Capitolul xii - Structura economico-administrativă - Regulament din 2011 de organizare şi funcţionare a penitenciarelor-spital

M.Of. 622

Ieşit din vigoare
Versiune de la: 25 Iunie 2015
CAPITOLUL XII:Structura economico-administrativă
Art. 51
Structura economico-administrativă este formată din structura logistică şi structura financiar-contabilitate.
SECŢIUNEA 1:Structura logistică
Art. 52
Structura logistică are următoarele atribuţii:
a)ţine evidenţa bunurilor materiale, mijloacelor tehnice şi auto din dotare;
b)asigură gestionarea bunurilor materiale, întocmirea documentelor justificative privind evidenţa intrării, păstrării şi ieşirii bunurilor în/din gestiune;
c)întocmeşte Planul de aprovizionare tehnico-materială în baza fundamentărilor scrise ale responsabililor de structuri;
d)fundamentează şi înaintează propunerile pentru buget la titlul II - Bunuri şi servicii;
e)asigură scoaterea din funcţiune, declasarea şi casarea bunurilor materiale;
f)desfăşoară activităţile de hrănire, echipare şi cazare a persoanelor private de libertate;
g)asigură materialele de întreţinere şi igienico-sanitare pentru persoanele private de libertate, conform reglementărilor prevăzute în acest sens;
h)desfăşoară activitatea de reparaţii şi întreţinere ale construcţiilor, întocmind documente legale la terminarea lucrărilor de întreţinere şi reparaţii curente ale construcţiilor;
i)desfăşoară activitatea de achiziţii publice, în conformitate cu legislaţia în vigoare.
Art. 53
La nivelul structurii logistică sunt constituite următoarele evidenţe:
a)inventarele documentelor predate la depozitele de arhivă;
b)planuri de aprovizionare anuale;
c)registrul de evidenţă pe serii a armamentului;
d)dosar privind cadastrul;
e)situaţii de inventariere a imobilelor;
f)studii de prefezabilitate şi studii de fezabilitate pentru lucrări de investiţii, respectiv studii de fezabilitate pentru lucrări de reparaţii capitale;
g)planuri de înzestrare şi asigurare cu armament;
h)situaţia muniţiei şi armamentului existente în unitate;
i)carnete de evidenţă a distribuirii echipamentului;
j)dosarul autovehiculului;
k)registrul de evidenţă a numerelor de înmatriculare;
l)acte ale autovehiculelor în timpul funcţionării;
m)documentaţie de inventariere;
n)fişe de magazie;
o)fişe ale obiectelor de inventar în folosinţă;
p)bonuri de consum şi bonuri de transfer;
q)corespondenţă, îndrumări, precizări, dispoziţii tehnice, reglementări;
r)bonuri de primire-păstrare;
s)program de cheltuieli materiale, fişe de date pentru achiziţii;
t)fişa postului, documente de justificare a consumului de carburanţi - foi de parcurs;
u)carnete de bord;
v)contracte de furnizare de produse şi servicii;
w)contracte de închiriere a spaţiilor;
x)contracte de achiziţie;
y)fişe de cont analitice şi magazie, carnete NIR, bonuri de consum, note de comandă, bonuri de predare, transfer, restituire;
z)situaţii privind activitatea de control, cercetări administrative;
a1)aa) devize estimative ale lucrărilor de reparaţii curente;
b1)bb) registrul de evidenţă a accidentelor rutiere;
c1)cc) registrul de planificare auto din dotarea unităţii;
d1)dd) situaţii cu alocări la dreptul autovehiculelor, repartiţia şi ordinea interioară pentru autovehicule;
e1)ee) carnete de predare-primire auto, carnete de acte stare tehnică, bonuri de consum;
f1)ff) situaţii privind alocarea drepturilor de încălzire pe unitate;
g1)gg) situaţii PRAM (verificarea prizelor de pământ);
h1)hh) raportări periodice la Administraţia Naţională a Penitenciarelor.
SECŢIUNEA 2:Structura financiar-contabilitate
Art. 54
Structura financiar-contabilitate are ca principală atribuţie desfăşurarea activităţii financiar-contabile a unităţii, în scopul asigurării integrale şi la timp a fondurilor băneşti necesare desfăşurării în bune condiţii a întregii activităţi, precum şi al ţinerii corecte şi la zi a evidenţei contabile în conformitate cu normele metodologice în vigoare, inclusiv cea a angajamentelor legale şi bugetare.
Art. 55
Structura financiar-contabilitate îndeplineşte următoarele atribuţii:
a)efectuează calculul drepturilor salariale lunare;
b)răspunde de întreaga activitate de respectare a disciplinei financiare, de încasare a veniturilor, de recuperare a pagubelor şi a creanţelor de orice fel;
c)răspunde de efectuarea tuturor plăţilor, în limita creditelor bugetare aprobate, numai pe bază de acte justificative, întocmite în conformitate cu dispoziţiile legale, şi numai după ce acestea au fost lichidate şi ordonanţate, în condiţiile legii;
d)exercită control financiar preventiv asupra tuturor documentelor ce conţin operaţiuni care, potrivit legii, se supun obligatoriu acestui gen de control;
e)întocmeşte situaţii statistice, centralizatoare şi raportări în legătură cu plăţile executate, potrivit prevederilor legale, şi urmăreşte depunerea în termen a acestora;
f)ţine evidenţa contabilă în conformitate cu normele metodologice în vigoare, inclusiv cea a angajamentelor legale şi bugetare;
g)ţine evidenţa de gestiune a bunurilor intrate sau ieşite în/din patrimoniul propriu;
h)confruntă soldurile evidenţei contabile analitice cu cele din evidenţa sintetică;
i)întocmeşte balanţele lunare de verificare;
j)răspunde de prezentarea la termen a situaţiilor financiare asupra situaţiei patrimoniului aflat în administrare;
k)gestionează fondurile încasate de la C.A.S.A.O.P.S.N.A.J., inclusiv pentru cabinetele medicale din unităţile arondate.
