Metodologie-Cadru din 2020 privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2021 - 2022
M.Of. 1121 bis
Ieşit din vigoare
f)acordul directorului liceului pedagogic eliberat în baza criteriilor stabilite de consiliul de administraţie al unităţii de învăţământ, avizat de inspectorul şcolar care coordonează activitatea liceelor pedagogice pentru ocuparea posturilor didactice/catedrelor vacante/rezervate de la clasele/grupele din profilul pedagogic, de la liceele cu profil pedagogic, calificările educator-puericultor, educatoare sau învăţător, constituite din disciplinele care se regăsesc în anexa nr. 2 la Regulamentul-cadru pentru organizarea şi funcţionarea învăţământului pedagogic în sistemul de învăţământ preuniversitar, aprobat prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 4.812/2020, în care se precizează etapa de mobilitate pentru care a fost eliberat;Analiză | Aspecte evaluate: criterii | Punctaj | |
Maxim | Realizat | ||
Lecţie | Aspecte formale (documente, documentaţie, materiale didactice disponibile) | 1 | |
Proiectare - motivare (relaţionarea intra - şi interdisciplinară, intra şi cross - curriculară, perspectiva în raport cu unitatea de învăţare, relevanţa pentru viaţă a conţinuturilor) | 1,5 | ||
Conţinut ştiinţifico-aplicativ (obiectivizare, structurare, sistematizare, coerenţă, consistent) | 1,5 | ||
Metode şi mijloace didactice (varietate, oportunitate, originalitate, eficienţă) | 1,5 | ||
Climat psihopedagogie Ambient specific disciplinei, motivaţie pentru lecţie | 1 | ||
Elevii - dominante vizate | Achiziţii cognitive, verbalizate/non verbalizate (calitate, cantitate, relaţionale, operaţionalizare) | 0,5 | |
Deprinderi de activitate intelectuală individuală şi în echipă (operaţii logice, mecanisme de analiză şi sinteză, tipuri de inteligenţe, consecvenţă, seriozitate, ambiţia autodepăşirii, colegialitate, responsabilitate şi răspundere, flexibilitate în asumarea rolurilor) | 0,5 | ||
Atitudine faţă de şcoală - statutul şi rolul la oră (pozitivă - colaborator, indiferent - spectator) | 0,5 | ||
Profesorul - dominante vizate | Competenţe profesionale şi metodice (de cunoaştere - gradul de stăpânire, organizare şi prelucrare a informaţiei; de execuţie - rapiditatea, precizia acţiunilor şi distributivitatea atenţiei; de comunicare - fluiditatea, concizia şi acurateţea discursului, captarea şi păstrarea interesului elevilor, abilitatea pentru activitate diferenţiată) | 1 | |
Competenţe sociale şi de personalitate (sociabilitate, degajare, comunicativitate, registre diverse de limbaj, echilibru emoţional, rezistenţă la stres, ingeniozitate, flexibilitate, fermitate, toleranţă, rigurozitate, obiectivitate, disponibilitate pentru autoperfecţionare) | 1 | ||
TOTAL | 10 | ||
Analiză | Aspecte evaluate: criterii | Punctaj | |
Maxim | Realizat | ||
Lecţie | Aspecte formale (realizarea proiectării, documentare) | 1 | |
Adaptarea conţinutului la particularităţile de vârstă şi nevoile grupului ţintă (adecvarea limbajului la nivelul clasei, corelarea temei cu necesităţile psihopedagogice ale grupului ţintă, relevanţa pentru viaţă a conţinuturilor) | 1,5 | ||
Conţinut ştiinţifico-aplicativ (structurare, sistematizare, coerenţă, consistenţă) | 1 | ||
Metode didactice, mijloace de învăţământ, forme de organizare a activităţii (varietate, oportunitate, originalitate, eficienţă) | 1,5 | ||
Climatul psihopedagogie (organizarea spaţiului şi a materialelor, climatul psihosocial instaurate pe parcursul activităţii, modalităţi de motivare şi încurajare) | 1,5 | ||
Elevii - Dominante vizate | Achiziţii cognitive, verbalizate/non verbalizate (calitate, cantitate, relaţionare, operaţionalizare) | 0,5 | |
Competenţe cognitive, sociale şi emoţionale (stimularea mecanismelor de analiză, sinteză şi autoreflecţie, valorificarea resurselor personale ale elevilor şi a experienţei lor de viaţă) | 0,5 | ||
Atitudinea elevilor în cadrul activităţii (facilitarea implicării elevilor, încurajarea atitudinii pozitive a acestora) | 0,5 | ||
