Capitolul vii - Aparatul tehnic administrativ al Consiliului - Regulament din 2004 de organizare şi funcţionare a Consiliului Superior al Magistraturii

M.Of. 890

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 18 Mai 2005
CAPITOLUL VII:Aparatul tehnic administrativ al Consiliului
Art. 50
(1)Consiliul dispune de un aparat tehnic administrativ propriu.
(2)Aparatul tehnic administrativ al Consiliului este organizat în direcţii, servicii şi birouri.
Art. 51
(1)Aparatul tehnic administrativ al Consiliului este condus de un secretar general, care poate fi ajutat de un secretar general adjunct.
(2)Secretarul general şi secretarul general adjunct sunt numiţi de Plenul Consiliului dintre magistraţii care au cel puţin 10 ani vechime în magistratură şi îndeplinesc celelalte condiţii prevăzute de lege pentru promovarea în funcţii de conducere.
(3)Secretarul general şi secretarul general adjunct sunt numiţi pe o perioadă de 4 ani, cu posibilitatea reînvestirii.
(4)Secretarul general al Consiliului primeşte o indemnizaţie lunară egală cu cea a unui secretar de stat, iar secretarul general adjunct primeşte o indemnizaţie lunară egală cu cea a unui subsecretar de stat.
Art. 52
(1)Sub autoritatea preşedintelui şi vicepreşedintelui Consiliului, secretarul general coordonează şi asigură buna funcţionare a compartimentelor din cadrul aparatului tehnic administrativ al Consiliului, sens în care:
a)asigură colaborarea cu instanţele judecătoreşti şi parchetele, cu Institutul Naţional al Magistraturii, cu Şcoala Naţională de Grefieri, cu Ministerul Justiţiei, cu alte instituţii şi autorităţi, în condiţiile legii;
b)asigură comunicarea hotărârilor pronunţate de secţiile Consiliului, în materie disciplinară;
c)asigură legătura dintre conducerea Consiliului şi compartimentele din aparatul tehnic administrativ;
d)asigură redactarea şi comunicarea ordinii de zi a şedinţelor Consiliului şi redactarea proceselor-verbale de şedinţă;
e)asigură ţinerea în registre speciale a evidenţei lucrărilor, precum şi arhivarea dosarelor;
f)coordonează elaborarea programelor privind activitatea Consiliului şi controlează modul de realizare a acestora;
g)transmite Ministerului Justiţiei propunerile cu privire la necesitatea iniţierii sau modificării unor acte normative în domeniul justiţiei, în condiţiile art. 39 alin. (5) din Legea nr. 317/2004;
h)coordonează activitatea de elaborare a rapoartelor şi sintezelor privind activitatea Consiliului;
i)participă la şedinţele plenului, iar la şedinţele secţiilor poate participa şi prin delegare;
j)asigură pregătirea lucrărilor pentru şedinţele plenului şi ale secţiilor Consiliului şi verifică realizarea măsurilor stabilite;
k)asigură transmiterea avizului către iniţiatori, în cazul proiectelor de acte normative ce privesc activitatea autorităţii judecătoreşti, precum şi orice alte proiecte de regulamente şi ordine care se aprobă de ministrul justiţiei, în cazurile prevăzute de lege, în condiţiile art. 39 alin. (3) şi (4) din Legea nr. 317/2004;
l)asigură publicarea anuală, în Monitorul Oficial al României, Partea a III-a, şi pe pagina de Internet a Consiliului, a raportului privind starea justiţiei, adoptat de Plenul Consiliului în temeiul art. 39 alin. (6) din Legea nr. 317/2004;
m)supune dezbaterii şi aprobării Plenului proiectul de buget al Consiliului;
n)coordonează îndeplinirea atribuţiilor prevăzute la art. 38 lit. h) din Legea nr. 317/2004;
o)coordonează activitatea de redactare şi editare a Buletinului Oficial al Consiliului;
p)numeşte, eliberează din funcţie, soluţionează acţiunea disciplinară şi exercită orice alte atribuţii privind personalul cu funcţii de execuţie din aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
q)face propuneri Plenului de numire şi eliberare din funcţie în legătură cu personalul cu funcţii de conducere;
r)prezintă preşedintelui Consiliului proiectul protocolului ce urmează a fi încheiat cu Jandarmeria Română pentru paza sediului Consiliului, a bunurilor şi valorilor aparţinând acestuia, supravegherea accesului şi menţinerea ordinii interioare necesare desfăşurării normale a activităţii în acest sediu;
s)prezintă preşedintelui Consiliului proiectul protocolului ce urmează a fi încheiat cu ministrul administraţiei şi internelor pentru asigurarea protecţiei magistraţilor aleşi membri ai Consiliului.
(2)Secretarul general îndeplineşte orice alte atribuţii încredinţate de preşedintele Consiliului.
Art. 53
În realizarea atribuţiilor sale, secretarul general emite dispoziţii, potrivit prevederilor legale şi prezentului regulament.
Art. 54
Atribuţiile secretarului general adjunct se stabilesc de preşedintele Consiliului, la propunerea secretarului general.
Art. 55
Secretarul general adjunct este înlocuitorul de drept al secretarului general.
Art. 56
Conducerea compartimentelor din cadrul aparatului tehnic administrativ al Consiliului se asigură de către directori, şefi de servicii şi şefi de birouri care organizează, coordonează, îndrumă şi răspund de activitatea compartimentului pe care îl conduc şi asigură buna colaborare cu alte compartimente.
Art. 57
Conducătorii compartimentelor din cadrul aparatului tehnic administrativ al Consiliului au următoarele atribuţii comune:
a)verifică şi răspund de lucrările efectuate în cadrul compartimentelor pe care le conduc;
b)verifică modul în care personalul din subordine îşi îndeplineşte îndatoririle profesionale şi de serviciu şi propun secretarului general, în condiţiile legii, stimularea celor cu activitate meritorie, măsurile corespunzătoare pentru prevenirea săvârşirii de abateri disciplinare şi iniţierea procedurii de aplicare a sancţiunilor disciplinare persoanelor care comit astfel de abateri;
c)răspund de repartizarea echilibrată a sarcinilor personalului din subordine, întocmind fişa postului pentru fiecare persoană în parte;
d)întocmesc programele de activitate ale compartimentelor şi le prezintă spre aprobare Plenului Consiliului; stabilesc măsurile necesare şi urmăresc îndeplinirea în mod corespunzător a obiectivelor din aceste programe;
e)urmăresc şi răspund de elaborarea corespunzătoare şi la termenele stabilite a lucrărilor repartizate de conducerea Consiliului sau de secretarul general, cuprinse în programele de activitate;
f)repartizează personalului din subordine lucrările primite de la conducerea Consiliului sau de la secretarul general;
g)evaluează activitatea profesională a personalului din subordine;
h)îndeplinesc orice alte atribuţii stabilite de lege, de regulamente, de conducerea Consiliului sau de secretarul general.
