Capitolul ii - Evaluarea adoptatorului sau a familiei adoptatoare în vederea obţinerii atestatului în cadrul procedurii adopţiei interne - Norme Metodologice din 2021 de aplicare a Legii nr. 273/2004 privind procedura adopţiei

M.Of. 761

În vigoare
Versiune de la: 19 Septembrie 2024
CAPITOLUL II:Evaluarea adoptatorului sau a familiei adoptatoare în vederea obţinerii atestatului în cadrul procedurii adopţiei interne
SECŢIUNEA 1:Informarea prealabilă
Art. 4
(1)Persoanele care îşi exprimă intenţia de a adopta se pot adresa direcţiei sau O.P.A. pentru obţinerea informaţiilor referitoare la caracteristicile copiilor adoptabili din România, la etapele procesului de adopţie internă şi termenele aferente acestora, profilul public al copilului adoptabil, precum şi la documentele necesare eliberării atestatului de persoană sau familie aptă să adopte.
(2)Informaţiile prevăzute la alin. (1) sunt furnizate, de regulă, de asistentul social sau psihologul din cadrul compartimentului de specialitate al direcţiei sau, după caz, al O.P.A, în cadrul unei întâlniri organizate la sediul instituţiei sau, după caz, al organizaţiei sau prin intermediul platformelor online. La finalul întâlnirii, persoanei îi este înmânat sau, după caz, îi este transmis prin intermediul corespondenţei electronice un material cuprinzând aceste informaţii.
(3)Activitatea de informare realizată la sediul direcţiei se consemnează într-un document redactat în două exemplare, semnat de solicitant şi de persoana care a realizat această activitate, din care unul se înmânează solicitantului şi unul compartimentului de specialitate.
(4)Activitatea de informare realizată online se consemnează într-un document redactat într-un exemplar, care conţine menţiunea "activitate realizată online", semnat de persoana care a realizat această activitate, care se transmite solicitantului, cu confirmare de primire, prin intermediul poştei electronice a solicitantului.
(5)Prevederile alin. (1)-(4) nu se aplică în situaţia persoanelor care doresc să adopte copilul alături de care s-au bucurat de viaţă de familie o perioadă de minimum 6 luni.
SECŢIUNEA 2:Depunerea cererii de evaluare
Art. 5
(1)Persoana sau familia care doreşte să adopte formulează o cerere scrisă adresată direcţiei sau unui O.P.A. de la domiciliul sau, după caz, de la reşedinţa acesteia. Cererea poate fi depusă la sediul direcţiei sau, după caz, al O.P.A. sau poate fi trimisă prin poştă, cu confirmare de primire.
(2)Anterior înregistrării cererii prevăzute la alin. (1), direcţia sau, după caz, O.P.A. verifică parcurgerea procedurii de informare prealabilă; în caz contrar, acestea procedează în mod obligatoriu la realizarea acesteia.
(3)Prevederile alin. (2) nu se aplică în situaţia persoanelor care doresc să adopte copilul alături de care s-au bucurat de viaţă de familie o perioadă de minimum 6 luni.
Art. 6
(1)Cererea de evaluare prevăzută la art. 5 alin. (1) este însoţită de documentele prevăzute în anexa nr. 1.
(2)Documentele prevăzute în anexa nr. 1 lit. f), g) şi j) se solicită şi pentru soţul adoptatorului, în situaţia în care acesta nu se asociază la cererea de adopţie.
Art. 7
(1)După depunerea cererii şi a documentelor prevăzute la art. 6 alin. (1) şi, după caz, la alin. (2), consilierul juridic din cadrul compartimentului de specialitate verifică existenţa sau inexistenţa vreunuia dintre impedimentele legale la adopţie, în conformitate cu dispoziţiile Codului civil şi ale legii. Rezultatul verificării se consemnează într-un referat semnat de către acesta şi se înregistrează la nivelul direcţiei sau, după caz, al O.P.A.
(2)Dacă se constată că nu există niciunul dintre impedimentele de a adopta se iniţiază procesul de evaluare. Pe parcursul evaluării pot fi solicitate orice alte documente şi informaţii considerate relevante.
