Art. 47. - Regulament din 2025 de organizare şi funcţionare al Institutului Naţional de Medicină Sportivă

M.Of. 421

În vigoare
Versiune de la: 8 Mai 2025
Art. 47
Compartimentul financiar-contabilitate are în principal următoarele atribuţii:
a)întocmirea cererilor de deschidere de credite, pe baza bugetului aprobat;
b)întocmirea proiectului de venituri şi cheltuieli al Institutului;
c)întocmirea ordinelor de plată pentru efectuarea viramentelor privind impozitul pe salarii, contribuţia asiguratorie pentru muncă şi a ordinelor de plată către furnizorii de bunuri şi servicii;
d)întocmirea situaţiei încasărilor şi a situaţiei facturilor neachitate (săptămânal) şi prezentarea acestora directorului adjunct financiar-contabil;
e)întocmirea propunerilor de rectificare a bugetului Institutului, de virări de credite, de repartizare pe trimestre şi de utilizare a bugetului;
f)întocmirea situaţiilor statistice, a situaţiilor financiare trimestriale şi anuale, a raportărilor lunare către Ministerul Sănătăţii, a raportărilor lunare, trimestriale şi anuale în sistemul FOREXEBUG şi monitorizare investiţii;
g)onorarea la timp şi corectă a obligaţiilor financiare ale instituţiei, cu respectarea priorităţilor, potrivit legii;
h)asigurarea documentelor şi a sumelor necesare pentru deplasările efectuate de personalul Institutului în interes de serviciu;
i)organizarea evidenţei analitice a debitorilor, creditorilor şi a furnizorilor Institutului;
j)asigurarea evidenţei contabile, sintetice şi analitice a mijloacelor fixe - pe locuri de folosinţă, a obiectelor de inventar în magazie şi în folosinţă, precum şi a materialelor - pe gestiuni şi pe feluri de materiale, în scopul păstrării şi protejării patrimoniului Institutului, a mijloacelor băneşti, al decontărilor interne cu terţii debitori, cu terţii creditori, înregistrarea fondurilor, cheltuielilor, veniturilor şi a altor operaţii economice, cu respectarea prevederilor legale în vigoare;
k)întocmirea raportului privind contul de execuţie al bugetului Institutului şi a situaţiilor lunare privind salariile şi alte drepturi legale şi organizarea efectuării plăţilor, reprezentând drepturile salariale ale salariaţilor Institutului, precum şi a oricăror alte încasări şi plăţi, în baza documentelor legal întocmite şi vizate de cei în drept;
l)întocmirea dării de seamă, pe care o depune la termenele fixate de Ministerul Sănătăţii, împreună cu referatul explicativ asupra bilanţului contabil;
m)organizarea şi asigurarea urmăririi execuţiei bugetare pentru toate activităţile finanţate de la bugetul de stat, precum şi pentru activităţile finanţate din venituri proprii.