Art. 58
Structura compartimentelor aparatului tehnic administrativ al Consiliului şi modul de organizare a activităţii acestora se stabilesc de Plen.
Art. 59
Atribuţiile funcţiilor din cadrul aparatului tehnic administrativ al Consiliului sunt prevăzute prin fişele posturilor.
Art. 60
Din aparatul tehnic administrativ al Consiliului fac parte:
1.Direcţia resurse umane şi organizare, alcătuită din:
a)Serviciul resurse umane pentru instanţele judecătoreşti;
b)Serviciul resurse umane pentru parchete;
c)Serviciul organizarea instanţelor şi parchetelor;
d)Serviciul recrutare, formare şi perfecţionare profesională.
2.Direcţia economică şi administrativ, alcătuită din:
a)Serviciul salarizare şi buget;
b)Serviciul administrativ şi aprovizionare.
3.Direcţia inspecţiei generale
4.Direcţia legislaţie, contencios, documentare şi relaţii cu publicul, alcătuită din:
a)Serviciul legislaţie, contencios şi documentare;
b)Biroul de relaţii cu publicul.
5.Serviciul sinteze şi pregătirea lucrărilor şedinţelor Consiliului Superior al Magistraturii
6.Serviciul de integrare europeană şi relaţii internaţionale
7.Biroul de audit public intern
8.Biroul de informare publică şi relaţii cu presa
9.Biroul de informatică.

SECŢIUNEA 1:Direcţia resurse umane şi organizare
Art. 61
(1)Direcţia resurse umane şi organizare asigură cadrul organizatoric şi funcţional necesar desfăşurării activităţii Consiliului, instanţelor judecătoreşti şi parchetelor, Institutului Naţional al Magistraturii şi Şcolii Naţionale de Grefieri.
(2)Direcţia resurse umane şi organizare evaluează, în condiţiile legii, modul de organizare şi funcţionare a instanţelor judecătoreşti şi parchetelor şi propune conducerii Consiliului măsurile corespunzătoare pentru asigurarea funcţionării eficiente a acestora.
SUBSECŢIUNEA A:Serviciul resurse umane pentru instanţele judecătoreşti
Art. 62
Serviciul resurse umane pentru instanţele judecătoreşti are următoarele atribuţii:
a)[textul din Art. 62, litera A. din capitolul VII, sectiunea 1, subsectiunea 1 a fost abrogat la 18-mai-2005 de Art. I, punctul 3. din Hotarirea 163/2005]
b)efectuează lucrările referitoare la numirea şi eliberarea din funcţie a judecătorilor şi magistraţilor-asistenţi;
c)efectuează lucrările referitoare la numiri şi revocări din funcţii de conducere a judecătorilor şi magistraţilor-asistenţi;
d)efectuează lucrările referitoare la promovarea în funcţii superioare de execuţie a judecătorilor şi magistraţilor-asistenţi;
e)efectuează lucrările referitoare la numirea în funcţie a judecătorilor stagiari pe baza rezultatelor obţinute la examenul de absolvire a Institutului Naţional al Magistraturii;
f)efectuează lucrările referitoare la eliberarea din funcţie a judecătorilor stagiari;
g)efectuează lucrările privind transferul judecătorilor;
h)efectuează lucrările privind suspendarea din funcţie a judecătorilor şi magistraţilor-asistenţi;
i)efectuează lucrările referitoare la numirea, pe perioadă determinată, în posturi vacante, a judecătorilor de carieră pensionari;
j)efectuează lucrările referitoare la conferirea de distincţii pentru judecători, potrivit legii;
k)întocmeşte lucrările referitoare la detaşarea judecătorilor, în cadrul instanţelor judecătoreşti, la Consiliu, Institutul Naţional al Magistraturii, Şcoala Naţională de Grefieri, Ministerul Justiţiei şi unităţile subordonate acestuia ori la alte autorităţi publice;
l)efectuează lucrările referitoare la delegarea judecătorilor curţilor de apel;
m)întocmeşte lucrări referitoare la emiterea avizului conform pentru menţinerea în funcţie a judecătorilor sau pentru reîncadrarea în funcţie a judecătorilor pensionaţi, până la împlinirea vârstei de 68 de ani;
n)întocmeşte şi actualizează baza de date cuprinzând judecătorii care s-au remarcat în activitatea profesională, pe baza criteriilor prevăzute de art. 41 alin. (2) din Legea nr. 303/2004;
o)ţine evidenţa posturilor vacante de conducere, din cadrul instanţelor judecătoreşti;
p)ţine evidenţa posturilor vacante de judecător de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
q)centralizează candidaturile depuse pentru ocuparea funcţiilor de conducere la instanţele judecătoreşti, a funcţiilor de judecător şi a funcţiilor de conducere de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
r)efectuează lucrări privind acordarea unor drepturi de personal şi urmăreşte respectarea legislaţiei care reglementează aceste drepturi;
s)întocmeşte şi păstrează dosarele profesionale ale judecătorilor şi magistraţilor-asistenţi şi asigură confidenţialitatea datelor cuprinse în acestea. În acest scop, verifică actele prezentate pentru numirea personalului, potrivit legii;
t)efectuează lucrările necesare în vederea numirii personalului şi urmăreşte ţinerea la zi a dosarelor profesionale, prin introducerea tuturor actelor şi documentelor necesare;
u)întocmeşte şi actualizează baza de date referitoare la judecători şi magistraţii-asistenţi.