Profesorul - Dominante vizate | Competenţe profesionale şi metodice (de cunoaştere - gradul de stăpânire, organizare şi prelucrare a informaţiei; de execuţie - rapiditatea, precizia acţiunilor şi distributivitatea atenţiei; de comunicare - fluiditatea, concizia şi acurateţea discursului, captarea şi menţinerea interesului elevilor, abilitatea pentru activitatea diferenţiată, oferirea şi solicitarea de feedback) | 1 | |
Competenţe sociale şi de personalitate (sociabilitate, registre diferite de limbaj, echilibru emoţional, rezistenţă la stres, creativitate, empatie, flexibilitate, fermitate, rigurozitate, obiectivitate, acceptare necondiţionată) | 1 | ||
TOTAL | 10 | ||
Analiza | Aspecte evaluate/ criterii | Punctaj | |
Maxim | Realizat | ||
Lecţie | Plan de lecţie şi materiale didactice (planşe, fişe, documente) | 0,2 | |
Lecţia este proiectată corespunzător (etape, scopuri şi obiective/competenţe, alocare de timp, timp de interacţiune, material şi echipamente) | 0,2 | ||
Obiectivele stabilite au fost prezentate clar, concis pentru ca elevii să înţeleagă ce competenţe vor dobândi prin participarea lor la procesul de învăţare | 0,2 | ||
Selecţia procedeelor, tehnicilor şi metodelor de predare s-a făcut ţinându-se cont de cantitatea de cunoştinţe transmisă şi nivelul de pregătire al clasei | 0,2 | ||
Integrarea resurselor CDI în activităţile desfăşurate. | 0,2 | ||
Varietatea şi complementaritatea materialelor didactice | 0,2 | ||
Modul de exploatare a resurselor documentare în vederea dezvoltării competenţelor info - documentare | 0,2 | ||
Descoperirea CDI ca centru de resurse | 0,1 | ||
Includerea secvenţelor cu caracter practic-aplicativ (elevii au avut acces liber la materialele din CDI şi le-au utilizat în rezolvarea sarcinilor trasate de către profesor) | 0,2 | ||
Gestionarea timpului | 0,2 | ||
Alegerea temei în funcţie de nevoile utilizatorilor de documentare şi informare | 0,2 | ||
Corelarea intre obiectivele info-documentare, activităţile propuse şi modalităţile de evaluare | 0,2 | ||
Capacitatea de a crea un mediu documentar adaptat nevoilor utilizatorilor | 0,1 | ||
Prin conţinuturile propuse profesorul are ca scop generarea unor idei noi, soluţii (elevii vor învăţa să utilizeze cât mai eficient resursele şi spaţiile specifice unui CDI) | 0,2 | ||
A fost menţinut un raport eficient între durata solicitării elevilor şi cea afectată explicaţiilor | 0,2 | ||
A fost creat un climat afectiv - emoţional propice desfăşurării activităţii | 0,1 | ||
Elevi | Elevii sunt responsabili şi se implică în procesul instructiv educativ | 0,2 | |
Elevii dau dovadă de autonomie în învăţare, competenţe de căutare, selectare, tratare şi comunicare a informaţiei | 0,2 | ||
Elevii au deprinderi de învăţare eficientă şi gândesc logic, problematizat | 0,2 | ||
Elevii au deprinderi de muncă independentă şi se descurcă bine în rezolvarea sarcinilor de lucru indicate de către profesor | 0,2 | ||
Elevii sunt familiarizaţi cu spaţiul şi resursele CDI şi înţeleg importanţa iniţierii în cercetarea documentară | 0,1 | ||
Elevii poartă cu uşurinţă o conversaţie şi nu au dificultăţi în a utiliza termenii specifici disciplinei studiate | 0,2 | ||
Elevii au capacitatea de a-şi menţine nivelul de concentrare şi sunt interesaţi de activităţile propuse | 0,2 | ||
Elevii sunt obişnuiţi să lucreze utilizând fişe, dicţionare, enciclopedii, atlase, materiale auxiliare, TIC | 0,2 | ||
Elevii sunt implicaţi în animarea CDI: mediatizarea activităţii CDI, ordonarea documentelor, organizarea activităţilor, etc. | 0,2 | ||
Elevii manifestă respect faţă de profesor şi au o atitudine corespunzătoare faţă de disciplina predată | 0,1 | ||
Elevii dovedesc competenţe de integrare şi relaţionare pozitive | 0,2 | ||
Elevii manifestă interes şi o atitudine pozitivă faţă de activităţile specifice unui CDI (dezvoltarea gustului pentru lectură, expoziţii, audiţii, vizionări, ateliere de creaţie. întâlniri cu personalităţi ale vieţii culturale etc.) | 0,2 | ||
Elevii înţeleg importanţa dobândirii unor metode de a învăţa şi de a stăpâni informaţia | 0,2 | ||
