Secţiunea 3 - C. COMITETUL DIRECTOR - Regulament din 2019 de organizare şi funcţionare al Spitalului Clinic de Urgenţă Bucureşti
M.Of. 317 bis
Ieşit din vigoare Versiune de la: 23 Aprilie 2019
SECŢIUNEA 3:C. COMITETUL DIRECTOR
Art. 21
(1)Comitetul director al Spitalului Clinic de Urgenţă este alcătuit din:
- Managerul
- Directorul medical
- Directorul financiar-contabil
- Directorul de îngrijiri
(2)Comitetul director asigură prin structurile de specialitate ale spitalului implementarea cu celeritate a recomandărilor şi măsurilor dispuse de organele de control şi audit abilitate conform legii: Curtea de Conturi, Corpul de Control, Serviciul Audit Public, etc.
Art. 22
Ocuparea funcţiilor specifice Comitetului Director, se face prin concurs organizat de către managerul spitalului, în condiţiile legii.
Art. 23
Comitetul director are următoarele atribuţii:
1.a) elaborează planul de dezvoltare al spitalului pe perioada mandatului sau, în baza propunerilor scrise ale consiliului medical;
2.b) elaborează pe baza propunerilor consiliului medical, planul anual de furnizare de servicii medicale al spitalului;
3.c) propune managerului, în vederea aprobării: numărul de personal, pe categorii şi locuri de muncă, în funcţie de reglementările legale în vigoare şi organizarea concursurilor pentru ocuparea posturilor vacante, în urma consultării cu sindicatele, conform legii;
4.d) elaborează regulamentul de organizare şi funcţionare, regulamentul intern şi organigrama spitalului, în consultări cu sindicatele;
5.e) propune spre aprobare managerului şi urmăreşte implementarea de măsuri organizatorice, privind îmbunătăţirea calităţii actului medical, a condiţiilor de cazare, igienă şi alimentaţie, precum şi de măsuri de prevenire a infecţiilor asociate asistenţei medicale, conform normelor aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii;
6.h) elaborează proiectul bugetului de venituri şi cheltuieli al Spitalului Clinic de Urgenţă, pe baza centralizării de către compartimentul financiar-contabil, a propunerilor fundamentate de către conducătorii secţiilor şi compartimentelor din structura spitalului, pe care îl supune apoi, aprobării managerului;
7.i) urmăreşte realizarea indicatorilor privind execuţia bugetului de venituri şi cheltuieli pe secţii şi compartimente, asigurând sprijin şefilor de secţii şi compartimentelor pentru încadrarea în bugetul astfel alocat;
8.j) analizează propunerea consiliului medical, privind utilizarea fondului de dezvoltare, pe care îl supune spre aprobare managerului;
9.k) asigură monitorizarea şi raportarea indicatorilor financiari şi economici specifici activităţii medicale, precum şi a altor date privind activitatea de supraveghere, prevenire şi control, pe care le prezintă managerului, conform metodologiei stabilite;
10.l) analizează la propunerea consiliului medical, măsurile pentru dezvoltarea şi îmbunătăţirea activităţii spitalului, în concordanţă cu nevoile de servicii medicale ale populaţiei, dezvoltarea tehnologiilor medicale, ghidurilor şi protocoalelor de practică medicale;
11.m) elaborează planul de acţiune pentru situaţii speciale şi asistenţă medicală în caz de război, dezastre, atacuri teroriste, conflicte sociale şi alte situaţii de criză;
12.n) la propunerea consiliului medical, întocmeşte, fundamentează şi prezintă spre aprobare managerului, planul anual de achiziţii publice, lista investiţiilor şi a lucrărilor de reparaţii curente şi capitale care urmează să se realizeze într-un exerciţiu financiar, în condiţiile legii, şi răspunde de realizarea acestora;
13.o) analizează, trimestrial sau ori de câte ori este nevoie, modul de îndeplinire a obligaţiilor asumate prin contracte şi propune managerului măsuri de îmbunătăţire a activităţii Spitalului Clinic de Urgenţă;
14.p) negociază, prin intermediul managerului, directorului medical şi a directorului financiar-contabil, contractele de furnizare de servicii medicale, cu Casa de Asigurări de Sănătate a Municipiului Bucureşti;
15.q) face propuneri privind structura organizatorică, reorganizarea, restructurarea, schimbarea sediului şi a denumirii spitalului;
16.r) negociază cu şeful de secţie/laborator şi propune spre aprobare managerului, indicatorii specifici de performanţă ai managementului secţiei/laboratorului/serviciului, care vor fi prevăzuţi ca anexă la contractul de administrare al secţiei/laboratorului;
17.s) Analizează activitatea membrilor săi pe baza rapoartelor de evaluare şi elaborează raportul anual de activitate al Spitalului Clinic de Urgenţă.