SUBSECŢIUNEA B:Serviciul resurse umane pentru parchete
Art. 63
Serviciul resurse umane pentru parchete are următoarele atribuţii:
a)[textul din Art. 63, litera A. din capitolul VII, sectiunea 1, subsectiunea 2 a fost abrogat la 18-mai-2005 de Art. I, punctul 4. din Hotarirea 163/2005]
b)efectuează lucrările referitoare la numirea şi eliberarea din funcţie a procurorilor;
c)efectuează lucrările referitoare la numiri şi revocări din funcţii de conducere a procurorilor;
d)efectuează lucrările referitoare la promovarea în funcţii superioare de execuţie a procurorilor;
e)efectuează lucrările referitoare la numirea în funcţie a procurorilor stagiari pe baza rezultatelor obţinute la examenul de absolvire a Institutului Naţional al Magistraturii;
f)efectuează lucrările referitoare la eliberarea din funcţie a procurorilor stagiari;
g)efectuează lucrările privind transferul procurorilor;
h)efectuează lucrările privind suspendarea din funcţie a procurorilor;
i)efectuează lucrările referitoare la numirea, pe o perioadă determinată, în posturi vacante, a procurorilor de carieră pensionari;
j)efectuează lucrările referitoare la conferirea de distincţii pentru procurori, potrivit legii;
k)întocmeşte lucrările referitoare la detaşarea procurorilor, în cadrul parchetelor, la Consiliu, Institutul Naţional al Magistraturii, Şcoala Naţională de Grefieri, Ministerul Justiţiei şi unităţile subordonate acestuia ori la alte autorităţi publice;
l)întocmeşte lucrările referitoare la emiterea avizului conform pentru menţinerea în funcţie a procurorilor sau pentru reîncadrarea în funcţie a procurorilor pensionaţi, până la împlinirea vârstei de 68 de ani;
m)întocmeşte şi actualizează baza de date cuprinzând procurorii care s-au remarcat în activitatea profesională, pe baza criteriilor prevăzute de art. 41 alin. (2) din Legea nr. 303/2004;
n)ţine evidenţa posturilor vacante de conducere din cadrul parchetelor;
o)centralizează candidaturile depuse pentru ocuparea funcţiilor de conducere la parchete;
p)efectuează lucrări privind acordarea unor drepturi de personal şi urmăreşte respectarea legislaţiei care stabileşte aceste drepturi;
q)întocmeşte şi păstrează dosarele profesionale ale procurorilor şi asigură confidenţialitatea datelor cuprinse în acestea. În acest scop, verifică actele prezentate pentru numirea personalului, potrivit legii;
r)efectuează lucrările necesare în vederea numirii personalului şi urmăreşte ţinerea la zi a dosarelor profesionale, prin introducerea tuturor actelor şi documentelor necesare;
s)întocmeşte şi actualizează baza de date referitoare la procurori.
Art. 64
Dosarele profesionale ale magistraţilor cuprind:
a)fişa în care se consemnează evoluţia carierei de magistrat de la intrarea în magistratură, până la încetarea funcţiei;
b)cererea de numire în funcţie;
c)actele de stare civilă (în copie);
d)actele de studii (în copie);
e)curriculum vitae;
f)copii de pe cartea de muncă;
g)cazier judiciar;
h)adeverinţe medicale, potrivit legii, precum şi rezultatele testelor psihologice, unde este cazul;
i)caracterizări provenind de la fostele locuri de muncă sau, după caz, de la ultima instituţie de învăţământ absolvită;
j)declaraţii cu privire la respectarea interdicţiilor prevăzute de Legea nr. 303/2004;
k)rezultatele obţinute la concursul de admitere în Institutul Naţional al Magistraturii, examenul de capacitate, lucrări scrise susţinute la concursuri, certificatul de absolvire a Institutului Naţional al Magistraturii, rezultatele privind cursurile de perfecţionare, alte diplome şi certificate (de exemplu: de absolvire a cursurilor postuniversitare, de absolvire a unor cursuri în străinătate, diplome de maşter de la diferite universităţi şi alte cursuri, diplome de doctorat, titluri ştiinţifice şi didactice);
l)ordinele şi celelalte documente, precum şi comunicările de numire, delegare, detaşare, transfer, promovare şi încetare din funcţie;
m)aprecierile anuale;
n)hotărârea definitivă privind aplicarea unei sancţiuni disciplinare;
o)actele încheiate ca urmare a verificărilor efectuate ori în urma eventualelor sesizări privind activitatea profesională.
Art. 65
(1)Datele din dosarele profesionale ale magistraţilor sunt confidenţiale.
(2)Magistratul are dreptul să-şi consulte propriul dosar profesional.
SUBSECŢIUNEA C:Serviciul organizarea instanţelor şi parchetelor
Art. 66
Serviciul organizarea instanţelor şi parchetelor are ca principale atribuţii:
a)examinează propunerile şi solicitările privind înfiinţarea sau desfiinţarea de instanţe judecătoreşti şi parchete;
b)fundamentează avizul Consiliului pentru suplimentarea sau reducerea numărului de posturi la instanţele judecătoreşti şi parchete;
c)fundamentează avizul Consiliului pentru stabilirea numărului maxim de posturi pentru instanţe şi parchete;
d)fundamentează avizul Consiliului pentru stabilirea numărului maxim de posturi pentru Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
e)fundamentează avizul Consiliului pentru statele de funcţii şi personal pentru curţile de apel, tribunale, tribunale specializate, judecătorii şi parchete;
f)examinează solicitările privind înfiinţarea de sedii secundare ale instanţelor judecătoreşti şi parchetelor;
g)face propuneri şi întocmeşte lucrările privind stabilirea circumscripţiilor instanţelor judecătoreşti şi parchetelor;
h)întocmeşte lucrările privind categoriile de procese sau de cereri care se soluţionează în municipiul Bucureşti numai de anumite instanţe, cu respectarea competenţei materiale prevăzute de lege;
i)întocmeşte lucrările necesare şi face propuneri privind stabilirea numărului vicepreşedinţilor curţilor de apel, ai tribunalelor şi ai tribunalelor specializate, precum şi judecătoriilor la care funcţionează un vicepreşedinte, la propunerea preşedinţilor curţilor de apel;
j)întocmeşte lucrările necesare şi formulează propuneri privind numărul adjuncţilor procurorilor generali ai parchetelor de pe lângă curţile de apel şi ai prim-procurorilor parchetelor de pe lângă tribunale, precum şi parchetele de pe lângă judecătorii, unde prim-procurorii sunt ajutaţi de adjuncţi, la propunerea procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
k)întocmeşte lucrările necesare şi formulează propuneri privind suplimentarea sau reducerea numărului de posturi pentru instanţe sau parchete;
l)urmăreşte permanent echilibrarea statelor de funcţii cu volumul de activitate al instanţelor judecătoreşti şi parchetelor şi, când este cazul, face propuneri pentru redistribuirea unor posturi între instanţe sau parchete, întocmind lucrările necesare;
m)efectuează ori participă la efectuarea unor sinteze privind activitatea instanţelor judecătoreşti şi parchetelor, propunând măsurile ce se impun;
n)întocmeşte lucrările privind structura organizatorică, statele de funcţii şi statele de personal ale Institutului Naţional al Magistraturii şi ale Şcolii Naţionale de Grefieri, la propunerea Consiliului ştiinţific al Institutului Naţional al Magistraturii, respectiv a Consiliului de conducere al Şcolii Naţionale de Grefieri;
o)asigură ţinerea la zi a evidenţei posturilor de la instanţele judecătoreşti şi parchete, propune numărul de locuri pentru concursul de admitere la Şcoala Naţională de Grefieri şi realizează, împreună cu un reprezentant al Şcolii Naţionale de Grefieri, repartizarea pe posturile vacante a absolvenţilor şcolii;
p)stabileşte indicatori statistici referitori la fenomenul judiciar şi la activitatea desfăşurată de instanţele judecătoreşti şi parchete;
q)elaborează instrumentele primare de culegere a datelor, precum şi centralizatoarele statistice ale tuturor instanţelor judecătoreşti şi parchetelor; sintetizează, sistematizează şi interpretează datele statistice privitoare la activitatea instanţelor judecătoreşti şi parchetelor. În acest scop exploatează, modifică, adaptează şi perfecţionează programul pe calculator destinat statisticii, în colaborare cu Biroul informatică;
r)organizează şi îndrumă activitatea de statistică judiciară la instanţele judecătoreşti şi parchete şi organizează arhivarea datelor statistice;
s)efectuează sau participă la efectuarea unor sinteze privind evoluţia fenomenului judiciar;
t)asigură documentarea de specialitate necesară în domeniul statisticii judiciare;
u)asigură comunicarea datelor statistice Institutului Naţional de Statistică, cu care ţine legătura permanent;
v)pune la dispoziţie date privind activitatea instanţelor judecătoreşti şi parchetelor şi date privind fenomenul judiciar, la solicitarea autorităţilor publice naţionale şi a altor organisme interne şi internaţionale interesate;
w)efectuează lucrările privind declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese, în condiţiile legii.