Art. 56
Casieria îndeplineşte următoarele atribuţii:
a)ţine evidenţa operaţiunilor de casă;
b)efectuează plăţile şi încasările, prin casieria proprie, pe baza documentelor justificative;
c)asigură primirea, păstrarea şi restituirea bunurilor, obiectelor de valoare şi a valorilor proprietate personală a persoanelor private de libertate.
Art. 57
(1)În cadrul structurii economico-administrative sunt stabilite relaţii de autoritate ierarhice, relaţii de autoritate funcţionale, relaţii de cooperare, relaţii de reprezentare şi relaţii de inspecţie şi control.
(2)Relaţiile de autoritate ierarhice sunt:
a)subordonarea contabilului-şef faţă de şeful structurii economico-administrative;
b)subordonarea personalului de execuţie faţă de şeful structurii economico-administrative şi contabilul-şef (personalul din structura financiar-contabilitate).
(3)Relaţiile de autoritate funcţionale se stabilesc de structura economico-administrativă cu structurile economice din cadrul Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor, în conformitate cu atribuţiile specifice fiecărei structuri sau cu competenţele acordate prin dispoziţie a directorului penitenciarului şi în limitele prevederilor legale.
(4)Relaţiile de cooperare se stabilesc între sectoarele din cadrul structurii economico-administrative, între acestea şi celelalte structuri ale penitenciarului-spital sau cu structuri similare ale altor instituţii ale administraţiei publice centrale sau locale, organizaţiilor neguvernamentale şi altele asemenea, din ţară sau din străinătate.
(5)Relaţiile de cooperare exterioară se stabilesc numai în limitele atribuţiilor structurii sau ale competenţelor acordate prin dispoziţie a directorului penitenciarului sau a directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor.
Art. 58
În conformitate cu prevederile art. 5 alin. (1) lit. e) din Legea nr. 544/2001 privind liberul acces la informaţiile de interes public, cu modificările şi completările ulterioare, informaţiile de interes public pe care structura economico-administrativă are obligaţia să le comunice din oficiu sunt sursele financiare, bugetul şi bilanţul contabil.
Art. 59
Lista cuprinzând categoriile de documente produse şi/sau gestionate de structura economico-administrativă cuprinde următoarele:
a)bugetul de venituri şi cheltuieli pe surse al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor/C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.;
b)solicitări de suplimentare a bugetului de venituri şi cheltuieli, solicitări de virări de credite în cadrul bugetului de venituri şi cheltuieli;
c)situaţii financiare trimestriale şi anuale;
d)balanţe de verificare sintetice/analitice;
e)fişe de cont;
f)contracte de prestări de servicii medicale;
g)facturi;
h)ordine de plată;
i)dispoziţii de încasare/plată către casierie;
j)avize de expediere;
k)registre de facturi/ordine de plată/dispoziţii de încasare/plată către casierie;
l)note contabile;
m)extrase de cont;
n)planificarea plăţilor către trezorerie;
o)decont de cheltuieli pe pacient;
p)registrul-jurnal;
q)registrul-inventar;
r)raport de audit intern/raport Curtea de Conturi;
s)fişe de evidenţă personală referitoare la drepturi băneşti ale funcţionarilor publici cu statut special;
t)note prin care se aprobă recompense personalului unităţii;
u)state de plată a salariilor;
v)certificate de scoatere şi alocare de la/la drepturi;
w)monitorizarea cheltuielilor de personal;
x)corespondenţa purtată cu unităţile teritoriale în privinţa salarizării;
y)procese-verbale întocmite de Curtea de Conturi;
z)situaţii privind aprecierile personalului;
a1)aa) fişeie posturilor;
b1)bb) documente justificative care stau la baza elaborării notelor contabile;
c1)cc) documente privind angajarea, lichidarea şi ordonanţarea cheltuielilor;
d1)dd) documente contabile de gestiune;
e1)ee) liste de inventariere anuală a bunurilor din patrimoniul unităţii;
f1)ff) registrul de casă;
g1)gg) registrul operaţiunilor supuse controlului financiar preventiv;
h1)hh) fişele fiscale personale ale angajaţilor;
i1)ii) adeverinţe de salariu pentru bănci şi pentru casele de pensii;
j1)jj) adeverinţe anexe la dosarele de pensionare;
k1)kk) situaţiile prezenţei personalului la serviciu;
l1)ll) adeverinţele personalului plecat în misiune privind sporurile de care beneficiază;
m1)mm) declaraţiile lunare privind contribuţiile sociale, impozitul pe venit şi evidenţa nominală a persoanelor asigurate;
n1)nn) evidenţa persoanelor asigurate şi coasigurate la C.A.S.A.O.P.S.N.A.J.;
o1)oo) ordine ale ministrului justiţiei, decizii ale directorului general al Administraţiei Naţionale a Penitenciarelor şi ale directorului penitenciarului-spital de încadrare, promovare şi trecere în rezervă a personalului;
p1)pp) corespondenţa cu unităţile sistemului penitenciar privind avizarea buletinelor de măsurare a noxelor sau a buletinelor de determinare prin expertizare a locurilor de muncă, în vederea acordării sporurilor salariale sau de concediu;
q1)qq) corespondenţa cu Administraţia Naţională a Penitenciarelor pentru rezolvarea şi reglementarea problemelor apărute din punct de vedere financiar.