Titlul ii - INTERVENŢIA PUBLICĂ - Regulamentul 1240/18-mai-2016 de stabilire a normelor de aplicare a Regulamentului (UE) nr. 1308/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte intervenţia publică şi ajutorul pentru depozitarea privată
Acte UE
Jurnalul Oficial 206L
În vigoare Versiune de la: 7 Februarie 2018
TITLUL II:INTERVENŢIA PUBLICĂ
Art. 3: Spaţiile de depozitare pentru intervenţie
(1)Fiecare spaţiu de depozitare pentru intervenţie ("spaţiu de depozitare") dispune de o capacitate minimă de depozitare de:
a)pentru cereale: 5 000 de tone, 7 500 de tone din perioada de intervenţie publică 2017/2018, 10 000 de tone din perioada 2018/2019, 15 000 de tone din perioada 2019/2020;
b)pentru orez: 5 000 de tone, 7 500 de tone din perioada de intervenţie publică 2017/2018, 10 000 de tone din perioada 2018/2019;
c)pentru unt şi lapte praf degresat: 400 de tone, 600 de tone din perioada de intervenţie publică 2017, 800 de tone din perioada 2018.
Statele membre cu o producţie anuală medie de cereale mai mică de 20 de milioane de tone pot continua să aplice o capacitate minimă de depozitare de 10 000 de tone din perioada 2019/2020.
(2)În sensul prezentului articol, "capacitate minimă de depozitare" înseamnă o capacitate minimă care poate să nu fie disponibilă permanent, dar este uşor de obţinut în perioada în care ar putea avea loc achiziţia.
(3)O agenţie de plăţi poate aplica o derogare de la alineatul (1) doar dacă demonstrează că nu este disponibilă capacitatea minimă de depozitare indicată la alineatul respectiv şi dacă spaţiile de depozitare alternative dispun de acces rapid la o apă curgătoare sau la mare ori de o legătură feroviară.
Art. 4: Stabilirea eligibilităţii produselor
(1)Eligibilitatea produselor pentru intervenţia publică se stabileşte conform metodelor prevăzute în cadrul următoarelor dispoziţii:
a)pentru cereale: în anexa I părţile I, II, III şi IV;
b)pentru orez: în anexa II partea I;
c)pentru carnea de vită: în anexa III partea I;
d)pentru unt: în părţile I şi Ia ale anexei IV la prezentul regulament
e)pentru laptele praf degresat: în părţile I şi Ia ale anexei V la prezentul regulament
(2)Metodele care trebuie utilizate pentru determinarea calităţii cerealelor, a untului şi a laptelui praf degresat eligibile pentru intervenţia publică menţionate în anexele I, IV şi, respectiv, V, sunt cele prevăzute în cele mai recente versiuni ale standardelor europene sau internaţionale relevante, după caz, aflate în vigoare de cel puţin 6 luni înainte de prima zi a perioadei de intervenţie publică stabilite la articolul 12 din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013.
Art. 5: Cantităţi minime de produse oferite pentru achiziţie la preţ fix sau oferite în cadrul unei licitaţii
(1)Cantitatea minimă de produse oferite pentru achiziţie la preţ fix sau oferite în cadrul unei licitaţii este:
a)pentru grâul comun, orz şi porumb: 160 de tone;
b)pentru grâul dur: 20 de tone;
c)pentru orez: 40 de tone;
d)pentru carnea de vită: 20 de tone;
e)pentru unt: 30 de tone;
f)pentru laptele praf degresat: 30 de tone.
Statele membre cu o producţie anuală medie de cereale mai mică de 20 de milioane de tone pot decide să aplice o cantitate minimă de 120 de tone pentru grâul comun, orz şi porumb.
(2)O agenţie de plăţi poate stabili o cantitate minimă mai mare decât cea prevăzută la alineatul (1) dacă acest lucru este justificat de condiţiile şi practicile comerţului cu ridicata sau de normele în materie de protecţia mediului în vigoare în statul membru în cauză.
Art. 6: Nivelul garanţiei pentru achiziţia de produse
Nivelul garanţiei solicitate în conformitate cu articolul 4 litera (a) din Regulamentul delegat (UE) 2016/1238 la depunerea unei oferte pentru achiziţie la preţ fix sau a unei oferte în cadrul unei licitaţii pentru achiziţia de produse pentru intervenţie publică este:
a)pentru cereale: 20 EUR/tonă;
b)pentru orez: 30 EUR/tonă;
c)pentru carnea de vită: 300 EUR/tonă;
d)pentru unt: 50 EUR/tonă;
e)pentru laptele praf degresat: 50 EUR/tonă.
Art. 7: Depunerea şi admisibilitatea ofertelor pentru achiziţie la preţ fix şi a ofertelor în cadrul unei licitaţii
(1)O ofertă pentru achiziţie la preţ fix sau o ofertă în cadrul unei licitaţii este admisibilă dacă îndeplineşte cerinţele prevăzute la articolul 2 şi, în cazul unei proceduri de licitaţie, în regulamentul de punere în aplicare de deschidere a procedurii de licitaţie menţionat la articolul 12. De asemenea, o ofertă pentru achiziţie la preţ fix sau o ofertă în cadrul unei licitaţii îndeplineşte următoarele condiţii:
a)include cel puţin următoarele informaţii:
1.(i) pentru orez, o indicare a tipului şi a soiului;
2.(ii) cu excepţia cărnii de vită, spaţiul în care este păstrat produsul la momentul ofertei pentru achiziţie la preţ fix sau al ofertei în cadrul licitaţiei;
3.iii) pentru cereale şi orez, spaţiul de depozitare pentru care se depune oferta pentru achiziţie la preţ fix sau oferta în cadrul licitaţiei;
4.(iv) pentru cereale şi orez, anul recoltării şi zona sau zonele de producţie din Uniune;
5.(v) pentru unt şi lapte praf degresat, data producţiei;
6.(vi) pentru unt şi lapte praf degresat, denumirea şi numărul de aprobare al întreprinderii agreate în care a fost produs;
b)operatorul a depus o garanţie în conformitate cu articolul 4 litera (a) din Regulamentul delegat (UE) 2016/1238;
c)pentru cereale şi orez, operatorul a declarat:
1.(i) că produsele sunt originare din Uniune;
2.(ii) că oferta pentru achiziţie la preţ fix sau oferta în cadrul licitaţiei se referă la un lot omogen care, pentru orez, trebuie să includă orez nedecorticat din acelaşi soi;
3.(iii) dacă a fost sau nu aplicat vreun tratament după recoltare şi, dacă este cazul, denumirea produsului utilizat, precum şi că tratamentul a fost aplicat în conformitate cu condiţiile de utilizare, iar produsul este autorizat în temeiul Regulamentului (CE) nr. 1107/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului (1).
