Contract din 2022 pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate publică finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, derulate de către unităţi sanitare publice din subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie sau unităţi sanitare private, altele decât cabinetele de asistenţă medicală primară

M.Of. 320 bis

În vigoare
Versiune de la: 1 Aprilie 2022
Contract din 2022 pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate publică finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, derulate de către unităţi sanitare publice din subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie sau unităţi sanitare private, altele decât cabinetele de asistenţă medicală primară
Dată act: 31-mar-2022
Emitent: Ministerul Sanatatii
nr. ............. din data ......................
Notă:
*) În sensul prevederilor art. 4 alin. (2) din Legea nr. 95/2006 privind reforma în domeniul sănătăţii, republicată, cu modificările şi completările ulterioare, prin ministere şi instituţii cu reţele sanitare proprii se înţeleg autorităţile şi instituţiile care au în subordine unităţi sanitare, altele decât Ministerul Sănătăţii, respectiv Ministerul Apărării Naţionale, Ministerul Afacerilor Interne, Ministerul Justiţiei, Ministerul Transporturilor, Serviciul Român de Informaţii, Serviciul de Informaţii Externe, Serviciul de Telecomunicaţii Speciale, Academia Română, autorităţile administraţiei publice locale.
CAPITOLUL I:I. Părţile contractante
1.Direcţia de Sănătate Publică a Judeţului ................................./Municipiului Bucureşti, cu sediul în municipiul/oraşul ................................., str. ................................. nr. ........., judeţul/sectorul ........., telefon/fax ................................., reprezentată prin director executiv .................................,
şi
2.Unitatea sanitară ................................., cu sediul în ................................., str. ................................. nr. ........., telefon ................................., fax ................................., reprezentată prin ................................., având:
2.1.actul de înfiinţare/organizare nr. ...........,
2.2.autorizaţia sanitară de funcţionare nr. ...........,
2.3.dovada de evaluare nr. ...........,
2.4._
2.4.codul fiscal ................................. şi
2.4.contul nr. ................................. deschis la Trezoreria Statului sau contul nr. ................................. deschis la Banca .................................,
2.5.Dovada asigurării de răspundere civilă în domeniul medical, atât pentru furnizor, cât şi pentru personalul medico-sanitar angajat, valabilă pe toată durata contractului de furnizare servicii medicale încheiat cu Casa de Asigurări de Sănătate a Judeţului ................................./Municipiului Bucureşti nr. ........... la data ....................
CAPITOLUL II:II. Obiectul contractului
Art. 1
Obiectul prezentului contract îl constituie desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate publică, finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, după cum urmează:
1.............................
2.............................
3.............................
(Se specifică fiecare program/subprogram pentru care se încheie contractul)
în conformitate cu prevederile Hotărârii Guvernului nr. 423/2022 privind aprobarea programelor naţionale de sănătate publică şi a Normelor tehnice de realizare a acestora.
CAPITOLUL III:III. Durata contractului
Art. 2
Prezentul contract este valabil de la data încheierii lui până la data de 31 decembrie 2022.
Art. 3
Durata prezentului contract se poate prelungi, cu acordul părţilor, în situaţia prelungirii duratei de aplicabilitate a Hotărârii Guvernului nr. 423/2022 privind aprobarea programelor naţionale de sănătate publică şi Normelor tehnice de realizare a acestora, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. .../2022.
CAPITOLUL IV:IV. Obligaţiile părţilor
Art. 4
(1)Direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti are următoarele obligaţii:
a)să încheie contracte, conform prevederilor art. 10 din Normele tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate publică, cu unităţile de specialitate nominalizate în norme tehnice sau desemnate în condiţiile prevăzute în anexele nr. 1 - 13 la acestea;
b)să asigure monitorizarea derulării contractelor încheiate cu unităţile de specialitate pentru implementarea programelor naţionale de sănătate publică;
