Capitolul iii - CONDUCEREA SPITALULUI CLINIC DE URGENŢĂ BUCUREŞTI - Regulament din 2019 de organizare şi funcţionare al Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti
M.Of. 317 bis
Ieşit din vigoare Versiune de la: 23 Aprilie 2019
CAPITOLUL III:CONDUCEREA SPITALULUI CLINIC DE URGENŢĂ BUCUREŞTI
Art. 11
(1)Conducerea Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti, este asigurată în conformitate cu prevederile Legii nr. 95/2006. Privind reforma în domeniul sănătăţii cu modificările şi completările ulterioare de către:
A.Consiliul de administraţie
B.Managerul
C.Comitetul director
(2)Activitatea de conducere a Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti urmăreşte aplicarea în practică a principiilor managementului sanitar, prin luarea deciziilor, pe baza celor două elemente esenţiale: conştientizarea şi calitatea actului medical, în vederea îndeplinirii principalilor indicatori de calitate, stabiliţi prin planul de management.
Art. 12
Conducerea Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti acţionează cu diligenţele unui bun proprietar, în administrarea bunurilor şi fondurilor încredinţate şi răspunde de integritatea acestora, precum şi de întocmirea şi prezentarea la termenele stabilite, a situaţiei patrimoniului în conformitate cu prevederile legale în vigoare.
SECŢIUNEA 1:A. CONSILIUL DE ADMINISTRAŢIE
Art. 13
(1)Consiliul de administraţie din Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti, funcţionează în conformitate cu prevederile legale, care are rolul de a dezbate principalele probleme de strategie, de organizare şi funcţionare.
(2)Consiliul de Administraţie este format din:
a)3 (trei) reprezentanţi ai Ministerului Sănătăţii, sau ai direcţiilor de sănătate publice ale Municipiului Bucureşti;
b)un reprezentant numit de către Consiliul General al Municipiului Bucureşti;
c)un reprezentant al universităţii sau facultăţii de medicină;
d)un reprezentant al structurii teritoriale a Colegiului Medicilor din România, cu statut de invitat;
e)un reprezentant al structurii teritoriale al Ordinului Asistenţilor Medicali Generalişti, Moaşelor şi Asistenţilor Medicali din România, cu statut de invitat.
(3)Instituţiile prevăzute de lege, sunt obligate să îşi numească şi membrii supleanţi în consiliul de administraţie.
(4)Reprezentantul nominalizat de către sindicatul legal constituit în unitate, afiliat la federaţiile sindicale semnatare ale contractului colectiv de muncă la nivel de ramură sanitară, participă ca invitat permanent la şedinţele consiliului de administraţie.
(5)Membrii consiliului de administraţie al Spitalul Clinic de Urgenţă Bucureşti, se numesc prin act administrativ de către instituţiile prevăzute de lege.
(6)Şedinţele consiliului de administraţie sunt conduse de către un preşedinte de şedinţă, ales cu majoritate simplă din numărul total al membrilor, pentru o perioadă de 6 luni.
Art. 15
Atribuţiile principale ale consiliului de administraţie sunt următoarele:
a)organizează concurs pentru ocuparea funcţiei de manager, în baza regulamentului aprobat prin ordin al ministrului sănătăţii, al ministrului de resort sau după caz, prin act administrativ al primarului unităţii administrativ-teritoriale, al primarului general al municipiului Bucureşti, după caz;
b)aprobă măsurile pentru dezvoltarea activităţii Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti, în concordanţă cu nevoile de servicii medicale ale populaţiei;
c)avizează programul anual al achiziţiilor publice întocmit în condiţiile legii;
d)analizează modul de îndeplinire a obligaţiilor de către membrii comitetului director şi activitatea managerului şi dispune măsuri pentru îmbunătăţirea activităţii;
e)propune revocarea din funcţie a managerului şi a celorlalţi membri ai comitetului director în condiţiile în care constată existenţa situaţiilor prevăzute la art. 178 alin. (1) şi la art. 184 alin. (1) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii republicată cu modificările şi completările ulterioare;
f)avizează bugetul de venituri şi cheltuieli al spitalului, precum şi situaţiile financiare trimestriale şi anuale.
Art. 16
Consiliul de Administraţie se întruneşte lunar sau ori de către ori este nevoie, la solicitarea majorităţii membrilor săi, a preşedintelui sau a managerului, şi ia decizii cu majoritatea simplă a membrilor prezenţi.
Art. 17
Membrii Consiliului de Administraţie au obligaţia de a depune declaraţie de avere şi declaraţie de interese precum şi o declaraţie cu privire la incompatibilităţi, în termen de maxim 15 zile de la numirea în funcţie. Declaraţia se va actualiza, ori de câte ori intervin modificări în situaţia persoanelor în cauză. Declaraţiile vor fi afişate pe site-ul Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti.