(1)Regulamentul (CE) nr. 1107/2009 al Parlamentului European şi al Consiliului din 21 octombrie 2009 privind introducerea pe piaţă a produselor fitosanitare şi de abrogare a Directivelor 79/117/CEE şi 91/414/CEE ale Consiliului (JO L 309, 24.11.2009, p. 1).
(2)Pentru alte produse decât carnea de vită, operatorul poate solicita, în formularul menţionat la articolul 2 alineatul (2), ca produsul să fie preluat în spaţiul de depozitare unde este păstrat la momentul depunerii ofertei pentru achiziţie la preţ fix sau a ofertei în cadrul licitaţiei, cu condiţia ca spaţiul de depozitare respectiv să îndeplinească cerinţele stabilite la articolul 7 alineatul (1) din Regulamentul delegat (UE) 2016/1238 şi la articolul 3 din prezentul regulament.
Art. 8: Verificarea de către agenţia de plăţi a ofertelor pentru achiziţie la preţ fix şi a ofertelor în cadrul unei licitaţii
(1)Agenţiile de plăţi decid în privinţa admisibilităţii ofertelor pentru achiziţie la preţ fix şi a ofertelor în cadrul unei licitaţii, pe baza cerinţelor prevăzute la articolele 2 şi 7.
Dacă decide că o ofertă pentru achiziţie la preţ fix sau o ofertă în cadrul unei licitaţii nu este admisibilă, agenţia de plăţi informează operatorul în cauză, în termen de trei zile lucrătoare de la primirea ofertei pentru achiziţie la preţ fix sau a ofertei în cadrul licitaţiei. În cazul ofertelor pentru achiziţie la preţ fix, dacă operatorul nu primeşte o astfel de informaţie, se consideră că oferta de achiziţie la preţ fix este admisibilă.
(2)În ceea ce priveşte cerealele şi orezul, declaraţiile menţionate la articolul 7 alineatul (1) litera (c) pot fi verificate din punctul de vedere al conformităţii, prin mijloace administrative, după ce agenţia de plăţi a verificat admisibilitatea ofertelor pentru achiziţie la preţ fix sau a ofertelor în cadrul unei licitaţii, cu sprijinul, dacă este necesar, al agenţiei de plăţi competente în ceea ce priveşte spaţiul de depozitare indicat de operator, în conformitate cu articolul 57 alineatul (2).
Art. 9: Notificarea către Comisie a ofertelor pentru achiziţie la preţ fix şi a ofertelor în cadrul unei licitaţii
(1)Statele membre notifică Comisiei toate ofertele pentru achiziţie la preţ fix şi toate ofertele în cadrul unei licitaţii care sunt admisibile, cu respectarea următoarelor termene-limită:
a)în cazul ofertelor pentru achiziţie la preţ fix, notificările se depun cel târziu la ora 12.00 (ora Bruxelles-ului) a fiecărei zile de marţi şi se referă la cantităţile de produse care, în săptămâna precedentă, au făcut obiectul unei oferte pentru a achiziţie la preţ fix admisibile, precum şi la informaţiile aferente.
Când cantităţile oferite se apropie de limitele stabilite la articolul 3 alineatul (1) din Regulamentul (UE) nr. 1370/2013, Comisia informează statele membre care este data de la care acestea trebuie să transmită notificări Comisiei în fiecare zi lucrătoare.
Începând cu data respectivă, în fiecare zi lucrătoare, cel târziu la ora 14.00 (ora Bruxelles-ului), statele membre notifică Comisiei cantităţile oferite pentru intervenţie în cursul zilei lucrătoare precedente;
b)în cazul ofertelor în cadrul unei licitaţii, se aplică termenele-limită prevăzute în Regulamentul de punere în aplicare de deschidere a procedurii de licitaţie.
(2)Notificările prevăzute la alineatul (1) literele (a) şi (b) nu conţin numele, adresa şi numărul de înregistrare în scopuri de TVA ale operatorului, nici, în cazul untului şi laptelui praf degresat, denumirea şi numărul de aprobare al întreprinderii agreate.
(3)Dacă un stat membru nu notifică Comisiei o ofertă pentru achiziţie la preţ fix sau o ofertă în cadrul unei licitaţii admisibilă până la termenele-limită menţionate la alineatul (1) literele (a) şi (b), se consideră că statul membru respectiv a transmis Comisiei o notificare cu menţiunea "zero".
Art. 10: Depunerea ofertelor pentru achiziţia la preţ fix a grâului comun, a untului şi a laptelui praf degresat
Ofertele pot fi depuse la agenţia de plăţi de la începutul perioadelor de intervenţie publică prevăzute la articolul 12 din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013.
Art. 11: Măsuri pentru respectarea limitărilor cantitative
(1)Pentru a se respecta limitările cantitative stabilite la articolul 3 alineatul (1) din Regulamentul (UE) nr. 1370/2013, Comisia decide în conformitate cu articolul 3 alineatul (6) litera (a) din regulamentul menţionat:
a)să închidă achiziţia de intervenţie la preţ fix;
b)atunci când acceptarea întregii cantităţi oferite ar duce la depăşirea cantităţii maxime, să instituie un coeficient de alocare aplicabil întregii cantităţi la care se referă ofertele primite şi notificate Comisiei de la fiecare operator în ziua deciziei;
c)dacă este cazul, să respingă ofertele pentru achiziţie la preţ fix pendinte depuse la agenţiile de plăţi din statele membre.
Comisia decide în termen de două zile lucrătoare de la data notificării menţionate la articolul 9 alineatul (1) litera (a) primul paragraf şi de cinci zile lucrătoare de la data notificării menţionate la articolul 9 alineatul (1) litera (a) al treilea paragraf.
În scopul prezentului articol, când data notificării este o sărbătoare legală pentru Comisie, numărarea zilelor până la termenul-limită începe în prima zi lucrătoare de după respectiva sărbătoare legală. Dacă astfel de sărbători legale sunt cuprinse în perioada de timp alocată Comisiei pentru luarea unei decizii, se iau în calcul doar zilele lucrătoare.
(2)Prin derogare de la articolul 2 alineatul (6), un operator căruia i se aplică un coeficient de alocare menţionat la alineatul (1) litera (b) poate să îşi retragă oferta de achiziţie la preţ fix în termen de cinci zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a deciziei de stabilire a coeficientului de alocare.