c)să asigure fondurile necesare pentru derularea programelor/subprogramelor naţionale de sănătate publică în cadrul bugetului aprobat cu această destinaţie, prin finanţarea lunară, în limita valorii prezentului contract, contravaloarea bunurilor şi serviciilor acordate în cadrul programului/subprogramului, pe baza facturilor transmise de unitatea sanitară şi a documentelor justificative, conform prevederilor legale în vigoare;
d)să realizeze finanţarea lunară, pe baza cererii justificative a unităţii de specialitate, a cărei model este prevăzut în anexa nr. 15 la Normele tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate publică, în termen de maximum 60 de zile lucrătoare de la data depunerii documentelor justificative, în limita sumei prevăzute în prezentul contract, contravaloarea facturilor, prezentate în copie, pentru bunurile şi serviciile acordate în cadrul programelor/subprogramelor naţionale de sănătate publică, ţinând seama şi de următoarele criterii: gradul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior, disponibilul din cont rămas neutilizat, bugetul aprobat cu această destinaţie; finanţarea lunară a bunurilor şi serviciilor acordate în cadrul programelor naţionale de sănătate publică se realizează în termen de maximum 5 zile lucrătoare de la deschiderea de credite bugetare realizată de Ministerul Sănătăţii;
e)să urmărească şi să controleze modul de utilizare a fondurilor alocate pentru derularea programelor/subprogramelor naţionale de sănătate publică;
f)să informeze unităţile de specialitate cu privire la condiţiile de contractare pentru finanţarea programelor/subprogramelor de sănătate publică, precum şi cu privire la eventualele modificări ale acestora survenite ca urmare a apariţiei unor noi acte normative, prin publicare pe pagina web a direcţiilor de sănătate publică, precum şi prin e-mail/fax la adresele comunicate oficial de către furnizori, cu excepţia situaţiilor impuse de actele normative;
g)să efectueze controlul implementării programelor/subprogramelor de sănătate publică, respectiv controlul îndeplinirii obligaţiilor contractuale de către unităţile de specialitate cu care se află în relaţie contractuală, potrivit prevederilor normelor tehnice;
h)să recupereze de la unităţile de specialitate sumele reprezentând contravaloarea bunurilor şi serviciilor medicale în situaţia în care acestea au făcut şi obiectul raportărilor în sistemul de asigurări sociale de sănătate în vederea decontării acestora, precum şi sumele reprezentând contravaloarea bunurilor expirate;
i)să monitorizeze modul de realizare al activităţilor cuprinse în programele/subprogramele naţionale de sănătate publică de către unităţile de specialitate în baza contractelor încheiate; pentru realizarea activităţii de monitorizare se vor avea în vedere cel puţin următoarele aspecte: identificarea unor posibile disfuncţionalităţi în derularea programelor/subprogramelor naţionale de sănătate publică, respectarea destinaţiilor stabilite pentru fondurile alocate unităţilor sanitare/instituţiilor care derulează programe naţionale de sănătate publică, modul de realizare şi de raportare a indicatorilor prevăzuţi în prezentul contract, încadrarea în bugetul aprobat, urmărirea consumurilor cantitative şi valorice ale bunurilor înregistrate pentru derularea activităţilor cuprinse în programele naţionale de sănătate publică, urmărirea respectării de către persoanele implicate a responsabilităţilor stabilite prin prezentul contract referitoare la derularea programelor/subprogramelor naţionale de sănătate publică;
j)să monitorizeze şi să controleze consumurile şi stocurile de bunuri înregistrate şi raportate de unităţile de specialitate pentru implementarea programelor/subprogramelor naţional de sănătate publică;
k)să monitorizeze şi să controleze gestionarea eficientă a mijloacelor materiale şi mijloacele băneşti de către unitatea de specialitate;
l)să monitorizeze şi să controleze evidenţele financiar-contabile ale cheltuielilor aferente fiecărui program/subprogram, pe surse de finanţare şi pe subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât în prevederi, cât şi în execuţie, evidenţele tehnico-operative pentru implementarea fiecărui program/subprogram naţional de sănătate publică, precum şi evidenţele analitice ale consumurilor şi stocurilor de bunuri utilizate în realizarea activităţilor fiecărui program/subprogram naţional de sănătate publică;
m)să primească de la unităţile de specialitate şi să analizeze raportările trimestriale, cumulate de la începutul anului şi anuale, privind: indicatorii specifici programelor naţionale de sănătate publică, execuţia bugetară, situaţia consumurilor şi stocurilor cantitativ-valorice de bunuri balanţele de stocuri cantitativ-valorice după preţ, rapoartele de activitate, transmise în primele 10 zile după încheierea perioadei pentru care se face raportarea;
