Repertoar
SintactLegeFree permite afișarea a până la 900 de documente în lista de rezultate. Pentru a vizualiza lista completă, vă rugăm să vă autentificați în Sintact. Nu ai un cont? Acces la demo »
Este posibila initierea unor proceduri de achizitie publica utilizand caiete de sarcini care au fost elaborate si aprobate anterior intrarii in vigoare a prevederilor Ordinului Presedintelui A.N.A.P. nr. 1017/2019, dar care respecta, in continut, elementele instituite prin acest ordin, mai putin structura si conditiile de forma?
Întrebări și răspunsuri din 22 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Este permisa utilizarea proiectelor de contracte elaborate si avizate intern anterior intrarii in vigoare a prevederilor Ordinului Presedintelui A.N.A.P. nr. 1017/2019?
Întrebări și răspunsuri din 22 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Prevederile Ordinului Presedintelui A.N.A.P. nr. 1017/2019 se aplica numai procedurilor initiate prin publicarea unui anunt de participare/anunt simplificat, fara sa aiba aplicabilitate in cazul procedurilor de negociere fara invitatie prealabila la o procedura concuretiala de ofertare?
Întrebări și răspunsuri din 22 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta poate atribui un contract, nu un acord-cadru, in situatia in care cantitatea care se doreste a fi achizitionata nu se cunoaste la momentul demararii procedurii de atribuire si nici la momentul semnarii contractului?
Întrebări și răspunsuri din 22 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In cadrul unui proiect finantat din fonduri nerambursabile, o entitate contractanta doreste sa atribuie un contract de servicii de consultanta in achizitii (auxiliare). Se poate introduce in proiectul de contract o clauza contractuala care sa oblige ofertantul declarat castigator sa suporte pierderile/corectiile financiare aparute ca urmare a recomandarilor acestuia oferite in cadrul procedurilor de atribuire?
Întrebări și răspunsuri din 21 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Factorii de evaluare care se refera la „experienta profesionala, respectiv calificarea si/sau modul de organizare ale expertilor cheie
Întrebări și răspunsuri din 21 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Activitatea supervizorului/dirigintelui de santier se incadreaza in categoria prestatiilor intelectuale pentru care autoritatea contractanta are obligatia aplicarii criteriului de atribuire „cel mai bun raport calitate-pret/cost
Întrebări și răspunsuri din 21 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In documentatia de atribuire aferenta unei proceduri de licitatie restransa, care se va desfasura integral prin SEAP, se poate introduce, cu justificarile de rigoare, un sub-factor de evaluare tehnic ce consta intr-un interviu aplicabil expertilor cheie, avand in vedere ca interviul nu se poate desfasura prin SEAP?
Întrebări și răspunsuri din 21 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Poate o entitate contractanta utiliza criteriul de atribuire pretul cel mai scazut intr-o procedura de negociere fara invitatie prealabila la o procedura concurentiala de ofertare, desfasurata cu un singur operator economic, in situatia in care valoarea estimata a contractului depaseste pragul prevazut la art. 12 alin. (1) din Legea nr. 99/2016?
Întrebări și răspunsuri din 21 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta intentioneaza sa atribuie, prin licitatie deschisa, un acord-cadru cu o durata de 24 de luni avand ca obiect furnizarea de energie electrica. In acest caz, se poate utiliza criteriul „pretul cel mai scazut
Întrebări și răspunsuri din 21 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta intentioneaza sa organizeze o procedura in vederea atribuirii unui contract avand ca obiect Servicii de proiectare - Studiu topografic si studiu geotehnic, respectiv actualizare documentatie de avizare a lucrarilor de interventie – D.A.L.I. inclusiv expertiza tehnica, studiu acustica sala, studiu componente artistice ce implica si proiectul de interventie, documentatie pentru obtinerea certificatului de urbanism si a avizelor solicitate pentru un obiectiv de investitii avand ca obiect reabilitarea si consolidarea unei cladiri clasificate A in Lista monumentelor istorice. Avand in vedere prevederile art. 187 din Legea nr. 98/2016, art. 32 din anexa la H.G. nr. 395/2016 si art. 10 din Instructiunea ANAP nr. 1/2017, se poate utiliza, in acest caz, criteriul de atribuire „pretul cel mai scazut
Întrebări și răspunsuri din 21 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta intentioneaza sa achizitioneze servicii de proiectare tehnica si elaborare a documentatiei tehnice pentru emiterea autorizatiei de desfiintare (PT + DTAD) a constructiilor existente pe amplasamentul unui obiectiv de investitii finantat din bugetul institutiei. Fondurile necesare lucrarilor de desfiintare (demolare) sunt cuprinse in devizul general al investitiei pentru care a fost deja eliberata autorizatia de construire. In acest context, autoritatea contractanta are obligatia sa utilizeze criteriul de atribuire „cel mai bun raport calitate-pret
Întrebări și răspunsuri din 21 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta intentioneaza sa atribuie un contract de servicii de dezvoltare software pentru care a apreciat ca este nevoie de 7 experti cheie. De asemenea, autoritatea contractanta solicita ca perioada de mentenanta minima obligatorie pentru software-ul dezvoltat sa fie de 1 an de la finalizarea serviciilor de dezvoltare (receptia finala). In acest context, in cazul in care se va alege criteriului de atribuire „cel mai bun raport calitate-pret
Întrebări și răspunsuri din 21 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Care este utilitatea DUAE in cazul procedurilor de achizitie care se desfasoara in mai multe etape (licitatie restransa, negociere competitiva sau dialog competitiv) daca, in conformitate cu art. 205 alin. (3) din Legea nr. 99/2016, entitatile contractante solicita documentele justificative tuturor candidatilor selectati inainte de transmiterea invitatiei in etapa a doua?