(3)În situaţia în care cererea este însoţită de toate documentele, acestea sunt întocmite corespunzător şi nu există impedimente la adopţie, direcţia sau O.P.A. transmite solicitantului, cu confirmare de primire, prin poştă, fax sau poştă electronică, o adresă de informare cu privire la iniţierea procesului de evaluare şi la desemnarea responsabilului de caz al familiei. Acesta este obligat să introducă în Registrul naţional pentru adopţii, denumit în continuare R.N.A., informaţiile cu privire la adoptator/familia adoptatoare cuprinse în cererea de evaluare în vederea eliberării atestatului de adoptator/familie adoptatoare.
(4)În situaţia în care direcţia sau O.P.A. constată lipsa unuia sau mai multor documente sau întocmirea necorespunzătoare a acestora, consilierul juridic din cadrul compartimentului de specialitate solicită persoanei sau familiei care doreşte să adopte transmiterea documentelor lipsă sau, după caz, retransmiterea celor care nu sunt complete. Persoana sau familia are obligaţia să transmită documentele solicitate în termen de 10 zile lucrătoare de la primirea solicitării.
(5)În 5 zile de la expirarea termenului prevăzut la alin. (4), în situaţia netransmiterii documentelor ori a identificării unor interdicţii la adopţie, solicitantul este informat în scris cu privire la respingerea cererii de evaluare.
SECŢIUNEA 3:Etapele procesului de evaluare
Art. 8
Procesul de evaluare a adoptatorului/familiei adoptatoare se realizează de echipa de evaluare formată din psiholog şi asistent social, acesta din urmă având de regulă şi calitatea de responsabil de caz al familiei, şi cuprinde următoarele etape:
a)evaluarea socială;
b)evaluarea psihologică;
c)pregătirea pentru asumarea în cunoştinţă de cauză a rolului de părinte.
Art. 9
(1)Evaluarea socială se realizează pe parcursul unui număr de minimum 6 întâlniri, la finalul fiecărei întâlniri întocmindu-se o notă de întâlnire care conţine observaţiile şi concluziile rezultate.
(2)Evaluarea psihologică presupune parcurgerea unui număr de cel puţin 4 întâlniri de evaluare/consiliere, rezultatele evaluării psihologice şi recomandările formulate fiind consemnate în fişele de evaluare psihologică.
(3)Responsabilul de caz al familiei stabileşte de comun acord cu adoptatorul/familia adoptatoare calendarul întâlnirilor prevăzute la alin. (1) şi (2).
(4)În funcţie de particularităţile fiecărui caz, asistentul social sau, după caz, psihologul poate decide motivat cu privire la necesitatea realizării unui număr de întâlniri suplimentare, comunicând această decizie adoptatorului/familiei adoptatoare în vederea actualizării calendarului întâlnirilor.
(5)Întâlnirile realizate cu scopul evaluării sociale şi psihologice se desfăşoară la locuinţa familiei, la sediul direcţiei sau, după caz, al O.P.A., precum şi online. Fiecare membru al echipei de evaluare are obligaţia de a realiza cel puţin una din întâlnirile destinate evaluării la domiciliul persoanei/familiei adoptatoare.
Art. 10
Pregătirea adoptatorului/familiei adoptatoare este realizată, de regulă, de compartimentul de specialitate şi este destinată dezvoltării capacităţii acestuia/acesteia de a răspunde nevoilor unui copil adoptabil şi se desfăşoară pe parcursul a 3 sesiuni individuale sau de grup, cu o durată totală de minimum 12 ore. La finalul fiecărei sesiuni, specialiştii direcţiei sau ai O.P.A. care au realizat pregătirea sunt obligaţi să completeze o fişă de observaţie pentru fiecare adoptator/familie adoptatoare.
Art. 11
(1)Ulterior parcurgerii celor 3 etape ale procesului de evaluare, membrii echipei de evaluare întocmesc raportul final de evaluare a capacităţii de a adopta a adoptatorului/familiei adoptatoare.
(2)Raportul final de evaluare conţine sinteza informaţiilor psihosociale consemnate în notele de întâlniri, în fişele de evaluare psihologică şi în fişele de observaţie, respectiv informaţii referitoare la mediul social al adoptatorului/familiei adoptatoare, motivaţia de a adopta, precum şi abilităţile parentale ale adoptatorului/familiei adoptatoare din perspectiva capacităţii acestuia/acesteia de a răspunde nevoilor şi caracteristicilor copilului adoptabil, care reprezintă criteriile de potrivire iniţială prevăzute la art. 46 alin. (2), concluziile echipei de evaluare privind capacitatea solicitantului de a adopta şi propunerea privind eliberarea/neeliberarea atestatului.
