Repertoar
O entitate contractanta are in derulare o procedura de atribuire in care criteriul de atribuire stabilit este „cel mai bun raport calitate pret
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in derulare o procedura de licitatie deschisa in vederea atribuirii unui acord-cadru de furnizare echipamente. Pentru demonstrarea indeplinirii cerintelor precizate in DUAE de catre operatorul economic X situat pe primul loc, autoritatea contractanta a identificat ca DUAE al tertului sustinator contine mentiunea ca tertul nu are datorii la bugetul consolidat al statului. In documentele justificative a celor declarate in DUAE, autoritatea contractanta constata ca tertul sustinator al operatorului X are datorii la bugetul consolidat, conform fisei fiscale. Autoritatea contractanta solicita inlocuirea tertului sustinator insa operatorul economic X nu da curs acestei solicitari, ci vine cu o adresa prin care transmite un alt certificat fiscal al tertului din care reiese ca nu avea datorii la bugetul consolidat al statului nici la momentul prezentarii vechiului certificat deoarece, dintr-o eroare a personalului ANAF, nu a fost inregistrata plata tuturor datoriilor in sistemul fiscal la momentul platii efective a acestora. In acest context, cum poate proceda autoritatea contractanta?
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritatea contractanta, pentru o procedura de atribuire organizata online, a configurat DUAE direct in SEAP la definirea documentatiei de atribuire. Unul dintre ofertanti a completat DUAE al sau direct in SEAP, declarand in acesta ca are doi subcontractanti si transmitand cele doua DUAE pentru acesti doi subcontractanti in format electronic dar scanate si semnate electronic. Astfel, in sectiunea dedicata DUAE din SEAP pentru procedura de atribuire in cauza apare doar DUAE completat de ofertant, nu si DUAE ale subcontractantilor. In acest context, cum evalueaza autoritatea contractanta DUAE raportat la obligatiile privind semnatura electronica extinsa?
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in desfasurare o procedura de atribuire. In cadrul acesteia, unicul ofertant a intocmit oferta financiara cu valoarea fara T.V.A., iar in coloana dedicata acestei taxe mentionand valoarea zero. Ulterior, la perfectarea formelor contractuale, acesta a solicitat inclusiv TVA, situatie care este de natura a depasi valoarea estimata ca urmare a adaugarii taxei respective. In acest context, sunt aplicabile prevederile art. 215 alin. (4) din Legea nr. 98/2016 sau prevedereile art. 134 alin. (6) din Anexa la H.G. nr. 395/2016?
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In cadrul unei proceduri simplificate desfasurate integral prin mijloace electronice, comisia de evaluare a constatat ca unul dintre ofertanti a depus formularul de propunere financiara nesemnat cu semnatura electronica extinsa, dar celelalte documente depuse de acesta fiind semnate electronic cu semnatura electronica extinsa. Cum poate proceda comisia de evaluare in acest caz?
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in derulare o procedura de atribuire. Ofertantul situat pe primul loc in clasamentul intermediar a prezentat cazierul judiciar pentru fiecare dintre cei doi asociati, iar unul dintre asociati are in cazierul judiciar o condamnare, prin sentinta penala ramasa definitiva, pentru savarsirea unor fapte prevazute de Legea nr. 143/2000 privind prevenirea si combaterea traficului si consumului ilicit de droguri, fapte care constituie infractiuni potrivit Legii nr. 286/2009 privind Codul penal, forma in vigoare la data savarsirii faptelor. In acest context, o astfel de situatie poate fi considerata motiv de excludere?
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in derulare o procedura de licitatie deschisa pentru atribuirea unui acord-cadru. In faza de evaluare a propunerilor financiare, dupa decriptarea ofertelor financiare a doi operatori economici, comisia de evaluare a constatat diferente intre valorile loturilor criptate in SEAP si cele inscrise in formularul de oferta depus in sectiunea destinata propunerii financiare. In urma solicitarii de clarificari, ambii operatori economici au raspuns ca dintr-o eroare materiala a fost introdusa in SEAP valoarea minima a acordului-cadru in LEI, fara TVA, insa au confirmat valoarea care reiese din calculele efectuate pe baza datelor din formularul de oferta depus in SEAP. In acest context, oferta castigatoare poate fi stabilita de catre comisia de evaluare pe baza clasamentului propriu rezultat in urma calculelor aritmetice si a confirmarilor date de catre cei doi operatori economici ca urmare a solicitarilor de carificari primite, in conditiile in care acest clasament difera de cel din SEAP?
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in derulare o procedura de achizitie publica. In cadrul acesteia, una dintre ofertele depuse are ca titular un expert tehnic autorizat, profesie liberala pentru care nu se parcurge inregistrarea la ONRC. Astfel, ofertantul in cauza nu poate indeplini cerinta depunerii certificatului constatator emis de ONRC intrucat nu poate fi titular al unui asemenea document, insa toate celalate cerinte de legalitate si de conformitate fiind indeplinite de respectivul ofertant. In acest context, cum poate proceda autoritatea contractanta in evaluarea ofertei in cauza?