Art. 12: Procedura de licitaţie
(1)O procedură de licitaţie pentru achiziţia de produse menţionate la articolul 11 din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013 se deschide printr-un regulament de punere în aplicare de deschidere a procedurii de licitaţie, care conţine, în special, următoarele informaţii:
a)produsele vizate şi:
1.(i) pentru orez, o indicare a tipului şi a soiului;
2.(ii) pentru carnea de vită, dacă licitaţia este pentru carcasele achiziţionate pentru a fi dezosate sau pentru depozitare fără dezosare;
b)perioada vizată ("perioada de licitare") şi, dacă este necesar, diferitele subperioade în care pot fi depuse ofertele în cadrul licitaţiei.
(2)Comisia poate deschide o procedură de licitaţie pentru achiziţia de carne de vită în funcţie de categorie şi de stat membru sau de regiune a unui stat membru, în conformitate du articolul 13 alineatul (1) litera (c) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013, pe baza celor mai recente două preţuri săptămânale înregistrate pe piaţă. Comisia poate închide respectiva procedură de licitaţie, în conformitate cu articolul 13 alineatul (2) din regulamentul menţionat, pe baza celor mai recente preţuri săptămânale înregistrate pe piaţă.
(3)Dacă Comisia deschide o procedură de licitaţie restrânsă, astfel cum se menţionează la articolul 3 alineatul (3) din Regulamentul (UE) nr. 1370/2013, regulamentul de punere în aplicare de deschidere a procedurii respective face referire la statul membru vizat sau la regiunea/regiunile unui stat membru vizată/vizate de procedura de licitaţie.
(4)În ceea ce priveşte orezul, procedura de licitaţie ar putea fi restrânsă la anumite soiuri sau la unul sau mai multe tipuri de orez nedecorticat, şi anume la "orezul cu bobul rotund", "orezul cu bobul mijlociu", "orezul cu bobul lung de categoria A" sau "orezul cu bobul lung de categoria B", astfel cum sunt definite în partea I punctul I.2 litera (a), (b) sau (c) din anexa II la Regulamentul (UE) nr. 1308/2013.
(5)În ceea ce priveşte carnea de vită, se aplică următoarele norme:
a)preţul mediu al pieţei per categorie eligibilă într-un stat membru sau într-o regiune a unui stat membru ţine seama de preţurile pentru calităţile U, R şi O, exprimate în calitate R3 prin utilizarea coeficienţilor de conversie stabiliţi în partea II din anexa III în statul membru sau în regiunea de intervenţie în cauză;
b)preţurile medii ale pieţei se înregistrează în conformitate cu Regulamentul (CE) nr. 1249/2008 al Comisiei (1);
(1)Regulamentul (CE) nr. 1249/2008 al Comisiei din 10 decembrie 2008 de stabilire a normelor de aplicare a grilelor comunitare de clasificare a carcaselor de bovine, porcine şi ovine şi privind raportarea preţurilor acestora (JO L 337, 16.12.2008, p. 3).
c)preţul mediu al pieţei per categorie eligibilă într-un stat membru sau într-o regiune a unui stat membru este media preţurilor pieţei pentru toate calităţile menţionate la litera (b), ponderate cu ponderea fiecărei calităţi în numărul total al sacrificărilor din statul membru respectiv sau din regiunea respectivă.
Regatul Unit este format din două regiuni de intervenţie, după cum urmează:
(i)regiunea I: Regatul Unit;
(ii)regiunea II: Irlanda de Nord.
Art. 13: Depunerea şi admisibilitatea ofertelor în cadrul unei licitaţii
(1)Pe lângă condiţiile generale stabilite la articolele 2 şi 7, o ofertă în cadrul unei licitaţii este admisibilă doar dacă indică un preţ propus în euro per unitate de măsură de produs, rotunjit cu cel mult două zecimale, fără TVA.
În cazul cerealelor şi al orezului, preţul oferit în cadrul licitaţiei per tonă de produse este un preţ care corespunde calităţii minime pentru cereale definite în partea II a anexei I la Regulamentul delegat (UE) 2016/1238 sau calităţii standard pentru orez definite în secţiunea A a anexei III la Regulamentul (UE) nr. 1308/2013, cu livrare la spaţiul de depozitare, fără descărcare.
În cazul untului şi al laptelui praf degresat, preţul oferit în cadrul licitaţiei este preţul per 100 kg de produse livrate la platforma de încărcare a spaţiului de depozitare.
În cazul cărnii de vită, ofertele din cadrul licitaţiei precizează atât preţul indicat în conformitate cu articolul 12 alineatul (5) litera (a), exprimat per tonă de produse de calitate R3, cât şi dacă preţul respectiv se referă la carne cu os destinată dezosării sau depozitării fără dezosare.
(2)Fără a se aduce atingere articolului 15 alineatul (2) din prezentul regulament, preţul oferit în cadrul licitaţiei nu depăşeşte nivelul preţului de intervenţie publică stabilit la articolul 2 alineatul (1) din Regulamentul (UE) nr. 1370/2013.
Art. 14: Decizii privind preţul de achiziţie
(1)Pe baza ofertelor din cadrul unei licitaţii notificate în conformitate cu articolul 9, Comisia decide:
a)să nu fixeze un preţ de achiziţie maxim; sau
b)să fixeze un preţ de achiziţie maxim.
(2)Decizia menţionată la alineatul (1) se publică în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Art. 15: Decizii individuale privind ofertele din cadrul unei licitaţii
(1)Dacă nu s-a stabilit niciun preţ de achiziţie maxim, toate ofertele din cadrul licitaţiei se resping.
(2)Dacă a fost stabilit un preţ de achiziţie maxim, agenţia de plăţi acceptă ofertele din cadrul licitaţiei care sunt egale cu cuantumul respectiv sau mai mici decât acesta. Toate celelalte oferte din cadrul licitaţiei se resping.
Agenţia de plăţi acceptă doar ofertele din cadrul licitaţiei care au fost notificate Comisiei în conformitate cu articolul 9.
(3)Agenţia de plăţi ia deciziile menţionate la alineatele (1) şi (2) din prezentul articol după publicarea deciziei Comisiei menţionate la articolul 14 alineatul (1).
În termen de trei zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a respectivei decizii a Comisiei, agenţia de plăţi notifică operatorilor rezultatul participării lor la procedura de licitaţie.
Această notificare nu este necesară atunci când este acceptată oferta în cadrul licitaţiei, dacă agenţia de plăţi eliberează un ordin de livrare astfel cum se menţionează la articolul 17, în termen de cinci zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a respectivei decizii a Comisiei. În cazul unei astfel de acceptări, nu se mai poate acorda nicio amânare a termenului-limită pentru eliberarea ordinului de livrare, astfel cum este prevăzută la articolul 17 alineatul (1) al doilea paragraf.