Elevii îşi dezvoltă capacitatea de a identifica, selecta, organiza, prelucra şi transmite informaţia | 0,2 | ||
Elevii manifestă iniţiativă, creativitate şi disponibilitate de a lucra în echipă pentru rezolvarea diferitelor sarcini | 0,1 | ||
Elevii sunt receptivi faţă de valorile culturale | 0,2 | ||
Elevii au o atitudine prietenoasă faţă de colegi | 0,1 | ||
Elevii au o atitudine pozitivă faţă de şcoală şi manifestă dorinţa de a se implica activ în promovarea imaginii acesteia în comunitatea locală prin participarea la activităţile iniţiate de către profesorul documentarist prin intermediul CDI | 0,2 | ||
Profesor | Demonstrează o bună cunoaştere a disciplinei predate şi cunoştinţe actualizate în domeniul iniţierii în cercetarea documentară | 0,2 | |
Demonstrează capacitate de sinteză şi subliniază valoarea practic - aplicativă a demersului întreprins | 0,2 | ||
Limbajul utilizat este adecvat şi ţine cont de nivelul de vârstă şi înţelegere al elevilor | 0,1 | ||
Comunicarea cu elevii este eficientă. Tonul folosit (calm, ferm), formularea clară a ideilor conduc la captarea atenţiei elevilor şi la participarea lor la rezolvarea sarcinilor propuse | 0,1 | ||
Dialoghează în cu elevii, nu monopolizează discuţia, răspunde la întrebările elevilor clarificând aspectele mai dificile pentru aceştia | 0,2 | ||
Foloseşte materiale auxiliare | 0,1 | ||
Utilizează corespunzător resursele existente în CDI (suport hârtie, suporturi audio - video), inclusiv resursele digitale şi TIC | 0,2 | ||
Alocă fiecărei secvenţe din lecţie timpul adecvat şi respectă etapele parcurgerii acesteia respectând planul de lecţie | 0,2 | ||
Utilizează strategii de lucru interactive: brainstorming, dezbatere, problematizare, joc de rol, simulări, tehnici ale gândirii critice, exerciţii metaforice etc. | 0,2 | ||
Abordează conţinuturile dintr-o perspectivă aplicativă, implicând elevii în activitatea de documentare şi orientare într-o structură info-documentară | 0,2 | ||
Lecţia este centrată pe elev - se lucrează pe perechi, pe grupe, individual | 0,2 | ||
Monitorizează atent activităţile desfăşurate de elevi. Elevii primesc indicaţii clare, precise pentru fiecare etapă a lecţiei | 0,1 | ||
Formează şi dezvoltă competenţe specifice domeniului info-documentare necesare învăţării de-a lungul vieţii | 0,2 | ||
Dovedeşte preocupare pentru facilitarea accesului la informaţie, asigurarea exploatării cât mai eficiente a informaţiilor şi documentelor pluridisciplinare multimedia şi multisuport de către utilizatori, din perspectiva egalizării şanselor elevilor din medii culturale şi sociale diferite | 0,2 | ||
Distribuie sarcinile de învăţare gradual şi în succesiune logică | 0,2 | ||
Formulează întrebări pentru a verifica dacă elevii au înţeles noile conţinuturi. | 0,1 | ||
Implică elevii în procesul de evaluare şi le oferă feed-back în legătură cu progresul şcolar realizat | 0,2 | ||
Favorizează implicarea activă a tuturor elevilor în procesul instructiv educativ | 0,2 | ||
Demonstrează abilitatea de a desfăşură activităţi diferenţiate | 0,2 | ||
Demonstrează capacitate de analiză şi sinteză, originalitate, tact pedagogic şi spirit organizatoric | 0,2 | ||
Alege activităţile în mod creativ | 0,2 | ||
Facilitează accesul elevilor la informaţii, documentaţie şi noi tehnologii în contextul evoluţiei societăţii. | 0,2 | ||
Total puncte | 10 | ||
Lista candidaţilor repartizaţi | |||||||||||
Nr. crt. | Numele şi prenumele candidatului repartizat | Rezultatul obţinut la proba orală în limba de predare a postului | Nota obţinută la inspecţia specială la clasă/proba practică/in profilul postului | Nota obţinută la proba scrisă | Media de repartizare | Unitatea de învăţământ | Localitatea | Post/catedră | Cod post | Tipul de repartizare: - transfer/angajare pe perioadă nedeterminată | Observaţii |
Preşedintele comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de organizare şi desfăşurare a concursului, ................................................... (Numele şi prenumele) |

Lista candidaţilor repartizaţi, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2 | |||||||||