(3)În situaţia în care adoptatorul sau familia adoptatoare aparţinând minorităţilor naţionale a fost evaluată şi pregătită în limba minorităţii naţionale respective, conform prevederilor art. 18 alin. (41) din lege, raportul final de evaluare, precum şi documentele elaborate pe parcursul procedurii de adopţie ulterior elaborării raportului se întocmesc în limba română. Instrumentele şi documente utilizate în cele 3 etape ale procesului de evaluare prevăzute la art. 8 pot fi redactate şi în limba minorităţii căreia îi aparţine adoptatorul/familia adoptatoare.
Art. 12
Pe tot parcursul procesului de evaluare adoptatorul/familia adoptatoare are obligaţia de a informa direcţia sau O.P.A. cu privire la eventualele schimbări intervenite în situaţia sa sociopsihomedicală, anexând, după caz, acte doveditoare.
Art. 13
(1)În situaţia în care pe parcursul procesului de evaluare adoptatorul/familia adoptatoare ia decizia de a renunţa la evaluare, acesta/aceasta formulează în scris o solicitare motivată la direcţie sau, după caz, la O.P.A.
(2)Pe baza solicitării prevăzute la alin. (1) membrii echipei de evaluare întocmesc un raport în care se menţionează stadiul evaluării, motivul solicitării şi propunerea de încetare a procesului de evaluare care este aprobat de directorul direcţiei. Adoptatorul/Familia adoptatoare este informat/informată în scris asupra încetării evaluării. Responsabilul de caz al familiei este obligat să introducă în R.N.A. menţiunea cu privire la acest aspect.
(3)Dacă decizia de a renunţa la continuarea procedurilor de adopţie intervine ulterior eliberării atestatului, adoptatorul/familia adoptatoare formulează în scris la direcţie o cerere motivată pentru retragerea atestatului. Dispoziţia de retragere a atestatului se introduce în R.N.A. de către direcţie, în termen de 5 zile calendaristice de la emitere.
Art. 14
Dacă pe parcursul procesului de evaluare membrii echipei de evaluare constată că cel puţin una dintre declaraţiile prevăzute la lit. b) şi j) din anexa nr. 1 nu corespunde realităţii, precum şi în situaţia în care au apărut impedimente de orice natură care împiedică finalizarea procesului de evaluare, acesta încetează. Prevederile art. 13 alin. (2) se aplică în mod corespunzător.
Art. 15
În situaţia în care solicitantul îşi schimbă domiciliul pe parcursul procesului de evaluare în raza administrativ-teritorială a altei direcţii, direcţia sau, după caz, O.P.A. care a înregistrat cererea de evaluare, însoţită de documente prevăzute la art. 6 alin. (1) şi, după caz, la alin. (2), are obligaţia transmiterii acesteia în original, însoţită de întreaga documentaţie existentă, direcţiei de la noul domiciliu, în termen de 3 zile lucrătoare de la data la care a luat cunoştinţă de schimbarea domiciliului. În acest caz, finalizarea procedurii de evaluare poate fi realizată de către direcţia de la noul domiciliu sau de către un O.P.A. cu care această direcţie a încheiat protocol de colaborare.
SECŢIUNEA 4:Raportul final de evaluare şi procedura de contestare
Art. 16
(1)Raportul final de evaluare se comunică adoptatorului/familiei adoptatoare în termen de 5 zile lucrătoare de la înregistrarea acestuia, cu confirmare de primire, prin poştă, fax sau poştă electronică, la adresa indicată de solicitant.
(2)În situaţia în care evaluarea a fost realizată de către direcţia de la reşedinţa adoptatorului/familiei adoptatoare sau de către O.P.A., acestea au obligaţia ca în termenul prevăzut la alin. (1) să transmită direcţiei de la domiciliu sau, după caz, la domiciliul pentru care au optat, în situaţia în care soţii au domicilii diferite, raportul final de evaluare însoţit de întreaga documentaţie existentă.
(3)În cazul în care rezultatul final al evaluării este favorabil se întocmeşte raportul final de evaluare care conţine propunerea de eliberare a atestatului de adoptator/familie adoptatoare şi, în termen de 5 zile lucrătoare de la întocmire, directorul direcţiei de la domiciliu emite dispoziţia privind eliberarea atestatului, care se comunică solicitantului în termen de 5 zile lucrătoare de la emitere. În situaţia în care evaluarea a fost efectuată de către direcţia de la reşedinţa adoptatorului/familiei adoptatoare sau O.P.A., directorul direcţiei de la domiciliu emite dispoziţia privind eliberarea atestatului în termen de 5 zile lucrătoare de la data primirii raportului final de evaluare.
