Repertoar
Clauzele de revizuire pot consta doar in aplicarea unor optiuni de suplimentare sau reducere a contractului/ acordului-cadru? Optiunile se pot referi doar la suplimentare/ reducere de cantitati? Pot fi prevazute optiuni de suplimentare/ reducere cantitati la acordul-cadru?
Întrebări și răspunsuri din 11 Ianuarie 2022, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Care este valoarea juridica a Registrului modificarilor? Este document public? Face parte din dosarul achizitiei? Care este documentul din care rezulta noua valoare a contractului in cazul modificarilor operate in temeiul art. 221 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 98/2016? Cum se inregistreaza aceste modificari in Registru?
Întrebări și răspunsuri din 11 Ianuarie 2022, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Care este valoarea juridica a documentului care contine analiza cu privire la necesitatea si justificarea modificarii unui contract de achizitie publica? Este document public? Face parte din dosarul achizitiei? Care este documentul prin care se justifica modificarea prevazuta la art. 2 din Instructiunea ANAP nr. 1/2021 (art. 221 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 98/2016) ?
Întrebări și răspunsuri din 11 Ianuarie 2022, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Care este sensul notiunii de „modificare nesubstantiala
Întrebări și răspunsuri din 11 Ianuarie 2022, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Intrebare adresata serviciilor tehnice de specialitate ale Comisiei Europene Impartirea contactului de achizitie publica in loturi Avand in vedere prevederile Directivei 2014/24/UE, astfel cum sunt acestea explicitate in cadrul recitalului (8): „[..] Cu toate acestea, tinand seama de diversitatea contractelor de achizitii publice de lucrari, este necesar ca autoritatile contractante sa poata prevedea atat atribuirea separata, cat si atribuirea comuna a contractelor de proiectare si executie a lucrarilor. Prezenta directiva nu urmareste sa recomande o atribuire separata sau comuna a contractelor de achizitii publice.
Întrebări și răspunsuri din 2 Decembrie 2021, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Intrebare adresata serviciilor tehnice de specialitate ale Comisiei Europene Loturi individuale Avand in vedere prevederile Art. 5 alin. (10) al Directivei 2014/24/UE, potrivit carora: „In pofida alineatelor (8) si (9), autoritatile contractante pot atribui contracte pentru loturi individuale fara a aplica procedurile prevazute in prezenta directiva, cu conditia ca valoarea estimata, fara TVA, a lotului in cauza sa fie mai mica de 80 000 EUR pentru produse sau servicii si de 1 milion EUR pentru lucrari. Cu toate acestea, valoarea cumulata a loturilor astfel atribuite fara aplicarea prezentei directive nu depaseste 20 % din valoarea cumulata a tuturor loturilor in care au fost impartite lucrarile propuse, achizitia propusa a unor produse similare sau prestarea propusa de servicii
Întrebări și răspunsuri din 2 Decembrie 2021, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Intrebare adresata serviciilor tehnice de specialitate ale Comisiei Europene Atribuirea „in house
Întrebări și răspunsuri din 2 Decembrie 2021, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Intrebare adresata serviciilor tehnice de specialitate ale Comisiei Europene Avand in vedere prevederile Directivei 2014/24/UE, astfel cum sunt acestea explicitate in cadrul Recitalului (10): „Notiunea de „autoritati contractante
Întrebări și răspunsuri din 2 Decembrie 2021, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Intrebare adresata serviciilor tehnice de specialitate ale Comisiei Europene Avand in vedere urmatoarele prevederi ale Directivei 2014/24/UE: Recitalul (19) – „[..] De asemenea, ar trebui sa se clarifice faptul ca, in scopul estimarii pragurilor, notiunea de produse similare ar trebui sa fie inteleasa ca produse care sunt destinate utilizarilor identice sau similare, cum ar fi livrarea unei game de produse alimentare sau de articole diferite de mobilier de birou. In mod normal, un operator economic activ in domeniul respectiv ar putea sa prezinte astfel de produse ca facand parte din gama sa normala de produse.
Întrebări și răspunsuri din 2 Decembrie 2021, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Intrebare adresata serviciilor tehnice de specialitate ale Comisiei Europene Avand in vedere prevederile Art. 32 alin. (2) al Directivei 2014/24/UE: „Procedura de negociere fara publicare prealabila poate fi utilizata pentru contractele de achizitii publice de lucrari, de produse si de servicii in oricare dintre urmatoarele cazuri: (a) daca nu a fost depusa nicio oferta sau nicio oferta adecvata sau nicio cerere de participare sau nicio cerere adecvata de participare ca raspuns la o procedura deschisa sau restransa, atat timp cat conditiile initiale ale contractului nu sunt modificate in mod substantial si se transmite un raport Comisiei, la cererea acesteia.
