Metodologie din 2001 de atestare a competenţei tehnice a persoanelor juridice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale şi de expertizare, precum şi a persoanelor fizice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică şi de expertizare

M.Of. 315

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 10 Iunie 2004
Metodologie din 2001 de atestare a competenţei tehnice a persoanelor juridice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale şi de expertizare, precum şi a persoanelor fizice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică şi de expertizare
Dată act: 16-mar-2001
Emitent: Agentia Nationala pt Resurse Minerale
CAPITOLUL I:Dispoziţii generale
Art. 1
În conformitate cu prevederile art. 3 lit. c) din Hotărârea Guvernului nr. 368/1999, pentru îndeplinirea atribuţiilor ce îi revin, Agenţia Naţională pentru Resurse Minerale, denumită în continuare ANRM, organizează şi efectuează atestarea competenţei tehnice a persoanelor juridice care întocmesc documentaţii cu caracter tehnico-geologic şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale şi de expertizare, precum şi a persoanelor fizice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică şi de expertizare.
Art. 2
Prezenta metodologie are ca obiect stabilirea procedurilor de atestare de către ANRM a persoanelor fizice şi juridice care efectuează operaţiuni petroliere şi/sau activităţi miniere specifice care intră sub incidenţa Legii petrolului nr. 134/1995 şi a Legii minelor nr. 61/1998.
Art. 3
Prevederile prezentei metodologii stabilesc cadrul organizatoric necesar şi regulile unitare pentru atestarea capacităţii persoanelor juridice şi fizice de a întocmi şi a executa ansamblul de lucrări enumerate mai sus.
Art. 4
[textul din Art. 4 din capitolul I a fost abrogat la 15-oct-2001 de Art. I, punctul 1. din Ordinul 150/2001]
CAPITOLUL II:Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile comisiei de atestare
SECŢIUNEA 1:Organizarea şi funcţionarea comisiei de atestare
Art. 5
Comisia de atestare şi secretariatul acesteia vor fi înfiinţate şi vor fi stabilite prin ordin al preşedintelui ANRM pentru o perioadă de 2 ani.
Comisia de atestare este formată din 7 specialişti din cadrul ANRM şi din unele unităţi de învăţământ superior de specialitate, de cercetare şi de proiectare, de execuţie şi exploatare de profil, având componenţa prezentată în anexa nr. 1. Comisia de atestare poate fi ajutată în cadrul lucrărilor sale, după caz, de consultanţi tehnici pe probleme specifice, convocaţi la solicitarea preşedintelui ANRM.
Membrii comisiei de atestare îşi păstrează calitatea de angajaţi ai unităţilor de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile ce decurg din această calitate.
Art. 6
Comisia de atestare este condusă de un preşedinte, specialist în domeniu, din cadrul ANRM, iar în lipsa acestuia, de vicepreşedintele desemnat de preşedintele ANRM.
Art. 7
Secretariatul comisiei de atestare se asigură de şeful Biroului instrucţiuni şi atestate din cadrul ANRM.
Art. 8
Comisia de atestare funcţionează legal în prezenţa preşedintelui sau a vicepreşedintelui desemnat şi a minimum 4 membri.
Hotărârile comisiei de atestare se iau cu votul a cel puţin jumătate plus unul din numărul membrilor prezenţi. Voturile se înregistrează nominal în procesul-verbal al şedinţei.
Art. 9
În cazul în care un membru al comisiei de atestare înregistrează absenţe nemotivate la mai mult de două şedinţe consecutive, se consideră că activitatea acestuia este necorespunzătoare şi preşedintele comisiei va sesiza conducerea ANRM în vederea înlocuirii.
În situaţii deosebite (plecări în străinătate, în caz de boală etc.) membrii comisiei de atestare care nu pot participa la şedinţe vor transmite punctul lor de vedere, în scris,lasecretariat,cudouăzile înaintea şedinţei programate.
Art. 10
În funcţie de volumul lucrărilor comisia de atestare va stabili un grafic de şedinţe adecvat şi se va întruni ori de câte ori este necesar, astfel încât să nu producă perturbări în desfăşurarea activităţilor miniere şi a operaţiunilor petroliere.
SECŢIUNEA 2:Atribuţiile comisiei de atestare
Art. 11: Atribuţiile preşedintelui comisiei de atestare
Atribuţiile preşedintelui comisiei de atestare sunt următoarele:
- aprobă graficele cuprinzând programarea şedinţelor comisiei de atestare;
- conduce şi coordonează lucrările şedinţelor de ana-liză a solicitărilor de atestare prezentate de persoanele juridice şi fizice;
- semnează procesele-verbale cuprinzând hotărârile comisiei de atestare şi, după caz, comunicările privind respingerea motivată a cererilor de atestare;
- verifică prezenţa membrilor comisiei de atestare la şedinţele acesteia şi propune conducerii ANRM înlocuirea celor care absentează nemotivat la mai mult de două şedinţe consecutive;
- informează conducerea ANRM despre modul de desfăşurare a activităţii comisiei de atestare şi despre hotărârile luate;
- întocmeşte anual un raport asupra activităţii comisiei de atestare, pe care îl prezintă conducerii ANRM până la data de 20 ianuarie a anului următor.
Art. 12: Atribuţiile vicepreşedintelui comisiei de atestare
În lipsa preşedintelui atribuţiile acestuia sunt preluate de vicepreşedinte.
Art. 13: Atribuţiile membrilor comisiei de atestare
(1)Membrii comisiei de atestare au următoarele atribuţii:
- examinează cererile şi documentaţiile prezentate de persoanele fizice şi juridice în vederea atestării;
- prezintă în scris punctul lor de vedere în şedinţa de atestare;
- propun eliberarea certificatelor de atestare pentru cei care îndeplinesc condiţiile şi criteriile de atestare;
- propun respingerea cererilor de atestare ale celor care nu îndeplinesc condiţiile şi criteriile de atestare;
- participă la şedinţele comisiei de atestare, cu drept de vot direct în adoptarea hotărârilor acesteia;
- semnează procesele-verbale întocmite la fiecare şedinţă, pe baza cărora se vor formula răspunsurile la cererile de atestare prezentate de persoanele fizice şi juridice;
- solicită consemnarea în procesele-verbale ale şedinţelor a opiniilor şi punctelor de vedere divergente faţă de hotărârile adoptate.