Art. 16: Limitarea achiziţiei de carne de vită
În cazul în care primesc oferte pentru cantităţi de carne de vită mai mari decât pot să preia, agenţiile de plăţi pot limita achiziţia la cantităţile pe care le pot prelua pe teritoriul lor sau într-una dintre regiunile lor de intervenţie menţionate la articolul 12 alineatul (5).
Agenţiile de plăţi asigură accesul egal al tuturor părţilor interesate în cazul aplicării unei astfel de limitări.
Art. 17: Ordinul de livrare
(1)După ce a verificat admisibilitatea ofertei din cadrul licitaţiei sau a ofertei pentru achiziţie la preţ fix în conformitate cu articolele 8 şi 13, agenţia de plăţi eliberează ordinul de livrare în termen de cinci zile lucrătoare de la termenul menţionat la articolul 11 alineatul (1) al doilea paragraf sau de la data intrării în vigoare a deciziei menţionate la articolul 14 alineatul (1).
Agenţia de plăţi poate decide să amâne termenul-limită pentru eliberarea ordinului de livrare atunci când acest lucru este necesar din cauza cantităţilor mari de cereale sau de orez acceptate. Totuşi, data finală pentru livrarea produselor nu trebuie să fie mai târziu de 65 de zile de la termenul-limită sau de la data intrării în vigoare menţionată la primul paragraf. În astfel de cazuri, agenţia de plăţi informează operatorii în cauză.
(2)Ordinul de livrare este datat şi numerotat şi conţine următoarele informaţii:
a)cantitatea care urmează să fie livrată;
b)data finală pentru livrarea produselor;
c)spaţiul de depozitare la care trebuie livrate produsele;
d)preţul la care este acceptată oferta pentru achiziţie la preţ fix sau oferta din cadrul licitaţiei.
(3)Ordinul de livrare se eliberează doar pentru cantităţile notificate Comisiei în conformitate cu articolul 9.
Art. 18: Dispoziţii specifice privind livrarea cerealelor şi a orezului
(1)Agenţia de plăţi desemnează spaţiul de depozitare spre care livrarea cerealelor sau a orezului se efectuează la cel mai redus cost.
(2)Livrarea la spaţiul de depozitare are loc cel târziu la 60 de zile de la data eliberării ordinului de livrare. Totuşi, în funcţie de cantităţile acceptate, agenţia de plăţi poate prelungi perioada respectivă cu până la 14 zile. În astfel de cazuri, perioada de livrare menţionată la articolul 17 alineatul (1) al doilea paragraf poate fi prelungită în consecinţă. Agenţia de plăţi informează operatorii în cauză.
(3)Operatorul suportă costurile aferente următoarelor teste efectuate în cazul cerealelor în conformitate cu metodologia menţionată în anexa I partea IV:
1.(i) testul de activitate amilazică (Hagberg);
2.(ii) testul de determinare a conţinutului de proteine din grâul dur şi din grâul comun;
3.(iii) testul Zeleny;
4.(iv) testul de prelucrabilitate industrială;
5.(v) determinarea nivelurilor de contaminanţi.
Art. 19: Costuri de transport în cazul cerealelor şi al orezului
(1)Costul aferent transportului cerealelor sau al orezului de la spaţiul în care era depozitat produsul la momentul ofertei pentru achiziţie la preţ fix sau al ofertei din cadrul licitaţiei la spaţiul de depozitare specificat în ordinul de livrare este suportat de către operator dacă distanţa în cauză este de maximum 50 km.
Peste distanţa maximă indicată, costurile de transport suplimentare sunt suportate de agenţia de plăţi şi rambursate de Comisie la o rată de 0,05 EUR/tonă/km.
(2)Dacă agenţia de plăţi care achiziţionează cerealele sau orezul este într-un alt stat membru decât cel pe teritoriul căruia este depozitat produsul, la calcularea distanţei maxime menţionate la alineatul (1) nu se ţine seama de distanţa dintre depozitul operatorului şi frontiera statului membru al agenţiei de plăţi care efectuează achiziţia.
Art. 20: Dispoziţii specifice privind livrarea cărnii de vită
(1)Preţul de achiziţie pentru carnea de vită este preţul cărnii de vită livrate la punctul de cântărire de la intrarea în spaţiul de depozitare, sau, în cazul în care carnea urmează a fi dezosată, la unitatea de tranşare.
(2)Costul descărcării este suportat de operator.
(3)Operatorii livrează produsele cel târziu la 15 zile de la data eliberării ordinului de livrare. Totuşi, în funcţie de cantităţile atribuite, agenţia de plăţi poate prelungi perioada respectivă cu până la şapte zile. În astfel de cazuri, agenţia de plăţi informează operatorii în cauză.
Art. 21: Dispoziţii specifice privind ambalarea, livrarea şi depozitarea untului şi ale laptelui praf degresat
(1)Untul trebuie ambalat şi livrat în blocuri de 25 de kilograme greutate netă, conform cerinţelor stabilite în anexa IV partea II.
(2)Laptele praf degresat trebuie ambalat şi livrat în saci cu o greutate netă de 25 de kilograme, conform cerinţelor stabilite în anexa V partea II.
(3)Operatorul livrează untul sau laptele praf degresat la platforma de încărcare a spaţiului de depozitare în termen de 21 de zile de la data eliberării ordinului de livrare. Totuşi, în funcţie de cantităţile acceptate, agenţia de plăţi poate prelungi perioada respectivă cu până la şapte zile. În astfel de cazuri, agenţia de plăţi informează operatorii în cauză.
Untul şi laptele praf degresat trebuie livrate pe paleţi de calitate adecvată pentru depozitarea pe termen lung, care urmează să fie schimbaţi cu paleţi echivalenţi. Ca alternativă, agenţia de plăţi poate aproba un sistem echivalent.
Costurile generate de descărcarea untului sau a laptelui praf degresat la platforma de încărcare a spaţiului de depozitare sunt suportate de agenţia de plăţi.
(4)Agenţia de plăţi solicită ca untul şi laptele praf degresat să fie introduse şi păstrate în depozitare pe paleţi în aşa fel încât să se poată constitui loturi uşor identificabile şi accesibile.
Art. 22: Livrarea
(1)Data livrării este:
a)pentru cereale, orez, unt şi lapte praf degresat: data la care se confirmă că întreaga cantitate menţionată în ordinul de livrare a intrat în spaţiul de depozitare desemnat. Această dată nu poate fi mai devreme de ziua care urmează datei eliberării ordinului de livrare;
b)pentru fiecare lot de carne de vită: data intrării la punctul de cântărire al spaţiului de depozitare pentru intervenţie sau, în cazul în care carnea urmează a fi dezosată, la unitatea de tranşare.