Întrebări și răspunsuri din 2 Decembrie 2021, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Autoritatea contractanta doreste modificarea unui acord-cadru avand ca obiect prestarea unor servicii, in sensul majorarii cantitatii peste cantitatea maxima prevazuta in acordul-cadru. Modificarea poate fi realizata in baza prevederilor art. 221 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 98/2016?
Întrebări și răspunsuri din 19 Octombrie 2021, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Ce presupune un pact de integritate pentru achizitii publice? Care sunt avantajele si limitele acestuia?
Întrebări și răspunsuri din 9 Iunie 2021, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Excluderea dintr-o procedura de atribuire a unui ofertant, in baza art. 167 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 98/2016, poate atrage excluderea din alte proceduri a operatorului economic care a avut calitatea de subcontractant al ofertantului exclus din procedura?
Întrebări și răspunsuri din 28 Septembrie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Motivul de excludere prevazut la art. 167 alin. (1) lit. d) din Legea nr. 98/2016 poate fi asimilat celui reglementat la lit. c) a aceluiasi articol, fiind considerat astfel ca o abatere grava care ar putea conduce la excluderea operatorului economic respectiv din cadrul unor proceduri de atribuire ulterioare?
Întrebări și răspunsuri din 28 Septembrie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Intocmirea si asumarea caietului de sarcini se realizeaza de catre compartimentul intern specializat in domeniul achizitiilor publice sau de catre compartimentul intern beneficiar al achizitiei?
Întrebări și răspunsuri din 20 Iulie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Exista posibilitatea ca, in cazul unei asocieri de operatori economici, oferta sa poata fi incarcata in SEAP de catre unul dintre asociati ce are acordul scris al liderului asocierii?
Întrebări și răspunsuri din 16 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In cadrul unei proceduri de atribuire, este posibil ca unul dintre factorii de evaluare (perioada de livrare) sa poata primi valoarea zero, in situatia in care atribuirea a 0 (zero) puncte nu este permisa de SEAP datorita constrangerilor de natura tehnica?
Întrebări și răspunsuri din 16 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In cazul unei asocieri de operatori economici, poate unul dintre acestia sa incarce documentelele ofertei in SEAP, dar semnarea documentelor sa fie efectuata cu semnatura electronica extinsa de catre un alt membru al asocierii?
Întrebări și răspunsuri din 16 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Autoritatea contractanta are obligatia sa publice raspunsurile la intrebarile de clarificari in sectiunea „Lista clarificari, notificari si decizii
Întrebări și răspunsuri din 16 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in desfasurare o procedura de atribuire a unui contract de achizitie publica. Pentru indeplinirea cerintelor din documentatia de atribuire a achizitiei, un ofertant are nevoie de un tert sustinator. Astfel, DUAE completat de tertul sustinator trebuie sa fie semnat de acesta cu semnatura electronica extinsa proprie sau poate fi semnat de ofertant cu semnatura electronica extinsa a ofertantului?
Întrebări și răspunsuri din 16 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O institutie publica de interes national, finantata integral de la bugetul de stat, care are calitatea de autoritate contractanta, este inregistrata in SEAP ca utilizator „autoritate contractanta
Întrebări și răspunsuri din 16 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Care este temeiul legal in baza caruia un operator economic poate solicita unei autoritati contractante sa ii prezinte, detaliat, complet si cu toate centralizatoarele de preturi, ofertele financiare acceptate in cadrul unei proceduri de achizitie?
Întrebări și răspunsuri din 15 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In cadrul unei proceduri de atribuire, un ofertant a declarat ca oferta depusa este confidentiala, fara a aduce justificari in acest sens. Dupa finalizarea procedurii respective, al carei castigator este operatorul amintit anterior, autoritatea contractanta primeste o solicitare de acces la dosarul achizitiei publice din partea unui alt ofertant participant la procedura. In acest context, poate autoritatea contractanta sa ofere acces la oferta castigatorului declarata confidentiala? De asemenea, ce poate face operatorul caruia i s-a refuzat accesul la oferta declarata confidentiala?
Întrebări și răspunsuri din 15 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Exista posibilitatea inlocuirii unui membru al unei asocieri temporare de operatori economici, careia i-a fost atribuit un contract/acord–cadru, cu un alt operator economic care indeplineste criteriile de calificare si selectie stabilite initial, ca urmare a unei succesiuni cu titlu universal in cadrul unui proces de divizare?
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Exista posibilitatea prelungirii unui acord-cadru/contract subsecvent, avand ca obiect furnizarea de produse alimentare, cu aproximativ 4 luni, pana la organizarea si finalizarea unei noi proceduri de atribuire, in conditiile in care acordul–cadru nu contine o clauza privind posibilitatea prelungirii acestuia?
