Subcapitolul 6 - 3.9.6. Drepturi de folosinţă asupra terenurilor (DFT) - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
SUBCAPITOLUL 6:3.9.6. Drepturi de folosinţă asupra terenurilor (DFT)
(474)Toate terenurile din RPC sunt deţinute fie de către stat, fie de către o colectivitate, constituită din sate sau comune, înainte ca titlul sau dreptul de proprietate echitabilă asupra terenurilor să poată fi acordat unei întreprinderi sau unor proprietari individuali. Toate parcelele de teren din zonele urbane sunt deţinute de către stat şi toate parcelele de teren în zonele rurale sunt deţinute de sate sau comune.
(475)În temeiul dreptului constituţional al RPC, precum şi al dreptului funciar, societăţile şi persoanele fizice pot, totuşi, să achiziţioneze "drepturi de folosinţă asupra terenului". Pentru terenuri industriale, concesiunea este în mod normal de 50 ani, care poate fi reînnoită pentru o perioadă suplimentară de 50 ani.
(476)Potrivit GC, începând de la 31 august 2006, prin articolul 5 din Avizul Consiliului de Stat privind consolidarea reglementării terenurilor (GF [2006] nr. 31), dreptul asupra terenurilor industriale poate fi acordat din partea statului către întreprinderile industriale numai prin ofertare sau o procedură similară de ofertă publică prin care preţul final nu trebuie să fie mai mic decât preţul de ofertare minim. Autorităţile chineze consideră că există o piaţă liberă pentru terenuri în RPC, şi că preţul plătit de o întreprindere industrială pentru dreptul de superficie asupra terenului reflectă preţul pieţei.
(477)Dispoziţiile privind dreptul de folosinţă asupra terenurilor în China decurg din Legea privind administrarea terenurilor din Republica Populară Chineză. în plus, temeiul juridic cuprinde, de asemenea, următoarele documente:
- Legea Republicii Populare Chineze privind administrarea proprietăţii imobiliare urbane (Ordinul nr. 18 al Preşedintelui Republicii Populare Chineze);
- Reglementările interimare ale Republicii Populare Chineze privind atribuirea şi transferul dreptului de folosinţă a terenurilor aflate în proprietatea statului în zonele urbane;
- Regulamentul privind punerea în aplicare a Legii administrării funciare a Republicii Populare Chineze [Ordinul nr. 653 al Consiliului de Stat al Republicii Populare Chineze (2014)];
- Dispoziţiile privind alocarea drepturilor de folosinţă a terenurilor publice pentru construcţii prin cereri de oferte, licitaţii şi cotaţii;
- Avizul Consiliului de Stat privind consolidarea reglementării terenurilor (GF [2006] nr. 31).
(478)În conformitate cu articolul 10 din "Dispoziţiile privind alocarea drepturilor de folosinţă a terenurilor publice pentru construcţii prin cereri de oferte, licitaţii şi cotaţii", autorităţile locale stabilesc preţurile terenurilor în conformitate cu sistemul de evaluare a terenurilor urbane, care este actualizat doar o dată la trei ani şi cu politica industrială a guvernului.
(479)În cadrul anchetelor anterioare, Comisia a constatat că preţurile plătite pentru DFT în RPC nu erau reprezentative pentru un preţ al pieţei stabilit de cererea şi oferta de pe piaţa liberă, deoarece sistemul de licitaţii s-a dovedit a fi neclar, lipsit de transparenţă şi nefuncţional în practică, iar preţurile s-au dovedit a fi fixate în mod arbitrar de către autorităţi. Aşa cum s-a menţionat la considerentul anterior, autorităţile fixează preţurile în conformitate cu Sistemul de evaluare a terenurilor urbane care le impune, printre alte criterii, să ia în considerare şi politica industrială atunci când stabilesc preţurile terenurilor industriale.