n)să verifică corectitudinea datelor consemnate în raportările prevăzute la litera m) şi să evalueze modul de realizare al activităţilor cuprinse în programele/subprogramele naţionale de sănătate publică de către unităţile de specialitate în baza contractelor încheiate;
o)să verifice organizarea evidenţei nominale a beneficiarilor programelor naţionale de sănătate publică, pe bază de cod numeric personal de către unităţile de specialitate care implementează programe naţionale de sănătate publică, cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
p)să verifice publicarea pe site-ul unităţilor de specialitate a bugetului alocat, detaliat pe surse de finanţare, titluri bugetare şi programe/subprograme naţionale de sănătate publică, precum şi a oricăror alte modificări survenite în timpul anului financiar;
q)să verifice publicarea pe site-ul unităţilor de specialitatea a execuţiei înregistrate, detaliat pe surse de finanţare şi programe/subprograme naţionale de sănătate publică;
r)să primească de la unităţile de specialitate solicitări fundamentate pentru modificarea bugetului alocat pentru implementarea programelor/subprogramelor naţionale de sănătate publică; să realizeze analiza solicitărilor adresate luând în considerare indicatorii realizaţi, execuţia bugetară, consumurile şi stocurile de bunuri înregistrate la nivelul unităţii de specialitate şi să transmită Agenţiei naţionale de programe de sănătate propuneri fundamentate de modificare a bugetului fie în sensul redistribuirii fondurilor alocate, fie în sensul rectificării lor;
s)să formuleze măsuri de remediere a disfuncţionalităţilor constatate cu prilejul monitorizărilor, evaluărilor sau controalelor efectuate şi să monitorizeze punerea în aplicare a acestora.
(2)Obligaţiile direcţiilor de sănătate prevăzute la alin. (1) se completează corespunzător cu obligaţiile specifice fiecărui program/subprogram naţional de sănătate publică prevăzute în anexele care reglementează condiţiile privind implementarea programelor naţionale de sănătate publică la Normele tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate publică
(3)Obligaţiile direcţiilor de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti prevăzute la alin. (1) şi (2) se realizează prin structurile organizatorice ale acestora, stabilite potrivit legii.
Art. 5
(1)Pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele/subprogramele naţionale de sănătate publică finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, unităţile sanitare au următoarele obligaţii:
1.a) să dispună măsurile necesare în vederea realizării activităţilor programele/subprogramele naţionale de sănătate publică, în concordanţă cu actele normative în vigoare;
2.) să înregistreze, să stocheze, să prelucreze şi să transmită informaţiile legate de programele/subprogramele naţionale de sănătate publică pe care le derulează, conform prevederilor legale în vigoare;
3.c) să organizeze evidenţa beneficiarilor programelor/subprogramelor naţionale de sănătate publică prin înregistrarea la nivel de pacient a următorului set minim de date: codul numeric personal, diagnosticul specific concordant cu programul, medicul curant (cod parafă), bunurile şi serviciile acordate, cantitatea de bunuri acordată conform schemei terapeutice prescrise, cu respectarea protocoalelor, valoarea de finanţat;
4.d) să deţină autorizaţia pentru prelucrarea datelor cu caracter personal privind starea de sănătate, emisă, în condiţiile legii, de Autoritatea Naţională de Supraveghere a Prelucrării Datelor cu Caracter Personal;
5.e) să dispună măsuri pentru respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
6.f) să asigure buna desfăşurare a activităţilor prevăzute în cadrul programelor/subprogramelor naţionale de sănătate publică;
7.g) să utilizeze fondurile alocate pentru fiecare program/subprogram de sănătate publică, potrivit destinaţiei acestora cu respectarea naturii cheltuielilor eligibile pentru fiecare program/subprogram naţional de sănătate publică;
8.h) să cuprindă sumele contractate pentru programele/subprogramele naţionale de sănătate publică în bugetul de venituri şi cheltuieli şi să le aprobe odată cu acesta, în condiţiile legii;
9.i) să controleze modul de utilizare a fondurilor alocate şi să analizeze indicatorii realizaţi;
10.j) să ia măsurile necesare şi să răspundă de achiziţionarea tuturor bunurilor şi serviciilor în baza necesarului stabilit pentru implementarea activităţilor programelor/subprogramelor naţionale de sănătate, în condiţiile prevăzute în normele tehnice, ţinând cont de nevoile reale, consumurile realizate şi de stocurile cantitativ-valorice;
