Art. 13. - Disciplinele studii sociale, literatură universală ştiinţe şi educaţie artistică din învăţământul liceal intră în norma de predare a absolvenţilor cu diplomă ai ciclului I de studii universitare de licenţă urmat de ciclul II de studii universitare de masterat, cu condiţia deţinerii a minimum 60 de credite transferabile din programul de pregătire psihopedagogică oferit de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic, ai studiilor universitare de lungă durată, precum şi a absolvenţilor cu diplomă ai unor programe de conversie profesională ori ai studiilor postuniversitare, cu durata de cel puţin un an şi jumătate sau cu dobândirea a 90 de credite transferabile, aprobate de Ministerul Educaţiei Cercetării - studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, studii postuniversitare de masterat sau care se încadrează în prevederile art. 8 alin. (2) lit. b) sau c), cu specializări în concordanţă cu Centralizatorul şi îndeplinirea condiţiilor de pregătire psihopedagogică prevăzute la art. 3 alin. (6)-(8) ori a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1). - Metodologie-Cadru din 2020 privind mobilitatea personalului didactic de predare din învăţământul preuniversitar în anul şcolar 2021 - 2022

M.Of. 1121 bis

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 22 Ianuarie 2021
Art. 13
(1)Disciplina istoria şi tradiţiile minorităţii maghiare este predată de absolvenţi cu diplomă care se încadrează în prevederile art. 8 alin. (1) sau (2), cu specializări în concordanţă cu Centralizatorul şi cu îndeplinirea condiţiilor de pregătire psihopedagogică prevăzute la art. 3 alin. (2)-(8) sau a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1).
(2)În mod excepţional, în lipsa personalului didactic cu specializări în concordanţă cu Centralizatorul, istoria şi tradiţiile minorităţii maghiare poate fi predată pe perioadă determinată sau în regim de plata cu ora şi de institutori/profesori pentru învăţământul primar cunoscători ai limbii maghiare.
(3)Pentru celelalte minorităţi naţionale, la disciplina istoria şi tradiţiile minorităţilor naţionale se încadrează cu prioritate absolvenţi cu diplomă care se încadrează în prevederile art. 8 alin. (1) şi (2), care au înscrisă pe diplomă de licenţă/absolvire/conversie specializarea istorie - linia de studiu în limba maternă a minorităţii naţionale respective, istoric - limba şi literatura maternă a minorităţii naţionale, limba şi literatura maternă a minorităţii naţionale respective sau etnologie - linia de studiu în limba maternă a minorităţii naţionale respective, etnologie - limba şi literatura maternă a minorităţii naţionale respective, cu îndeplinirea cerinţelor de pregătire psihopedagogică prevăzute la art. 3 alin. (2)-(8) sau a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1).
(4)Prin excepţie, în lipsa cadrelor didactice cu studiile prevăzute la alin. (3), pot fi încadraţi pe perioadă determinată sau în regim de plata cu ora absolvenţi cu diplomă care se încadrează în prevederile art. 8 alin. (1) şi (2), care au înscrisă pe diploma de licenţă/absolvire specializarea istorie, cunoscători ai limbii minorităţii naţionale respective, cu îndeplinirea cerinţelor de pregătire psihopedagogică prevăzute la art. 3 alin. (2)-(8) sau a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1), precum şi învăţători/institutori/profesori pentru învăţământul primar, cunoscători ai limbii minorităţii naţionale respective.
(5)Disciplinele studii sociale, literatură universală ştiinţe şi educaţie artistică din învăţământul liceal intră în norma de predare a absolvenţilor cu diplomă ai ciclului I de studii universitare de licenţă urmat de ciclul II de studii universitare de masterat, cu condiţia deţinerii a minimum 60 de credite transferabile din programul de pregătire psihopedagogică oferit de departamentele pentru pregătirea personalului didactic/departamentele de specialitate cu profil psihopedagogic, ai studiilor universitare de lungă durată, precum şi a absolvenţilor cu diplomă ai unor programe de conversie profesională ori ai studiilor postuniversitare, cu durata de cel puţin un an şi jumătate sau cu dobândirea a 90 de credite transferabile, aprobate de Ministerul Educaţiei Cercetării - studii aprofundate, studii academice postuniversitare, studii postuniversitare de specializare, studii postuniversitare de masterat sau care se încadrează în prevederile art. 8 alin. (2) lit. b) sau c), cu specializări în concordanţă cu Centralizatorul şi îndeplinirea condiţiilor de pregătire psihopedagogică prevăzute la art. 3 alin. (6)-(8) ori a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1).
Disciplinele educaţie antreprenorială şi economie aplicată pot fi predate şi de absolvenţii învăţământului universitar de lungă durată care au înscrisă pe diploma de licenţă specializarea filosofie, cu îndeplinirea condiţiilor de pregătire psihopedagogică prevăzute la art. 3 alin. (6)-(8) ori a îndeplinirii cerinţei prevăzute la art. 3 alin. (1).
(6)Cadrele didactice titulare pe catedre de filosofie sau de filosofie-studii sociale aflate în imposibilitatea constituirii catedrelor cu ore în specialitate, conform documentului de numire/transfer/repartizare, îşi pot constitui/completa norma didactică de predare şi cu ore de educaţie antreprenorială, economie sau economie aplicată, cu condiţia să fi avut în încadrare, în anii ulteriori titularizării, ore la aceste discipline, precum şi cu ore de psihologie sau sociologie. Cadrele didactice titulare pe catedre de sociologie sau de sociologie - studii sociale aflate în imposibilitatea constituirii catedrelor cu ore în specialitate, conform documentului de numire/transfer/repartizare, îşi pot constitui/completa norma didactică de predare şi cu ore de filosofie, psihologie sau logică, argumentare şi comunicare. Cadrele didactice titulare pe catedre de psihologie sau de psihologie - studii sociale aflate în imposibilitatea constituirii catedrelor cu ore în specialitate, conform actului de numire/transfer/repartizare, îşi pot constitui/completa norma didactică de predare şi cu ore de filosofie, sociologie sau logică, argumentare şi comunicare.