(480)Ancheta actuală nu a evidenţiat nicio schimbare notabilă în acest sens. De exemplu, Comisia a constatat că - cu excepţia unei parcele de teren pentru Grupul Hankook - niciunul dintre producătorii-exportatori incluşi în eşantion nu trecuse printr-o licitaţie publică sau printr-o procedură similară de ofertare pentru niciunul dintre drepturile lor de folosinţă asupra terenurilor, nici măcar pentru cele obţinute recent. DFT-urile deţinute de societăţile incluse în eşantion au fost alocate de autorităţile locale la preţuri negociate.
(481)În urma comunicării documentului de informare, Pirelli Tyre Co. Ltd. a susţinut că nu primise niciun DFT la un preţ sub preţul pieţei, deoarece, potrivit alegaţiilor societăţii, aceasta închiriază terenul de la proprietari privaţi chinezi, pe baza practicilor standard de piaţă. Comisia este de acord că Pirelli Tyre Co. Ltd. închiriază o parte din terenuri. Cu toate acestea, întrucât proprietarul privat chinez menţionat de Pirelli Tyre Co. Ltd. era, de fapt, o societate holding afiliată care deţinea DFT-ul, Comisia a ignorat acest preţ de închiriere intersocietăţi şi a luat în considerare contractul de achiziţie real şi preţul de achiziţie real al DFT-ului plătit de societatea afiliată. Prin urmare, argumentul a fost respins.
(482)După comunicarea constatărilor finale, Pirelli şi-a reiterat argumentele şi a afirmat că societatea afiliată care deţinea DFT-ul achiziţionase terenul prin intermediul unei proceduri de licitaţie concurenţiale. Cu toate acestea, nici înainte, nici după comunicarea constatărilor finale, nu s-a prezentat niciun element de probă din care să rezulte că avusese loc vreun proces de licitaţie pentru achiziţionarea terenului respectiv. Prin urmare, Comisia şi-a menţinut poziţia.
(483)Comisia a observat că, pe lângă sistemul de monitorizare a teritoriului urban, există şi un sistem de monitorizare dinamică a teritoriului. Cu ocazia reexaminării efectuate în perspectiva expirării măsurilor, referitoare la panourile solare originare din Republica Populară Chineză (83), Comisia a constatat că aceste preţuri sunt mai mari decât preţurile minime de referinţă stabilite de sistemul de evaluare a terenurilor urbane şi utilizate de guvernele locale, întrucât acestea din urmă erau actualizate numai o dată la trei ani, în timp ce preţurile de monitorizare dinamică erau actualizate trimestrial. Cu toate acestea, nu a existat niciun indiciu că preţurile terenurilor s-ar baza pe preţurile de monitorizare dinamică. De fapt, GC a confirmat în timpul anchetei privind panourile solare că sistemul de monitorizare dinamică a preţurilor terenurilor urbane a monitorizat fluctuaţiile nivelurilor preţurilor terenurilor în anumite zone (şi anume, în 105 oraşe) din RPC şi era proiectat să evalueze evoluţia preţurilor terenurilor. Cu toate acestea, preţurile de pornire în cadrul licitaţiilor se bazau pe valorile de referinţă stabilite de sistemul de evaluare a terenurilor. În plus, în acest caz, grupurile de societăţi incluse în eşantion au beneficiat de parcele de terenuri prin alocare. Prin urmare, faptul că acest din urmă sistem exista era irelevant, întrucât el nu se aplică societăţilor incluse în eşantion.
(83)Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/366 al Comisiei, JO L 56, 3.3.2017, p. 1, (Panouri solare), considerentele 421 şi 425.
