Secţiunea 5 - Organizarea şi funcţionarea comisiei de soluţionare a contestaţiilor - Norme Metodologice din 2021 de aplicare a Legii nr. 273/2004 privind procedura adopţiei

M.Of. 761

În vigoare
Versiune de la: 19 Septembrie 2024
SECŢIUNEA 5:Organizarea şi funcţionarea comisiei de soluţionare a contestaţiilor
Art. 25
(1)A.N.D.P.D.C.A. solicită Colegiului Naţional al Asistenţilor Sociali şi Colegiului Psihologilor din România să desemneze un membru titular şi unul supleant în cadrul comisiei de soluţionare a contestaţiilor. Componenţa comisiei se aprobă prin ordin al preşedintelui A.N.D.P.D.C.A.
(2)Reprezentanţii celor două colegii profesionale desemnaţi în cadrul comisiei nu pot fi implicaţi, pe perioada în care îndeplinesc această calitate, nici personal şi nici prin intermediul organismelor private autorizate, cabinetelor individuale, cabinetelor asociate sau societăţilor civile profesionale de asistenţă socială şi/sau de psihologie în realizarea evaluării/reevaluării prevăzute de prezentele norme metodologice pentru eliberarea atestatului de persoană/familie adoptatoare.
(3)Reprezentantul A.N.D.P.D.C.A. este desemnat dintre angajaţii compartimentului de specialitate din structura organizatorică a acestei instituţii.
Art. 26
(1)Comisia se întruneşte ori de câte ori este nevoie, la convocarea A.N.D.P.D.C.A.
(2)Serviciile administrative, precum şi activitatea de secretariat a Comisiei sunt asigurate de compartimentul de specialitate al A.N.D.P.D.C.A.
Art. 27
(1)Convocarea membrilor comisiei se face de către persoana desemnată din cadrul compartimentului de specialitate al A.N.D.P.D.C.A.
(2)Anterior convocării, persoana desemnată verifică dacă contestaţia este însoţită de copia dosarului contestatarului. În situaţia în care nu este însoţită de copia dosarului, persoana desemnată solicită direcţiei care a făcut evaluarea copia dosarului.
Art. 28
(1)Convocarea membrilor comisiei se face în scris, prin fax sau e-mail, în termen de 3 zile lucrătoare de la înregistrarea contestaţiei la A.N.D.P.D.C.A. Odată cu notificarea convocării, membrii comisiei sunt informaţi cu privire la transmiterea copiei contestaţiei la o adresă de e-mail, pusă la dispoziţia membrilor comisiei de către A.N.D.P.D.C.A.
(2)În invitaţia de convocare se precizează data, ora şi locul desfăşurării şedinţei.
(3)În toate cazurile, convocarea se consemnează în procesul-verbal al şedinţei.
Art. 29
(1)Înainte de analizarea pe fond a contestaţiei, comisia verifică dacă sunt întrunite cumulativ următoarele condiţii:
a)contestaţia este formulată în termenul prevăzut la art. 20 alin. (3) din lege;
b)contestaţia este formulată de persoana/familia adoptatoare căreia i s-a comunicat raportul final de evaluare ori de o persoană împuternicită în acest sens prin procură notarială;
c)contestaţia vizează rezultatul nefavorabil al raportului final de evaluare.
(2)În cazul în care contestaţia nu îndeplineşte vreuna dintre condiţiile prevăzute la alin. (1), comisia propune respingerea contestaţiei.
(3)În cazul în care contestaţia este admisibilă, comisia procedează la analiza pe fond a acesteia, respectiv la analizarea raportului final de evaluare şi a documentaţiei transmise de către direcţie şi a motivelor invocate de contestatar.
Art. 30
(1)Comisia formulează propuneri de soluţionare a contestaţiei ca urmare a exprimării votului deschis al majorităţii membrilor săi.
(2)Rezultatul soluţionării contestaţiei şi propunerile comisiei se consemnează într-un raport, semnat de către toţi membrii acesteia, care se comunică direcţiei şi contestatarului în termen de două zile lucrătoare de la înregistrarea raportului.