11.k) să organizeze procedurile de achiziţie a bunurilor şi serviciilor necesare pentru implementarea activităţilor programelor/subprogramelor naţionale de sănătate cu respectarea legislaţiei în domeniul achiziţiilor publice, în situaţiile în care acestea nu fac obiectul achiziţiilor centralizate organizate de Ministerul Sănătăţii;
12.l) să încheie contracte subsecvente la acordurile-cadru încheiate de Ministerul Sănătăţii pentru bunurile achiziţionate prin proceduri centralizate;
13.m) să dispună măsuri pentru gestionarea eficientă a mijloacelor materiale (medicamente, materiale sanitare, dispozitive medicale şi altele asemenea) şi a mijloacelor băneşti;
14.n) să organizeze şi să conducă, prin directorul financiar contabil, evidenţele tehnico-operative, evidenţele contabile ale cheltuielilor pentru fiecare program/subprogram şi pe paragrafele şi subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât pentru bugetul aprobat, cât şi în execuţie, precum şi evidenţa analitică a consumurilor şi stocurilor de medicamente, materiale sanitare, dispozitive medicale şi altele asemenea achiziţionate pentru implementarea fiecărui program/subprogram naţional de sănătate publică şi în cadrul acestora pe fiecare tip de produse;
15.o) să organizeze transmiterea cererilor de finanţare fundamentate, însoţite de documentele justificative prevăzute la art. 7 alin. 2, conform modelului prevăzut în anexa nr. 15, la Normele tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate publică;
16.p) să asigure monitorizarea şi evaluarea modului de realizare a activităţilor cuprinse în programele/subprogramele naţionale de sănătate publică implementate;
17.q) să monitorizeze consumurile şi stocurile de medicamente, materiale sanitare, dispozitive medicale şi altele asemenea înregistrate pentru implementarea programelor/subprogramelor naţionale de sănătate publică; contravaloarea bunurilor expirate sau a celor utilizate cu altă destinaţie decât implementarea activităţilor programelor/subprogramelor naţionale de sănătate publică se recuperează de la unitatea de specialitate;
18.r) să ia măsurile necesare şi să răspundă pentru asigurarea stocurilor de bunuri adecvate consumurilor din punct de vedere al structurii şi volumului acestora;
19.s) să ia măsurile necesare şi să răspundă de asigurarea unui stoc tampon de bunuri necesare pentru asigurarea continuităţii consumului în situaţiile în care stocul curent urmează a se epuiza şi pot fi înregistrate întârzieri în reîntregirea lui, ca urmare a unor dereglări în livrările de la furnizori, în transport sau creşterii ritmului consumului curent;
20.t) să elaboreze, prin coordonatorii fiecărui program/subprogram naţional de sănătate publică, un raport de activitate care cuprinde: stadiul realizării activităţilor prevăzute în cadrul programului, analiza comparativă a costurilor medii realizate raportat la costurile medii la nivel naţional prevăzute în prezentul ordin, probleme şi disfuncţionalităţi întâmpinate în realizarea activităţilor, propuneri de îmbunătăţire a modului de derulare a programelor/subprogramelor naţionale de sănătate publică;
21.u) să întocmească, prin coordonatorii fiecărui program/subprogram naţional de sănătate publică, raportări privind:
1.indicatorii specifici programelor/subprogramelor naţionale de sănătate publică;
2.execuţia bugetară;
3.situaţia consumurilor şi stocurilor cantitativ-valorice de bunuri, conform modelului prevăzut în anexa nr. 19 la Normele tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate publică;
4.balanţele de stocuri cantitativ-valorice după preţ, conform modelului prevăzut în anexa nr. 20 la Normele tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate publică.
Raportările prevăzute la punctele 1 şi 2 se realizează conform machetelor de raportare aprobate prin ordin al ministrului sănătăţii.
22.v) raportările prevăzute la lit. t) şi u) se elaborează trimestrial, cumulat de la începutul anului şi anual şi se transmit, în format electronic, cât şi pe suport hârtie către direcţia de sănătate publică, în primele 10 zile ale lunii următoare perioadei pentru care se face raportarea;
23.w) să analizeze gradul de utilizare a fondurilor alocate pentru implementarea programelor/subprogramelor naţionale de sănătate publică luând în considerare indicatorii realizaţi, consumurile şi stocurile de bunuri înregistrate la nivelul unităţii de specialitate şi transmită propuneri fundamentate de modificare a bugetului, fie în sensul redistribuirii fondurilor alocate la nivelul unităţii de specialitate, fie în sensul rectificării lor către direcţia de sănătate publică;