(2)Agenţia de plăţi poate decide că preluarea cerealelor, a orezului, a untului sau a laptelui praf degresat are loc în spaţiul de depozitare în care sunt păstrate produsele la momentul depunerii ofertei pentru achiziţie la preţ fix sau a ofertei din cadrul licitaţiei, cu condiţia ca spaţiul de depozitare să îndeplinească cerinţele stabilite la articolul 7 alineatul (1) din Regulamentul delegat (UE) 2016/1238 şi la articolul 3 din prezentul regulament. În cazul respectiv, data livrării este ziua care urmează datei eliberării ordinului de livrare şi este considerată data relevantă în scopul aplicării articolului 18 alineatul (2) litera (a) din Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 908/2014.
(3)Produsele sunt preluate de agenţia de plăţi sau de reprezentantul acesteia, care este independent de operator.
Art. 23: Buletinul de preluare
(1)Agenţia de plăţi eliberează buletinul de preluare după ce verificările şi analizele necesare au stabilit că sunt îndeplinite cerinţele de eligibilitate prevăzute la articolul 3 din Regulamentul delegat (UE) 2016/1238. Buletinul de preluare specifică cel puţin:
a)cantităţile livrate şi, în cazul orezului, soiul;
b)caracteristicile produselor astfel cum rezultă în urma analizelor, în măsura în care acest lucru este relevant pentru calcularea preţului;
c)dacă este cazul, cantităţile care nu au fost preluate. În acest caz, operatorul este notificat în consecinţă.
(2)Buletinul de preluare este datat şi trimis operatorului şi administratorului depozitului.
Art. 24: Obligaţiile operatorului
Produsele trebuie să îndeplinească cerinţele de eligibilitate stabilite la articolul 3 din Regulamentul delegat (UE) 2016/1238. Dacă verificările necesare arată că produsele nu îndeplinesc cerinţele de eligibilitate, operatorul:
a)retrage, pe propria cheltuială, produsele în cauză;
b)suportă costurile aferente de la data intrării produselor în spaţiul de depozitare până la data scoaterii acestora din depozitare.
Costurile care urmează să fie suportate de operator sunt stabilite pe baza sumelor standard aferente intrării în depozitare, depozitării şi scoaterii din depozitare în conformitate cu articolul 3 din Regulamentul delegat (UE) nr. 906/2014 al Comisiei (1).
(1)Regulamentul delegat (UE) nr. 906/2014 al Comisiei din 11 martie 2014 de completare a Regulamentului (UE) nr. 1306/2013 al Parlamentului European şi al Consiliului în ceea ce priveşte cheltuielile aferente intervenţiei publice (JO L 255, 28.8.2014, p. 1).
Art. 25: Cerinţa privind dezosarea cărnii de vită
Dacă dezosarea este necesară ca o condiţie a procedurii de licitaţie, agenţia de plăţi impune dezosarea, în conformitate cu anexa III partea III, a întregii cantităţi de carne de vită achiziţionate.
Art. 26: Ajustarea preţurilor în cazul cerealelor şi al orezului
(1)Ajustarea preţurilor, prevăzută la articolul 2 alineatul (2) şi la articolul 3 alineatul (4) din Regulamentul (UE) nr. 1370/2013, se efectuează în conformitate cu:
a)părţile V şi VI ale anexei I la prezentul regulament în cazul cerealelor;
b)partea II a anexei II la prezentul regulament în cazul orezului.
(2)Dacă agenţia de plăţi preia şi depozitează cereale şi orez în spaţiul de depozitare în conformitate cu articolul 22 alineatul (2), preţul de achiziţie se reduce cu 5 EUR/tonă.
Art. 27: Plăţi
(1)Plăţile pentru cantităţile declarate în buletinul de preluare se efectuează cel târziu în a 65-a zi de la data livrării menţionate la articolul 22, cu excepţia cazului în care este în curs o anchetă administrativă.
(2)Se plăteşte numai cantitatea efectiv livrată şi acceptată. Totuşi, în cazul în care cantitatea respectivă o depăşeşte pe cea declarată în ordinul de livrare, se plăteşte doar cantitatea specificată în ordinul de livrare.
Art. 28: Deschiderea procedurii de licitaţie
(1)Produsele preluate în cadrul intervenţiei publice şi disponibile pentru vânzare sunt vândute prin intermediul unei proceduri de licitaţie.
(2)Procedura de licitaţie se deschide prin intermediul unui regulament de punere în aplicare de deschidere a vânzării.
Prima dată de închidere a depunerii ofertelor în cadrul unei licitaţii se stabileşte la cel puţin şase zile de la data publicării în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene a respectivului regulament de punere în aplicare.
(3)Se pot deschide proceduri de licitaţie pentru vânzarea produselor depozitate într-una sau mai multe regiuni ale Uniunii sau ale unui stat membru.
(4)Regulamentul de punere în aplicare de deschidere a vânzării conţine, în special, următoarele informaţii:
a)produsele vizate şi, în special:
1.(i) pentru orez, o indicare a tipului şi a soiului;
2.(ii) pentru carnea de vită, bucăţile relevante;
b)perioada vizată ("perioada de licitare") şi diferitele subperioade în care pot fi depuse ofertele în cadrul licitaţiei;
c)pentru carne de vită, unt şi lapte praf degresat, cantitatea minimă pentru care poate fi depusă o ofertă în cadrul licitaţiei;
d)cuantumul garanţiei care trebuie depusă când se depune o ofertă în cadrul licitaţiei. În plus, respectivul regulament de punere în aplicare poate conţine:
1.a) cantităţile totale vizate de procedura de licitaţie;
2.b) dacă este cazul, dispoziţii privind costurile de transport pentru cereale şi orez.
(5)Procedurile de licitaţie pot fi restrânse la anumite utilizări sau destinaţii specifice şi pot include dispoziţii privind verificarea utilizării sau destinaţiei.
Art. 29: Invitaţia de participare la licitaţie şi dispoziţii privind invitaţia de participare la licitaţie
(1)Fiecare agenţie de plăţi care deţine stocuri de intervenţie disponibile pentru vânzare întocmeşte o invitaţie de participare la licitaţie şi o publică cel puţin cu patru zile înainte de prima dată de depunere a ofertelor în cadrul licitaţiei.