Nr. crt. | Numele şi prenumele candidatului repartizat | Rezultatul obţinut la proba orală în limba de predare a postului/proba intensiv bilingv | Nota obţinută la proba scrisă | Unitatea de învăţământ | Localitatea | Post/catedră | Cod post | Tipul de repartizare: - transfer/angajare pe perioadă nedeterminată | Observaţii |
Preşedintele comisiei judeţene/a municipiului Bucureşti de organizare şi desfăşurare a concursului, ................................................... (Numele şi prenumele) |

Unitatea de învăţământ .................. Judeţul (sectorul) ................................. Se certifică exactitatea datelor | Nr. ......../.......... 2021 Avizat Oficiul Juridic ........................... Inspector şcolar pentru managementul resurselor umane |
DIRECTOR, L.S. ...................... (Numele şi prenumele) | Prof. (Numele şi prenumele) ..................... |
TOTAL PUNCTAJ (5): ................................................................. P......,....... |
Data ............. | Semnătura ................ |
Unitatea de învăţământ ......................... | Catedra (Nr. ore) ........................... | Localitatea ....................... |
Data ............. | Semnătura ................ |
Data ............. | Semnătura ................ |
Nr. ......../..........2021 | |
Unitatea de învăţământ ....................... Judeţul (sectorul) ..................... | Avizat Oficiul Juridic ............................. |
Se certifică exactitatea datelor | Inspector şcolar pentru managementul resurselor umane |
DIRECTOR, L.S.. ................. (Numele şi prenumele) | Prof. (Numele şi prenumele) ...................................... |
TOTAL PUNCTAJ (4): | P ......,....... |
Data ............. | Semnătura ................ |
Unitatea de învăţământ | Post/catedra (Nr. ore) | Localitatea |
Data ............. | Semnătura ................ |
Nr. ......../.......... 2021 | |
Se certifică exactitatea datelor Inspector şcolar pentru managementul resurselor umane ...................................................... (numele şi prenumele) | Viza Oficiului Juridic ................................. |
Unitatea de învăţământ ....................... | Nr. ......../.......... 2021 |
Judeţul (sectorul) ......................... | Avizat Oficiul Juridic ......................... |
Se certifică exactitatea datelor | Inspector şcolar pentru managementul resurselor umane |
DIRECTOR, ................... (Numele şi prenumele) | Prof. (Numele şi prenumele) ....................................... |
Unitatea de învăţământ | Post/Catedra (Nr. ore) | Localitatea |
Se certifică exactitatea datelor Inspector şcolar pentru managementul resurselor umane, ............................................ (numele şi prenumele) | Nr. ..... din ..... 2021 |
Se certifică exactitatea datelor Secretarul comisiei de organizare şi desfăşurare a concursului ...................................... (Numele şi prenumele) Viza Consilierului Juridic .................................. | Nr. ......./..........2021 Luat în evidenţa I.S.J./I.S.M.B. ............................................ (pentru cadrele didactice titulare participante la concurs provenite din alte judeţe) |
Unitatea de învăţământ | Localitatea Sectorul | Post/catedră Nr. ore |
Verificat, Secretar comisie judeţeană/a municipiului Bucureşti de organizare şi desfăşurare a concursului |
TOTAL PUNCTAJ (4): P.......,......... |
Unitatea de învăţământ | Post/catedră (Nr. ore) | Localitatea |
....................... | ....................... | ....................... |
...................... | ...................... | ...................... |
Unitatea de învăţământ ..................... | Avizat Oficiul Juridic ..................... |
Judeţul (sectorul) ............................ | Inspector şcolar managementul resurselor umane |
Se certifică exactitatea datelor | |
DIRECTOR, L.S. ................................ (Numele şi prenumele) | Prof. (Numele şi prenumele) ........................... |
TOTAL PUNCTAJ (4):......................... P ..........,................. |