Art. 14: Atribuţiile secretariatului comisiei de atestare
Secretariatul comisiei de atestare are următoarele atribuţii:
- primeşte şi înregistrează cererile-tip de atestare, însoţite de documentele necesare;
- întocmeşte graficul de şedinţe şi îl supune spre aprobare preşedintelui comisiei de atestare;
- convoacă membrii comisiei de atestare la şedinţe;
- comunică, după caz, persoanelor fizice şi juridice data prezentării pentru interviu. Persoana juridică va fi reprezentată la interviu prin reprezentantul său legal;
- întocmeşte procesele-verbale ale şedinţelor comisiei de atestare;
- păstrează documentele comisiei de atestare;
- prezintă certificatul de atestare preşedintelui ANRM spre semnare şi eliberare;
- comunică hotărârile comisiei de atestare celor interesaţi şi solicită eventuale completări ale documentaţiilor depuse.

SECŢIUNEA 1:Dispoziţii comune
Art. 15
Persoana juridică sau fizică care doreşte să obţină atestarea competenţei pentru întocmirea documentaţiilor geologo-tehnice şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale şi de expertizare va înainta la secretariatul comisiei de atestare din cadrul ANRM cererea-tip de atestare (anexele nr. 2 şi 3) însoţită de documentele prin care să dovedească că îndeplineşte condiţiile prevăzute în dosarul de atestare [art. 33 lit. b)-i)].
Art. 16
Dosarul de atestare se depune la secretariatul comisiei de atestare din cadrul ANRM, care va atribui solicitantului un număr de înregistrare.
Secretariatul comisiei de atestare şi serviciul contencios verifică existenţa şi conformitatea cu originalul a tuturor copiilor de pe actele şi documentele cuprinse în dosare, în conformitate cu art. 30 şi 33.