SUBSECŢIUNEA D:Serviciul recrutare, formare şi perfecţionare profesională
Art. 67
Serviciul recrutare, formare şi perfecţionare profesională are următoarele atribuţii:
a)efectuează lucrările necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor organizatorice care revin Consiliului în legătură cu stabilirea numărului anual de cursanţi ai Institutului Naţional al Magistraturii şi organizarea concursului de admitere la Institutul Naţional al Magistraturii şi la Şcoala Naţională de Grefieri;
b)efectuează lucrările necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Consiliului în legătură cu organizarea concursului de admitere în magistratură;
c)efectuează lucrările necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Consiliului în legătură cu examenul de capacitate al magistraţilor stagiari şi personalului de specialitate juridică, asimilat magistraţilor;
d)efectuează lucrările necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Consiliului în legătură cu examenul de promovare a magistraţilor în funcţii de execuţie vacante sau pe loc;
e)întocmeşte şi păstrează dosarele profesionale pentru aparatul propriu al Consiliului;
f)colaborează cu Institutul Naţional al Magistraturii şi cu Şcoala Naţională de Grefieri în legătură cu acţiunile de formare şi perfecţionare profesională a magistraţilor şi personalului auxiliar de specialitate de la instanţele judecătoreşti şi parchete, precum şi a celuilalt personal din sistemul justiţiei;
g)întocmeşte lucrările privind numirea şi revocarea directorului şi directorilor adjuncţi ai Institutului Naţional al Magistraturii şi desemnarea judecătorilor şi procurorilor care vor face parte din Consiliul ştiinţific al Institutului Naţional al Magistraturii;
h)întocmeşte lucrările privind numirea directorului şi directorilor adjuncţi ai Şcolii Naţionale de Grefieri şi desemnarea magistraţilor membri în consiliul de conducere al acesteia;
i)organizează concursuri/examene pentru ocuparea posturilor vacante de execuţie din aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
j)face propuneri şi efectuează lucrările necesare privind încadrarea, promovarea ori încetarea din funcţie a personalului de execuţie din aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
k)asigură testarea psihologică a persoanelor care candidează pentru funcţia de magistrat sau a personalului de specialitate juridică din cadrul Consiliului, asimilat magistraţilor, potrivit legii;
l)asigură testarea psihologică periodică a judecătorilor, procurorilor, magistraţilor asistenţi de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi a personalului de specialitate juridică din cadrul Consiliului, asimilat magistraţilor, potrivit legii, cu prilejul promovărilor pe loc sau într-o funcţie de conducere;
m)asigură evaluarea integrităţii psihoprofesionale a magistraţilor, a persoanelor care pot intra în sistem fără a susţine concursul de admitere în magistratură, precum şi a personalului de specialitate juridică din cadrul Consiliului, asimilat magistraţilor, potrivit legii;
n)realizează, la cerere, consilierea psihologică a magistraţilor şi personalului de specialitate juridică asimilat magistraţilor, potrivit legii;
o)desfăşoară lucrări de cercetare în domeniul psihodiagnozei şi psihologiei resurselor umane.
p)ţine evidenţa posturilor vacante din aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
r)efectuează lucrări privind acordarea unor drepturi de personal celor care îşi desfăşoară activitatea în aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
s)efectuează lucrările necesare în vederea numirii personalului în aparatul tehnic administrativ al Consiliului şi asigură ţinerea la zi a dosarelor personale, prin introducerea tuturor actelor şi documentelor necesare;
ş)efectuează lucrările necesare în vederea promovării personalului din aparatul tehnic administrativ al Consiliului.

SECŢIUNEA 2:Direcţia economică şi administrativ
SUBSECŢIUNEA A:Serviciul salarizare şi buget
Art. 68
(1)Serviciul salarizare şi buget are, în ceea ce priveşte salarizarea şi drepturile de personal, următoarele atribuţii:
a)întocmeşte statele de funcţii şi statele de personal pentru Consiliu, împreună cu Direcţia resurse umane şi organizare;
b)urmăreşte angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor de personal pentru aparatul tehnic administrativ al Consiliului, potrivit legii;
c)urmăreşte, împreună cu Direcţia resurse umane şi organizare, aplicarea legislaţiei în domeniul drepturilor de personal: salarii, indemnizaţii, sporuri, grade, trepte, salariu de merit şi altele, pentru Consiliu;
d)avizează, împreună cu Direcţia resurse umane şi organizare şi cu Serviciul legislaţie, contencios şi documentare, încadrările şi modificările de încadrări, echivalările de funcţii şi specialităţi pentru Consiliu;
e)elaborează, împreună cu Direcţia resurse umane şi organizare, criteriile pentru acordarea premiilor trimestriale şi anuale pe categorii de personal;
f)calculează drepturile de personal (salarii, indemnizaţii, concedii de odihnă şi alte drepturi ca: premii, stimulente) pentru personalul din aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
g)stabileşte şi asigură efectuarea plăţii în termen a obligaţiilor faţă de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, fondul pentru şomaj şi fondul asigurărilor sociale de sănătate;
h)analizează proiectul de buget al Institutului Naţional al Magistraturii şi al Şcolii Naţionale de Grefieri şi formulează propuneri corespunzătoare;
i)fundamentează avizul conform al Consiliului pentru proiectele de buget ale instanţelor şi parchetelor, potrivit legii;
j)întocmeşte lunar situaţia privind monitorizarea cheltuielilor de personal finanţate de la bugetul de stat pentru Consiliu şi unităţile aflate în coordonare şi o transmite, potrivit legii, la Ministerul Finanţelor Publice;
k)întocmeşte fişele fiscale privind impozitul pe venit;
l)întocmeşte dările de seamă statistice lunare privind indicatorii de muncă şi salarii pentru Consiliu şi asigură transmiterea acestora, conform legii, la Institutul Naţional de Statistică;
m)emite puncte de vedere în probleme de salarizare şi drepturi de personal, la solicitarea compartimentelor din cadrul Consiliului;
n)asigură întocmirea şi depunerea declaraţiilor nominale privind: contribuţiile de asigurări sociale, contribuţiile la fondul pentru şomaj şi la fondul asigurărilor sociale de sănătate;
o)asigură întocmirea şi depunerea declaraţiei lunare privind impozitul pe salarii reţinut angajaţilor.