(2)Invitaţia de participare la licitaţie indică, în special:
a)denumirea şi adresa agenţiei de plăţi care publică invitaţia de participare la licitaţie;
b)trimiterea la regulamentul de punere în aplicare de deschidere a vânzării;
c)datele de închidere a depunerii ofertelor în cadrul licitaţiei pentru fiecare invitaţie parţială de participare la licitaţie;
d)pentru fiecare spaţiu de depozitare, numele şi adresa administratorului depozitului şi, după caz:
1.(i) pentru cereale şi orez, cantităţile disponibile prezentate în loturi de vânzare constituite în aşa fel încât să se asigure accesul egal al operatorilor, împreună cu o descriere a calităţii fiecărui lot de vânzare;
2.(ii) pentru carnea de vită, cantităţile disponibile în funcţie de bucăţi, în conformitate cu anexa III partea IV, şi data livrării;
3.(iii) pentru unt şi lapte praf degresat, cantităţile disponibile şi data livrării;
e)stadiul de livrare menţionat la articolul 30 alineatul (1) litera (d) şi, dacă este cazul, tipul de ambalaj;
f)eventualele instalaţii existente în spaţiul de depozitare pentru încărcarea în mijloace de transport;
g)pentru unt, dacă este cazul, cantitatea disponibilă, per spaţiu de depozitare, de unt din smântână dulce menţionat în anexa IV partea II punctul 2 litera (d).
(3)Agenţia de plăţi se asigură că invitaţiile de participare la licitaţie sunt făcute publice în mod corespunzător.
(4)Agenţia de plăţi ia măsurile necesare pentru a permite părţilor interesate:
a)să inspecteze, precum şi să preleve şi să examineze, pe propria cheltuială, eşantioane din cerealele şi orezul puse în vânzare, înainte de a depune o ofertă în cadrul licitaţiei;
b)să consulte rezultatele analizelor menţionate în anexa I partea IV, în anexa II partea I, în anexa IV partea I sau în anexa V partea I, după caz.
Art. 30: Depunerea şi admisibilitatea ofertelor în cadrul unei licitaţii
(1)O ofertă în cadrul unei licitaţii este admisibilă dacă îndeplineşte cerinţele prevăzute la articolul 2 şi în regulamentul de punere în aplicare de deschidere a vânzării. De asemenea, o ofertă în cadrul unei licitaţii îndeplineşte următoarele condiţii:
a)conţine o trimitere la regulamentul de punere în aplicare de deschidere a vânzării şi precizează termenul de expirare a subperioadei de depunere a ofertelor în cadrul licitaţiei;
b)pentru carnea de vită, precizează bucăţile relevante;
c)pentru cereale şi orez, precizează cantitatea totală a lotului de vânzare;
d)precizează preţul în euro oferit în cadrul licitaţiei per unitate de măsură, rotunjit la cel mult două zecimale, fără TVA, după cum urmează:
1.(i) în cazul cerealelor şi al orezului, pentru produsul încărcat în mijloacele de transport;
2.(ii) în cazul untului sau al laptelui praf degresat, pentru produsul livrat pe paleţi la platforma de încărcare a locului de depozitare sau, dacă este necesar, livrat pe paleţi încărcaţi în mijlocul de transport, dacă este vorba despre un camion sau despre un vagon de cale ferată;
3.(iii) în cazul cărnii de vită, pentru produsul livrat la platforma de încărcare a locului de depozitare;
e)pentru carne de vită, unt şi lapte praf degresat, faptul că se referă la cel puţin cantitatea minimă menţionată în regulamentul de punere în aplicare de deschidere a vânzării;
f)precizează locul de depozitare în care este păstrat produsul şi, pentru unt şi laptele praf degresat, poate fi indicat un spaţiu de depozitare alternativ;
g)operatorul a depus cuantumul garanţiei prevăzut în regulamentul de punere în aplicare de deschidere a vânzării.
(2)Pentru cereale, preţul oferit în cadrul licitaţiei se referă la cantitatea minimă stabilită în partea II a anexei I la Regulamentul delegat (UE) 2016/1238 sau, în cazul orezului care prezintă calitatea standard stabilită în secţiunea A a anexei III la Regulamentul (UE) nr. 1308/2013.
(3)În cazul cărnii de vită, al untului şi al laptelui praf degresat, preţul oferit în cadrul licitaţiei se aplică greutăţii nete.
Pentru unt, dacă este cazul, oferta din cadrul licitaţiei poate specifica faptul că este depusă doar pentru unt din smântână dulce, menţionat la articolul 29 alineatul (2) litera (g).
Art. 31: Notificarea către Comisie a ofertelor din cadrul unei licitaţii
(1)Până la termenele-limită stabilite de regulamentul de punere în aplicare de deschidere a vânzării, statele membre notifică Comisiei toate ofertele admisibile din cadrul licitaţiilor.
(2)Notificările prevăzute la alineatul (1) nu conţin numele, adresa şi numărul de înregistrare în scopuri de TVA ale operatorului.
(3)Dacă un stat membru nu notifică Comisiei o ofertă în cadrul unei licitaţii admisibilă până la termenele-limită menţionate la alineatul (1), se consideră că statul membru respectiv a transmis Comisiei o notificare cu menţiunea "zero".
Art. 32: Decizii privind preţul de vânzare
(1)Pe baza ofertelor din cadrul licitaţiilor notificate în conformitate cu articolul 31, Comisia decide, în conformitate cu procedura menţionată la articolul 229 alineatul (2) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013:
a)să nu fixeze un preţ de vânzare minim; sau
b)să fixeze un preţ de vânzare minim.
În cazul untului şi al laptelui praf degresat, preţul de vânzare minim poate varia în funcţie de locul în care se află produsele oferite spre vânzare.
(2)Decizia menţionată la alineatul (1) se publică în Jurnalul Oficial al Uniunii Europene.
Art. 33: Decizii individuale privind ofertele din cadrul unei licitaţii
(1)Dacă nu s-a stabilit niciun preţ de vânzare minim, se resping toate ofertele din cadrul licitaţiei.
(2)Dacă s-a stabilit un preţ de vânzare minim, agenţiile de plăţi resping orice ofertă în cadrul licitaţiei inferioară preţului de vânzare minim.
Agenţiile de plăţi acceptă doar ofertele din cadrul licitaţiei care au fost notificate Comisiei în conformitate cu articolul 31.
(3)Agenţiile de plăţi iau deciziile menţionate la alineatele (1) şi (2) din prezentul articol după publicarea deciziei Comisiei menţionate la articolul 32.
În termen de trei zile lucrătoare de la data intrării în vigoare a respectivei decizii a Comisiei, agenţia de plăţi notifică operatorilor rezultatul participării lor la procedura de licitaţie.
Art. 34: Norme specifice privind alocarea cărnii de vită, a untului şi a laptelui praf degresat
(1)În cazul untului şi al laptelui praf degresat, este reţinută oferta operatorului care propune cel mai mare preţ. Dacă nu se alocă întreaga cantitate disponibilă, cantitatea rămasă se atribuie celorlalţi operatori pe baza preţurilor oferite în cadrul licitaţiei, începând cu preţul cel mai mare.