Art. 17
Comisia de atestare analizează dosarele prezentate şi decide:
a)atestarea persoanelor fizice sau juridice;
b)solicitarea de completări;
c)respingerea dosarului;
d)invitarea solicitantului pentru interviu.
Art. 18
Deciziile comisiei de atestare se consemnează în registrul special de şedinţe şi se transmit persoanelor interesate în termen de 15 zile lucrătoare de la data dezbaterii în şedinţă.
Art. 19
Dacă solicitantul nu se prezintă la data stabilită pentru interviu, se stabileşte o nouă dată. În cazul în care solicitantul nu se prezintă la al doilea termen, comisia de atestare decide respingerea cererii de atestare.
Art. 20
Examinarea candidatului, persoană juridică sau persoană fizică, constă într-un interviu de specialitate, având la bază una sau mai multe lucrări reprezentative din activitatea acestuia şi din legislaţia specifică domeniului pentru care solicită atestarea.
Art. 21
Persoanele fizice sau conducătorii persoanelor juridice, care solicită atestarea, vor fi invitaţi pentru interviu în şedinţa de atestare, prin grija secretariatului comisiei de atestare.
Dacă solicitantul nu a întrunit condiţiile de atestare, comisia de atestare îl va înştiinţa în acest sens.
Dacă solicitantul a întrunit condiţiile de atestare, comisia de atestare va acorda certificatul de atestare semnat de preşedintele ANRM.
Art. 22
Certificatul de atestare va fi înmânat persoanei fizice sau conducătorului persoanei juridice spre a-l folosi drept recunoaştere a capacităţii profesionale şi tehnice de a executa lucrările specificate.
Art. 23
Perioadele de lucru stabilite potrivit graficului de şedinţe aprobat de preşedintele comisiei de atestare, precum şi programarea persoanelor pentru interviu vor fi comunicate celor interesaţi de către secretariatul comisiei de atestare cu cel puţin 10 zile înainte de data ţinerii şedinţei de atestare.
Art. 24
Concluziile analizelor efectuate şi hotărârile adoptate de comisia de atestare se consemnează în procese-verbale semnate de toţi membrii prezenţi.
În registrul cuprinzând procesele-verbale se înscriu datele de bază privind persoana fizică sau juridică, precum şi hotărârea comisiei de atestare cu privire la eliberarea certificatului de atestare sau, după caz, de respingere a cererii de atestare.
Art. 25
Membrii comisiei de atestare poartă întreaga răspundere pentru hotărârile luate.
Art. 26
Certificatele de atestare se întocmesc conform modelelor anexate.
Certificatele de atestare vor fi numerotate în ordine curentă, menţionându-se într-un registru special de evidenţă, care se va păstra în condiţii de siguranţă la secretariatul comisiei de atestare, având caracter confidenţial.
Certificatul de atestare confirmă calitatea persoanei fizice sau juridice de a executa lucrările pentru care a fost atestată.
SECŢIUNEA 2:Atestarea persoanelor fizice
SUBSECŢIUNEA 1:Activităţi pentru care se acordă atestatul
Art. 27
Activităţile pentru care se pot solicita şi emite certificate de atestare în domeniul întocmirii de documentaţii, al cercetării geologice şi de expertizare sunt:
a)efectuarea lucrărilor de teren şi aferente:
- studiilor geologice (mineralogice, stratigrafice, geochimice, hidrogeologice etc.);
- altor studii specifice;
b)elaborarea/expertizarea documentaţiilor geologice, geologico-tehnice şi tehnico-economice pentru activităţi miniere şi operaţiuni petroliere: - proiecte, rapoarte şi programe de explorare-dezvoltare-exploatare;
- evaluarea resurselor/rezervelor pentru substanţe minerale şi petrol;
- studii de prefezabilitate şi fezabilitate;
- documentaţii pentru instituirea perimetrelor de protecţie hidrogeologică şi sanitară;
- documentaţii pentru instituirea perimetrelor de prospecţiune, explorare, exploatare şi dezvoltare;
- alte documentaţii de specialitate;
c)expertizarea, conducerea/coordonarea activităţilor legate de cercetarea geologică.

