Secţiunea 1 - Direcţia resurse umane şi organizare - Regulament din 2004 de organizare şi funcţionare a Consiliului Superior al Magistraturii
M.Of. 890
Ieşit din vigoare Versiune de la: 18 Mai 2005
SECŢIUNEA 1:Direcţia resurse umane şi organizare
Art. 61
(1)Direcţia resurse umane şi organizare asigură cadrul organizatoric şi funcţional necesar desfăşurării activităţii Consiliului, instanţelor judecătoreşti şi parchetelor, Institutului Naţional al Magistraturii şi Şcolii Naţionale de Grefieri.
(2)Direcţia resurse umane şi organizare evaluează, în condiţiile legii, modul de organizare şi funcţionare a instanţelor judecătoreşti şi parchetelor şi propune conducerii Consiliului măsurile corespunzătoare pentru asigurarea funcţionării eficiente a acestora.
SUBSECŢIUNEA A:Serviciul resurse umane pentru instanţele judecătoreşti
Art. 62
Serviciul resurse umane pentru instanţele judecătoreşti are următoarele atribuţii:
a)[textul din Art. 62, litera A. din capitolul VII, sectiunea 1, subsectiunea 1 a fost abrogat la 18-mai-2005 de Art. I, punctul 3. din Hotarirea 163/2005]
b)efectuează lucrările referitoare la numirea şi eliberarea din funcţie a judecătorilor şi magistraţilor-asistenţi;
c)efectuează lucrările referitoare la numiri şi revocări din funcţii de conducere a judecătorilor şi magistraţilor-asistenţi;
d)efectuează lucrările referitoare la promovarea în funcţii superioare de execuţie a judecătorilor şi magistraţilor-asistenţi;
e)efectuează lucrările referitoare la numirea în funcţie a judecătorilor stagiari pe baza rezultatelor obţinute la examenul de absolvire a Institutului Naţional al Magistraturii;
f)efectuează lucrările referitoare la eliberarea din funcţie a judecătorilor stagiari;
g)efectuează lucrările privind transferul judecătorilor;
h)efectuează lucrările privind suspendarea din funcţie a judecătorilor şi magistraţilor-asistenţi;
i)efectuează lucrările referitoare la numirea, pe perioadă determinată, în posturi vacante, a judecătorilor de carieră pensionari;
j)efectuează lucrările referitoare la conferirea de distincţii pentru judecători, potrivit legii;
k)întocmeşte lucrările referitoare la detaşarea judecătorilor, în cadrul instanţelor judecătoreşti, la Consiliu, Institutul Naţional al Magistraturii, Şcoala Naţională de Grefieri, Ministerul Justiţiei şi unităţile subordonate acestuia ori la alte autorităţi publice;
l)efectuează lucrările referitoare la delegarea judecătorilor curţilor de apel;
m)întocmeşte lucrări referitoare la emiterea avizului conform pentru menţinerea în funcţie a judecătorilor sau pentru reîncadrarea în funcţie a judecătorilor pensionaţi, până la împlinirea vârstei de 68 de ani;
n)întocmeşte şi actualizează baza de date cuprinzând judecătorii care s-au remarcat în activitatea profesională, pe baza criteriilor prevăzute de art. 41 alin. (2) din Legea nr. 303/2004;
o)ţine evidenţa posturilor vacante de conducere, din cadrul instanţelor judecătoreşti;
p)ţine evidenţa posturilor vacante de judecător de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
q)centralizează candidaturile depuse pentru ocuparea funcţiilor de conducere la instanţele judecătoreşti, a funcţiilor de judecător şi a funcţiilor de conducere de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
r)efectuează lucrări privind acordarea unor drepturi de personal şi urmăreşte respectarea legislaţiei care reglementează aceste drepturi;
s)întocmeşte şi păstrează dosarele profesionale ale judecătorilor şi magistraţilor-asistenţi şi asigură confidenţialitatea datelor cuprinse în acestea. În acest scop, verifică actele prezentate pentru numirea personalului, potrivit legii;
t)efectuează lucrările necesare în vederea numirii personalului şi urmăreşte ţinerea la zi a dosarelor profesionale, prin introducerea tuturor actelor şi documentelor necesare;
u)întocmeşte şi actualizează baza de date referitoare la judecători şi magistraţii-asistenţi.