Întrebări și răspunsuri din 21 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Solicitarea autoritatii/entitatii contractante adresata ofertantilor privind prezentarea de certificate de atestare fiscala pentru toate punctele de lucru cuprinse in certificatul Constatator eliberat de O.N.R.C. respecta principiile tratamentului egal, nediscriminarii si proportionalitatii?
Întrebări și răspunsuri din 19 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Entitatile contractante de la art. 4 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 99/2016 vor aplica criterii de selectie proprii, conform art. 176 alin. (2) din Legea nr. 99/2016, sau le vor aplica pe cele prevazute de lege?
Întrebări și răspunsuri din 19 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Cerinta privind experienta similara si modalitatea de dovedire a indeplinirii acesteia se pot raporta la coduri CPV?
Întrebări și răspunsuri din 19 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Cum se formuleaza cerinta privind experienta similara in cazul unui unui contract de lucrari, avand ca obiect proiectare si executie?
Întrebări și răspunsuri din 19 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Care este modul de calcul al experientei specifice acumulate de un expert, prin raportare la prevederile Instructiunii ANAP nr. 1/2017?
Întrebări și răspunsuri din 19 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Sintagma „are dreptul de a limita
Întrebări și răspunsuri din 19 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In cazul unei proceduri organizate in anul 2018, autoritatea contractanta poate sa solicite operatorilor economici ofertanti prezentarea bilanturilor aferente anilor 2015-2017, in vederea demonstrarii cifrei de afaceri?
Întrebări și răspunsuri din 19 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta intentioneaza sa demareze o procedura simplificata pentru achizitionarea de produse, inclusiv serviciile accesorii de montare, instalare, punere in functiune. Este considerata restrictiva solicitarea experientei similare raportata la valoarea estimata a produselor ce urmeaza a fi achizitionate cumulata cu valoarea serviciilor de montare, instalare, punere in functiune etc.?
Întrebări și răspunsuri din 19 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta solicita, prin caietul de sarcini, o echipa de experti in domeniul urbanismului, motivand cerinta in conformitate cu Regulamentul referitor la organizarea si functionarea Registrului Urbanistilor din Romania (RUR). In acelasi timp, autoritatea contractanta utilizeaza drept criteriu de atribuire „cel mai bun raport calitate-pret
Întrebări și răspunsuri din 19 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta intentioneaza sa achizitioneze piese auto pentru reparatii. Pe piata reparatiilor auto acestea sunt impartite in urmatoarele categorii: OE (original equipment), OEM (original equipment manufacturer) si AM (after market). In acest context, poate autoritatea contractanta sa introduca in documentatia de atribuire mentiuni exprese cu privire la acceptarea numai a pieselor originale (OE) sau a celor produse de producatorul original al echipamentului (OEM), fara a fi acceptate si cele AM (after market)? O astfel de practica este de natura sa afecteze concurenta intre operatorii economici?
Întrebări și răspunsuri din 19 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Care este diferenta intre notiunea „specificatii tehnice
Întrebări și răspunsuri din 11 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta poate solicita, in cadrul procedurilor de atribuire a contractului/acordului-cadru de achizitie publica, declaratiile de disponibilitate in forma autentica/legalizata/certificata, fara ca aceasta abordare sa contravina legislatiei achizitiilor publice, pentru a evita riscul nedeclararii reale a personalului-cheie/expertilor-cheie mentionati in propunerile tehnice ale ofertantilor?
Întrebări și răspunsuri din 11 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Pentru personalul-cheie (ex: seful de santier), care nu intra sub incidenta art. 3 alin. (3) din Instructiunea ANAP nr. 1/2017, se va solicita a fi descris, in propunerea tehnica, momentul in care acesta va interveni in implementarea viitorului contract?