Art. 28
Atestarea persoanelor fizice care desfăşoară activităţi în domeniul cercetării geologice, întocmirea documentaţiilor şi expertizelor geologo-tehnice se solicită şi se acordă cu respectarea specializării şi a criteriilor cuprinse în prezenta metodologie.
Art. 29
Criteriile ce trebuie îndeplinite pentru atestarea ca specialist sau ca expert în domeniile şi specialităţile prevăzute în prezenta metodologie sunt cuprinse în anexa nr. 7.
SUBSECŢIUNEA 2:Conţinutul dosarului de atestare
Art. 30
În vederea atestării persoanele fizice interesate vor depune la ANRM un dosar de atestare conţinând următoarele documente:
- curriculum vitae;
- cerere-tip, conform anexei nr. 3;
- carnetul de muncă în original şi în copie;
- copie legalizată de pe diploma de studii, titluri ştiinţifice etc.;
- copii de pe certificatele de apartenenţă la organizaţii tehnice, ştiinţifice ori profesionale;
- copii de pe certificate sau alte documente care demonstrează frecventarea de către solicitant a unor cursuri postuniversitare şi de specialitate în domeniul pentru care se solicită atestarea, nivelul tehnic şi durata acestora;
- memoriu de activitate, cu specificarea clară a activităţilor de cercetare, studii, proiectare şi/sau producţie, desfăşurate de solicitant în domeniul geologico-minier şi/sau petrolier;
- listă cuprinzând lucrările efectuate în domeniul cercetărilor geologice, specificându-se calitatea şi responsabilitatea deţinută;
se vor prezenta şi lucrările ştiinţifice redactate, susţinute şi/sau publicate în cadrul unor manifestări interne şi/sau internaţionale de specialitate;
- recomandări din partea instituţiilor, organizaţiilor tehnice, ştiinţifice ori profesionale pentru care au efectuat astfel de activităţi.

SECŢIUNEA 3:Atestarea persoanelor juridice
SUBSECŢIUNEA 1:Activităţi pentru care se acordă atestatul
Art. 31
Activităţile pentru care se pot solicita şi emite atestări în domeniul întocmirii de documentaţii, executării lucrărilor de cercetare geologică, lucrărilor de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale şi de expertizare sunt:
a)efectuarea lucrărilor de teren şi de laborator aferente:
- studiilor geologice (mineralogice, stratigrafice, geochimice, hidrogeologice etc.);
- altor studii specifice;
b)elaborarea/expertizarea documentaţiilor geologice, geologico-tehnice şi tehnico-economice pentru activităţi miniere şi operaţiuni petroliere:
- proiecte, programe şi rapoarte de explorare-dezvoltare-exploatare;
- evaluarea resurselor/rezervelor pentru substanţe minerale şi petrol;
- studii de prefezabilitate şi fezabilitate;
- documentaţii pentru instituirea perimetrelor de protecţie hidrogeologică şi sanitară;
- documentaţii pentru instituirea perimetrelor de prospecţiune, explorare, dezvoltare şi exploatare;
- alte documentaţii de specialitate;
c)execuţia, conducerea/coordonarea şi expertizarea lucrărilor legate de exploatarea resurselor minerale prin:
- activităţi miniere;
- operaţiuni petroliere.

Art. 32
Atestarea persoanelor juridice care desfăşoară activităţi în domeniul întocmirii de documentaţii, executării lucrărilor de cercetare geologică, lucrărilor de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale şi de expertizare se solicită şi se acordă cu respectarea specializării şi a criteriilor cuprinse în prezenta metodologie.
SUBSECŢIUNEA 2:Conţinutul dosarului de atestare
Art. 33
În vederea atestării persoanele juridice interesate vor depune la ANRM un dosar care va cuprinde următoarele documente:
a)cerere-tip de atestare, conform anexei nr. 2, cu specificarea clară a activităţilor miniere şi/sau a operaţiunilor petroliere pentru care se solicită atestarea. Activităţile pentru care persoana juridică solicită atestarea trebuie să fie conforme cu cele prevăzute în codul de clasificări CAEN;
b)documente ce atestă calitatea de persoană juridică a solicitantului (în copie):
- statutul societăţii comerciale;
- denumirea, sedii;
- capitalul social;
- certificatul de înregistrare la oficiul registrului comerţului;
- certificatul fiscal;
- dovada înscrierii la oficiul registrului comerţului a activităţilor miniere şi/sau a operaţiunilor petroliere pentru care se solicită atestarea, conform clasificării CAEN;
- alte documente relevante;
c)memoriu privind activităţile miniere şi/sau operaţiunile petroliere reprezentative, desfăşurate anterior (anexa nr. 4):
- în domeniul cercetării geologice;
- în domeniul explorării-exploatării-dezvoltării resurselor minerale şi/sau petroliere;
- alte domenii conexe de activitate;
d)documente care să ateste pregătirea, calificarea tehnică şi experienţa profesională ale personalului/specialiştilor (curriculum vitae, cu specificarea activităţilor miniere şi/sau a operaţiunilor petroliere desfăşurate) (anexa nr. 5);
e)declaraţii care să ateste dotarea tehnică deţinută în proprietate sau închiriată: instalaţii, aparatură, echipamente şi utilaje specifice executării activităţilor miniere şi/sau operaţiunilor petroliere pentru care se solicită atestarea (anexa nr. 9);
f)documente care să ateste capacitatea financiară a solicitantului (scrisoare de bonitate cu principalii indicatori: lichiditate patrimonială, solvabilitate, rentabilitate);
g)nota de constatare a inspectoratului teritorial (zonal) pentru resurse minerale privind capacitatea tehnică a solicitantului;
h)apartenenţa în bloc sau individuală a personalului angajat la organisme/organizaţii tehnice ori profesionale de specialitate (anexa nr. 6);
i)după caz, documente de certificare care să ateste îndeplinirea unor standarde de calitate în urmărirea şi execuţia lucrărilor.