24.x) să realizează estimarea cantităţilor de medicamente, materiale sanitare sau dispozitive medicale şi altele asemenea necesare pentru organizarea achiziţiilor publice centralizate şi să le transmită către direcţia de sănătate publică, unităţilor de asistenţă tehnică sau Agenţiei naţionale de programe de sănătate, după caz;
25.y) să realizeze estimarea şi fundamentarea anuală a necesarului de fonduri pentru implementarea programelor/subprogramelor naţionale de sănătate publică şi să le transmită către direcţia de sănătate publică, unităţilor de asistenţă tehnică şi management sau Agenţiei naţionale de programe de sănătate, după caz;
26.z) să asigure publicarea pe site-ul propriu a bugetului de venituri şi cheltuieli, precum şi a execuţiei bugetare înregistrată pe parcursul implementării acestora, detaliat pe fiecare dintre programele/subprogramele naţionale de sănătate publică implementate conform prevederilor Normelor tehnice de realizare a programelor/subprogramelor naţionale de sănătate publică, aprobate prin Ordinul ministrului sănătăţii nr. .../2022;
27.aa) asigură, la sfârşitul fiecărui an calendaristic, stocuri cantitativ-valorice adecvate şi continue de medicamente, materiale sanitare, dispozitive medicale şi altele asemenea necesare implementării programelor/subprogramelor naţionale de sănătate publică, dimensionate la nivelul consumului mediu lunar înregistrat în anul precedent, corespunzător unei perioade de două luni; pentru Programul naţional de prevenire, supraveghere şi control a infecţiei HIV/SIDA şi, respectiv, Programul naţional de prevenire, supraveghere şi control a tuberculozei, stocurile de medicamente, materiale sanitare, dispozitive medicale şi altele asemenea vor fi dimensionate, la nivelul consumului mediu lunar înregistrat în anul precedent, corespunzător unei perioade de 3 luni;
28.bb) să răspundă de exactitatea şi realitatea atât a datelor raportate pentru justificarea plăţii contravalorii facturilor pentru bunurile şi serviciile acordate în cadrul programului/subprogramului naţional de sănătate publică în luna precedentă, cât şi a datelor raportate conform prevederilor lit. t) şi u);
29.cc) să se asigure că serviciile medicale furnizate în baza prezentului contract se încadrează din punctul de vedere al calităţii în normele privind calitatea asistenţei medicale, elaborate în condiţiile legii;
30.dd) să asigure tratamentul adecvat şi prescrierea medicamentelor conform reglementărilor în vigoare;
31.ee) să transmită direcţiei de sănătate publică judeţene/a municipiului Bucureşti orice alte date referitoare la programele/subprogramele naţionale de sănătate publică pe care le derulează şi să răspundă de exactitatea şi realitatea datelor raportate;
32.ff) să raporteze corect, complet şi în termenele stabilite datele care fac obiectul raportărilor în cadrul programelor/subprogramelor naţionale de sănătate către direcţia de sănătate publică;
33.gg) să pună la dispoziţia organelor de control toate documentele justificative care atestă bunurile şi serviciile acordate şi raportate, respectiv toate documentele justificative privind sumele finanţate din bugetul alocat programelor/subprogramelor naţionale de sănătate publică;
34.hh) să nu raporteze în sistemul de asigurări sociale de sănătate, în vederea decontării, activităţile ce se finanţează din bugetul aferent programelor naţionale de sănătate publică; în situaţiile în care se constată încălcarea acestei obligaţii sumele reprezentând contravaloarea bunurilor şi serviciilor finanţate din bugetul programelor/subprogramelor naţionale de sănătate se recuperează de la unitatea de specialitate;
35.ii) să nu încaseze sume de la beneficiari pentru serviciile medicale, medicamentele, materialele sanitare specifice, dispozitive medicale şi altele asemenea, care se asigură în cadrul programelor naţionale de sănătate publică;
36.jj) asigură respectarea prevederilor actelor normative referitoare la derularea programelor/subprogramelor naţionale de sănătate publică.
(2)Obligaţiile unităţilor sanitare prevăzute la alin. (1) se realizează prin structurile organizatorice ale acestora, precum şi prin personalul implicat în realizarea activităţii programelor/subprogramelor naţionale de sănătate publică, în limitele competenţelor, potrivit legii.
CAPITOLUL V:V. Valoarea contractului
Art. 6
Valoarea contractului în anul ............ este:
1............ lei;
2............ lei;
3............ lei;
4............ lei.
(se detaliază fiecare program/subprogram)
CAPITOLUL VI:VI. Decontarea contravalorii bunurilor şi serviciilor acordate pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate publică
Art. 7
(1)Decontarea contravalorii bunurilor şi serviciilor acordate pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate publică se realizează în limita sumelor disponibile cu această destinaţie, în ordine cronologică, după cum urmează:
a)în termen de maximum 60 de zile calendaristice de la data depunerii documentelor justificative pentru bunurile şi serviciile realizate conform contractelor încheiate;
b)în termen de maximum 30 de zile calendaristice de la data depunerii documentelor justificative pentru sumele necesare efectuării plăţilor pentru drepturile salariale aferente personalului care desfăşoară activităţi în cadrul programelor naţionale de sănătate.
(2)În vederea decontării contravalorii bunurilor şi serviciilor acordate pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate, unitatea sanitară prezintă până cel târziu la data de 25 a lunii pentru care se face finanţarea următoarele documente:
a)cererea justificativă, întocmită conform modelului prevăzut în anexa nr. 15 la Normele tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate publică;
b)borderoul centralizator cuprinzând documentele justificative ale ordonatorului terţiar de credite care însoţesc cererile de finanţare fundamentate, întocmit conform modelului prevăzut în anexa nr. 8 la Normele tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate publică;
c)nota justificativă este documentul întocmit de unităţile de specialitate care implementează programele/subprogramele naţionale de sănătate conform prevederilor Ordinul ministrului finanţelor publice nr. 501/2013 pentru aprobarea Normelor metodologice privind deschiderea şi repartizarea/retragerea creditelor bugetare din bugetul de stat, bugetul asigurărilor sociale de stat, bugetul asigurărilor pentru şomaj, bugetul Fondului naţional unic de asigurări sociale de sănătate, bugetul Trezoreriei Statului, bugetul Fondului pentru mediu şi bugetele locale, cu modificările şi completările ulterioare;
d)decontul pentru luna precedentă, întocmit conform modelului prevăzut în prevăzut în anexa nr. 15 la Normele tehnice de realizare a programelor naţionale de sănătate publică;
e)copiile facturilor reprezentând contravaloarea bunurilor şi serviciilor acordate în perioada pentru care se face raportarea, copii ale statelor de plată aferente personalului care desfăşoară activităţi în cadrul programelor naţionale de sănătate publică, copii ale ordinelor de deplasare, borderoul centralizator pe CNP pentru situaţia în care modalitatea de plată este exprimată în tarif/serviciu medical;
f)copii ale ordinelor de plată, prin care s-a efectuat plata contravalorii facturilor pentru bunurile şi serviciile decontate în luna precedentă celei pentru care se solicită decontarea, însoţite de extrasul de cont cu viza trezoreriei;
(3)Cheltuielile angajate în cadrul prevederilor bugetare aprobate în anul precedent şi rămase neplătite până la data încheierii prezentului contract vor fi plătite în condiţiile prevăzute la alin. (1).
Art. 8
Direcţia de sănătate judeţeană/a municipiului Bucureşti analizează indicatorii prezentaţi din decont, precum şi gradul şi modul de utilizare a fondurilor puse la dispoziţie anterior şi decontează, în limita sumei prevăzute în prezentul contract, în termenul şi condiţiile prevăzute la art. 6, sumele facturate de unitatea sanitară, pentru bunurile şi/sau serviciile acordate, pentru luna precedentă.
CAPITOLUL VII:VII. Răspunderea contractuală
Art. 9
(1)Managerul, inclusiv managerul interimar, răspunde de îndeplinirea obligaţiilor contractuale ale unităţii sanitare, aşa cum sunt prevăzute la art. 5, precum şi de:
a)desemnarea prin act administrativ propriu a unui coordonator pentru fiecare program/subprogram naţional de sănătate publică pe care îl implementează;
b)desemnarea, prin act administrativ propriu la propunerea directorului financiar contabil a personalului care va participa la elaborarea raportărilor cu caracter financiar-contabil prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. u);
c)aprobarea fişelor de post ale persoanelor desemnate în conformitate cu lit. a) şi b) cu înscrierea atribuţiilor corespunzătoare activităţilor prevăzute în cadrul programelor naţionale de sănătate publică.
(2)Personalul implicat în realizarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate publică are următoarele obligaţii:
a)coordonatorul fiecărui program/subprogram:
1.răspunde de utilizarea fondurilor alocate pentru derularea programelor/subprogramelor naţionale de sănătate, potrivit destinaţiei stabilite pentru acestea;
2.organizează evidenţa nominală a beneficiarilor programelor/subprogramelor naţionale de sănătate publică, pe baza setului minim de date prevăzut la art. 5 alin. (1) lit. c), cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
3.dispune măsurile necesare aplicării metodologiei de program/subprogram, în vederea realizării activităţilor prevăzute în acesta;