SUBSECŢIUNEA B:Serviciul resurse umane pentru parchete
Art. 63
Serviciul resurse umane pentru parchete are următoarele atribuţii:
a)[textul din Art. 63, litera A. din capitolul VII, sectiunea 1, subsectiunea 2 a fost abrogat la 18-mai-2005 de Art. I, punctul 4. din Hotarirea 163/2005]
b)efectuează lucrările referitoare la numirea şi eliberarea din funcţie a procurorilor;
c)efectuează lucrările referitoare la numiri şi revocări din funcţii de conducere a procurorilor;
d)efectuează lucrările referitoare la promovarea în funcţii superioare de execuţie a procurorilor;
e)efectuează lucrările referitoare la numirea în funcţie a procurorilor stagiari pe baza rezultatelor obţinute la examenul de absolvire a Institutului Naţional al Magistraturii;
f)efectuează lucrările referitoare la eliberarea din funcţie a procurorilor stagiari;
g)efectuează lucrările privind transferul procurorilor;
h)efectuează lucrările privind suspendarea din funcţie a procurorilor;
i)efectuează lucrările referitoare la numirea, pe o perioadă determinată, în posturi vacante, a procurorilor de carieră pensionari;
j)efectuează lucrările referitoare la conferirea de distincţii pentru procurori, potrivit legii;
k)întocmeşte lucrările referitoare la detaşarea procurorilor, în cadrul parchetelor, la Consiliu, Institutul Naţional al Magistraturii, Şcoala Naţională de Grefieri, Ministerul Justiţiei şi unităţile subordonate acestuia ori la alte autorităţi publice;
l)întocmeşte lucrările referitoare la emiterea avizului conform pentru menţinerea în funcţie a procurorilor sau pentru reîncadrarea în funcţie a procurorilor pensionaţi, până la împlinirea vârstei de 68 de ani;
m)întocmeşte şi actualizează baza de date cuprinzând procurorii care s-au remarcat în activitatea profesională, pe baza criteriilor prevăzute de art. 41 alin. (2) din Legea nr. 303/2004;
n)ţine evidenţa posturilor vacante de conducere din cadrul parchetelor;
o)centralizează candidaturile depuse pentru ocuparea funcţiilor de conducere la parchete;
p)efectuează lucrări privind acordarea unor drepturi de personal şi urmăreşte respectarea legislaţiei care stabileşte aceste drepturi;
q)întocmeşte şi păstrează dosarele profesionale ale procurorilor şi asigură confidenţialitatea datelor cuprinse în acestea. În acest scop, verifică actele prezentate pentru numirea personalului, potrivit legii;
r)efectuează lucrările necesare în vederea numirii personalului şi urmăreşte ţinerea la zi a dosarelor profesionale, prin introducerea tuturor actelor şi documentelor necesare;
s)întocmeşte şi actualizează baza de date referitoare la procurori.
Art. 64
Dosarele profesionale ale magistraţilor cuprind:
a)fişa în care se consemnează evoluţia carierei de magistrat de la intrarea în magistratură, până la încetarea funcţiei;
b)cererea de numire în funcţie;
c)actele de stare civilă (în copie);
d)actele de studii (în copie);
e)curriculum vitae;
f)copii de pe cartea de muncă;
g)cazier judiciar;
h)adeverinţe medicale, potrivit legii, precum şi rezultatele testelor psihologice, unde este cazul;
i)caracterizări provenind de la fostele locuri de muncă sau, după caz, de la ultima instituţie de învăţământ absolvită;
j)declaraţii cu privire la respectarea interdicţiilor prevăzute de Legea nr. 303/2004;
k)rezultatele obţinute la concursul de admitere în Institutul Naţional al Magistraturii, examenul de capacitate, lucrări scrise susţinute la concursuri, certificatul de absolvire a Institutului Naţional al Magistraturii, rezultatele privind cursurile de perfecţionare, alte diplome şi certificate (de exemplu: de absolvire a cursurilor postuniversitare, de absolvire a unor cursuri în străinătate, diplome de maşter de la diferite universităţi şi alte cursuri, diplome de doctorat, titluri ştiinţifice şi didactice);
l)ordinele şi celelalte documente, precum şi comunicările de numire, delegare, detaşare, transfer, promovare şi încetare din funcţie;
m)aprecierile anuale;
n)hotărârea definitivă privind aplicarea unei sancţiuni disciplinare;
o)actele încheiate ca urmare a verificărilor efectuate ori în urma eventualelor sesizări privind activitatea profesională.
Art. 65
(1)Datele din dosarele profesionale ale magistraţilor sunt confidenţiale.