CAPITOLUL IV:Reînnoirea certificatelor de atestare
Art. 34
Durata valabilităţii certificatului de atestare este de 3 ani, cu posibilitatea de a fi revizuit sau anulat în cazul în care persoana fizică sau juridică nu mai îndeplineşte condiţiile şi criteriile de atestare. Această situaţie este sesizată de organele abilitate de lege pentru controlul tehnic şi financiar şi de persoanele competente din cadrul ANRM, aducându-se la cunoştinţă comisiei de atestare, care are obligaţia de a analiza cazul în mod operativ în şedinţă extraordinară.
Art. 35
Procedura de reînnoire a certificatului de atestare presupune depunerea şi analizarea unei noi documentaţii, în conformitate cu prevederile cap. III secţiunile a 2-a şi a 3-a.
Dacă reînnoirea nu se consideră îndreptăţită datorită executării de lucrări de slabă calitate, comisia de atestare va returna solicitantului dosarul, explicând cauzele respingerii.
Dacă cererea de reînnoire se consideră îndreptăţită, comisia de atestare va pregăti un nou certificat de atestare şi va chema la interviu persoana fizică sau conducerea persoanei juridice implicate.
Art. 36
Persoanele juridice care au fost atestate conform vechii metodologii aprobate prin Ordinul preşedintelui ANRM nr. 147/1995, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 306 din 30 decembrie 1995, trebuie să trimită cereri de reînnoire a atestatului, conform prezentei metodologii, în termen de un an de la data publicării acesteia în Monitorul Oficial al României, Partea I.
CAPITOLUL V:Retragerea certificatului de atestare
Art. 37
Certificatul de atestare eliberat unei persoane fizice sau juridice poate fi retras în situaţia în care nu mai sunt întrunite condiţiile şi criteriile cuprinse în prezenta metodologie şi în cazul neîndeplinirii repetate a obligaţiilor ce revin agenţilor economici, situaţii care vor fi decise de comisia de atestare, cu aprobarea preşedintelui ANRM.
Art. 38
Certificatul de atestare nu va fi eliberat persoanelor juridice sau persoanelor fizice în situaţia în care se constată că acestea au elaborat şi au înaintat la ANRM documentaţii tehnice necorespunzătoare în mod repetat (de trei ori pentru persoane juridice şi de două ori pentru persoane fizice).
Art. 39
Prezentarea de date eronate sau false în documentele din dosarul depus în vederea atestării atrage anularea certificatului de atestare eliberat de ANRM.
CAPITOLUL VI:Procedura de contestare
Art. 40
Persoanele juridice sau fizice care au solicitat atestarea de către comisia de atestare şi care consideră că nu au fost tratate corect pot face contestaţie.
Art. 41
Partea nemulţumită poate contesta în scris decizia comisiei de atestare. Contestaţia se depune la ANRM şi va fi soluţionată de către o comisie numită prin ordin al preşedintelui ANRM. Din comisia de soluţionare a contestaţiilor nu pot face parte membrii comisiei de atestare.
Dacă se consideră întemeiată contestaţia, comisia va revoca decizia anterioară şi va propune preşedintelui ANRM eliberarea atestatului, informând contestatorul despre soluţia adoptată.
Dacă comisia de soluţionare a contestaţiilor consideră că nu sunt temeinice contestaţia şi modificarea deciziei anterioare, va informa în scris contestatorul asupra soluţiei adoptate şi a motivelor acesteia.

Art. 42
Contestaţiile se depun în termen de 5 zile lucrătoare de la data comunicării deciziei.
Contestaţiile se rezolvă în termen de 30 de zile lucrătoare de la data depunerii.