4.monitorizează modul de implementare a programelor naţionale de sănătate publică pe care le coordonează;
5.răspunde de desfăşurarea activităţilor prevăzute în cadrul programelor/subprogramelor naţionale de sănătate publică, în conformitate cu prevederile în vigoare;
6.monitorizează consumurile şi stocurile de medicamente, materiale sanitare, dispozitive medicale şi altele asemenea care se acordă în cadrul programelor naţionale de sănătate publică pe care le coordonează, informează conducerea unităţii de specialitate care implementează programul asupra termenului estimat de epuizare a stocurilor şi propune măsurile necesare pentru reîntregirea acestora;
7.asigură coordonarea personalului desemnat pentru întocmirea raportările prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. u) şi răspunde de realizarea raportărilor la timp a datelor către direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti, precum şi de realitatea şi exactitatea acestora;
8.întocmesc un raport de activitate trimestrial, respectiv anual, pe care îl transmit conducerii instituţiei până la data de 7 a lunii următoare celei pentru care raportează; raportul de activitate cuprinde: stadiul realizării activităţilor prevăzute în cadrul programului, analiza comparativă a costurilor medii realizate raportat la costurile medii la nivel naţional prevăzute în prezentul ordin, cu precizarea cauzelor depăşirii sau, după caz, nerealizării indicatorilor de eficienţă, precum şi a impactului nerealizării acestora, probleme şi disfuncţionalităţi întâmpinate în realizarea activităţilor, propuneri de îmbunătăţire a modului de derulare a programelor naţionale de sănătate publică;
9.se asigură că serviciile medicale furnizate în baza prezentului contract se încadrează din punct de vedere al calităţii în normele privind calitatea serviciilor medicale, elaborate în condiţiile legii;
10.răspunde de respectarea prevederilor legale referitoare la prescrierea medicamentelor şi la modul de acordare a tratamentului, în cadrul programelor naţionale de sănătate publică;
11.informează permanent conducerea unităţii sanitare cu privire la disfuncţionalităţile identificate în derularea programelor naţionale de sănătate publică şi propune măsuri de soluţionare a acestora;
12.orice alte obligaţii prevăzute de actele normative în vigoare.
b)directorul financiar contabil al unităţii sanitare:
1.răspunde de utilizarea sumelor alocate potrivit destinaţiilor aprobate, cu respectarea normelor legale în vigoare;
2.organizează, conduce şi răspunde de modul de organizare a evidenţei contabile a cheltuielilor pentru fiecare program/subprogram pe paragrafele şi subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât în cadrul bugetului aprobat, cât şi în execuţia acestuia precum şi a evidenţei tehnico-operative şi a evidenţei analitice a consumurilor şi stocurilor de medicamente, materiale sanitare, dispozitive medicale şi altele asemenea achiziţionate pentru implementarea fiecărui program/subprogram naţional de sănătate publică şi în cadrul acestora pe fiecare tip de produse;
3.răspunde de exactitatea şi realitatea datelor raportate, la termenele stabilite;
4.asigură efectuarea plăţilor către furnizorii de bunuri şi servicii contractate de unitatea sanitară pentru realizarea activităţilor prevăzute în programele/subprogramele naţionale de sănătate publică finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, în baza documentelor justificative legal întocmite;
5.verifică şi semnează documentele justificative prevăzute la art. 7 alin. 2 prezentate de unitatea sanitară în vederea finanţării pentru activităţile prevăzute în programele naţionale de sănătate publică;
6.răspunde de analiza, centralizarea şi raportarea la timp a datelor cu caracter financiar către direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
7.are obligaţia să cuprindă sumele contractate pentru programele naţionale de sănătate publică în bugetul de venituri şi cheltuieli, pe care îl supune aprobării, în condiţiile legii;
8.orice alte obligaţii prevăzute de actele normative în vigoare.
Art. 10
Controlul programelor naţionale de sănătate implementate de către unităţile de specialitate în baza contractelor încheiate cu direcţiile de sănătate publică se realizează de aceste instituţii şi va urmări, fără a se limita la acestea, următoarele:
a)respectarea reglementărilor legale în vigoare din domeniul programelor naţionale de sănătate publică;
b)respectarea obligaţiilor contractuale prevăzute la art. 5;
c)dacă au fost realizate activităţile programului/subprogramului naţional de sănătate publică; existenţa unor disfuncţionalităţi în derularea acestuia;
d)încadrarea în sumele contractate pe programe/subprograme;
