Capitolul ii - Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile comisiei de atestare - Metodologie din 2001 de atestare a competenţei tehnice a persoanelor juridice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale şi de expertizare, precum şi a persoanelor fizice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică şi de expertizare

M.Of. 315

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 10 Iunie 2004
CAPITOLUL II:Organizarea, funcţionarea şi atribuţiile comisiei de atestare
SECŢIUNEA 1:Organizarea şi funcţionarea comisiei de atestare
Art. 5
Comisia de atestare şi secretariatul acesteia vor fi înfiinţate şi vor fi stabilite prin ordin al preşedintelui ANRM pentru o perioadă de 2 ani.
Comisia de atestare este formată din 7 specialişti din cadrul ANRM şi din unele unităţi de învăţământ superior de specialitate, de cercetare şi de proiectare, de execuţie şi exploatare de profil, având componenţa prezentată în anexa nr. 1. Comisia de atestare poate fi ajutată în cadrul lucrărilor sale, după caz, de consultanţi tehnici pe probleme specifice, convocaţi la solicitarea preşedintelui ANRM.
Membrii comisiei de atestare îşi păstrează calitatea de angajaţi ai unităţilor de la care provin, precum şi toate drepturile şi obligaţiile ce decurg din această calitate.
Art. 6
Comisia de atestare este condusă de un preşedinte, specialist în domeniu, din cadrul ANRM, iar în lipsa acestuia, de vicepreşedintele desemnat de preşedintele ANRM.
Art. 7
Secretariatul comisiei de atestare se asigură de şeful Biroului instrucţiuni şi atestate din cadrul ANRM.
Art. 8
Comisia de atestare funcţionează legal în prezenţa preşedintelui sau a vicepreşedintelui desemnat şi a minimum 4 membri.
Hotărârile comisiei de atestare se iau cu votul a cel puţin jumătate plus unul din numărul membrilor prezenţi. Voturile se înregistrează nominal în procesul-verbal al şedinţei.
Art. 9
În cazul în care un membru al comisiei de atestare înregistrează absenţe nemotivate la mai mult de două şedinţe consecutive, se consideră că activitatea acestuia este necorespunzătoare şi preşedintele comisiei va sesiza conducerea ANRM în vederea înlocuirii.
În situaţii deosebite (plecări în străinătate, în caz de boală etc.) membrii comisiei de atestare care nu pot participa la şedinţe vor transmite punctul lor de vedere, în scris,lasecretariat,cudouăzile înaintea şedinţei programate.
Art. 10
În funcţie de volumul lucrărilor comisia de atestare va stabili un grafic de şedinţe adecvat şi se va întruni ori de câte ori este necesar, astfel încât să nu producă perturbări în desfăşurarea activităţilor miniere şi a operaţiunilor petroliere.
SECŢIUNEA 2:Atribuţiile comisiei de atestare
Art. 11: Atribuţiile preşedintelui comisiei de atestare
Atribuţiile preşedintelui comisiei de atestare sunt următoarele:
- aprobă graficele cuprinzând programarea şedinţelor comisiei de atestare;
- conduce şi coordonează lucrările şedinţelor de ana-liză a solicitărilor de atestare prezentate de persoanele juridice şi fizice;
- semnează procesele-verbale cuprinzând hotărârile comisiei de atestare şi, după caz, comunicările privind respingerea motivată a cererilor de atestare;
- verifică prezenţa membrilor comisiei de atestare la şedinţele acesteia şi propune conducerii ANRM înlocuirea celor care absentează nemotivat la mai mult de două şedinţe consecutive;
- informează conducerea ANRM despre modul de desfăşurare a activităţii comisiei de atestare şi despre hotărârile luate;
- întocmeşte anual un raport asupra activităţii comisiei de atestare, pe care îl prezintă conducerii ANRM până la data de 20 ianuarie a anului următor.
Art. 12: Atribuţiile vicepreşedintelui comisiei de atestare
În lipsa preşedintelui atribuţiile acestuia sunt preluate de vicepreşedinte.
Art. 13: Atribuţiile membrilor comisiei de atestare
(1)Membrii comisiei de atestare au următoarele atribuţii:
- examinează cererile şi documentaţiile prezentate de persoanele fizice şi juridice în vederea atestării;
- prezintă în scris punctul lor de vedere în şedinţa de atestare;
- propun eliberarea certificatelor de atestare pentru cei care îndeplinesc condiţiile şi criteriile de atestare;
- propun respingerea cererilor de atestare ale celor care nu îndeplinesc condiţiile şi criteriile de atestare;
- participă la şedinţele comisiei de atestare, cu drept de vot direct în adoptarea hotărârilor acesteia;
- semnează procesele-verbale întocmite la fiecare şedinţă, pe baza cărora se vor formula răspunsurile la cererile de atestare prezentate de persoanele fizice şi juridice;
- solicită consemnarea în procesele-verbale ale şedinţelor a opiniilor şi punctelor de vedere divergente faţă de hotărârile adoptate.

Art. 14: Atribuţiile secretariatului comisiei de atestare
Secretariatul comisiei de atestare are următoarele atribuţii:
- primeşte şi înregistrează cererile-tip de atestare, însoţite de documentele necesare;
- întocmeşte graficul de şedinţe şi îl supune spre aprobare preşedintelui comisiei de atestare;
- convoacă membrii comisiei de atestare la şedinţe;
- comunică, după caz, persoanelor fizice şi juridice data prezentării pentru interviu. Persoana juridică va fi reprezentată la interviu prin reprezentantul său legal;
- întocmeşte procesele-verbale ale şedinţelor comisiei de atestare;
- păstrează documentele comisiei de atestare;
- prezintă certificatul de atestare preşedintelui ANRM spre semnare şi eliberare;
- comunică hotărârile comisiei de atestare celor interesaţi şi solicită eventuale completări ale documentaţiilor depuse.