(4)În cazul în care rezultatul final al evaluării este nefavorabil se redactează raportul final de evaluare, care conţine propunerea de neeliberare a atestatului de adoptator/familie adoptatoare şi se comunică solicitantului în termen de 5 zile lucrătoare de la întocmire şi înregistrare. În această situaţie sunt aplicabile prevederile art. 20 alin. (3) din lege.
(5)În cazul în care raportul final de evaluare nu este contestat în termenul prevăzut la art. 20 alin. (3) din lege, direcţia de la domiciliu emite dispoziţia de neeliberare a atestatului, care se comunică adoptatorului/familiei adoptatoare în termen de 5 zile lucrătoare de la emitere.
Art. 17
Dacă adoptatorul/familia adoptatoare formulează, în termenul prevăzut la art. 20 alin. (3) din lege, contestaţie la raportul final de evaluare, directorul direcţiei nu emite dispoziţia înainte de soluţionarea contestaţiei.
Art. 18
(1)În situaţia în care comisia de soluţionare a contestaţiilor, denumită în continuare comisia, propune completarea procesului de evaluare prin solicitarea de noi informaţii sau documente, membrii echipei care au realizat evaluarea sunt obligaţi să efectueze demersurile necesare pentru completarea informaţiilor/documentelor solicitate şi să întocmească un nou raport final de evaluare, în termen de 15 zile lucrătoare de la comunicarea propunerii.
(2)Concluziile şi recomandarea cuprinse în noul raport final de evaluare se pot menţine sau se pot modifica în funcţie de rezultatul obţinut ca urmare a analizei noilor informaţii sau documente. În termen de două zile lucrătoare de la înregistrarea noului raport de evaluare, directorul direcţiei emite dispoziţia de eliberare/neeliberare a atestatului, care se comunică adoptatorului/familiei adoptatoare împreună cu noul raport de evaluare în termen de 5 zile lucrătoare de la emitere.
Art. 19
(1)În cazul în care comisia propune realizarea unei noi evaluări sociale şi/sau psihologice, acestea sunt realizate de cabinete individuale, cabinete asociate sau societăţi civile profesionale de asistenţă socială şi/sau de psihologie cu care A.N.D.P.D.C.A. a încheiat convenţii de colaborare. În termen de 5 zile calendaristice de la înregistrarea propunerii comisiei, direcţia este obligată să notifice contestatarul asupra necesităţii contactării unui cabinet sau unei societăţi civile profesionale competente, dintre cele publicate pe pagina web a A.N.D.P.D.C.A., în vederea realizării unei noi evaluări.
(2)În situaţia în care comisia recomandă realizarea unei noi evaluări sociale, aceasta va urmări numai aspectele care au condus la formularea propunerii de neeliberare a atestatului, iar în cazul recomandării realizării unei noi evaluări psihologice, aceasta se va realiza în integralitate.
Art. 20
(1)Termenul de realizare a noilor evaluări nu poate depăşi 45 de zile calendaristice de la data primirii notificării prevăzute la art. 19 alin. (1).
(2)La cererea motivată a cabinetului/societăţii civile profesionale prevăzut/prevăzute la art. 19 alin. (1), direcţia poate pune la dispoziţia acestuia/acesteia documente din cadrul dosarului de evaluare.
(3)În termenul prevăzut la alin. (1), rezultatul noii evaluări sociale şi/sau psihologice se consemnează într-un raport şi se transmite contestatarului şi direcţiei. Raportul comunicat direcţiei este însoţit de documentaţia întocmită în cadrul evaluării.
(4)În funcţie de rezultatul consemnat în raportul prevăzut la alin. (3), directorul emite dispoziţia de eliberare/neeliberare a atestatului în termen de 5 zile calendaristice de la înregistrarea raportului la direcţie, pe care o transmite adoptatorului/familiei adoptatoare în termen de 5 zile lucrătoare de la emitere.
Art. 21
Ulterior emiterii atestatului, responsabilul de caz al familiei este obligat să actualizeze în R.N.A. informaţiile cu privire la adoptator/familia adoptatoare, aşa cum rezultă din raportul final de evaluare. Informaţiile se introduc însoţite de copia electronică a raportului final de evaluare, dispoziţia de eliberare/neeliberare a atestatului, precum şi atestatul de adoptator/familie adoptatoare.
