Art. 23. - Regulament din 2019 de organizare şi funcţionare al Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti

M.Of. 317 bis

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 23 Aprilie 2019
Art. 23
Comitetul director are următoarele atribuţii:
1.a) elaborează planul de dezvoltare al spitalului pe perioada mandatului sau, în baza propunerilor scrise ale consiliului medical;
2.b) elaborează pe baza propunerilor consiliului medical, planul anual de furnizare de servicii medicale al spitalului;
3.c) propune managerului, în vederea aprobării: numărul de personal, pe categorii şi locuri de muncă, în funcţie de reglementările legale în vigoare şi organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante, în urma consultării cu sindicatele, conform legii;
4.d) elaborează regulamentul de organizare şi funcţionare, regulamentul intern şi organigrama spitalului, în consultări cu sindicatele;
5.e) propune spre aprobare managerului şi urmăreşte implementarea de măsuri organizatorice, privind îmbunătăţirea calităţii actului medical, a condiţiilor de cazare, igienă şi alimentaţie, precum şi de măsuri de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale, conform normelor aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii;
6.h) elaborează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al Spitalului Clinic de Urgenţă, pe baza centralizării de către compartimentul financiar-contabil, a propunerilor fundamentate de către conducătorii secţiilor şi compartimentelor din structura spitalului, pe care îl supune apoi, aprobării managerului;
7.i) urmăreşte realizarea indicatorilor privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pe secţii şi compartimente, asigurând sprijin şefilor de secţii şi compartimentelor pentru încadrarea în bugetul astfel alocat;
8.j) analizează propunerea consiliului medical, privind utilizarea fondului de dezvoltare, pe care îl supune spre aprobare managerului;
9.k) asigură monitorizarea şi raportarea indicatorilor financiari şi economici specifici activităţii medicale, precum şi a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire şi control, pe care le prezintă managerului, conform metodologiei stabilite;
10.l) analizează la propunerea consiliului medical, măsurile pentru dezvoltarea şi îmbunătăţirea activităţii spitalului, în concordanţă cu nevoile de servicii medicale ale populaţiei, dezvoltarea tehnologiilor medicale, ghidurilor şi protocoalelor de practică medicale;
11.m) elaborează planul de acţiune pentru situaţii speciale şi asistenţă medicală în caz de război, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii de criză;
12.n) la propunerea consiliului medical, întocmeşte, fundamentează şi prezintă spre aprobare managerului, planul anual de achiziţii publice, lista investiţiilor şi a lucrărilor de reparaţii curente şi capitale care urmează să se realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile legii, şi răspunde de realizarea acestora;
13.o) analizează, trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate prin contracte şi propune managerului măsuri de îmbunătăţire a activităţii Spitalului Clinic de Urgenţă;
14.p) negociază, prin intermediul managerului, directorului medical şi a directorului financiar-contabil, contractele de furnizare de servicii medicale, cu Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti;
15.q) face propuneri privind structura organizatorică, reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului şi a denumirii spitalului;
16.r) negociază cu şeful de secţie/laborator şi propune spre aprobare managerului, indicatorii specifici de performanţă ai managementului secţiei/laboratorului/serviciului, care vor fi prevăzuţi ca anexă la contractul de administrare al secţiei/laboratorului;
17.s) Analizează activitatea membrilor săi pe baza rapoartelor de evaluare şi elaborează raportul anual de activitate al Spitalului Clinic de Urgenţă.