(2)Dacă acceptarea unei oferte în cadrul unei licitaţii ar duce la atribuirea de contracte în exces faţă de cantitatea de carne de vită, unt sau lapte praf degresat disponibilă la un anumit spaţiu de depozitare, operatorului respectiv i se atribuie doar cantitatea disponibilă. Totuşi, cu acordul operatorului, agenţia de plăţi poate aloca produse din alte spaţii de depozitare pentru a se ajunge la cantitatea care face obiectul ofertei din cadrul licitaţiei.
(3)Dacă acceptarea a două sau mai multe oferte la acelaşi preţ în cadrul unei licitaţii în cazul unui anumit spaţiu de depozitare ar duce la atribuirea unor contracte depăşind cantitatea disponibilă de carne de vită, unt sau lapte praf degresat, atribuirea se face prin alocarea cantităţii disponibile proporţional cu cantităţile vizate de ofertele din cadrul licitaţiei. Totuşi, dacă o astfel de alocare duce la atribuirea de cantităţi inferioare cantităţii minime menţionate la articolul 28 alineatul (4) litera (c), atribuirea se face prin tragere la sorţi.
(4)Dacă, după acceptarea tuturor ofertelor din cadrul licitaţiei care au fost reţinute, cantitatea de carne de vită, unt sau lapte praf degresat rămasă în spaţiul de depozitare este inferioară cantităţii minime menţionate la articolul 28 alineatul (4) litera (c), această cantitate rămasă este oferită de agenţia de plăţi operatorilor cărora li se atribuie contractele, începând cu cel care a oferit cel mai mare preţ. Operatorilor cărora li se atribuie contracte li se va oferi opţiunea de a achiziţiona cantitatea rămasă la preţul de vânzare minim.
(5)Agenţia de plăţi alocă produsul în funcţie de data intrării în depozit, începând cu cel mai vechi produs din cantitatea totală disponibilă în spaţiul de depozitare desemnat de operator sau, dacă este cazul, începând cu cel mai vechi lot din cantitatea de unt sau de unt din smântână dulce sau cu cea mai veche bucată de carne de vită disponibilă în spaţiul de depozitare frigorific desemnat de operator.
Art. 35: Plăţi
Înainte de scoaterea produsului din depozitare şi în cursul perioadei specificate la articolul 37 alineatul (2), operatorii plătesc agenţiei de plăţi cuantumul corespunzător ofertei lor din cadrul licitaţiei pentru fiecare cantitate pe care o scot din spaţiul de depozitare, cuantum notificat de agenţia de plăţi în conformitate cu articolul 33 alineatul (3).
Art. 36: Vânzări efectuate de statele membre
(1)Într-un stat membru în care nu este deschisă nicio procedură de licitaţie în conformitate cu articolul 28, agenţia de plăţi poate deschide ea însăşi o procedură de licitaţie pentru vânzarea de produse de intervenţie atunci când cantitatea totală rămasă în toate spaţiile sale de depozitare este mai mică de:
a)pentru fiecare tip de cereale: 10 000 de tone;
b)pentru orez: 2 000 de tone;
c)pentru carnea de vită, unt sau laptele praf degresat: 200 de tone.
(2)Capitolul II din Regulamentul delegat (UE) 2016/1238 şi prezentul capitol se aplică unei proceduri de licitaţie deschise de o agenţie de plăţi în conformitate cu alineatul (1), cu excepţia articolului 28 alineatul (2), a articolului 29 alineatul (2) litera (b), a articolului 30 alineatul (1) literele (a) şi (e), a articolului 31 şi a articolului 32 alineatul (2) din prezentul regulament. Articolul 32 alineatul (1) se aplică mutatis mutandis unei decizii de acel gen a statului membru.
(3)În cadrul cantităţilor fixate la alineatul (1), agenţiile de plăţi pot pune în vânzare directă produse care, după examinarea vizuală în contextul inventarului anual realizat în conformitate cu articolul 3 alineatul (3) primul paragraf litera (g) şi cu articolul 3 alineatul (4) din Regulamentul delegat (UE) nr. 907/2014 sau în timpul inspecţiei ulterioare preluării în intervenţie, nu mai pot fi reambalate sau sunt deteriorate.
(4)Agenţiile de plăţi asigură accesul în condiţii de egalitate al tuturor părţilor interesate.
Art. 37: Ordinul de scoatere din depozitare
(1)Atunci când se plăteşte suma menţionată la articolul 35, agenţia de plăţi eliberează un ordin de scoatere din depozitare care indică:
a)cantitatea pentru care s-a plătit cuantumul corespunzător;
b)spaţiul de depozitare în care este depozitat produsul;
c)data-limită pentru scoaterea produsului din depozitare.
(2)În termen de 30 de zile de la data notificării menţionate la articolul 33 alineatul (3), operatorii scot din depozitare produsul care le-a fost atribuit. După perioada respectivă, costurile şi riscurile sunt suportate de operator.
Art. 38: Scoaterea din depozitare a untului şi a laptelui praf degresat
(1)La momentul scoaterii din spaţiul de depozitare şi în cazul livrării în afara spaţiului de depozitare, agenţia de plăţi pune la dispoziţie untul şi laptele praf degresat pe paleţi la platforma de încărcare a spaţiului de depozitare şi încărcate în mijlocul de transport, dacă acesta este un camion sau un vagon de cale ferată. Costurile aferente sunt suportate de agenţia de plăţi.
(2)La scoaterea din spaţiul de depozitare, operatorul returnează agenţiei de plăţi paleţi de calitate echivalentă. Ca alternativă, se poate stabili un acord echivalent cu agenţia de plăţi.
(3)Eventualele costuri de stivuire şi depaletizare sunt suportate de operatorul care achiziţionează untul sau laptele praf degresat.
CAPITOLUL IV:Desfacerea de produse de intervenţie pentru programul de distribuire a alimentelor către cele mai defavorizate persoane din Uniune
Art. 38a: Punerea produselor de intervenţie la dispoziţia programului
(1)Prin intermediul unui regulament de punere în aplicare adoptat în conformitate cu procedura menţionată la articolul 229 alineatul (2) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013, Comisia poate pune produse de intervenţie la dispoziţia programului de distribuire a alimentelor către cele mai defavorizate persoane din Uniune, menţionat la articolul 16 alineatul (2) din regulamentul respectiv («programul»).