(484)În urma comunicării documentului de informare, precum şi în etapa comunicării constatărilor finale, atât GC, cât şi societăţile incluse în eşantion au contestat utilizarea unei valori de referinţă din afara ţării şi au propus, în schimb, utilizarea unei valori de referinţă interne. Atât GC, cât şi Grupul Hankook au subliniat faptul că Comisia ar fi trebuit să utilizeze preţul chinez al dreptului de folosinţă a terenurilor din sistemul de monitorizare dinamică a teritoriului, având în vedere faptul că dreptul de folosinţă a terenurilor al uneia dintre filialele chineze ale Grupului Hankook a fost obţinut printr-o procedură de ofertare. Cu toate acestea, Comisia menţionase deja în evaluarea TEP din cadrul anchetei antidumping paralele faptul că avea îndoieli cu privire la această procedură de ofertare. în particular, Grupul Hankook a fost singurul ofertant pentru teren, iar preţul plătit corespundea preţului de pornire al procedurii de ofertare. în lipsa unor informaţii suplimentare detaliate privind desfăşurarea efectivă a procesului de licitaţie şi ţinând seama de faptul că o parcelă similară de teren a fost vândută la un preţ mai ridicat în aceeaşi perioadă de timp, nu exista certitudinea că preţul iniţial fusese stabilit în mod independent şi corespundea valorii de piaţă a dreptului de folosinţă a terenului în 2011. Mai mult, ulterior, preţului iniţial al acestei parcele de teren din 2011 i s-a aplicat chiar o nouă reducere, prin restituirea unei sume semnificative. Prin urmare, această afirmaţie a fost respinsă.
(485)Comisia a constatat, de asemenea, că unele societăţi din Grupul Giti şi din Grupul Hankook primiseră restituiri din partea autorităţilor locale pentru compensarea preţurilor plătite pentru DFT. În plus, unele dintre DFT obţinute de societăţile din Grupul Xingyuan nu fuseseră încă plătite, iar unele DFT ale Grupului China National Tire trebuiau să fie plătite numai după scurgerea mai multor ani de la darea în folosinţă a terenului.
(486)Dovezile de mai sus contrazic afirmaţiile GC potrivit cărora preţurile plătite pentru DFT în RPC reprezintă preţul pieţei, care este stabilit de cererea şi oferta de pe piaţa liberă.
(487)După comunicarea constatărilor finale, Pirelli a susţinut că Comisia nu a prezentat niciun nou element de probă pentru a demonstra că GC acordase într-adevăr DFT fabricanţilor de anvelope contra unei remuneraţii mai mici decât cea adecvată. Comisia nu a fost de acord cu această afirmaţie. Aşa cum se arată la considerentul 475 de mai sus, Comisia a examinat, pentru fiecare dintre producătorii-exportatori incluşi în eşantion, dacă avusese loc vreo licitaţie concurenţială, însă a concluzionat că acest lucru nu se întâmplase, fapt care a confirmat constatările rezultate din anchetele anterioare.
(488)Constatările prezentei anchete arată faptul că situaţia privind punerea la dispoziţie şi achiziţionarea de terenuri în RPC este netransparentă şi că preţurile au fost stabilite în mod arbitrar de către autorităţi.
(489)Prin urmare, acordarea drepturilor de folosinţă a terenurilor de către GC ar trebui să fie considerată o subvenţie, în sensul articolului 3 alineatul (1) litera (a) punctul (iii) şi al articolului 3 alineatul (2) din regulamentul de bază, sub forma acordării unor bunuri care conferă un avantaj pentru societăţile beneficiare. Aşa cum s-a explicat la considerentele 478-486 de mai sus, în RPC nu există o piaţă funcţională a terenurilor, iar utilizarea unei valori de referinţă externe (a se vedea considerentele 494-504 de mai jos) demonstrează că suma plătită pentru drepturile de folosinţă a terenurilor de către producătorii-exportatori incluşi în eşantion este cu mult inferioară valorii normale de piaţă.
(490)În contextul accesului preferenţial la terenurile industriale acordat societăţilor care aparţin anumitor industrii, Comisia a remarcat faptul că preţul stabilit de autorităţile locale trebuie să ţină seama de politica industrială a guvernului, aşa cum s-a menţionat mai sus, la considerentul 479. în cadrul acestei politici industriale, industria anvelopelor este considerată a fi un pilon al industriei chineze şi se numără printre industriile încurajate (84). În plus, Decizia nr. 40 a Consiliului de Stat prevede că autorităţile publice trebuie să se asigure că industriile încurajate primesc teren. Articolul 18 din Decizia nr. 40 precizează explicit faptul că industriile "restricţionate" nu vor avea acces la drepturi de folosinţă asupra terenurilor. De aici rezultă că subvenţia este specifică în sensul articolului 4 alineatul (2) litera (a) şi al articolului 4 alineatul (2) litera (c) din regulamentul de bază, întrucât accesul preferenţial la terenurile industriale este limitat numai la societăţile care aparţin anumitor industrii, în acest caz sectorului anvelopelor, iar practicile guvernului în acest domeniu sunt neclare şi lipsite de transparenţă.