Art. 22
(1)După eliberarea atestatului, o echipă formată din asistent social şi psiholog din cadrul compartimentului de specialitate, dintre care de regulă asistentul social este responsabilul de caz al familiei, are obligaţia de a verifica anual dacă starea de sănătate, condiţiile de locuit, situaţia economică a familiei, precum şi criteriile de potrivire iniţială se menţin. Adoptatorul/Familia adoptatoare are obligaţia de a prezenta certificat/certificate medical(e) privind starea de sănătate a adoptatorului/familiei adoptatoare, eliberat(e) de medicul de familie, şi adeverinţe de venit cu ocazia verificărilor anuale.
(2)Verificarea prevăzută la alin. (1) presupune realizarea cel puţin a unei vizite la domiciliul adoptatorului/familiei adoptatoare şi cel puţin a unei şedinţe de consiliere psihologică. Aceasta se realizează în ultimele 60 de zile calendaristice anterioare împlinirii termenului de un an de la eliberarea atestatului sau, după caz, de la ultima evaluare anuală.
(3)Rezultatul verificării se consemnează într-un raport anual de reevaluare, care cuprinde în mod obligatoriu concluzii cu privire la menţinerea sau, după caz, modificarea condiţiilor care au stat la baza eliberării atestatului şi a criteriilor de potrivire prevăzute la alin. (1). Raportul se întocmeşte şi se înregistrează la direcţia competentă cu cel puţin 10 zile înainte de împlinirea termenului de un an de la eliberarea atestatului sau, după caz, de la ultima evaluare.
(4)În situaţia în care condiţiile prevăzute la art. 13 din lege nu se menţin, raportul anual de reevaluare conţine propunerea de retragere a atestatului, fiind aplicabile prevederile art. 18 alin. (10) lit. b) din lege.
(5)În situaţia în care adoptatorul/familia adoptatoare solicită actualizarea criteriilor de potrivire prevăzute la art. 46 alin. (2), raportul anual de reevaluare conţine noile criterii. Responsabilul de caz al familiei are obligaţia de a încărca raportul anual de reevaluare în R.N.A. şi de a actualiza noile criterii ale familiei, care sunt avute în vedere în continuarea procesului de adopţie.
(6)Copia raportului anual de reevaluare este transmisă adoptatorului/familiei adoptatoare în termen de 5 zile calendaristice de la întocmire şi înregistrare.
Art. 23
(1)În situaţia în care adoptatorul/familia adoptatoare îşi schimbă domiciliul/reşedinţa după obţinerea atestatului, acesta/aceasta are obligaţia de a notifica acest aspect atât direcţiei care a eliberat atestatul, cât şi celei de la noul domiciliu/noua reşedinţă, în termen de 3 zile lucrătoare de la eliberarea documentului care face dovada adresei de domiciliu/reşedinţă. În prima zi lucrătoare de la înregistrarea notificării, direcţia face menţiune cu privire la notificare în R.N.A., menţiunea operată suspendând orice demers de potrivire.
(2)Direcţia de la noul domiciliu/noua reşedinţă are obligaţia de a efectua o vizită la noul domiciliu/noua reşedinţă în termen de 7 zile lucrătoare de la operarea menţiunii în R.N.A în vederea verificării noilor condiţii de locuit şi, după caz, a situaţiei economice a adoptatorului/familiei adoptatoare şi a cheltuielilor acestora.
(3)Rezultatul verificărilor, precum şi propunerea de menţinere a atestatului şi implicit de continuare a procedurii de adopţie sau, după caz, de încetare a acestuia, caz în care se propune şi retragerea atestatului, sunt consemnate într-un raport de completare a evaluării sociale, care este înregistrat la direcţie şi aprobat de director. În termen de două zile lucrătoare de la aprobarea de către director, copia raportului este încărcată în R.N.A. şi este anunţată direcţia care a eliberat atestatul.
(4)În situaţia în care propunerea este de încetare a procedurii de adopţie şi de retragere a atestatului, direcţia care a eliberat atestatul emite dispoziţia de retragere, pe care o comunică adoptatorului/familiei adoptatoare în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la data emiterii.