Unitatea de învăţământ | Post/catedră (Nr. ore) | Localitatea |
............................. | ............................. | ............................. |
............................. | ............................. | ............................. |
Unitatea de învăţământ | Localitatea Sectorul | Post/catedra Nr. ore |
........................ | ........................ | ........................ |
........................ | ........................ | ........................ |
........................ | ........................ | ........................ |
Data ............. | Semnătura ................ |
Verificat Inspector şcolar |
Data ............. | Semnătura ................ |
Unitatea de învăţământ | Localitatea (Sectorul) | Post/catedra | Nr. ore |
......................... | ......................... | ......................... | ......................... |
Se certifică exactitatea datelor Inspector şcolar pentru managementul resurselor umane ......................................... (Numele şi prenumele) | De acord, DIRECTOR L.S. ....................... (Numele şi prenumele) |
Media de departajare | Studii finalizate cu diplomă |
Mdep = {[(man1 + man2 + man3 + man4 + man5 + man6)/6] + mlicenţă}/2 | Absolvenţi ai studiilor universitare de lungă durată de 6 ani |
Mdep = {[(man1 + man2 + man3 + man4 + man5)/5] + mlicenţă}/2 | Absolvenţi ai studiilor universitare de lungă durată de 5 ani |
Mdep = {[(man1 + man2 + man3 + man4)/4] + mlicenţă}/2 | Absolvenţi ai studiilor universitare de lungă durată de 4 ani sau ai studiilor universitare de licenţă cu durata de 4 ani |
Mdep = {[(man1 + man2 + man3)/3] + mlicenţă}/2 | Absolvenţi ai studiilor universitare de licenţă cu durata de 3 ani |
Mdep = {[(man1 + man2 + man3)/3] + mabsolvire}/2 | Absolvenţi ai studiilor universitare de scurtă durata de 3 ani sau ai colegiilor de institutori sau ai şcolilor de maiştri/postliceale cu durata de 3 ani |
Mdep = {[(man1 + man2)/2] + mabsolvire}/2 | Absolvenţi ai şcolilor de maiştri/postliceale cu durata de 2 ani |
Media de departajare | Studii finalizate cu diplomă |
Mdep = {[(man1 + man2 + man3 + man4 + man5 + man6)/6] + mbac}/2 | Absolvenţi ai liceelor pedagogice cu durata de 6 ani |
Mdep = {[(man1 + man2 + man3 + man4 + man5)/5] + mbac}/2 | Absolvenţi ai liceelor pedagogice cu durata de 5 ani |
Mdep = {[(man1 + man2 + man3 + man4)/4] + mbac}/2 | Absolvenţi ai liceelor pedagogice cu durata de 4 ani |
Media de departajare | Studii finalizate cu diplomă |
6 4 4 4 4 7 4 4 4 4 8 (ciclul I) 6 4 7 4 8 (ciclul II) Mdep = [(man1 + man2 + man3 + man4 + Man1 + Man2)/6] + mdizertaţie | Absolvenţi ai studiilor universitare de licenţă cu durata de 4 ani, urmate de studii universitare de masterat cu durata de 2 ani |
6 4 4 4 7 4 4 4 8 (ciclul I) 6 4 7 4 8 (ciclul II) Mdep = {[(man1 + man2 + man3 + Man1 +Man2)/5] + mdizertaţie}/2 | Absolvenţi ai studiilor universitare de licenţă cu durata de 3 ani, urmate de studii universitare de masterat cu durata de 2 ani |
PREŞEDINTE | MEMBRI |
PREŞEDINTE | MEMBRI |
3.Constituirea posturilor didactice/catedrelor, încadrarea personalului didactic, soluţionarea cererilor de întregire/completare a normei didactice de predare la nivelul unităţilor de învăţământ a personalului didactic care beneficiază de aceste drepturi, conform prevederilor Metodologiei, şi soluţionarea cererilor cadrelor didactice titulare prevăzute la art. 27 alin. (1) şi (2) din Metodologie:
a)elaborarea ofertei şcolii şi stabilirea disciplinelor opţionale pentru anul şcolar următor;
b)constituirea tuturor posturilor didactice/catedrelor la nivelul unităţilor de învăţământ/consorţiilor şcolare, ca urmare a aplicării planurilor-cadru de învăţământ, a aprobării proiectelor planurilor de şcolarizare şi a ofertei educaţionale;
c)depunerea cererilor de către cadrele didactice titulare prevăzute la art. 27 alin. (1) şi (2) din Metodologie şi a cererilor de întregire/completare a normei didactice de predare la secretariatele unităţilor de învăţământ;
Până la 29 ianuarie 2021
