Art. 19. - Regulament din 2019 de organizare şi funcţionare al Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti

M.Of. 317 bis

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 23 Aprilie 2019
Art. 19
Atribuţiile managerului sunt prevăzute în contractul de management, conform Ordinului Ministrului Sănătăţii, astfel:
a)elaborează planul de dezvoltare al Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti pentru perioada mandatului sau, pe baza nevoilor de servicii medicale solicitate de către populaţia din zona arondată, împreună cu ceilalţi membri ai Comitetului Director şi pe baza propunerilor Consiliului Medical, structurat pe etape anuale, evaluate la sfârşitul fiecărui an financiar;
b)aprobă formarea şi utilizarea fondului de dezvoltare al spitalului, pe baza propunerilor Comitetului Director şi a Consiliului Medical, cu respectarea prevederilor legale;
c)aprobă planul anual de furnizare de servicii medicale, elaborat de către Comitetul Director, la propunerea Consiliului Medical;
d)aprobă măsurile propuse de către Comitetul Director, pentru dezvoltarea activităţii spitalului, în concordanţă cu nevoile de servicii medicale ale populaţiei adresabile;
e)elaborează şi pune la dispoziţia Consiliului de Administraţie, rapoarte privind activitatea Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti şi participă la dezbaterile privind problemele de strategie, de organizare şi funcţionare ale spitalului;
f)face propuneri pe baza analizei în cadrul Comitetului Director şi a Consiliului Medical, privind structura organizatorică, reorganizarea, schimbarea sediului şi a denumirii unităţii, în vederea aprobării de către Ministerul Sănătăţii, în conformitate cu reglementările legale în vigoare;
g)aplică strategiile şi politica de dezvoltare în domeniul sanitar, ale Ministerului Sănătăţii, adaptate la necesarul de servicii medicale furnizare populaţiei adresabile/deservite;
h)identifică, împreună cu consiliul de administraţie, surse suplimentare pentru creşterea veniturilor spitalului, cu respectarea prevederilor legale;
i)negociază şi încheie în numele şi pe seama spitalului contracte de furnizare de servicii medicale cu casa de asigurări de sănătate sau cu case de asigurări de sănătate private şi alţi operatori economici;
j)aprobă repartizarea bugetului de venituri şi cheltuieli al spitalului, pe secţii, laboratoare şi compartimente şi alte structuri din spital, pe baza propunerilor fundamentate ale şefilor de secţii, laboratoare şi compartimente din structura Spitalului Clinic de Urgenţă;
k)urmăreşte execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pe secţii, laboratoare şi compartimente, conform contractului încheiat cu şefii acestor structuri ale Spitalului Clinic de Urgenţă;
l)exercită atribuţiile prevăzute de lege în domeniul politicii de personal şi al structurii organizatorice, respectiv: stabileşte şi aprobă numărul de personal, pe categorii şi locuri de muncă, în funcţie de normativul de personal în vigoare, stabileşte şi aprobă numărul de personal, pe categorii şi locuri de muncă, în funcţie de normativul de personal în vigoare, aprobă organizarea concursurilor pentru posturile vacante, numeşte şi eliberează din funcţie personalul spitalului, aprobă programul de lucru, pe locuri de muncă şi categorii de personal, propune structura organizatorică, reorganizarea, schimbarea sediului şi a denumirii unităţii, în vederea aprobării de către Ministerul Sănătăţii, numeşte şi revocă, în condiţiile legii, membrii comitetului director;
m)negociază şi încheie în numele şi pe seama spitalului protocoale de colaborare şi/sau contracte cu alţi furnizori de servicii pentru asigurarea continuităţii şi creşterii calităţii serviciilor medicale;
n)răspunde, împreună cu consiliul medical, de asigurarea condiţiilor adecvate de cazare, igienă, alimentaţie şi prevenirea infecţiilor asociate, în conformitate cu normele stabilite de Ministerul Sănătăţii Publice;
o)răspunde de obţinerea autorizaţiei sanitare de funcţionare şi a certificatului de acreditare, în condiţiile prevăzute de lege;
p)asigură respectarea prevederilor legale în vigoare referitoare la păstrarea secretului profesional, păstrarea confidenţialităţii datelor pacienţilor internaţi, informaţiilor şi documentelor referitoare la activitatea Spitalului Clinic de Urgenţă;
q)duce la îndeplinire hotărârile Consiliului de administraţie al Spitalului Clinic de Urgenţă;
r)asigură cadrul organizatoric şi funcţional necesar desfăşurării activităţii de audit public intern cu acordul Ministerului Sănătăţii;
s)aprobă planul anual de audit public intern al spitalului, rapoartele elaborate în urma misiunilor de audit intern şi raportul anual al activităţii de audit.