Secţiunea 2 - Atribuţiile comisiei de atestare - Metodologie din 2001 de atestare a competenţei tehnice a persoanelor juridice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică, lucrări de exploatare a petrolului şi a resurselor minerale şi de expertizare, precum şi a persoanelor fizice care întocmesc documentaţii şi/sau execută lucrări de cercetare geologică şi de expertizare

M.Of. 315

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 10 Iunie 2004
SECŢIUNEA 2:Atribuţiile comisiei de atestare
Art. 11: Atribuţiile preşedintelui comisiei de atestare
Atribuţiile preşedintelui comisiei de atestare sunt următoarele:
- aprobă graficele cuprinzând programarea şedinţelor comisiei de atestare;
- conduce şi coordonează lucrările şedinţelor de ana-liză a solicitărilor de atestare prezentate de persoanele juridice şi fizice;
- semnează procesele-verbale cuprinzând hotărârile comisiei de atestare şi, după caz, comunicările privind respingerea motivată a cererilor de atestare;
- verifică prezenţa membrilor comisiei de atestare la şedinţele acesteia şi propune conducerii ANRM înlocuirea celor care absentează nemotivat la mai mult de două şedinţe consecutive;
- informează conducerea ANRM despre modul de desfăşurare a activităţii comisiei de atestare şi despre hotărârile luate;
- întocmeşte anual un raport asupra activităţii comisiei de atestare, pe care îl prezintă conducerii ANRM până la data de 20 ianuarie a anului următor.
Art. 12: Atribuţiile vicepreşedintelui comisiei de atestare
În lipsa preşedintelui atribuţiile acestuia sunt preluate de vicepreşedinte.
Art. 13: Atribuţiile membrilor comisiei de atestare
(1)Membrii comisiei de atestare au următoarele atribuţii:
- examinează cererile şi documentaţiile prezentate de persoanele fizice şi juridice în vederea atestării;
- prezintă în scris punctul lor de vedere în şedinţa de atestare;
- propun eliberarea certificatelor de atestare pentru cei care îndeplinesc condiţiile şi criteriile de atestare;
- propun respingerea cererilor de atestare ale celor care nu îndeplinesc condiţiile şi criteriile de atestare;
- participă la şedinţele comisiei de atestare, cu drept de vot direct în adoptarea hotărârilor acesteia;
- semnează procesele-verbale întocmite la fiecare şedinţă, pe baza cărora se vor formula răspunsurile la cererile de atestare prezentate de persoanele fizice şi juridice;
- solicită consemnarea în procesele-verbale ale şedinţelor a opiniilor şi punctelor de vedere divergente faţă de hotărârile adoptate.

Art. 14: Atribuţiile secretariatului comisiei de atestare
Secretariatul comisiei de atestare are următoarele atribuţii:
- primeşte şi înregistrează cererile-tip de atestare, însoţite de documentele necesare;
- întocmeşte graficul de şedinţe şi îl supune spre aprobare preşedintelui comisiei de atestare;
- convoacă membrii comisiei de atestare la şedinţe;
- comunică, după caz, persoanelor fizice şi juridice data prezentării pentru interviu. Persoana juridică va fi reprezentată la interviu prin reprezentantul său legal;
- întocmeşte procesele-verbale ale şedinţelor comisiei de atestare;
- păstrează documentele comisiei de atestare;
- prezintă certificatul de atestare preşedintelui ANRM spre semnare şi eliberare;
- comunică hotărârile comisiei de atestare celor interesaţi şi solicită eventuale completări ale documentaţiilor depuse.