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in derulare un acord-cadru incheiat cu un operator economic. Respectivul operator a comunicat ca nu mai are capacitatea de a raspunde solicitarilor autoritatii si, prin urmare, autoritatea contractanta nu mai poate incheia un nou contract subsecvent. In acest context, se poate aplica procedura de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare, in conditiile art. 104 alin. (1) lit. c) coroborat cu alin. (4) al aceluiasi articol din Legea nr. 98/2016, ca o masura strict necesara pentru satisfacerea nevoilor imediate ale autoritatii pana la atribuirea, prin licitatie deschisa, a unui nou contract/acord-cadru sau trebuie verificata si incadrarea in unul dintre cazurile prevazute la art. 104 alin. (5) din Legea 98/2016?
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta a incheiat un acord-cadru avand ca obiect furnizarea de produse. Semnatarul acordului-cadru informeaza autoritatea contractanta ca in cazul comenzilor plasate dupa data de 1 septembrie 2019, in locul modelului ofertat va fi livrat un alt model avand unele caracteristici identice, iar altele caracteristici superioare modelului ofertat initial, intrucat dupa data de 1 septembrie 2019 producerea modelului ofertat initial se sisteaza conform notificarii producatorului. In acest context, autoritatea contractanta poate incheia contracte subsecvente in baza acordului-cadru existent pentru noul model propus de operatorul economic, efectuand o modificare asupra acordului-cadru in sensul inlocuirii produsului vechi cu cel nou?
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Exista posibilitatea inlocuirii contractantului unui contract de achizitie publica?
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Exista posibilitatea aplicarii/utilizarii simultane, in cadrul aceluiasi contract, atat a clauzei contractuale pentru ajustarea pretului contractului prin aplicarea indicelui preturilor de consum comunicat de INS, cat si ajustarea pretului contractului ca urmare a cresterii salariului minim brut pe tara garantat in plata?
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Care este posibilitatea de ajustare a pretului contractului ca urmare a cresterii salariului minim brut pe economie?
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Un contract de achizitie publica de produse alimentare poate fi modificat in sensul inlocuirii unui produs de un anumit gramaj si o anumita valoare energetica cu acelasi tip de produs cu un gramaj si o valoare energetica echivalenta, cu mentinerea pretului? Dar cu acelasi tip de produs avand un gramaj diferit?
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta (un beneficiar) are dreptul de a rezilia un contract de lucrari pe motiv ca operatorul economic se afla in insolventa?
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Este posibila schimbarea liderului asocierii cu un alt membru al acesteia in perioada derularii contractului de achizitie publica?
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In perioada implementarii contractului de achizitii publice, contractantul poate declara noi subcontractanti pana la subcontractarea contractului in proportie de 100%?
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Exista posibilitatea introducerii unor noi subcontractanti dupa semnarea contractului de achizitie publica de lucrari, avand ca efect executarea de catre acestia a lucrarilor in proportie de 94% din totalul lor, in conditiile in care, prin oferta, a fost declarata subcontractarea a 16% din totalul lucrarilor?
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Este posibila cesionarea creantelor dintr-un contract finantat prin PNDL, ce are ca obiect executia de lucrari, de catre contractantul-executant catre un grup bancar?
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Daca in timpul derularii unui contract de achizitii publice contractantul, care a fost initial neplatitor de TVA, depaseste plafonul prevazut de legislatia fiscala si devine platitor de TVA, este necesara modificarea pretului respectivului contract?
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Exista posibilitatea modificarii unui contract de lucrari, prin act aditional, in sensul acordarii unui avans executantului (30% din valoarea contractului), avand in vedere ca in forma actuala a contractului de lucrari este stipulata o clauza potrivit careia autoritatea contractanta nu acorda avans executantului?
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Autoritatile contractante au obligatia de a transmite notificari catre ANAP cu privire la modificarile contractuale ce vizeaza modificarea contului sau a adresei sediului unui operator economic care este parte a unui contract de achizitie publica/acord-cadru?
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Acordurile-cadru si contractele sectoriale pot fi modificate, fara organizarea unei noi proceduri de atribuire, in oricare dintre situatiile prevazute la Sectiunea 2: „Modificarea contractului sectorial/acordului-cadru
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Contractele de achizitie sectoriala/acordurile-cadru pot fi modificate, fara organizarea unei noi proceduri de atribuire, daca modificarile nu sunt substantiale, in sensul alin. (3) al art. 240 din Legea nr. 99/2016, indiferent de valoarea modificarilor?