(84)A se vedea secţiunea 3.1 de mai sus.
(491)Grupul Giti a afirmat că specificitatea subvenţiei acordate pentru DFT era legată de includerea pe lista industriilor încurajate din planurile guvernului chinez, şi că nu exista niciun element de probă potrivit căruia societăţile din sectorul anvelopelor aparţineau unei industrii încurajate la momentul la care fuseseră convenite preţurile DFT. Această afirmaţie este respinsă, deoarece industria anvelopelor şi/sau industria petrochimică erau deja indicate ca industrii încurajate chiar în cel de-al 8-lea şi al 9-lea plan cincinal - care indicau că industria petrochimică este una dintre industriile-pilon ale ţării şi vorbeau despre dezvoltarea proactivă de produse chimice fine şi sprijinirea proactivă a proiectelor strategice din domeniu - precum şi în "Catalogul industriilor, produselor şi tehnologiilor majore încurajate în prezent de stat (modificat în 2000)", care include fabricarea de anvelope radiale de calitate superioară. Aceste documente corespund perioadei în care au fost acordate primele DFT societăţilor incluse în eşantion.
(492)Grupul Giti a făcut, de asemenea, observaţia că Comisia nu ar fi furnizat niciun element de probă conform căruia societăţile din amonte care produceau de factori de producţie precum cabluri de oţelul sau cordoane de nailon pentru producătorii-exportatori ar fi făcut parte dintr-o industrie încurajată. Cu toate acestea, Catalogul liniilor directoare pentru adaptarea structurilor industriale include producţia, dezvoltarea şi aplicarea de materiale speciale suport pentru anvelopele radiale de înaltă performanţă în categoria "încurajate". în plus, politica industriei anvelopelor încurajează "dezvoltarea şi utilizarea cablurilor de oţel cu structuri noi, a ţesăturilor din cordon de poliester cu elasticitate înaltă şi contracţie redusă, a ţesăturilor din cordon de nailon cu rezistenţă înaltă şi a altor materiale pentru scheletul anvelopelor". Acest argument a fost, prin urmare, respins.
(493)În consecinţă, această subvenţie este considerată ca putând face obiectul unor măsuri compensatorii.
(494)La fel ca în anchetele anterioare (85) şi în conformitate cu articolul 6 litera (d) punctul (ii) din regulamentul de bază, preţurile terenurilor din Teritoriul vamal distinct Taiwan, Penghu, Kinmen şi Matsu ("Taipeiul Chinez") au fost utilizate ca valoare de referinţă externă (86). Avantajul acordat destinatarilor se calculează luând în considerare diferenţa dintre suma plătită efectiv de fiecare dintre producătorii-exportatori incluşi în eşantion (şi anume, preţul efectiv plătit aşa cum este declarat în contract şi, după caz, preţul menţionat în contract, din care se scade suma aferentă restituirilor/granturilor acordate de guvernul local) pentru drepturile de folosinţă a terenurilor şi suma care ar fi trebuit să fie plătită în mod normal, pe baza valorii de referinţă din Taipeiul Chinez.
(85)A se vedea, printre altele, Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2011/42 al Consiliului, JOL 128,14.5.2011, p. 18 (hârtie cretată de calitate superioară), Regulamentul de punere în aplicare (UE) nr. 215/2013 al Consiliului, 15.3.2013, JO L 73, p. 16 (oţel cu acoperire organică), Regulamentul de punere în aplicare (UE) 2017/366 al Comisiei, JO L 56, 3.3.2017, p. 1 (panouri solare), Regulamentul de punere în aplicare (UE) 1379/2014 al Comisiei, JO L 367, 23.12.2014, p. 22. (fibre de sticlă cu filament), Decizia de punere în aplicare 2014/918 a Comisiei, JOL 360,16.12.2014, p. 65 (fibre discontinue din poliester).