Art. 43
Tarifele pentru obţinerea certificatului de atestare se stabilesc de către ANRM, cu avizul Oficiului Concurenţei, diferenţiat pentru persoane juridice şi persoane fizice, în funcţie de activităţile pe care acestea le desfăşoară.
Tarifele vor fi actualizate periodic, în condiţiile legii.

Art. 44
Persoana fizică sau juridică care solicită atestarea achită tariful prevăzut.

CAPITOLUL VII:Dispoziţii finale
Art. 45
ANRM va suporta din tarifele încasate cheltuielile legate de funcţionarea comisiei de atestare [în baza art. 70 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 72/1996].
- Anexele nr. 1-10 fac parte integrantă din prezenta metodologie.
ANEXA Nr. 1:COMPONENŢA comisiei de atestare a persoanelor fizice şi juridice care întocmesc documentaţii geologo-tehnice, execută lucrări de cercetare geologică, lucrări de exploatare a petrolului şi resurselor minerale şi de expertizare

Preşedinte

- specialist din cadrul ANRM

Vicepreşedinte

- specialist din cadrul ANRM

Membri:

- 2 specialişti din cadrul ANRM

 

- un reprezentant al unei instituţii de învăţământ superior

 

- un reprezentant al executanţilor de activităţi miniere

 

- un reprezentant al executanţilor de operaţiuni petroliere

Secretariat

- şeful biroului atestate din cadrul ANRM.

ANEXA Nr. 2:
PERSOANA JURIDICĂ

Nr ...................... din ......................
CERERE pentru obţinerea atestării privind competenţa tehnică de a desfăşura următoarele activităţi
(se completează, după caz, activităţile solicitate):
.........................................................................
..........................................................................
Persoana juridică ..............................................., cu sediul în .................................................., str ......................................... nr ..........., judeţul ........................., telefon .................., fax ................, e-mail ......................, înmatriculată la Registrul comerţului ............................ cu nr ........................ din ............................, reprezentată de ................................., având funcţia de ............................, solicităm, în conformitate cu prevederile art. 33 din Metodologia de atestare a competenţei tehnice a persoanelor juridice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale şi de expertizare, precum şi a persoanelor fizice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică şi de expertizare, aprobată prin Ordinul preşedintelui ANRM nr. 38/2001, eliberarea certificatului de atestare privind capacitatea de a efectua următoarele activităţi:
1.întocmirea de documentaţii geologico-tehnice;
2.cercetări geologice complexe;
3.exploatarea şi valorificarea resurselor minerale definite în Legea petrolului nr. 134/1995 şi în Legea minelor nr. 61/1998;
4.expertizare în:
a)executarea lucrărilor de prospecţiune;
b)executarea lucrărilor de explorare, inclusiv:
- a lucrărilor geofizice (seismice, magnetometrice, gravimetrice etc.);
- a studiilor geologice (geotehnice, mineralogice, petrografice, paleontologice, micropaleontologice, geochimice etc.);
c)executarea de lucrări şi documentaţii hidrogeologice (foraje, testări etc);
d)executarea lucrărilor de exploatare-dezvoltare;
5.elaborarea documentaţiilor pentru instituiri de perimetre de protecţie hidrogeologică şi sanitară.
- Anexăm la prezenta cerere documentele prevăzute de metodologia aprobată prin Ordinul preşedintelui ANRM nr. 38/2001, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 315 din 13 iunie 2001.
Data

...........................
................................................

(numele, semnătura şi ştampila)

ANEXA Nr. 3:CERERE pentru obţinerea certificatului de atestare privind competenţa de a întocmi documentaţii, de a conduce lucrări care intră sub incidenţa Legii minelor nr. 61/1998 şi a Legii petrolului nr. 134/1995, de a executa lucrări de cercetare geologică şi de expertizare a studiilor şi rapoartelor cu calcul şi/sau evaluare de resurse/rezerve geologice de petrol şi de resurse/rezerve minerale în temeiul art. 1 din metodologia de atestare aprobată prin Ordinul preşedintelui ANRM nr. 38/2001
PERSOANA FIZICĂ

Nr ...................... din ......................
Subsemnatul/subsemnata ....................................., de profesie ........................., absolvent/absolventă al/a .............................. în anul ..............., solicit atestarea competenţei profesionale în următoarele activităţi:
a).............................;
b).............................;
c)............................
Pregătirea profesională şi experienţa în domeniu corespund următoarelor criterii specificate în anexa nr. 7 la Metodologia de atestare a competenţei tehnice a persoanelor juridice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale şi de expertizare, precum şi a persoanelor fizice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică şi de expertizare.
Anexăm la prezenta cerere documentele prevăzute de metodologia aprobată prin Ordinul preşedintelui ANRM nr. 38/2001, publicat în Monitorul Oficial al României, Partea I, nr. 315 din 13 iunie 2001.
Semnătura

........................