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Atunci cand legislatia aplicabila procedurii de atribuire prevde explicit obligatia autoritatii contractante de a ajusta pretul contractului „atunci cand durata de aplicare a procedurii de atribuire se prelungeste, in mod neprevazut, peste perioada preconizata initial si din motive care exclud orice culpa a ofertantului/contractantului
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in derulare un contract avand ca obiect proiectare si executie de lucrari, finantat in cadrul unui proiect cu finantare nerambursabila. La executarea primei parti a contractului, respectiv elaborarea documentatiei tehnico-economice, a fost constatata necesitatea realizarii unor modificari fata de studiul de fezabilitate (SF), implicand unele lucrari suplimentare dar si majorarea valorii initiale a contractului (inclusiv dupa anumite compensari de lucrari). In acest context, este posibila modificarea contractului de lucrari in temeiul art. 221 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 98/2016?
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta a atribuit un contract de prestare servicii de reparatii generale. In acest context, este posibila achizitionarea de piese ce nu au fost prevazute initial in cadrul contractului, dar a caror necesitate a aparut pe parcursul derularii contractului?
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in derulare un contract de achizitie publica avand ca obiect furnizarea de produse. Este posibila modificarea, prin act aditional, a clauzelor contractuale referitoare la obiectul contractului, respectiv modificarea denumirii modelului produsului precum si a specificatiilor tehnice, in conditiile in care produsul care face obiectul contractului a iesit din fabricatie si a fost inlocuit cu un model nou, superior, cu caracteristici tehnice echivalente sau superioare modelului initial?
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Pe parcursul derularii unui contract de lucrari in valoare de 115.000 lei, atribuit prin procedura simplificata (valoare estimata initial fiind de 200.000 lei), au fost intocmite o nota de comanda suplimentara in valoare de 19.000 lei si o nota de renuntare in valoare de 13.000 lei. In acest context, poate fi realizata compensarea intre Nota de comanda suplimentara si Nota de renuntare astfel incat modificarea contractului sa poata fi incadrata in prevederile art. 221 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 98/2016?
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in derulare contracte de prestari servicii de deszapezire incheiate cu operatori economici cu activitate in domeniul constructiilor. In acest context, sunt aplicabile prevederile art. 71 din O.U.G. nr. 114/2018 coroborate cu prevederile art. 164 alin. (4) din Anexa la H.G. nr. 395/2016 si cu cele ale art. 7 alin. (2) lit. b) din Instructiunea A.N.A.P. nr. 2/2018 in vederea actualizarii pretului acestor tipuri de contracte?
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in derulare un contract de achizitie publica de lucrari in cazul caruia contractantul principal a invocat sustinerea din partea unui/unor tert(i) inca din faza desfasurarii procedurii de atribuire. Pe parcursul derularii contractului, contractantul principal a intrat in insolventa. In acest context, tertul/tertii sustinator(i) pot continua executia contractului de lucrari, eventual prin introducerea unui/unor nou/noi subcontractant/subcontractanti?
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta este beneficiara a unui contract de finantare in cadrul Programului National de Dezvoltare Rurala pentru realizarea unui obiectiv de investitii ce presupune reabilitarea si modernizarea unei gradinite. Executantul lucrarii a intrat in insolventa pe perioada executarii contractului datorita mai multor litigii in care este implicat. Astfel, acesta a solicitat autoritatii contractante sa accepte introducerea in contract a unui nou subcontractant care sa finalizeze lucrarile in cauza, iar plata pentru executarea acestor lucrari sa fie efectuata in mod direct catre subcontractantul respectiv. In acest context, exista posibilitatea legala de subcontractare, cu plata directa catre subcontractant, a unei parti a contractului de lucrari ramase nefinalizata datorita intrarii in insolventa a contractantului? De asemenea, ar putea contractantul cesiona intregul contract in speta?
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta a incheiat, in urma derularii unei proceduri simplificate, un contract de proiectare si executie a unui corp nou de cladire alaturat unui spital existent, valoarea investitiei fiind de 20.000.000 lei fara TVA, investitie finantata prin POR 2014-2020. Pe parcursul realizarii investitiei, ca urmare a modificarii structurii ambulatoriului, respectiv aparitia unor noi specialitati medicale, se impune crearea unor spatii suplimentare, sens in care autoritatea contractanta analizeaza posibilitatea modificarii indicatorilor tehnici ai investitiei, respectiv regimul de inaltime: demisol, parter+5 etaje. Valoarea estimata, fara TVA, pentru realizarea etajului 5 este de 2.000.000 lei. In acest context, exista posibilitatea ca autoritatea contractanta sa uzeze de prevederile art. 221 alin. (1) lit. f) din Legea nr. 98/2016, in vederea implementarii modificarii mentionate mai sus?