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in derulare o procedura de achizitie publica. In faza de verificare DUAE, comisia de evaluare a constatat, cu privire la unul dintre ofertanti care nu indeplineste singur toate cerintele privind capacitatea, ca nu a declarat in DUAE indeplinirea cerintei privind capacitatea economica si financiara invocand sustinerea unui tert si nu a depus un angajament de sustinere pentru indeplinirea acestei cerinte. Totusi, a invocat sustinerea unui tert (operatorul economic X) pentru indeplinirea cerintei privind capacitatea tehnica si profesionala, depunand angajamentul de sustinere in acest sens. Ca urmare a unei solicitari de clarificari transmise de comisia de evaluare referitoare la indeplinirea cerintelor de calificare privind capacitatea economica si financiara, ofertantul a incarcat in SEAP un angajament ferm privind sustinerea capacitatii economice si financiare emis de operatorul economic X si a retransmis DUAE aferent operatorului economic X completat la pct. B „Situatia economica si financiara
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in derulare o procedura pentru atribuirea unui contract finantat din fonduri nerambursabile. In cadrul acesteia, autoritatea contractanta a solicitat clarificari unui ofertant, iar ofertantul a raspuns in termen, dar documentul transmis electronic nu a putut fi deschis. In acest context, autoritatea contractanta va respinge oferta operatorului economic sau se poate solicita redepunerea documentului in cauza?
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in desfasurare o procedura de atribuire a unui contract avand ca obiect servicii de proiectare si executie lucrari. In cadrul acesteia un ofertant mentionat in formularul DUAE intentia de a subcontracta in procent de 15% anumite activitati, fara insa a nominaliza contractantii si fara a depune DUAE pentru acestia, respectiv acordul de subcontractare. In acest context, avand in vedere prevederile art. 55 alin. (1) si art. 193 alin. (3) din Legea nr. 98/2016, poate autoritatea contractanta accepta o astfel de oferta?
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in desfasurare o procedura de atribuire impartita pe loturi in cadrul careia unii operatori economici au depus oferta pentru mai multe loturi, individual sau in asociere cu alti operatori economici. In acest context, este autoritatea contractanta obligata sa excluda respectivii ofertati din procedura, in baza art. 167 alin. (5) lit. c) din Legea nr. 98/2016 si art. 47 lit. a) din Anexa la H.G. nr. 395/2016?
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in derulare o procedura de atribuire a unui contract avand ca obiect executia unor lucrari, cu data limita de depunere a ofertelor in luna decembrie 2019. Pentru probarea indeplinirii cerintelor privind experienta similara, autoritatea contractanta a solicitat sa fie prezentate lucrari similare executate in ultimii 5 ani raportati la data-limita de depunere a ofertelor. Unul dintre ofertanti a prezentat un proces-verbal de receptie la terminarea lucrarilor incheiat in septembrie 2014, dar si un proces-verbal de receptie finala incheiat in septembrie 2019. In acest context, poate autoritatea contractanta sa accepte documentele depuse de ofertantul respectiv ca doveditoare pentru indeplinirea cerintei privind experienta similara, avand in vedere ca lucrarile invocate sunt executate anterior celor 5 ani, conform procesului verbal la terminarea lucrarilor din septembrie 2014, dar procesul verbal la receptia finala este din anul 2019?
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Dupa initierea procedurii de atribuire, cum pot fi aduse modificari specificatiilor tehnice din caietul de sarcini, in conditiile in care nu se modifica nicio informatie din anuntul de participare?
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Ulterior initierii procedurii de atribuire si publicarii documentatiei de atribuire, autoritatea contractanta a constatat ca nu a acordat o atentie corespunzatoare pentru a se asigura ca operatorii economici detin resurse economice, tehnice si experienta necesara in vederea executarii si finalizarii contractului de achizitie publica la un standard de calitate corespunzator. Poate autoritatea contractanta sa modifice cerintele de calificare si selectie in ceea ce priveste cifra de afaceri si experinta similara, in sensul publicarii unei erate, sau se impune anularii procedurii?
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta poate initia proceduri de atribuire fara ca bugetul sa fie inca aprobat?
Întrebări și răspunsuri din 13 Iulie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In situatia in care o autoritate contractanta alege sa deruleze doua proceduri de atribuire diferite (ambele de licitatie deschisa) pentru acoperirea aceleiasi necesitati, valoarea totala depasind pragul prevazut la art. 7 alin. (1) din Legea nr. 98/2016, dar valoarea fiecarei proceduri in sine situandu-se sub acest prag, autoritatea contractanta are sau nu obligatia transmiterii catre JOUE a anuntului de participare?
Întrebări și răspunsuri din 13 Iulie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Poate o autoritate contractanta sa initieze o procedura de achizitie publica prin care se urmareste atribuirea unui contract al carui obiect este identic cu obiectul unui contract aflat in perioada de derulare?
