Art. 7. - La constituirea normei didactice de predare se iau în considerare specializările în profilul postului, dobândite prin studii liceale pedagogice, postliceale, în cadrul şcolilor de maiştri, universitare sau postuniversitare înscrise pe: - Metodologie-Cadru din 2020 privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2021 - 2022

M.Of. 1121 bis

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 22 Ianuarie 2021
Art. 7
(1)Constituirea posturilor didactice/catedrelor din unităţile de învăţământ preuniversitar se realizează, cu încadrarea în numărul maxim de norme/posturi aprobat la nivelul inspectoratului şcolar, conform planurilor-cadru de învăţământ aprobate prin Ordin al ministrului educaţiei şi cercetării valabile pentru încadrarea personalului didactice de predare, potrivit anexei nr. 20 şi precizărilor transmise de Ministerul Educaţiei şi Cercetării, pe baza prevederile legale privind constituirea formaţiunilor de studiu, a planurilor de şcolarizare propuse de unităţile de învăţământ, după consultarea autorităţilor administraţiei publice locale şi a operatorilor economici, precum şi după operarea modificărilor în proiectul planului de şcolarizare de către consiliul de administraţie al inspectoratului şcolar, potrivit Metodologiei privind fundamentarea cifrei de şcolarizare pentru învăţământul preuniversitar de stat, evidenţa efectivelor de preşcolari şi elevi şcolarizaţi în unităţile de învăţământ particular, precum şi emiterea avizului conform în vederea organizării reţelei unităţilor de învăţământ preuniversitar pentru anul şcolar 2021 - 2022, aprobată prin Ordinul ministrului educaţiei şi cercetării nr. 5.599/2020, în concordanţă cu norma didactică de predare stabilită conform prevederilor art. 262 alin. (3)-(5) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare.
(2)Activitatea personalului didactic de predare din unităţile de învăţământ se stabileşte conform art. 262 alin. (1)-(2) din Legea nr. 1/2011 cu modificările şi completările ulterioare.
(3)La constituirea normei didactice de predare se iau în considerare specializările în profilul postului, dobândite prin studii liceale pedagogice, postliceale, în cadrul şcolilor de maiştri, universitare sau postuniversitare înscrise pe:
a)diploma de bacalaureat sau certificatul/certificatele de calificare profesională la absolvirea liceului pedagogic;
b)diploma/diplomele de absolvire a învăţământului postliceal/şcolilor de maiştri sau certificatul/certificatele de calificare profesională;
c)diploma/diplomele de absolvire a învăţământului universitar de scurtă durată;
d)diploma/diplomele de licenţă la absolvirea învăţământului universitar de lungă durată sau a ciclului I de studii universitare;
e)diploma/diplomele de masterat/master la absolvirea ciclului II de studii universitare în corelaţie cu specializarea/specializarea dobândită în cadrul ciclului I de studii universitare de licenţă;
f)diploma/diplomele de studii universitare integrate de licenţă şi master.
g)diploma/diplomele de absolvire a unor programe postuniversitare de conversie profesională/certificatul/certificatele de atestare a competenţelor profesionale din cadrul programelor postuniversitare de formare şi dezvoltare profesională continuă pentru dobândirea unei noi specializări şi/sau ocuparea de noi funcţii didactice, cu durata de cel puţin un an şi jumătate (3 semestre) sau cu minimum 90 de credite transferabile;
h)diploma/diplomele de absolvire a unor cursuri postuniversitare, cu durata de cel puţin un an şi jumătate, aprobate de Ministerul Educaţiei şi Cercetării - studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, studii postuniversitare de masterat ori pe certificatul de absolvire a unui modul de minimum 90 de credite transferabile care atestă obţinerea de competenţe de predare a unei discipline din domeniul fundamental aferent domeniului de specializare înscris pe diplomă sau ore conform documentului de numire/transfer/repartizare pe post/catedră.