Secţiunea 2 - Direcţia economică şi administrativ - Regulament din 2004 de organizare şi funcţionare a Consiliului Superior al Magistraturii

M.Of. 890

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 18 Mai 2005
SECŢIUNEA 2:Direcţia economică şi administrativ
SUBSECŢIUNEA A:Serviciul salarizare şi buget
Art. 68
(1)Serviciul salarizare şi buget are, în ceea ce priveşte salarizarea şi drepturile de personal, următoarele atribuţii:
a)întocmeşte statele de funcţii şi statele de personal pentru Consiliu, împreună cu Direcţia resurse umane şi organizare;
b)urmăreşte angajarea, lichidarea, ordonanţarea şi plata cheltuielilor de personal pentru aparatul tehnic administrativ al Consiliului, potrivit legii;
c)urmăreşte, împreună cu Direcţia resurse umane şi organizare, aplicarea legislaţiei în domeniul drepturilor de personal: salarii, indemnizaţii, sporuri, grade, trepte, salariu de merit şi altele, pentru Consiliu;
d)avizează, împreună cu Direcţia resurse umane şi organizare şi cu Serviciul legislaţie, contencios şi documentare, încadrările şi modificările de încadrări, echivalările de funcţii şi specialităţi pentru Consiliu;
e)elaborează, împreună cu Direcţia resurse umane şi organizare, criteriile pentru acordarea premiilor trimestriale şi anuale pe categorii de personal;
f)calculează drepturile de personal (salarii, indemnizaţii, concedii de odihnă şi alte drepturi ca: premii, stimulente) pentru personalul din aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
g)stabileşte şi asigură efectuarea plăţii în termen a obligaţiilor faţă de bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, fondul pentru şomaj şi fondul asigurărilor sociale de sănătate;
h)analizează proiectul de buget al Institutului Naţional al Magistraturii şi al Şcolii Naţionale de Grefieri şi formulează propuneri corespunzătoare;
i)fundamentează avizul conform al Consiliului pentru proiectele de buget ale instanţelor şi parchetelor, potrivit legii;
j)întocmeşte lunar situaţia privind monitorizarea cheltuielilor de personal finanţate de la bugetul de stat pentru Consiliu şi unităţile aflate în coordonare şi o transmite, potrivit legii, la Ministerul Finanţelor Publice;
k)întocmeşte fişele fiscale privind impozitul pe venit;
l)întocmeşte dările de seamă statistice lunare privind indicatorii de muncă şi salarii pentru Consiliu şi asigură transmiterea acestora, conform legii, la Institutul Naţional de Statistică;
m)emite puncte de vedere în probleme de salarizare şi drepturi de personal, la solicitarea compartimentelor din cadrul Consiliului;
n)asigură întocmirea şi depunerea declaraţiilor nominale privind: contribuţiile de asigurări sociale, contribuţiile la fondul pentru şomaj şi la fondul asigurărilor sociale de sănătate;
o)asigură întocmirea şi depunerea declaraţiei lunare privind impozitul pe salarii reţinut angajaţilor.
(2)Serviciul salarizare şi buget are, în ceea ce priveşte bugetul, următoarele atribuţii:
a)angajează, alături de ordonatorul de credite, utilizarea creditelor bugetare în limita bugetului aprobat;
b)fundamentează, pe baza propunerilor compartimentelor din cadrul Consiliului (direcţii, servicii, birouri), ale unităţilor aflate în coordonare, necesarul anual de credite, elaborează proiectul de buget al Consiliului şi se ocupă de obţinerea avizului consultativ al Ministerului Finanţelor Publice;
c)propune repartizarea indicatorilor financiari şi urmăreşte realizarea lor pe capitole bugetare şi categorii de cheltuieli, potrivit legii;
d)gestionează şi utilizează veniturile proprii, aprobate potrivit legii;
e)asigură fondurile necesare pentru deplasările personalului Consiliului în ţară şi în străinătate, ţine evidenţa operativă a acestora şi verifică deconturile, urmăreşte încadrarea în cheltuielile aprobate prin buget;
f)organizează activitatea casieriei, în conformitate cu prevederile legale; ia măsuri pentru efectuarea tuturor plăţilor în numerar, precum şi efectuarea operaţiunilor curente cu Direcţia de Trezorerie şi Contabilitate Publică a Municipiului Bucureşti şi cu unitatea bancară competentă pentru operaţiuni de plăţi externe;
g)exercită, potrivit legii, controlul financiar preventiv asupra tuturor operaţiunilor şi documentelor din care derivă drepturi sau obligaţii patrimoniale;
h)asigură organizarea evidenţei contabile în cadrul Consiliului, îndrumă şi coordonează această activitate la ordonatorii secundari de credite, centralizează situaţiile financiare trimestriale şi anuale ale ordonatorilor secundari şi terţiari de credite şi asigură transmiterea acestora la Ministerul Finanţelor Publice, la termenele stabilite potrivit reglementărilor legale;
i)organizează şi efectuează operaţiunile prevăzute de lege privind evidenţa contabilă a patrimoniului aflat în gestiunea responsabilului de bunuri din cadrul Serviciului administrativ şi aprovizionare;
j)înregistrează notele contabile şi ţine evidenţa conturilor sintetice şi analitice şi întocmeşte balanţele de verificare lunare;
k)asigură evidenţa şi raportarea angajamentelor bugetare şi legale;
l)analizează şi supune spre aprobare ordonatorului principal de credite propunerile cu persoanele desemnate de către ordonatorii secundari de credite pentru acordarea vizei de control financiar preventiv propriu;
m)întocmeşte situaţia centralizatoare a tuturor operaţiunilor supuse vizei de control financiar preventiv propriu la nivelul ordonatorilor secundari de credite şi asigură transmiterea trimestrială a acestora la Ministerul Finanţelor Publice;
n)întocmeşte situaţia trimestrială privind execuţia cheltuielilor bugetare angajate pentru aparatul tehnic administrativ al Consiliului;
o)centralizează situaţia trimestrială privind execuţia bugetară aprobată ordonatorilor din subordine şi asigură transmiterea acesteia la Ministerul Finanţelor Publice.