Întrebări și răspunsuri din 11 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Ulterior publicarii in SEAP a unei documentatii de atribuire, o autoritate contractanta doreste sa aduca modificari specificatiilor tehnice din caietul de sarcini, fara a fi necesara modificarea informatiilor din anuntul de participare. Cum se poate realiza acest demers, avand in vedere prevederile art. 153 din Legea nr. 98/2016 coroborat cu art. 55 alin. (2) din Anexa la H.G. nr. 395/2016?
Întrebări și răspunsuri din 11 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In cadrul unui proiect finantat din fonduri nerambursabile, o autoritate contractanta doreste sa atribuie un contract de servicii de consultanta in achizitii publice. Se poate introduce in caietul de sarcini o cerinta obligatorie prin care ofertantul declarat castigator sa suporte pierderile/corectiile financiare aparute ca urmare a recomandarilor acestuia oferite in cadrul procedurilor de atribuire?
Întrebări și răspunsuri din 11 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta intentioneaza sa demareze o procedura de atribuire, impartita pe loturi, pentru achizitionarea de reactivi. Pentru unele dintre loturi s-a solicitat ca, in vederea indeplinirii tuturor cerintelor, odata cu reactivii livrati sa se asigure si analizatorul pentru efectuarea analizelor. O astfel de cerinta ar incalca prevederile art. 155 alin. (6) din Legea nr. 98/2016?
Întrebări și răspunsuri din 11 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Este suficienta, in vederea respectarii prevederilor legale, identificarea sursei de finantare si introducerea in cadrul documentatiei de atribuire a unei „clauze suspensive
Întrebări și răspunsuri din 11 Mai 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In ce situatie are autoritatea contractanta obligatia elaborarii SAAP?
Întrebări și răspunsuri din 30 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Daca pe parcursul anului se suplimenteaza fondurile bugetare aferente cheltuielilor de capital, depasindu-se pragul de 125 milioane lei, autoritatea contractanta are obligatia de a intocmi si aproba Strategia anuala de achizitii publice la momentul identificarii sumelor in bugetul aprobat?
Întrebări și răspunsuri din 30 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Valoarea de 125 milioane lei indicata in textul art. 11 alin. (2) din Anexa la H.G. nr. 395/2016 se refera la valoarea cu TVA sau fara TVA a proceselor de achizitie publica?
Întrebări și răspunsuri din 30 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Achizitiile realizate in temeiul exceptiilor de la lege se includ in PAAP?
Întrebări și răspunsuri din 30 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Cum se introduc in PAAP acordurile-cadru si contractele subsecvente aferente acordurilor-cadru?
Întrebări și răspunsuri din 30 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Un contract incheiat in anul curent, in baza unei proceduri de atribuire initiate in anul anterior, se include si in PAAP aferent anului curent?
Întrebări și răspunsuri din 30 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Autoritatea contractanta are obligatia de a actualiza PAAP in functie de fondurile alocate, dupa aprobarea bugetului pentru anul in curs?
Întrebări și răspunsuri din 30 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Autoritatea contractanta are obligatia actualizarii PAAP in ceea ce priveste datele estimate pentru initierea procedurii de atribuire si datele estimate pentru finalizarea procedurii, avand in vedere ca exista fie situatii in care procedurile de atribuire sunt reluate, fie sau alte situatii in care datele nu sunt actuale la prezentarea pentru viza CFPP?
Întrebări și răspunsuri din 30 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Ce se intelege prin extrasele din PAAP pe care autoritatea contractanta are obligatia de a le publica in SEAP, conform art. 12 alin. (6) din Anexa la H.G. nr. 395/2016: doar acele pozitii la care se aplica Legea nr. 98/2016 sau intreg PAAP, inclusiv achizitiile directe care sunt anexa la PAAP?
Întrebări și răspunsuri din 30 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In cazul primariilor, consiliile locale sunt in drept sa aprobe Programul anual al achizitiilor publice (PAAP) sau aceasta obligatie ii revine doar primariei ca autoritate contractant?
Întrebări și răspunsuri din 30 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta si-a prevazut in PAAP pentru anul 2018 suma necesara in vederea realizarii proiectului tehnic si a detaliilor de executie aferente modernizarii unor strazi din oras. Pe parcursul anului a identificat oportunitatea accesarii de fonduri nerambursabile pentru proiecte integrate in care poate include si modernizarea strazilor din oras. Avand in vedere ca autoritatea contractanta nu dispune, in acest moment, de fonduri pentru executia lucrarilor de modernizare, iar neincluderea strazilor in proiectul integrat ar conduce la neindeplinirea criteriilor de eligibilitate, cum se va intocmi Programului achizitiilor publice aferent proiectului?
