Secţiunea 7 - Biroul audit public intern - Regulament din 2004 de organizare şi funcţionare a Consiliului Superior al Magistraturii
M.Of. 890
Ieşit din vigoare Versiune de la: 18 Mai 2005
SECŢIUNEA 7:Biroul audit public intern
Art. 76
(1)Biroul audit public intern reprezintă compartimentul de specialitate care verifică legalitatea administrării veniturilor şi cheltuielilor publice ale Consiliului, ale Institutului Naţional al Magistraturii şi ale Şcolii Naţionale de Grefieri.
(2)Biroul audit public intern este constituit potrivit legii.
(3)Biroul audit public intern funcţionează în subordinea preşedintelui Consiliului.
Art. 77
Biroul audit public intern exercită, în principal, următoarele atribuţii:
a)elaborează norme metodologice specifice Consiliului, cu avizul Unităţii Centrale de Armonizare pentru Auditul Public Intern (U.C.A.A.P.I.);
b)elaborează proiectul planului anual de audit public intern;
c)efectuează activităţi de audit public intern pentru a evalua dacă sistemele de management financiar şi control ale Consiliului sunt transparente şi sunt conforme cu normele de legalitate, regularitate, economicitate şi eficienţă;
d)informează U.C.A.A.P.I. despre recomandările neînsuşite de către conducerea Consiliului, precum şi despre consecinţele acestora;
e)raportează periodic preşedintelui Consiliului constatările, concluziile şi recomandările rezultate din activităţile de audit;
f)elaborează raportul anual al activităţii de audit public intern;
g)raportează preşedintelui Consiliului identificarea unor iregularităţi sau posibile prejudicii şi îndeplineşte măsurile stabilite de acesta.
Art. 78
Biroul audit public intern auditează, cel puţin o dată la 3 ani, următoarele:
a)angajamentele bugetare şi legale din care derivă direct sau indirect obligaţii de plată, inclusiv din fondurile comunitare;
b)plăţile asumate prin angajamente bugetare şi legale, inclusiv din fondurile comunitare;
c)vânzarea, gajarea, concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul privat al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale;
d)concesionarea sau închirierea de bunuri din domeniul public al statului sau al unităţilor administrativ-teritoriale;
e)constituirea veniturilor publice, respectiv modul de autorizare şi stabilire a titlurilor de creanţă, precum şi a facilităţilor acordate la încasarea acestora;
f)alocarea creditelor bugetare;
g)sistemul contabil şi fiabilitatea acestuia;
h)sistemul de luare a deciziilor;
i)sistemele de conducere şi control, precum şi riscurile asociate unor astfel de sisteme;
j)sistemele informatice.