Întrebări și răspunsuri din 13 Iulie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta, pentru satisfacerea unei necesitatii sale, imparte o achizitia publica in 2 loturi separate. Unul dintre loturi indeplineste conditiile de la art. 19 din Legea nr. 98/2016 pentru a putea fi atribuit prin achizitie directa, iar pentru celalat lot autoritatea are obligatia aplicarii unei proceduri de atribuire. In acest context, la completarea documentatiei de atribuire din SEAP aferente lotului al doilea, cum va proceda autoritatea contractanta la Cap. II.1.6) - „Impartirea in loturi
Întrebări și răspunsuri din 13 Iulie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Se poate considera ca fiind conflict de interese situatia in care reprezentantul legal al unuia dintre ofertantii la o procedura de atribuire a avut calitatea de administrator al unei societati comerciale la care autoritatea contractanta este asociat?
Întrebări și răspunsuri din 2 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In cazul in care se initiaza o procedura pentru atribuirea unui contract de lucrari, proiectantul care a elaborat proiectul tehnic (si implicit caietul de sarcini) este considerat consultant pentru elaborarea documentatiei de atribuire, iar datele acestuia se completeaza in Formularul de integritate? De asemenea, in cazul initierii unei proceduri de atribuire a unui contract de servicii de elaborare a proiectului tehnic, proiectantul care a elaborat studiul de fezabilitate (documentatie care se publica in SEAP) este considerat consultant pentru elaborarea documentatiei de atribuire, iar datele acestuia se completeaza in Formularul de integritate?
Întrebări și răspunsuri din 2 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Exista posibilitatea ca o autoritate contractanta sa atribuie un contract de achizitie publica de servicii unui operator economic al carui administrator are atat calitatea de salariat al autoritatii contractante, cat si de invitat in cadrul Consiliului de administratie al acesteia, fiind lider de sindicat?
Întrebări și răspunsuri din 2 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Operatorul economic care a prestat serviciile de proiectare in faza DALI, SF sau SPF pentru acelasi obiectiv de investitii si pentru aceeasi autoritate/entitate contractanta poate participa la procedura de achizitie publica avand ca obiect serviciile de proiectare in faza PT sau proiectarea si executia obiectivului de investitii pentru care a elaborat DALI, SF sau SPF?
Întrebări și răspunsuri din 2 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Participarea unei societati, al carei actionar unic este Consiliul Local al orasului X, la o procedura de atribuire a unui contract de achizitie publica organizata de autoritatea contractanta Primaria orasului X (consilierii locali fiind factori decizionali din partea autoritatii) se poate considera situatie ce ar putea genera un conflict de interese?
Întrebări și răspunsuri din 2 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Un fost angajat al entitatii contractante, iesit la pensie in urma cu 4 luni, se poate angaja ca si expert al contractantului caruia i s-a atribuit un contract sectorial de servicii in luna martie a anului 2019, in conditiile in care fostul angajat a avut calitatea de functionar public in cadrul entitatii contractante, dar nu a facut parte din comisia de evaluare a ofertelor constituita pentru atribuirea respectivului contract?
Întrebări și răspunsuri din 2 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in desfasurare o procedura de atribuire avand ca obiect proiectare si executie de lucrari. In urma evaluarii ofertelor, comisia de evaluare constata ca, in cadrul unei oferte, verificatorul de proiect (persoana care urmeaza sa verifice proiectul tehnic) este angajat al ofertantului (antreprenorului). Astfel, cazul in care verificatorul de proiect este angajat al antreprenorului este de natura a fi o posibila situatie de incompatibilitate?
Întrebări și răspunsuri din 2 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta a achizitionat lucrari de reparatii curente, prin achizitie directa, pentru o cladire aflata in administrarea sa. In vederea derularii achizitiei directe, autoritatea contractanta a stabilit numirea unei comisii de evaluare in acest sens. Ulterior, s-a constatat ca sotia presedintelui comisiei de evaluare indeplinea functia de director economic la operatorul economic declarat castigator. Se poate considera conflict de interese situatia in care, in derularea unei achizitii directe, sotia presedintelui comisiei de evaluare indeplineste o functie de conducere in cadrul operatorului economic declarat castigator?
Întrebări și răspunsuri din 2 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Autoritatea contractanta are in derulare o procedura de atribuire a unui contract de servicii de mentenanta, extindere si dezvoltare a sistemului informatic pentru care a devenit necesara contractarea, prin achizitie directa, a unui furnizor de servicii auxiliare achizitiei in vederea punerii la dispozitie si a desemnarii, pe langa comisia de evaluare, de experti cooptati pentru evaluarea ofertelor. Furnizorilor de servicii auxiliare achizitiei li s-a solicitat ca, in ultimul an, sa nu fi avut relatii de colaborare cu niciunul dintre operatorii economici care au depus oferte la procedura de atribuire a contractului de servicii de mentenanta. Dupa verificarea ofertelor transmise de catre furnizorii de servicii auxiliare achizitiei, plus a unor informatii publice, s-a constatat ca un actionar asociat persoana fizica (cu cota de participare 50%) al unuia dintre furnizorii de servicii auxiliare achizitiei a fost angajat (pe functii de executie si conducere), in perioada 2004 – 2015, in cadrul unuia dintre operatorii economici participanti la procedura de atribuire a contractului de servicii de mentenanta. In acest context, cum poate actiona autoritatea contractanta, in conditiile in care a fost sesizata de unul dintre participantii la procedura cu privire la: existenta unor raporturi comerciale si de munca intre unul dintre membrii unei asocieri care a depus oferta in cadrul procedurii de atribuire a contractului de servicii de mentenanta si un actionar asociat (persoana fizica) al unuia dintre membrii asocierii care este furnizorul de servicii auxiliare achizitiei? existenta unor raporturi comerciale si de munca intre expertii cooptati nominalizati de furnizorul de servicii auxiliare achizitiei si membrii unei asocieri care a depus oferta in cadrul procedurii de atribuire a contractului de servicii. Avand in vedere situatia prezentata, se solicita un punct de vedere cu privire la considerarea situatiei constatate ca reprezentand o situatie generatoare de conflict de interese in sensul art. 59 – 60 din Legea nr. 98/2016?
