta: - identificarea şi descrierea fluxurilor de marfă vizate de proiecte, înainte şi după începerea conflictului din Ucraina, fără a lua în considerare investiţia propusă în cadrul proiectului (categoria de mărfuri, origine - destinaţie, moduri de transport de la origine la destinaţie, incluzând operaţiunile de transfer de la un mod de transport la altul şi timpii medii de depozitare, înainte şi după conflict); - volumele totale estimate pentru anul 2024 pe fiecare flux de marfă generat de conflictul din Ucraina (şi vizat de investiţia propusă). Fundamentarea legăturii cu Ucraina va include toate elementele solicitate şi se va limita la acestea. | ||
7. | Contribuţia la fluidizarea fluxurilor de marfă generate de conflictul din Ucraina Proiectul contribuie la reducerea timpului total de transport pe fluxurile de marfă generate de conflictul din Ucraina prin: - reducerea timpilor de aşteptare/încărcare/descărcare; - eliberarea mai rapidă a vehiculelor de transport (camioane, trenuri, nave/barje fluviale); - altele (conform fundamentării solicitantului). În cererea de finanţare: - solicitantul va descrie modul în care investiţia intervine în gestionarea fluxurilor de marfă generate de conflictul din Ucraina (prezentate anterior), încadrând obiectul investiţiei în ansamblul procesului de operare de la intrarea până la ieşirea din port (sau de la intrarea în primul port până la ieşirea din ultimul port); - în cazul echipamentelor de încărcare/descărcare/manipulare, solicitantul va prezenta şi fundamenta, în corelare cu tehnologia de operare, volumul anual de marfă care ar putea fi operat, luând în considerare un număr de 300 de zile/an şi 20 de ore de operare/zi (valori medii), comparativ cu volumul anual de marfă (de acelaşi tip, utilizând aceleaşi moduri de transport) pe care l-ar putea opera cu capacităţile existente; - în cazul facilităţilor de stocare, se va preciza capacitatea suplimentară de stocare creată prin realizarea investiţiei; - indiferent de tipul proiectului, solicitantul va indica şi fundamenta modul în care investiţia contribuie la reducerea timpului total de transport al mărfurilor, luând în considerare faptul că şi descărcarea mai rapidă a unor vehicule de transport permite intrarea acestora într-un nou flux logistic şi reducerea timpului de aşteptare a acestor vehicule la punctul de origine al mărfurilor. | ||
8. | Termenul de finalizare Investiţia trebuie să devină complet operaţională în termen de maximum 12 luni de la aprobarea finanţării. |
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Acte numărul de obiecte din listă: (8)
Influenţat de numărul de obiecte din listă: (7)
- Regulamentul 1060/24-iun-2021 de stabilire a dispoziţiilor comune privind Fondul european de dezvoltare regională, Fondul social european Plus, Fondul de coeziune, Fondul pentru o tranziţie justă şi Fondul european pentru afaceri maritime, pescuit şi acvacultură şi de stabilire a normelor financiare aplicabile acestor fonduri, precum şi Fondului pentru azil, migraţie şi integrare, Fondului pentru securitate internă şi Instrumentului de sprijin financiar pentru managementul frontierelor şi politica de vize
- Regulamentul 1589/13-iul-2015 de stabilire a normelor de aplicare a articolului 108 din Tratatul privind funcţionarea Uniunii Europene (text codificat)
- Regulamentul 651/17-iun-2014 de declarare a anumitor categorii de ajutoare compatibile cu piaţa internă în aplicarea articolelor 107 şi 108 din tratat