Secţiunea 4 - (d) Concluzie - Regulamentul 1690/09-nov-2018 de instituire a unor taxe compensatorii definitive la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de modificare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/1579 al Comisiei de instituire a unei taxe antidumping definitive şi de percepere definitivă a taxei provizorii impuse la importurile de anumite anvelope pneumatice, noi sau reşapate, din cauciuc, de tipul celor utilizate pentru autobuze sau camioane, cu un indice de sarcină de peste 121, originare din Republica Populară Chineză şi de abrogare a Regulamentului de punere în aplicare (UE) 2018/163

Acte UE

Jurnalul Oficial 283L

În vigoare
Versiune de la: 12 Noiembrie 2018
SECŢIUNEA 4:(d) Concluzie
(488)Constatările prezentei anchete arată faptul că situaţia privind punerea la dispoziţie şi achiziţionarea de terenuri în RPC este netransparentă şi că preţurile au fost stabilite în mod arbitrar de către autorităţi.
(489)Prin urmare, acordarea drepturilor de folosinţă a terenurilor de către GC ar trebui să fie considerată o subvenţie, în sensul articolului 3 alineatul (1) litera (a) punctul (iii) şi al articolului 3 alineatul (2) din regulamentul de bază, sub forma acordării unor bunuri care conferă un avantaj pentru societăţile beneficiare. Aşa cum s-a explicat la considerentele 478-486 de mai sus, în RPC nu există o piaţă funcţională a terenurilor, iar utilizarea unei valori de referinţă externe (a se vedea considerentele 494-504 de mai jos) demonstrează că suma plătită pentru drepturile de folosinţă a terenurilor de către producătorii-exportatori incluşi în eşantion este cu mult inferioară valorii normale de piaţă.
(490)În contextul accesului preferenţial la terenurile industriale acordat societăţilor care aparţin anumitor industrii, Comisia a remarcat faptul că preţul stabilit de autorităţile locale trebuie să ţină seama de politica industrială a guvernului, aşa cum s-a menţionat mai sus, la considerentul 479. în cadrul acestei politici industriale, industria anvelopelor este considerată a fi un pilon al industriei chineze şi se numără printre industriile încurajate (84). În plus, Decizia nr. 40 a Consiliului de Stat prevede că autorităţile publice trebuie să se asigure că industriile încurajate primesc teren. Articolul 18 din Decizia nr. 40 precizează explicit faptul că industriile "restricţionate" nu vor avea acces la drepturi de folosinţă asupra terenurilor. De aici rezultă că subvenţia este specifică în sensul articolului 4 alineatul (2) litera (a) şi al articolului 4 alineatul (2) litera (c) din regulamentul de bază, întrucât accesul preferenţial la terenurile industriale este limitat numai la societăţile care aparţin anumitor industrii, în acest caz sectorului anvelopelor, iar practicile guvernului în acest domeniu sunt neclare şi lipsite de transparenţă.
(84)A se vedea secţiunea 3.1 de mai sus.
(491)Grupul Giti a afirmat că specificitatea subvenţiei acordate pentru DFT era legată de includerea pe lista industriilor încurajate din planurile guvernului chinez, şi că nu exista niciun element de probă potrivit căruia societăţile din sectorul anvelopelor aparţineau unei industrii încurajate la momentul la care fuseseră convenite preţurile DFT. Această afirmaţie este respinsă, deoarece industria anvelopelor şi/sau industria petrochimică erau deja indicate ca industrii încurajate chiar în cel de-al 8-lea şi al 9-lea plan cincinal - care indicau că industria petrochimică este una dintre industriile-pilon ale ţării şi vorbeau despre dezvoltarea proactivă de produse chimice fine şi sprijinirea proactivă a proiectelor strategice din domeniu - precum şi în "Catalogul industriilor, produselor şi tehnologiilor majore încurajate în prezent de stat (modificat în 2000)", care include fabricarea de anvelope radiale de calitate superioară. Aceste documente corespund perioadei în care au fost acordate primele DFT societăţilor incluse în eşantion.
(492)Grupul Giti a făcut, de asemenea, observaţia că Comisia nu ar fi furnizat niciun element de probă conform căruia societăţile din amonte care produceau de factori de producţie precum cabluri de oţelul sau cordoane de nailon pentru producătorii-exportatori ar fi făcut parte dintr-o industrie încurajată. Cu toate acestea, Catalogul liniilor directoare pentru adaptarea structurilor industriale include producţia, dezvoltarea şi aplicarea de materiale speciale suport pentru anvelopele radiale de înaltă performanţă în categoria "încurajate". în plus, politica industriei anvelopelor încurajează "dezvoltarea şi utilizarea cablurilor de oţel cu structuri noi, a ţesăturilor din cordon de poliester cu elasticitate înaltă şi contracţie redusă, a ţesăturilor din cordon de nailon cu rezistenţă înaltă şi a altor materiale pentru scheletul anvelopelor". Acest argument a fost, prin urmare, respins.
(493)În consecinţă, această subvenţie este considerată ca putând face obiectul unor măsuri compensatorii.