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta a atribuit un contract de executie lucrari in luna septembrie a anului 2018 prin procedura simplificata. In documentatia de atribuire s-au prevazut doua coduri CPV: „45210000-2 - lucrari de constructii
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in derulare un contract de achizitie publica, avand ca obiect prestare de servicii, a carui durata a fost initial stabilita, prin documentele achizitiei, la 4 luni de la data estimata pentru incheierea acestuia, fiind precizat in mod expres faptul ca perioada contractuala nu va depasi data de 31 decembrie a anului respectiv. Contractul in speta a fost incheiat la o data ulterioara fata de cea estimata initial, si anume in octombrie. In acest context, poate autoritatea contractanta sa modifice respectivul contract in sensul prelungirii duratei acestuia peste data de 31 decembrie a anului respectiv, pana la implinirea celor 4 luni prevazute in documentatie, fara a fi suplimentate in vreun mod serviciile ce fac obiectul contractului?
Întrebări și răspunsuri din 10 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In situatia in care un contract a fost incheiat cu o asociere de operatori economici, autoritatea contractanta poate emite documente constatatoare in mod individual, fiecarui operator economic in parte?
Întrebări și răspunsuri din 4 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Este obligata autoritatea contractanta sa emita document constatator atunci cand un contract de achizitii este denuntat unilateral de executant ca urmare a intrarii acestuia in insolventa?
Întrebări și răspunsuri din 4 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Cum se evalueaza incadrarea in motivele de excludere de la art. 167 alin. (1) lit. g) din Legea nr. 98/2016, in cazul unui operator economic care are un document constatator suspendat in temeiul Legii contenciosului administrativ nr. 554/2004? Cum se completeaza sectiunea aferenta din DUAE in acest caz?
Întrebări și răspunsuri din 4 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta a finalizat un contract de furnizare produse in cadrul caruia contractantul a intarziat furnizarea produselor, insa i-au fost percepute penalitati in acest sens, conform clauzelor contractuale. Ce tip de documente constatatoare va emite autoritatea contractanta respectivului operator economic, avand in vedere intarzierea furnizarii produselor?
Întrebări și răspunsuri din 4 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Unui operator economic i-a fost emis un document constatator negativ, in anul 2017, pentru un contract subsecvent incheiat in baza unui acord-cadru incheiat in temeiul O.U.G. nr. 34/2006. Avand in vedere prevederile art. 181 lit. c1) din O.U.G. nr. 34/2006, ale art. 971 din H.G. nr. 925/2016, precum si cele ale art. 171 alin. (5) lit. b) si ale art. 236 alin. (4) din Legea nr. 98/2016, respectivul document constatator produce sau nu efecte doi ani mai tarziu de la emiterea sa?
Întrebări și răspunsuri din 4 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O societate comerciala si-a incalcat in mod repetat obligatiile contractuale ce ii reveneau si renunta la un contract sectorial castigat printr-o procedura de achizitie sectoriala desfasurata in baza Legii nr. 99/2016. In cazul in care autoritatea contractanta va emite societatii in discutie un document constatator negativ, pe ce perioada va fi acesta valabil?
Întrebări și răspunsuri din 4 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in derulare un contract mixt avand ca obiect principal furnizarea de produse IT&C (hardware si software) si ca obiect secundar prestare de servicii. Contratul este impartit in 3 faze cronologice: faza 1 consta in furnizarea produselor, instalarea, configurarea si testarea acestora, iar fazele 2 si 3 presupun prestarea serviciilor de migrare si, respectiv, prestarea serviciilor de instruire. In acest context, dupa finalizarea fazei 1, respectiv dupa efectuarea furnizarii produselor, autoritatea contractanta are obligatia de a emite documente constatatoare, in conditiile art. 166 alin. (1) lit. a) din Anexa la H.G. nr. 395/2016, si anume in termen de 14 zile de la data furnizarii tuturor produselor, chiar daca respectivul contract nu s-a incheiat? De asemenea, in aceste conditii, autoritatea contractanta mai are obligatia de a emite document constatator si in termen de 14 zile de la data expirarii perioaderi de garantie?
Întrebări și răspunsuri din 4 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Care este actul care sta la baza anularii unei proceduri de atribuire in cadrul careia nu au fost depuse oferte (anulare administrativa)? De asemenea, care sunt prevederile legale ce permit SEAP sa efectueze, in mod automat, anularea administrativa, impunand autoritatii contractante termenul de o zi pentru anularea respectivei proceduri?
Întrebări și răspunsuri din 4 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Care sunt modalitatile prin care poate fi semnat un contract de achizitie publica?
Întrebări și răspunsuri din 4 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Cine are obligatia de a semna si aviza contractele de achizitie publica?
Întrebări și răspunsuri din 4 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Este obligatorie aprobarea contractelor de achizitie publica de catre consiliul local sau consiliul judetean?