ANEXA Nr. 4:SITUAŢIA privind activitatea desfăşurată în domeniul................. în ultimii 3 ani
PERSOANA JURIDICĂ
............................................................
............................................................
............................................................
Data completării

............................
Semnătura autorizată

.............................

Ştampila

ANEXA Nr. 5:CALIFICĂRI PROFESIONALE ŞI INSTRUIRE RELEVANTĂ
PERSOANA JURIDICĂ

Numele şi prenumele personalului de specialitate

Denumirea cursului şi calificativul obţinut

(diplomă, masterat, doctorat)

Anul absolvirii, durata

Instituţia de învăţământ

Principala atribuţie în societatea comercială

     

...

    
Data ............................
Semnătura autorizată

............................
(Ataşaţi copiile de pe certificatele pentru calificarea de cel mai înalt grad şi pentru cursurile de instruire pentru persoanele menţionate mai sus.)

ANEXA Nr. 6:APARTENENŢA la organisme ştiinţifice de specialitate - organizaţii tehnice profesionale
PERSOANA JURIDICĂ

Organismul profesional

Data intrării

Nivelul/Calificarea

Tipul apartenenţei

    

...

   
(Anexaţi copiile de pe certificatele sau documentele care atestă această apartenenţă.)

ANEXA Nr. 7:CRITERII DE ATESTARE
PERSOANA FIZICĂ
Criteriile de atestare sunt cele stabilite în continuare:
A)Pentru calitatea de expert:
1.Studii - absolvent de studii universitare cu diplomă de licenţă în domeniul de atestare;
2.Vechime - minimum 10 ani de activitate efectivă în domeniul de atestare sau în domenii conexe;
3.Experienţă - 10 lucrări complexe în domeniul pentru care se solicită atestarea. Se cumulează următoarele tipuri de lucrări: lucrări de sinteză, cărţi de specialitate, teză de doctorat în domeniu, lucrare de masterat în domeniu, proiecte de cercetare şi/sau execuţie, cursuri universitare predate, cursuri şi/sau stagii de specialitate absolvite (cu diplomă);
4.Polivalenţă - experienţă corespunzătoare în cel puţin 5 dintre următoarele grupe de specializări:
- - ştiinţifică:
- studii geologice (mineralogice, geochimice, stratigrafice, hidrogeologice, geotehnice, geofizice);
- documentaţii de evaluare a resurselor/rezervelor, elaborarea de metodologii de calcul etc.;
- proiecte, programe, rapoarte de cercetare geologică;
- studii de fezabilitate şi prefezabilitate, documentaţii tehnico-economice;
- documentaţii privind instituirea de perimetre de protecţie hidrogeologică şi/sau sanitară;
- documentaţii pentru instituirea perimetrelor de prospecţiune, explorare şi exploatare-dezvoltare;
- - conceptuală:
- expertizarea activităţilor legate de cercetarea geologică, inclusiv a documentaţiilor de evaluare a resurselor/rezervelor de substanţe minerale utile;
- - practică:
- execuţia efectivă a lucrărilor de cercetare geologică (prospecţiune, explorare, evaluare) şi/sau de exploatare-dezvoltare;
- - de sinteză:
- conducerea/coordonarea activităţilor legate de cercetarea geologică (prospecţiune, explorare, evaluare) şi de exploatare-dezvoltare;
- avizarea, la diverse niveluri, a lucrărilor de cercetare geologică (prospecţiune, explorare, evaluare) şi de exploatare-dezvoltare;
- - didactică:
- în domeniul învăţământului de specialitate;
- - adiţională:
- publicistică, redacţională etc.
B)Pentru calitatea de specialist:
1.Studii - absolvent de studii universitare cu diplomă de licenţă în domeniul de atestare;
2.Vechime - minimum 5 ani de activitate efectivă în domeniul de atestare sau în domenii conexe;
3.Experienţă - 5 lucrări complexe în domeniul pentru care se solicită atestarea. Se cumulează următoarele tipuri de lucrări: lucrări de sinteză, cărţi de specialitate, teză de doctorat în domeniu, lucrare de masterat în domeniu, proiecte de cercetare şi/sau execuţie, cursuri universitare predate, cursuri şi/sau stagii de specialitate absolvite (cu diplomă);
4.Polivalenţă - experienţă corespunzătoare în cel puţin 3 dintre următoarele grupe de specializări:
- - ştiinţifică:
- studii geologice (mineralogice, geochimice, stratigrafice, hidrogeologice, geotehnice, geofizice);
- documentaţii de evaluare a resurselor/rezervelor, elaborarea de metodologii de calcul etc.;
- proiecte, programe, rapoarte de cercetare geologică;
- studii de fezabilitate şi prefezabilitate, documentaţii tehnico-economice;
- documentaţii privind instituirea de perimetre de protecţie hidrogeologică şi/sau sanitară;
- documentaţii pentru instituirea perimetrelor de prospecţiune, explorare şi exploatare-dezvoltare;
- - conceptuală:
- expertizarea activităţilor legate de cercetarea geologică, inclusiv a documentaţiilor de evaluare a resurselor/rezervelor de substanţe minerale utile;
- - practică:
- execuţia efectivă a lucrărilor de cercetare geologică (prospecţiune, explorare, evaluare) şi/sau de exploatare-dezvoltare;
- - de sinteză:
- conducerea/coordonarea activităţilor legate de cercetarea geologică (prospecţiune, explorare, evaluare) şi de exploatare-dezvoltare;
- avizarea, la diverse niveluri, a lucrărilor de cercetare geologică (prospecţiune, explorare, evaluare) şi de exploatare-dezvoltare;
- - didactică:
- în domeniul învăţământului de specialitate;
- - adiţională:
- publicistică, redacţională etc.