SECŢIUNEA 2:B. MANAGERUL SPITALULUI
Art. 18
Managerul Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti încheie un contract de management cu Ministerul Sănătăţii, conform prevederilor legale. Contractul poate fi prelungit sau poate înceta înainte de termen, în cazul nerealizării indicatorilor de performanţă stabilite de către Ministerul Sănătăţii, prevăzuţi în contractul de management, timp de minimum un an, din motive imputabile acestuia, şi/sau în situaţia neîndeplinirii culpabile a celorlalte obligaţii ale managerului.
Art. 19
Atribuţiile managerului sunt prevăzute în contractul de management, conform Ordinului Ministrului Sănătăţii, astfel:
a)elaborează planul de dezvoltare al Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti pentru perioada mandatului sau, pe baza nevoilor de servicii medicale solicitate de către populaţia din zona arondată, împreună cu ceilalţi membri ai Comitetului Director şi pe baza propunerilor Consiliului Medical, structurat pe etape anuale, evaluate la sfârşitul fiecărui an financiar;
b)aprobă formarea şi utilizarea fondului de dezvoltare al spitalului, pe baza propunerilor Comitetului Director şi a Consiliului Medical, cu respectarea prevederilor legale;
c)aprobă planul anual de furnizare de servicii medicale, elaborat de către Comitetul Director, la propunerea Consiliului Medical;
d)aprobă măsurile propuse de către Comitetul Director, pentru dezvoltarea activităţii spitalului, în concordanţă cu nevoile de servicii medicale ale populaţiei adresabile;
e)elaborează şi pune la dispoziţia Consiliului de Administraţie, rapoarte privind activitatea Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti şi participă la dezbaterile privind problemele de strategie, de organizare şi funcţionare ale spitalului;
f)face propuneri pe baza analizei în cadrul Comitetului Director şi a Consiliului Medical, privind structura organizatorică, reorganizarea, schimbarea sediului şi a denumirii unităţii, în vederea aprobării de către Ministerul Sănătăţii, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
g)aplică strategiile şi politica de dezvoltare în domeniul sanitar, ale Ministerului Sănătăţii, adaptate la necesarul de servicii medicale furnizare populaţiei adresabile/deservite;
h)identifică, împreună cu consiliul de administraţie, surse suplimentare pentru creşterea veniturilor spitalului, cu respectarea prevederilor legale;
i)negociază şi încheie în numele şi pe seama spitalului contracte de furnizare de servicii medicale cu casa de asigurări de sănătate sau cu case de asigurări de sănătate private şi alţi operatori economici;
j)aprobă repartizarea bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului, pe secţii, laboratoare şi compartimente şi alte structuri din spital, pe baza propunerilor fundamentate ale şefilor de secţii, laboratoare şi compartimente din structura Spitalului Clinic de Urgenţă;
k)urmăreşte execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pe secţii, laboratoare şi compartimente, conform contractului încheiat cu şefii acestor structuri ale Spitalului Clinic de Urgenţă;
l)exercită atribuţiile prevăzute de lege în domeniul politicii de personal şi al structurii organizatorice, respectiv: stabileşte şi aprobă numărul de personal, pe categorii şi locuri de muncă, în funcţie de normativul de personal în vigoare, stabileşte şi aprobă numărul de personal, pe categorii şi locuri de muncă, în funcţie de normativul de personal în vigoare, aprobă organizarea concursurilor pentru posturile vacante, numeşte şi eliberează din funcţie personalul spitalului, aprobă programul de lucru, pe locuri de muncă şi categorii de personal, propune structura organizatorică, reorganizarea, schimbarea sediului şi a denumirii unităţii, în vederea aprobării de către Ministerul Sănătăţii, numeşte şi revocă, în condiţiile legii, membrii comitetului director;
m)negociază şi încheie în numele şi pe seama spitalului protocoale de colaborare şi/sau contracte cu alţi furnizori de servicii pentru asigurarea continuităţii şi creşterii calităţii serviciilor medicale;
n)răspunde, împreună cu consiliul medical, de asigurarea condiţiilor adecvate de cazare, igienă, alimentaţie şi prevenirea infecţiilor asociate, în conformitate cu normele stabilite de Ministerul Sănătăţii Publice;
o)răspunde de obţinerea autorizaţiei sanitare de funcţionare şi a certificatului de acreditare, în condiţiile prevăzute de lege;
p)asigură respectarea prevederilor legale în vigoare referitoare la păstrarea secretului profesional, păstrarea confidenţialităţii datelor pacienţilor internaţi, informaţiilor şi documentelor referitoare la activitatea Spitalului Clinic de Urgenţă;
q)duce la îndeplinire hotărârile Consiliului de administraţie al Spitalului Clinic de Urgenţă;
r)asigură cadrul organizatoric şi funcţional necesar desfăşurării activităţii de audit public intern cu acordul Ministerului Sănătăţii;
s)aprobă planul anual de audit public intern al spitalului, rapoartele elaborate în urma misiunilor de audit intern şi raportul anual al activităţii de audit.