Întrebări și răspunsuri din 4 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta, Primaria Municipiului X, are obligatia publicarii in Jurnalul Oficial al Uniunii Europene a unui anunt de atribuire ca urmare a derularii unei proceduri de negociere fara publicare prealabila, atunci cand valoarea estimata a contractului este 960.000 lei, fara TVA?
Întrebări și răspunsuri din 4 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O atoritate contractanta a derulat, in anul 2017, o procedura de atribuire impartita pe loturi, avand ca obiect servicii de paza pentru filialele teritoriale. Procedura respectiva a fost contestata pentru unul din cele 17 loturi. In anul 2018 a fost derulata o noua procedura avand ca obiect servicii de paza, cuprinzand inclusiv serviciile pentru lotul contestat in anul 2017, procedura finalizata prin incheierea acordurilor-cadru. In acest context, este posibila reevaluarea si incheierea contractului pentru serviciile achizitionate in procedura de atribuire aferenta anului 2017, in conditiile in care instanta judecatoreasca a dispus, prin hotararea data, obligarea autoritatii contractante la reevaluarea ofertei in cauza?
Întrebări și răspunsuri din 4 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta a derulat o procedura de atribuire a unui contract de achizitie publica in conformitate cu prevederile Legii nr. 98/2016. In urma acestei proceduri, a fost desemnata castigatoare o asociere de operatori economici. Dupa comunicarea rezultatului procedurii, inainte de semnarea contractului, unul dintre membrii asocierii desemnata castigatoare a intrat in stare de insolventa. In acest context, exista posibilitatea ca autoritatea contractanta sa poata semna contractul in cazul in care un membru al asocierii a intrat in stare de insolventa?
Întrebări și răspunsuri din 4 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O entitate contractanta a derulat o procedura simplificata in vederea atribuirii unui contract sectorial de lucrari. Ofertantul declarat castigator a informat entitatea contractanta ca nu-si poate asuma raspunderea executarii contractului, si anume semnarea contractului, deoarece de la data depunerii ofertelor pana in prezent a intervenit o situatie neprevazuta, respectiv probleme medicale deosebite ale reprezentantului legal (asociat unic) care a fost desemnat si responsabil de contract. In acest context, avand in vedere si faptul ca, in urma clasamentului rezultat, exista inca 3 ofertanti cu oferte admisibile, sunt aplicabile prevederile art. 149 alin. (2) din Anexa la H.G. nr. 394/2016 si art. 219 alin. (2) din Legea nr. 99/2016?
Întrebări și răspunsuri din 4 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta, avand credite bugetare si de angajament aprobate la buget, a demarat, in anul anterior, o procedura de licitatie deschisa, impartita pe 3 loturi, in vederea achizitionarii unor produse. Procedura de licitatie deschisa s-a finalizat prin publicarea raportului procedurii pentru primele doua loturi la finele anului anterior si prin anularea celui de-al treilea lot, din lipsa de participanti. In prima jumatate a lunii decembrie a anului anterior, dupa transmiterea informarilor oficiale privind rezultatul procedurii de atribuire catre ofertanti, dar inainte de implinirea termenului legal de asteptare pentru semnarea contractelor, autoritatea contractanta a primit, de la ordonatorul principal de credite, un nou buget rectificat (pe anul anterior) in care a fost aprobata, la Titlul 70 – Cheltuieli de capital, o valoare mult diminuata. In acest context, poate autoritatea contractanta semna, in anul in curs, cele doua contracte aferente celor doua loturi pentru care au fost publicate rapoartele procedurii in anul anterior?
Întrebări și răspunsuri din 4 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta a organizat o procedura de atribuire a unui acord-cadru privind delegarea gestiunii serviciului public de salubrizare stradala in aria sa. Procedura de achizitie publica a fost finalizata, dar fara ca operatiunea sa fie efectuata si in SEAP. In acest context, ar mai putea autoritatea contractanta efectua, in acest moment, modificari la caietului de sarcini, care este parte componenta a documentatiei de atribuire?
Întrebări și răspunsuri din 4 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in derulare o procedura de atribuire a unui contract de achizitie publica. Aceasta a prelungit termenul limita de depunere a ofertelor prin actionarea, in SEAP, a butonului „extinde perioada de depunere
Întrebări și răspunsuri din 4 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In luna mai a anului 2019, un consiliu judetean are inca in derulare o procedura de atribuire a unui acord-cadru de produse alimentare destinate elevilor, care se va incheia pentru o perioada de 24 de luni, respectiv pentru anii scolari 2018–2019 si 2019-2020. Procedura a fost initiata dupa inceputul anului scolar 2018-2019. Avand in vedere ca, la sfarsitul anului scolar 2018-2019, procedura de atribuire inca nu a fost finalizata, acordul–cadru se poate semna pe o perioada mai scurta decat cea stabilita initial in documentatia de atribuire? De asemenea, acordul-cadru se poate semna pentru perioada stabilita in documentatia de atribuire, dar cu rectificarea anilor scolari, respectiv eliminarea anului 2018-2019 si introducerea anului 2020 -2021?