d)întregirea normei didactice de predare pentru personalul didactic de predare titular în două sau mai multe unităţi de învăţământ ori pe două sau mai multe specializări şi completarea normei didactice de predare pe perioadă nedeterminată/determinată a personalului didactic de predare titular la nivelul unităţii/unităţilor de învăţământ în care este titular/consorţiului şcolar sau în unităţi de învăţământ din aceeaşi localitate şi comunicarea către cadrele didactice şi inspectoratelor şcolare a acordului/acordului de principiu/refuzului cadrelor didactice titulare pentru întregirea/completarea normei didactice de predare;
Perioada: 1-2 februarie 2021
e)depunerea şi înregistrarea contestaţiilor la inspectoratele şcolare;
Perioada: 2-3 februarie 2021
f)analizarea contestaţiilor şi stabilirea de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar a listei finale a cadrelor didactice titulare pentru care se acordă întregirea/completarea normei didactice de predare;
Perioada: 4-5 februarie 2021
g)completarea normei didactice de predare pe perioadă determinată pentru cadrele didactice debutante prevăzute la art. 21 alin. (4) şi (6) din Metodologie la nivelul unităţii/unităţilor de învăţământ/consorţiului şcolar sau în unităţi de învăţământ din aceeaşi localitate, cărora li se poate constitui cel puţin o jumătate de normă didactică de predare în baza documentelor de numire/transfer/repartizare pe post/catedră;
Perioada: 4-5 februarie 2021
h)analizarea cererilor cadrelor didactice titulare prevăzute la art. 27 alin. (1) şi (2) din Metodologie în consiliile de administraţie ale unităţilor de învăţământ şi comunicarea, la inspectoratele şcolare, a acordului/acordului de principiu/refuzului cadrelor didactice titulare pentru transfer;
Termen: 8 februarie 2021
i)constituirea normei didactice de predare, întregirea normei didactice de predare pentru cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei în două sau mai multe unităţi de învăţământ ori pe două sau mai multe specializări şi comunicarea, la inspectoratele şcolare, a acordului/acordului de principiu/refuzului cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei pentru întregirea normei didactice, urmată de completarea normei didactice de predare pe perioadă determinată, la nivelul unităţilor de învăţământ în care sunt angajate, pentru cadrele didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei, cărora li se poate constitui cel puţin o jumătate de normă didactică de predare în baza documentelor de repartizare pe post/catedră;
Perioada: 9-10 februarie 2021
j)depunerea şi înregistrarea contestaţiilor la inspectoratele şcolare;
Perioada: 10-11 februarie 2021
k)analizarea contestaţiilor şi stabilirea de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar a listei finale a cadrelor didactice titulare prevăzute la art. 27 alin. (1) şi (2) din Metodologie pentru care solicită transferul şi a cadrelor didactice angajate pe durata de viabilitate a postului/catedrei pentru care solicită întregirea/completarea normei didactice de predare;
Termen: 12 februarie 2021
l)organizarea inspecţiilor speciale la clasă/probelor practice/orale de profil, afişarea rezultatelor la sediul inspectoratului şcolar şi pe pagina web a inspectoratului şcolar*);
Perioada: 29 ianuarie-11 februarie 2021
____
*)Pe durata stării de alertă, în contextul situaţiei epidemiologice determinate de răspândirea coronavirusului SARS-CoV-2, până la eliminarea restricţiilor privind adunările publice de către autorităţile de resort, se susţin doar probe practice/orale evaluate prin calificative «Admis/Respins», conform anexei nr. 4 la Metodologie, probe la care nu se admit contestaţii, rezultatul stabilit de comisia de organizare şi desfăşurare a probelor orale rămânând definitiv.
m)analiza, corectarea şi avizarea proiectului de încadrare şi a ofertei de posturi didactice/catedre vacante/rezervate de către inspectoratul şcolar;
Perioada: 12-17 februarie 2021
n)emiterea şi comunicarea deciziilor de transfer/întregire de normă didactică de predare.