Întrebări și răspunsuri din 30 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta a semnat, in calitate de beneficiar, un numar de 7 contracte de finantare avand ca obiect modernizarea a 7 tronsoane de drumuri judetene in cadrul Programului national de dezvoltare locala 2017-2020 (PNDL 2017-2020). In acest context, cum trebuie interpretate prevederile art. 13 din Anexa la H.G. nr. 395/2016, respectiv daca autoritatea va elabora un Program anual al achizitiilor publice distinct pentru fiecare contract de finantare in parte sau va elabora un singur Program anual al achizitiilor publice pentru toate cele 7 contracte de finantare?
Întrebări și răspunsuri din 30 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In cazul unui proiect cu finantare nerambursabila, beneficiarul este un parteneriat mixt (format autoritati/institutii publice si entitati juridice private) ce are calitate de autoritate contractanta, conform art. 4 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016, iar fiecare partener dispune de un buget propriu in cadrul proiectului, conform O.U.G. nr. 40/2015. Avand in vedere ca Programul achizitiilor publice se elaboreaza la nivel de proiect, independent de portofoliul proceselor de achizitie de la nivelul autoritatii contractante, carui partener din cadrul proiectului implementat in parteneriat mixt (liderul sau oricare dintre parteneri) ii revine obligatia indeplinirii prevederilor art. 13 din H.G. nr. 395/2016?
Întrebări și răspunsuri din 30 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta a semnat, ca beneficiar principal, doua contracte de finantare derulate in cadrul Instrumentului European de Vecinatate (ENI), in conformitate cu Regulamentul UE nr. 232/2014, avand ca parteneri de implementare entitati din Romania, Ucraina si Republica Moldova. Potrivit acestor contracte de finantare fiecare partener are un buget propriu si va desfasura propriile proceduri de achizitie. In acest context, in aplicarea art. 13 din Anexa la H.G. nr. 395/2016, trebuie intocmit un singur program centralizat al achizitiilor pentru toti beneficiarii din proiect sau fiecare beneficiar trebuie sa intocmeasca cate un program al achizitiilor publice pentru achizitiile desfasurate la nivelul sau? In cazul in care trebuie intocmit un singur program centralizat, care este autoritatea contractanta care va intocmi programul centralizat? Este necesara includerea in programul centralizat si a achizitiilor derulate in afara tarii?
Întrebări și răspunsuri din 30 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O asociatie implementeaza doua proiecte finantate din fonduri nerambursabile in care intentioneaza sa efectueze, ca o autoritate contractanta, achizitii directe in conformitate cu legislatia in materia achizitiilor publice. In acest context, va fi asociatia obligata sa publice in SEAP programele achizitiilor publice aferente celor doua proiecte?
Întrebări și răspunsuri din 30 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Este obligatorie consultarea pietei in cadrul fiecarui proces de achizitie publica, avand in vedere prevederile art. 139 din Legea 98/2016 si prevederile art. 8 din anexa la H.G. nr. 395/2016?
Întrebări și răspunsuri din 29 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In urma consultarii de piata o autoritate contractanta a primit mai multe oferte financiare cu diferente de pret semnificative, dar si informatii cu privire la posibilitatea solicitarii de clarificari respectivilor operatori economici dupa primirea ofertelor si/sau semnarea raportului de consultare. In acest context, cum poate autoritatea contractanta estima corect valoarea achizitiei in vederea intocmirii documentatiei de atribuire?
Întrebări și răspunsuri din 29 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Care sunt pasii de urmat in cazul reofertarii, atunci cand procedura de atribuire vizeaza si etapa de licitatie electronica, respectiv in ce conditii se desfasoara procesul de reofertare atunci cand se aplica reluarea competitiei in cazul incheierii unui acord-cadru cu mai multi operatori economici? Ce se intampla in cazul in care, in urma reofertarii, se prezinta o oferta al carei pret este mai mare decat cel ofertat initial?
Întrebări și răspunsuri din 29 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta intentioneaza sa achizitioneze servicii de proiectare tehnica si elaborare a documentatiei tehnice pentru emiterea autorizatiei de desfiintare (PT + DTAD) a constructiilor existente pe amplasamentul unui obiectiv de investitii finantat din bugetul propriu al institutiei. Fondurile necesare lucrarilor de desfiintare (demolare) sunt cuprinse in devizul general al investitiei pentru care a fost deja eliberata autorizatia de construire. In acest context, poate autoritatea contractanta sa utilizeze licitatia electronica pentru a achizitiona servicii de proiectare?
Întrebări și răspunsuri din 29 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Se poate finaliza o procedura de atribuire prin semnarea acordului-cadru in conditiile in care autoritatea contractanta nu dispune de fondurile necesare?