Întrebări și răspunsuri din 4 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Dupa finalizarea unei proceduri de atribuire, autoritatea contractanta a invitat ofertantul desemnat castigator, de doua ori, la semnarea contractului. Intrucat acesta nu s-a prezentat, comisia de evaluare a propus anularea procedurii. Ulterior, autoritatea contractanta a primit o adresa de la ofertantul respectiv prin care acesta doreste sa se prezinte sa semneze contractul. In acest context, se poate reveni asupra deciziei de anulare a procedurii?
Întrebări și răspunsuri din 4 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Cum se evalueaza DUAE?
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In interpretarea si aplicarea dispozitiilor art. 65, art. 104 alin. (3), art. 133 si art. 134 alin. (1) din Anexa la H.G. nr. 395/2016, raportat la dispozitiile art. 28 alin. (1) din Legea nr. 101/2016, autoritatea contractanta are dreptul de a proceda la reevaluarea integrala a ofertei ca urmare a controlului de legalitate exercitat de CNSC si/sau instanta de judecata, cu posibilitatea de a solicita, cu prilejul reevaluarii, clarificari noi ale elementelor tehnice si aspectelor financiare ale ofertei, care privesc alte motive de respingere decat cele avute in vedere si pentru care s-a admis anterior contestatia/plangerea?
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Avand in vedere prevederile art. 171 alin. (1) – (3) din Legea nr. 98/2016, atunci cand constata o potentiala situatie de excludere care nu a fost indicata de ofertant in DUAE, autoritatea contractanta va exclude sau nu respectivul ofertant din procedura fara a-i solicita clarificari referitoare la eventuala situatie de excludere?
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Autoritatea contractanta poate accepta documentele in vederea demonstrarii celor declarate in DUAE depuse de ofertantul clasat pe primul loc in situatia in care acesta a depus documentele respective dar fara a fi semnate cu semnatura electronica extinsa?
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O oferta poate fi respinsa ca inacceptabila in baza art. 143 alin. (2) lit. k) din Anexa la H.G. nr. 394/2016, pe motiv ca nu au fost depuse toate documentele de fundamentare a pretului total criptat in SEAP?
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Cum trebuie sa procedeze o entitate contractanta in cazul in care un operator economic participa, in cadrul aceleiasi proceduri de achizitie sectoriala, atat in calitate de ofertant cu oferta individuala, asociat cu oferta comuna, dar si tert sustinator al unui alt ofertant?
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Urmatoarele tipuri de masuri pe care le pot adopta operatorii economici care au facut obiectul unor sanctiuni aplicate de autoritatea de concurenta competenta ca urmare a investigarii unor fapte anticoncurentiale savarsite in legatura cu participarea la proceduri de atribuire a contractelor de achizitie publica, pot reprezenta dovezi eficiente pentru demonstrarea in concret a credibilitatii: cooperarea cu autoritatea de concurenta prin aplicarea la politica de clementa reglementata in Romania de Instructiunile privind conditiile si criteriile de aplicare a politicii de clementa publicate in M.O. nr. 631/20.07.2019, ce presupune o cooperare efectiva a persoanei investigate cu autoritatea de concurenta in scopul clarificarii in mod complet a faptelor si imprejurarilor in care a fost comisa incalcarea regulilor de concurenta, eventuala recunoastere de catre operatorul economic investigat de autoritatea de concurenta a faptei anticoncurentiale, masura adoptata in cadrul procedurii de aplicare a politicii de clementa, efectuarea in termenul legal de catre operatorul economic a platii eventualelor sanctiuni pecuniare stabilite de autoritatea de concurenta/despagubirea cu promptitudine a persoanelor prejudiciate de incalcarea regulilor de concurenta, daca este cazul, adoptarea de catre operatorul economic vizat de motivul de excludere de masuri tehnice, organizatorice si la nivel de personal?
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Cum trebuie sa procedeze autoritatea contractanta in cazul in care pentru unul dintre subcontractantii propusi de catre ofertantul clasat pe primul loc in cadrul unei proceduri de atribuire nu au fost transmise documentele ce justifica informatiile cuprinse in DUAE?
