Art. 62. - Regulament din 2004 de organizare şi funcţionare a Consiliului Superior al Magistraturii
M.Of. 890
Ieşit din vigoare Versiune de la: 18 Mai 2005
Art. 62
Serviciul resurse umane pentru instanţele judecătoreşti are următoarele atribuţii:
a)[textul din Art. 62, litera A. din capitolul VII, sectiunea 1, subsectiunea 1 a fost abrogat la 18-mai-2005 de Art. I, punctul 3. din Hotarirea 163/2005]
b)efectuează lucrările referitoare la numirea şi eliberarea din funcţie a judecătorilor şi magistraţilor-asistenţi;
c)efectuează lucrările referitoare la numiri şi revocări din funcţii de conducere a judecătorilor şi magistraţilor-asistenţi;
d)efectuează lucrările referitoare la promovarea în funcţii superioare de execuţie a judecătorilor şi magistraţilor-asistenţi;
e)efectuează lucrările referitoare la numirea în funcţie a judecătorilor stagiari pe baza rezultatelor obţinute la examenul de absolvire a Institutului Naţional al Magistraturii;
f)efectuează lucrările referitoare la eliberarea din funcţie a judecătorilor stagiari;
g)efectuează lucrările privind transferul judecătorilor;
h)efectuează lucrările privind suspendarea din funcţie a judecătorilor şi magistraţilor-asistenţi;
i)efectuează lucrările referitoare la numirea, pe perioadă determinată, în posturi vacante, a judecătorilor de carieră pensionari;
j)efectuează lucrările referitoare la conferirea de distincţii pentru judecători, potrivit legii;
k)întocmeşte lucrările referitoare la detaşarea judecătorilor, în cadrul instanţelor judecătoreşti, la Consiliu, Institutul Naţional al Magistraturii, Şcoala Naţională de Grefieri, Ministerul Justiţiei şi unităţile subordonate acestuia ori la alte autorităţi publice;
l)efectuează lucrările referitoare la delegarea judecătorilor curţilor de apel;
m)întocmeşte lucrări referitoare la emiterea avizului conform pentru menţinerea în funcţie a judecătorilor sau pentru reîncadrarea în funcţie a judecătorilor pensionaţi, până la împlinirea vârstei de 68 de ani;
n)întocmeşte şi actualizează baza de date cuprinzând judecătorii care s-au remarcat în activitatea profesională, pe baza criteriilor prevăzute de art. 41 alin. (2) din Legea nr. 303/2004;
o)ţine evidenţa posturilor vacante de conducere, din cadrul instanţelor judecătoreşti;
p)ţine evidenţa posturilor vacante de judecător de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
q)centralizează candidaturile depuse pentru ocuparea funcţiilor de conducere la instanţele judecătoreşti, a funcţiilor de judecător şi a funcţiilor de conducere de la Înalta Curte de Casaţie şi Justiţie;
r)efectuează lucrări privind acordarea unor drepturi de personal şi urmăreşte respectarea legislaţiei care reglementează aceste drepturi;
s)întocmeşte şi păstrează dosarele profesionale ale judecătorilor şi magistraţilor-asistenţi şi asigură confidenţialitatea datelor cuprinse în acestea. În acest scop, verifică actele prezentate pentru numirea personalului, potrivit legii;
t)efectuează lucrările necesare în vederea numirii personalului şi urmăreşte ţinerea la zi a dosarelor profesionale, prin introducerea tuturor actelor şi documentelor necesare;
u)întocmeşte şi actualizează baza de date referitoare la judecători şi magistraţii-asistenţi.