SUBSECŢIUNEA B:Serviciul administrativ şi aprovizionare
Art. 69
Serviciul administrativ şi aprovizionare are următoarele atribuţii:
a)face propuneri pentru buget referitoare la cheltuielile de întreţinere, cheltuielile materiale şi de capital pentru activitatea Consiliului;
b)administrează întregul patrimoniu al Consiliului;
c)ţine evidenţa operativă a mijloacelor fixe şi a obiectelor de inventar;
d)ţine evidenţa bunurilor din patrimoniul Consiliului;
e)întocmeşte anual listele de inventar al bunurilor, pe camere şi pe persoane;
f)negociază, propune spre încheiere şi urmăreşte executarea în bune condiţii a contractelor de întreţinere şi servicii pentru apă, canalizare, gaze, electricitate, telefoane, lifturi, faxuri, copiatoare, maşini de scris, maşini de calcul etc.;
g)întocmeşte liste de dotări independente necesare Consiliului, cu finanţare de la buget, în limita sumei aprobate;
h)organizează, asigură şi execută efectiv, prin licitaţie sau oferte, conform legii, achiziţionarea bunurilor prevăzute în listele de dotări independente;
i)asigură aprovizionarea cu bunuri materiale, rechizite, mijloace tehnice necesare desfăşurării activităţii Consiliului şi se preocupă de confecţionarea legitimaţiilor de serviciu, diplomelor, atestatelor şi altor documente;
j)asigură recepţia, evidenţa şi distribuirea pe bază de fişe a tuturor bunurilor şi materialelor ce sunt achiziţionate pentru activitatea proprie a Consiliului;
k)asigură transportul de persoane şi mărfuri, întreţinerea şi exploatarea în condiţii bune şi de siguranţă a autoturismelor din dotarea Consiliului;
l)emite foile de parcurs zilnic pentru fiecare autoturism din dotarea Consiliului;
m)întocmeşte fişa activităţii zilnice pentru parcul auto;
n)întocmeşte situaţia privind consumul de carburanţi din cursul lunii, pentru fiecare autoturism, şi o depune la Serviciul salarizare şi buget la sfârşitul lunii;
o)verifică în prima zi a lunii stocul de carburanţi pentru fiecare autoturism, consemnând stocul existent într-un proces-verbal;
p)asigură reparaţiile curente, întreţinerea, curăţenia şi administrarea sediului Consiliului;
q)întocmeşte lista bunurilor din patrimoniul Consiliului, propuse pentru casare;
r)întocmeşte şi prezintă spre aprobare referatele de necesitate privind materialele şi obiectele de inventar, pe baza solicitărilor compartimentelor funcţionale;
s)verifică activitatea magazinerului cu privire la modul de gestionare a materialelor intrate şi ieşite din magazie şi a modului de depozitare a acestora;
t)întocmeşte planul pentru deszăpezire, combaterea fenomenelor meteorologice periculoase şi paza contra incendiilor şi se preocupă de aplicarea lor;
u)asigură, împreună cu trupele de jandarmi, securitatea şi paza sediului propriu;
v)asigură decontarea la timp a tuturor cheltuielilor efectuate zilnic pe linie de administraţie şi aprovizionare;
w)asigură însuşirea şi aplicarea normelor de protecţie a muncii de către personalul Consiliului;
x)întocmeşte planul de evacuare a personalului şi bunurilor materiale din Consiliu în caz de calamităţi şi catastrofe sau pe timp de război;
y)face anual propuneri de buget pentru înzestrarea cu materialele necesare a formaţiunilor de apărare civilă în timp de pace şi război;
z)participă prin reprezentantul său la pregătirea şi convocările organizate de comandantul de apărare civilă; execută, conform planului de evacuare, exerciţii de alarmare a personalului şi exercită orice alte atribuţii privind apărarea civilă.