Secţiunea 2 - Laboratorul monitorizare, control şi asistenţă medicală loturi naţionale şi olimpice - Regulament din 2025 de organizare şi funcţionare al Institutului Naţional de Medicină Sportivă

M.Of. 421

În vigoare
Versiune de la: 8 Mai 2025
SECŢIUNEA 2:Laboratorul monitorizare, control şi asistenţă medicală loturi naţionale şi olimpice
Art. 28
Laboratorul coordonează şi monitorizează permanent asistenţa medicală a sportivilor din loturile olimpice şi naţionale, concluzionând asupra selecţiei şi a dirijării antrenamentului, în cadrul avizului medico-sportiv.
Art. 29
În cadrul activităţii curente, laboratorul colaborează cu Comitetul Olimpic şi Sportiv Român (C.O.S.R.) şi federaţiile sportive de specialitate.
Art. 30
Laboratorul are în principal următoarele atribuţii:
a)evaluarea stării de sănătate a sportivilor selecţionaţi în loturile olimpice şi naţionale, în cadrul circuitelor medico-sportive;
b)realizarea programării circuitelor medico-sportive pentru sportivii loturilor naţionale şi olimpice, la solicitările medicului/asistentului medical sau a federaţiei sportive de specialitate, şi eliberarea avizelor specifice;
c)informarea C.O.S.R. şi a federaţiilor sportive de specialitate asupra problemelor de sănătate ale sportivilor (adrese, comisii de expertiză etc.);
d)delegarea personalului care participă la comisiile de expertiză medico-sportive şi participarea, prin reprezentanţii invitaţi, la şedinţele anuale de bilanţ ale federaţiilor sportive de specialitate;
e)elaborarea concluziilor şi a orientării medico-sportive în baza examinărilor din cadrul circuitului (avize medico-sportive individuale, sinteze etc.);
f)organizarea, cu avizul conducerii Institutului, a dispeceratului olimpic în anii preolimpici şi olimpici;
g)organizarea deplasării brigăzilor multidisciplinare, la cererea federaţiilor, la locul de pregătire a loturilor olimpice, concluzionarea asupra rezultatelor obţinute şi transmiterea rezultatelor către beneficiari;
h)exercitarea altor atribuţii cu caracter specific care decurg din acte normative în vigoare şi a atribuţiilor dispuse de conducerea Institutului;
i)asigurarea păstrării confidenţialităţii în ceea ce priveşte datele personale ale pacienţilor, informaţiile şi documentele de orice fel la care are acces la locul de muncă.