Întrebări și răspunsuri din 29 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Poate autoritatea contractanta sa incheie, in perioada de derulare a unui acord-cadru, un contract subsecvent a carei durata sa depaseasca durata de valabilitate a acordului-cadru respectiv? In aceasta situatie autoritatea contractanta are obligatia de a intocmi note justificative?
Întrebări și răspunsuri din 29 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Pe durata de valabilitate a acordului-cadru aflat in derulare, poate autoritatea contractanta sa incheie contracte cu alti operatori economici prin care sa achizitioneze produse/servicii/lucrari identice sau similare cu cele care fac obiectul acordului-cadru? De asemenea, autoritatea contractanta poate initia o noua procedura de atribuire avand ca obiect achizitionarea de produse/servicii/lucrari identice sau similare celor care formeaza deja obiectul acordului-cadru?
Întrebări și răspunsuri din 29 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Prevederilor Ordinului Presedintelui A.N.A.P. nr. 1017/2019 sunt aplicabile si in cazul procedurilor de atribuire care se finalizeaza cu incheierea unui acord-cadru?
Întrebări și răspunsuri din 29 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta a initiat o procedura de atribuire defalcata pe 6 (sase) loturi, prin care se urmareste atribuirea unor acorduri-cadru avand ca obiect „prevenirea si combaterea inzapezirii drumurilor judetene
Întrebări și răspunsuri din 28 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are incheiat un acord-cadru in derularea caruia s-au incheiat doua contracte subsecvente, al treilea contract subsecvent trebuia incheiat in luna ianuarie, insa autoritatea contractanta a refuzat incheierea acestuia. In februarie, autoritatea contractanta a initiat o procedura de atribuire avand acelasi obiect cu acordul-cadru aflat in derulare, desi la art. 4.3 din Acordul-cadru mentionat s-a instituit urmatoarea obligatie in sarcina autoritatii contractante: „Promitentul-achizitor se obliga sa nu initieze, pe durata prezentului acord-cadru, o noua procedura de atribuire, atunci cand intentioneaza sa achizitioneze produse care fac obiectul prezentului acord-cadru, cu exceptia cazului in care promitentul-furnizor declara ca nu mai are capacitatea de a raspunde solicitarilor
Întrebări și răspunsuri din 28 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In timpul derularii unui acord-cadru poate autoritatea contractanta sa initieze o noua procedura pentru atribuirea unui acord-cadru avand obiect identic sau similar cu cel al acordului-cadru aflat in derulare, dar pe care sa-l atribuie altui operator economic? Sunt aplicabile, in aceasta speta, dispozitiile art. 108 alin. (1) lit. b) din Anexa la H.G. nr. 395/2016? In conditiile in care art. 108 alin. (1) lit. a) din Anexa la H.G. nr. 395/2016 prevede posibilitatea autoritatii contractante de a incheia alte contracte pentru aceleasi produse/servicii/lucrari care fac obiectul acordului-cadru, valabil doar „in situatia in care cantitatile maxime estimate nu au fost consumate sau o eventuala depasire a acestora nu reprezinta o modificare substantiala
Întrebări și răspunsuri din 28 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta are in derulare un acord-cadru avand ca obiect furnizare de produse. Aceeasi autoritate contractanta implementeaza un proiect finantat din fonduri europene nerambursabile in cadrul caruia este necesara achizitionarea acelorasi produse ca cele care fac obiectul acordului-cadru aflat in derulare. Avand in vedere obligatia legala de precizare in anuntul de participare daca achizitia este finantata prin fonduri europene, cum pot fi achizitionate produsele din cadrul proiectului? Este necesara demararea unei noi proceduri de atribuire in acest sens sau produsele trebuie achizitionate in baza acordului-cadru aflat in derulare?
Întrebări și răspunsuri din 28 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O entitate contractanta are incheiat, cu un operator economic, un acord-cadru avand ca obiect prestare de servicii si intentioneaza incheierea unui contract subsecvent/mai multor contracte subsecvente in acelasi timp care depaseste/depasesc valoarea maxima a celui mai mare contract subsecvent pe care operatorul economic a avut-o in vedere la momentul depunerii ofertei. In aceste conditii, operatorul economic precizeaza ca ar fi modificate toate aspectele care au fost luate in calcul initial: cantitatea serviciilor, cuantumul garantiei de buna executie, penalitatile pentru neindeplinire. In acest context, entitatea contractanta poate obliga sau nu operatorul economic sa incheie un contract subsecvent sau doua contracte subsecvente in acelasi timp, care vor depasi cantitatea estimata prevazuta in documentatia de atribuire pentru cel mai mare contract subsecvent? De asemenea, este posibila sanctionarea prestatorului, astfel cum este prevazut in acordul-cadru, pentru refuzul incheierii unui contract/doua contracte subsecvent/subsecvente care depaseste/depasesc valoarea celui mai mare contract subsecvent, asa cum a fost ea stabilita in documentatia de atribuire?
Întrebări și răspunsuri din 28 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta a organizat o procedura de licitatie deschisa in vederea atribuirii unui acord-cadru avand ca obiect furnizarea de piese de schimb pentru anumite echipamente. La respectiva procedura a fost depusa o singura oferta care, ulterior, a fost declarata inacceptabila in baza prevederilor art. 134 alin. (5) din Anexa la H.G. nr. 395/2016, deoarece ofertantul nu a raspuns la solicitarea de clarificari a autoritatii contractante, solicitare ce viza clarificarea indeplinirii cerintei privind termenul de livrare. Astfel, aceasta situatie a condus la anularea procedurii, in baza prevederilor art. 212 alin. (1) lit. b) din Legea nr. 98/2016. In acest context, autoritatea contractanta poate relua achizitia respectiva prin aplicarea procedurii de negociere competitiva, conform prevederilor art. 70 alin. (2) si alin. (3) din Legea nr. 98/2016, cu invitarea la negociere a singurului ofertant participant la procedura anulata?
Întrebări și răspunsuri din 28 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In cadrul unui proiect finantat din fonduri nerambursabile derulat in parteneriat, din care fac parte atat beneficiari privati cat si institutii publice, ce tip de procedura aplica partenerii beneficiari privati si ce tip de procedura aplica partenerii institutii publice?
Întrebări și răspunsuri din 28 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Se poate aplica procedura de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare, cand perioada de aplicare a procedurii simplificate nu poate fi respectata din motive de extrema urgenta, determinate de evenimente imprevizibile si care nu se datoreaza sub nicio forma unei actiuni sau inactiuni a autoritatii contractante?
Întrebări și răspunsuri din 28 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In urma derularii unei proceduri de licitatie deschisa nu a fost depusa nicio oferta pana la data si ora limita de depunere a ofertelor, drept pentru care procedura de atribuire a fost anulata. Ulterior, autoritatea contractanta a initiat procedura de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare, in baza art. 104 alin. (1) lit. a) din Legea nr. 98/2016, insa nici la aceasta procedura nu a fost depusa nicio oferta de catre operatorii economici invitati la negociere. In acest context, se poate initia a doua procedura de negociere fara publicare prealabila, conform art. 104 alin. (1) lit. a) mentionat anterior, referitoare la aceeasi procedura de licitatie deschisa?
Întrebări și răspunsuri din 28 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In ce conditii o entitate contractanta poate aplica prevederile art. 117 alin. (1) lit. i) din Legea nr. 99/2016 in vederea achizitionarii de produse de la un operator economic aflat in faliment?
Întrebări și răspunsuri din 28 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Pentru a asigura continuitatea furnizarii produselor/prestarii serviciilor, poate autoritatea contractanta aplica procedura de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare, in baza art. 104 alin (1) lit. c), pana la finalizarea procedurii propriu-zise aflata in derulare?
Întrebări și răspunsuri din 28 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Avand in vedere prevederile art. 104 alin. (5) lit. a) din Legea nr. 98/2016, produsele care fac obiectul achizitiei, daca sunt utilizate (nu doar fabricate) in scop de cercetare, pot fi achizitionate prin negociere fara publicare?
Întrebări și răspunsuri din 28 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Care ar fi exemple de produse/servicii/lucrari ce se pot achizitona in cadrul procedurii parteneriatului pentru inovare? Care sunt diferentele de concept intre negociere competitiva, dialog competitiv, parteneriat pentru inovare?
Întrebări și răspunsuri din 28 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Referitor la achizitiile care au ca obiect servicii sociale si alte servicii specifice, ale caror valori estimate sunt mai mici decat cele prevazute la art 12 alin. (1) lit. c) din Legea 99/2016, entitatile contractante incadrate la art. 4 alin. (1) lit. b) din Legea 99/2016 aplica procedura simplificata conform acestei legi sau pot aplica norme procedurale interne?
Întrebări și răspunsuri din 28 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Referitor la achizitiile care au ca obiect servicii sociale si alte servicii specifice, ale caror valori estimate sunt mai mici decat cele prevazute la art 12 alin. (1) lit. c) din Legea 99/2016, in cazul in care se pot aplica norme procedurale interne, prevederile art. 124 alin. (4) din Legea nr. 99/2016 sunt aplicabile, in sensul in care se includ in normele procedurale interne?
Întrebări și răspunsuri din 28 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Se pot aplica prevederile art. 104 alin. (5) lit. d) din Legea nr. 98/2016, respectiv, art. 117 alin. (1) lit. h) si lit. i) din Legea nr. 99/2016, in conditiile in care durata de functionare a unei societati cu raspundere limitata inceteaza potrivit actului constitutiv si intentioneaza sa isi lichideze stocurile la preturi foarte avantajoase?
Întrebări și răspunsuri din 27 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Cum interpreteaza Comisia Europeana modul de aplicare a art. 31(2)c) din Directiva 2004/18/EC in cazul achizitionarii de motorina, benzina, pacura si gaze naturale?
Întrebări și răspunsuri din 27 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Se poate aplica procedura de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare prin intermediul Bursei Romane de Marfuri, pentru achizitionarea de energie electrica?
Întrebări și răspunsuri din 27 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In vederea evitarii unor pagube majore, exista posibilitatea aplicarii unor proceduri mai simple pentru atribuirea unor contracte de executie de lucrari in regim de urgenta?
Întrebări și răspunsuri din 27 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Poate autoritatea contractanta aplica procedura de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare, prevazuta la art. 104 din Legea nr. 98/2016, in cazul in care se intentioneaza achizitionarea unor bunuri cu privire la care un ofertant persoana juridica privata este titularul unui brevet de inventie?
Întrebări și răspunsuri din 27 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Procedura de licitatie deschisa poate fi aplicata pentru realizarea achizitiilor cu valoare estimata mai mica decat pragul prevazut la art. 7 alin. (1) din Legea nr. 98/2016?
Întrebări și răspunsuri din 27 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
La care dintre pragurile prevazute la art. 7 alin. (1) din Legea nr. 98/2016 se raporteaza primariile atunci cand achizitioneaza produse si/sau servicii?
Întrebări și răspunsuri din 27 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In scopul implementarii Programului pentru scoli al Romaniei pentru anul scolar 2018-2019, ca urmare a intrarii in vigoare a Hotararii Guvernului nr. 533/12.07.2018, prin care a fost aprobat bugetul de implementare a Programului in cauza, autoritatea contractanta a intocmit documentatia de atribuire aferenta procedurii de licitatie deschisa pentru atribuirea acordului-cadru de furnizare de fructe si legume, de banane si de lapte. Avand in vedere faptul ca autoritatea contractanta se afla in imposibilitatea finalizarii procedurii de atribuire in vederea furnizarii produselor incepand cu data de 10.09.2018 (data inceperii anului scolar) este posibila aplicarea procedurii de negociere fara publicare, in temeiul art. 104 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016, pana la atribuirea contractelor prin licitatie deschisa?
Întrebări și răspunsuri din 24 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta a atribuit, in anul 2017, prin procedura simplificata, un contract de lucrari avand ca obiect „Executie lucrari de drumuri pentru strada X
Întrebări și răspunsuri din 24 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta intentioneaza sa achizitioneze servicii necesare organizarii a cinci evenimente in cadrul unui proiect finantat din fonduri europene nerambursabile, servicii in valoare totala de aprox. 170.000 lei, fara TVA, din care 45.000 lei, fara TVA, reprezinta valoarea materialelor promotionale. Totodata, in cadrul evenimentului de lansare, valoarea materialelor promotionale este de 12.000 lei, nefiind necesara si achizitia serviciilor de organizare evenimente. In programul achizitiilor din proiect, pentru achizitionarea serviciilor aferente evenimentelor mentionate precum si a materialelor promotionale necesare, a fost stabilita organizarea unei proceduri simplificate. In acest context, este obligatorie aplicarea procedurii simplificate reglementate de Legea nr. 98/2016 la art. 68 alin. (1) lit. i) sau se poate aplica o procedura simplificata proprie in baza art. 68 alin. (2) din Legea nr. 98/2016?
Întrebări și răspunsuri din 24 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Se va utiliza achizitia directa sau procedura de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare in vederea achizitionarii de „servicii de verificare si intretinere a sistemelor de supraveghere, protectie si alarmare la efractie si incendiu
Întrebări și răspunsuri din 24 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta locala a initiat, prin publicarea unui anunt de participare, o procedura de licitatie deschisa avand ca obiect furnizare produse in cadrul proiectului „X
Întrebări și răspunsuri din 24 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta intentioneaza sa achizitioneze servicii de mentenanta si suport tehnic pentru sistemul informatic financiar-contabil utilizat pe baza de licenta. Respectiva licenta este detinuta de un operator economic care are drept de autor asupra produsului informatic, acesta fiind marca inregistrata. Avand in vedere ca valoarea achizitiei nu depaseste pragul valoric pentru achizie directa, prevazut la art. 7 alin. (5) din Legea nr. 98/2016, se poate aplica procedura de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare, in conformitate cu prevederile art. 104 alin. (1) lit. b) si alin. (2) lit. c) coroborat cu art. 69 alin. (4) din lege?
Întrebări și răspunsuri din 24 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O entitate contractanta a initiat procedura de negociere fara invitatie prealabila la o procedura concurentiala de ofertare in vederea incheierii unui contract care are ca obiect prestarea serviciilor de salubrizare, dar prestatorul de servicii a refuzat participarea la procedura motivat de faptul ca are un drept exclusiv de prestare a acestui serviciu obtinut in urma participarii la procedura de atribuire a contractului de delegare a gestiunii prin concesiune a serviciilor de colectare-transport al deseurilor municipale, nefiind astfel necesara participarea la o alta procedura de atribuire. In acest context, pentru achizitionarea serviciilor de salubrizare ce sunt prestate de un operator economic care are exclusivitate, trebuie parcursa procedura de negociere fara invitatie prealabila la o procedura concurentiala de ofertare prevazuta de art. 117 din Legea nr. 99/2016 sau se poate incheia direct contractul de salubritate in baza legislatiei specifice?
Întrebări și răspunsuri din 24 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta a initiat o procedura de atribuire care are ca obiect achizitionarea de servicii de service si intretinere auto necesare functionarii normale a parcului auto. Autoritatea contractanta a prevazut ca respectiva procedura sa fie realizata pe loturi. Pentru unele dintre loturi nu a fost depusa nicio oferta, motiv pentru care acestea au fost anulate. Astfel, autoritatea contractanta a organizat, in mod repetat, proceduri in vederea atribuirii loturilor neatribuite ca urmare a nedepunerii de oferte insa, de asemenea, si acestea au fost anulate ca urmare a nedepunerii de oferte. In acest context, care este posibilitatea legala de achizitionare a respectivelor servicii aferente loturilor neofertate?
Întrebări și răspunsuri din 24 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
O autoritate contractanta a incheiat un contract de delegare prin concesiune a activitatii de operare a unei statiei de sortare si a unei statii de compostare. Ca urmare a solicitarii operatorului de majorare a tarifului stabilit prin contract, majorare neacceptata de autoritatea contractanta, operatorul a solicitat incetarea contractului si a denuntat in instanta contractul. Incetarea contractului a operat incepand cu decembrie 2017, astfel cum s-a pronuntat Curtea de Apel prin decizie definitiva si irevocabila. La adresa transmisa operatorului de catre autoritatea contractanta, avand ca obiect asigurarea continuitatii serviciului pana la desemnarea unui nou operator, autoritatea contractanta nu a primit raspuns, existand posibilitatea ca delegatarul sa refuze cantitatile de deseuri reciclabile si biodegradabile colectate si transportate la statiile de sortare si compostare. In acest context, poate autoritatea contractanta derula o procedura de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare, in baza prevederilor art. 104 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016, cu modificarile si completarile ulterioare, in vederea asigurarii prestarii serviciilor si functionalitatii Sistemului de Management Integrat al deseurilor la nivelul judetului?
Întrebări și răspunsuri din 24 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Autoritatea contractanta intentioneaza sa demareze proceduri pentru atribuirea unor contracte ce au ca scop rezolvarea unor puncte critice in domeniul sau specific de activitate care, din punctul de vedere al specialistilor, pot fi asimilate, printr-o fundamentare riguroasa, cu urgenta inlaturarii efectelor calamitatilor. Din punct de vedere al autoritatii contractante rezolvarea punctelor critice prezinta o importanta chiar mai mare decat inlaturarea efectelor calamitatilor, deoarece astfel se poate preveni producerea unor evenimente cu caracter dezastruos. In aceste conditii, pentru rezolvarea punctelor critice, poate autoritatea contractanta utiliza procedura de negociere fara publicarea prealabila a unui anunt de participare, in baza prevederilor art. 104 alin. (1) lit. c) din Legea nr. 98/2016?
Întrebări și răspunsuri din 24 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Autoritatea contractanta are in derulare un contract de servicii de curatenie care, din motive obiective, va trebui reziliat in urmatoarea luna. Se poate realiza achizitionarea directa a serviciilor de curatenie, conform art. 43 alin. (3) din H.G. nr. 395/2016, pentru o perioada provizorie de 4 luni (dupa rezilierea contractului aflat in derulare), pana la incheierea unui nou contract cu acelasi obiect in urma derularii unei proceduri de atribuire (procedura ce va fi initiata dupa rezilierea contractului in derulare)?
Întrebări și răspunsuri din 24 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Impartirea pe loturi este obligatorie?
Întrebări și răspunsuri din 23 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
In cadrul unui proiect derulat in asociere se poate face lotizarea unei achizitii publice cate un lot pe partener?
Întrebări și răspunsuri din 23 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare
Criteriul de atribuire in cazul organizarii procedurii de atribuire pe loturi se stabileste raportat la valoarea estimata a fiecarui lot sau la valoarea estimata a intregii proceduri?
Întrebări și răspunsuri din 23 Aprilie 2020, Agentia Nationala pentru Achizitii Publice | În vigoare