Art. 72. - Serviciul legislaţie, contencios şi documentare are, în materie de legislaţie, următoarele atribuţii: - Regulament din 2004 de organizare şi funcţionare a Consiliului Superior al Magistraturii
M.Of. 890
Ieşit din vigoare Versiune de la: 18 Mai 2005
Art. 72
(1)Serviciul legislaţie, contencios şi documentare are, în materie de legislaţie, următoarele atribuţii:
a)elaborează punctul de vedere privind avizarea proiectelor de acte normative şi studii de analiză strategică ce privesc activitatea autorităţii judecătoreşti;
b)elaborează punctul de vedere privind avizarea proiectelor de regulamente şi ordine care se aprobă de ministrul justiţiei, în cazurile prevăzute de lege;
c)sesizează secretarul general al Consiliului cu privire la necesitatea iniţierii sau modificării unor acte normative în domeniul justiţiei;
d)formulează puncte de vedere pe probleme juridice, la solicitarea compartimentelor Consiliului, a Ministerului Justiţiei sau a altor autorităţi ori instituţii publice.
(2)În materie de contencios are următoarele atribuţii:
a)avizează, din punct de vedere al legalităţii, orice măsură de natură să angajeze răspunderea patrimonială a preşedintelui Consiliului în calitate de ordonator principal de credite;
b)avizează, din punct de vedere al legalităţii, orice măsură care ar putea aduce atingere drepturilor Consiliului sau ale personalului său;
c)avizează contractele încheiate de către Consiliu în calitate de ordonator principal de credite;
d)avizează, la solicitarea unităţilor aflate în coordonarea Consiliului, contractele încheiate de către acestea;
e)avizează hotărârile emise de Consiliu privind personalul de conducere încadrat în aparatul tehnic administrativ;
f)avizează hotărârile emise de Consiliu privind numirea şi revocarea din funcţie a directorului şi directorilor adjuncţi ai Institutului Naţional al Magistraturii şi a directorului şi directorilor adjuncţi ai Şcolii Naţionale de Grefieri;
g)avizează hotărârile Consiliului de desemnare a judecătorilor şi procurorilor care vor face parte din Consiliul ştiinţific al Institutului Naţional al Magistraturii, precum şi hotărârile de desemnare a magistraţilor ca membri în Consiliul de conducere al Şcolii Naţionale de Grefieri;
h)avizează deciziile secretarului general referitoare la numire, promovare, eliberare din funcţie şi sancţionare disciplinară pentru personalul de execuţie din aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
i)verifică şi avizează, la solicitarea compartimentelor din cadrul Consiliului, valabilitatea actelor prezentate pentru stabilirea vechimii în muncă sau în profesie;
j)reprezintă Consiliul şi apără drepturile şi interesele acestuia în faţa instanţelor judecătoreşti şi a altor organe de jurisdicţie;
k)îndeplineşte lucrările pentru soluţionarea acţiunii disciplinare, potrivit legii, pentru personalul din aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
l)duce la îndeplinire, împreună cu Direcţia resurse umane şi organizare, măsurile dispuse în legătură cu executarea hotărârilor privind aplicarea sancţiunilor disciplinare judecătorilor, procurorilor şi magistraţilor asistenţi.
(3)În materie de documentare are următoarele atribuţii:
a)asigură păstrarea colecţiei Monitorul Oficial al României, Partea I, şi completarea acestei colecţii pe măsura apariţiei de noi acte normative;
b)ia măsuri pentru cunoaşterea şi procurarea, în limita fondurilor alocate sau prin schimburi, donaţii etc. a lucrărilor şi revistelor de specialitate din ţară şi din străinătate;
c)propune secretarului general al Consiliului măsurile necesare pentru păstrarea în bune condiţii a fondului de cărţi, reviste şi ziare din gestiunea bibliotecii Consiliului.