(2)Serviciul salarizare şi buget are, în ceea ce priveşte bugetul, următoarele atribuţii:
a)angajează, alături de ordonatorul de credite, utilizarea creditelor bugetare în limita bugetului aprobat;
b)fundamentează, pe baza propunerilor compartimentelor din cadrul Consiliului (direcţii, servicii, birouri), ale unităţilor aflate în coordonare, necesarul anual de credite, elaborează proiectul de buget al Consiliului şi se ocupă de obţinerea avizului consultativ al Ministerului Finanţelor Publice;
c)propune repartizarea indicatorilor financiari şi urmăreşte realizarea lor pe capitole bugetare şi categorii de cheltuieli, potrivit legii;
d)gestionează şi utilizează veniturile proprii, aprobate potrivit legii;
e)asigură fondurile necesare pentru deplasările personalului Consiliului în ţară şi în străinătate, ţine evidenţa operativă a acestora şi verifică deconturile, urmăreşte încadrarea în cheltuielile aprobate prin buget;
f)organizează activitatea casieriei, în conformitate cu prevederile legale; ia măsuri pentru efectuarea tuturor plăţilor în numerar, precum şi efectuarea operaţiunilor curente cu Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti şi cu unitatea bancară competentă pentru operaţiuni de plăţi externe;
g)exercită, potrivit legii, controlul financiar preventiv asupra tuturor operaţiunilor şi documentelor din care derivă drepturi sau obligaţii patrimoniale;
h)asigură organizarea evidenţei contabile în cadrul Consiliului, îndrumă şi coordonează această activitate la ordonatorii secundari de credite, centralizează situaţiile financiare trimestriale şi anuale ale ordonatorilor secundari şi terţiari de credite şi asigură transmiterea acestora la Ministerul Finanţelor Publice, la termenele stabilite potrivit reglementărilor legale;
i)organizează şi efectuează operaţiunile prevăzute de lege privind evidenţa contabilă a patrimoniului aflat în gestiunea responsabilului de bunuri din cadrul Serviciului administrativ şi aprovizionare;
j)înregistrează notele contabile şi ţine evidenţa conturilor sintetice şi analitice şi întocmeşte balanţele de verificare lunare;
k)asigură evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;
l)analizează şi supune spre aprobare ordonatorului principal de credite propunerile cu persoanele desemnate de către ordonatorii secundari de credite pentru acordarea vizei de control financiar preventiv propriu;
m)întocmeşte situaţia centralizatoare a tuturor operaţiunilor supuse vizei de control financiar preventiv propriu la nivelul ordonatorilor secundari de credite şi asigură transmiterea trimestrială a acestora la Ministerul Finanţelor Publice;
n)întocmeşte situaţia trimestrială privind execuţia cheltuielilor bugetare angajate pentru aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
o)centralizează situaţia trimestrială privind execuţia bugetară aprobată ordonatorilor din subordine şi asigură transmiterea acesteia la Ministerul Finanţelor Publice.
SUBSECŢIUNEA B:Serviciul administrativ şi aprovizionare
Art. 69
Serviciul administrativ şi aprovizionare are următoarele atribuţii:
a)face propuneri pentru buget referitoare la cheltuielile de întreţinere, cheltuielile materiale şi de capital pentru activitatea Consiliului;
b)administrează întregul patrimoniu al Consiliului;
c)ţine evidenţa operativă a mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar;
d)ţine evidenţa bunurilor din patrimoniul Consiliului;
e)întocmeşte anual listele de inventar al bunurilor, pe camere şi pe persoane;
f)negociază, propune spre încheiere şi urmăreşte executarea în bune condiţii a contractelor de întreţinere şi servicii pentru apă, canalizare, gaze, electricitate, telefoane, lifturi, faxuri, copiatoare, maşini de scris, maşini de calcul etc.;
g)întocmeşte liste de dotări independente necesare Consiliului, cu finanţare de la buget, în limita sumei aprobate;
h)organizează, asigură şi execută efectiv, prin licitaţie sau oferte, conform legii, achiziţionarea bunurilor prevăzute în listele de dotări independente;
i)asigură aprovizionarea cu bunuri materiale, rechizite, mijloace tehnice necesare desfăşurării activităţii Consiliului şi se preocupă de confecţionarea legitimaţiilor de serviciu, diplomelor, atestatelor şi altor documente;
j)asigură recepţia, evidenţa şi distribuirea pe bază de fişe a tuturor bunurilor şi materialelor ce sunt achiziţionate pentru activitatea proprie a Consiliului;
k)asigură transportul de persoane şi mărfuri, întreţinerea şi exploatarea în condiţii bune şi de siguranţă a autoturismelor din dotarea Consiliului;
l)emite foile de parcurs zilnic pentru fiecare autoturism din dotarea Consiliului;
m)întocmeşte fişa activităţii zilnice pentru parcul auto;
n)întocmeşte situaţia privind consumul de carburanţi din cursul lunii, pentru fiecare autoturism, şi o depune la Serviciul salarizare şi buget la sfârşitul lunii;
o)verifică în prima zi a lunii stocul de carburanţi pentru fiecare autoturism, consemnând stocul existent într-un proces-verbal;
p)asigură reparaţiile curente, întreţinerea, curăţenia şi administrarea sediului Consiliului;
q)întocmeşte lista bunurilor din patrimoniul Consiliului, propuse pentru casare;
r)întocmeşte şi prezintă spre aprobare referatele de necesitate privind materialele şi obiectele de inventar, pe baza solicitărilor compartimentelor funcţionale;
s)verifică activitatea magazinerului cu privire la modul de gestionare a materialelor intrate şi ieşite din magazie şi a modului de depozitare a acestora;
t)întocmeşte planul pentru deszăpezire, combaterea fenomenelor meteorologice periculoase şi paza contra incendiilor şi se preocupă de aplicarea lor;
u)asigură, împreună cu trupele de jandarmi, securitatea şi paza sediului propriu;
v)asigură decontarea la timp a tuturor cheltuielilor efectuate zilnic pe linie de administraţie şi aprovizionare;
w)asigură însuşirea şi aplicarea normelor de protecţie a muncii de către personalul Consiliului;
x)întocmeşte planul de evacuare a personalului şi bunurilor materiale din Consiliu în caz de calamităţi şi catastrofe sau pe timp de război;
y)face anual propuneri de buget pentru înzestrarea cu materialele necesare a formaţiunilor de apărare civilă în timp de pace şi război;
z)participă prin reprezentantul său la pregătirea şi convocările organizate de comandantul de apărare civilă; execută, conform planului de evacuare, exerciţii de alarmare a personalului şi exercită orice alte atribuţii privind apărarea civilă.