Întrebări și răspunsuri din 2 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O societate avand calitatea de autoritate contractanta organizeaza o procedura de atribuire. La aceasta procedura participa ca si ofertant un operator economic care are calitatea de actionar la societatea organizatoare a procedurii respective, detinand 50% din pachetul de actiuni. In acest context, se poate considera situatia ca fiind un conflict de interese?
Întrebări și răspunsuri din 2 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In cazul procedurilor organizate de UAT locale, este permisa numirea membrilor consiliului local in cadrul comisiilor de evaluare?
Întrebări și răspunsuri din 2 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In sensul prevederilor art. 126 alin. (4) din H.G. nr. 395/2016, poate autoritatea contractanta sa nominalizeze, printr-un act administrativ, persoanele care constituie comisia de evaluare pentru atribuirea mai multor contracte/acorduri-cadru, atunci cand acestea sunt de complexitate redusa? De asemenea, in situatia atribuirii de contracte care nu sunt de complexitate redusa, se impune, de fiecare data, nominalizarea persoanelor care alcatuiesc fiecare comisie de evaluare in parte?
Întrebări și răspunsuri din 2 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Este posibil ca membrii comisiei de evaluare sa fie numiti din cadrul persoanelor care ofera servicii de achizitie auxiliare?
Întrebări și răspunsuri din 2 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Reprezentantii societatii civile pot participa, cu statut de observatori, la intrunirile comisiei de evaluare?
Întrebări și răspunsuri din 2 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in vedere demararea unor proceduri de achizitie publica in vederea atribuirii de contracte de servicii si lucrari. Sursa de finantare a proiectelor de investitii (reabilitare, modernizare, extindere si dotare) o reprezinta fondurile structurale (Programul Operational Regional 2014-2020), bugetul de stat si bugetul local. Conform ghidurilor solicitantului, solicitantul eligibil este UAT judetul X, care este beneficiarul contractelor de finantare si care are calitatea de autoritate contractanta a achizitiilor publice derulate in cadrul proiectelor. Beneficiarii de folosinta (de dotat) ai proiectelor sunt diverse institutii si servicii subordonate Consiliului Judetean X, cu personalitate juridica (spitale, muzee s.a.). In vederea evaluarii ofertelor depuse in cadrul procedurilor de achizitie publica autoritatea contractanta are nevoie de sprijinul specialistilor care isi desfasoara activitatea in cadrul respectivelor institutii si servicii publice subordonate. In acest context, este posibila includerea specialistilor din cadrul institutiilor si serviciilor publice subordonate Consiliului Judetean X in procesul de evaluare a ofertelor, fie ca membri in comisia de evaluare, in baza prevederilor art. 126 alin. (2) din H.G. nr. 395/2016, fie ca experti cooptati, in baza prevederilor art. 126 alin. (3) din H.G. nr. 395/2016?
Întrebări și răspunsuri din 2 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In cadrul unei proceduri de atribuire, la momentul deschiderii ofertelor, din comisia de evaluare a lipsit membrul desemnat din partea Compartimentului Intern Specializat in Achizitii (CISA). Exista posibilitatea ca procesul verbal sa fie semnat de ceilalti membri (avand in vedere ca este intrunit cvorumul), iar la urmatoarele sedinte membrul desemnat din partea CISAP sa-si continue activitatea, considerand ca absenta acestuia de la sedintele de deschidere nu este un motiv temeinic de inlocuire cu un membru de rezerva? De asemenea, este posibil ca, dupa constituirea comisiei de evaluare compusa din 5 membri, aceasta sa fie suplimentata cu 7 membri, avand in vedere volumul mare de munca (5 loturi a cate 16 ofertanti pe lot, inclusiv asocieri si subcontractanti)?
Întrebări și răspunsuri din 2 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Cand si cum se realizeaza notificarile transmise pentru achizitiile directe?
Întrebări și răspunsuri din 29 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Cum se concretizeaza sintagma consultarea a minim trei candidati inainte de a realiza o achizitie directa?
Întrebări și răspunsuri din 29 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Se poate contesta o achizitie directa?
Întrebări și răspunsuri din 29 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Autoritatea contractanta poate emite un document constatator daca, in cazul unui contract atribuit prin achizitie directa, contractantul nu si-a indeplinit obligatiile contractuale?
Întrebări și răspunsuri din 29 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Se poate prelungi, in temeiul art. 165 alin. (1) din Anexa la H.G. nr. 395/2016, un contract de caracter de regularitate atribuit prin achizitie directa?