(86)Astfel cum a admis Tribunalul în cauza T-444/11 Gold East Paper şi Gold Huacheng Paper/Consiliul, hotărârea Tribunalului din 11 septembrie 2014, ECLI:EU:T:2014:773.
(495)Comisia consideră că Taipeiul chinez reprezintă o referinţă externă adecvată din următoarele motive:
- nivelul de dezvoltare economică, PIB şi structura economică comparabile din Taipeiul chinez şi majoritatea provinciilor şi oraşelor din RPC în care îşi au sediile producătorii-exportatori incluşi în eşantion;
- proximitatea fizică dintre RPC şi Taipeiul chinez;
- prezenţa masivă a infrastructurilor industriale atât în Taipeiul chinez, cât şi în multe provincii din RPC;
- relaţiile economice strânse şi comerţul transfrontalier substanţial dintre Taipeiul chinez şi RPC;
- densitatea ridicată a populaţiei în multe provincii din RPC şi în Taipeiul chinez;
- asemănarea dintre tipurile de teren şi de tranzacţii utilizate pentru construirea criteriului de referinţă relevant în Taipeiul Chinez şi cele din RPC; şi
- caracteristicile demografice, lingvistice şi culturale comune ale Taipeiului Chinez şi ale RPC.
(496)Urmând metodologia aplicată în cadrul anchetelor anterioare, Comisia a utilizat preţul mediu pe metru pătrat de teren stabilit în Taiwan, ajustat în funcţie de inflaţie şi evoluţia PIB-ului începând cu datele contractelor respective privind drepturile de folosinţă a terenurilor. Informaţiile privind preţurile terenurilor industriale, care figurează în documentul de informare, au fost obţinute de pe site-ul web al Biroului Industrial al Ministerului Afacerilor Economice din Taiwan. Inflaţia şi evoluţia PIB-ului pentru Taiwan au fost calculate pe baza ratelor inflaţiei şi a evoluţiei PIB-ului pe cap de locuitor la preţurile curente în USD pentru Taiwan, astfel cum au fost publicate de FMI pentru 2015.
(497)După comunicarea constatărilor finale, Pirelli a susţinut că utilizarea unei valori de referinţă externe nu era în conformitate cu constatările raportului Organului de apel al OMC în US - Sofiwood Lumber IV (87), întrucât valoarea de referinţă nu facea ajustările necesare pentru a reflecta condiţiile predominante pe piaţa financiară chineză. Cu toate acestea, Comisia a remarcat că valoarea de referinţă taiwaneză este considerată a fi o valoare de referinţă adecvată, care este deja apropiată de piaţa chineză din diverse motive, astfel cum se menţionează la considerentul 488 de mai sus. În plus, preţurile terenurilor din Taiwan fuseseră ajustate în funcţie de valorile istorice pentru a se ţine seama de evoluţia PIB-ului şi a inflaţiei în timp.
(87)Raportul Organului de apel în cauza US - Softwood Lumber IV, punctul 106.
(498)În urma comunicării documentului de informare, Grupul Hankook a indicat faptul că datele furnizate de site-ul web de informare privind oferta şi serviciile din domeniul terenurilor industriale al Biroului de dezvoltare industrială al Ministerului Afacerilor Economice din Taiwan, pe care Comisia îl utilizase, nu mai putea fi accesat şi prezenta numai oferte de terenuri industriale şi nu preţuri ale unor tranzacţii reale.
(499)Comisia a recunoscut că datele care fuseseră utilizate ca bază pentru documentul de informare nu mai erau accesibile publicului. Ulterior, Comisia a constatat că Ministerul de Interne al Taiwanului crease o nouă bază de date, colectând înregistrări comerciale reale ale vânzărilor de terenuri industriale începând din 2013; aceasta este disponibilă prin intermediul următorului site web: http://lvr.land.moi.gov.tw/login.action. Comisia a considerat că aceasta era o sursă de date fiabilă, accesibilă tuturor părţilor interesate. Mai mult, ea se referă la preţuri ale unor tranzacţii reale, mai degrabă decât la oferte de terenuri industriale. Astfel, Comisia a acceptat argumentele Grupului Hankook şi modificat, în mod corespunzător, criteriul de referinţă pentru calcularea avantajului referitor la DFT pentru toate societăţile incluse în eşantion.