SECŢIUNEA 3:SECŢIUNEA 3: Direcţia inspecţiei generale
Art. 70
(1)Direcţia inspecţiei generale îndeplineşte, potrivit legii, atribuţii de verificare, inspecţie şi control în toate domeniile specifice de activitate, sub coordonarea şi controlul Consiliului, ale preşedintelui şi ale vicepreşedintelui acestuia.
(2)În cadrul Direcţiei inspecţiei generale funcţionează inspectori generali numiţi de Plenul Consiliului dintre magistraţii care au cel puţin 10 ani vechime în magistratură şi care îndeplinesc celelalte condiţii prevăzute de lege pentru promovarea în funcţii de conducere.

Art. 71
Inspectorii generali exercită, în principal, următoarele atribuţii:
a)efectuează verificări la instanţe şi parchete, în legătură cu respectarea normelor procedurale privind primirea cererilor, stabilirea termenelor, pronunţarea, redactarea şi comunicarea hotărârilor, înaintarea dosarelor în apel şi recurs, executarea hotărârilor penale şi civile şi informează conducerea Consiliului despre deficienţele constatate, formulând propuneri adecvate;
b)verifică şi soluţionează sesizările adresate Consiliului privind conduita necorespunzătoare a judecătorilor, procurorilor şi a magistraţilor asistenţi de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
c)verifică modul de îndeplinire a atribuţiilor de conducere a instanţelor judecătoreşti şi a parchetelor, a atribuţiilor ce decurg din legi şi regulamente pentru asigurarea bunei funcţionări a instanţelor şi parchetelor, a calităţii corespunzătoare a serviciului, semnalând deficienţele constatate şi formulând propuneri corespunzătoare pentru înlăturarea acestora;
d)efectuează verificări, în vederea încuviinţării de către secţiile Consiliului a percheziţiei, reţinerii sau arestării preventive a magistraţilor;
e)analizează concluziile controalelor tematice efectuate prin judecătorii-inspectori şi procurorii-inspectori şi prezintă propuneri privind măsurile necesare;
f)efectuează verificări privind îndeplinirea de către magistraţi a condiţiei de bună reputaţie;
g)efectuează verificări privind îndeplinirea condiţiei de bună reputaţie de către candidaţii admişi la concursul de admitere în magistratură, în condiţiile Regulamentului privind organizarea şi desfăşurarea concursului de admitere în magistratură, aprobat prin Hotărârea Consiliului Superior al Magistraturii nr. 157/2004**);
h)asigură secretariatul secţiilor Consiliului, în cazul în care acestea au rolul de instanţă disciplinară pentru magistraţi.
SECŢIUNEA 4:SECŢIUNEA 4: Direcţia legislaţie, contencios, documentare şi relaţii cu publicul
Art. 72
(1)Serviciul legislaţie, contencios şi documentare are, în materie de legislaţie, următoarele atribuţii:
a)elaborează punctul de vedere privind avizarea proiectelor de acte normative şi studii de analiză strategică ce privesc activitatea autorităţii judecătoreşti;
b)elaborează punctul de vedere privind avizarea proiectelor de regulamente şi ordine care se aprobă de ministrul justiţiei, în cazurile prevăzute de lege;
c)sesizează secretarul general al Consiliului cu privire la necesitatea iniţierii sau modificării unor acte normative în domeniul justiţiei;
d)formulează puncte de vedere pe probleme juridice, la solicitarea compartimentelor Consiliului, a Ministerului Justiţiei sau a altor autorităţi ori instituţii publice.
(2)În materie de contencios are următoarele atribuţii:
a)avizează, din punct de vedere al legalităţii, orice măsură de natură să angajeze răspunderea patrimonială a preşedintelui Consiliului în calitate de ordonator principal de credite;
b)avizează, din punct de vedere al legalităţii, orice măsură care ar putea aduce atingere drepturilor Consiliului sau ale personalului său;
c)avizează contractele încheiate de către Consiliu în calitate de ordonator principal de credite;
d)avizează, la solicitarea unităţilor aflate în coordonarea Consiliului, contractele încheiate de către acestea;
e)avizează hotărârile emise de Consiliu privind personalul de conducere încadrat în aparatul tehnic administrativ;
f)avizează hotărârile emise de Consiliu privind numirea şi revocarea din funcţie a directorului şi directorilor adjuncţi ai Institutului Naţional al Magistraturii şi a directorului şi directorilor adjuncţi ai Şcolii Naţionale de Grefieri;
g)avizează hotărârile Consiliului de desemnare a judecătorilor şi procurorilor care vor face parte din Consiliul ştiinţific al Institutului Naţional al Magistraturii, precum şi hotărârile de desemnare a magistraţilor ca membri în Consiliul de conducere al Şcolii Naţionale de Grefieri;
h)avizează deciziile secretarului general referitoare la numire, promovare, eliberare din funcţie şi sancţionare disciplinară pentru personalul de execuţie din aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
i)verifică şi avizează, la solicitarea compartimentelor din cadrul Consiliului, valabilitatea actelor prezentate pentru stabilirea vechimii în muncă sau în profesie;
j)reprezintă Consiliul şi apără drepturile şi interesele acestuia în faţa instanţelor judecătoreşti şi a altor organe de jurisdicţie;
k)îndeplineşte lucrările pentru soluţionarea acţiunii disciplinare, potrivit legii, pentru personalul din aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
l)duce la îndeplinire, împreună cu Direcţia resurse umane şi organizare, măsurile dispuse în legătură cu executarea hotărârilor privind aplicarea sancţiunilor disciplinare judecătorilor, procurorilor şi magistraţilor asistenţi.
(3)În materie de documentare are următoarele atribuţii:
a)asigură păstrarea colecţiei Monitorul Oficial al României, Partea I, şi completarea acestei colecţii pe măsura apariţiei de noi acte normative;
b)ia măsuri pentru cunoaşterea şi procurarea, în limita fondurilor alocate sau prin schimburi, donaţii etc. a lucrărilor şi revistelor de specialitate din ţară şi din străinătate;
c)propune secretarului general al Consiliului măsurile necesare pentru păstrarea în bune condiţii a fondului de cărţi, reviste şi ziare din gestiunea bibliotecii Consiliului.