(2)Regulamentul de punere în aplicare menţionat la alineatul (1) conţine în special următoarele informaţii:
a)tipul şi cantitatea produselor care sunt puse la dispoziţia programului;
b)localizarea produselor puse la dispoziţia programului şi criteriile de repartizare a loturilor disponibile între statele membre vizate, pe baza localizării acestora;
c)modul în care trebuie desfăcute produsele, în conformitate cu articolul 23 alineatul (4) al doilea paragraf din Regulamentul (UE) nr. 223/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului (*) (utilizare directă, prelucrare sau vânzare), pentru a le pune la dispoziţia programului într-un mod care este cea mai favorabilă opţiune din punct de vedere economic, ţinând seama de tipul şi de caracteristicile produselor;
(*)Regulamentul (UE) nr. 223/2014 al Parlamentului European şi al Consiliului din 11 martie 2014 privind Fondul de ajutor european destinat celor mai defavorizate persoane (JO L 72, 12.3.2014, p. 1).
d)în cazul în care produsele urmează să fie vândute în conformitate cu articolul 38b din prezentul regulament, nivelul garanţiei care trebuie constituită în conformitate cu articolul 4 litera (a) din Regulamentul delegat (UE) 2016/1238 şi preţul sub care produsele nu se vând.
(3)Statele membre care doresc să le fie alocată o parte din sau toată cantitatea menţionată la alineatul (2) litera (a) adresează Comisiei o cerere în termen de 10 zile lucrătoare de la publicarea regulamentului de punere în aplicare menţionat la alineatul (1). Cererea respectivă precizează tipul şi cantitatea (exprimată în tone) produsului solicitat. Cantitatea solicitată de un stat membru nu depăşeşte cantitatea menţionată la alineatul (2) litera (a).
(4)În termen de 20 de zile lucrătoare de la publicarea regulamentului de punere în aplicare menţionat la alineatul (1), Comisia adoptă un regulament de punere în aplicare, fără a aplica procedura menţionată la articolul 229 alineatul (2) sau (3) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013, prin care:
a)alocă o cantitate fiecărui stat membru care a depus o cerere;
b)precizează localizarea loturilor disponibile repartizate statelor membre în cauză în conformitate cu criteriile menţionate la alineatul (2) litera (b).
În scopul primului paragraf litera (a), atunci când cantitatea totală solicitată de statele membre depăşeşte cantitatea menţionată la alineatul (2) litera (a), statelor membre în cauză li se alocă o cantitate proporţională cu cantitatea pe care au solicitat-o.
(5)În cazul în care cantitatea alocată unui stat membru este cu 50 % mai mică decât cantitatea solicitată, statul membru respectiv poate renunţa la cantitatea care i-a fost alocată, informând Comisia cu privire la decizia sa în termen de 10 zile lucrătoare de la publicarea regulamentului de punere în aplicare prin care s-au alocat produsele. Produsele în cauză nu mai sunt la dispoziţia programului în temeiul regulamentului de punere în aplicare respectiv.
Art. 38b: Vânzarea de produse de intervenţie puse la dispoziţia programului
(1)În cazul în care regulamentul de punere în aplicare menţionat la articolul 38a alineatul (1) prevede că produsele puse la dispoziţia programului trebuie desfăcute prin vânzare, se aplică alineatele (2)-(7) din prezentul articol.
(2)În termen de 40 de zile lucrătoare de la publicarea regulamentului de punere în aplicare prin care s-au alocat produsele, agenţia de plăţi a statului membru căruia i-au fost alocate produse în conformitate cu articolul 38a alineatul (4) deschide o procedură de licitaţie pentru vânzarea produselor.
În cazul în care unui stat membru i-au fost alocate produse deţinute de agenţia de plăţi a altui stat membru, agenţia de plăţi care deţine produsele transmite agenţiei de plăţi care vinde produsele informaţiile menţionate la articolul 29 alineatul (2) literele (d)-(g), în termen de 10 zile lucrătoare de la publicarea regulamentului de punere în aplicare prin care s-au alocat produsele.
(3)În cazul în care agenţia de plăţi a unui stat membru căruia i-au fost alocate produse deţinute de agenţia de plăţi a altui stat membru vinde o parte din sau toate produsele respective, agenţia de plăţi care vinde produsele plăteşte agenţiei de plăţi care le deţine la valoarea contabilă menţionată la articolul 16 alineatul (2) din Regulamentul (UE) nr. 1308/2013. Această plată se efectuează în termen de 4 zile lucrătoare de la primirea din partea unui operator a plăţii sumei corespunzătoare ofertei acestuia. Agenţia de plăţi care deţine produsele emite ordinul de scoatere din depozitare menţionat la articolul 37 din prezentul regulament în termen de 5 zile lucrătoare de la primirea plăţii de la agenţia de plăţi care vinde produsele.
(4)În termen de 10 zile lucrătoare de la primirea din partea unui operator a plăţii sumei corespunzătoare ofertei acestuia, agenţia de plăţi care vinde produsele transferă diferenţa dintre preţul de vânzare şi valoarea contabilă a produselor, înmulţită cu cantitatea vândută, organismului către care Comisia efectuează plăţi în temeiul Regulamentului (UE) nr. 223/2014. Această sumă transferată este utilizată pentru a finanţa achiziţionarea şi distribuirea de alimente către cele mai defavorizate persoane, pe lângă resursele deja disponibile în cadrul programului operaţional.
(5)Orice costuri administrative legate de vânzarea produselor sunt suportate de agenţia de plăţi care vinde produsele.
(6)Unei proceduri de licitaţie deschise de o agenţie de plăţi în conformitate cu alineatul (2) din prezentul articol i se aplică capitolul II din Regulamentul delegat (UE) 2016/1238 şi titlul II capitolul III din prezentul regulament, cu excepţia articolului 28 alineatul (2), a articolului 29 alineatul (2) litera (b), a articolului 30 alineatul (1) literele (a) şi (e), a articolului 31, a articolului 32 alineatul (2), a articolului 33 alineatul (2) al doilea paragraf şi a articolului 36 din prezentul regulament. Articolul 32 alineatul (1) şi articolul 33 alineatul (3) se aplică mutatis mutandis unei decizii de acest gen a unui stat membru. În sensul articolului 30 alineatul (1) litera (g), valoarea garanţiei prevăzute în regulamentul de punere în aplicare care deschide vânzarea se înţelege ca fiind valoarea garanţiei prevăzute în regulamentul de punere în aplicare menţionat la articolul 38a alineatul (1).
(7)În cazul în care o parte din sau toate produsele alocate unui stat membru nu au fost vândute în termen de 5 luni de la publicarea regulamentului de punere în aplicare prin care s-au alocat produsele, respectivele produse nu mai sunt disponibile în temeiul regulamentului de punere în aplicare în cauză.