(500)În consecinţă, pentru perioada începând din 2013, Comisia a utilizat preţurile reale ale Ministerului de Interne taiwanez. Pentru DFT-urile dobândite înaintea acestei date, au fost construite preţuri istorice pe baza evoluţiei PIB-ului şi a inflaţiei în Taiwan, aşa cum se procedase şi în anchetele anterioare.
(501)În urma comunicării constatărilor finale, Grupul Giti, Grupul Hankook şi GC au criticat faptul că preţurile DFT bazate pe noul set de date erau mult mai mari decât cele utilizate în anchetele anterioare, ceea ce ridica îndoieli cu privire la fiabilitatea noii valori de referinţă. în plus, Grupul Hankook a susţinut că se comiseseră erori în ceea ce priveşte datele descărcate din baza de date taiwaneză şi a prezentat un calcul alternativ pe baza aceloraşi date. Comisia a recunoscut că se comisese o eroare materială la agregarea preţurilor individuale ale terenurilor şi a corectat în mod corespunzător preţurile medii ale terenurilor. Cu toate acestea, Comisia nu a fost de acord cu criteriile de selecţie utilizate de Grupul Hankook pentru compilarea datelor. în primul rând, Grupul Hankook a selectat tranzacţii dintr-o perioadă greşită, şi anume din 2012, cel puţin în ceea ce priveşte anumite tranzacţii, în al doilea rând, Grupul Hankook a utilizat preţurile din toate cele 22 de districte ale Taiwanului, inclusiv din unele zone rurale cu un nivel redus sau inexistent al activităţilor industriale. Comisia, pe de altă parte, îşi bazase selecţia pe cele şase districte în care sunt amplasate majoritatea parcurilor industriale din Taiwan. Deoarece, în China, toţi producătorii-exportatori incluşi în eşantion sunt amplasaţi în zone industriale, o valoare de referinţă adecvată trebuie să se bazeze pe tranzacţii care au avut loc, la rândul lor, într-o zonă industrială. Prin urmare, această parte a afirmaţiei făcute de Hankook a fost respinsă.
(502)În observaţiile sale, Grupul Hankook a susţinut că preţurile taiwaneze construite pentru trecut ar trebui să ţină seama de evoluţia PIB-ului din China, în locul celei a PIB-ului din Taiwan, pentru a se ţine cont de rata de dezvoltare mai rapidă din China din ultimii 30 ani. Ca atare, din punctul de vedere al Grupului Hankook, preţurile taiwaneze corectate ar trebui să ţină seama de nivelul de dezvoltare economică al municipalităţii Chongqing începând din 2010, iar în Huai'an, provincia Jiangsu, începând din 1996.
(503)Comisia a recunoscut faptul că dezvoltarea Chinei a fost mai rapidă decât cea a Taiwanului în trecut. Utilizarea unui factor PIB care ia în considerare această diferenţă este, în principiu, adecvată pentru a ajunge la o valoare de referinţă adecvată. Cu toate acestea, conform punctajului indicatorului de capacitate statistică al Băncii Mondiale, calitatea datelor statistice din China nu a atins un nivel de fiabilitate similar celor din alte ţări cu un venit mediu superior decât după anul 2012. Aceasta corespunde sfârşitului perioadei pentru care trebuiau să fie construite datele (88). Prin urmare, Comisia nu a putut utiliza datele statistice referitoare la PIB-ul chinez pentru a construi preţurile istorice ale DFT în cazul în speţă.