Art. 73
Biroul de relaţii cu publicul are următoarele atribuţii:
a)primeşte, înregistrează, soluţionează petiţiile şi expediază răspunsurile către petiţionari;
b)înaintează petiţiile către compartimentele de specialitate ale Consiliului sau alte instituţii, în funcţie de obiectul acestora;
c)întocmeşte raportul semestrial privind activitatea de soluţionare a petiţiilor;
d)desfăşoară activităţi de audienţă şi colaborează cu celelalte compartimente în vederea rezolvării problemelor ridicate de petenţi.

SECŢIUNEA 5:Serviciul sinteze şi pregătirea lucrărilor şedinţelor Consiliului Superior al Magistraturii
Art. 74
Serviciul sinteze şi pregătirea lucrărilor şedinţelor Consiliului Superior al Magistraturii are următoarele atribuţii:
a)asigură organizarea şedinţelor Plenului şi secţiilor Consiliului;
b)asigură redactarea şi comunicarea în vederea publicării pe pagina de Internet a Consiliului a ordinii de zi a şedinţelor Consiliului;
c)întocmeşte şi redactează referatele privind îndeplinirea condiţiilor legale pentru ocuparea de către magistraţi a funcţiilor de conducere;
d)asigură redactarea şi comunicarea hotărârilor adoptate de Plen şi de secţii, precum şi comunicarea acestora în vederea publicării pe pagina de Internet a Consiliului, conform legii;
e)asigură, întocmeşte şi comunică răspunsurile la cererile şi plângerile adresate Consiliului, care constituie punct pe ordinea de zi a Plenului şi secţiilor;
f)asigură redactarea stenogramelor şi a proceselor-verbale de şedinţă;
g)înaintează, în cel mult 20 de zile, Preşedintelui României, hotărârile privind propunerile de numire în funcţia de magistrat şi de eliberare din funcţia de magistrat, în vederea emiterii decretului de numire, respectiv de eliberare din funcţie;
h)înaintează, în cel mult 3 luni de la data validării examenului de capacitate, Preşedintelui României, hotărârea Consiliului privind propunerile de numire în funcţie a magistraţilor declaraţi reuşiţi la examenul de capacitate;
i)asigură arhivarea în registre speciale a evidenţei lucrărilor Plenului şi ale secţiilor;
j)asigură redactarea şi transmiterea hotărârilor luate de Consiliu cu privire la punctele de vedere solicitate pe probleme juridice de către autorităţile şi instituţiile publice interesate, precum şi de compartimentele Consiliului;
k)transmite Regiei Autonome Monitorul Oficial hotărârile Consiliului, în vederea publicării, potrivit legii;
l)întocmeşte statistici cu privire la activitatea Plenului şi secţiilor;
m)elaborează raportul anual privind activitatea Consiliului;
n)îndeplineşte rolul de colegiu redacţional al Buletinului Oficial al Consiliului;
o)colaborează cu Biroul de informatică în vederea conceperii de programe care să permită exploatarea bazei de date privind activitatea Consiliului.

SECŢIUNEA 6:Serviciul de integrare europeană şi relaţii internaţionale
Art. 75
Serviciul de integrare europeană şi relaţii internaţionale are următoarele atribuţii:
a)asigură relaţia cu instituţiile Uniunii Europene, pe domeniile specifice de activitate ale Consiliului;
b)monitorizează îndeplinirea angajamentelor externe în procesul de aderare la Uniunea Europeană, în domeniul său de competenţe;
c)centralizează datele statistice primite de la instanţe şi parchete, în vederea întocmirii unor rapoarte de progrese realizate în procesul de aderare;
d)dezvoltă relaţii bilaterale ale Consiliului, ale Institutului Naţional al Magistraturii şi ale Şcolii Naţionale de Grefieri cu structuri similare din alte ţări şi organizează schimburi de experienţă pentru magistraţi şi personalul tehnic;
e)organizează conferinţe şi seminarii pe probleme de reforma justiţiei, cu participare internaţională;
f)elaborează lucrări (discursuri, alocuţiuni şi alte materiale) pentru pregătirea participării preşedintelui, vicepreşedintelui, membrilor Consiliului, secretarului general, secretarului general adjunct şi personalului din aparatul propriu al Consiliului la reuniuni şi vizite internaţionale, precum şi pentru pregătirea vizitelor şi reuniunilor internaţionale pe care preşedintele Consiliului le găzduieşte;
g)elaborează materiale de promovare a imaginii Consiliului în alte state;
h)elaborează studii de drept comparat, având posibilitatea înfiinţării unei reviste de relaţii internaţionale, cu participarea unor experţi străini, care să asigure o mai bună înţelegere a rolului Consiliului;
i)avizează propuneri de deplasări în străinătate ale membrilor Consiliului, ale personalului din aparatul tehnic, precum şi ale judecătorilor şi procurorilor;
j)derulează procedurile de programe finanţate prin PHARE, ce au ca beneficiar Consiliul;
k)derulează procedurile de programe finanţate prin Banca Mondială şi alţi donatori internaţionali, ce au ca beneficiar Consiliul;
l)efectuează lucrările necesare asigurării managementului proiectelor PHARE prin intermediul Unităţii de implementare a proiectelor.

SECŢIUNEA 7:Biroul audit public intern
Art. 76
(1)Biroul audit public intern reprezintă compartimentul de specialitate care verifică legalitatea administrării veniturilor şi cheltuielilor publice ale Consiliului, ale Institutului Naţional al Magistraturii şi ale Şcolii Naţionale de Grefieri.
(2)Biroul audit public intern este constituit potrivit legii.
(3)Biroul audit public intern funcţionează în subordinea preşedintelui Consiliului.
Art. 77
Biroul audit public intern exercită, în principal, următoarele atribuţii:
a)elaborează norme metodologice specifice Consiliului, cu avizul Unităţii Centrale de Armonizare pentru Auditul Public Intern (U.C.A.A.P.I.);
b)elaborează proiectul planului anual de audit public intern;
c)efectuează activităţi de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale Consiliului sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate şi eficienţă;
d)informează U.C.A.A.P.I. despre recomandările neînsuşite de către conducerea Consiliului, precum şi despre consecinţele acestora;
e)raportează periodic preşedintelui Consiliului constatările, concluziile şi recomandările rezultate din activităţile de audit;
f)elaborează raportul anual al activităţii de audit public intern;
g)raportează preşedintelui Consiliului identificarea unor iregularităţi sau posibile prejudicii şi îndeplineşte măsurile stabilite de acesta.
Art. 78
Biroul audit public intern auditează, cel puţin o dată la 3 ani, următoarele:
a)angajamentele bugetare şi legale din care derivă direct sau indirect obligaţii de plată, inclusiv din fondurile comunitare;
b)plăţile asumate prin angajamente bugetare şi legale, inclusiv din fondurile comunitare;
c)vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul privat al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale;
d)concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale;
e)constituirea veniturilor publice, respectiv modul de autorizare şi stabilire a titlurilor de creanţă, precum şi a facilităţilor acordate la încasarea acestora;
f)alocarea creditelor bugetare;
g)sistemul contabil şi fiabilitatea acestuia;
h)sistemul de luare a deciziilor;
i)sistemele de conducere şi control, precum şi riscurile asociate unor astfel de sisteme;
j)sistemele informatice.