Întrebări și răspunsuri din 29 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Pot fi transmise mai multe notificari pe parcursul unui trimestru cu privire la fiecare achizitie directa atribuita?
Întrebări și răspunsuri din 29 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Autoritatile contractante au obligatia de a efectua achizitiile directe prin intermediul SEAP in cazul in care valoarea estimata este sub pragul de la art. 43 alin. (3) lit. b) din Anexa la H.G. nr. 395/2016?
Întrebări și răspunsuri din 29 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Poate fi realizata o achizitie directa de la un operator economic din afara tarii?
Întrebări și răspunsuri din 29 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In situatia unei achizitii directe cu o valoare estimata mai mica decat pragul valoric prevazut la art. 43 alin. (3) lit. b) din Anexa la H.G. nr. 395/2016, cand autoritatea contractanta poate achizitiona direct, pe baza unei singure oferte, cum se poate obtine acea oferta?
Întrebări și răspunsuri din 29 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Care sunt tipurile de documente incheiate in conditiile legii care pot fi considerate angajamente legale, in lumina modificarilor aduse articolului 43. alin. (5) din Anexa la H.G. nr. 395/2016 prin punctul 37 al art. V din H.G. nr. 419/2018?
Întrebări și răspunsuri din 29 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Exista posibilitatea legala de a incheia un act aditional de prelungire a duratei de executie a unui contract de lucrari incheiat in urma derularii unei achizitii directe?
Întrebări și răspunsuri din 29 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta urmeaza sa efectueze o achizitie in valoarea de 50.000 lei, fara TVA, iar ulterior, in acelasi an bugetar, o alta achizitie identica sau similara in valoare de 60.000 de lei, fara TVA. In aceasta situatie, atribuirea celor doua contracte se va face cu respectarea prevederilor de la art. 43 lit. a) sau lit. b)?
Întrebări și răspunsuri din 29 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta a efectuat o achizitie directa in valoare de 50.000 de lei, fara TVA, in baza uneia dintre exceptiile de la art. 43 alin. (3) din Anexa la H.G. nr. 395/2016. Ulterior, in decursul aceluiasi an, necesitatea autoritatii, raportata la cea initiala, s-a schimbat, si a realizat ca va fi nevoita sa efectueze o a doua achizitie similara cu prima, in valoarea de 80.000 lei, fara TVA. In acest context, cum trebuie efectuata cea de-a doua achizitie?
Întrebări și răspunsuri din 29 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta a publicat un anunt in S.E.A.P. in vederea realizarii unei achizitii directe care are ca obiect servicii de verificare proiect tehnic pentru realizarea obiectivului de investitii privind un sistem de irigatii spatii verzi. In cadrul anuntului cu privire la achizitia in discutie, autoritatea contractanta solicita indeplinirea unei conditii de participare conform careia „Verificarea proiectului va fi realizata de catre un verificator tehnic atestat pe lucrari de instalatii de alimentari cu apa si canalizari care va intocmi un referat de verificare. Documentul de confirmare se va regasi alaturi de oferta.
Întrebări și răspunsuri din 29 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta a incheiat, in urma cu 2 ani, prin achizitie directa, un acord-cadru cu o durata de 24 luni ce are ca obiect furnizarea de cartele de proximitate personalizate (legitimatii) compatibile cu sistemul de control acces si pontaj existent in cadrul autoritatii. Aceasta nevoie are un caracter ad-hoc, in sensul in care autoritatea contractanta nu poate anticipa cu exactitate numarul de salariati pentru care este necesara emiterea cartelelor de acces. Pana la data finalizarii respectivului acord-cadru se estimeaza ca nu se va consuma intreaga cantitate de produse anticipata initial. In prezent, autoritatea contractanta doreste sa prelungeasca valabilitatea respectivului acord-cadru cu 1 an de zile, operatorul economic semnatar al acestuia avand capacitatea de a furniza in continuare produsele, in conditiile tehnice si economice stabilite, pe o perioada suplimentara de maximum 2 ani. In acest context, autoritatea contractanta poate opera respectiva prelungire a acordului-cadru in baza prevederilor art. 221 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 98/2016?
Întrebări și răspunsuri din 29 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Exista posibilitatea ca un operator economic nou infiintat sa participe la proceduri de achizitie publica fara a avea experienta similara?
Întrebări și răspunsuri din 27 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Este posibil ca intermediarii in asigurari (brokeri de asigurare) sa participe, in nume propriu, la procedurile de achizitie publica avand ca obiect servicii de asigurare?
Întrebări și răspunsuri din 27 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Sintagma „operatori economici participanti
Întrebări și răspunsuri din 27 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta deruleaza o procedura de atribuire in cadrul careia un operator economic intentioneaza sa depuna oferta. Acesta doreste sa invoce sutinerea financiara din partea unei terte persoane, respectiv a unui punct de lucru de pe teritoriul Romaniei apartinand unei societati straine X. Punctul de lucru are aceeasi denumire, dar cod fiscal diferit, cu al societatii X care se afla in situatia de excludere prevazuta la art. 167 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 98/2016. In acest context, poate operatorul economic sa participe la procedura de atribuire prin invocarea sustinerii din partea unui punct de lucru situat in Romania, punct de lucru apartinand unei societati straine care se incadreaza intr-unul din motivele de excludere prevazute la art. 167 din Legea nr. 98/201?