(2)Magistratul are dreptul să-şi consulte propriul dosar profesional.
SUBSECŢIUNEA C:Serviciul organizarea instanţelor şi parchetelor
Art. 66
Serviciul organizarea instanţelor şi parchetelor are ca principale atribuţii:
a)examinează propunerile şi solicitările privind înfiinţarea sau desfiinţarea de instanţe judecătoreşti şi parchete;
b)fundamentează avizul Consiliului pentru suplimentarea sau reducerea numărului de posturi la instanţele judecătoreşti şi parchete;
c)fundamentează avizul Consiliului pentru stabilirea numărului maxim de posturi pentru instanţe şi parchete;
d)fundamentează avizul Consiliului pentru stabilirea numărului maxim de posturi pentru Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
e)fundamentează avizul Consiliului pentru statele de funcţii şi personal pentru curţile de apel, tribunale, tribunale specializate, judecătorii şi parchete;
f)examinează solicitările privind înfiinţarea de sedii secundare ale instanţelor judecătoreşti şi parchetelor;
g)face propuneri şi întocmeşte lucrările privind stabilirea circumscripţiilor instanţelor judecătoreşti şi parchetelor;
h)întocmeşte lucrările privind categoriile de procese sau de cereri care se soluţionează în municipiul Bucureşti numai de anumite instanţe, cu respectarea competenţei materiale prevăzute de lege;
i)întocmeşte lucrările necesare şi face propuneri privind stabilirea numărului vicepreşedinţilor curţilor de apel, ai tribunalelor şi ai tribunalelor specializate, precum şi judecătoriilor la care funcţionează un vicepreşedinte, la propunerea preşedinţilor curţilor de apel;
j)întocmeşte lucrările necesare şi formulează propuneri privind numărul adjuncţilor procurorilor generali ai parchetelor de pe lângă curţile de apel şi ai prim-procurorilor parchetelor de pe lângă tribunale, precum şi parchetele de pe lângă judecătorii, unde prim-procurorii sunt ajutaţi de adjuncţi, la propunerea procurorului general al Parchetului de pe lângă Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
k)întocmeşte lucrările necesare şi formulează propuneri privind suplimentarea sau reducerea numărului de posturi pentru instanţe sau parchete;
l)urmăreşte permanent echilibrarea statelor de funcţii cu volumul de activitate al instanţelor judecătoreşti şi parchetelor şi, când este cazul, face propuneri pentru redistribuirea unor posturi între instanţe sau parchete, întocmind lucrările necesare;
m)efectuează ori participă la efectuarea unor sinteze privind activitatea instanţelor judecătoreşti şi parchetelor, propunând măsurile ce se impun;
n)întocmeşte lucrările privind structura organizatorică, statele de funcţii şi statele de personal ale Institutului Naţional al Magistraturii şi ale Şcolii Naţionale de Grefieri, la propunerea Consiliului ştiinţific al Institutului Naţional al Magistraturii, respectiv a Consiliului de conducere al Şcolii Naţionale de Grefieri;
o)asigură ţinerea la zi a evidenţei posturilor de la instanţele judecătoreşti şi parchete, propune numărul de locuri pentru concursul de admitere la Şcoala Naţională de Grefieri şi realizează, împreună cu un reprezentant al Şcolii Naţionale de Grefieri, repartizarea pe posturile vacante a absolvenţilor şcolii;
p)stabileşte indicatori statistici referitori la fenomenul judiciar şi la activitatea desfăşurată de instanţele judecătoreşti şi parchete;
q)elaborează instrumentele primare de culegere a datelor, precum şi centralizatoarele statistice ale tuturor instanţelor judecătoreşti şi parchetelor; sintetizează, sistematizează şi interpretează datele statistice privitoare la activitatea instanţelor judecătoreşti şi parchetelor. În acest scop exploatează, modifică, adaptează şi perfecţionează programul pe calculator destinat statisticii, în colaborare cu Biroul informatică;
r)organizează şi îndrumă activitatea de statistică judiciară la instanţele judecătoreşti şi parchete şi organizează arhivarea datelor statistice;
s)efectuează sau participă la efectuarea unor sinteze privind evoluţia fenomenului judiciar;
t)asigură documentarea de specialitate necesară în domeniul statisticii judiciare;
u)asigură comunicarea datelor statistice Institutului Naţional de Statistică, cu care ţine legătura permanent;
v)pune la dispoziţie date privind activitatea instanţelor judecătoreşti şi parchetelor şi date privind fenomenul judiciar, la solicitarea autorităţilor publice naţionale şi a altor organisme interne şi internaţionale interesate;
w)efectuează lucrările privind declaraţiile de avere şi declaraţiile de interese, în condiţiile legii.