SECŢIUNEA 8:Biroul de informare publică şi relaţii cu presa
Art. 79
Biroul de informare publică şi relaţii cu presa funcţionează în subordinea preşedintelui Consiliului şi are următoarele atribuţii:
a)soluţionează cererile formulate în temeiul Legii nr. 544/2001;
b)comunică din oficiu informaţiile de interes public prevăzute de lege;
c)organizează puncte de informare-documentare;
d)redactează şi asigură publicarea buletinului informativ anual;
e)redactează şi asigură publicarea raportului periodic de activitate;
f)informează preşedintele Consiliului cu privire la aspecte semnificative ce vizează justiţia, difuzate prin mass-media, iar din însărcinarea preşedintelui comunică presei puncte de vedere oficiale;
g)redactează comunicate de presă pe probleme de interes care sunt de competenţa Consiliului, organizând conferinţe de presă ori de câte ori este necesar;
h)furnizează ziariştilor prompt şi complet orice informaţie de interes public care priveşte activitatea Consiliului;
i)efectuează sau participă la elaborarea unor studii, evaluări, lucrări de sinteză privind reflectarea activităţii Consiliului în mass-media;
j)elaborează prognoze privind aspecte din activitatea Consiliului ce urmează să fie reflectate în mass-media;
k)acordă acreditări ziariştilor şi reprezentanţilor mijloacelor de informare în masă;
l)informează şi asigură accesul ziariştilor la activităţile şi acţiunile de interes public organizate de Consiliu.

SECŢIUNEA 9:Biroul de informatică
Art. 80
Biroul de informatică are următoarele atribuţii:
a)participă la punerea în practică şi la actualizarea strategiei de informatizare a sistemului judiciar, în concordanţă cu dezvoltarea tehnologiei informaţiei şi cu sarcinile care revin Consiliului, potrivit legii;
b)colaborează cu compartimentele din cadrul Consiliului pentru îndeplinirea sarcinilor ce îi revin;
c)aplică în practică tehnici şi metode noi de exploatare, administrare şi întreţinere a produselor şi serviciilor
informatice, în vederea dezvoltării unui sistem informatic juridic eficient;
d)elaborează norme, proceduri de utilizare, protecţie şi securitate şi coordonează administrarea şi exploatarea eficientă, sigură şi securizată a produselor şi serviciilor informatice;
e)proiectează şi elaborează specificaţiile tehnice şi propune spre achiziţionare aplicaţii informatice şi baze de date, implementează şi coordonează exploatarea acestora în sistemul informatic al Consiliului;
f)ţine evidenţa specifică a dotării cu produse şi servicii informatice în cadrul Consiliului (locaţie echipamente, utilizatori, licenţe, versiuni ale sistemelor de operare şi ale aplicaţiilor informatice etc.);
g)face propuneri în vederea stabilirii obiectivelor de investiţii privind produsele şi serviciile informatice, în conformitate cu strategia de informatizare a sistemului juridic;
h)participă la elaborarea specificaţiilor tehnice din cadrul documentaţiei de achiziţie şi la evaluarea tehnică a ofertelor în procedurile de achiziţionare de produse şi servicii informatice pentru sistemul informatic al Consiliului;
i)participă la recepţionarea produselor şi serviciilor achiziţionate şi la derularea contractelor de achiziţie a produselor şi serviciilor informatice pentru sistemul informatic al Consiliului;
j)asigură legătura cu unităţile de service şi reprezintă instituţia în relaţiile cu acestea, pentru menţinerea în stare de funcţionare a produselor şi serviciilor informatice din sistemul informatic al Consiliului;
k)asigură asistenţă tehnică de specialitate pentru eficientizarea exploatării produselor şi serviciilor informatice în cadrul Consiliului;
l)intervine operativ, împreună cu unităţile de service, şi ţine evidenţa intervenţiilor acestora pentru a asigura funcţionarea permanentă a produselor şi serviciilor informatice din cadrul Consiliului;
m)asigură asistenţa tehnică pentru publicarea pe pagina de Internet a Consiliului a informaţiilor şi a documentelor a căror publicare este prevăzută de lege sau de regulamente, elaborate de diverse compartimente ale Consiliului şi aprobate spre publicare de conducerea Consiliului.

SECŢIUNEA 10:Biroul relaţii internaţionale
Art. 81
În cadrul Consiliului îşi desfăşoară activitatea următoarele categorii de personal:
a)personal de specialitate juridică, asimilat magistraţilor;
b)funcţionari publici;
c)personal contractual.
Art. 82
(1)Personalul de specialitate juridică de conducere şi de execuţie din cadrul Consiliului, indiferent de vechime, este asimilat magistraţilor pe durata îndeplinirii funcţiei.
(2)Prevederile Legii nr. 303/2004, referitoare la drepturile şi îndatoririle magistraţilor, precum şi cele privind răspunderea disciplinară se aplică în mod corespunzător personalului prevăzut la alin. (1).
(3)Salarizarea şi celelalte drepturi ale personalului de specialitate juridică de execuţie şi de conducere, asimilat magistraţilor, din cadrul Consiliului, sunt prevăzute de lege.
(4)Ocuparea posturilor de personal de specialitate juridică din cadrul Consiliului, asimilat magistraţilor, se face potrivit art. 62 alin. (1) din Legea nr. 317/2004.
(5)Funcţiile de specialitate juridică din aparatul tehnic administrativ al Consiliului pot fi ocupate şi de judecători şi procurori, detaşaţi în condiţiile legii.
(6)Pe perioada detaşării în cadrul Consiliului judecătorii şi procurorii îşi păstrează statutul de magistrat.
Art. 83
(1)Funcţionarii publici din cadrul Consiliului îşi desfăşoară activitatea în temeiul Legii nr. 188/1999 privind Statutul funcţionarilor publici, republicată, cu modificările ulterioare.
(2)Salarizarea funcţionarilor publici este reglementată potrivit dispoziţiilor legale aplicabile aceloraşi categorii de personal din aparatul Parlamentului României.
Art. 84
(1)Personalul din aparatul de lucru al Consiliului, care efectuează activităţi de secretariat, administrative, protocol, gospodărire, întreţinere, reparaţii şi de deservire, precum şi personalul care ocupă o funcţie publică, pe o perioadă determinată, este angajat cu contract individual de muncă. Persoanele care ocupă aceste funcţii nu au calitatea de funcţionar public şi li se aplică legislaţia muncii.
(2)Ocuparea posturilor pentru personalul prevăzut la alin. (1) se face prin concurs organizat în condiţiile legii.