Întrebări și răspunsuri din 27 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta intentioneaza sa atribuie un contract avand ca obiect proiectare si executie lucrari de modernizare drumuri judetene. Categoriile de lucrari care intra in obiectul contractului sunt detaliat mentionate in fisa de date a achizitiei. In caietul de sarcini, autoritatea contractanta indica faptul ca verificarea tehnica a proiectului se va face de catre specialisti verificatori de proiecte atestati in conformitate cu dispozitiile legale in vigoare. Specialitatile pentru care verificatorii de proiect ar trebui sa fie atestati vor fi cunoscute dupa elaborarea proiectului de catre executant. In acest context, cum trebuie incadrat verificatorul tehnic al proiectului in contract? Este obligatorie declararea acestuia ca subcontractant din faza de ofertare sau acesta ar urma sa fie tratat ca un furnizor de servicii, fara a fi necesara subcontractarea?
Întrebări și răspunsuri din 27 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Experienta similara poate fi dovedita de un ofertant exclusiv prin prezentarea unor contracte in care a avut fie calitatea de unic contractor, fie calitatea de asociat, sau se poate proba experienta similara si prin contracte in care ofertantul a avut calitatea de subcontractant?
Întrebări și răspunsuri din 27 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In cazul achizitiilor sectoriale, DUAE si documentele suport ale fiecarui tert sustinator/subcontractant sunt semnate electronic de catre acestia sau sunt semnate de catre ofertant pentru acestia?
Întrebări și răspunsuri din 27 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In cazul in care la o procedura de atribuire a fost formulata cerinta minima privind experienta similara atat ca valoare, cat si ca numar maxim de contracte, un operator economic poate indeplini aceasta cerinta prin cumul chiar si cu un subcontractant declarat?
Întrebări și răspunsuri din 27 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Ce conditii trebuie sa indeplineasca semnatura electronica extinsa, bazata pe un certificat calificat, eliberat de un furnizor de servicii de certificare acreditat?
Întrebări și răspunsuri din 27 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in desfasurare o procedura de atribuire a unui contract avand ca obiect proiectare si executie drumuri. Prin documentele achizitiei au fost solicitate operatorilor economici participanti la procedura anumite certificari ISO pentru partea de proiectare. Un ofertant intentioneaza sa participe la aceasta procedura sub forma unei asocieri alcatuita din patru operatori economici (care vor fi executanti) si doi subcontractanti. Asocierea, prin liderul acesteia, va subcontracta celor doi operatori economici declarati subcontractanti serviciile de proiectare in totalitate. In acest context, cerinta referitoare la certificarile ISO solicitate de autoritatea contractanta pentru partea de proiectare se realizeaza prin prezentarea certificatului ISO de catre subcontractantul care va executa partea de proiectare in totalitate sau de catre unul din membrii asocierii?
Întrebări și răspunsuri din 27 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Un operator economic X doreste sa transfere o parte din activele societatii sale catre operatorul economic Y si, in acest sens, a incheiat cu acesta un contract de transfer active si fond de comert. In acest contract este specificat ca operatorul economic Y preia de la operatorul economic X active imobilizate, active circulante, active necorporale, angajati, contracte de executie lucrari in derulare dar si experienta similara ce rezulta din contractele de lucrari finalizate. In acest context, poate operatorul economic Y participa la proceduri de atribuire si justifica experienta similara avand ca baza respectivul contract de transfer de active si fond de comert?
Întrebări și răspunsuri din 27 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Este obligatoriu ca persoanele ce vor executa partea din contract aferenta subcontractantului sa fie angajati de catre subcontractant sau este suficient acordul de subcontractare?
Întrebări și răspunsuri din 26 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Este posibil ca un ofertant sa renunte la sustinerea unui tert in ceea ce priveste indeplinirea criteriilor privind capacitatea profesionala, in conditiile in care intre timp (in timpul scurs de la depunerea ofertelor si pana la finalizarea evaluarii) ofertantul a dobandit capacitatea de a indeplini el insusi criteriile pentru care a invocat sustinerea?
Întrebări și răspunsuri din 26 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Este posibil ca operatorii economici sa beneficieze de sustinere din partea unui/unor tert/terti pentru demonstrarea capacitatii tehnice si profesionale, respectiv experienta similara, in cadrul unei proceduri simplificate reglementate de Legea nr. 98/2016?
Întrebări și răspunsuri din 26 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In ce conditii un operator economic aflat in insolventa poate acorda sustinere tehnica (experienta similara, personal de specialitate, utilaje) in calitate de tert sustinator?
Întrebări și răspunsuri din 26 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Exista posibilitatea legala ca un tert sustinator (care si-a exprimat angajamentul cu privire la sustinerea tehnica si profesionala a asocierii careia i-a fost atribuit un contract sectorial de prestari servicii) sa presteze o parte din contract, avand in vedere ca acesta nu este parte din contract si nici nu are calitatea de subcontractant?