e)dacă fondurile alocate au fost utilizate potrivit destinaţiilor stabilite cu încadrarea în natura cheltuielilor eligibile;
f)respectarea de către persoanele implicate a responsabilităţilor stabilite;
g)realitatea şi exactitatea datelor înregistrate şi raportate;
h)înregistrarea în gestiunea contabilă şi în evidenţa secţiilor din cadrul unităţii sanitare care a implementat programul a consumului, respectiv a stocurilor de medicamente, materiale sanitare, dispozitive medicale şi altele asemenea.
Art. 11
Neprezentarea, de către unitatea sanitară, a documentelor prevăzute la art. 7 alin. 2, atrage amânarea decontării până la următoarea perioadă de raportare, cu respectarea prevederilor legale în vigoare.
Art. 12
(1)În cazul în care direcţia de sănătate publică constată nerespectarea unei/unor obligaţii asumate de către unitatea sanitară de natură a prejudicia grav derularea contractului, poate solicita încetarea acestuia.
(2)Prevederile alin. (1) nu sunt de natură a înlătura obligaţiile anterioare deja scadente şi neonorate ale părţilor.
CAPITOLUL VIII:VIII. Soluţionarea litigiilor
Art. 13
Litigiile apărute pe perioada derulării contractului se soluţionează de părţi pe cale amiabilă. În situaţia în care părţile nu ajung la o înţelegere pe cale amiabilă, acestea se pot adresa instanţelor judecătoreşti competente.
CAPITOLUL IX:IX. Clauze speciale
Art. 14
Se pot încheia acte adiţionale la prezentul contract în situaţia în care, prin actele normative în materie care intră în vigoare ulterior datei la care s-a încheiat prezentul contract, au fost aprobate modificări în volumul, structura sau bugetul programelor/subprogramelor, pe parcursul derulării acestuia.
Art. 15
Dacă o clauză a acestui contract este declarată nulă, celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de această nulitate. Părţile convin ca orice clauză declarată nulă să fie înlocuită printr-o altă clauză care să corespundă cât mai bine cu putinţă spiritului contractului, în conformitate cu prevederile legale. Dacă, pe durata derulării prezentului contract, expiră termenul de valabilitate a autorizaţiei sanitare, toate celelalte prevederi ale contractului nu vor fi afectate de nulitate, cu condiţia reînnoirii autorizaţiei sanitare pentru toată durata de valabilitate a contractului.
CAPITOLUL X:X. Forţa majoră
Art. 16
Orice împrejurare de fapt independentă de voinţa părţilor, intervenită după data semnării prezentului contract şi care împiedică executarea acestuia, este considerată forţă majoră şi exonerează de răspundere partea care o invocă. Sunt considerate forţă majoră, în sensul prezentei clauze, împrejurări ca: război, revoluţie, cutremur, mari inundaţii, embargo.
Art. 17
- Partea care invocă forţa majoră trebuie să anunţe cealaltă parte în termen de 5 zile de la data apariţiei respectivului caz de forţă majoră şi, de asemenea, de la încetarea acestui caz.
Art. 18
Dacă nu se procedează la anunţarea în termenele prevăzute mai sus a începerii şi încetării cazului de forţă majoră, partea care îl invocă suportă toate daunele provocate celeilalte părţi prin neanunţarea la termen.
Art. 19
În cazul în care împrejurările care obligă la suspendarea executării prezentului contract se prelungesc pe o perioadă mai mare de 6 luni, fiecare parte poate cere rezoluţiunea contractului.
CAPITOLUL XI:XI. Dispoziţii finale
Art. 20
Orice modificare poate fi făcută numai cu acordul scris al ambelor părţi, prin act adiţional.
Art. 21
În condiţiile apariţiei unor noi acte normative în materie, care intră în vigoare pe durata derulării prezentului contract, clauzele contrare se vor modifica şi se vor completa în mod corespunzător, prin act adiţional semnat de ambele părţi.
Art. 22
Rezilierea contractului înainte de expirarea valabilităţii acestuia poate fi făcută numai cu acordul părţilor.
Prezentul contract s-a încheiat astăzi, ....................., în două exemplare, câte unul pentru fiecare parte şi se completează conform normelor legale în vigoare.
-****-

Direcţia de Sănătate Publică

..........................................

Unitatea sanitară

..........................................

Director executiv,

..........................................

Manager,

..........................................

Director adjunct executiv economic,

..........................................

Director financiar-contabil,

..........................................

Director medical,

..........................................

Avizat

Biroul/Compartimentul juridic,

..........................................

Avizat

Biroul/Compartimentul juridic,

..........................................

Publicat în Monitorul Oficial cu numărul 320 bis din data de 1 aprilie 2022