Perioada: 15-18 februarie 2021
4.Stabilirea personalului didactic care îndeplineşte condiţiile prevăzute la art. 29 alin. (4) şi (5) din Metodologie şi se menţine în activitate ca titular în funcţia didactică, la cerere, în anul şcolar 2021-2022:
a)depunerea şi înregistrarea cererilor la secretariatele unităţilor de învăţământ;
Până la 3 februarie 2021
b)aprobarea cererilor privind menţinerea în activitate ca titular în funcţia didactică peste vârsta de pensionare la nivelul unităţilor de învăţământ;
Până la 12 februarie 2021
c)întocmirea, la nivelul inspectoratelor şcolare, a listelor finale cuprinzând cadrele didactice care îndeplinesc condiţiile prevăzute la art. 29 alin. (4) şi (5) din Metodologie şi au solicitat menţinerea în activitate ca titular în anul şcolar 2021-2022, prezentarea acestora spre validare consiliului de administraţie al inspectoratului şcolar, conform hotărârii comisiei paritare şi afişarea listelor finale la inspectoratele şcolare;
Zilele: 12 şi 15 februarie 2021
d)înregistrarea contestaţiilor la inspectoratele şcolare;
Perioada: 15-16 februarie 2021
e)soluţionarea contestaţiilor de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar.
Termen: 17 februarie 2021Nr. crt. | Denumire ordin ministru | Nr. ordin | Data emiterii |
1. | Ordin privind aprobarea Curriculumului pentru educaţie timpurie | 4694 | 02.08.2019 |
2. | Ordin privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar şi a Metodologiei privind aplicarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul primar | 3371 | 12.03.2013 |
3. | Ordin privind probarea planului-cadru de învăţământ al alternativei educaţionale Waldorf pentru învăţământul primar şi a programelor şcolare pentru clasa pregătitoare, clasa I şi clasa a II-a, alternativa educaţională Waldorf | 4825 | 28.10.2014 |
4. | Ordin privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul gimnazial | 3590 | 05.04.2016 |
5. | Ordin privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului educaţiei naţionale şi cercetării ştiinţifice nr. 3590/2016 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul gimnazial | 4828 | 30.08.2018 |
6. | Ordin privind modificarea şi completarea Ordinului ministrului educaţiei naţionale şi cercetări ştiinţifice nr. 3590/2016 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul gimnazial | 5086 | 30.08.2019 |
7. | Ordin cu privire la aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a - a XII - a, filierele teoretică şi vocaţională cursuri de zi | 3410 | 16.03.2009 |
8. | Ordin cu privire la aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a - a XII-a, filiera vocaţională, profil artistic, specializarea conservare-restaurare bunuri culturale, cursuri de zi | 4856 | 31.08.2009 |
9. | Ordin privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a - a XII-a, filiera vocaţională, profil pedagogic | 5347 | 07.09.2011 |
10. | Ordin privind modificarea şi completarea Ordinului nr. 5347/2011 privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a - a XII-a, filiera vocaţională, profilul pedagogic | 4927 | 29.08.2013 |
11. | Ordin privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a - a XII-a, filiera vocaţională, profil teologic, cultul ortodox, specializarea ghid turism religios | 3641 | 03.02.2011 |
12. | Ordin privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a - a XII-a, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul romano-catolic, specializarea ghid turism religios şi a programelor şcolare din curriculumul diferenţiat pentru clasele a IX-a - a XII-a, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul romano-catolic, specializarea ghid turism religios | 5121 | 15.12.2014 |
13. | Ordin privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a - a XII-a, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul greco-catolic, specializarea ghid turism religios şi a programelor şcolare din curriculumul diferenţiat pentru clasele a IX-a - a XII-a, filiera vocaţională, profilul teologic, cultul greco-catolic, specializarea ghid turism religios | 4395 | 30.06.2015 |
14. | Ordin privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasele a IX-a - a XII-a, filiera vocaţională, profil teologic, cultul romano-catolic de limbă maghiară, specializarea ghid turism religios | 4217 | 01.08.2018 |