Întrebări și răspunsuri din 26 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In cadrul unei proceduri simplificate poate fi permisa participarea unei asocieri alcatuite dintr-un operator economic inregistrat in Romania, avand calitatea de lider de asociere, si un operator economic inregistrat in Republica Moldova, avand calitatea de membru al asocierii, in conditiile in care experienta similara prezentata de catre aceasta asociere este sustinuta in intregime de catre operatorul inregistrat in Republica Moldova?
Întrebări și răspunsuri din 26 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In cazul contractelor de achizitie publica, in vederea efectuarii de plati directe catre subcontractanti, este obligatorie incheierea unui contract de cesiune de creanta?
Întrebări și răspunsuri din 26 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In vederea dovedirii experientei similare, o asociere care participa la o procedura de atribuire, ai carei asociati nu intrunesc impreuna cuantumul experientei similare solicitat de autoritatea contractanta, poate invoca terta sustinere a mai multor operatori economici pana la atingerea cuantumului?
Întrebări și răspunsuri din 26 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta poate accepta ca doi ofertanti, care participa in mod separat la aceeasi procedura de achizitie publica, sa aiba acelasi subcontractant sau aceasta situatie contravine dispozitiilor legale privind regulile de participare la procedura de atribuire?
Întrebări și răspunsuri din 26 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In cadrul unei proceduri de atribuire autoritatea contractanta solicita trei autorizatii, iar un operator economic care intentioneaza sa depuna oferta detine doar doua dintre acestea. Exista posibilitatea ca operatorul economic respectiv sa depuna oferta fie in asociere cu o alta firma care detine autorizatia lipsa, fie prin declararea unui subcontractant care detine autorizatia in cauza si care va realiza partea din contract pentru care este necesara autorizatia, fie prin invocarea sustinerii unui tert care detine autorizatia in cauza? De asemenea, este necesara declararea procentului pe care il va executa asociatul/subcontractantul/tertul sustinator inca din prima faza a declararii acestuia, sau aceste procente pot fi declarate ulterior?
Întrebări și răspunsuri din 26 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In cadrul unei proceduri de atribuire unul dintre ofertanti are un subcontractant care la randul lui inchiriaza echipamente de la un operator economic X. In acest caz, operatorul economic X trebuie declarat ca subcontractant?
Întrebări și răspunsuri din 26 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Un operator economic a participat la o procedura de atribuire a unui contract de proiectare si executie lucrari de reabilitare si modernizare scoala, procedura desfasurata prin SEAP si castigata de acesta. Dupa executarea etapei de proiectare, care s-a subcontractat si reprezinta 5% din contract, s-a intarziat emiterea ordinului de incepere a lucrarilor din lipsa unor avize si expertize. La solicitarea expresa a autoritatii contractante de a reduce termenul de executie a lucrarii, avand in vedere ca este vorba de o unitate scolara, operatorul economic intentioneaza sa subcontracteze si o parte din lucrare. In acest context, care este procentul maxim pe care autoritatea contractanta si operatorul economic sunt obligati sa il respecte in vederea subcontractarii?
Întrebări și răspunsuri din 26 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in desfasurare o procedura proprie pentru atribuirea unui contract avand ca obiect servicii de catering incluse in Anexa nr. 2 a Legii nr. 98/2016. In cadrul acesteia, un operator economic X intentioneaza sa depuna oferta insa nu detine codul CAEN pentru prestarea serviciilor de catering, dar intentioneaza sa se prezinte la procedura impreuna cu operatorul economic Y (fie in calitate de tert sustinator, fie in calitate de subcontractant) care demonstreaza indeplinirea cerintei privind exercitarea activitatii profesionale prin detinerea codului CAEN respectiv. In acest context, este obligat operatorul economic X sa detina codul CAEN specific activitatii de catering la momentul participarii la procedura sau este suficienta detinerea acestui cod de catre operatorul economic Y in calitatea sa de tert sustinator/subcontractant? De asemenea, ar putea operatorul economic X subcontracta contractul de catering in proportie de 100% catre operatorul economic Y?
Întrebări și răspunsuri din 26 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Care este termenul de constituire a garantiei de buna executie pe care trebuie sa-l precizeze entitatea contractanta in documentatia de atribuire, avand in vedere prevederile H.G. nr. 1/2018 si ale H.G. nr. 394/2016?
Întrebări și răspunsuri din 25 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In cadrul procedurilor de atribuire, este acceptata prezentarea de catre operatorii economici a garantiei de buna executie in format electronic, semnata cu semnatura electronica extinsa atat de societatea de asigurari emitenta cat si de asigurat?
Întrebări și răspunsuri din 25 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In situatia in care autoritatea contractanta emite pretentii asupra garantiei de buna executie, garantia poate fi executata doar in perioada in care contractul respectiv se afla in vigoare?
Întrebări și răspunsuri din 25 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Pentru atribuirea unui contract din categoria celor vizate de H.G. nr. 1/2018, care sunt cerintele privind constituirea garantiei de buna executie ce ar trebui solicitate de autoritatea contractanta, avand in vedere diferentele dintre prevederile art. 39-40 din Anexa la H.G. nr. 395/2016 si cele ale H.G. nr. 1/2018?