Art. 20
Managerul va respecta dispoziţiile legale privind incompatibilităţile şi conflictele de interese.
SECŢIUNEA 3:C. COMITETUL DIRECTOR
Art. 21
(1)Comitetul director al Spitalului Clinic de Urgenţă este alcătuit din:
- Managerul
- Directorul medical
- Directorul financiar-contabil
- Directorul de îngrijiri
(2)Comitetul director asigură prin structurile de specialitate ale spitalului implementarea cu celeritate a recomandărilor şi măsurilor dispuse de organele de control şi audit abilitate conform legii: Curtea de Conturi, Corpul de Control, Serviciul Audit Public, etc.
Art. 22
Ocuparea funcţiilor specifice Comitetului Director, se face prin concurs organizat de către managerul spitalului, în condiţiile legii.
Art. 23
Comitetul director are următoarele atribuţii:
1.a) elaborează planul de dezvoltare al spitalului pe perioada mandatului sau, în baza propunerilor scrise ale consiliului medical;
2.b) elaborează pe baza propunerilor consiliului medical, planul anual de furnizare de servicii medicale al spitalului;
3.c) propune managerului, în vederea aprobării: numărul de personal, pe categorii şi locuri de muncă, în funcţie de reglementările legale în vigoare şi organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante, în urma consultării cu sindicatele, conform legii;
4.d) elaborează regulamentul de organizare şi funcţionare, regulamentul intern şi organigrama spitalului, în consultări cu sindicatele;
5.e) propune spre aprobare managerului şi urmăreşte implementarea de măsuri organizatorice, privind îmbunătăţirea calităţii actului medical, a condiţiilor de cazare, igienă şi alimentaţie, precum şi de măsuri de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale, conform normelor aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii;
6.h) elaborează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al Spitalului Clinic de Urgenţă, pe baza centralizării de către compartimentul financiar-contabil, a propunerilor fundamentate de către conducătorii secţiilor şi compartimentelor din structura spitalului, pe care îl supune apoi, aprobării managerului;
7.i) urmăreşte realizarea indicatorilor privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pe secţii şi compartimente, asigurând sprijin şefilor de secţii şi compartimentelor pentru încadrarea în bugetul astfel alocat;
8.j) analizează propunerea consiliului medical, privind utilizarea fondului de dezvoltare, pe care îl supune spre aprobare managerului;
9.k) asigură monitorizarea şi raportarea indicatorilor financiari şi economici specifici activităţii medicale, precum şi a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire şi control, pe care le prezintă managerului, conform metodologiei stabilite;
10.l) analizează la propunerea consiliului medical, măsurile pentru dezvoltarea şi îmbunătăţirea activităţii spitalului, în concordanţă cu nevoile de servicii medicale ale populaţiei, dezvoltarea tehnologiilor medicale, ghidurilor şi protocoalelor de practică medicale;
11.m) elaborează planul de acţiune pentru situaţii speciale şi asistenţă medicală în caz de război, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii de criză;
12.n) la propunerea consiliului medical, întocmeşte, fundamentează şi prezintă spre aprobare managerului, planul anual de achiziţii publice, lista investiţiilor şi a lucrărilor de reparaţii curente şi capitale care urmează să se realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile legii, şi răspunde de realizarea acestora;
13.o) analizează, trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate prin contracte şi propune managerului măsuri de îmbunătăţire a activităţii Spitalului Clinic de Urgenţă;
14.p) negociază, prin intermediul managerului, directorului medical şi a directorului financiar-contabil, contractele de furnizare de servicii medicale, cu Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti;
15.q) face propuneri privind structura organizatorică, reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului şi a denumirii spitalului;
16.r) negociază cu şeful de secţie/laborator şi propune spre aprobare managerului, indicatorii specifici de performanţă ai managementului secţiei/laboratorului/serviciului, care vor fi prevăzuţi ca anexă la contractul de administrare al secţiei/laboratorului;
17.s) Analizează activitatea membrilor săi pe baza rapoartelor de evaluare şi elaborează raportul anual de activitate al Spitalului Clinic de Urgenţă.