15. | Ordin cu privire la aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru clasa a IX-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, învăţământ de zi şi învăţământ seral | 3411 | 16.03.2009 |
16. | Ordin cu privire la aprobarea planului-cadru de învăţământ pentru clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, învăţământ de zi şi învăţământ seral | 3081 | 27.01.2010 |
17. | Ordin privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru: clasa a X-a, şcoala de arte şi meserii; clasa a X-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică, ruta directă de calificare; clasa a XI-a, anul de completare, clasele a XI-a - a XII-a şi a XII-a/a XIII-a, ciclul superior al liceului, filiera tehnologică, cursuri de zi şi seral (anexa nr. 4) | 3412 | 16.03.2009 |
18. | Ordin privind aprobarea planului-cadru de învăţământ pentru învăţământul profesional de stat cu durata de 3 ani | 3152 | 24.02.2014 |
19. | Ordin privind aprobarea planului-cadru pentru învăţământul primar, ciclul achiziţiilor fundamentale - clasa pregătitoare, învăţământ special | 5755 | 17.09.2012 |
20. | Ordin privind aprobarea planurilor-cadru pentru învăţământul special preşcolar, primar şi gimnazial | 3622 | 27.04.2018 |
21. | Ordin privind aprobarea planului-cadru de învăţământ pentru clasele/grupele/unităţile de învăţământ special care şcolarizează copii/elevi/tineri cu deficienţe grave, severe, profunde sau asociate | 4928 | 08.09.2005 |
22. | Ordin privind aprobarea planului-cadru de învăţământ pentru clasele/grupele din învăţământul special sau de masă care şcolarizează elevi cu deficienţe moderate sau uşoare | 4928 | 08.09.2005 |
23. | Ordin privind aprobarea curriculumului pentru grupele de învăţământ special - pedagogie curativă, care integrează elevi/tineri cu deficienţe severe, profunde sau asociate | 5236 | 01.09.2008 |
24. | Ordin privind aprobarea planului-cadru de învăţământ pentru clasele/grupele din învăţământul special sau de masă care şcolarizează elevi cu dizabilităţi moderate sau uşoare | 5239 | 01.09.2008 |
25. | Ordin privind aprobarea curriculumului pentru clasele/grupele din învăţământul special sau de masă, care şcolarizează elevi cu surdocecitate/deficienţe senzoriale multiple | 5243 | 01.09.2008 |
26. | Ordinul nr. 3414/2009 privind aprobarea Planului-cadru de învăţământ pentru învăţământul special - clasele a IX-a - a XI-a, ciclul inferior al liceului, filiera tehnologică | 3414 | 16.03.2009 |
27. | Ordin privind aprobarea planurilor-cadru de învăţământ pentru învăţământul profesional special şi a notei de fundamentare privind elaborarea acestora | 3218 | 21.03.2014 |
Documente corelate
Dacă doriți să acces la toate documente corelate, autentifică-te în Sintact. Nu ai un cont Sintact? Cere un cont demo »
Acte numărul de obiecte din listă: (10)
Modificat de numărul de obiecte din listă: (2)
- Ordinul 3165/2021 pentru modificarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2021-2022, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.991/2020
- Ordinul 5991/2020 pentru aprobarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2021-2022
Influenţat de numărul de obiecte din listă: (2)
- Regulamentul 679/27-apr-2016 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi privind libera circulaţie a acestor date şi de abrogare a Directivei 95/46/CE (Regulamentul general privind protecţia datelor)
- Directiva 95/46/CE/24-oct-1995 privind protecţia persoanelor fizice în ceea ce priveşte prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date
Abrogat de numărul de obiecte din listă: (1)
Abrogate de acest act numărul de obiecte din listă: (5)
- Ordinul 4667/2020 pentru modificarea anexei nr. 19 la Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2020-2021, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.259/2019
- Ordinul 4549/2020 pentru suspendarea organizării şi desfăşurării unor activităţi prevăzute în anexa nr. 19 la Metodologia-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2020-2021, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.259/2019
- Ordinul 4302/2020 pentru modificarea şi completarea Metodologiei-cadru privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2020-2021, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.259/2019