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In documentatia de atribuire a unei proceduri de atribuire au fost prevazute, la criteriu de calificare „Capacitatea de exercitare a activitatii profesionale
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O entitate contractanta are in derulare o procedura de atribuire avand ca obiect executia unor lucrari. Pe parcursul evaluarii ofertelor autoritatea contractanta a solicitat unui ofertant clarificari cu privire la propunerea financiara. Ca raspuns la solicitarea de clarificari, operatorul economic a modificat pretul unitar, rezultand o valoare mai mare decat valoarea ofertei decriptate din SEAP si incarcata in conformitate cu Formularul de Oferta Financiara. In urma raspunsului primit la solicitarea de clarificari, exista un pret criptat in SEAP si un alt pret in Anexa la Formularul Oferta Financiara, iar prin modificarea adusa operatorul economic respectiv coborand de pe primul loc pe ultimul loc. In acest context, comisia de evaluare mai poate solicita o clarificare de la operatorul economic in cauza, pentru a preciza care este pretul valabil, sau va respinge oferta ca inacceptabila in baza art. 140 alin. (5) din Anexa la H.G. nr. 394/2016?
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O entitate contractanta are in derulare o procedura de licitatie deschisa pentru atribuirea unui contract ce are ca obiect achizitia de servicii de proiectare pentru investitii. Oferta singurului operator economic participant la procedura depaseste cu un procent mai mic de 10% valoarea totala estimata, iar entitatea contractanta a identificat sursa de finantare pentru suma aditionala. In acest context, poate entitatea contractanta accepta oferta depusa de singurul operator economic participant la procedura? De asemenea, acest aspect poate reprezenta o incalcare a principiului tratamentului egal in sensul in care ar fi putut participa si alti operatori economici la procedura daca ar fi stiut ca valoarea estimata poate fi depasita?
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in derulare o procedura simplificata, intr-o singura etapa, avand ca obiect proiectarea si executia unor lucrari. La capacitatea tehnica si/sau profesionala - Experienta similara pentru executie de lucrari - autoritatea contractanta a precizat: „Prin lucrari similare autoritatea contractanta intelege lucrari aferente infrastructurii de transport rutier. Ofertantul va demonstra ca a executat in conformitate cu normele profesionale in domeniu si a dus la bun sfarsit in ultimii 5 ani lucrari similare cu cele ce fac obiectul contractului care se atribuie prin prezenta procedura, in valoare cumulata de cel putin 7.500.000,00 lei fara TVA, la nivelul unuia sau cel mult 3 contracte (aceasta valoare trebuie sa reprezinte numai partea executata de operatorul economic ofertant, in cazul in care a participat intr-o asociere sau ca subcontractant)
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta deruleaza o procedura pentru atribuirea unui contract avand ca obiect executia de lucrari. In cadrul unei oferte, ofertantul a gresit atat in propunerea tehnica, cat si in propunerea financiara, in sensul ca formularele „F1 - Centralizatorul cheltuielilor pe obiectiv
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in derulare o procedura simplificata pentru atribuirea unui contract de lucrari. Criteriul de atribuire este „cel mai bun raport calitate-pret
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Autoritatea contractanta are in derulare o procedura simplificata pentru atribuirea unui contract de proiectare si executie lucrari. In faza de evaluare a propunerilor financiare, autoritatea contractanta constata ca, la descarcarea din SEAP a propunerii financiare aferente unei anumite oferte, poate fi vizualizat doar fisierul aferent propunerii financiare a proiectantului, pe cand fisierul aferent propunerii financiare a executantului nu poate fi vizualizat de catre comisie. In acest context, cum poate proceda comisia de evaluare?
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in derulare o procedura de atribuire. Prin caietul de sarcini, autoritatea contractanta a solicitat organizarea unei sesiuni demonstrative privind metoda ofertata de operatorii economici participanti la procedura. In acest context, cerinta privind organizarea unei sesiuni demonstrative va fi analizata ca si cerinta privind capacitatea tehnica si profesionala sau va fi analizata in etapa de evaluare a conformitatii propunerii tehnice?
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in derulare o procedura de achizitie publica. In cadrul acesteia, singurul ofertant nu a transmis, in termenul solicitat, raspunsul la o solicitare de clarificari cu privire la detalierea propunerii financiare pe fiecare tip de echipament, ci a depus o detaliere a propunerii financiare pe componente ale echipamentelor. Ulterior, Agentia pentru Autoritatea pentru Digitalizarea Romaniei (ADR) a confirmat faptul ca operatorul economic respectiv a salvat, in SEAP, raspunsul la solicitarea de clarificari, insa nu a actionat butonul de trimitere a acestuia. Mai mult, operatorul economic a transmis prin posta electronica raspunsul salvat initial in SEAP. In acest context, autoritatea contractanta este obligata sa respinga oferta in cauza?
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In cerintele DUAE, in cadrul partii a III-a Motive de excludere, Sectiunea C Motive legate de insolventa, conflicte de interese sau abateri profesionale, sunt nominalizate si precizari privind eventuala procedura de „concordat preventiv
Întrebări și răspunsuri din 3 Iunie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare