Capitolul v - Atribuţiile structurilor funcţionale din cadrul Institutului - Regulament din 2025 de organizare şi funcţionare al Institutului Naţional de Medicină Sportivă

M.Of. 421

În vigoare
Versiune de la: 8 Mai 2025
CAPITOLUL V:Atribuţiile structurilor funcţionale din cadrul Institutului
SECŢIUNEA 1:Laboratorul asistenţă medicală a sportului de performanţă
Art. 25
Laboratorul asigură asistenţa medicală curativă şi profilactică a sportivilor din loturile naţionale şi olimpice, precum şi a altor sportivi care solicită asistenţa medicală cu plată.
Art. 26
În structura laboratorului funcţionează cabinete cu următoarele specialităţi: medicină internă, cardiologie, medicină generală, neurologie, explorări neuro-musculare, oftalmologie, obstetrică-ginecologie, O.R.L., stomatologie şi psihologie.
Art. 27
Cabinetele din structura laboratorului au în principal următoarele atribuţii:
a)acordarea consultaţiilor de specialitate, efectuarea investigaţiilor medicale, propunerea tratamentelor, formularea de recomandări în cadrul circuitului medico-sportiv şi soluţionarea cazurilor de patologie la cerere;
b)eliberarea adeverinţelor medicale, a certificatelor medicale şi a reţetelor;
c)efectuarea investigaţiilor paraclinice conform specialităţii;
d)asigurarea primului ajutor şi a asistenţei medicale de urgenţă atunci când este cazul;
e)îndrumarea sportivilor bolnavi către spital în cazul în care este necesară internarea şi/sau efectuarea de investigaţii paraclinice suplimentare;
f)delegarea personalului care participă la comisiile de expertiză medico-sportive;
g)asigurarea sterilizării materialelor şi a instrumentarului în cadrul laboratorului;
h)optimizarea desfăşurării activităţii de educaţie sanitară la nivelul sportivilor;
i)exercitarea altor atribuţii cu caracter specific care decurg din acte normative în vigoare şi a atribuţiilor dispuse de conducerea Institutului;
j)asigurarea păstrării confidenţialităţii în ceea ce priveşte datele personale ale pacienţilor, informaţiile şi documentele de orice fel la care are acces la locul de muncă.
SECŢIUNEA 2:Laboratorul monitorizare, control şi asistenţă medicală loturi naţionale şi olimpice
Art. 28
Laboratorul coordonează şi monitorizează permanent asistenţa medicală a sportivilor din loturile olimpice şi naţionale, concluzionând asupra selecţiei şi a dirijării antrenamentului, în cadrul avizului medico-sportiv.
Art. 29
În cadrul activităţii curente, laboratorul colaborează cu Comitetul Olimpic şi Sportiv Român (C.O.S.R.) şi federaţiile sportive de specialitate.
Art. 30
Laboratorul are în principal următoarele atribuţii:
a)evaluarea stării de sănătate a sportivilor selecţionaţi în loturile olimpice şi naţionale, în cadrul circuitelor medico-sportive;
b)realizarea programării circuitelor medico-sportive pentru sportivii loturilor naţionale şi olimpice, la solicitările medicului/asistentului medical sau a federaţiei sportive de specialitate, şi eliberarea avizelor specifice;
c)informarea C.O.S.R. şi a federaţiilor sportive de specialitate asupra problemelor de sănătate ale sportivilor (adrese, comisii de expertiză etc.);
d)delegarea personalului care participă la comisiile de expertiză medico-sportive şi participarea, prin reprezentanţii invitaţi, la şedinţele anuale de bilanţ ale federaţiilor sportive de specialitate;
e)elaborarea concluziilor şi a orientării medico-sportive în baza examinărilor din cadrul circuitului (avize medico-sportive individuale, sinteze etc.);
f)organizarea, cu avizul conducerii Institutului, a dispeceratului olimpic în anii preolimpici şi olimpici;
g)organizarea deplasării brigăzilor multidisciplinare, la cererea federaţiilor, la locul de pregătire a loturilor olimpice, concluzionarea asupra rezultatelor obţinute şi transmiterea rezultatelor către beneficiari;
h)exercitarea altor atribuţii cu caracter specific care decurg din acte normative în vigoare şi a atribuţiilor dispuse de conducerea Institutului;
i)asigurarea păstrării confidenţialităţii în ceea ce priveşte datele personale ale pacienţilor, informaţiile şi documentele de orice fel la care are acces la locul de muncă.
SECŢIUNEA 3:Laboratorul selecţie, dirijarea antrenamentului şi diagnostic medico-sportiv
Art. 31
Laboratorul asigură selecţia sportivilor în etapele de selecţie, controlul iniţial al sportivilor trimişi de federaţiile sportive şi aprecierea compatibilităţii sportivului cu sportul practicat, eventual oferă indicaţii de reorientare sportivă în funcţie de potenţialul biologic.
Art. 32
În cadrul activităţii curente, laboratorul colaborează cu toate nucleele organizatorice din cadrul Institutului, precum şi cu cluburile sportive, federaţiile sportive, bazele sportive etc.
Art. 33
Laboratorul are în principal următoarele atribuţii:
a)stabilirea orientării medico-sportive de sănătate şi dirijarea ştiinţifică a pregătirii sportive;
b)rezolvarea cazurilor-problemă în teren, urmărind din punct de vedere metodic activitatea sportivilor şi a medicilor în teren, la bazele sportive sau în locurile de cantonament, precum şi în perioada de desfăşurare a competiţiilor, în funcţie de solicitările primite şi de disponibilitatea de personal;
c)delegarea personalului participant la comisiile de expertiză medico-sportive (în cazul recomandărilor de sistare a efortului peste 3 zile al sportivilor), concluziile fiind transmise beneficiarilor;
d)elaborarea avizelor medico-sportive;
e)elaborarea şi supunerea spre aprobare de către conducere a adreselor către sportivi, cluburi, federaţii;
f)îndrumarea şi controlarea activităţii desfăşurate de cadrele proprii la loturi;
g)efectuarea controalelor medico-sportive iniţiale şi periodice pentru copii şi începători, la cerere şi cu plată;
h)programarea pentru efectuarea circuitului medico-sportiv al sportivilor sau al practicanţilor de sport amatori, în limita locurilor disponibile, după programarea loturilor naţionale şi olimpice;
i)exercitarea altor atribuţii cu caracter specific care decurg din acte normative în vigoare şi a atribuţiilor dispuse de conducerea Institutului;
j)asigurarea păstrării confidenţialităţii în ceea ce priveşte datele personale ale pacienţilor, informaţiile şi documentele de orice fel la care are acces la locul de muncă.
SECŢIUNEA 4:Laboratorul traumatologie şi recuperare medicală
Art. 34
Laboratorul asigură asistenţa medicală de specialitate pentru sportivii de performanţă şi amatori.
Art. 35
Laboratorul are în principal următoarele atribuţii:
a)asigurarea screeningului stării de sănătate a sportivilor din punct de vedere traumatologic în cadrul circuitelor medicale;
b)asigurarea asistenţei profilactice de traumatologie a sportivilor;
c)urmărirea şi rezolvarea cazurilor-problemă;
d)evaluarea prognozei de recuperare a sportivilor;
e)efectuarea tratamentelor de recuperare medicală (kinetoterapie şi fizioterapie);
f)coordonarea activităţii în sala de gimnastică;
g)asigurarea desfăşurării şedinţelor de fizioterapie, în limita aparaturii disponibile;
h)exercitarea altor atribuţii cu caracter specific care decurg din acte normative în vigoare şi a atribuţiilor dispuse de conducerea Institutului;
i)asigurarea păstrării confidenţialităţii în ceea ce priveşte datele personale ale pacienţilor, informaţiile şi documentele de orice fel la care are acces la locul de muncă.
SECŢIUNEA 5:Laboratorul analize medicale
Art. 36
Laboratorul efectuează analize şi investigaţii medicale specifice.
Art. 37
Laboratorul are în principal următoarele atribuţii:
a)efectuarea analizelor medicale biochimice, hematologice şi imunologice cu implicare în diagnosticul stării de sănătate şi a eficienţei antrenamentului sportiv, colaborând cu celelalte laboratoare în cadrul circuitelor medico-sportive;
b)executarea analizelor medicale la recomandarea medicilor de lot sau a medicilor salariaţi ai Institutului, în cadrul unor consultaţii de patologie, medicul de laborator putând decide asupra necesităţii extinderii investigaţiilor;
c)stabilirea şi efectuarea, în cazul pacienţilor care nu au trimitere de la medic, a analizelor considerate necesare;
d)efectuarea testărilor biochimice în repaus şi efort specific, atât în cadrul Institutului, cât şi la locurile de cantonament;
e)oferirea de consultanţă privind interpretarea rezultatelor analizelor şi a eventualelor investigaţii ulterioare, considerate a fi necesare, la cererea pacientului;
f)recoltarea probelor biologice în vederea trimiterii la alte laboratoare pentru servicii medicale subcontractante, dacă este cazul;
g)asigurarea desfăşurării activităţii în laborator numai de către personal autorizat, respectiv medici de laborator, chimişti, biochimişti, biologi, asistenţi medicali etc.;
h)aplicarea măsurilor de igienă şi antiepidemice;
i)asigurarea păstrării confidenţialităţii în ceea ce priveşte rezultatele analizelor medicale, datele personale ale pacienţilor, informaţiile şi documentele de orice fel la care are acces la locul de muncă;
j)respectarea condiţiilor de biosiguranţă şi a normelor de siguranţă şi sănătate în muncă;
k)exercitarea altor atribuţii cu caracter specific care decurg din acte normative în vigoare şi a atribuţiilor dispuse de conducerea Institutului.
SECŢIUNEA 6:Laboratorul antropologie sportivă - nutriţie
Art. 38
Laboratorul asigură evaluarea dezvoltării fizice a sportivilor, evaluarea biotipului somatic, urmărirea dezvoltării somatice sub influenţa practicării efortului fizic sistematic şi recomandă măsuri medico-sportive pentru optimizarea dezvoltării fizice în raport cu sportul practicat.
Art. 39
În desfăşurarea activităţii curente, laboratorul colaborează cu toate celelalte structuri organizatorice din cadrul Institutului.
Art. 40
Laboratorul are în principal următoarele atribuţii:
a)efectuarea măsurătorilor antropometrice;
b)efectuarea evaluării dezvoltării fizice, a biotipului somatic şi compararea cu biotipul somatic corespunzător sportului şi probei sportive;
c)determinarea şi stabilirea compoziţiei corporale şi a greutăţii optime pentru asigurarea performanţei;
d)evaluarea calităţii fizice (dinamometrie, testarea mobilităţii articulare);
e)evaluarea posturii, depistarea deficienţelor fizice şi urmărirea dezvoltării somatice sub influenţa efortului fizic sistematic;
f)recomandarea măsurilor medico-sportive pentru optimizarea dezvoltării fizice în raport cu sportul practicat şi pentru corecţia eventualelor dezechilibre, deficite şi deficienţe constatate;
g)delegarea personalului din cadrul laboratorului pentru participare, în cadrul brigăzilor multidisciplinare, la acţiuni de testare la locul de cantonament al sportivilor;
h)exercitarea altor atribuţii cu caracter specific ce decurg din actele normative în vigoare şi a atribuţiilor dispuse de conducerea Institutului;
i)asigurarea păstrării confidenţialităţii în ceea ce priveşte datele personale ale pacienţilor, informaţiile şi documentele de orice fel la care are acces la locul de muncă.
SECŢIUNEA 7:Laboratorul teste de efort şi diagnostic funcţional
Art. 41
Laboratorul asigură efectuarea testelor funcţionale, a testelor de efort şi a diagnosticului funcţional al sportivilor componenţi ai loturilor naţionale şi olimpice, loturilor de sportivi paralimpici, precum şi al sportivilor care solicită efectuarea unui circuit medico-sportiv cu plată.
Art. 42
Laboratorul are în componenţa sa cabinete pentru teste de efort şi screening ECG; în desfăşurarea activităţii curente, laboratorul colaborează cu toate celelalte laboratoare şi cabinete medicale din cadrul Institutului.
Art. 43
Laboratorul are în principal următoarele atribuţii:
a)efectuarea screeningului ECG în concordanţă cu protocoalele stabilite de Grupul de cardiologie sportivă din cadrul Societăţii Europene de Cardiologie Preventivă, în vederea stabilirii aptitudinii/inaptitudinii pentru efortul de performanţă;
b)efectuarea şi solicitarea investigaţiilor necesare în cazul apariţiei unor modificări patologice, cu scopul încadrării acestora fie în sindromul de supraantrenament (oboseală), fie într-o entitate patologică, incompatibilă cu sportul de performanţă;
c)asigurarea investigării funcţiei aparatului respirator în repaus şi efort;
d)în vederea stabilirii gradului de antrenament în funcţie de vârstă, gen, sport, probă, post în echipă, vechime în sport, perioada de pregătire şi de posibilităţile adaptive individuale, asigură efectuarea următoarelor servicii medicale:
- examen clinic, anamneză medico-sportivă;
- evaluarea stării cardiovasculare de repaus prin traseu ECG de repaus, manevre vegetative şi prin probă clino-ortostatică;
- evaluarea cardiovasculară de efort prin teste funcţionale (Ruffier), teste submaximale, cu estimarea indirectă a valorii VO2 maxim (testul Astrand modificat pe cicloergometru) şi prin teste maximale, cu determinarea valorii VO2 maxim şi pragului anaerob (AT) pe cicloergometru (Bike-ramp etc.) sau covor rulant (CPET, Bruce etc.) prin metoda indirectă sau directă (Cosmed), cu monitorizarea treptelor de efort şi a perioadei de revenire (FC, lactat sanguin ±ECG de efort);
e)exercitarea altor atribuţii cu caracter specific ce decurg din actele normative în vigoare şi a atribuţiilor dispuse de conducerea Institutului;
f)asigurarea păstrării confidenţialităţii în ceea ce priveşte datele personale ale pacienţilor, informaţiile şi documentele de orice fel la care are acces la locul de muncă.
SECŢIUNEA 8:Laboratorul radiologie - imagistică medicală
Art. 44
Laboratorul asigură examinarea radiologică şi ecografică (abdominală şi pelviană) a sportivilor care au obţinut în prealabil aprobarea conducerii pentru efectuarea circuitului medico-sportiv sau a unei consultaţii de specialitate (fişa de patologie) în cadrul Institutului.
Art. 45
Laboratorul efectuează, contra cost/cu plată, radiografii şi ecografii abdominale pacienţilor care solicită acest lucru, la recomandarea scrisă a medicului specialist şi cu acordul conducerii Institutului.
Art. 46
Laboratorul are în principal următoarele atribuţii:
a)asigurarea, cu respectarea normelor de securitate radiologică, pentru protecţia împotriva radiaţiilor X atât a pacienţilor, cât şi a personalului medical, a efectuării de radiografii şi ecografii abdominale pacienţilor/sportivilor care se adresează Institutului;
b)asigurarea, prin intermediul titularului de autorizaţie, a verificării periodice a aparaturii din dotare, conform normelor în vigoare, şi controlul dozimetric (lunar) al expunerii personalului medical la radiaţii X;
c)efectuarea examinărilor radiologice şi ecografice (abdominală şi pelviană) ale sportivilor;
d)colaborarea cu personalul din toate laboratoarele Institutului pentru a asigura buna desfăşurare a activităţii medicale;
e)exercitarea altor atribuţii cu caracter specific ce decurg din actele normative în vigoare şi a atribuţiilor dispuse de conducerea Institutului;
f)asigurarea păstrării confidenţialităţii în ceea ce priveşte datele personale ale pacienţilor, informaţiile şi documentele de orice fel la care are acces la locul de muncă.
SECŢIUNEA 9:Compartimentul financiar-contabilitate
Art. 47
Compartimentul financiar-contabilitate are în principal următoarele atribuţii:
a)întocmirea cererilor de deschidere de credite, pe baza bugetului aprobat;
b)întocmirea proiectului de venituri şi cheltuieli al Institutului;
c)întocmirea ordinelor de plată pentru efectuarea viramentelor privind impozitul pe salarii, contribuţia asiguratorie pentru muncă şi a ordinelor de plată către furnizorii de bunuri şi servicii;
d)întocmirea situaţiei încasărilor şi a situaţiei facturilor neachitate (săptămânal) şi prezentarea acestora directorului adjunct financiar-contabil;
e)întocmirea propunerilor de rectificare a bugetului Institutului, de virări de credite, de repartizare pe trimestre şi de utilizare a bugetului;
f)întocmirea situaţiilor statistice, a situaţiilor financiare trimestriale şi anuale, a raportărilor lunare către Ministerul Sănătăţii, a raportărilor lunare, trimestriale şi anuale în sistemul FOREXEBUG şi monitorizare investiţii;
g)onorarea la timp şi corectă a obligaţiilor financiare ale instituţiei, cu respectarea priorităţilor, potrivit legii;
h)asigurarea documentelor şi a sumelor necesare pentru deplasările efectuate de personalul Institutului în interes de serviciu;
i)organizarea evidenţei analitice a debitorilor, creditorilor şi a furnizorilor Institutului;
j)asigurarea evidenţei contabile, sintetice şi analitice a mijloacelor fixe - pe locuri de folosinţă, a obiectelor de inventar în magazie şi în folosinţă, precum şi a materialelor - pe gestiuni şi pe feluri de materiale, în scopul păstrării şi protejării patrimoniului Institutului, a mijloacelor băneşti, al decontărilor interne cu terţii debitori, cu terţii creditori, înregistrarea fondurilor, cheltuielilor, veniturilor şi a altor operaţii economice, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
k)întocmirea raportului privind contul de execuţie al bugetului Institutului şi a situaţiilor lunare privind salariile şi alte drepturi legale şi organizarea efectuării plăţilor, reprezentând drepturile salariale ale salariaţilor Institutului, precum şi a oricăror alte încasări şi plăţi, în baza documentelor legal întocmite şi vizate de cei în drept;
l)întocmirea dării de seamă, pe care o depune la termenele fixate de Ministerul Sănătăţii, împreună cu referatul explicativ asupra bilanţului contabil;
m)organizarea şi asigurarea urmăririi execuţiei bugetare pentru toate activităţile finanţate de la bugetul de stat, precum şi pentru activităţile finanţate din venituri proprii.
SECŢIUNEA 10:Compartimentul administrativ, aprovizionare-documentare
Art. 48
Compartimentul administrativ, aprovizionare-documentare are în principal următoarele atribuţii:
a)asigurarea măsurilor necesare pentru utilizarea inventarului administrativ în condiţii de eficienţă maximă;
b)asigurarea şi răspunderea privind efectuarea inventarierii de patrimoniu în condiţiile şi la termenele stabilite în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
c)recepţionarea, manipularea şi depozitarea corespunzătoare a bunurilor;
d)asigurarea întreţinerii clădirii, a instalaţiilor şi a inventarului Institutului;
e)urmărirea derulării contractelor de prestări servicii necesare bunei desfăşurări a activităţii Institutului şi păstrarea legăturii cu toţi prestatorii de servicii;
f)asigurarea evidenţei şi a bunei funcţionări a parcului auto al Institutului (revizii - reparaţii, întocmirea raportărilor lunare ale consumului de combustibil, extras din foile de parcurs, urmărirea menţinerii consumului de combustibil în conformitate cu prevederile legale);
g)efectuarea recepţiei pentru serviciile prestate de furnizorii de servicii şi asigurarea întocmirii proceselor-verbale de recepţie şi avizarea acestora de către comisia de recepţie;
h)recepţionarea produselor achiziţionate conform procedurilor legale, asigurarea întocmirii notelor de intrare recepţie (NIR) şi gestionarea bunurilor aflate în magazia Institutului, asigurând inclusiv eliberarea acestora din magazie către toate structurile Institutului;
i)centralizarea referatelor de necesitate emise de structurile Institutului pentru achiziţii de rechizite, birotică, papetărie, aparatură, mobilier etc.;
j)întocmirea documentaţiei privind aprobarea listei pentru investiţii şi obţinerea aprobărilor de la ordonatorul principal de credite;
k)verificarea şi certificarea facturilor emise de furnizorii de servicii din punctul de vedere al valorii, precum şi al specificaţiilor de calcul, în concordanţă cu documentaţiile ce stau la baza contractului;
l)elaborarea programului anual al achiziţiilor publice, pe baza necesităţilor şi a priorităţilor comunicate de celelalte structuri ale Institutului;
m)organizarea şi răspunderea privind desfăşurarea procedurilor de achiziţie şi a achiziţiilor directe, conform reglementărilor legale în vigoare;
n)participarea în comisiile de întocmire, evaluare, negociere şi atribuire a contractelor de achiziţie publică;
o)constituirea şi păstrarea dosarelor de achiziţii publice, îndeplinirea obligaţiilor referitoare la publicitate, conform legislaţiei în vigoare, aplicarea şi finalizarea procedurilor de atribuire;
p)crearea şi dezvoltarea bazelor de date de specialitate, asigurând astfel accesul la informaţii de specialitate prin metode şi tehnici specifice (internet, lucrări de specialitate etc.), urmărind dezvoltarea diverselor sisteme de informare, facilitarea accesului la aceste sisteme şi implicit la informaţiile dorite;
q)acordarea de asistenţă în studierea documentelor şi a celorlalte surse de documentare, în cadrul Compartimentului administrativ, aprovizionare-documentare funcţionând arhiva Institutului;
r)executarea, la termenul precizat, a oricărei alte lucrări repartizate de conducerea Institutului privind problemele specifice activităţii.
SECŢIUNEA 11:Compartimentul resurse umane
Art. 49
Compartimentul resurse umane are, în principal, următoarele atribuţii:
a)întocmirea şi actualizarea statului de funcţii şi a organigramei, în conformitate cu normativele de personal şi cu legislaţia în vigoare, în limita prevederilor bugetare;
b)întocmirea contractelor individuale de muncă, a actelor adiţionale la contractele individuale de muncă şi a deciziilor privind încadrarea, promovarea, sancţionarea sau încetarea raporturilor de muncă ale salariaţilor;
c)asigurarea întocmirii şi a efectuării corecte a înregistrărilor în documentele de evidenţă a muncii prevăzute de lege şi păstrarea acestora în condiţii corespunzătoare;
d)întocmirea, completarea şi păstrarea Registrului general de evidenţă a salariaţilor prin programul REVISAL;
e)urmărirea întocmirii şi a actualizării de către conducătorii de compartimente a fişelor de post, conform prevederilor legale;
f)organizarea, în colaborare cu compartimentele de specialitate, a concursurilor/examenelor privind promovarea în grade sau trepte profesionale imediat superioare a personalului, în conformitate cu prevederile legale;
g)participarea la aplicarea normelor de evaluare a performanţelor profesionale individuale ale salariaţilor, conform actelor normative în vigoare;
h)întocmirea dosarelor de pensionare pentru limită de vârstă, pensionare anticipată, pensionare anticipată parţial şi pentru invaliditate, conform legislaţiei în vigoare;
i)întocmirea chestionarelor statistice lunare, semestriale şi anuale privind fondul de salarii, obligaţiile de plată, structura personalului;
j)asigurarea şi păstrarea evidenţei deciziilor emise de directorul Institutului;
k)calcularea indemnizaţiilor pentru concedii de odihnă şi pentru concediile medicale;
l)întocmirea graficului anual de programare a concediilor de odihnă, păstrarea evidenţei concediilor de orice fel;
m)eliberarea adeverinţelor la solicitarea angajaţilor şi a foştilor angajaţi.
SECŢIUNEA 12:Compartimentul juridic
Art. 50
Compartimentul juridic are în principal următoarele atribuţii:
a)avizarea şi contrasemnarea, la cererea directorului, a actelor cu caracter juridic ale Institutului;
b)studierea legislaţiei şi informarea conducerii şi a persoanelor interesate din Institut cu privire la modificările legislative şi implicaţiile vizând activitatea acestora;
c)redactarea, verificarea şi avizarea contractelor civile, comerciale sau a actelor juridice încheiate între instituţie şi terţi, conform legislaţiei în vigoare;
d)urmărirea legislaţiei privind achiziţiile publice;
e)verificarea şi acordarea vizei pe actele de drept al muncii (contractele individuale/colective de muncă, decizii etc.);
f)vizarea deciziilor directoriale referitoare la activitatea instituţiei;
g)redactarea şi transmiterea adreselor, notificărilor şi concilierilor debitorilor care nu şi-au onorat obligaţiile contractuale faţă de Institut;
h)acordarea de consultaţii şi consiliere în orice alte probleme de natură juridică în care este implicat Institutul;
i)reprezentarea şi apărarea intereselor Institutului în faţa organelor administrative de stat şi a instanţelor judecătoreşti, în baza delegaţiei date de directorul Institutului;
j)participarea la întocmirea regulamentului de organizare şi funcţionare şi a regulamentului intern al Institutului;
k)executarea, la termenul precizat, a oricăror alte lucrări repartizate de directorul Institutului privind problemele specifice de activitate.