SUBSECŢIUNEA D:Serviciul recrutare, formare şi perfecţionare profesională
Art. 67
p)ţine evidenţa posturilor vacante din aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
r)efectuează lucrări privind acordarea unor drepturi de personal celor care îşi desfăşoară activitatea în aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
s)efectuează lucrările necesare în vederea numirii personalului în aparatul tehnic administrativ al Consiliului şi asigură ţinerea la zi a dosarelor personale, prin introducerea tuturor actelor şi documentelor necesare;
ş)efectuează lucrările necesare în vederea promovării personalului din aparatul tehnic administrativ al Consiliului.
Serviciul recrutare, formare şi perfecţionare profesională are următoarele atribuţii:
a)efectuează lucrările necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor organizatorice care revin Consiliului în legătură cu stabilirea numărului anual de cursanţi ai Institutului Naţional al Magistraturii şi organizarea concursului de admitere la Institutul Naţional al Magistraturii şi la Şcoala Naţională de Grefieri;
b)efectuează lucrările necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Consiliului în legătură cu organizarea concursului de admitere în magistratură;
c)efectuează lucrările necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Consiliului în legătură cu examenul de capacitate al magistraţilor stagiari şi personalului de specialitate juridică, asimilat magistraţilor;
d)efectuează lucrările necesare pentru îndeplinirea atribuţiilor ce revin Consiliului în legătură cu examenul de promovare a magistraţilor în funcţii de execuţie vacante sau pe loc;
e)întocmeşte şi păstrează dosarele profesionale pentru aparatul propriu al Consiliului;
f)colaborează cu Institutul Naţional al Magistraturii şi cu Şcoala Naţională de Grefieri în legătură cu acţiunile de formare şi perfecţionare profesională a magistraţilor şi personalului auxiliar de specialitate de la instanţele judecătoreşti şi parchete, precum şi a celuilalt personal din sistemul justiţiei;
g)întocmeşte lucrările privind numirea şi revocarea directorului şi directorilor adjuncţi ai Institutului Naţional al Magistraturii şi desemnarea judecătorilor şi procurorilor care vor face parte din Consiliul ştiinţific al Institutului Naţional al Magistraturii;
h)întocmeşte lucrările privind numirea directorului şi directorilor adjuncţi ai Şcolii Naţionale de Grefieri şi desemnarea magistraţilor membri în consiliul de conducere al acesteia;
i)organizează concursuri/examene pentru ocuparea posturilor vacante de execuţie din aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
j)face propuneri şi efectuează lucrările necesare privind încadrarea, promovarea ori încetarea din funcţie a personalului de execuţie din aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
k)asigură testarea psihologică a persoanelor care candidează pentru funcţia de magistrat sau a personalului de specialitate juridică din cadrul Consiliului, asimilat magistraţilor, potrivit legii;
l)asigură testarea psihologică periodică a judecătorilor, procurorilor, magistraţilor asistenţi de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie şi a personalului de specialitate juridică din cadrul Consiliului, asimilat magistraţilor, potrivit legii, cu prilejul promovărilor pe loc sau într-o funcţie de conducere;
m)asigură evaluarea integrităţii psihoprofesionale a magistraţilor, a persoanelor care pot intra în sistem fără a susţine concursul de admitere în magistratură, precum şi a personalului de specialitate juridică din cadrul Consiliului, asimilat magistraţilor, potrivit legii;
n)realizează, la cerere, consilierea psihologică a magistraţilor şi personalului de specialitate juridică asimilat magistraţilor, potrivit legii;
o)desfăşoară lucrări de cercetare în domeniul psihodiagnozei şi psihologiei resurselor umane.
p)ţine evidenţa posturilor vacante din aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
r)efectuează lucrări privind acordarea unor drepturi de personal celor care îşi desfăşoară activitatea în aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
s)efectuează lucrările necesare în vederea numirii personalului în aparatul tehnic administrativ al Consiliului şi asigură ţinerea la zi a dosarelor personale, prin introducerea tuturor actelor şi documentelor necesare;
ş)efectuează lucrările necesare în vederea promovării personalului din aparatul tehnic administrativ al Consiliului.