Art. 24
În situaţia în care pe perioada de valabilitate a atestatului nu a fost finalizată favorabil nicio potrivire practică, la cererea adoptatorului/familiei adoptatoare de a elibera un nou atestat, formulată cu cel puţin 60 de zile calendaristice înainte de expirarea termenului de valabilitate a atestatului, direcţia verifică dacă starea de sănătate, condiţiile de locuit, situaţia economică a familiei, precum şi criteriile de potrivire iniţială se menţin. Adoptatorul/Familia adoptatoare are obligaţia de a prezenta certificate de cazier judiciar, adeverinţe medicale şi adeverinţe de venit cu ocazia verificărilor. Dispoziţiile prevederilor art. 16-23 din prezentele norme şi cele ale art. 18 alin. (7) din lege se aplică corespunzător.
SECŢIUNEA 5:Organizarea şi funcţionarea comisiei de soluţionare a contestaţiilor
Art. 25
(1)A.N.D.P.D.C.A. solicită Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali şi Colegiului Psihologilor din România să desemneze un membru titular şi unul supleant în cadrul comisiei de soluţionare a contestaţiilor. Componenţa comisiei se aprobă prin ordin al preşedintelui A.N.D.P.D.C.A.
(2)Reprezentanţii celor două colegii profesionale desemnaţi în cadrul comisiei nu pot fi implicaţi, pe perioada în care îndeplinesc această calitate, nici personal şi nici prin intermediul organismelor private autorizate, cabinetelor individuale, cabinetelor asociate sau societăţilor civile profesionale de asistenţă socială şi/sau de psihologie în realizarea evaluării/reevaluării prevăzute de prezentele norme metodologice pentru eliberarea atestatului de persoană/familie adoptatoare.
(3)Reprezentantul A.N.D.P.D.C.A. este desemnat dintre angajaţii compartimentului de specialitate din structura organizatorică a acestei instituţii.
Art. 26
(1)Comisia se întruneşte ori de câte ori este nevoie, la convocarea A.N.D.P.D.C.A.
(2)Serviciile administrative, precum şi activitatea de secretariat a Comisiei sunt asigurate de compartimentul de specialitate al A.N.D.P.D.C.A.
Art. 27
(1)Convocarea membrilor comisiei se face de către persoana desemnată din cadrul compartimentului de specialitate al A.N.D.P.D.C.A.
(2)Anterior convocării, persoana desemnată verifică dacă contestaţia este însoţită de copia dosarului contestatarului. În situaţia în care nu este însoţită de copia dosarului, persoana desemnată solicită direcţiei care a făcut evaluarea copia dosarului.
Art. 28
(1)Convocarea membrilor comisiei se face în scris, prin fax sau e-mail, în termen de 3 zile lucrătoare de la înregistrarea contestaţiei la A.N.D.P.D.C.A. Odată cu notificarea convocării, membrii comisiei sunt informaţi cu privire la transmiterea copiei contestaţiei la o adresă de e-mail, pusă la dispoziţia membrilor comisiei de către A.N.D.P.D.C.A.
(2)În invitaţia de convocare se precizează data, ora şi locul desfăşurării şedinţei.
(3)În toate cazurile, convocarea se consemnează în procesul-verbal al şedinţei.
Art. 29
(1)Înainte de analizarea pe fond a contestaţiei, comisia verifică dacă sunt întrunite cumulativ următoarele condiţii:
a)contestaţia este formulată în termenul prevăzut la art. 20 alin. (3) din lege;
b)contestaţia este formulată de persoana/familia adoptatoare căreia i s-a comunicat raportul final de evaluare ori de o persoană împuternicită în acest sens prin procură notarială;
c)contestaţia vizează rezultatul nefavorabil al raportului final de evaluare.
(2)În cazul în care contestaţia nu îndeplineşte vreuna dintre condiţiile prevăzute la alin. (1), comisia propune respingerea contestaţiei.
(3)În cazul în care contestaţia este admisibilă, comisia procedează la analiza pe fond a acesteia, respectiv la analizarea raportului final de evaluare şi a documentaţiei transmise de către direcţie şi a motivelor invocate de contestatar.
Art. 30
(1)Comisia formulează propuneri de soluţionare a contestaţiei ca urmare a exprimării votului deschis al majorităţii membrilor săi.
(2)Rezultatul soluţionării contestaţiei şi propunerile comisiei se consemnează într-un raport, semnat de către toţi membrii acesteia, care se comunică direcţiei şi contestatarului în termen de două zile lucrătoare de la înregistrarea raportului.