Art. 9. - Managerul, inclusiv managerul interimar, răspunde de îndeplinirea obligaţiilor contractuale ale unităţii sanitare, aşa cum sunt prevăzute la art. 5, precum şi de: - Contract din 2022 pentru desfăşurarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate publică finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, derulate de către unităţi sanitare publice din subordinea ministerelor şi instituţiilor cu reţea sanitară proprie sau unităţi sanitare private, altele decât cabinetele de asistenţă medicală primară
M.Of. 320 bis
În vigoare Versiune de la: 1 Aprilie 2022
Art. 9
(1)Managerul, inclusiv managerul interimar, răspunde de îndeplinirea obligaţiilor contractuale ale unităţii sanitare, aşa cum sunt prevăzute la art. 5, precum şi de:
a)desemnarea prin act administrativ propriu a unui coordonator pentru fiecare program/subprogram naţional de sănătate publică pe care îl implementează;
b)desemnarea, prin act administrativ propriu la propunerea directorului financiar contabil a personalului care va participa la elaborarea raportărilor cu caracter financiar-contabil prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. u);
c)aprobarea fişelor de post ale persoanelor desemnate în conformitate cu lit. a) şi b) cu înscrierea atribuţiilor corespunzătoare activităţilor prevăzute în cadrul programelor naţionale de sănătate publică.
(2)Personalul implicat în realizarea activităţilor prevăzute în programele naţionale de sănătate publică are următoarele obligaţii:
a)coordonatorul fiecărui program/subprogram:
1.răspunde de utilizarea fondurilor alocate pentru derularea programelor/subprogramelor naţionale de sănătate, potrivit destinaţiei stabilite pentru acestea;
2.organizează evidenţa nominală a beneficiarilor programelor/subprogramelor naţionale de sănătate publică, pe baza setului minim de date prevăzut la art. 5 alin. (1) lit. c), cu respectarea prevederilor legale referitoare la protecţia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal şi libera circulaţie a acestor date;
3.dispune măsurile necesare aplicării metodologiei de program/subprogram, în vederea realizării activităţilor prevăzute în acesta;
4.monitorizează modul de implementare a programelor naţionale de sănătate publică pe care le coordonează;
5.răspunde de desfăşurarea activităţilor prevăzute în cadrul programelor/subprogramelor naţionale de sănătate publică, în conformitate cu prevederile în vigoare;
6.monitorizează consumurile şi stocurile de medicamente, materiale sanitare, dispozitive medicale şi altele asemenea care se acordă în cadrul programelor naţionale de sănătate publică pe care le coordonează, informează conducerea unităţii de specialitate care implementează programul asupra termenului estimat de epuizare a stocurilor şi propune măsurile necesare pentru reîntregirea acestora;
7.asigură coordonarea personalului desemnat pentru întocmirea raportările prevăzute la art. 5 alin. (1) lit. u) şi răspunde de realizarea raportărilor la timp a datelor către direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti, precum şi de realitatea şi exactitatea acestora;
8.întocmesc un raport de activitate trimestrial, respectiv anual, pe care îl transmit conducerii instituţiei până la data de 7 a lunii următoare celei pentru care raportează; raportul de activitate cuprinde: stadiul realizării activităţilor prevăzute în cadrul programului, analiza comparativă a costurilor medii realizate raportat la costurile medii la nivel naţional prevăzute în prezentul ordin, cu precizarea cauzelor depăşirii sau, după caz, nerealizării indicatorilor de eficienţă, precum şi a impactului nerealizării acestora, probleme şi disfuncţionalităţi întâmpinate în realizarea activităţilor, propuneri de îmbunătăţire a modului de derulare a programelor naţionale de sănătate publică;
9.se asigură că serviciile medicale furnizate în baza prezentului contract se încadrează din punct de vedere al calităţii în normele privind calitatea serviciilor medicale, elaborate în condiţiile legii;
10.răspunde de respectarea prevederilor legale referitoare la prescrierea medicamentelor şi la modul de acordare a tratamentului, în cadrul programelor naţionale de sănătate publică;
11.informează permanent conducerea unităţii sanitare cu privire la disfuncţionalităţile identificate în derularea programelor naţionale de sănătate publică şi propune măsuri de soluţionare a acestora;
12.orice alte obligaţii prevăzute de actele normative în vigoare.
b)directorul financiar contabil al unităţii sanitare:
1.răspunde de utilizarea sumelor alocate potrivit destinaţiilor aprobate, cu respectarea normelor legale în vigoare;
2.organizează, conduce şi răspunde de modul de organizare a evidenţei contabile a cheltuielilor pentru fiecare program/subprogram pe paragrafele şi subdiviziunile clasificaţiei bugetare, atât în cadrul bugetului aprobat, cât şi în execuţia acestuia precum şi a evidenţei tehnico-operative şi a evidenţei analitice a consumurilor şi stocurilor de medicamente, materiale sanitare, dispozitive medicale şi altele asemenea achiziţionate pentru implementarea fiecărui program/subprogram naţional de sănătate publică şi în cadrul acestora pe fiecare tip de produse;
3.răspunde de exactitatea şi realitatea datelor raportate, la termenele stabilite;
4.asigură efectuarea plăţilor către furnizorii de bunuri şi servicii contractate de unitatea sanitară pentru realizarea activităţilor prevăzute în programele/subprogramele naţionale de sănătate publică finanţate din bugetul Ministerului Sănătăţii, din fonduri de la bugetul de stat şi din venituri proprii, în baza documentelor justificative legal întocmite;
5.verifică şi semnează documentele justificative prevăzute la art. 7 alin. 2 prezentate de unitatea sanitară în vederea finanţării pentru activităţile prevăzute în programele naţionale de sănătate publică;
6.răspunde de analiza, centralizarea şi raportarea la timp a datelor cu caracter financiar către direcţia de sănătate publică judeţeană/a municipiului Bucureşti, în conformitate cu prevederile legale în vigoare;
7.are obligaţia să cuprindă sumele contractate pentru programele naţionale de sănătate publică în bugetul de venituri şi cheltuieli, pe care îl supune aprobării, în condiţiile legii;
8.orice alte obligaţii prevăzute de actele normative în vigoare.