(88)Indicatorul de capacitate statistică al Băncii Mondiale este un punctaj compus care evaluează capacitatea sistemului statistic al unei ţări. El se bazează pe un cadru de diagnosticare care evaluează următoarele aspecte: metodologia; sursele de date; precum şi periodicitatea şi respectarea termenelor. Ţările sunt notate în funcţie de 25 de criterii în aceste domenii, utilizându-se informaţii aflate la dispoziţia publicului şi/sau contribuţii din partea ţărilor. Datele pentru toate ţările pot fî extrase de la adresa http://databank.worldbank. org/data/reports.aspx?source=Statistical-capacity-indicators.
(504)După comunicarea constatărilor finale, Grupul Giti a susţinut că punctajul indicatorului de capacitate statistică al Băncii Mondiale utilizează o listă întreagă de indicatori, mulţi dintre aceştia neavând nicio legătură cu indicatorii macroeconomici. Comisia a fost de acord că indicatorul de capacitate statistică al Băncii Mondiale se bazează pe o serie de indicatori, care include atât indicatori macroeconomici, cât şi indicatori de alt tip. Scopul său este acela de a reflecta capacitatea unei naţiuni de a colecta, analiza şi difuza date de înaltă calitate privind populaţia şi economia sa, pe baza metodologiei, a surselor de date, a periodicităţii şi a actualităţii utilizate de o ţară pentru a produce statisticile sale privind economia şi populaţia. Cu toate acestea, faptul că punctajul nu se concentrează exclusiv pe statistici privind PIB-ul, ci are un domeniu de aplicare mai larg, nu invalidează rezultatele sale. Prin urmare, Comisia şi-a menţinut opinia conform căreia datele referitoare la PIB-ul chinez nu puteau fi utilizate pentru preţurile DFT din trecut.
(505)În conformitate cu articolul 7 alineatul (3) din regulamentul de bază, valoarea subvenţiei a fost raportată la perioada de anchetă utilizându-se durata de viaţă normală a dreptului de folosinţă a terenurilor în scopuri industriale, şi anume 50 de ani. Această valoare a fost raportată ulterior la cifra totală de afaceri a societăţii respective în cursul perioadei de anchetă, întrucât subvenţia nu este subordonată rezultatelor la export şi nu a fost acordată în funcţie de cantităţile fabricate, produse, exportate sau transportate.
(506)Grupul Giti a afirmat că Comisia ar trebui să ia în considerare data evaluării DFT, în locul datei tranzacţiei, pentru a calcula orice fel de avantaj legat de DFT. Comisia a respins această afirmaţie, întrucât data tranzacţiei coincide cu data la care evenimentul a avut un impact monetar asupra poziţiei financiare a societăţii.
(507)În plus, Grupul Giti a solicitat insistent Comisiei să includă în calculul avantajului cheltuielile suplimentare pentru punerea la dispoziţie a terenului pentru uz industrial, precum şi aşa-numitele comisioane de sprijinire a terenurilor şi comisioanele de rechiziţionare a terenului. Comisia a respins aceste observaţii din următoarele două motive.
- Societăţile în cauză şi-au dobândit DFT-urile la o valoare contractuală pentru care nu s-a făcut nicio trimiterea la vreo altă cheltuială suplimentară. Drept urmare, Comisia a concluzionat că trebuia luată în considerare numai valoarea contractuală;
- Valoarea de referinţă în sine nu include nicio cheltuială sau comision suplimentare.
(508)În fine, în ceea ce priveşte China National Tire, Giti şi Hankook, au fost acceptate câteva observaţii minore specifice întreprinderilor, referitoare la erori materiale şi la calcularea unor avantaje care nu aveau legătură cu perioada de anchetă.
(509)Valoarea subvenţiei, stabilită în cursul perioadei de anchetă în legătură cu această subvenţie pentru producătorii- exportatori incluşi în eşantion, se ridică la:

Acordarea drepturilor de folosinţă asupra terenurilor contra unei remuneraţii mai mici decât cea adecvată

Societatea/Grupul

Rata subvenţiei

Grupul China National Tire

1,80 %

Grupul Giti

1,75 %

Grupul Hankook

1,11 %

Grupul Xingyuan

1,06 %