ANEXA Nr. 8:REFERINŢE CLIENŢI
PERSOANA JURIDICĂ
Compania.............................
Numele şi prenumele...................
Poziţia/funcţia..........................
Adresa................................
Nr. telefon.............................
Declaraţie
Semnătura
........................
Data
.......................
ANEXA Nr. 9:SITUAŢIA privind dotarea cu instalaţii şi utilaje specifice pentru desfăşurarea activităţii de ....................
PERSOANA JURIDICĂ
Nr. Denumirea şi marca Anul Starea tehnică
Observaţii*) crt. instalaţiilor şi utilajelor fabricaţiei (gradul de uzură)
NOTĂ:
Se pot înscrie şi performanţele tehnice ale utilajelor.
Data completării..........................
Semnătura autorizată..........................
Ştampila
*) Se va menţiona dacă se asigură realizarea de lucrări la nivelul de calitate propus.
ANEXA Nr. 10:FIŞĂ cu privire la asigurarea cu personal pentru activitatea de .......................
PERSOANA JURIDICĂ

Numărul de persoane cu atribuţii de

conducere

execuţie

  

...

 
Data ........................
Semnătura autorizată

..............................................

Ştampila

ANEXA Nr. 101:
1.Figura 1:
VEZI ACTUL MODIFICATOR
2.Figura 2: CERTIFICAT DE ATESTARE
Persoană fizică

ROMÂNIA

AGENŢIA NAŢIONALĂ PENTRU RESURSE MINERALE

 

CERTIFICAT DE ATESTARE

Comisia de atestare, constituită în baza ordinului preşedintelui Agenţiei Naţionale pentru Resurse Minerale nr. ........... din ............ a analizat dosarul cererii de atestare nr. ....... din ......................... a Domnului/Doamnei ............................................................. ,născut/ă în anul .......... luna ....... ziua ...... localitatea ....................... Judeţul ..................... ,ţara ...................... ,de profesie .................. absolvent al Universităţii/Institutul ............................. facultatea .......................... în anul ............ domiciliat/ă în ......................... str. ........................ nr. ........... ,
şi a hotărât că
DOMNUL/DOAMNA .............................................................
îndeplineşte criteriile prevăzute în METODOLOGIA de atestare şi are competenţa tehnică şi profesională de a executa următoarele lucrări:
1 ......................................................................
2 ......................................................................
3 ......................................................................
4 .......................................................................
Prezentul certificat este valabil până la data de .......................... şi poate fi anulat în cazul în care se constată că titularul nu mai îndeplineşte condiţiile atestării.
Nr. ........ / ......................
PREŞEDINTE,

.............................

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 315 din data de 13 iunie 2001