Întrebări și răspunsuri din 25 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Regulile speciale de eliberare/restituire a garantiei de buna executie prevazute la art. 42 alin. (3) din H.G. nr. 395/2016 se plica sau nu in cazul contractelor de servicii care au ca obiect elaborarea documentatiilor de urbanism (PUZ)?
Întrebări și răspunsuri din 25 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In cazul unui contract de lucrari, se poate constitui garantia de buna executie prin doua instrumente de garantare, si anume: primul care sa acopere 70% din valoarea garantiei (emis la semnarea contractului, cu valabilitate pe toata perioada de executie a lucrarilor) iar al doilea care sa acopere 30% din valoare garantiei (emis dupa semnarea procesului verbal de receptie la terminarea lucrarilor si inainte de expirarea valabilitatii primului instrument de garantare) dar care sa aiba valabilitate pentru toata perioada de garantie tehnica acordata lucrarilor?
Întrebări și răspunsuri din 25 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In cazul in care, pe parcursul executarii unui contract de achizitie sectoriala, se suplimenteaza valoarea acestuia, contractantul are obligatia de a completa garantia de buna executie in corelatie cu noua valoare a contractului si raportat la restul ramas de executat sau va completa garantia de buna executie a contractului raportat la intreaga valoare, cu toate ca respectivul contract a fost partial executat?
Întrebări și răspunsuri din 25 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Un operator economic X a participat la o procedura de atribuire a unui contract de executie lucrari organizata de autoritatea contractanta Y. In cadrul propunerii financiare, operatorul X a declarat ca garantia de buna executie se va constitui prin retineri succesive. Inaintea semnarii contractului, operatorul X doreste introducerea in contract a posibilitatii ca garantia de buna executie sa se constituie printr-un instrument de garantare emis in conditiile legii de o societate de asigurari. In acest context, poate accepta autoritatea contractanta schimbarea modalitatii de constituire a garantiei de buna executie?
Întrebări și răspunsuri din 25 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Poate autoritatea contractanta sa retina garantia de participare in situatia in care operatorul economic desemnat castigator refuza semnarea contractului cu respectarea preturilor prevazute in oferta financiara?
Întrebări și răspunsuri din 25 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Autoritatea contractanta poate sa nu solicite constituirea garantiei de participare in cazul initierii unei proceduri de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare?
Întrebări și răspunsuri din 25 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Autoritatea contractanta poate sa nu solicite constituirea garantiei de buna executie in cazul initierii unei proceduri de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare?
Întrebări și răspunsuri din 25 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Un operator economic care a achitat contravaloarea garantiei de participare la casieria autoritatii contractante are obligatia sa ataseze dovada platii in SEAP sau sa se prezinte cu aceasta la sediul autoritatii contractante inainte de data si ora limita stabilite pentru depunerea ofertelor?
Întrebări și răspunsuri din 25 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Chitanta de plata a garantiei de participare depusa la casieria autoritatii contractante poate fi considerata instrument de garantare?
Întrebări și răspunsuri din 25 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In cadrul unei proceduri de atribuire, la semnarea contractului de servicii, partile au convenit ca garantia de buna executie sa se constituie prin retineri succesive din sumele datorate pentru facturi partiale. In cea de-a 5-a zi lucratoare de la data semnarii contractului, contractantul a depus la sediul unitatii de trezorerie cererea privind deschiderea unui cont de garantie de buna executie, in aceeasi zi unitatea de trezorerie deschizand contul, conform solicitarii. In cea de-a 6-a zi lucratoare de la data semnarii contractului, Trezoreria a informat contractantul privind deschiderea contului, iar in cea de-a 7-a zi lucratoare contractantul a efectuat plata in contul astfel deschis (prin Ordin de plata pentru suma corespunzatoare procentului de 0,5% din pretul contractului fara TVA). In aceste conditii, avand in vedere prevederile art. 37 alin. (1) lit. b), coroborate cu prevederile art. 39 alin. (3) din Anexa la H.G. nr. 395/2016, autoritatea contractanta va retine sau nu garantia de participare?
Întrebări și răspunsuri din 25 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Intr-o procedura de atribuire, pentru a dovedi constituirea garantiei de participare, un operator economic a incarcat un instrument de garantare constituit pentru o alta procedura si implicit intr-un alt cuantum decat cel solicitat de autoritatea contractanta. In acest context, exista temei legal pentru respingerea ofertei in cauza?
Întrebări și răspunsuri din 25 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O entitate contractanta are in derulare o procedura de atribuire in cadrul careia un operator a depus, pana la data limita de depunere a ofertelor, dovada constituirii garantiei de participare, respectiv copie a O.P.. La verificarea de catre entitatea contractanta s-a constatat ca aceasta a fost depusa in contul de Euro, motiv pentru care plata a fost refuzata de banca. Entitatea contractanta a solicitat clarificari iar ofertantul a prezentat un nou O.P., garantia de participare fiind, de aceasta data, constituita corect. In acest context, entitatea contractanta poate accepta garantia de participare sau respectiva oferta trebuie respinsa?
Întrebări și răspunsuri din 25 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare